Toon posts:

Apache en Allow from env - wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-10 16:47
Ik heb een script in elkaar gevogeld die in een system environment variable een IP-adres zet dat toegang moet krijgen tot een stuk website via htaccess. Ik heb al geverifiëerd dat dat ip-adres perfect in de system environment variables terecht komt, en dat de inhoud het ip-adres is, en niets meer of minder, ook geen spaties ervoor/erachter. Dat gedeelte werkt dus.

Nu wil ik toegang verlenen via Allow:

code:
1
2
3
4
Order deny,allow
Deny from all
Allow from 127.0.0.1
Allow from env=ipadresje

Dat werkt niet, maar als ik "env=ipadresje" vervang door het eigenlijke ip-adres, dan werkt het perfect. Ik heb al overal in de docs rondgekeken, en ik kwam erachter dat ik PassEnv lijk te moeten gebruiken om een environment variable vanuit het OS naar apache te "passen". Prima, heb ik gedaan:
code:
1
PassEnv ipadresje

Bovenaan de htaccess gezet, en werkt niet.
Nog raarder is dat als ik hardhandig dat ipadres invul:
code:
1
SetEnv ipadresje 1.2.3.4

Dan werkt dat ook niet :? :?

Wat doe ik fout (en hoe los ik het op?)

日本!🎌

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee