Toon posts:

Samen een dedicated server huren en opdelen in VPS

Pagina: 1
Acties:

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
Met een kennis had ik het idee om een dedicated server te huren en met Xen of OpenVZ op te delen in 3 VPS-en. Een losse VPS heeft het voordeel goedkoper te zijn voor 1 persoon maar mijn idee was een dedicated server rond 50-70 euro per maand te huren en die met z'n 3-en te betalen. Zo heeft iedereen voor 20-25 euro een VPS met 2-4 GB geheugen, 500 GB harddisk en veel CPU power. Kortom veel meer dan op een VPS voor twee tientjes.

Qua kennis zit het wel goed maar heeft iemand zoiets als dit eerder gedaan? Ik maak me vooral zorgen over problemen met betalen of ruzie over downtime als er iets niet goed werkt met Xen? Op het eerste gezicht lijkt me dit namelijk een erg goed idee.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee