Toon posts:

Advertenties filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Sowieso had iemand ergens anders al kritiek op de lengte van de advertenties versus de filmpjes. Een adverentie van 15 seconde voor een filmpje van 18 seconde voelt wat scheeft, zeker als je dan twee van die filmpjes onder elkaar hebt. Kan je dan niet zorgen voor óf een langer filmpje, óf dat je de advertentie maar één keer hoeft te zien?

Ik snap dat bij een gratis website advertenties horen, maar één en ander zou enige verhouding tot elkaar moeten hebben.

Persuader of bytes.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ondertussen komt het er dus, even heel gechargeerd gesteld, dat de gebruiker de keuze heeft tussen geïrriteerd worden door een overdaad aan reclame, of het opgeven van z'n privacy aan een voor hem *geheel* ondoorzichtige partij, door Tweakers. Ik snap de constructie in dit geval wel, maar het is natuurlijk wel een enorm hellend vlak, zeker nu privacy en waar de grenzen liggen meer en meer in de publiciteit komen.

Hebben jullie als Tweakers zijnde een controle gedaan wie Doubleclick is, wie er achter zit, wie het bezit en wat er aan de andere kant met die data gedaan wordt? Zoals crisp zegt lijkt het mij dat Tweakers toch vooral de controle over z'n eigen cookies wil houden.

[Voor 8% gewijzigd door Camacha op 01-10-2010 08:55]

Persuader of bytes.

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07-10 06:51
Hier staat een interessant artikel over dergelijke cookies. Ik heb eerder een topic geopend op GoT, deze:
Gerichte advertenties

Daar is toch de algemene mening dat tweakers zelf niet verantwoordelijk is voor die gerichte advertenties van derden. Toch is het regel dat we die advertenties niet mogen blocken. De cookies mogen we wel blocken.

Nu is er natuurlijk een advertentie-vrij abonnement, maar dat stopt een trackingcookie niet, dat zou struisvogeldenken zijn.

De ervaring op tweakers.net zou niet afhankelijk mogen zijn van derde partijen. Dit wordt wel geclaimed in het privacy-statement, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geen leugen is.
Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe de website gebruikt wordt, rapporten over de website-activiteit op te stellen voor Tweakers.net en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik. Google mag deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Google zal je IP-adres niet combineren met andere gegevens waarover Google beschikt.

Als gezegd kun je je internet browser zo instellen dat je wordt gewaarschuwd als er een cookie wordt geplaatst en kan je het plaatsen van cookies volledig blokkeren. Je kunt dan echter mogelijk niet van alle onderdelen van de Website gebruikmaken.
Vooral dat vetgedrukte... Ik snap niet hoe het mogelijk kan zijn dat we niet van alle onderdelen van de site gebruik kunnen maken (voorgeschotelde advertenties niet meegerekend).

Maar als je als website inderdaad regels gaat opnemen m.b.t. tot het tonen van advertenties en deze afhankelijk laat zijn van een cookie van een derde partij... Dan dwing je zoiets wel af ja... We hebben ook nog gewoon een ip-adres hoor!!! En een eigen tweakers-cookie! En een username! Baseer de regel op 1 van die 3. Niet ingelogd zijn is alle advertenties zien, ingelogd zijn is 1 advertentie per alle filmpjes in een artikel, een abbo is vrijwaring van elke advertentie. Moet toch te doen zijn?

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Mar2zz schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:13:
Een abbo is altijd een serieus alternatief. Dat kan je niet wegargumenteren als geen echt alternatief.
Nee. Het moment dat je het al-dan-niet bewust saboteren van de website en het nemen van een abonnement als serieus alternatief opgooit ben je verloren. Dan veeg je dus je voeten af aan iedereen die besluit advertenties te kijken.

Dat er op een bepaalde manier geld binnen moet komen snap ik en dat is prima. Dat kan in de vorm van het kijken van advertenties, of een abonnement nemen. Maar je mag in mijn ogen nooit zeggen, je wil geen abonnement nemen, dan verkopen we je data wel aan een derde partij, want daar lijkt het dan wel erg veel op.

Ik bedoel te zeggen dat een abonnement altijd een alternatief is, maar je mag dat niet als escape voor reëele problemen gebruiken.

Persuader of bytes.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee