• Attila1994
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
Tweakers!

Ik heb bijna heel GoT al doorgespit en ook onze grote vriend Google gebruikt maar ik kon niet precies het antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb vandaag een DVI-splitter gehaald bij de lokale Norrod om daarmee het beeld van mijn hoofdbeeldscherm te clonen naar mijn tv. Ik heb momenteel de volgende setup:
Videokaart: Club3D HD5670
Hoofdbeeldscherm (DVI): Acer AL2216W
Tweede beeldscherm (VGA): BenQ T701
TV (DVI-HDMI converter): Samsung LE32B530

Ik heb de converter aan mijn DVI-poort gehangen, en vervolgens mijn Acer daarop aangesloten. De tv heb ik via een DVI-HDMI converter aangesloten. De tweede beeldscherm is gewoon aan de D-SUB poort gehangen. Ik zet mijn computer aan en... ik heb beeld! Maar hoe...

Op mijn hoofdbeeldscherm en tv heb ik beide een resolutie van 640*480. De resolutie van mijn beeldscherm is 1680*1050 en mijn tv is 1080p, dus ik hoopte eigenlijk dat ik op mijn tv ook een beeld van 1680*1050 kon krijgen met een zwarte rand, maar dat is dus niet het geval. Het gekke is dat als ik mijn HDMI-kabel loshaal ik nog steeds geen hogere resolutie in kan stellen op mijn hoofdbeeldscherm. Mijn tweede beeldscherm blijft overigens gewoon op 1280*1024, daar verandert niets aan.

Ik zal verderprutsen in de hoop dat ik het werkend krijg, maar ik hoop dat iemand een oplossing ervoor weet!

Alvast bedankt :)

• Attila1994
Oke, raar. Ik heb mijn hoofdbeeldscherm uitgeschakeld, van stroom gehaald en tv aangedaan. Beeldscherm en tv zaten dus beide op splitter. Het stand-by lampje van mijn beeldscherm ging branden, terwijl het niet van stroom was voorzien. Lampje ging uit toen ik tv uitzette. Resolutie en kleurdiepte op tv waren nog steeds bagger overigens.

Een tweede videokaart is geen optie helaas, ik heb alleen nog een PCI-E x1 slot vrij op mijn moederbord. Nog andere suggesties?

Het is trouwens niet noodzakelijk dat tv en beeldscherm beide aanstaan, het gaat mij er alleen om dat ik kan gamen op mijn tv zonder eerst met kabels of instellingen te moeten prutsen.

• Attila1994
Het probleem is dus dat ik de 5670 heb zonder Eyfinity mogelijkheid, dus met VGA, DVI en HDMI poort. Anders was het idd een stuk eenvoudiger.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee