Toon posts:

HTML tabjes m.b.v. lists

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• gvanh
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10-07 12:31

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Voor een beheeromgeving ben ik eens opnieuw aan het kijken naar de manier waarop tabjes ingericht kunnen worden. Ik heb in het verleden wel vaker met succes dat soort dingetjes gebouwd; ik was benieuwd of zoiets met behulp van lists kan, eigenlijk analoog aan dropdown menu's.

Nu ben ik een heel eind gekomen. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg, is dat de tabcontainer - waarin de <ul> of <ol> wordt geladen - meegroeit met de hoogte van de inhoud van de tab. Ik zou dus de hoogte van de tabcontainer wel hard kunnen instellen, en dan werkt het in de huidige opzet. Maar het is natuurlijk mooier als de boel wel gewoon meegroeit.

Ik heb een test-pagina neergezet op http://beta.thirdwave.nl/tabtest.html. Het is daarin dus de bedoeling dat het rode vlak meegroeit met de tabjes die erin staan.

Op zich is het logisch hoor, dat het nu niet gebeurt, aangezien het "li > div.tabcontent" element absoluut gepositioneerd staat. Maar ik krijg het niet voor elkaar om het meegroeien op de één of andere manier toch voor elkaar te krijgen.

Ideeën iemand?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee