[NBBG Aanschaf] Gamenotebook notebook oktober 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

MSI GX660R-090NL

pricewatch: MSI GX660R-294NL
Alternatieven
pricewatch: Asus G53JW-SX029V
pricewatch: Dell Alienware M15x (N00W1504)

Het artikel: reviews: Notebook Best Buy Guide: oktober 2010

[Voor 32% gewijzigd door GENETX op 01-10-2010 12:12]

• Pjotr77
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-02-2017

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Nog veel meer 'Bang-for-buck" is eigenlijk de goedkopere MSI met Core i5 460M, die ook op 2,8 Ghz loopt (max, 1 core dan net als de i7). Je betaalt dus eigenlijk bijna 500 euro voor een quadcore ipv bijna net zo snelle dualcore, en 2gb geheugen extra (ow ja, en tot 500 gb aan opslagruimte). Dan had MSI er ook wel bluray bij in mogen stoppen.

EDIT: wacht, volgens mij moet in deze NBBG eigenlijk de link naar de 249NL staan, die is 50 euro goedkoper en valt dus wel binnen het budget, met verder exact dezelfde specs, en is beter leverbaar;)

[Voor 28% gewijzigd door Pjotr77 op 01-10-2010 11:11]

HP EliteBook 8530w | 15,4" 1680*1050 :) | T9600 | Quadro FX770M @ 560/1400/900 | 4GB RAM | 250GB 7200 rpm, binnenkort wss vervangen door een Kingston V+100

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:38

WoutF

Hoofdredacteur

Afwezig tot 22 oktober

Pjotr77 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:03:
Nog veel meer 'Bang-for-buck" is eigenlijk de goedkopere MSI met Core i5 460M, die ook op 2,8 Ghz loopt (max, 1 core dan net als de i7). Je betaalt dus eigenlijk bijna 500 euro voor een quadcore ipv bijna net zo snelle dualcore, en 2gb geheugen extra (ow ja, en tot 500 gb aan opslagruimte). Dan had MSI er ook wel bluray bij in mogen stoppen.

EDIT: wacht, volgens mij moet in deze NBBG eigenlijk de link naar de 249NL staan, die is 50 euro goedkoper en valt dus wel binnen het budget, met verder exact dezelfde specs, en is beter leverbaar;)
We hoeven natuurlijk niet het budget compleet op te maken, maar 500 euro minder uitgeven is wel heel veel. Daarbij is er - zeker met het oog op de toekomst - wat te zeggen voor een quadcore t.o.v een dualcore-cpu. Veel moderne games hebben goede ondersteuning voor meer dan twee cores, deels omdat de engines schaalbaar zijn gemaakt voor de edities op de Xbox 360 en Playstation 3.

Toen de pagina geschreven werd, stond de 090NL voor minder dan 1700 euro in de pricewatch, en was de 249NL nog niet aanwezig (die staat er sinds de 28e in). Er zit een aantal dagen tussen het schrijven van de NBBG, en de publicatie. Dat heeft vooral te maken met de algehele planning, en tijd voor de eindredactie. De omlooptijd van notebooks is gewoon bizar hoog, dus we kunnen het soms niet voorkomen dat een NBBG na enige tijd al achterhaald is. Omdat het in dit geval wel heel kort na publicatie is, en we willen dat de NBBG zo lang mogelijk actueel blijft, heb ik de 090NL vervangen voor de 249NL :)

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

WoutF schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:00:
[...]

We hoeven natuurlijk niet het budget compleet op te maken, maar 500 euro minder uitgeven is wel heel veel. Daarbij is er - zeker met het oog op de toekomst - wat te zeggen voor een quadcore t.o.v een dualcore-cpu. Veel moderne games hebben goede ondersteuning voor meer dan twee cores, deels omdat de engines schaalbaar zijn gemaakt voor de edities op de Xbox 360 en Playstation 3.
Nee ik bedoelde ook niet dat dat de BB moest worden, maar opvallend is het wel ;)
Toen de pagina geschreven werd, stond de 090NL voor minder dan 1700 euro in de pricewatch, en was de 249NL nog niet aanwezig (die staat er sinds de 28e in). Er zit een aantal dagen tussen het schrijven van de NBBG, en de publicatie. Dat heeft vooral te maken met de algehele planning, en tijd voor de eindredactie. De omlooptijd van notebooks is gewoon bizar hoog, dus we kunnen het soms niet voorkomen dat een NBBG na enige tijd al achterhaald is. Omdat het in dit geval wel heel kort na publicatie is, en we willen dat de NBBG zo lang mogelijk actueel blijft, heb ik de 090NL vervangen voor de 249NL :)
Tja dat verandert ook constant, voor hetzelfde is het over een week weer anders :/

HP EliteBook 8530w | 15,4" 1680*1050 :) | T9600 | Quadro FX770M @ 560/1400/900 | 4GB RAM | 250GB 7200 rpm, binnenkort wss vervangen door een Kingston V+100

• bamiblok
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
Ik heb rond de 1000 euro voor een game laptop wat is slimste om te pakke?
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Wat wil je er mee gaan doen? Welke spellen? Welke resolutie? Welke settings? Welk formaat? Accuduur? etc etc.

En ja, ik weet je eisen. Maar als jij geen inzet gaat tonen moet je niet gaan denken dat ik of een ander je ook maar ga helpen. Dus lees eens *LET OP* - Wat moet ik kopen en dan vooral het deel onder "Wat we verwachten".

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:19
Op zoek naar een nieuwe laptop waarbij ik zo nu en dan een spel speel maar de laptop ook wil gaan gebruiken voor het monteren van HD video's. Verschil Encoderen/Decoderen is bekend maar ik vraag mij af of de MSI 660 niet too much is (specs zien er wel heel mooi uit). Is de gamenotebook de categorie die ik moet bekijken of moet ik toch in een andere NBBG categorie mijn licht opsteken??

PSN: TDBtje

Het kan wel in dit topic, al zou ik wel een andere klasse nemen. Je hebt niet zo'n snelle videokaart nodig, maar eerder veel rekenkracht en een goed scherm. Ik zit dan eerder te denken aan bv:

Dell Studio XPS 16 met RGB-led (volgens mij moet dat via de telefoon)
Sony Vaio F-serie (de duurdere variant) ( pricewatch: Sony Vaio VPC-F13S0E (Zwart) )
Of de aankomende Dell Studio XPS 15 of 17, afhankelijk van de grootte die je wil.

Dat zijn laptops met goede specificaties en een goed Full HD scherm en snelle processor. Maar het hangt natuurlijk ook van je budget af. Heb je verder nog specifieke eisen?

• TDB
GENETX schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:59:
Het kan wel in dit topic, al zou ik wel een andere klasse nemen. Je hebt niet zo'n snelle videokaart nodig, maar eerder veel rekenkracht en een goed scherm. Ik zit dan eerder te denken aan bv:

Dell Studio XPS 16 met RGB-led (volgens mij moet dat via de telefoon)
Sony Vaio F-serie (de duurdere variant) ( pricewatch: Sony Vaio VPC-F13S0E (Zwart) )
Of de aankomende Dell Studio XPS 15 of 17, afhankelijk van de grootte die je wil.

Dat zijn laptops met goede specificaties en een goed Full HD scherm en snelle processor. Maar het hangt natuurlijk ook van je budget af. Heb je verder nog specifieke eisen?
Genoemde laptops komen idd beter in de buurt denk ik met wat ik zoek. Met name de Sony Vaio F-Serie lijkt mij een interessante. Ik ga even op GoT mij inlezen op de ervaringen met de F-serie. Dank voor de reply.

• klick
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2012
Ik ben op zoek naar een game laptop en lost...

Het moet Microsoft Train Simulator kunnen spelen (voor mijn vriend). Verder het gewone werk (internet, office).. beetje downloaden. Maar geen video bewerking of iets dergelijks.

Ik zat te denken aan een budget rond de 1000€ (budget is niet heel heilig. als 200€ een groot verschil geeft is het budget niet leidend)
Liefst met een beetje grote hardeschijf

Ik heb wel gelezen dat de videokaart van belang is en de processor. Maar wat nu echt nodig is of teveel van het goede? Ik weet het niet meer, ik lees zoveel en het zegt me (nog) niet zoveel.

Kunnen jullie mij helpen? Het is een cadeautje voor mijn vriend en wil niet aankomen met een laptop die weer zijn favo spel niet kan spelen (we hebben nu een ACER 9410Z 1.73Ghz 2 GB DDR2 en daar draait hij niet goed op, game loopt steeds vast en laptop ook zwart scherm. )

:*) GrtZ Klick

[Voor 5% gewijzigd door klick op 22-10-2010 21:27]

Dat spel komt uit de prehistorie :X . Dat moet zijn huidige laptop ook wel met gemak draaien, dus dan is daar wat mis met de configuratie iig. Je mag nog wel oppassen dat het spel wel wil draaien op Windows 7 64-bit 8)7

Hij heeft nu een erg lompe laptop iig. Ik weet niet of hij wat draagbaars wil, maar op dit moment staat Dell er met de XPS 15 en XPS 17 goed voor. Ook de pricewatch: Sony Vaio VPC-F13M1E (Zilver) is een mooie laptop. Maar een laptop van 600-700 euro zou ook al moeten volstaan voor de genoemde dingen/

• klick
Tja weet dat het een oud spel is, snap ook niet waarom de huidige laptop het niet trekt.
Hij heeft ook nog Trainz, 2009 geloof ik. Die liep nog slechter..

De Dell XPS15 of 17 welke processor is de beste hiervoor (icm videokaart)? Er zijn er meerdere zie ik.

Snelle reactie trouwens THNX ;)

[Voor 21% gewijzigd door klick op 23-10-2010 00:14]

• michael86
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 20:12
Ben ook op zoek naar een game laptop. Maar nu is er de afgelopen jaren zoveel verandert dat ik niet meer weet wat te kopen. Is de i7 nu het beste van het best? En welke grafische kaart is er goed om de nieuwste games te kunnen spelen, en zeg maar ook de games die nog uit moeten komen? Of kan je dan beter een hele goede pc kopen als je nog jaren wil gamen op zo'n systeem. Graag wil ik niet meer dan 1250 uitgeven.

[Voor 5% gewijzigd door michael86 op 23-10-2010 06:59]

klick schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:06:
Tja weet dat het een oud spel is, snap ook niet waarom de huidige laptop het niet trekt.
Hij heeft ook nog Trainz, 2009 geloof ik. Die liep nog slechter..

De Dell XPS15 of 17 welke processor is de beste hiervoor (icm videokaart)? Er zijn er meerdere zie ik.

Snelle reactie trouwens THNX ;)
Trainz is wel zwaarder dus dat is niet zo vreemd. Mja, had hij wel eens een schone installatie gedaan :P

Voor de Dell zou ik gewoon een Core i5 nemen. De GT 420M is al snel genoeg. Al zou ik eerder ook overwegen om te kiezen voor het mooie Full HD scherm. De beste specificaties heeft die vriend toch niet nodig. De i5 460M is bv al bijna net zo snel als de i7 740QM, dus dat is het probleem niet. De GT 435M is ook niet veel sneller. De GT 420M zou genoeg moeten zijn. Of uiteraard de HD 5650 in de Studio 17 (niet XPS).
michael86 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 06:49:
Ben ook op zoek naar een game laptop. Maar nu is er de afgelopen jaren zoveel verandert dat ik niet meer weet wat te kopen. Is de i7 nu het beste van het best? En welke grafische kaart is er goed om de nieuwste games te kunnen spelen, en zeg maar ook de games die nog uit moeten komen? Of kan je dan beter een hele goede pc kopen als je nog jaren wil gamen op zo'n systeem. Graag wil ik niet meer dan 1250 uitgeven.
De i7 is het snelste ja, maar laat je niet gek maken. Een i7 verstookt meer energie en heeft veel nadelen. Een Core i5 460M of 560M/580M doet helemaal niet onder voor de i7 740QM in 90% van de gevallen en is soms zelfs sneller! Samen met de igp en 10W minder verbruik raad ik die dus ook aan.

En ja, videokaart. Hangt er even van af wat je wilt. Dus daar heb ik meer informatie voor nodig:
1. Heb je nog eisen aan de accuduur
2. Hoe groot mag de laptop maximaal zijn? en ben je van plan hem vaak mee te nemen?
3. Welke games wil je spelen en welk detail het liefst? Zijn er nog eisen van toepassing zoals een bepaald aantal frames per seconde omdat je anders online geowned wordt? :P

[Voor 39% gewijzigd door GENETX op 23-10-2010 09:23]

• sjopes123
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-10 01:56
Heb het de nieuwe medion erazer gekocht net, helaas kan ik er pas over anderhalve week wat mee gaan doen ivm gebrek aan tijd.....helaas. Had wel om kwart voor 9 's ochtends al gelijk het laatste exemplaar.

• michael86
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 20:12
Is deze laptop dan snel genoeg om de games in hoog detail te spelen?

http://www.mycom.nl/Produ...IO-F13M1EH-i5560QM/302501

• Iceman1987
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10-10 14:39
michael86 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:52:
Is deze laptop dan snel genoeg om de games in hoog detail te spelen?

http://www.mycom.nl/Produ...IO-F13M1EH-i5560QM/302501
Leg er 20 euro extra bij neer en koop dan de MSI GX 660. De videokaart is van de MSI bijna 2x zo sterk als die GT420 M

• Firedre
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-10 17:02
Mmmm, vind de Dell xps15/17 en Sony vaio F13 eigenlijk meer multimedia als gamenotebook.

Zou rond de 1000 euri eerder kijken naar de Medion erazer of:

pricewatch: Asus G51JX-SX383V

Wil je een hogere resolutie, dan ga je daar flink voor betalen...

• Holograph
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-11-2015
Hoi,

Ik ben opzoek naar een gamingnotebook voor 1000 EUR, bij pricewatch vond ik deze notebook:
http://tweakers.net/price...(5010-3264).html#tab:info
CPU: Intel Core i7 740qm
GPU: ATI Radeon Mobility 5650 (1 GB DDR3)
RAM: 4GB DDR3
Harddisk: 750GB 7.2k RPM

Eigenlijk was ik er al uit dat ik deze wilde hebben, maar ik kijk vandaag in een Aldi-krantje en zie deze notebook:

CPU: i5-460m 2,53 GHz
GPU: NVidia GeForce GTX460m (1,5 GB GDDR5)
RAM: 4 GB DDR3
Harddisk: 640 GB (Aantal RPM staat niet vermeld, dus ik denk 5.4 rpm)

Ik speel GTA IV, Assassin's Creed II (en nog wel meer maar dit zijn de meest hardware vereisende).
Een Quad-Core is wel handig voor GTA IV, maar de GTX460m met 1,5 GB GDDR5 geheugen spreekt mij ook wel aan.

Welke notebook zouden jullie me dan aanraden?

Mvg,

• Firedre
Holograph schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:30:
Hoi,

Ik ben opzoek naar een gamingnotebook voor 1000 EUR, bij pricewatch vond ik deze notebook:
http://tweakers.net/price...(5010-3264).html#tab:info
CPU: Intel Core i7 740qm
GPU: ATI Radeon Mobility 5650 (1 GB DDR3)
RAM: 4GB DDR3
Harddisk: 750GB 7.2k RPM

Eigenlijk was ik er al uit dat ik deze wilde hebben, maar ik kijk vandaag in een Aldi-krantje en zie deze notebook:

CPU: i5-460m 2,53 GHz
GPU: NVidia GeForce GTX460m (1,5 GB GDDR5)
RAM: 4 GB DDR3
Harddisk: 640 GB (Aantal RPM staat niet vermeld, dus ik denk 5.4 rpm)

Ik speel GTA IV, Assassin's Creed II (en nog wel meer maar dit zijn de meest hardware vereisende).
Een Quad-Core is wel handig voor GTA IV, maar de GTX460m met 1,5 GB GDDR5 geheugen spreekt mij ook wel aan.

Welke notebook zouden jullie me dan aanraden?

Mvg,
Je wilt een gamenotebook en kijkt naar een 5650?

Ik begrijp de tweakers wereld niet meer...

Maar goed, begrijp je dat de videochip bij gamen het belangrijkste is?
Zo ja, dan gaan we verder,

Hier zie je wat bv. die gtx460 tov. de rest doet:

http://www.notebookcheck....rce-GTX-460M.33612.0.html

Dat scheelt toch wel heel wat he?

Dan de processsor, wel het gaat er hier wederom wat je ermee wil doen, maar het gaat hier
om gamen, right?

Zopek opdezelfde site de processsor met de bijbehorende benchmarks op en je weet ineens wat
je nodig hebt *O*

• Holograph
Firedre schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

Je wilt een gamenotebook en kijkt naar een 5650?

Ik begrijp de tweakers wereld niet meer...

Maar goed, begrijp je dat de videochip bij gamen het belangrijkste is?
Zo ja, dan gaan we verder,

Hier zie je wat bv. die gtx460 tov. de rest doet:

http://www.notebookcheck....rce-GTX-460M.33612.0.html

Dat scheelt toch wel heel wat he?

Dan de processsor, wel het gaat er hier wederom wat je ermee wil doen, maar het gaat hier
om gamen, right?

Zopek opdezelfde site de processsor met de bijbehorende benchmarks op en je weet ineens wat
je nodig hebt *O*
Dat snap ik, maar GTA IV is een quad-core optimized game, dus daarom vroeg ik me dat af ;). Maar ik zie dat de i5-460m HTT ondersteuning heeft, dus zou dat een quad-core optimized game nog kunnen 'verbeteren'?
Iets. Maar vergeet ook niet dat de i5 460M 2,8GHz dualcore doet op Turbo tegenover slechts 1,73Ghz per core voor de i7. Tel daarbij op dat de quadcore toch nooit helemaal wordt benut. Het resultaat is dat het qua processor uiteindelijk niet eens heel veel uitmaakt.

Absoluut voor die Medion gaan, want die maakt echt moes van die HD 5650.

• Logros
  • Laatst online: 13-11-2014
Hey, ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop.
Ik ben niet zo bekend met de laptops van dit moment dus ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen.
Ik begin over een paar weken met een project op de uni waar ik veel (bijna full-time) met een laptop zal moeten werken. Hier zal ik veel CATIA (3D design/engineering software) moeten gebruiken dus het is belangrijk dat hij stevige software aan kan. Mijn huidige laptop is een Dell D830 van ~4 jaar oud en die doet er 20 mins over om CATIA alleen al op te starten zo'n beetje :P. Goed moment om te investeren in een nieuwe laptop dus!
Buiten uni werk game ik nog regelmatig dus een goeie videokaart is ook niet mis. Qua games speel ik nu vooral SC2 en Civ 5 (over het algemeen meer RTS/RPG geen shooters) dus die zijn niet heel veeleisend voor de grapics maar ik wil wel over een paar jaar nog gewoon nieuwe games kunnen draaien.

Waar ik naar op zoek ben is dus:
Zware software kunnen draaien (Goeie processor/geheugen?).
Nieuwe games van de komende 2-3 jaar aan kunnen (niet perse op max graphics).
Niet te groot/zwaar ivm heen en weer slepen naar de uni. Mijn huidige laptop is ~15'' dat is wel een prima formaat.
Koeling! Ik weet niet hoe het met huidige laptops is maar aan mijn Dell verbrand ik soms bijna m'n benen als ik hem op m'n schoot heb staan :P.

Mijn budget ligt rond de 1000-1200 euro.

Ik ben al druk aan het rondkijken online maar er zijn zoveel verschillende laptops en onderdelen en je leest overal weer wat anders dus ik hoop dat jullie wat ideeën hebben.
Logros schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:46:
Hey, ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop.
Ik ben niet zo bekend met de laptops van dit moment dus ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen.
Ik begin over een paar weken met een project op de uni waar ik veel (bijna full-time) met een laptop zal moeten werken. Hier zal ik veel CATIA (3D design/engineering software) moeten gebruiken dus het is belangrijk dat hij stevige software aan kan. Mijn huidige laptop is een Dell D830 van ~4 jaar oud en die doet er 20 mins over om CATIA alleen al op te starten zo'n beetje :P. Goed moment om te investeren in een nieuwe laptop dus!
Buiten uni werk game ik nog regelmatig dus een goeie videokaart is ook niet mis. Qua games speel ik nu vooral SC2 en Civ 5 (over het algemeen meer RTS/RPG geen shooters) dus die zijn niet heel veeleisend voor de grapics maar ik wil wel over een paar jaar nog gewoon nieuwe games kunnen draaien.

Waar ik naar op zoek ben is dus:
Zware software kunnen draaien (Goeie processor/geheugen?).
Nieuwe games van de komende 2-3 jaar aan kunnen (niet perse op max graphics).
Niet te groot/zwaar ivm heen en weer slepen naar de uni. Mijn huidige laptop is ~15'' dat is wel een prima formaat.
Koeling! Ik weet niet hoe het met huidige laptops is maar aan mijn Dell verbrand ik soms bijna m'n benen als ik hem op m'n schoot heb staan :P.

Mijn budget ligt rond de 1000-1200 euro.

Ik ben al druk aan het rondkijken online maar er zijn zoveel verschillende laptops en onderdelen en je leest overal weer wat anders dus ik hoop dat jullie wat ideeën hebben.
Heeft je uni geen goede laptop in de aanbieding, een HP EliteBook ofzo (TU Delft, TU/e en UTwente wel namelijk)?

Anders: Dell XPS 15 met Core i7 en full HD scherm halen. Jij kunt wel pixels gebruiken, maar een echte gamenotebook heb je niet nodig (die ook erg lomp kunnen zijn). De XPS 15 die onlangs geintroduceerd is lijkt me verreweg de beste keuze.

• Logros
Bedankt voor de snelle reactie!
Ja dat hebben ze inderdaad zie ik (zit op de TU Delft). Ik had er alleen nog niet naar gekeken omdat mijn ervaringen met m'n vorige laptop via daar niet zo goed waren. Je er kreeg er zoveel nutteloze software bij, dat ding is heel vaak stuk gegaan, er zat verkeerde software op etc. Misschien is de service ondertussen wat verbeterd dat zou kunnen.
De laptops zien er iig allebei goed uit en zijn redelijk gelijkwaardig volgens mij. Dit zijn de specs van die Elitebook:

HP Elitebook 8540w
Intel QC i7 720QM
4 GB 1333 DDR3 2 Dimm
320G 7200RPM SATA 2.5
DVD-RW LightScribe Drive
15.6" HD+ AG WVA
nVidia Quadro FX 880M
8C 73Whr
802.11 a/b/g/n I3 WLAN card
2 USB 2.0 & 2 USB 3.0
Windows 7 Home Premium 64 bit

Er is alleen wel een verschil in prijs. Voor deze laptop van de TU betaal ik 1060,- en die XPS 15 is (op de Dell site) 870,-. Voor dat verschil wil ik wel zelf ff de nodige software downloaden en installeren.
Dan nog een ander klein puntje, ik lees daar dat door een fout van Dell die TU laptop met Windows 7 64-bit is geleverd en dat sommige software misschien niet werkt op 64-bit. Je krijgt dan wel weer een cd zodat je dit kan omzetten naar 32-bit. Zorgt dit 64/32-bit verschil voor veel problemen, want ik zou liever gewoon 64-bit draaien met het oog op de toekomst.
Logros schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:08:
Bedankt voor de snelle reactie!
Ja dat hebben ze inderdaad zie ik (zit op de TU Delft). Ik had er alleen nog niet naar gekeken omdat mijn ervaringen met m'n vorige laptop via daar niet zo goed waren. Je er kreeg er zoveel nutteloze software bij, dat ding is heel vaak stuk gegaan, er zat verkeerde software op etc. Misschien is de service ondertussen wat verbeterd dat zou kunnen.
De laptops zien er iig allebei goed uit en zijn redelijk gelijkwaardig volgens mij. Dit zijn de specs van die Elitebook:

HP Elitebook 8540w
Intel QC i7 720QM
4 GB 1333 DDR3 2 Dimm
320G 7200RPM SATA 2.5
DVD-RW LightScribe Drive
15.6" HD+ AG WVA
nVidia Quadro FX 880M
8C 73Whr
802.11 a/b/g/n I3 WLAN card
2 USB 2.0 & 2 USB 3.0
Windows 7 Home Premium 64 bit

Er is alleen wel een verschil in prijs. Voor deze laptop van de TU betaal ik 1060,- en die XPS 15 is (op de Dell site) 870,-. Voor dat verschil wil ik wel zelf ff de nodige software downloaden en installeren.
Dan nog een ander klein puntje, ik lees daar dat door een fout van Dell die TU laptop met Windows 7 64-bit is geleverd en dat sommige software misschien niet werkt op 64-bit. Je krijgt dan wel weer een cd zodat je dit kan omzetten naar 32-bit. Zorgt dit 64/32-bit verschil voor veel problemen, want ik zou liever gewoon 64-bit draaien met het oog op de toekomst.
Dat hangt echt af van de software zelf. Zelf draai ik al jaren 64-bit zonder problemen.

Shitware krijg je ook bij Dell trouwens. Ook heeft de Dell laptop een lagere resolutie. Bedenk ook dat zo'n Elitebook vele malen degelijker is. Die voldoet aan Amerikaanse militaire eisen namelijk. Daar zit het grote verschil, samen met de garantie. En je hebt een Quadro kaart voor het designen. Wel is die videokaart een stuk zwakker, dus gamen zal beter gaan op de Dell.

Beide geen slechte opties en hebben hun eigen voor en nadelen. Wel zou ik bij Dell 200 euro extra betalen voor het Full HD scherm.

En over de hitte was ik nog wat vergeten te melden: Dat gaat niet beter worden. Je wilt krachtige hardware die eenmaal veel verbruikt. Die krijg je niet koel. En een laptop moet erg koel blijven wil je er geen last van hebben. Netbooks doen dat, thin-and-lights kunnen dat en voor de rest... Mijn Asus U30Jc houdt zich goed met een Core i5 430M. Maar dat is eerder een uitzondering.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014
de laptop van de TU is echt een no-brainer, zonder de korting van de TU betaal je daar rond de €1800 voor.
het enige wat hij mist is een full-hd scherm, de dell met het full-hd scherm komt echter wel duurder uit.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Logros
Hmm ok dat is wel duidelijk dan ga ik voor die TU laptop. Full-hd maakt me niet zoveel uit, want als ik films/video wil kijken doe ik dat meestal op m'n TV of PC. Ik kan altijd kijken hoe het gaat met die 64-bit versie en het later omzetten naar 32-bit als het teveel problemen geeft. Bedankt voor de hulp!

• klick
GENETX schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:20:
Trainz is wel zwaarder dus dat is niet zo vreemd. Mja, had hij wel eens een schone installatie gedaan :P

Voor de Dell zou ik gewoon een Core i5 nemen. De GT 420M is al snel genoeg. Al zou ik eerder ook overwegen om te kiezen voor het mooie Full HD scherm. De beste specificaties heeft die vriend toch niet nodig. De i5 460M is bv al bijna net zo snel als de i7 740QM, dus dat is het probleem niet. De GT 435M is ook niet veel sneller. De GT 420M zou genoeg moeten zijn. Of uiteraard de HD 5650 in de Studio 17 (niet XPS).
Dus even samenvattend (ik ben een leek en snap de verschillen niet zo goed 8)7 8)7 ):
i5 GT420M Full HD
i5 GT435M Full HD
i5 GT460M Full HD
i7 740QM
HD 5650 in de Studio 17

Uit dit rijtje zou je de GT420 aanbevelen?
Komt dit door het prijsverschil?
Wat is het verschil in prestaties?
Krijg ik bij Dell ook de Windows 7 op CD erbij?
Hoe is de service van Dell?

GrtZZ Klick

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Logros schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:48:
Hmm ok dat is wel duidelijk dan ga ik voor die TU laptop. Full-hd maakt me niet zoveel uit, want als ik films/video wil kijken doe ik dat meestal op m'n TV of PC. Ik kan altijd kijken hoe het gaat met die 64-bit versie en het later omzetten naar 32-bit als het teveel problemen geeft. Bedankt voor de hulp!
De resolutie maakt voor films ed niet zoveel uit, meer voor werkruimte! Maar 1600x900 op 15,6 inch is een fijne resolutie (zou wel de standaard mogen zijn van mij).
Sowieso een goeie deal, ik zou idd voor die Elitebook gaan, volgens mij moet zo'n ding met gemak 4 à 5 jaar meegaan. Die laptops hebben een zeer goede bouwkwaliteit.

klick schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:40:
[...]

Dus even samenvattend (ik ben een leek en snap de verschillen niet zo goed 8)7 8)7 ):
i5 GT420M Full HD
i5 GT435M Full HD
i5 GT460M Full HD
i7 740QM
HD 5650 in de Studio 17

GrtZZ Klick
Dat hangt er van af wat je wilt doen...
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Daar kun je alles vergelijken. Meer is dus altijd wel beter, maar het is de vraag of je het ook nodig hebt en niet onnodig veel gaat betalen. Daarom moeten we weten wat je met de laptop van plan bent. Zonder dat kan ik ook niet iets aanbevelen omdat het toch per situatie anders is.

Verder krijg je geen CD van Dell en is de service gewoon standaard afaik. Niet de beste, maar ook niet dramatisch. Al hangt het toch altijd af van de problemen etc etc. Het is toch lastig dat in te schatten.

• Darkstone
laat ik ff mijn eigen topic spammen :P
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
klick schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:40:
[...]

i5 GT420M Full HD
i5 GT435M Full HD
i5 GT460M Full HD
i7 740QM
HD 5650 in de Studio 17

GrtZZ Klick
gt420 < hd 5650 < gt435 <<<<<<< gt460
het verschil tussen de 3 kaarten is niet zo groot, de 435 is maximaal 30% sneller dan de 420: het is namelijk dezelfde kaart, alleen iets hoger geclockt. De 460m is een factor 2-3 sneller in 3dmark06.

de processor maakt anno 2010 niet meer zoveel verschil, een i5 of grofweg even snel als de i7

voor info over het hd-scherm lees je natuurlijk bovengenoemd topic door :)
GENETX schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:56:
Verder krijg je geen CD van Dell en is de service gewoon standaard afaik. Niet de beste, maar ook niet dramatisch. Al hangt het toch altijd af van de problemen etc etc. Het is toch lastig dat in te schatten.
voor €5 krijg je van dell een setje dvd's mee, staat gewoon op de bestelpagina.

[Voor 16% gewijzigd door Darkstone op 24-10-2010 13:57]

• Holograph
GENETX schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:58:
Iets. Maar vergeet ook niet dat de i5 460M 2,8GHz dualcore doet op Turbo tegenover slechts 1,73Ghz per core voor de i7. Tel daarbij op dat de quadcore toch nooit helemaal wordt benut. Het resultaat is dat het qua processor uiteindelijk niet eens heel veel uitmaakt.

Absoluut voor die Medion gaan, want die maakt echt moes van die HD 5650.
Dank voor de reactie, ik ben eruit dat ik deze ga kopen.

Ik heb nog 1 vraag, op de Intel website zie ik dat de Core i5 460m de sockets BGA1288, PGA988 ondersteund. Bij de intel core i7 720qm zie ik dat ze enkel de socket PGA988 ondersteund. Stel ik wil ooit nog eens upgraden naar een Quad-core CPU, zou ik dan de CPU kunnen upgraden met bijvoorbeeld een 720qm?
Holograph schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:37:
Ik heb nog 1 vraag, op de Intel website zie ik dat de Core i5 460m de sockets BGA1288, PGA988 ondersteund. Bij de intel core i7 720qm zie ik dat ze enkel de socket PGA988 ondersteund. Stel ik wil ooit nog eens upgraden naar een Quad-core CPU, zou ik dan de CPU kunnen upgraden met bijvoorbeeld een 720qm?
Hangt van het gebruikte socket af. Daar kan ik geen garantie op geven. Al verwacht ik dat het kan. Het gaat om die Medion toch? in dat geval (het is een MSI barebone) geef ik je een grote kans omdat MSI hem met quad levert en ze echt geen 2 moederborden bouwen.
darkstone schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:56:
voor €5 krijg je van dell een setje dvd's mee, staat gewoon op de bestelpagina.
Das geen Windows 7 DVD ;)

[Voor 60% gewijzigd door GENETX op 24-10-2010 14:44]

• Darkstone
nee, maar upgraden voor notebooks is sowieso hopeloos.

over een paar maanden komt sandy bridge alweer, met weer een ander socket?

echt goedkoop zijn die i7's ook niet, de 740m kost $329 uit het hoofd.
jawel, waar betaal je anders voor?

[Voor 30% gewijzigd door Darkstone op 24-10-2010 14:42]

darkstone schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:41:
jawel, waar betaal je anders voor?
Gewoon de recovery disks toch die je anders zelf moet branden? Of heb ik dat nu mis?

• DiscoSuperFly
  • Laatst online: 22-10 13:11
Na lang wikken en wegen ben ik er toch zo goed als uit wat voor een laptop ik ga aanschaffen (Eigenlijk nog even de reviews van de xps afwachten, dus ik hoop dat die later op de middag verschijnen). Het zal een sony f worden, de 1159 euro configuratie. Dus een i5 560, 6 gb geheugen, 500 gb hdd (7.2K rpm), full-hd scherm, gt 425M en een firewire aansluiting :P

Ik wou in eerste instantie niet meedoen aan die sony marketing maar gezien de, in mijn ogen, tegenvallende xps lijn (Ik had in eerste instantie mijn zinnen gezet op de xps 16), laat het me geen andere keus dan voor de sony F te kiezen. Bij dell mis ik gewoon een paar dingen zoals aansluitingen, een jaar minder garantie en het uiterlijk (Dit speelt niet heel veel mee, maar het uiterlijk van de xps is toch echt ... tja ... niet mijn ding).

Ik sluit hem niet volledig uit, maar ik ben nu toch zo goed als zeker.

Edit: Maar het is en blijft tweakers, dus wederom, op en aanmerkingen zijn meer dan welkom! :)

[Voor 5% gewijzigd door DiscoSuperFly op 24-10-2010 14:57]

• Darkstone
GENETX schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

Gewoon de recovery disks toch die je anders zelf moet branden? Of heb ik dat nu mis?
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits) [meerprijs € 5,00]

• Iceman1987
Ik denk dat ik voor de MSI GX660 ga.
Heb net een engelse webshop genomen die de MSI inclusief verzendkosten voor 1000 euro verkoopt. Dat vind ik geen slechte deal. Je krijgt daarvoor ook 6 Gb ipv de 4GB in Nederland, en 2x 500 Gb Raido 0 ipv de 1x 500 GB in Nederland. En dat voor bijna 250 euro minder. Ik kan het nog steeds niet geloven. Het is ook gewoon een Full HD scherm met de Ati 5870M.
Enige minpunt is dat die geleverd word met de i5-450m en niet zoals in Nederland met de i5-460M. Maar over die 200 mhz ga ik niet moeilijk doen.

En volgens mij heeft MSI gewoon internationaal garantie systeem voor haar laptops. Dus dan is het perfect. Of zie ik iets over het hoofd?

• TDB
Iceman1987 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 00:19:
Ik denk dat ik voor de MSI GX660 ga.
Heb net een engelse webshop genomen die de MSI inclusief verzendkosten voor 1000 euro verkoopt. Dat vind ik geen slechte deal. Je krijgt daarvoor ook 6 Gb ipv de 4GB in Nederland, en 2x 500 Gb Raido 0 ipv de 1x 500 GB in Nederland. En dat voor bijna 250 euro minder. Ik kan het nog steeds niet geloven. Het is ook gewoon een Full HD scherm met de Ati 5870M.
Enige minpunt is dat die geleverd word met de i5-450m en niet zoals in Nederland met de i5-460M. Maar over die 200 mhz ga ik niet moeilijk doen.

En volgens mij heeft MSI gewoon internationaal garantie systeem voor haar laptops. Dus dan is het perfect. Of zie ik iets over het hoofd?
Hmmm.... een Engelse webshop. Zit je dan niet met invoerrechten?

• Darkstone
niet als je in Engeland besteld, uit de US is het een ander verhaal.
dan komt er nog VAT + 19% btw op.

• Ubahnubie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02-04-2012
Ik ben inmiddels een paar weken bezig met het uitzoeken van een degelijke laptop die geschikt zou zijn voor waar ik het voor wil gebruiken.

Echter kom ik er zelf niet uit, ik heb niet genoeg ervaring met laptops om een goeie beslissing te nemen, en ik weet niet of de eisen die ik stel uberhaupt reëel zijn.

Op dit moment is mijn PC eigenlijk aan vervanging toe, ik heb haar al ongeveer 3-4 jaar, en ze begint een beetje kuren te krijgen. Aangezien ik binnenkort ga studeren dacht ik dat ik inplaats van een nieuwe PC in elkaar te zetten, een laptop zou nemen.

De eisen die ik aan een laptop/PC stel zijn;

Minimaal een i5 processor
6+ GB geheugen
Minimaal 500GB HDD met 7200RPM
Scherm diagonaal van 16-17.3" met full HD scherm (1080pi)
Een videokaart die games van nu soepel kan laten lopen
Accu die tijdens schoolwerk toch zeker 4 uur mee gaat.

Mijn budget op dit moment is 1500 euro.

De laptops die ik nu op het oog heb zijn de nieuwe Dell XPS 17.

De Sony Vaio VPC-F13S0E

Of een Dell Studio 17

Het nadeel aan de laatste vind ik dat het geen HD scherm heeft.

ik zou graag wat feedback ontvangen, en eventueel andere suggesties. Ik heb de threads voor de desbetreffende laptops doorgenomen, maar ik kom er toch niet uit!

• Darkstone
de studio 17 heeft wel een full-hd scherm (via de telefoon, meerprijs iets van €100).
de xps 17 heeft dit nog niet, onduidelijk is wanneer dit komt.

lees ook deze topic start even door:
reviews: Aspire Ethos 5943G: Acers multimediatroef [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
daar staan alle laptops met een full-hd scherm gesorteerd op schermgrootte

edit: ehh, verkeerde link O-)

[Voor 11% gewijzigd door Darkstone op 25-10-2010 12:44]

Ubahnubie schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:23:
Aangezien ik binnenkort ga studeren dacht ik dat ik inplaats van een nieuwe PC in elkaar te zetten, een laptop zou nemen.
Scherm diagonaal van 16-17.3" met full HD scherm (1080pi)
Weet je heel zeker dat je als student je rug wil breken door een onhandig grote lompe zware notebook mee te spelen.

Advies: Neem een 15,6" laptop die een stuk lichter is, in je rugzak past, een beetje portable is en ook krachtig is. XPS 15.

En darkstone bedoelt deze link: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen ;)

[Voor 9% gewijzigd door GENETX op 25-10-2010 12:35]

• Ubahnubie
Aangezien ik het gedeeltijk als desktop vervanging wil gaan gebruiken, wil ik toch wel een groot scherm. Ik be ook gewend om altijd met zware dingen rond te lopen, dus dat komt wel in orde.

Bedankt voor de link trouwens, ik zal het zeker even doornemen. Maar van de laptops die ik gelinkt heb, welke zou het beste zijn waar ik het voor wil gebruiken? Of heeft iemand een ander advies?

• Darkstone
de studio 17 lijkt mij de beste keuze, de F is wat luxer maar haalt verreweg geen 5 uur (2 a 3 uur), de studio 17 haalt 4 en een half uur met een i7:
http://www.anandtech.com/...when-gaming-isnt-enough/8
met de 9-cel uiteraard.

volgens mij is dit de enige kandidaat die echt aan al je eisen voldoet, of wellicht de xps 15 met een nog onbekende accuduur.

17"-ers met een full-hd scherm zijn nu eenmaal schaars, en desktopvervangers hebben vaak een accuduur in de buurt van 2 uur, de studio 17 is de uitzondering hierop.

bestel wel snel, volgens de geruchten word hij binnenkort discontinued en vervangen door de xps 17, zonder? full-hd

• nwilke
  • Laatst online: 09-12-2015
Mijn laptop is ook aan vervanging toe. Volgende maand dus een nieuwe kopen, hoe het er nu voor staat ga ik voor sony vaio f.
Wordt in de toekomst 3 d beeld eigenlijk belangrijk bij laptops? aangezien dat nu helemaal hot is. Zou zonde zijn als ik nu voor 1000 euro een nieuwe laptop koop en volgend jaar 3 d laptops de standaard wordt.

• Darkstone
gaat nog wel even duren gezien de beschikbaarheid van laptops met 3d, ga maar uit van 3 a 4 jaar voordat het enigzins verkrijgbaar word.

sterker nog, er is nog maar 1 laptop die 3d kan uitsturen via hdmi: de nieuwe xps lijn.

3D is grappig, maar niet meer dan dat. Ik zie dat nog steeds geen hit worden tot het moment dat je geen bril nodig hebt. Daarbij kun je altijd wel wachten, maar je hebt _nu_ een laptop nodig blijkbaar, dus waarom zou je uitstellen, uitstellen en uitstellen. Er is altijd wel iets om op te wachten.

• Yuco
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 26-10 21:42

Yuco

Womanizer!

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van diegene die afgelopen zaterdag de Gamer Notebook 15.6" Medion Erazer X6812 bij de Aldi hebben gescoord.

Ik heb ergens gelezen dat Medion deze binnenkort ook wil uitbrengen met een full hd scherm. Heb Medion Duitsland hierover gemaild maar helaas nog geen reactie gehad.

• DiscoSuperFly
  • Laatst online: 22-10 13:11
Yuco schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:54:
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van diegene die afgelopen zaterdag de Gamer Notebook 15.6" Medion Erazer X6812 bij de Aldi hebben gescoord.

Ik heb ergens gelezen dat Medion deze binnenkort ook wil uitbrengen met een full hd scherm. Heb Medion Duitsland hierover gemaild maar helaas nog geen reactie gehad.
Ja klopt, stiekem zit ik hier ook nog steeds op te wachten. Maar er heeft al een tweaker gebeld naar de helpdesk, die wisten niks van de erazer met full hd scherm en i7 processor (Dat is namelijk de volgende versie, de 3e versie is een i7 met full-hd en ssd). Zelf heb ik ook een mailtje gestuurd naar de Nederlandse helpdesk van medion, ook die wisten niks te melden over deze laptop. Navraag doen bij de mensen die er een gehaald hebben is een goed idee, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

En even terzijde, is een algemeen medion topic (in dit geval dan voor laptops en systemen) niet een idee. Of zijn die erazer en de aldi systemen van zo'n groot kaliber actie's dat het niet topic waardig is?

• sjopes123
Ik heb hem dus, alleen geen tijd nog om te testen, zal volgende week wel eens kijken...of ik wat testen kan draaien

• Darkstone
Yuco schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:54:

die is al langsgeweest: alleen in DE voor dezelfde prijs van €999
schandalig dat wij in nederland een mindere processor en flutscherm voor dezelfde prijs terugkrijgen :N
niet dat het een slechte deal is, maar ik vind het toch jammer dat het op deze manier word aangepakt.

• klick
darkstone schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:56:
laat ik ff mijn eigen topic spammen :P
[...]

gt420 < hd 5650 < gt435 <<<<<<< gt460
het verschil tussen de 3 kaarten is niet zo groot, de 435 is maximaal 30% sneller dan de 420: het is namelijk dezelfde kaart, alleen iets hoger geclockt. De 460m is een factor 2-3 sneller in 3dmark06.

de processor maakt anno 2010 niet meer zoveel verschil, een i5 of grofweg even snel als de i7
Ik ben er net acher dat mijn vriend liever +/- 17" scherm heeft dan FULL HD. (hij weet nogvan niks, wordt cadeau :X )
Vereisten (lijstje groeit..)

17"
500GB hardeschijf (minimaal)
GOEDE videokaart
minimaal 4GB geheugen
processor i5 of i7 ben ik nog niet uit... hangt van de rest af

Nu hij begint over 17"kan ik de XPS 15 wel uit mijn hoofd zetten zag ik op de site van DELL. :/ Moeilijk hoor..
Zijn er andere opties die niet heel high end zijn maar wel boven gemiddeld?

Laptop moet Trainz, MSTS kunnen draaien, verder beetje media (MP3 voornl., hebben externe boxen) en downloaden (vanalles.. )

GrtZ klick

[Voor 8% gewijzigd door klick op 25-10-2010 22:58]

• Darkstone
wat zijn de eisen van jouw vriend dan precies? als student sleep je je een breuk aan 17" stoeptegels.

andere opties? neem een kijkje in de pricewatch, dell heeft in dit segment alleen de studio 17 beschikbaar

• klick
darkstone schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:05:
wat zijn de eisen van jouw vriend dan precies? als student sleep je je een breuk aan 17" stoeptegels.

andere opties? neem een kijkje in de pricewatch, dell heeft in dit segment alleen de studio 17 beschikbaar
Mijn vriend is A-technisch en heeft ook geen verstand van dit soort dingen. Hij moet het doen.. dat zijn zijn specs ;)
We studeren niet meer en de laptop komt haast niet van de tafel af. Dat ie wat zwaarder is is geen probleem. Het hoeft geen Dell te zijn hoor. We zijn niet merk-gebonden.

Ik las hier over de Sony F en nu dus over de Dell studio 17. Zijn er nog meer opties die goed zijn?
Wat zijn de voor en na's hiervan/daarvan?
Ik vindt het zelf wel prettig als hij l'n ekker soepel toetsenbord heeft. Met toetsen naast/onder het touchpad.
Numeriek toetsenbord is ook een pre, maar dat hebben denk ik alle 17"
Maakt de koeling nog wat uit (naar de zijkant ivm gamen?)?
Zijn er al 17" met USB 3.0? Ik hoorde van een collega dat dat de nieuwe USB wordt en dat dat zeer snel zou zijn.
Het moet een beetje future proof zijn. Hij moet weer zo'n 4jr mee.

Ik ben ook van plan om bij vervanging van mijn home cinemaset (nog dit jaar) te kijken naar een oplossing die PC en TV linkt (weet nog niet hoe) zodat ik en TV kan opnemen, CD's kan draaien en via het netwerk MP3's kan afspelen. Misschien telt dat ook mee. Bestaat zoiets trouwens? Of ga ik nu off topic 8)7

GrtZ Klick

• Darkstone
de F is een hele mooie notebook, (naast de xps 15 en studio 17 de enige echte multimedianotebook in dit segment imo) alleen iets duurder dan de xps, het toetsenbord van de vaio is technisch gezien wel beter
als je het geld hebt is dat een uitstekende keus. (al is het scherm van de xps 15 beter, de F bevat namelijk een relatief goedkoop scherm tenzij je voor de i7 versie gaat, die weer meteen €1300 kost)
klick schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:28:
Ik ben ook van plan om bij vervanging van mijn home cinemaset (nog dit jaar) te kijken naar een oplossing die PC en TV linkt (weet nog niet hoe) zodat ik en TV kan opnemen, CD's kan draaien en via het netwerk MP3's kan afspelen. Misschien telt dat ook mee. Bestaat zoiets trouwens? Of ga ik nu off topic 8)7
bedraad: HDMI, zit op praktisch elke laptop tegenwoordig, behalve apple's

draadloos: WiDi (Wireless Display) voor beeld plus bluetooth voor geluid, WiDi vind je alleen bijna nergens, en je moet ook een scherm/mediaspeler hebben die dat ondersteunt.

• Yuco

Yuco

Womanizer!

darkstone schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:25:
[...]

die is al langsgeweest: alleen in DE voor dezelfde prijs van €999
Wat bedoel je hier precies mee?

• TDB
Yuco schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:28:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik denk dat hij bedoelt dat in Duitsland een betere Medion werd/wordt verkocht voor dezelfde prijs als in Nederland: € 999

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Heb eens gesnuffeld maar kan daar niets over vinden. Linkje?

• Darkstone
http://www.tomshardware.d...Notebook,news-244068.html
Dienstag, 2. März 2010
Mobility Radeon HD 5870 mit 1 GB GDDR5-Speicher bringt die bewegten Bilder auf den Monitor. Der ist 17-Zoll groß und zeigt 1680 x 1050 Bildpunkte im 16:10-Format.
Quartal soll Medions Spiele-Notebook für 999 Euro (Core i7-720QM) beziehungsweise für 1299 Euro (Core i7-820QM) im Handel
schandalig he?

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Jij haalt een oud bericht aan met een ander model.

Er is onlangs gemeld dat de het Erazer model met full hd scherm wordt uitgebracht.
Zie ook hier: http://www.notebookjourna...x6811-offiziell-nkmo-2318

Dit is trouwens het antwoord van de Duitse Medionshop:

Unfortunately we have no information about future offers from our webshop or trade partners.
Maybe you find a Notebook meeting your requirements at http://www.medion.com/de.
If not, I recommend checking our trade partners' brochures periodically.

[Voor 37% gewijzigd door Yuco op 26-10-2010 18:44]

• klick
De sony vaio F
En wel de VPCF13X5E
Met de volgende configuratie:

Intel CoreTM i7-740QM, 1,73GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
640 GB Serieel ATA (5400 rpm)
6 GB 1333MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080, camera
NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
41,6 cm (16,4-inch) VAIO Display Premium Full HD (1920 x 1080) (16:9) + met "Motion Eye" digitale camera (0,30 megapixels)

Deze staat nu bovenaan mijn lijstje.
Ik twijfel nog aan de Blu-ray brander ipv DVD en aan de hardeschijf. Misschien toch de snellere? Of maakt dat niet veel uit?

WIDI - had ik nog nooit van gehoord :) wel iets om in de gaten te houden dus..

GrtZ
Klick
Steek het geld dan in een SSD en koop deze gewoon zelf. De meerwaarde van Blu-ray zie ik niet echt. Optische schijven sterven toch uit om plaats te maken voor internet. En een betere harde schijf van Sony gaat niet veel helpen.

• roeki
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-06-2013
Ik heb nu de knoop doorgehakt en de Asus G53JW-SZ113V besteld. :)

Kennelijk zijn er meerdere modellen in omloop, want hierboven in de ad wordt een model genoemd met een i7-720 processor met 6GB geheugen en 500 GB schijf, terwijl degene die ik nu besteld heb (mycom) een i7-740/8GB/1TB is.
En op site wordt melding gemaakt van een BD-speler/DVD-writer maar in werkelijkheid zou deze ook BD's kunnen branden. :)

Al met al een mooi model met deze specs. Me happy. Alleen nog even 3 weken wachten, want hij wordt pas 17 november verwacht.

Ik heb ook de Sony's bekeken en verschillende geprobeerd samen te stellen, maar denk dat ik met de Asus een beter apparaat koop. Betrouwbaarder, zelfde specs, ook USB 3.0 en een hele goede grafische kaart.
(GTX460M/1,5GB) 8)

Of heb ik te vlug geoordeeld? :(

[Voor 20% gewijzigd door roeki op 27-10-2010 15:04]

Persoonlijk vind ik de meerprijs van 500 euro erg veel voor 4GB extra en een iets snellere processor. pricewatch: MSI GX660-249NL doet echt niet bepaald onder, maar is wel veel goedkoper...

Lapotps met de specs van de Asus zijn altijd wel erg duur, dus in dat opzicht is het niet een slechte koop. Ik zet echter wel mijn vraagtekens bij een laptop met Overkill Specs. Een quadcore biedt weinig meerwaarde vanwege de lage kloksnelheid en ook 8GB is nog overkill. Daarbij kost 2x 4GB je online maar 150 euro. 350 euro voor een quadcore waar je bijna niks van gaat merken is te veel.

• roeki
GENETX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:20:
Persoonlijk vind ik de meerprijs van 500 euro erg veel voor 4GB extra en een iets snellere processor. pricewatch: MSI GX660-249NL doet echt niet bepaald onder, maar is wel veel goedkoper...

Lapotps met de specs van de Asus zijn altijd wel erg duur, dus in dat opzicht is het niet een slechte koop. Ik zet echter wel mijn vraagtekens bij een laptop met Overkill Specs. Een quadcore biedt weinig meerwaarde vanwege de lage kloksnelheid en ook 8GB is nog overkill. Daarbij kost 2x 4GB je online maar 150 euro. 350 euro voor een quadcore waar je bijna niks van gaat merken is te veel.
Ik wilde graag een laptop die een beetje futureproof (min. 5 jaar) is.
Met deze heb je dus ook nog een BD-speler/brander, 3d gaming/kijken en doorvoer via hdmi naar geschikte schermen.
En in iedere geval in Amerika zit er standaard een muis, 3D-bril en rugtas bij.
Dus dan is het alweer een heel ander plaatje.

Ik heb ook naar de MSI gekeken, maar heeft al geen BD-speler aan boord, wat ik wel graag wilde.
Brander was niet vereist, maar dat zou ook nog eens op de Asus zitten. Als hij binnen is zal ik wel berichten wat er waar aan is. Tot nu toe zie ik veel verschillende specs overal. Zo zou het display in het ene geval HD-ready720 zijn en bij de ander weer full HD1080. Misschien is dat ook verschillend te krijgen.

• Firedre
Wel een fraai ding;

http://rog.asus.com/Product.aspx?PId=38

Al is het idd wel weer afwachten welke resolutie er inzit.

15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/HD 3D (1366x768) LED backlit,Color-Shine (Glare-type)
Dat is wel zo. Mijn persoonlijke mening is dat Optische media dood zijn (ik heb mijn DVD drive dan ook vervangen voor een SSD in mijn laptop) en dat 3D wel een leuke patsfactor is, maar met zo'n bril nooit echt zal doorbreken. Maar dat is allemaal persoonlijk idd.

• roeki
GENETX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:13:
Dat is wel zo. Mijn persoonlijke mening is dat Optische media dood zijn (ik heb mijn DVD drive dan ook vervangen voor een SSD in mijn laptop) en dat 3D wel een leuke patsfactor is, maar met zo'n bril nooit echt zal doorbreken. Maar dat is allemaal persoonlijk idd.
Het is idd afhankelijk waar je naar op zoek bent of wat je wensen zijn.

Voor mij was het in de eerste instantie alleen te doen om HD beeldbewerking. Met een passend programma erbij.
Aangezien ik ook filmliefhebber ben en bleek dat deze machine 3D films kon weergeven werd ik enthousiast voor deze. Als je dat niet nodig hebt kan je zeker een stukje goedkoper shoppen.
En Asus staat als betrouwbaar bekend wat ook wel erg belangrijk is imho.

• roy1981
De MSI is inderdaad een mooie notebook maar met € 1700 toch wel iets meer dan ik in gedachten had.

Ook ik zoek een geschikte game-laptop met een goede CPU, veel geheugen (al is 4 GB wel genoeg volgens mij?), 500 GB opslag, een groot full HD scherm (bij voorkeur 17`) en top videokaart

Gewicht en accusterkte is niet van belang.

Zijn er nog andere opties tot ongeveer € 1200,- of heb ik die € 500,- extra gewoon nodig voor een goed apparaat?

Ik wil de notebook gebruiken voor games als Starcraft 2 en Medal of Honour.

Alvast bedankt! :)
Die MSI is toch slechts 1240 ;)
pricewatch: MSI GX660-249NL

Wat mij betreft de beste koop als je kijkt naar prijs/prestatie zonder allemaal overbodige luxe.

[Voor 26% gewijzigd door GENETX op 27-10-2010 16:58]

• roy1981
Ah, inderdaad! :-) Ik zat te kijken naar de MSI GX660R-294NL..

Top!

MSI zonder R toevoeging is onderweg.. Thx!

• roeki
roy1981 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:38:
Ah, inderdaad! :-) Ik zat te kijken naar de MSI GX660R-294NL..

Top!

MSI zonder R toevoeging is onderweg.. Thx!
Dat is snel besloten en besteld! _/-\o_

• Ubahnubie
Ik heb net gebeld met Dell. Blijkbaar zijn Full HD schermen voor de Studio 17 niet meer beschikbaar. Ze komen er binnenkort waarschijnlijk wel voor de XPS17, maar hier is nog geen duidelijkheid of zekerheid over. Dus dan word het toch een Vaio!

• gamerstudente
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-05-2014
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede game laptop. Nu is het min of meer een desktopvervanger, dus hij hoeft niet licht te zijn, of een lange accuduur te hebben, maar wel een lekker groot scherm van minimaal 17 inch. Ook een goede grafische kaart en aardig wat geheugen zijn uiteraard vereist.
Nu kwam ik op de site van de wehkamp deze tegen:

pricewatch: HP Pavilion dv8-1200ed (WN902EA)

Is dit iets? Mijn budget ligt rond de 1500 euro en ik wil er toch voorlopig lekker mee kunnen gamen. Over het algemeen draai ik geen al te zware spellen, maar het zou fijn zijn als ie het wel zou kunnen. Ik speel de laatste tijd vooral left4dead2 en dead rising 2, met af en toe WoW (wat niet al te uitdagend zal zijn) en tussendoor soms wat spellen die iets meer eisen. Ook moet hij een ingebouwde webcam, met vooral een ingebouwde microfoon hebben en een apart numpad.

De genoemde laptops vind ik niet ideaal omdat ze 'slechts' 15 inch zijn, en dat vind ik toch wat klein voor een desktop vervanger, advies??

[Voor 3% gewijzigd door gamerstudente op 02-11-2010 00:02]

• sjopes123
ik zou dan toch maar voor de msi gaan, laptop ziet er goed uit, alleen is de videokaart niet zo goed van dei HP en meestal is de videokaart het probleem van een gamenotebook.

Ik heb de medionlaptop bij de aldi gekocht en die is bijna net zo groot als mijn 3 jaar oude 17 inch acer aspire 9420.

[Voor 26% gewijzigd door sjopes123 op 02-11-2010 00:07]

De videokaart van die HP is echt niet geweldig. Daarnaast heb ik er eens een in mn hand gehad, maar die laptop is echt gewoon traag. Wellicht door de bloatware, maar er klopt iets niet... Ik heb atm geen tijd, maar er is zat in de pricewatch. Kijk gewoon naar het advies dat we geven, dan weet je iig naar wat voor specificaties je moet zoeken.

• TDB
gamerstudente schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:59:
[...]
Mijn budget ligt rond de 1500 euro en ik wil er toch voorlopig lekker mee kunnen gamen.
[...]
Is de Sony VAIO-F niets voor je? Deze is al eerder besproken.

• Protax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-10 07:04
Goedemiddag,

Ik wil ook een laptop aan schaffen waar ik af en toe een game mee kan spelen, denk hierbij Call of Duty, Battlefield etc.
Nu twijfel ik tussen de onderstaande modellen:

MSI GX660-249NL
Asus G51JX-SX383V

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de Asus, vooral qua looks vind ik deze een stuk mooier. Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de MSI een full HD scherm heeft:

Asus: Resolutie 1366x768 Beeldverhouding 16:9 Type WXGA LES Backlight
MSI: Resolutie 1920x1080 Beeldverhouding 16:9 Type LES Backlight Glare

En een andere videokaart:

Asus: Nvidia Gefore GTS 360M
MSI: ATI Mobility Radeon HD5870

Voor de rest kan ik weinig verschil vinden.

Nu zou ik graag willen weten welke jullie mij adviseren, en waarom?

En dan heb ik ook nog twee vragen:

Wat zijn de voordelen van een HD scherm in een laptop, volgens mij kan je met een resolutie van 1920x1080 amper je icoontjes zien.
Welke grafische kaart is beter, de Nvidia of de ATI?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

dx5314 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:36:
Goedemiddag,

Ik wil ook een laptop aan schaffen waar ik af en toe een game mee kan spelen, denk hierbij Call of Duty, Battlefield etc.
Nu twijfel ik tussen de onderstaande modellen:

MSI GX660-249NL
Asus G51JX-SX383V

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de Asus, vooral qua looks vind ik deze een stuk mooier. Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de MSI een full HD scherm heeft:

Asus: Resolutie 1366x768 Beeldverhouding 16:9 Type WXGA LES Backlight
MSI: Resolutie 1920x1080 Beeldverhouding 16:9 Type LES Backlight Glare

En een andere videokaart:

Asus: Nvidia Gefore GTS 360M
MSI: ATI Mobility Radeon HD5870

Voor de rest kan ik weinig verschil vinden.

Nu zou ik graag willen weten welke jullie mij adviseren, en waarom?

En dan heb ik ook nog twee vragen:

Wat zijn de voordelen van een HD scherm in een laptop, volgens mij kan je met een resolutie van 1920x1080 amper je icoontjes zien.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Het voordeel van een full-hd scherm is dat je veel meer werkruimte hebt, als je bijvoorbeeld vaak met twee vensters naast elkaar wilt werken. Surfen op het internet is ook prettiger aangezien je minder hoeft te scrollen. Ik heb dezelfde laptop als de Asus die jij op het oog hebt met een iets mindere processor, en voor mij werkt zo'n 768p scherm prima, maar van mensen die eenmaal een hogere resolutie zijn gewend hoor je vaak dat ze niet anders meer willen.

Het nadeel hiervan is dat de videokaart veel harder moet werken om dezelfde framerates te produceren, aangezien je het liefste op de native resolutie van het scherm wilt gamen ivm scherpte van het beeld. De videokaart van de MSI is wel weer een stuk sneller dan die van de Asus, dus dat vormt opzich geen probleem. Ook ondersteunt de videokaart van de MSI DX11 wat weer een verbetering van de beeldkwaliteit is.

De MSI is dus 200 euro duurder, maar dat is met de betere videokaart en de hogere resolutie (ow ja, er zit ook een 7200rpm hdd in de MSI ipv een 5400rpm schijf in de Asus, ook een voordeel) wel gerechtvaardigd. De vraag is of jij dat nodig vindt/hebt.

Je zou ook nog de Medion Erazor kunnen overwegen ([Ervaringen] Medion Erazer X6812). Deze heeft een bijna net zo snelle videokaart en dezelfde behuizing als de MSI op de kleur na, voor 1000 euro. Alleen dus geen full-hd scherm. Eigenlijk is dat de beste koop op het moment.

• Darkstone
dx5314 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:36:
ik kan hem niet vaak genoeg spammen:

• gamerstudente
Ik heb even gekeken naar de eerder genoemde laptops, maar ze hebben bijna allemaal maar een 15,4 inch scherm, en dat vind ik gewoon te klein, aangezien ik nu ook een 17 inch heb.
De enige laptop die ik overweg is de Sony vaio VPC-F13X, maar heeft deze nu een full hd scherm? En een ingebouwde microfoon? Ik zie wel een camera staan. Wel vind ik het scherm nog steeds iets aan de kleine kant en heb ik slechte ervaringen met sony vaio.
Bij mijn vorige vaio ging mijn dvd speler/brander steeds stuk, en terwijl het een bekend probleem was met dat model, weigerden ze hem 1 maand buiten de garantie te repareren. Verder vond ik het ook maar een beetje een gammel ding, dus ik heb een beetje een hekel gekregen aan sony vaio.
Verder nog suggesties, of moet ik nog even doorsparen? Zijn er voor iets meer geld andere modellen die aan mijn eisen voldoen?

• Firedre
17 inch, full hd en een fatsoenlijke grafische kaart voor 1500 euro is gewoon onmogelijk.

budget omhoog:

pricewatch: Asus G73JW-TZ031V

Geen full HD:

pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)

Vaio F13 lijkt me de beste middenweg, heb zelf de F11 en het scherm is groot genoeg.
ziet er iig. een stuk fraaier uit als een Dell, heeft best een aardige videokaart en ik vind
de bouwkwaliteit gewoon erg goed.

• gamerstudente
Ja de F13 is inderdaad misschien een goede optie. De versie met 6 gb geheugen en 500 gb harde schijf kost dan 1358 euro.
Ik heb van hp ook nog deze gevonden, ik weet niet hoe goed deze grafische kaart is in vergelijking met de F13?
http://h10010.www1.hp.com...4354-4247665-4328408.html

• Darkstone
de xps 17 komt in de toekomst met een full-hd scherm, hoe lang dat gaat duren is nog onduidelijk (ik gok op een maand of 3)

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

gamerstudente schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:33:
Ja de F13 is inderdaad misschien een goede optie. De versie met 6 gb geheugen en 500 gb harde schijf kost dan 1358 euro.
Ik heb van hp ook nog deze gevonden, ik weet niet hoe goed deze grafische kaart is in vergelijking met de F13?
http://h10010.www1.hp.com...4354-4247665-4328408.html
Die zijn even snel (ongeveer 4% in het voordeel van de HD5650) maar de HP heeft dus geen full-hd ;) ;)

• Iceman1987
gamerstudente schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:05:
Ik heb even gekeken naar de eerder genoemde laptops, maar ze hebben bijna allemaal maar een 15,4 inch scherm, en dat vind ik gewoon te klein, aangezien ik nu ook een 17 inch heb.
De enige laptop die ik overweg is de Sony vaio VPC-F13X, maar heeft deze nu een full hd scherm? En een ingebouwde microfoon? Ik zie wel een camera staan. Wel vind ik het scherm nog steeds iets aan de kleine kant en heb ik slechte ervaringen met sony vaio.
Bij mijn vorige vaio ging mijn dvd speler/brander steeds stuk, en terwijl het een bekend probleem was met dat model, weigerden ze hem 1 maand buiten de garantie te repareren. Verder vond ik het ook maar een beetje een gammel ding, dus ik heb een beetje een hekel gekregen aan sony vaio.
Verder nog suggesties, of moet ik nog even doorsparen? Zijn er voor iets meer geld andere modellen die aan mijn eisen voldoen?
Waarom kijk je niet naar de MSI GX740? Lijkt veel op de GX660, maar is 17 inch. Heeft alleen jammer genoeg geen Full HD maar 1680x1080.

• gamerstudente
Grrrrr, hmmm nou dan toch maar full hd opgeven? Ik ben meer fan van HP (die heb ik nu ook en op zich altijd tevreden over geweest) met het aparte numpad, ingebouwde mic en webcam enz enz.
Ik heb de hp ook gevonden voor 1210 euro, dat scheelt nogal met de vaio van 1358 euro. Ook heeft de hp wel een 17,3 inch scherm. Dus ja 148 euro minder en een 17 inch scherm, of 148 euro meer en een 16 inch scherm maar wel full hd??? Pffff ik ben blij met jullie hulp, anders zag ik door de bomen het bos niet meer :).
En ik neem aan dat met deze grafische kaart ik voorlopig wel de nieuwste spellen zal kunnen draaien?

• Firedre
Gamen zal nu met medium settings wel ff gaan, maar dit zijn geen game maar multimedia-notebooks,
dus nieuwe games op max kun je vergeten.

Wil je gamen kijk dan naar deze videokaarten:

http://tweakers.net/price...ZbHk7aUGhpBDc7jdyEErD13r8

• gamerstudente
Pfffff *huil* nu weet ik het helemaal niet meer, moet ik dan voor zoiets gaan?
pricewatch: Toshiba Qosmio X500-13E

• Darkstone
wat de fuck
18,4"
1680x1050 (WSXGA+)
dat slaat gewoon helemaal nergens op :X

ik weet niet wat je budget is, maar volgens mij is dit het enige wat aan je eisen voldoet:
pricewatch: Asus G73JW-TZ031V

al zou ik deze nemen:
http://tweakers.net/price...sG2kLXT7Rnl6EHtAc52OH6-wM
scheelt €500, minus 1.5 inch en 4GB RAM, al heb je dan wel dit uiterlijk:

nee, die LED-strips zijn niet gesoept :')

• gamerstudente
Ja maar dat is een 15" en die is echt te klein X_X
Die andere is boven mijn budget. Dus dan toch maar voor de HP gaan, of is er een betere gaming optie rond de 1500 euro?

[Voor 34% gewijzigd door gamerstudente op 02-11-2010 23:49]

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Misschien deze nog.. pricewatch: HP Elitebook 8740w (WD938ET).
Prachtige resolutie, en de videokaart presteert ook prima: http://www.notebookcheck....dro-FX-2800M.23061.0.html. Het is eigenlijk een workstation, wat ook deels de hoge prijs bepaald, die Quadro-videokaarten zijn echt heel duur. Verder is dit beestje heel degelijk gebouwd, volgens mij samen met de Thinkpads van Lenovo de meest degelijke laptops die verkrijgbaar zijn.
Maar vreemd genoeg is het voor jou bijna de enige optie volgens mij.

• gamerstudente
Ah thx, die is wel echt super! I know, I'm strange :) Deze draait dus voorlopig goede kwaliteit games? En 4gb geheugen en de i5 processor zijn voldoende? Deze optie zou wel heel geschikt zijn, iets boven het budget misschien, maarja dan nog maar ietsje doorsparen :)

[Voor 4% gewijzigd door gamerstudente op 03-11-2010 00:55]

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Voor games en vrijwel alle bezigheden zijn zowel de processor als het werkgeheugen voldoende;)
Als ik die review zo bekijk dan presteert die kaart zeer behoorlijk. Het is binnen jouw budget volgens mij de enige optie voor jouw eisen. Of de XPS 17 moet binnenkort nog met een full-hd scherm worden uitgerust. De rest is of te duur, of heeft een mindere videokaart/resolutie.

Hm, voor ik je blij maak met een dode mus: Wat je even moet nagaan is of de specs kloppen, zo zie ik nu net dat bij verschillende shops 3 gb intern geheugen aangegeven staat en bij andere weer 4.. De rest is overal gelijk, alleen dat verschilt.

• gamerstudente
Ja ik had het al gezien, ik heb een shop gevonden met de goede specs, voor ongeveer 1593, dus me happy :)). Zodra ik m'n centjes deze maand binnen heb ga ik die bestellen, nogmaals bedankt voor je zeer behulpzame tip :)

• Pjotr77

Pjotr77

"Hello Parking meter!"

Graag gedaan, en alvast veel succes ermee ;)

• gamerstudente
Hmm wat ik me alleen afvroeg, hij heeft zeker geen hdmi poort? Ik sluit hem nogal vaak aan via de hdmi op de tv, om op groot scherm series te kijken :)

• Darkstone
geen hdmi, wel mini displayport dacht ik, al staat dit niet in de pricewatch.

DP kan je passief laten verlopen tot HDMI en ondersteunt een hogere resolutie (tot 2560*1600 op dit moment), benodigd voor de > 27" desktopschermen met die resolutie (apple cinema display en dell ultrasharp 30" @ €800...))

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee