Toon posts:

[Windows Server 2008 R2 x64] Dns problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-10 10:54
Beste Tweakers, ik hoop dat iemand mij enige hulp kan bieden. Google was deze keer niet mijn beste vriend.

Ik heb thuis een simpel servertje opgezet met AD en DNS, en wil deze DNS dan ook gebruiken voor mijn websites en eventuele andere services.

Nou had ik de DNS aangemaakt en bij mijn registar aangemeld, waarna ik gelijk een error terugkrijg die mij verteld dat mijn server technisch niet in orde is. Hierbij heb ik gelijk een Undelegated DNS check gedaan want de server is nog niet gepubliceerd. Deze verteld mij dat NameServer homeserver-1.bastiaansen-ict.nl het IP 10.0.0.230 draagt en deze niet accepteert. Logisch dit is een intern IP.

Maar als ik deze op mijn Server dus wil aanpassen naar dns.bastiaansen-ict.nl lukt dit zonder foutmelding, maar met een screen-refresh(het welbekende f5) van de DNS records zie ik weer homeserver-1.bastiaansen-ict.nl. Hij kan dus niets vasthouden.

Een interressant gegeven is misschien dat deze server zijn zones repliceert met ns2.afraid.org. Welke ook netjes repliceert, althans hierin ook geen foutmeldingen gevonden.

Kan iemand mij vertellen waarom MS Windows Server 2008 R2 mijn aangegeven DNS record niet vasthoud?

Hier een linkje van de DNS-check:

http://dnscheck.iis.se/?t...ew=basic&test=undelegated
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee