Toon posts:

[Android] Emulator: GPS coordinaten komen niet goed door.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-10 22:59

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Het leek allemaal perfect te werken dat android. Krijg er nu al een hekel aan te krijgen na 2 dagen. Ik heb een probleem met de emulator. Om GPS te testen moet ik GPS coordinaten doormelden met DDMS. Dit werkt voor geen meter. Ik stuur de volgende coordinaten: 4.773867, 51.588170 en er komt 4.773345,51.59183 uit als ik in de log kijk van LogCat. Ik heb zitten zoeken en het is een bekend probleem wat gewoon al jaren bestaat. Alle input komt gewoon niet exact aan. Alles komt zeer dicht in de buurt van 4.773345,51.59183 te liggen.

Ook als ik via telnet met geo fix aan de slag ga geeft dat exact hetzelfde resultaat als via DDMS. Er komen dus wel gegevens binnen op de applicatie alleen de gegevens kloppen niet met de invoer in DDMS. Ook heb ik het volgende geprobeerd:
- Date/Time settings in de emulator veranderd naar en/US, alleen kan ik nergens vinden hoe ik deze instellingen EXACT in moet stellen
- eclipse ini file aangepast. -Duser.country=US en -Duser.language=en toegevoegd

Eclipse Gallileo Pulsar
Android 2.2 als project
Windows 7 Professional Engels

Ik ben al uren aan het zoeken, maar ik krijg het probleem niet opgelost.

Ik beschik niet over een android telefoon. Ik moet het dus doen met de emulator.

Wie weet een oplossing/fix/workaround?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-10 22:59

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Kwastie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 02:07:
Na wat googelen kom ik uit op deze bug: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2545

Tijdzone handmatig instellen schijnt het probleem soms op te lossen,

[...]

Mocht het niet werken lees de bug report + alle comments door, mogelijk heb je er wat aan.
Zo'n beetje alles wat daar staat heb ik geprobeerd, niets werkt. Bij mij komen alle GPS updates gewoon binnen itt hetgeen wat er op code.google.com staat dat er maar 2 locaties binnen komen. Ik ontvang ze allemaal maar dan met de verkeerde waarden.

Hoe moet ik die timezone dan instellen? Amsterdam +1 GMT staat er niet bij. Moet automatic aan of uit? Waar moet de timezone op staan? GMT +1 London of GMT +2 Amsterdam. (Kloppen geen van beide) 24 hour time format ja of nee? Dateformat ook aanpassen? Allemaal dingen die niet genoemd worden.

Ik moet alleen die Mock Location Provider nog proberen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee