Toon posts:

Wel internetverbinding maar geen websites.

Pagina: 1
Acties:

• Coen
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 25-03-2015
Situatie:

Achter een kabelmodem hang een router. Op de LAN pporten van deze router zitten enkele PC's. Achter deze router hangt nog een andere router die slechts dienst doet als switch. DHCP is uitgeschakeld, WAN poort wordt niet gebruikt.

Achter de tweede router hangen 2 PC's waarvan 1 het prima doet. Bij de andere echter zijn geen webpagina's te openen, ongeacht de gekozen browser. Ook niet wanneer ik het IP adres in toets. Wel zegt Windows (Vista) dat de internetverbinding goed is en ook de virusscanner kan gewoon updaten. Firewall aan of uit maakt niks uit.

Iemand?

Just because I`m paranoid,doesn`t mean they`r not out to get me...

• Coen
Zal vaaond eens checken... Het is overigens UPC cable en de melding is dat de betreffende pagina niet kan worden weergegeven. Ofwel dezelfde melding als wanneer er geen internetverbinding voorhanden is...

• Coen
Zoals ik al zei, werken de andere PC's prima. Het is overigens bij m'n broer, ikzelf zit bij XMXnet. Tevens werkt e.e.a. prima zodra ik de netwerkkabel van de betreffende PC aansluit op mijn netbook.

Inmiddels heb ik de virusscanner compleet verwijderd en kon ik ineens weer internetten. Daarvoor had ik de scanner al eens uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Is overigens NOD32. Het probleem is dus wel opgelost, maar ik weet nog steeds niet wat de oorzaak was dat NOD32 de boel blokkeerde...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee