Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Applicatie + website met zelfde databank

Pagina: 1
Acties:

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb momenteel een projectje waarmee ik facturen kan maken en de stock beheren. Ik zou hier graag een webshop aan koppelen, maar ik weet niet goed hoe ik dit het best doe.

Mijn project is geschreven in VB.NET en ik maak gebruik van een access database. Dynamische websites opzetten doe ik met behulp van PHP. Op school leerden we echter PHP te combineren met mySQL, wat ik ook een zeer goede keuze vind.

Conclusie:
  • VB.NET kan werken met een mySQL databank, maar dit is iets moeilijker (geen default connectors in Visual Studio & de xsd-file kan ik niet meer gebruiken)
  • PHP kan overweg met een access-database
Dus, wat moet ik doen? Ik zette al even enkele mogelijke oplossingen op een rijtje.
  • Moet ik mijn access-databank vervangen door een mysql databank?
  • Moet ik PHP gebruiken in combinatie met een access-databank?
  • Moet ik mijn project herschrijven in een andere programmeertaal, zodat ik gemakkelijker kan werken met een mysql-databank?
Wat is de meest voor de hand liggende keuze? Mijn gebrek aan ervaring (ben een laatstejaarsstudent in het middelbaar) laat mij in de steek.

Software is like sex, it's better when it's free

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True