• TSolutions
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-02-2015
Hallo,

Zojuist mijn nieuwe videokaart binnengekregen omdat mijn oude duidelijk niet meer in staat was nieuwere games goed af te spelen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/1GD5 en deze zojuist geinstalleerd in mijn computer.

Bij het opstarten hoor ik een paar pieptonen (-------- --- --- ---) en krijg geen beeld. Ik heb de kaart in het juiste slot gedaan en mijn moederbord moet deze ondersteunen (Asus P6T Deluxe V2).

Zojuist nog alle voedingskabels gecontroleerd maar kan geen problemen vinden! De ventilator van de kaart doet het gewoon, er zit maar 1 extra voedingskabel op de videokaart die juist zit gemonteerd... ik ben nu op het punt dat ik hulp van derde nodig heb,

Kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt!

• TSolutions
Geheugen: OCZ Gold OCZ3G13334GK
HDD: Western Digital Velociraptor WD1500HLFS
Mobo: Asus P6T Deluxe V2
Processor: Intel Core I7 920
Voeding: 500W CoolerMaster (type onleesbaar)

Over de voeding twijfel ik eigenlijk niet... dit was één van de best beoordeelde hier op de site en was zeker niet één van de goedkoopste.

• TSolutions
Powersupply enige tijd vervangen, helemaal vergeten: Eminent EM3900 Power Supply 550W

Kaart zit in het blauwe slot

Zonder kabels zelfde probleem....

DOA?

• TSolutions
Wat voor voeding is dan aan te raden?

- Er zit maar 1 voedingskabel in de doos.. 1 van 6 pins... er zit op de kaart 2 plugs inderdaad, deze ook verwisseld maar geen resultaat

[Voor 65% gewijzigd door TSolutions op 06-10-2010 15:29]

• TSolutions
Heb er toch maar echt 1 bij gekregen :S... waar tover ik er zo snel nog 1 vandaan? Op de doos staat overigens dat er maar 1 bijgeleverd wordt....

• TSolutions
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:35:
[...]

Jij neemt de rating van 1 tweaker aan als "Zeer goed beoordeeld op tweakers!"
pricewatch: Eminent EM3900 Power Supply 550W V2.0

Ding koste 45 euro op het laatste moment dat hij in de pricewatch stond, dat is echt NIKS voor een voeding..

Edit @ hieronder, ding is IDD gewoon ruk.
Als jij goed had gelezen dan zag je dat ik in verwarring was met een coolermaster.

Maar goed! Dat kabeltje zat verstopt tussen 2 HDD's, propte deze erin en BENG! loopt als een zonnetje.

Voeding is misschien niet goed maar doet nu even zijn ding. Ik ga zeker een nieuwe aanschaffen en ben eigenlijk wel in de veronderstelling dat 550W voldoende is.

Wanneer ik alles uitreken volgens de tabel kom ik niet eens aan de 400W...

Ik sta natuurlijk altijd open voor tips voor een goede voeding...

• TSolutions
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

En je voeding kan maar 400w trekken :+ 550w is "Peak Wattage"
Nog een teken dat het een B merk voeding is, A merk voedingen geven altijd aan of iets constant of piek is.
Wat wil je eigenlijk bereiken? Ik weet toch dat het een kut voeding is, ik vraag toch ook om advies voor een goede....
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee