• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb net een Asrock 330pro aangeschaft, een witte. Ik dacht mooie vervanging voor m'n oude AMD XP 2000+ waar ik nu websites op draai en welke 175Watt trekt.
Ik verwacht dat ie ongeveer even snel zal zijn, tot 40 Watt zal trekken en wel HD video kan afspelen.

Kwa stroom verdien ik het in iedergeval in 15 maanden terug: €260/(356*24*(175-40)*€0,18/1000)*12=15 (uitgaande van een stroomprijs van 18 cent per kWh).

Nu was een collega van mij erg trots op zijn Synology DS1010+ van zo'n €700,-
Gekeken wat er in zat, en dat viel tegen een Atom D510, mijn Asrock is dus bijna net zo snel en zuinig.

Toen bleek ook nog dat de Synology software onder GPL wordt geleverd; DiskStation GPL.

Voor mijn eeePC 1000H heb ik ooit een DVB-T USB stick gekocht van Asus, met Linux drivers...

Nu voel je hem wellicht al aankomen;
Ik wil op die Asrock:
* het Synology OS draaien met alle tools en dingen
* TV kijken via mijn DVB-T USB
* Later eventueel ook kijken via een schotel antenne (zonder betaalde zenders)
* Uitzending gemist kijken
* Torrents downloaden en DivX kijken
* en mijn websites draaien (via modules van de synology, leek mij wel zo makkelijk)
* eventueel later ook spotify enzo..

Nu ben ik niet echt een linux compile guru.
Zijn er mensen die hun HTPC tot Synology hebben omgebouwd? (scheeld toch ruim 50% in prijs).
Zijn er mensen die dat ook op een ION gedaan hebben en er nu ook films op kijken?
Zijn er mensen die aan een synology built een desktop hebben toegevoegd?
Iemand een idee hoe ik de boel kan compileren en laten werken op de asrock 330pro?

Lijkt me wel cool; een mooie NAS én HTPC in een :)

Tja en idealitair draai je dan ook een wii simulator, immers ION is Open GL 2.0 en een kleine bluetooth dongle er in en de witte asrock is echt alles in 1, lastig alleen nog met de family trainer mat.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• djwice
  • Niet online
johnkeates schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:47:
Je kan met OpenFiler of FreeNAS precies hetzelfde, maar dan zonder dat Synology de releases doet.
...
Om een antwoord te geven op je 'kan het': Ja het kan, maar er is een betere manier om te doen wat jij wil.
Bedankt voor je snelle en informatieve reactie!

De asrock heeft een extra en stille schijf dus die mag als opslag in de woonkamer staan. Het idee is dus dat dit kastje alles gaat doen; de webserver (met php en mysql), dvb-t TV player, movie player en wii, en dan aan een gewoon PC scherm die als TV dienst doet.

Je geeft aan dat er betere manieren zijn dan mijn voorstel met Synology. Voor mij is het Synology OS geen must, het was meer dat de collega zo te spreken was over het gemak waarmee hij nieuwe apparaten aansloot en nieuwe functies aan zette.

Dus als je mooiere/makkelijkere dingen weet, hoe ik dit alles op die asrock zet hoor het graag!

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• djwice
  • Niet online
johnkeates schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:05:
Het punt is dat Synology wel op GNU/Linux gebaseerd is, maar daar houdt het ook op.. Er zitten geen media tools in, en de community voor bijv. Ubuntu of LinuxMCE (of XBMC) is veel groter dan het complete Synology bedrijf.

LinuxMCE , ...
FreeNAS / OpenFiler zijn erg goed, maar hebben ook geen media ondersteuning.
Debian-based systeem .. zelf een Storage UI en Media UI voor uit kiest.
Er zijn zeer veel opties beschikbaar.

XBMC heeft dacht ik de meeste functies die je wil hebben.
Als ik het goed begrijp is de ontwikkelsnelheid bij Ubuntu en LinuxMCE sneller en beter van kwaliteit dan die van Synology..

Veel nieuwe namen voor mij; LinuxMCE, FreeNAS, OpenFiler...

XBMC heb ik vaak zien noemen op internet, ik dacht dat het een standalone player was, maar het is meer dus.

Super thanks voor al die tips, ik ga er naar kijken, er is meer dan ik ken!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee