Toon posts:

Scythe Kaze Master Pro stuk?

Pagina: 1
Acties:

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02:50

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Scythe Kaze Master Pro binnengekregen.
Alles aangesloten, nou ja, alleen de CPU fan omdat de koelers uit mijn antec 900 er niet op kunnen.
Effe getest, en computer in elkaar.
De temp sensoren heb ik er niet opgezet, wil eigenlijk alleen de herrie kunnen reduceren.
Anyway, computer aan het opstarten en ik nog even kijken of ie goed werkt. Draai de knop helemaal uit en zie de fan stilstaan en draai 'm weer naar ongeveer 1000 rpm.
Baby gaat huilen ik pak 'm en ben klaar en kom de kamer binnen en ruik iets branderigs.
Computer lijkt het goed te doen en toen viel me op dat de display van de Scythe het niet meer doet!
Het lijkt er wel op dat ie nog iets doet want het draaiknopje doet nog steeds zijn werk. Dus de 2 stekkers die aangesloten zitten moeten wel goed zijn lijkt me. (voeding en fan)
Moet ik 'm nu terugsturen of heb ik iets niet goed gedaan?

Lekker op de bank

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:58:
Gevalletje DOA, terugsturen dus!

Edit: Mag ik eigenlijk vragen waarom je een wat duurdere met LCD haalt, terwijl je alleen maar de snelheid wil reduceren? Beetje overkill voor het doel :') (Pas hier met de CPU van trouwens wel mee op)
Ik dacht dat de andere 4 casefans in mijn computer ook 3-pins waren, maar wist het niet meer zeker.
Had geen zin om vooronderzoek te doen voor die 30 euro. Ben je namelijk weer je computer aan het openschroeven en dichtschroeven en is bijna je halve avond naar de knoppen.
Dat zie ik als werk (vind het niet leuk om te doen) en dan had ik ook wel echt kunnen gaan werken en meer verdienen :)

Maar goed, ondanks dat ie het 5 minuten heeft gedaan waarschijnlijk DOA dus.
Dan maar langs het postkantoor. Het is niet anders.

Temps van de CPU houd ik wel in de gaten, staan op mijn G15.
Heb ook wel een goede koeler erop (Thermalright Ultra 120 eXtreme) en de CPU (q6600) is niet overclocked, dus voor het 'idle' werk kan ik de fan best wel op 800rpm laten draaien.
Met een spelletje spelen gooi ik 'm dan gewoon weer open.
Als ie het zou doen, that is.. 8)7

Lekker op de bank

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
MrDucky schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:03:
ik ken iemand die dezeflde fan controller heeft, ook met een antec 900 en standaard fans. volgensmij had hij de molex afgeknipt en het speed regulatortje en die aangesloten. zal het even navragen ;)
Kan ik wel proberen natuurlijk! Deze is toch al zo goed als stuk. Gewoon zo'n verlengkabeltje stukknippen en de molex en regulator eraf en dan draadjes aan elkaar toch?

Lekker op de bank

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee