jbkappirossi schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:34:
waarom een te dure geluidskaart en boxen?
neem een venomousX de mugen kan nog wel eens problemen veroorzaken dvm het geheugen.
waarom 12g ram voor een multimedia/game PC.
3gram AS5 is genoeg voor 8 cpu mounts.
waarom zon dure raid controller, omdat het mobo ook alle raid configu ondersteunt.
De boxen heb ik al (sorry vergeten erbij te vermelden).
Waarom ik voor de geluidskaart heb gekozen was eerst heel simpel, de cpu van zijn taak ontlasten.
Na wat onderzoek blijkt dat dit tegenwoordig helemaal niks meer uitmaakt.
Toen ben ik wat reviews gaan lezen over losse geluidskaarten, en daar kwam vaak de conclussie uit dat het geluid hiervan een stuk beter is dan de standaard onboard aansluitingen.
Dit ben ik vervolgens gaan testen bij wat kennissen, en vaak hoorde ik wel duidelijk een geluidsverschil. (dit waren wel andere geluidskaarten, maar wel rond dezelfde prijsklasse).
Volgens mij (en ik kan het verkeerde hebben) geeft de mugen enkel problem met geheugen die extra hoge koelelementen heeft. Het geheugen dat ik heb geselecteerd heeft dit verder niet.
Aangezien dit moederbord (en alle 1366 moederborden volgens mij) triple chanel ondersteund wou ik minimaal 6GB.
Aangezien bij de meeste pc's 4 tot 8GB al redelijk standaard wordt, leek het mij handig om iets meer te nemen.
En qua koelpasta heb je gelijk, ik heb er verder niet op gelet qua hoeveelheid gram.
De RAID controller heb ik gekozen om eventuele problemen met de onboard controller te voorkomen (zoals in de topicwaarschuwing staat vermeld).
En omdat ik net het beetje extra eruit wil persen.
Let wel, als dit een pc was voor 2á3jaar dan had ik je op veel punten gelijk gegeven, maar het liefst koop ik nu een pc die een lange tijd meegaat, en waar ik zo min mogelijk aan hoef te veranderen om toch een beetje met de tijd mee te gaan.
En RAID 1 heb ik gekozen omdat ik met mijn huidige pc laatst ook al een HD crash had, en daardoor wat data kwijt was (niks belangrijks, maar was wel vervelend).
Over het algemeen maak ik weinig tot geen backups.
[Voor 5% gewijzigd door Remy!!!! op 29-10-2010 17:54]