Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:22
http://i31.tinypic.com/9tfxb6.jpg
Ja, dit is inderdaad de Meizu M8. Geruchten wijzen erop dat de M9 wat betreft design niet veel veranderd zal zijn. Echte M9 foto's zijn er nog niet.

Meizu, een Chinese fabrikant die in Nederland bekend is dankzij zijn MP3 spelers, heeft een tijd terug een Android 2.1 toestel aangekondigd. Het toestel heeft een 3,6 inch touchscreen met een resolutie van 720 bij 480 pixels. Het kloppend hart van dit toestel is een Samsung S5PC110 processor en SGX540-gpu, daarnaast heeft het toestel 512MB ram aanboord. De CPU en GPU zijn dezelfde als die gebruikt worden in Samsungs eigen Galaxy S toestel, één van de krachtigste (zoniet hét krachtigste Android toestel) die vandaag de dag beschikbaar is.

Waar de M9 zich vooral mee onderscheidt is de aanwezigheid van een HDMI-out port én de verwachte lage verkoopprijs!

Even de tot nu toe bekende specificaties in het kort:
Afmetingen: 59.5 mm x 113 mm x 11mm
Operating System: Android 2.1
CPU & GPU: Samsung S5PC110 op 1Ghz
Power SGX540-gpu
RAM / ROM: 512MB
Scherm: 3.6 inch (capacitief) touchscreen met een 720 x 480 960 x 640 resolutie (ook multi-touch)
Camera: 5MP
Verbindingen: Bluetooth / WiFi/ GPS / HDMI 1.3
Opslag: Micro SD / TF
Accu: 1350 mAh
VERWACHTE verkoopprijs: 2380CNY ~ 280 euro inclusief oordopjes én 8GB geheugen
Europese / Nederlandse releasedatum: Onbekend / onzeker :'(
Chinese releasedatum: Verwacht in augustus oktober
Plaatjes!http://allaboutphones.nl/photos/12798746519432/Meizu-M9.jpg
http://allaboutphones.nl/photos/12798746576715/Meizu-M9.jpg
http://allaboutphones.nl/photos/12798746441607/Meizu-M9.jpg
http://allaboutphones.nl/photos/12798746646072/Meizu-M9.jpg
http://bbs.meizu.com/attachments/month_1008/20100825_eee59b93a9b31c3a69d25hcdlDplDtu1.jpg

Meizu M9H en M9X

De CEO van Meizu heeft ook bekend gemaakt dat er een aantal maanden na de release van de M9 een tweetal andere varianten van de M9 uitgebracht zal worden. De twee andere varianten zullen de naam M9H en M9X meekrijgen.

De M9H heeft een 3.5 inch touchscreen met een resolutie van 640 bij 960 pixels, verdere veranderingen tenopzichte van de gewone M9 zijn niet bekend. De M9X zal een stukje groter zijn van de M9 en de M9H, de M9X krijgt namelijk een 4 inch touchscreen met een resolutie van 640 bij 1024 pixels.

Nut van dit topic

Ik heb dit topic geopend om nieuws en ervaringen rondom dit toestel (en zijn varianten) met elkaar te delen. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in dit goedkope Android toestel met toch uitstekende specificaties!

[Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 01-09-2010 17:02]

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Leuk, altijd mooi, goedkope dingen. Waar wat mij betreft een touchscreen staat of valt, is resistief of capacitief, en dit is bij de budgetmodellen ook vaak waarop wordt bezuinigd... is hier al meer over bekend?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-12-2019
Het is een capacitief touchscreen aangezien dit toestel multitouch ondersteund, intussen zijn ook de eerste foto's van het toestel op het internet te vinden:
http://allaboutphones.nl/photos/12798746519432/Meizu-M9.jpg
http://allaboutphones.nl/photos/12798746576715/Meizu-M9.jpg
http://allaboutphones.nl/photos/12798746441607/Meizu-M9.jpg
http://allaboutphones.nl/photos/12798746646072/Meizu-M9.jpg
Source

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-03 10:31
Ben al lang aan het kijken voor deze. Op één of andere manier bevalt 'm me wel. Hopen dat hij rap uitkomt want mijn huidige GSM is vandaag overleden. :( En Meizu kennende kan dat nog lang duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
Wauw, mooi ding! En inderdaad hopen dat hij snel uitkomt, ik wil ook een nieuwe foon :( :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-04 14:37
ziet er mooi uit! klinkt ook goed. alleen hopen dat het niet zo gaat als bij de M8 want dan kunnen we nog wel een jaar of 2 wachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-12-2019

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Meizu maakt goed gerief voor relatief weinig geld. Spijtig dat er geen 3G aanwezig is op het eerste zicht.

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
quote:
YellowOnline schreef op zondag 25 juli 2010 @ 10:47:
Meizu maakt goed gerief voor relatief weinig geld. Spijtig dat er geen 3G aanwezig is op het eerste zicht.
Er is WEL 3G aanwezig, maar in hoeverre dat in Europa werkt durf ik niet te zeggen. In China en Hong Kong hebben ze andere vormen van 3G geloof ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

3G lijkt me essentieel in een Android telefoon. Ik verwacht niet dat ze deze hier actief gaan verkopen dus het kan inderdaad wel een standaard zijn die hier niet werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• iivvvii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-03 13:18
Hoe staat het hier inmiddels mee? Zijn er nu updates? En is het waard te wachten?

• Thmz159
Er zijn wat renders van de skin getoond en de resolutie van het scherm zou 960x480 zijn. Als mijn GSM niet stuk was had ik misschien gewacht want de specs zijn toch wel héél goed. Maar Meizu kennende kan het nog lang duren.
Renders zijn hier te zien: http://www.meizume.com/me...izu-m9-ui-renderings.html

• Kenny1001
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:05
ik volg dit en ben benieuwd waar en hoe deze te verkrijgen zal zijn!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat moet je eigenlijk met HDMI out? Presentaties geven ofzo?
quote:
Thmz159 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 08:51:
Ben al lang aan het kijken voor deze. Op één of andere manier bevalt 'm me wel. Hopen dat hij rap uitkomt want mijn huidige GSM is vandaag overleden. :( En Meizu kennende kan dat nog lang duren.
Dat hoeft niet, ze hebben zelfs het doosje al ontworpen. Welk type was dat ook al weer wat zo lang duurde? Dat was volgens mij aangekondigd voor de eerste iPhone met Windows Mobile? Was dat de M8? En waren mensen daar uiteindelijk positief over?

[Voor 85% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 23:23]

/▌

• Jazzle
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
quote:
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:20:
Wat moet je eigenlijk met HDMI out? Presentaties geven ofzo?

[...]

Dat hoeft niet, ze hebben zelfs het doosje al ontworpen. Welk type was dat ook al weer wat zo lang duurde? Dat was volgens mij aangekondigd voor de eerste iPhone met Windows Mobile?
Video..

Interessant toestel, en inderdaad, zolang ze er maar niet zo'n langdradige release van maken als bij de M8

[Voor 12% gewijzigd door Jazzle op 17-08-2010 23:24]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Daar kan ik me niks bij voorstellen. De resoluties die zo'n telefoonprocessor aan kan liggen toch oo veel lager?

/▌

• Jazzle
  • Niet online
quote:
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:24:
[...]

Daar kan ik me niks bij voorstellen. De resoluties die zo'n telefoonprocessor aan kan liggen toch oo veel lager?
Met de SGX540 kan die volgensmij prima 1080p aan :) (in ieder geval kunnen goedkope chinese pmp's van 90 euro ook al werkelijk alles afspelen)

• Thmz159
quote:
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:20:
Dat hoeft niet, ze hebben zelfs het doosje al ontworpen.
Hoe weet jij of het doosje al ontworpen is? Als je die fake-renders bedoeld, die zijn fake ;)
Deze foto bedoel ik: http://www.allaboutphones...798746576715/Meizu-M9.jpg

Eerst was de release voor Oktober, maar dan zeiden ze dat ze toch een 960x640 display gingen nemen en nu is de release voor December.

• Stpan
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-01 05:35
Meizu blijft m'n sympathy vote krijgen als Meizu M6 (media player) bezitter.

De M8 was geen optie. Hopelijk wordt de M9 wat.

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-03 11:11
van de m8 zeiden ze ook dat ie een behoorlijk lage prijs zou hebben, wat flink tegenviel toen ie uitkwam

dus ik geloof die 250 euro niet echt

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• The_Double
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-02 15:40
When it sounds to good to be true, it probably is.

Waarschijnlijk is alleen die SoC al duurder, of anders in combi met dat scherm wel. Verwacht 500$, of anders lagere spec's. Bij de N1 waren er ook allemaal geruchten over een 200$ phone, sinds dien ben ik een beetje pessimistisch over dit soort dingen.

Overigens, dat plaatje bovenaan doet me denken aan een bepaalde iFruit, maar die renders zien er beter uit, maar dan maakt het weer geen sense waarom ze de specs van deze fuitige telefoon zo dicht mogelijk willen benaderen. (identieke processor, zelfde resolutie)

• Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-03 11:20
Soc duurder? Volgens mij overschat jij de productiekosten. Bedrijven als Meizu kunnen lagere prijzen hanteren omdat ze niet zon belachelijke winstmarge op hun producten gooien zoals dat iFruit bedrijf.

Het heeft op zijn minst een betere gpu en Android natuurlijk ;). De skin vind ik trouwens een mooie combi van iphone en htc sense.

300 dollar is mss aan de lage kant, maar prijs van 350 euro moet mogelijk zijn.

• Jazzle
  • Niet online
quote:
The_Double schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:03:
[...]
Overigens, dat plaatje bovenaan doet me denken aan een bepaalde iFruit, maar die renders zien er beter uit, maar dan maakt het weer geen sense waarom ze de specs van deze fuitige telefoon zo dicht mogelijk willen benaderen. (identieke processor, zelfde resolutie)
Het plaatje bovenaan is de oudere M8 :)

• The_Double
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-02 15:40
quote:
Relief2009 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 06:39:
Soc duurder? Volgens mij overschat jij de productiekosten. Bedrijven als Meizu kunnen lagere prijzen hanteren omdat ze niet zon belachelijke winstmarge op hun producten gooien zoals dat iFruit bedrijf.

Het heeft op zijn minst een betere gpu en Android natuurlijk ;). De skin vind ik trouwens een mooie combi van iphone en htc sense.

300 dollar is mss aan de lage kant, maar prijs van 350 euro moet mogelijk zijn.
Ik heb de galaxy S nog eens bekeken, en de prijs is gedaalt van bijna 600 naar 450, dus 300/350 euro moet inderdaad haalbaar zijn, maar er zal vast wel ergens een addertje zitten.

• Cubic X
quote:
The_Double schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:11:
[...]

Ik heb de galaxy S nog eens bekeken, en de prijs is gedaalt van bijna 600 naar 450, dus 300/350 euro moet inderdaad haalbaar zijn, maar er zal vast wel ergens een addertje zitten.
Het addertje is de Chinese makelij ;) :P .
Blijf dit telefoontje in de gaten houden...alhoewel er van 'bekendere' merken ook steeds betere en goedkopere Android-telefoons uitkomen :) .

Overigens is de resolutie van het toestel vergroot naar 960x640 pixels :) .

[Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 01-09-2010 16:57]

• Thmz159
quote:
Cubic X schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:53:
[...]

Het addertje is de Chinese makelij ;) :P .
Blijf dit telefoontje in de gaten houden...alhoewel er van 'bekendere' merken ook steeds betere en goedkopere Android-telefoons uitkomen :) .
En de Meizu M9 komt weer een stuk te laat... Altijd hetzelfde met Meizu. Hij had zoals eerst gepland in Juli/augustus moeten uitkomen. Dan had ik hem ook in overweging genomen. Nu issie out-dated voordat ie uitkomt...

• C00P
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-03 23:42
Is er al meer bekend over een release datum ?

Ik heb een oudere mp3 speler van Meizu en de kwaliteit is echt super.
Mijn G1 is stilaan aan vervanging toe, zou leuk zijn als deze uitkwam voor een zacht prijsje.

Meizu, please probeer niet iphone na te maken, je hebt goede specs, maak gewoon een aantrekkelijk uiterlijk en het zal zeker verkopen !

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-03 17:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
The_Double schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:03:
When it sounds to good to be true, it probably is.
Zo 'to good' klinkt dit nu ook weer niet.

De M6 was echt een wereld-apparaat, dat ding is al jaren oud, maar ik zie nu nog steeds weinig apparaten die prettiger werken en zoveel formaten ondersteunen. Meizu kan het wel, alleen is het kijken of het ze lukt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-03 20:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

al enig verdere ontwikkelingen bekend? zit momenteel in shanghai en heb een meizu shop ontdekt. helaas voor mij aan de andere kant van de stad en is dus wel ff reizen. Nu nog iemand zoeken die met me mee wilt om meer info te verkrijgen (maw vertalen)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• fabamdpc
  • Laatst online: 12-11-2012
volgens mij word ie gelaunched op 25 december , 'k weet niet zeker,
maar ik zoek al een paar maanden naar een mid range telefoon met hdmi out

• bobwarley
  • Niet online
site is live:
quote:
here's a 3.5-inch 960 x 640 resolution screen (reportedly the Sharp ASV display), and we're also apparently looking at a 1GHz S5PC110 processor (just like the Samsung Galaxy S), Android 2.2, Bluetooth 2.1 + EDR, A-GPS, 802.11b/g/n, microSDHC, a removable 1370mAH lithium-polymer battery, and support for (drumroll, please) GSM, GPRS, EDGE, WCDMA, HSDPA,and HSUPA
http://www.meizu.com/products/m9fun.html

25dec is idd hun lokale release date.

[Voor 4% gewijzigd door bobwarley op 15-12-2010 19:02]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Thmz159
quote:
fabamdpc schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:40:
maar ik zoek al een paar maanden naar een mid range telefoon
Dan zit je fout, de Meizu M9 heeft high-end specs ;) Dezelfde processor als de Samsung Galaxy S!
Waarschijnlijk wel een midrange prijs :)

• fabamdpc
  • Laatst online: 12-11-2012
quote:
Thmz159 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:04:
[...]

Dan zit je fout, de Meizu M9 heeft high-end specs ;) Dezelfde processor als de Samsung Galaxy S!
en GEEN hdmi out (wat de ceo wel beloofde volgens mij), toch maar niet voor mij

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 25-03 11:11
quote:
wat zeggen ze dan momenteel wat ie gaat kosten?

Huawei P30 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• maraldmec
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2019
Ik vond dit op mijn favoriete chinese webwinkel: http://item.taobao.com/item.htm?id=8656649036
Als we daar de gemiddelde provisies en verzendkosten bij optellen, lijkt me het dat je hem voor €330 wel in huis kan hebben. Maar misschien dat je hem nog via een andere weg kan kopen.

Verder lijkt me het wel een mooi telefoontje. En hij kan nog wel is een update naar 2.2 krijgen. Alleen ik vraag me af of hij hdmi heeft, er staat her en der wel tv-out.

Verder nog wat specificaties gevonden, ik weet niet of deze al bekend waren. Er zit waarschijnlijk een kompas, accleratiesensor en lichtsensor in. En de voorkant is gemaakt van gehard glas.

[Voor 28% gewijzigd door maraldmec op 16-12-2010 22:30]

• joey6666
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 18:50

• bobwarley
  • Niet online
mwah beetje te laat, ik zou eerder de nieuwe LG met dualcore nemen...die heeft ook hdmi out en alles, en niet te duur wsl.

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Relief2009
Ik zal nooit een LG nemen. Al zit er een dual-core in. LG kennende zal die Dual Core slechter presteren dan een single core.

Wat Meizu qua UI met Android heeft gedaan is zeer zeer mooi. Vele bedrijven zoals HTC en Samsung kunnen hiervan leren.

Voor UI plaatjes:

http://www.engadget.com/photos/meizu-m9-ui-screenshots

Voor videos:

http://bbs.meizu.com/thread-2290925-1-1.html

Edit: De telefoon is erg smooth. Mooi om te zien dat de snelheid goed in orde is. Dit ding wordt voor rond de 350 dollar in china verkocht. Importeren hmmm

[Voor 74% gewijzigd door Relief2009 op 18-12-2010 20:33]

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
hier een leuk artikel met veel plaatjes en videos ...

http://micgadget.com/10338/meizu-m9-preview/

als ik zo kijk ziet het er erg interessant uit en hopelijk is de M9 niet zo buggy als de M8. De verkoopprijs gaat omgerekend rond de 250 kosten, helaas komen er natuurlijk weer invoerrechten/verzendkosten bij maar 350 euro lijkt haalbaar.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

quote:
Relief2009 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:25:
Ik zal nooit een LG nemen. Al zit er een dual-core in. LG kennende zal die Dual Core slechter presteren dan een single core.
Als je je wat beter had verdiept in het nieuwe high-end device van LG had je geweten dat er een dualcore Tegra 2 aanwezig is. Anandtech heeft een kort artikel aan de Tegra 2 gewijd.

Rest mij nog te zeggen dat de Tegra 2 de beste SoC is die je kan vinden.

• Relief2009
quote:
DaMarcus schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:39:
[...]

Als je je wat beter had verdiept in het nieuwe high-end device van LG had je geweten dat er een dualcore Tegra 2 aanwezig is. Anandtech heeft een kort artikel aan de Tegra 2 gewijd.

Rest mij nog te zeggen dat de Tegra 2 de beste SoC is die je kan vinden.
Als je goed leest wat ik zeg, heb ik het niet over de hardware. Het zou mij niet verbazen als LG niet optimaal zal gebruik maken van de kracht van Dual Cores. Verder betwijfel ik of LG uberhaupt updates zal uitbrengen voor haar smartphones. Ik zie bij huidige modellen helaas weinig van terecht komen.

Kijk maar naar Meizu. Zelfde hardware als Galaxy S, maar de quadrant score is de helft lager. Krachtige processors zijn totaal nutteloos als je hier niet van gebruik kan maken.

[Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 19-12-2010 11:49]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Relief2009 schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:32:

Kijk maar naar Meizu. Zelfde hardware als Galaxy S, maar de quadrant score is de helft lager. Krachtige processors zijn totaal nutteloos als je hier niet van gebruik kan maken.
Met een custom rom heb je met dezelfde hardware toch dezelfde "rekenkracht"? Het is allemaal open source en alleen maar makkelijker voor fabrikanten met Android lijkt me eigenlijk. Updates uitbrengen zal LG niet doen en Meizu denk ik ook niet (omdat ze er zonder updates al te lang over doen :p ), maar als een toestel populair genoeg is komen er toch wel updates beschikbaar.

/▌

• maraldmec
Toch ben ik het wel Relief eens. Ik vind de kwaliteit van de LG telefoons vaak onder de maat. Ik moet dan ook nog maar zien hoe goed de LG gaat presteren.
Ik wil sowieso nog wel is zien hoe goed de Tegra 2 het gaat doen. Op papier ziet hij er heel krachtig uit, maar ik heb nog mijn twijfels.

Ik ben benieuwd hoe het verder met de hardware van de M9 zit. Zal de hardware iets standaards zijn? Zoals veel Chinese telefoons tegenwoordig een MKT6516 gebruiken van Mediatek. Of zullen ze het echt zelf ontworpen hebben? Anders kunnen we misschien nog wel meer van dit soort telefoons verwachten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

LG ben ik ook een beetje bang voor persoonlijk hoor :p , ik ken ze vooral nog van vroeger van die lowbudget prepaidtoestellen met problemen als stof onder het scherm enzo.

/▌

quote:
Marzman schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:01:
ik ken ze vooral nog van vroeger van die lowbudget prepaidtoestellen met problemen als stof onder het scherm enzo.
Ja precies, net zoals van die andere low-budget toestellen als de Nexus One, iPhone, BlackBerry, etc.?

Nickname does not reflect reality

• kiddyl
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik ga hem hier bekijken en wellicht kan ik hem ook wel leveren aan personen in NL. Moet nog even kijken of dat redelijk haalbaar is. Vooral het scherm spreekt mij aan en als de UI je niet aanspreekt kun je nog altijd een andere installeren. Snelheid lijkt wel iets lager te zijn dat een Galaxy S, maar misschien komt het puur door de hogere resolutie.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Brad Pitt schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:12:
[...]

Ja precies, net zoals van die andere low-budget toestellen als de Nexus One, iPhone, BlackBerry, etc.?
Volgens mij zijn dat geen lowbudget prepaidtoestellen wat je opnoemt, maar als jij dat wel vindt, dat kan. Ben ik benieuwd wat voor toestel je zelf hebt.

/▌

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
quote:
Marzman schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:33:
[...]
Volgens mij zijn dat geen lowbudget prepaidtoestellen wat je opnoemt, maar als jij dat wel vindt, dat kan. Ben ik benieuwd wat voor toestel je zelf hebt.
Volgens mij snappen jullie elkaars sarcasme niet ;)

Het is inmiddels 27 december, maar ik kan nog geen prijzen of concrete info vinden over de M9...

• kiddyl
Per 1 Januari gaat de verkoop van start. Er zijn heel veel pre-orders, dus is er kans dat je er niet meteen 1 kan kopen als je geen pre-order hebt geplaatst waarbij je een paar 100 moest vooruitbetalen. Hoop vanavond dan eindelijk een in het echt te bekijken en dan kan ik meer vertellen over mijn persoonlijke indrukken. Prijs is 2499RMB voor de standaard versie.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
En voor iedereen die de Chinese wisselkoersen niet dagelijks bijhoudt: ongeveer 290 euro dus ;)

• kiddyl
Vandaag weer bij een shop langsgeweest en er waren net iets te veel mensen voor de kleine winkel. Deze shop meld dat zonder vooruitbetaling je moet wachten tot na Chinees Nieuw Jaar. Chinees Nieuw Jaar is 3 Februari als ik het goed heb en dat betekend ergens 2e week Februari. Natuurlijk kan dat een manier zijn om meer pre-orders binnen te krijgen, maar meteen een kopen per 1 Januari zit er niet in of je moet bereid zijn meer te betalen.

• HansH
  • Laatst online: 00:08
Dit lijkt me best een interessant toestel. De preview van Engadget is, ondanks de korte tijd die ze met het toestel hadden, aardig positief. Net zoals bij Engadget hoop ik dat het toestel een redelijk goede accuduur heeft. Ben benieuwd. :Y)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hmm, ik ben in de week na Chinees nieuwjaar in Hong Kong. Alleen is dat maar heel even en kom ik denk ik niet voorbij de duane omdat ik op doorreis ben. Wel een interesant toestel, toch in de gaten houden :)

/▌

• Relief2009
quote:
maraldmec schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:39:
Toch ben ik het wel Relief eens. Ik vind de kwaliteit van de LG telefoons vaak onder de maat. Ik moet dan ook nog maar zien hoe goed de LG gaat presteren.
Ik wil sowieso nog wel is zien hoe goed de Tegra 2 het gaat doen. Op papier ziet hij er heel krachtig uit, maar ik heb nog mijn twijfels.

Ik ben benieuwd hoe het verder met de hardware van de M9 zit. Zal de hardware iets standaards zijn? Zoals veel Chinese telefoons tegenwoordig een MKT6516 gebruiken van Mediatek. Of zullen ze het echt zelf ontworpen hebben? Anders kunnen we misschien nog wel meer van dit soort telefoons verwachten.
De M9 heeft SGS hardware + iPhone 4 scherm.

• kiddyl
De Meizu M9 heb ik eindelijk eens mee kunnen spelen. De M9 heeft een heel mooi scherm kwa scherpte, maar dat mag ook wel met deze resolutie. Ik kon de afzonderlijke pixels niet onderscheiden met mijn oog. Hier is duidelijk goed afgekeken van Apple.

De programma's en spellen die op stonden deden het goed met de resolutie. De ondersteunde taal is overigens alleen Chinees en Engels. Ik heb geen 'gek' Engels ontdekt in ieder geval. De loader vond ik niet zo goed, maar er zijn goede alternatieven in de vorm van Launcher Pro en ADW. Wellicht dat de M9 ook goede ondersteuning krijgt van de mod community.

Kwa snelheid kan er nog wel wat verbeterd worden, zeker omdat de hardware bijna hetzelfde is al de Galaxy S. Angry Birds deed het prima, maar Need for Speed was niet 100% vloeiend. Verder was er weinig interessants geïnstalleerd.

Er was wel een update beschikbaar van ruim 86MB, maar de verkoper wist niet eens wat het was nadat ik het hem had laten zien. Wellicht snelheidsverbeteringen.

Google Market staat er niet op en komt er officieel ook niet zo snel op tot ze officieel mogen van Google. Wanneer dat is weet niemand.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Wat vond je verder van de interface? Meizu heeft deze speciaal laten ontwikkelen door Eico Design, dus dat zou nog het een en ander aan meerwaarde moeten bieden. Dus, vond je het een verbetering? Of heb je liever stock Android?

Verder vind ik dit toch wel een erg interessant ding. High-end specs voor een zacht prijsje. Zeker als er custom roms op geïnstalleerd kunnen worden, kan het een erg interessant ding worden voor Tweakers.

• Kenny1001
quote:
RoD schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:41:
Wat vond je verder van de interface? Meizu heeft deze speciaal laten ontwikkelen door Eico Design, dus dat zou nog het een en ander aan meerwaarde moeten bieden. Dus, vond je het een verbetering? Of heb je liever stock Android?

Verder vind ik dit toch wel een erg interessant ding. High-end specs voor een zacht prijsje. Zeker als er custom roms op geïnstalleerd kunnen worden, kan het een erg interessant ding worden voor Tweakers.
akkoord hiermee.
Het prikkelt me toch wel. Al denk ik er direct aan dat de support weinig zal zijn.
kiddyl weet je toevallig een prijs?(officieel was het 280+/- dacht ik)

• Relief2009
Lijkt me wel een mooi toestel. Ziet er qua snelheid goed uit als ik wat videos kijk. De Quadrant-score is wel erg laag, dus dat verklaar mss wel de reden waarom sommige spelen niet lekker spelen.

• kiddyl
De interface vond ik dus niet heel prettig eigenlijk. Misschien was het een kwestie van wennen, maar stock Android of Sense werkt wel iets beter denk ik. Wellicht dat er in de nabije toekomst wat veranderd, want Meizu wil van de M9 een succes maken. Het bedrijf moet het voorlopig met dit toestel doen.

De prijs hier is 2499 voor de versie waar een 8GB kaartje is meegeleverd. Het kaartje is van Sandisk. De versie met een 16GB kaartje is 200 duurder. Daar kan je in China een losse kaart voor kopen. Voorlopig nog geen lagere prijs gezien en de beschikbaatheid lijkt goed.

• HansH
Op E-bay staat de eerste nu ook aangeboden. Mag even vanaf 549,- voor geboden worden (16GB).. 8)7

Hoop dat de eerste uitgebreide reviews binnenkort gaan opduiken.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 31-03 20:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ben nog ff in Shanghai, morgen maar ff langs de meizu store. damn jammer dat ik het nu pas lees, liep er vanochtend er toevallig langs.

als het de samsung hardware heeft, dan moet de custom roms voor de samsung dan ook werken op deze meizu toch?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Relief2009
quote:
HansH schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:00:
Op E-bay staat de eerste nu ook aangeboden. Mag even vanaf 549,- voor geboden worden (16GB).. 8)7

Dat is altijd zo op ebay. De allereerste toestellen worden voor absurde prijzen aangeboden. Het is wachten op bedrijven die dat ding importeren. Volgens dit forum zou 3G hier gewoon moeten werken :)
quote:
Dxue schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:52:
Ben nog ff in Shanghai, morgen maar ff langs de meizu store. damn jammer dat ik het nu pas lees, liep er vanochtend er toevallig langs.

als het de samsung hardware heeft, dan moet de custom roms voor de samsung dan ook werken op deze meizu toch?
Dat zou idd moeten kunnen. Zodra M9 in EU of USA verkrijgbaar is mag je ervan uitgaan dat de custom-roms uit de grond gestampt zullen worden.

[Voor 35% gewijzigd door Relief2009 op 03-01-2011 11:08]

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-03 17:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

quote:
Relief2009 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:05:
[...]

Dat is altijd zo op ebay. De allereerste toestellen worden voor absurde prijzen verkocht. Het is wachten op bedrijven die dat ding importeren.
Er worden absurde prijzen gevraagd, of die betaald worden...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Relief2009
quote:
Tukk schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:06:
[...]

Er worden absurde prijzen gevraagd, of die betaald worden...
Gecorrigeerd _/-\o_

• kiddyl
Als iemand hem wil kan ik hem leveren. PM, want acties of verkoop mag niet besproken worden.

De schil ziet er op zich wel mooi uit trouwens. Kleuren palet is veel 'wit'. Snelheid van het toestel kan ook iets langzamer zijn door de hogere resolutie. In games moeten meer pixels worden uitgerekend dan een toestel met 800*480 resolutie. Het verschil is een factor van 1.6 in het nadeel van de M9. Als een game echter vast is geprogrammeerd op 800*480 is dat verschil er natuurlijk niet, maar toch denk ik dat de resolutie wel wat meespeelt.

De camera is niet zo heel goed en het ontbreken van een flits maakt hem nog iets slechter. Ik denk dat de hardware en het scherm een groot deel van het budget het gebruikt en andere zaken minder moesten. Het toestel voelt heel licht aan en licht redelijk goed in de hand.

• HansH
quote:
kiddyl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:56:
...Het toestel voelt heel licht aan en licht redelijk goed in de hand.
Wat kun je zeggen over de bouwkwaliteit? Voelt het toestel een beetje degelijk aan?

• kiddyl
Het toestel voelt zeker degelijk aan. De achterkant is 1 geheel zoals ongeveer bij de Samsung Galaxy S. Voelt wel heel licht aan (weer zoals de Galaxy S), maar kon tijdens lichtelijk torderen niks ontdekken. Moest wel voorzichtig zijn omdat er steeds werd meegekeken door een Meizu shop medewerker die geen Engels kon en dus letter alles heel goed meekeek.

De MicroSD kaart is verwisselbaar zonder de batterij er uit te halen, maar wie doet dat tegenwoordig? Zeker omdat je met 2.2 ook apps of gedeeltes er van op de kaart kan zetten is verwisselen niet handig.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
HansH schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:00:

Veel te duur... En met een feedbackscore van 92,6% op 19 transacties zou ik deze kerel sowieso mijden.

Wellicht is dit een goede vervanger van mijn rampzalige HTC Touch Pro 2... Mijn contract loopt pas eind dit jaar af. En voor 300 euro vindt ik dit wel een leuk toestel :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• dcell
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
quote:
Nyarlathotep schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:35:
[...]

Veel te duur... En met een feedbackscore van 92,6% op 19 transacties zou ik deze kerel sowieso mijden.

Wellicht is dit een goede vervanger van mijn rampzalige HTC Touch Pro 2... Mijn contract loopt pas eind dit jaar af. En voor 300 euro vindt ik dit wel een leuk toestel :)
probleem is alleen dat je hem niet voor 300 krijgt, omgerekend is hij al bijna 300 euro. Mocht je hem ergens kunnen bestellen uit China voor die prijs dan komen er nog verzendkosten en evt douane/inklaringskosten enz bij dan zit je al gauw tegen de 400 aan. Dan is hij al een stuk minder aantrekkelijk ..... :(

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mja, het is wachten op DealExtreme. Ik heb daar echter nog nooit wat besteld, maar wellicht heb je mazzel en glip je door de douane heen.

• maraldmec
Ik heb net even gevraagd hoeveel het toestel moet gaan kosten inclusief verzendkosten naar NL. Dan kost het toestel €363. En dan als je pech hebt nog invoerheffing en belasting, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Het toestel hebben ze nog op voorraad.

Ik zit zelf nog te twijfelen. €363 is wel aardig wat voor een toestel waar nog weinig reviews en dergelijke over zijn.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
maraldmec schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:54:
Ik heb net even gevraagd hoeveel het toestel moet gaan kosten inclusief verzendkosten naar NL. Dan kost het toestel €363. En dan als je pech hebt nog invoerheffing en belasting, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Het toestel hebben ze nog op voorraad.

Ik zit zelf nog te twijfelen. €363 is wel aardig wat voor een toestel waar nog weinig reviews en dergelijke over zijn.
Bij welke winkel? En is dit de 8GB of 16GB versie?
Ik heb zelf wel genoeg aan 8GB namelijk... Voor muziek e.d. heb ik mijn Cowon J3 al.
En je kunt in de telefoon gewoon een micro-sd kaartje stoppen.

• gjb29
  • Laatst online: 04-09-2014
-

[Voor 204% gewijzigd door gjb29 op 04-01-2011 15:34]

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Modbreak:
Voor alles omtrent de aankoop van dit toestel aub een apart topic openen in Telecomproviders. Hier hoort het niet thuis.

• maraldmec
Ik heb een levertijden en prijzen topic aangemaakt.

Meizu M9 levertijden- en prijzentopic

Nog wat goed nieuws: hij krijgt een update naar 2.3. En nog redelijk snel ook. (http://bbs.meizu.com/view...353648&page=1#pid37021710)

[Voor 39% gewijzigd door maraldmec op 04-01-2011 21:58]

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02-04 23:02

Wildfire

Joy to the world!

[knip: laat maar, ben al naar het andere topic verhuisd met DX-link voor de M9 preorder]

[Voor 109% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 01:27]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maraldmec
De Meizu M9 heeft ja ook een gyroscoop. Volgens mij is het de eerste telefoon die dit heeft. Dat is wel een mooie feature. Dan zit er dus een complete 6-degrees of freedom IMU in.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens de specs op DealExtreme is het een 3-Axis systeem.

Er staan verschillende previews op het web, waaronder 1 op Engadget (geloof ik).

De nadelen die ze noemen: Geen camera flitser, geen camera button, geen mute button. Ook wordt er getwijfeld over de kwaliteit van de audio chip. Beperkte kijkhoek beeldscherm.

Voor mij geen probleem, deze nadelen. Ik speel geen muziek af op mijn telefoon. De camera zal ik nauwelijks gebruiken. En de kijkhoek? Ik houd het toestel toch recht voor mijn neus :P

• maraldmec
Nee dealextreme heeft het over een 3-axis gyro en een 3D acceleratie sensor. Dit zou betekenen een 5DOF systeem. De officiële Meizu site heeft het over een kompas en een 3D acceleratiesensor. Dus ik vraag me nu af: wat zit er in naast een accleratiesensor? Een gyroscoop? Een kompas? Of beiden?

Dat ze twijfelen aan de audio vind ik wel vreemd. Ik dacht dat Meizu juist erg goed was op het gebied van audio.
Beperkte kijkhoek vind ik ook vreemd. Het is toch hetzelfde Sharp scherm als die in de Iphone 4? Dan zou de kijkhoek ook aardig moeten zijn lijkt mij.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij heeft de Iphone een ander type scherm (retina o.i.d.).

Maarja, dit zijn allemaal previews. Het is gewoon wachten op een goede bespreking van dit toestel. Natuurlijk zijn de meeste (Chinese) previews positief.
Sinds mijn debacle met de Touch Pro2, die zowat de hemel werd ingeprezen (ook heir op Tweakers) ben ik uiterst voorzichtig geworden.

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005

Sorbo

Uw hulp in huis!

quote:
Nyarlathotep schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:55:
Volgens mij heeft de Iphone een ander type scherm (retina o.i.d.).
Retina is niets meer dan een leuk merknaampje, waarmee apple zijn IPS scherm met een resolutie van 960x640 bedoelt. Geen nieuwe technieken, gewoon een mooi scherm met een hoge PPI-waarde :)

In de Meizu zit een display van Sharp, terwijl de iPhone volgens mij een display van LG bevat, maar die laatste ben ik niet zeker over.

Hier staat een vergelijking tussen het iPhone en Sharp paneel, en de conclusie is dat beide schermen gewoon prachtig zijn :) Overigens is de telefoon die daar geshowed wordt niet de Meizu, maar Sharp's eigen toestel, die alleen op de japanse markt uitkomt.

• Jeroen
  • Laatst online: 01-04 17:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Volgens een contact in China heeft de M9 (nog) geen Google Market. Ik weet niet precies hoe makkelijk dat erin te hacken is, maar er zijn dus een aantal dingen die we in Nederland van Android gewend zijn die niet werken.
quote:
No Android market, you have to install apps from file manager. But, I think it is good enough as it is not difficult to find apps in forum.
Also, there are google apps and gmail software. So, you need to setup google account. Push email, you need to set up manually. However, no sync to the google calendar.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• kiddyl
Ik kan bevestigen dat android market er standaard niet op zit. Het is echter niet al te moeilijk om het er op te krijgen.

• maraldmec
Hij zit er inderdaad niet standaard op, maar hij kan er makkelijk opgezet worden.

Verder staat er hier een uitgebreide review.

• BiLo
  • Laatst online: 13:25

BiLo

PSN: toiletcleaner

Heeft iemand enig idee of deze al in de nl te verkrijgen is? op ebay heb ik ze wel zien staan, maar alleen voor boven de 500 usd..

Misschien wil kiddyl er wel een paar naar de NL sturen :)

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• kiddyl
Een Tweaker heeft al een toestel aangeschaft. Maar aub geen berichten hier. Stuur maar een PM. De populariteit in China voor dit toestel is enorm aan het worden. Ik hoop dat dit een begin is van een toestel met heel veel support.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dit zal ook wel een concurrent voor de Meizu M9 worden: nieuws: CES: Huawei toont goedkope Android-smartphone met hdmi

[edit]betere foto
http://tweakers.net/ext/f/7nrt0l0oXzXzSA6g0bBB37tI/full.jpg

[Voor 14% gewijzigd door Marzman op 09-01-2011 11:42]

/▌

• niq
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Boardwalk Empire | Big Bang Theory | Game of Thrones | Modern Family

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:58
Ik denk dat de prijs in Europa zeker hoger zal worden dan bij DX
M9 $449, dus meer dan €350

edit: de link was me eerder ontgaan

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 12-01-2011 15:56]

• niq
  • Nu online

niq

Eet nooit gele sneeuw!

• niq
  • Nu online

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Heb de M9 sinds vandaag.

Voor als nog is het een mooi toestel, snel en nog best degelijk.

Enkel zijn er nog wat API gelocked, waardoor oa Apps als Whatsapp niet werken (Contact list is niet toegankelijk voor apps.)

Even druk opzoek naar hoe en wat. Er zijn al wat meldingen van succesvolle roots.

• kiddyl
Firmware updates zijn gelukkig wel vrij frequent. De API's zijn jammer, maar er wordt wel geluisterd in ieder geval en Market doet het nu ook goed.

• kiddyl
De leveringen worden steeds beter. Ik heb een tweede pre-order kunnen ophalen vanavond:

http://tweakers.net/ext/f/4elj8wEJ603BAd3hF90lgvlC/full.jpg

Hoezen zijn gratis meegegeven en de Sandisk kaarten worden los meegeleverd, maar er zit wel een Meizu sticker op.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waar heb jij deze vandaan gehaald? Geen douane heffing gehad?

• kiddyl
Ik woon in China. Deze zijn voor verkoop.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik krijg rond 4 maart mijn M9, ik ben wel benieuwd hoe hij is vergeleken met mijn huidige HTC Magic met CM6 rom. Het zal qua snelheid sowieso een enorm verschil zijn, maar ik ben wel veel features gewend. Zijn er al degelijke custom roms voor de M9? In hoeverre is de hardware hetzelfde als de SGS, er is namelijk een hoop gedoe over om CM naar SGS te porten maar als dat eenmaal lukt dan zou het dus ook redelijk makkelijk op de M9 kunnen draaien lijkt me.

• niq
  • Nu online

niq

Eet nooit gele sneeuw!

quote:
Jeroen schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 01:24:
Ik krijg rond 4 maart mijn M9, ik ben wel benieuwd hoe hij is vergeleken met mijn huidige HTC Magic met CM6 rom. Het zal qua snelheid sowieso een enorm verschil zijn, maar ik ben wel veel features gewend. Zijn er al degelijke custom roms voor de M9? In hoeverre is de hardware hetzelfde als de SGS, er is namelijk een hoop gedoe over om CM naar SGS te porten maar als dat eenmaal lukt dan zou het dus ook redelijk makkelijk op de M9 kunnen draaien lijkt me.
Hou er voorlopig nog even rekening mee dat je (nog) geen root hebt. Dat geeft problemen met het installeren van sommige apps. Ook kunnen 3rd party apps niet bij de telefooncontacten.

Wel lijkt er elke week/2 weken wel een nieuwe firmware uitgebracht te worden met bugfixes en wat nieuwe features. Meizu zegt veel dingen wel op te willen lossen.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Mijn M9 is binnen! Prachtig toestel, maar ik kom er niet mee op het Internet. Ik heb er iemand van vodafone naar laten kijken, en na een paar keer proberen wilde hij even nu.nl laden dus dachten we dat het werkte. Wifi stond uit, dus dat was het niet. Ik heb gewoon een abonnement met Internet, en de Access Point data klopt. Wat kan ik proberen?

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
Even *#*#4636#*#* indrukken in de telefoonapplicatie. Als het goed is krijg je dan een engineering/debug menu, waarin je wat uitgebreidere informatie kunt vinden :).

[Voor 2% gewijzigd door alex3305 op 03-03-2011 17:50. Reden: Zonder Call ;).]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn M9 is onderweg. Kan niet wachten... Eindelijk die HTC meuk de lade in.
Het valt mij op dat er erg weinig reviews te vinden zijn over dit toestel.
Of komt dit omdat alle reviews in het Chinees zijn geschreven :P

Ik zal in ieder geval mijn bevindingen hier posten, als ik wat hands-on ervaring heb.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

quote:
alex3305 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:49:
Even *#*#4636#*#* indrukken in de telefoonapplicatie. Als het goed is krijg je dan een engineering/debug menu, waarin je wat uitgebreidere informatie kunt vinden :).
Ah, nice. Er staat onder andere:

Signal strength -89dBm 12 asu
GSM service: In service
GPRS service: Disconnected (er staat soms ook Connecting)
Network type: UMTS

GSM disconnects: ======DATA=====
State: DcInactiveState disconnected with last try at xx PM fail because Unknown Data Error

Bij connecting staat er:

GSM disconnects: ======DATA=====
State: DcActivatingState is connecting to vodafone, 42, 20404, live.vodafone.com, , http://mmsc.mms.vodafone.nl, 192.168.251.150, , , 1, *

In het menu kan je 'Select Radio Band' en dan heb je de keuze uit Automatic, Japan, USA, Euro, Aus en Aus2, welke optie je aanklikt er staat steeds 'Set [whatever] Unsuccessful'.

[Voor 11% gewijzigd door Jeroen op 04-03-2011 18:02]

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True