Toon posts:

Meerdere PCs achter een router & poorten

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-10 13:12
Hallo,

naar aanleiding van mijn eerdere topic over het configureren van mijn modem/router, loop ik nu tegen het volgende probleem aan. Ik heb nu een Tele2 modem, met daarachter een router. De router staat in de DMZ van de modem, en verder is in het modem niets geconfigureerd. De andere kant van de router zit in een andere IP range (10.0.0.x ipv 192.168.1.x), en daarachter zitten 3 PC's. Nu werkt dit allemaal goed, maar heb ik nog steeds het zelfde probleem als voorheen, namelijk dat als ik met mijn 2 huisgenoten Modern Warfare 2 ga spelen, overal de NAT strict staat.

NAT staat in de router aan, evenals UPnP. Ik heb op verschillende websites gelezen dat als UPnP niet werkt, dat je dan de boel handmatig moet configureren m.a.w. poorten openzetten. Maar ik kan niet de benodigde poorten openzetten naar alle 3 de PC's heb ik begrepen uit mijn vorig topic.

Het gaat om een Tele2 modem (Davolink meen ik) en een Linksys WRT150N. De modem is DHCP server maar de router is heeft een statisch IP van 192.168.1.10 (die staat dan ook in de DMZ vd modem). De andere kant van de router is de 10.0.0.x range.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee