XS4all nieuwe abonnementen goedkoper

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels ruim 2 jaar xs4all basis abonnement, er wordt zeer goed modem bijgeleverd en internet zeer stabiel. Telefoon moet soms gereset worden. Zit rond de 13 mb verbinding met 1mb upload. Kosten 54,95 p/m.

Sinds de laatste tijd bieden ze nieuwe abonnementen aan. o.a. lite abonnement 34,95 met 16 mb download en 2 mb upload. dit is dus 10 euro goedkoper dan mijn huidige abonnement terwijl het nog sneller is ook.

Ze gaan altijd prat op hun goede service en kwaliteit, echter vind ik het zeer onbehoorlijk om mensen met huidige abonnement niet automatisch op zelfde prijs te zetten. Zodra je belt willen ze het omzetten naar het snellere lite abonnement. Heb netjes mijn ongenoegen bekend gemaakt, zij verwijzen naar nieuwsbrief, waar bewust geen maand bedragen worden genoemd.

Voor een ieder met xs4all, check welk abonnement je hebt, heb je basis, dan is het snellere lite abonnement 10 euro goedkoper. Wel zelf om bellen. Zelf heb ik het uit principe maar opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 19:56
Ja, en? Dit doen alle providers (en daarmee praat ik het niet goed). Nieuwe klanten lokken met mooie aanbiedingen, die dan niet voor bestaande klanten gelden.

Kijk eens naar de mobiele telefonie-wereld. De eerste 12 maandem half geld, etc. Leuk, maar als je al klant bent....

Eredivisie live is ook zo'n voorbeeld. Begin van het seizoen dikke kortingen geven (of eerste 3 maanden gratis zonder verplichting etc)

Oftewel, overstappen (zoals jij gedaan hebt kennelijk) is het devies.Mopperen heeft geen zin, praten met je portemonnee wel.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist xs4all is geen prijs stunter, maar heeft het over klantvriendelijkheid goede kwaliteit en service.
Dan laten ze wel behoorlijke steek vallen nu. Praten met portemonnee heb ik inmiddels gedaan. Maar wil dit graag kenbaar maken voor de overige xs4all gebruikers, kunnen ze toch 10 euro per maand goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Internet Lite
Tot 16 Mbit/s
Tot 2 Mbit/s up

€ 39,95

dat is 5 euro meer dan jij aangeeft

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 02-08-2010 20:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, is dus 15 euro goedkoper, dan m'n huidige 54,95 voor lagere snelheid, mensen doe er je voordeel mee. Als je contact met ze opneemt passen ze het aan naar het lite abonnement. Sceelt je 15 euro en heeft snellere upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:18:
Inderdaad, is dus 15 euro goedkoper, dan m'n huidige 54,95 voor lagere snelheid, mensen doe er je voordeel mee. Als je contact met ze opneemt passen ze het aan naar het lite abonnement. Sceelt je 15 euro en heeft snellere upload
Toevallig vorige week gebeld over het VDSL verhaal en wanneer voor de "basic" abbo's duidelijk zou gaan worden of ze de nieuwe snelheid zouden kunnen halen etc. Er werd me verteld dat ergens tussen de twee weken tot een maand een brief op mijn mat zou vallen met de mededeling dat ik de verhoogde snelheid kan krijgen of anders een voorstel om mijn abbo om te zetten naar de gunstigere lite variant.

Dus als ik de helpdesk moet geloven zijn ze er mee bezig en wacht ik nog een paar weken af. Daarna hang ik weer aan de bel om de boel zelf in orde te maken als ik niks van xs4all gehoord heb.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wijken waar vdsl of vdsl2 niet toepasbaar is, staat te lezen op hun site.
De nieuwsbrief vermeld alleen iets over je snelheid en sommige gedeelte zijn al aangesloten.
Het komt hier op neer, als het niet toepasbaar is in je wijk, zul je niets horen of merken, de brief op de deurmat komt alleen wanneer de verhoogde snelheid toepasbaar is. Dit is qua pris voor je basis abonnement, redelijk klant onvriendelijk. Verder is de kwaliteit die ze leveren incl. modem prima. maar je bent dus 15 euro p/m goedkoper uit voor een sneller abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:35
Jij gaat een contact met hun aan, dit heb je 2 jaar geleden gedaan. Dit contract geld nog steeds en dit contact is nu maandelijks opzegbaar. Wil jij een ander contract? Dat kan prima, even bellen inderdaad en dan zullen ze vast niet moeilijk doen om je een goedkoper abonnement te leveren. Hier zit je dan uiteraard wel weer een jaar aan vast. Zo gaat dat nu eenmaal en dit is bij elke provider het geval. Zou zakelijk gezien ook niet echt slim zijn om bestaande klanten actief op een goedkoper pakket te zetten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
IceM schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:16:
Hier zit je dan uiteraard wel weer een jaar aan vast.
Nee hoor, downgrading geeft geen nieuw contract; contract blijft maandelijks opzegbaar.
Zo gaat dat nu eenmaal en dit is bij elke provider het geval. Zou zakelijk gezien ook niet echt slim zijn om bestaande klanten actief op een goedkoper pakket te zetten.
Dat kan nog wel eens tegenvallen. Klanten van xs4all zijn eraan gewend dat ze een eigenlijk te duur abonnement hebben, maar een over het algemeen wel klantvriendelijke opstelling van xs4all. Als ze ineens dit soort trucs gaan uithalen is het niet vreemd dat die goedbetalende klanten gaan weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het is zelfs nog mooier. Via de website kun je zelf je abonnement (kosteloos) up en downgraden.

Mits je niet direct naar VDSL wilt kan dat hier: https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/login

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Net even geprobeerd. Ik heb al jaren een Xs4all Basic abbo met een stabiele verbinding van 15-16 Mbit. Bij wijzigen kan ik echter alleen maar kiezen voor Xs4all Start van 8 Mbit, dus volgens Xs4all is het Lite abbo niet leverbaar op mijn adres :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Mr Magic schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:24:
[...]

Net even geprobeerd. Ik heb al jaren een Xs4all Basic abbo met een stabiele verbinding van 15-16 Mbit. Bij wijzigen kan ik echter alleen maar kiezen voor Xs4all Start van 8 Mbit, dus volgens Xs4all is het Lite abbo niet leverbaar op mijn adres :?
Dat probleem ken ik, en ik woon letterlijk naast de wijkcentrale. Heb al een mailtje gestuurd met de vraag hoe ik mn abo kan omzetten. Mocht ik wat nuttigs horen dan laat ik het hier nog wel even weten.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog even gekeken op de xs4all site, daar kun je als klant inloggen en je abonnement downgraden.
Kosten 25 euro en het vreemde is, het lite abonnement, wordt dan 1 mb upload.
Als je bij xs4all, wilt blijven, kun je beter abonnement opzeggen en nieuw lite abonnement afsluiten.
heb je geen administratiekosten en tevens 2 mb upload. Dus opzeggen en opnieuw abonnenemt is goedkoper en sneller dan downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Ah, en bericht van de helpdesk. Je kunt via https://bestel.xs4all.nl/wijzigen bekijken welke snelheden er leverbaar zijn op je adres (in mijn geval dus 40 Mbit/s)...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@Foamy: bovenstaande pagina geeft bij mij alleen de melding dat er geen sneller abbo beschikbaar is.

Als ik het via deze pagina probeer kan ik nog steeds alleen naar Start downgraden.

De helpdesk heeft mij overigens gemeld dat zij de downgrade naar Lite 16/1 ook niet voor me kunnen uitvoeren. Dit is gemeld aan beheer en er gaat gekeken worden of zij de downgrade handmatig kunnen uitvoeren.

@john036: dat gaat niet voor iedereen werken. 2 Mb upload is alleen mogelijk met VDSL2 en niet met ADSL2+.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr Magic op 05-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog iets waar je voor op moet passen. Als je je abonnement wilt aanpassen en inlogt als klant, dan krijg ik te zien dat op mijn huisadres alleen het basicpakket beschikbaar is. Log ik niet in maar kijk ik wat mogelijk is op mijn huisadres dan komt het lite pakket in beeld met het bijbehorende fritz 7370 modem.
Wie een abonnement heeft van xs4all, doet er goed aan om te kijken wat er op je huisadres leverbaar is, maar zonder in te loggen. Log je in, komen niet de nieuwe abonnementen naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Maar niet meer afgewacht of er een brief van xs4all zou komen en gedowngrade van 20/1 (basic) naar 16/1 (lite). Gezien de kwaliteit van mijn verbinding (DSLAM max 16008, SNR 6/8, att 31/14 en miljarden FEC) acht ik de kans vrijwel 0 dat een leuke VDSL verbinding mogelijk zou zijn.

Ik zie wel de postcodecheck dat 16/2 VDSL ook mogelijk zou moeten zijn, maar die 2 upload vind ik nou niet zo heel erg spannend, of zou de lijnkwaliteit er op vooruit gaan met VDSL?

Edit: Hmm, ik zie in het xs4all snelheidsverhoging topic alleen maar voorbeelden waarin de SNR flink gekelderd is bij de overgang van ADSL naar VDSL, dat maakt het voor mij alleen nog maar duidelijker dat ik er voorlopig goed aan gedaan heb mijn abbo te downgraden.

[ Voor 22% gewijzigd door Plekuz op 09-08-2010 16:26 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Antwoord van Xs4all op mijn vraag waarom ik niet naar Lite kan downgraden:
Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat het niet mogelijk is om Light 16 Mbit te leveren. Het is niet mogelijk omdat het order systeem het niet toelaat en er blijkbaar geen mogelijkheid is om buiten het order systeem dit handmatig in te stellen.

Kort gezegd zijn er twee mogelijkheden. U blijft bij Basic 20 Mbit (waarvan helaas maar 16 op haalbaar is), of downgraden naar Start 8 Mbit.

Ik kan me voorstellen dat u het hier niet mee eens bent. Ik dat geval wil ik u verzoeken om onderstaand klachtenformulier in te vullen:

https://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/klacht.php
Beetje jammer weer dit. De vorige keer toen ik van Fast naar Basic wilde (omdat ik de Advanced Website niet nodig had en de snelheid van beide abbo's 20 Mbit was), lukte dit ook al niet. Uiteindelijk met veel moeite voor elkaar gekregen via Xs4all-medewerker Timo in de nieuwsgroep xs4all.adsl. Ik had gehoopt dat ze het administratieve proces inmiddels wel aangepast zouden hebben, maar niet dus :(
Pagina: 1