Toon posts:

Pijn in mijn Kop van PSU noise

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:14

Part

Helemaal niets.....

Anthor schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:26:
Ik ben atm ook bezig met het repareren van een voeding.
Het gaat bij mij om een tagan 480w van 5 jaar oud (bijna 24/7 aangestaan).

Op het laatst kwam er bij mij ook een gruwelijk irritant geluid uit.
Ik heb de low esr caps enzo al vervangen, en nu komt er een stuk minder geluid uit, maar er is nog steeds een hoge gepiep/gesis te horen.
De spoelen heb ik nog niks mee gedaan.

Ik merkte net dat er waarschijnlijk ook van de spoelen op mijn moederbord geluid komt.
Moet ik die gewoon allemaal dichtmaken met hotglue?
In de voeding kan het ook de hoogfrequent transformator zijn. Deze bestaat uit 2 delen die tegen elkaar gedrukt worden. Indien de druk niet voldoende is dan hoor je dat.

Op het moederbord zou ik gebruik maken van nagel lak. Het voordeel hiervan is dat het veel beter in de spoel trekt en niet smelt als de spoel warm word.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee