Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Achoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-08-2010
Tips voor een langere batterijduur.
Ik heb net een Desire aangeschaft (Vodafone web+sms+internet (350 min)(1 jaar abo)( +39 euro voor toestel)
Prima aanbieding in mijn optiek. :P
Wat zijn goede tips om langer te genieten van je HTC na een accu oplaadbeurt?

- WiFi uitzetten
- Mobiel internet uitzetten
- Interval van bepaalde apps aanpassen (elke 60 minuten ipv elke 30 minuten naar een update zoeken)

1) Ok, die ken ik maar welke tips zijn er nog meer?
2) Ik heb de volgende apps gedownload en geïnstalleerd, ik wil graag weten of al deze apps continue aan mijn batterijduur vreten?

- Buienradar
- Facebook
- Gmail
- Google Sky map
- Layar
- Maps (Google)
- Meebo IM
- Moby (Mobypicture)
- Teletekst
- Nu.nl
- NY Times
- Opera Mina
- Radio.nl
- Seesmic (Twitter app)
- Shopsavvy (prijsscanner)
- Treintijden Lite
- TVGIDS.tv Nederland
- Voice Recorder (inspreken en dit vervolgens doormailen met Gmail)
- Zaklamp
Verder zat er al van alles op zoals: Weer, Aandelen etc.

Wat zijn jullie aanbevelingen? Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Ohja, lekker dingetje trouwens die Desire. Ik kom van een oud Sony toestel (walkman zonder internet). Er gaat een wereld voor me open. Prachtig spul dat Android in combinatie met zo'n snelle HTC Desire bak. Heerlijk helder scherm ook. :)

• Ilya
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

Ilya

Eat your brain?

Aangezien je hem net hebt moet je hem de eerste keren helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal opladen. De eerste keer is het ding jaren aan het opladen voor 3 uur batterij, maar dit wordt al snel beter.
Verder zie ik niet echt in waarom dit een eigen topic moet hebben.

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-05 10:38
quote:
Achoo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:04:

- WiFi uitzetten
- Mobiel internet uitzetten
- Interval van bepaalde apps aanpassen (elke 60 minuten ipv elke 30 minuten naar een update zoeken)
zet anders gewoon je telefoon helemaal uit.. dan is het verbruik bijna 0!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-05 15:56
Als de batterij de dag maar doorkomt, dan kan hij 's nachts weer aan de lader :)

• Kwastie
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-05 11:28

Kwastie

Awesomeness

Heb zelf hetzelfde probleem gehad, deed maar 20 uur met de batterij, nu 50 uur! Bij mij lag het voornamelijk aan de widgets, sommige zuipen echt stroom. (Ik had o.a. NY Times en Buienradar als widget)

Je zou ook eens kunnen kijken met een applicatie (task manager?) om te kijken wel processen er draaien, want soms blijven applicaties in de achtergrond "hangen".
quote:
SmithNL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:10:
[...]

zet anders gewoon je telefoon helemaal uit.. dan is het verbruik bijna 0!
Sommige mensen (waaronder ik) gebruiken hun telefoon ook als wekker en agenda, dus uitzetten is niet echt een optie. :P

Kwastie wijzigde deze reactie 13-07-2010 12:18 (30%)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Achoo
Ik ben er van overtuigd dat voor veel mensen dit wel een belangrijk issue is.

Het is voor mij, en heel veel andere mensen die vaak onderweg zijn, ontzettend belangrijk om zo lang mogelijk met een oplaadbeurt te doen. Zoals we allemaal weten zijn uiteindelijk de accu's van veel apparaten(laptops, telefoons en zelfs elektronische auto's) nog steeds het ULTIEME zwakke punt in het gebruiksgemak. En dan hebben we het nog niet over irritatie gehad.

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-05 07:24

LDVC

Let's get it over with

quote:
Achoo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:20:
Ik ben er van overtuigd dat voor veel mensen dit wel een belangrijk issue is.
Klopt, maar dit kan ook gewoon in het HTC desire topic besproken worden voor desire specifieke issues. In het applicatie topic kan het accugebruik van bepaalde apps besproken worden. Veel van de apps die je noemt zijn daar al genoemd, dus kan je zelf checken welke notaire accuslurpers zijn.

Het lijkt me onwenselijk dat elke telefoon z'n eigen accu topic krijgt...

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
Ilya schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:07:
Aangezien je hem net hebt moet je hem de eerste keren helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal opladen. De eerste keer is het ding jaren aan het opladen voor 3 uur batterij, maar dit wordt al snel beter.
Verder zie ik niet echt in waarom dit een eigen topic moet hebben.
Juist NIET helemaal leeg laten lopen!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583927

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

• Achoo
quote:
LDVC schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:40:
[...]

Klopt, maar dit kan ook gewoon in het HTC desire topic besproken worden voor desire specifieke issues. In het applicatie topic kan het accugebruik van bepaalde apps besproken worden. Veel van de apps die je noemt zijn daar al genoemd, dus kan je zelf checken welke notaire accuslurpers zijn.

Het gaat mijn niet zozeer om de specifieke apps maar meer om te weten te komen hoe de HTC Desire met Android het best gebruikt kan worden. Technische tips om de batterij te sparen voor reizigers zoals ik. Zo is er op internet bijvoorbeeld een discussie over het wel/niet installeren van een 'taskkiller' waarmee je bepaalde applicaties kan uitzetten. De een zegt doen en een ander zegt dat deze juist onnodig zijn omdat Android zelf al een sluimermodus heeft. Het is gewoon nog onduidelijk welke applicaties gebruik maken van internet (en dus je processor). Als technisch aangelegde mensen hier een lichtje op kunnen schijnen is dat voor mensen zoals ik bijzonder prettig. Alvast dank.

• madmaus
  • Laatst online: 10-05 07:01
Ik heb standaard mobiel internet en wifi uit. Als ik het gebruik zet ik het aan, en daarna weer gelijk aan.
Geen juice defender of plotter geinstalleerd.

Af en toe kill ik wat programma's handmatig met een taskkiller (niet automatisch dus dit kost alleen stroom). En ik kill ook gelijk de taskkiller zelf.

Bij normaal gebruik doe ik nu gemakkelijk 2 dagen met de accu.
Als ik veel ga surfen of spellen speel dan moet hij s'avonds aan de lader.
Maar ik heb ruim genoeg accu om de gehele dag door te komen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
LDVC schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:40:
[...]

Eh, op GoT willen we juist niet dat alles in grote topics gedumpt wordt. Verder zien we liever dat je een topicreport maakt in plaats van dit in het topic te bespreken.

• Achoo
Wie heeft er al Froyo (Android 2.2) erop zitten? Draait deze software efficiënter en dus zuiniger ?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Achoo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:02:
Wie heeft er al Froyo (Android 2.2) erop zitten? Draait deze software efficiënter en dus zuiniger ?
Ik draai al weken Froyo, en moet zeggen dat ik vind dat het zuiniger is :) En nog eens veel sneller ook! :)

Is het al bijna vrijdag?

• Achoo
quote:
DennusB schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:05:
[...]

Ik draai al weken Froyo, en moet zeggen dat ik vind dat het zuiniger is :) En nog eens veel sneller ook! :)
Dat is een goede tip, is dat makkelijk te doen?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
Achoo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:00:
[...]

Dat is een goede tip, is dat makkelijk te doen?
Gebruik aub even de zoekfunctie, GoT is geen helpdesk ;)

• Achoo
quote:
RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Gebruik aub even de zoekfunctie, GoT is geen helpdesk ;)
Dat antwoord had ik al verwacht.........sorry :) Je moet hier wel binnen de lijntjes lopen hoor, ben ik niet gewend. (maarja zal anders wel een zootje worden 8) )

• djc
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-05 14:57
quote:
Achoo schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:20:
Het is voor mij, en heel veel andere mensen die vaak onderweg zijn, ontzettend belangrijk om zo lang mogelijk met een oplaadbeurt te doen. Zoals we allemaal weten zijn uiteindelijk de accu's van veel apparaten(laptops, telefoons en zelfs elektronische auto's) nog steeds het ULTIEME zwakke punt in het gebruiksgemak. En dan hebben we het nog niet over irritatie gehad.
Prima, maar zelfs als je veel reist kan je over het algemeen terwijl je slaapt gewoon opladen, toch?

Ik was ook wel anders gewend met de Nokia's van een paar jaar geleden, maar tegenwoordig neem ik gewoon genoegen met een volle dag capaciteit; op mijn G1 was dat goed haalbaar, op mijn Desire is het nog iets lastiger. Volgens mij geldt wel dat je scherm het meeste stroom vreet, in vergelijking daarmee valt het gebruik van mobiel internet wel mee (maar wifi kan wel veel stroom kosten, geloof ik).

Rustacean

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achoo
Een extra dikke batterij is ook (nog) niet alles. Heeft iemand ervaring met zon dikke batterij?

Wat is de beste batterij check app?

http://www.tracyandmatt.c...erfeed&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05 09:06
de radio doet ook wel veel aan de batterij. Ik heb enkele keren altijd geupgrade naar de laatste radio en geen enkele radio kwam dichter bij radio 32.30.xxxxxx

• Achoo
@pina & rest

Ik heb net ---> instellingen - over de telefoon - accu - accugebruik <---- eens even bekeken.

En daar staat:
Mobiel stand-by 43%
Telefoon inactief 41%
Android 12%
Weergave 4%

Als ik op Mobiel stand-by 43% klik dan zie ik: Accu gebruik door radio

Ik gebruik die radio helemaal nooit. Wie weet welke radio dit is? Is het de standaard FM-radio die er op zit of is het de app Radio.nl ?

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:44
Radio : je telecomchippie

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:31

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

quote:
Achoo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:57:
*knipje*

Als ik op Mobiel stand-by 43% klik dan zie ik: Accu gebruik door radio

Ik gebruik die radio helemaal nooit. Wie weet welke radio dit is? Is het de standaard FM-radio die er op zit of is het de app Radio.nl ?
Het is verstandig ook het normale Desire topic eens door te lezen, dan had je al veel antwoorden op je vragen gehad, waaronder ook die van "radio".

You're mistaken me for someone who really cares.

• Achoo
Thx The_nowhereman _/-\o_ Nu weet ik het en hopelijk straks meer mensen. 8)

Ik ben na het lezen van alle tips nog steeds niet helemaal happy met levensduur van de batterij, en blijf dus continue uitkijken naar handige apps. Momenteel draai ik ook Froyo maar merk weinig verschil.

Verder krijg ik sterk de indruk dat sommige mensen hier een heerlijk gevoel krijgen van het vingertje wijzen naar anderen, hele pagina's/topics zijn vervuild met dit soort moralistische spam.

• Game Error
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-04 23:50
Ik krijg morgen mijn desire, wat is nu hat handigste om te doen ivm met de batterij duur verlengen? Ik neem aan dat ik hem eerst helemaal vol moet opladen. Maar vervolgens? Moet ik hem helemaal leeg laten lopen en weer opladen, of steeds zo vol mogelijk houden?

CZGAALVD

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Game Error schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:53:
Ik krijg morgen mijn desire, wat is nu hat handigste om te doen ivm met de batterij duur verlengen? Ik neem aan dat ik hem eerst helemaal vol moet opladen. Maar vervolgens? Moet ik hem helemaal leeg laten lopen en weer opladen, of steeds zo vol mogelijk houden?
Zo vol mogelijk houden.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
Achoo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:57:
Thx The_nowhereman _/-\o_ Nu weet ik het en hopelijk straks meer mensen. 8)

Ik ben na het lezen van alle tips nog steeds niet helemaal happy met levensduur van de batterij, en blijf dus continue uitkijken naar handige apps. Momenteel draai ik ook Froyo maar merk weinig verschil.

Verder krijg ik sterk de indruk dat sommige mensen hier een heerlijk gevoel krijgen van het vingertje wijzen naar anderen, hele pagina's/topics zijn vervuild met dit soort moralistische spam.
Dat heerlijke gevoel blijft wel een beetje achterwege moet ik zeggen :)

Het gaat erom dat als je iets moeite doet, door bijvoorbeeld rechtsboven het vakje [zoeken] te gebruiken, en je had bijvoorbeeld "radio" ingevuld in het Desire topic, je vraag al 2 maal zou zijn beantwoord. Ik wijs dus wel een vingertje, maar dan naar het zoekvakje rechts bovenin je scherm.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416532?data[filter_keywords]=radio&data[boolean]=AND

Ook de onderstaande vraag is al vele malen gesteld en beantwoord in het Desire topic.
quote:
Zoals RoD altijd zegt:
quote:
RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:01:
[...]
Gebruik aub eerst even de zoekfunctie, GoT is geen helpdesk ;)

janvanduschoten wijzigde deze reactie 25-08-2010 15:03 (5%)

• SmithNL
  • Laatst online: 22-05 10:38
quote:
Allemaal niet nodig bij de huidige batterijen. Gewoon gebruiken, klaar.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Pro

• RonaldM
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-05 18:01
Tja, ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien omdat ik nog wacht op het aflopen van mijn contract, dus het toestel niet bezit. Gezien ik ga voor de HTC Desire, ben ik mij alvast aan het inlezen en kwam ik op een aantal fora deze verwijzing tegen naar xda-developers.com:

[HOW TO] Calibrate Desire Battery
quote:
The following steps should significantly extend the battery life on your phone.
Please connect the phone to the charger with the phone powered on, and allow the phone to charge until the notification LED is green, indicating the device is fully charged.
Disconnect the phone from the charger, and power it off. Reconnect the phone to the charger with the phone powered off, and allow the phone to charge until the notification LED is green.
Disconnect the phone from the charger and power it on. Once the phone is powered completely on, power it off again and reconnect it to the charger until the notification LED is green.
Disconnect the phone, power it on, and use it. You need to use this sequence only once. If the issue of battery life on our phone persists, I recommend you contact our HTC accessory department directly.

***Wipe stats***

You should wipe battery stats after its fully green (when powered off) then boot the phone back up.

You only need to do this once
Is dit een hoax of handig om te doen als ik het toestel op 15 september eindelijk mag bestellen? :9~

RonaldM wijzigde deze reactie 25-08-2010 15:35 (51%)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
RonaldM schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:29:
Tja, ik mag me er eigenlijk niet mee bemoeien omdat ik nog wacht op het aflopen van mijn contract, dus het toestel niet bezit. Gezien ik ga voor de HTC Desire, ben ik mij alvast aan het inlezen en kwam ik op een aantal fora deze verwijzing tegen naar xda-developers.com:

[HOW TO] Calibrate Desire Battery

[...]

Is dit een hoax of handig om te doen als ik het toestel op 15 september eindelijk mag bestellen? :9~
Je kunt denk ik beter de beschrijving van de onderstaande link volgen, bij je niet geroote Desire kun je namelijk je batterij stats niet wipen :)

HOW TO: Improve Your Battery Life (Calibration Tutorial)

Ik zou trouwens de eerste dagen je toestel eens gebruiken zonder het bovenstaande, de batterij gaat pas na een tijdje "normaal" werken.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True