Toon posts:

(Extra) Schakelaar remote-kabel auto

Pagina: 1
Acties:

• Switchie
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een audiosysteem in mijn '95 ford fiesta gebouwd.
Het betreft hier een versterker, subwoofer en 2 hoedenplank boxjes.
So far so good.

Nu merk ik alleen dat de auto moeite heeft met starten. Nu ben ik niet heel technisch onderlegd maar ik vermoed dat de accu niet genoeg vermogen heeft om zowel de motor als het geluidssysteem tegelijkertijd van prik te voorzien. Aangezien het vervangen van de accu mij jammer van het geld lijkt zat ik te denken aan een schakelaar. Waarmee ik de radio, versterker etc. handmatig aan kan zetten op het moment dat de motor fatsoenlijk draait.

Waar ik zelf aan zat te denken was om een simpele schakelaar, bijvoorbeeld DEZE tussen de remote kabel te zetten.
Het lijkt mij dat hiermee het probleem is opgelost maar voordat ik aan het bestellen c.q. knutselen ga wilde ik graag jullie vragen of dit daadwerkelijk zal gaan werken.

Alvast bedankt,

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Zowel de radio als de versterker zijn correct aangesloten op de remote kabel. Het in/uit schakelen gaat dus in principe ook naar wens. Probleem is echter dat wanneer ik de auto probeer te starten, de accu blijkbaar niet genoeg vermogen kan leveren om alles in 1 klap van stroom te voorzien. Vandaar dat ik zat te denken aan een schakelaar die, op het moment dat ik de auto wil starten, 'uit' staat. Zodat ik zodra de motor eenmaal loopt, de radio/versterker handmatig van prik kan voorzien.

Edit: Haha, hij was inderdaad lelijk. Heb maar de eerste de beste schakelaar gepakt die ik op conrad kon vinden om op die manier een voorbeeldje te hebben ;)

[Voor 14% gewijzigd door Switchie op 05-10-2010 15:16]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Ik ga er inderdaad vanuit dat het geen onderhoudsvrije accu zal zijn. De accu zal vermoedelijk geen oudje zijn gezien zijn 'uiterlijke' staat maar top-of-the-hill is het zeker niet. Lekstroom testje heb ik niet gedaan... Elektronica is niet mijn sterkste kant ;) Het betreft hier een simpel benzine autotje dus de accu zal vermoedelijk niet heel krachtig zijn inderdaad.

@Boombes,
Versterker valt an sich reuze mee, 1100 watt.

Edit: Als ik de sticker op de accu mag geloven betreft het dus wél een onderhoudsvrije accu. Deze sticker geeft mij tevens de volgende informatie:
12v 45AH (20h)
CCA Din 220a / EN 360a

Helaas is dit voor mij een onbekend gebied dus geen flauw idee wat het inhoud :?

[Voor 24% gewijzigd door Switchie op 05-10-2010 15:41]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Sprite_tm schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:44:
Je zou iig vantevoren de remote-kabel even handmatig kunnen loshalen en kijken of je auto dan beter start. Is dat zo heeft een schakelaar zin, anders niet :)
Was ik inderdaad van plan. Had echter niet verwacht dat ik zo snel respons zou krijgen en dus mijn pc niet 'kon' verlaten ;)
Zal het nu gelijk even doen..

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:49:
ik lees nergens dat de radio uit/standby staat met het starten, wat als je nou gewoon op het off knoppie drukt ?
En dat is nou juist het grappige.
Ik heb zojuist geprobeerd wat Sprite_tm aangaf: remote kabel loshalen. Dus kroonsteentje ertussenuit gehaald en de remote geheel los van de radio en versterker. Op dat moment wilde de auto helemaal niet meer starten :X :? :? Vervolgens spul weer aangesloten en geprobeerd de auto te starten met de radio uit. Auto startte als een zonnetje. Is dit nou puur toeval of snap ik het nou gewoon even helemaal niet meer? ;)

Anyway. Het zou mooi zijn als het probleem hiermee geheel geholpen zou zijn: simpel de radio uitzetten voor het uitschakelen van de motor.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee