Toon posts:

1 Apparaat die meerdere beeldschermen " bestuurt "

Pagina: 1
Acties:

• xenoNn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09-2011
Beste Tweakers,

Vandaag kreeg ik een vraag van een klant waarop ik eigenlijk een beetje stil viel.
Onze klant wilt graag meerdere beelschermen/tv/monitor's ophangen in hun pand.
Denk bijvoorbeeld aan 5 beeldschermen waar een Dia word afgespeeld over iets.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een oplossing dat 1 Device (laptop,pc etc..)
Die makkelijk een hoop beeldschermen tegelijk kan besturen, zodat op alle beeldschermen hetzelfde word afgespeeld.

Ik ben wel tegen gekomen dat je van Samsung schermen heb met een USB aansluiting maar dit lijkt me niet echt een slimme oplossing.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een oplossing om over de Datakabels gaan die door het pand lopen, en of dit dan wel zo verstandig is. (beeldschermen met netwerkaansluitingen) Die hebben samsung tv's ook heb ik welleens gezien als ik me niet vergis.

Iemand zin om zn ervaringen hierin te delen, ik vraag helemaal niet of jullie het van 0 tot 100 uitzoeken. Als iemand mij kan vertellen welke richting op moet zoeken qua Merk en wat voor hard of software ben ik al tevreden!.

**EDIT Sorry als dit niet in het goede deel van t forum is geplaatst

Groetjes,
Robert & bedankt alvast ;)

[Voor 3% gewijzigd door xenoNn op 06-10-2010 15:35]

Jonko en Whiskey of een Happy Meal... Kipnuggets en een Fristi

• xenoNn
Bedankt voor jullie reactie's.

Ik zag ook bij samsung dlna, wireless is dat dat je beeld van je laptop op je tv komt.
Weet iemand of dit meerdere beeldschermen ondersteunt (als alle tv's zijn voorzien van zon samsung dongle)

kan dit nergens terug vinden:$

• xenoNn
Jou reactie heb ik ook gelezen.
Bedankt.. maar jij wilt dus allemaal Laptops aanschaffen waarvan 1 de Server is en de andere word het beeld op weergegeven?

Dat vind ik niet echt goedkoop? ligt natuurlijk ook aan prijsklasse laptops.... en overigens is het beeld dan wel heeel klein :9
Sorry als ik je verkeerde begrijp
Falcon schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:48:
Heb je wel enigzins de reacties gelezen? Ik bedoel als je een goedkope oplossing wil voor de klant en simpel dan staat hij er nu wel tussen ;)

[Voor 9% gewijzigd door xenoNn op 06-10-2010 15:52]

• xenoNn
Thx he ;)

Hier ga ik even verder mee op onderzoek!
Enigma30 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:46:
1 PC en dan dit apparaat aanhangen http://www.misco.nl/produ...Poorts%20Linesplitter.htm.

Kan tot 110m je signaal verdelen over 8 schermen!

Deze wordt aangesloten met Cat5e netwerkkables die zoals ik lees uit jou bericht al door het pand liggen?

En de meeste nieuwe tv hebben wel een netwerkaansluiting!

• xenoNn
mcsluis schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:38:
Ik denk dat de vraag ook is:

* Wat is de afstand die overbrugd moet worden
* Hoeveel schermen moeten er worden aangestuurd?
* Zijn er al schermen aanwezig?
* Wat ligt er al voor bekabeling
* Budget

Er zijn diverse oplossing. Maar omdat je waarschijnlijk binnen kaders moet werken, lijkt het me handig om eerst de requirements in kaart te brengen.
De afstand zal niet meer dan 30 Meter worden, dat is een feit.

Schermen moet je denken aan 5-15 ze hebben geen exact aantal gegeven.

Niks aanwezig.

Bekabeling : een server ruimte met 2 switches : door het hele pand is bekabelling op iedere werkplek & er zijn aansluitingen in elke ruimte waar je kunt lopen in principe(behalve trappengat :9 )

Budget = N/A We willen gewoon weten wat er is en vanuit daar maken we dan een keuze ( maar weet wel zeker dat ze er geen 1000de euros aan willen besteden ;))

[Voor 4% gewijzigd door xenoNn op 06-10-2010 16:16]

• xenoNn
stef-o schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:56:
dit klinkt als narrowcasting. Misschien eens kijken naar narrowcasting apparaten, die remote van 1 plek de data halen...
even een voorbeeld: http://www.popcornhour.co...on=productinfo&item_id=11

verder lijkt het me handig dat je eerst even de vragen van mcsluis beantwoord...
Bedankt :) Ik zal een een kijkje nemen bij de link die je naar me hebt verstuurd

*typo

• xenoNn
Bedankt,

Ja fijn dat ik toch even nog wat informatie heb mee kunnen pikken.
Ik ga even de dingen die mogelijk zijn aan hun voorleggen.

Nogmaals bedankt iedereen ;)

slotje is prima
mcsluis schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

* 5-15 schermen = bij prijs van 500 euro p.s: 2500 - 7500 euro --> Budget probleem
* Jij focust je dus al aansluitingen via UTP
* Als ze geen 1000enden euro's willen besteden, is dit hele idee dan wel zinvol? Immers 5-15 schermen is al prijzig. Tv's met netwerkaansluitingen lopen al snel op in prijs.

Ik denk dat het slimmer is om zelf/met de klant eens de kaders te bepalen en in kaart te brengen wat ze nu werkelijk willen. Dat maakt het makkelijker om gericht op zoek te gaan. Het is ook belangrijk om te weten wat ze willen projecteren...

Ik denk dat je met dit topic nu iig voldoende info hebt om zelf te gaan zoeken...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee