• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Hoi,

Binnenkort ga ik op voor een baan in de ICT. Nu is me verteld door de recruiter dat een "softwaretest"
onderdeel uit kan maken van de sollicitatie-procedure. Na even doorvragen, blijkt dit om een test op
papier te gaan over C of C++. Op internet (zelfs hier op dit forum) zie verschillende reacties van mensen die
een soortgelijke test hebben gehad, maar nergens kan ik preciezere details vinden. Kan iemand mij
vertellen wat ik kan verwachten van zo'n test? Misschien mensen die zo'n test aanbieden en/of zelf
gemaakt hebben? Is het misschien te vergelijken met zoiets?

Groetjes,
Een (voormalig) informatica-student die al een poosje niet meer in C geprogrammeerd heeft.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
beany schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:16:
Van doordenkers tot strikvragen tot idiote vragen.
Klinkt als een soort assessment / iq-test-achtig, waar je je wel degelijk op kunt voorbereiden (ongeacht wat
assessment-bureau's ook zeggen), maar de vraag of je je kunt voorbereiden gaat wat mij betreft al een beetje
off-topic. Ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten....

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
beany schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:29:
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je nooit weet wat je kan verwachten omdat het ene bedrijf er serieus werk van maakt en het andere bedrijf er serieus werk van denkt te maken, maar in werkelijkheid een stagiaire wat vraagjes laat opstellen.
Ok, dat snap ik, maar krijg je dan kennis/interpreteer-vragen (zoals: "wat is de output van dit stukje code", "hoe declareer je een pointer" of "wat is de syntax van een for/while/do/etc-loop") of krijg je de opdracht om een stukje software te schrijven om een bepaald probleem op te lossen?

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Jeroen V schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:40:
[...]

Je weet niet wat je moet verwachten, maar je weet wel dat je je kunt voorbereiden? Apart ;)
Nou, ik weet idd niet wat ik moet verwachten, vandaar dit topic :P, maar iq-tests kun je prima voorbereiden hoor, zonder in een paar dagen een heel leven aan kennis op te doen. Oefenen is in veel gevallen al een zeer goede voorbereiding (vooral als je er even uit geweest bent), maar als je niet weet wát je moet oefenen is het inderdaad vrij zinloos (oefenen op cijferreeksen terwijl je een taal-toets voorgeschoteld krijgt bijvoorbeeld)...

[Voor 7% gewijzigd door AGee op 08-10-2010 14:50]

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
Kijk, daar kan ik wat mee. Dank!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee