Toon posts:

[W7 64bit] Crash met zwart scherm en soundloop

Pagina: 1
Acties:

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-10 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een vijftiental maanden ben ik in het bezit van een Dell XPS 1730 laptop. Deze heb ik direct op Windows 7 64bit laten draaien en dit werkte perfect tot nu.

3 dagen geleden speelde ik Starcraft 2 en hing het systeem vast: het beeld werd zwart (monitor toonde No Signal) en het geluid hing ook vast (soundloop). Niets werkte (ctrl alt del. of 5x shift etc.) dus moest ik resetten.

Dit probleem gebeurde daarna vaak. Het maakte niet uit waarmee ik bezig was (Starcraft 2, Internetten, of zelfs als ik niets deed).

Starcraft 2 draaide de week daarvoor nog perfect. Op de dag waarop de crash voor het eerst kwam installeerde ik de nieuwste Nvidia drivers.

Ik las op Internet om het probleem te verhelpen; ik downloadde oude nvidia drivers etc. maar het mocht niet baten.
Toen besloot ik mijn hele systeem te formatteren en opnieuw te installeren, met een oude videodriver en verder alle drivers nieuw. Ook de bios en chipset.
Ook heb ik alle Windows updates gedownload.

Ik checkte het systeem op virussen en spyware met Superantispyware, Windows Defender en die nieuwe gratis virusscanner van Microsoft (ben even de naam kwijt)

Zelf denk ik niet dat het het black screen of death is omdat ik wel gewoon kan opstarten en zelfs alles draaien. Soms hangt hij na 5 min en soms na 3 uur.

Helaas komt het probleem toch steeds, ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen.

Mijn systeemspecs:

Dell XPS 1730 laptop
Intel Centrino dual core T8400
2x GeForce 9800GT in SLI
4 GB RAM

Deze post was oorspronkelijk mooier omschreven en netter verzorgd, maar toen viel alles uit dus heb nu snel even alles opnieuw geschreven in ergernis, mijn excuses hiervoor!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee