• Sjouw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
Hallo,

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik heb een nieuwe videokaart besteld (Club 3D ATi Radeon HD 5750 1024MB Noiseless edition), bij het installeren bleek dat mijn voeding te min was (250 Watt, weer wat geleerd). Dus meteen naar de winkel om een nieuwe voeding te kopen. (Coolermaster Extreme Power Plus 500W). Alles aangesloten, ook meteen Ram geheugen geupgrade naar 4gig.

Nu start ik de pc op, blijft mijn beeldscherm in de standby stand staan. Ik heb al meerdere topics bekeken, maar meestal is de oplossing voor dat probleem, niet de oplossing voor de mijne.

Ook heb ik het idee dat de pc niet helemaal opstart. Normaal hoor ik een aanzwellend gezoem(fans?) en daarna een piep, waarna windows opstart. Nu hoor ik alleen een gezoem en dat wordt plotseling minder en dan gebeurt er verder niets meer, ook geen piep.

Nu wat info over mijn systeem.

Het is een Acer Aspire M1600.
Processor: Intel Pentium D 925 3.0 GHz (standaard)
Moederbord: Acer F671CR (standaard)
Geheugen: Kingston 4096 MBytes 667 MHz DDR2 (zelf vervangen en werkt, maar prog CPU-Z geeft maar 2048 aan)
Harde Schijf: 250gig, volgens mij van Acer ook (standaard)
Videokaart: was eerst Nvidia GeForce 8300 GS, nieuwe kaart is Club 3D ATi Radeon HD 5750 1024MB Noiseless edition
Voeding: Cooler Master eXtreme Power Plus 500W (zelf vervangen en werkt)

Zelf heb ik al het een en ander getest.

Als ik de nieuwe kaart er uit haal en de oude er in doe of geen videokaart er in doe, werkt het scherm weer. Dus de poort is niet kaduuk en het scherm/kabel ook niet. (Monitor is aangesloten met VGA kabel met DVI verloopstuk, dat was ook al op mijn nvidia kaart en ik test de monitor op het dvi slot van de videokaart, niet van het moederbord, die heeft er ook geen alleen vga). Voeding is dus ook goed aangesloten op de andere componenten.

Ik heb al geprobeerd alle Nvida drivers en SiS(onboard chip) drivers te verwijderen (scherm draait nu op Standaard VGA controller). ook heb ik nog eens geprobeerd van tevorde de ati drivers op de pc te zetten, maar ook dan krijg ik bij het opstarten geen beeld.

De nieuwe kaart heb ik goed in het slot geduwd (hoorde een klik en geen piepen bij opstarten) en de extra voeding op de kaart is ook aangesloten (ook correct lijkt mij, want er was maar één 6-pins kabeltje van de voeding).

Heb in BIOS zitten neuzen (niets aangepast), maar daar staat dus ook niets van een optie om onboard AGP/VGA uit te schakelen, dus dat lukt niet. Dat was zonder videokaart, want met kom ik ook niet in de bios. Kan het in ieder geval niet zien want scherm blijft op standby, of pc start daar niet ver genoeg voor op.

BIOS is ook geupdate met bestand dat ik vanaf de Acer website heb. Ook dit maakt geen verschil.

Oja, en de nieuwe videokaart in een ander systeem testen kan niet echt. Mijn pc is al het nieuwste hier in huis en de rest heeft natuurlijk ook weer een oude voeding, waardoor de kaart het ook niet zou doen lijkt me. en om nou weer de nieuwe voeding er uit te halen en weer in een ander in te bouwen vind ik ook weer zo wat (tenzij het mijn enige optie is natuurlijk).

bij installeren ben ik voorzichtig geweest. Heb geen anti-statisch bandje, maar heb de pc kast aangeraakt aan het metaal en de kaart heb ik alleen bij de koeling aangeraakt of aan de randen.

Ik ben echt ten einde raad. Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ben namelijk iemand die graag zelf het probleem oplost of met hulp natuurlijk. Vind het ook weer knullig om weet ik veel hoeveel te betalen aan een winkel om het te fixen als het simpel zelf op te lossen is. Heb nu al een keer of 6 videokaarten gewisseld om te kijken wat in fout doe. Heb er zere vingers van, haha. Ben als de dood dat mijn videokaart nu al kapot is, moest er al zo lang op wachten tot ik hem binnen had.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee