Toon posts:

Playstation 3 met gewone tv

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

• elise1987
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-11-2011
Beste allen,

Binnenkort is mijn vriend jarig en ik wil hem een playstation 3 geven, maar hij heeft een normale tv (volgens mij 50 of 60 hertz). Is het nu nog de moeite waard om een playstation 3 cadeau te doen of is het spelen op zo'n tv onmogelijk? Moet ik dan ook nog bijzondere kabeltjes erbij kopen?

Alvast bedankt!

Elise

• elise1987
Dankjewel voor de snelle reacties. Dan ga ik zeker een playstation 3 kopen. Moet er nog een aparte kabel bijgekocht worden?
Ik heb thuis een desktop met een 24 inch beeldscherm (full hd met hdmi). Kan daar de playstation ook op aangesloten worden? En is het beeld dan goed?

• elise1987
Nik schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:25:
Ja, er zit een scartkabel bij dus je hoeft niets bij te kopen, je kunt 'm aansluiten op de monitor met een hdmi kabel. Dan heb je veel beter (scherper!) beeld.
Is het beeld dan net zo goed als op een LCD-tv? En krijg je dan wel geluid (beeldscherm heeft geen boxen)?

• elise1987
Nik schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:28:
[...]

Een LCD en TFT (monitor) zijn in weze hetzelfde. Geluid zal apart moeten gaan, maar daar zit een kabel voor bij de PlayStation. Kan alleen wel een gedoe zijn om er een speaker op aan te sluiten (je zal met verloopjes moeten gaan werken). Uiteraard staat dit in de handleiding van de PS3.
Is het wel te doen dan spelen op zo'n 24 inch beeldscherm? Of is het beeld daar te klein voor om met z'n 2en naar zo'n scherm te kijken?

• elise1987
hellfighter87 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:43:
humh ik speel op een 24"lcd montiror en gaat prima. et enige nadeel is dat je eht geluid anders moet regelen.

Ik heb ook gespeeld op zoon dikke tv. het enige nadeel daarvan is dat je eigenlijk teksten niet heel goed kan lezen. teminste dat had ik in gta4 speciaal.

Ben dan ook blij dat ik hem nu op mijn full hd monitor heb staan :P
Is het op zo'n 24 inch scherm wel te doen om bijvoorbeeld met z'n 4en een avond spelletjes te doen of ziet een deel vd mensen dan niets (door de kijkhoek)?

• elise1987
Is het met mijn scherm (HDMI-aansluiting) dan gewoon een kwestie van aansluiten op de playstation 3 en spelen maar? Of komt er meer bij kijken?

• elise1987
Compizfox schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:16:
De kijkhoek heeft niet zoveel met de grootte van het scherm te maken, je kunt best een klein scherm met een grote kijkhoek hebben ;)

EDIT:
Of bedoel je dat je doordat je een kleiner scherm hebt er dichter op moet gaan zitten, waardoor je last krijgt van de kijkhoek? Ik denk eigenlijk dat dat nog wel mee zal vallen.
Ik bedoelde met de kijkhoek die graden die je vaak bij beeldschermen ziet staan (160 o.i.d.). Of dat voldoende is om met meerdere mensen te gamen of dat je dan vertekening o.i.d. krijgt?

• elise1987
Anoniem: 258387 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:39:
[...]

Ik zou nog wel even kijken naar het geluid als het scherm geen ingebouwde speakers heeft. Voor wat betreft de tv, ik zou het je absoluut niet aanraden. Een aantal games gebruikt een bepaald soort lettertype die (jammer genoeg) op "oude" tv's niet meer te lezen zijn. En dat kan het spelplezier soms flink bederven.

Wel een prachtig cadeau om te geven zeg! :9~
Enig idee hoe het geluid aangesloten moet worden? Heb een Samsung P2470H.

• elise1987
Grannd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:36:
Voor het beeld zal je een HDMI-kabel moeten kopen (deze zit niet bij de PS3), geef ook niet teveel uit aan een HDMI-kabel, sommige winkels zetten je graag af voor 20 euro of meer, een kabel van 5 euro is al prima (je ziet geen verschil).

Voor het geluid zal je een verloopje nodig hebben om bijvoorbeeld je PC-speakers aan te sluiten, je sluit dan de tulpjes die bij de PS3 zitten aan op de PS3 en met bijvoorbeeld zo'n verloopje:
[afbeelding]
Dat heet RCA-stereo naar 3.5mm female kan je je PC-speakertjes erop aansluiten.
Bedankt voor de hulp en de verduidelijkende afbeelding d:)b
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee