Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] 2010 FIFA World Cup South Africa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-12 15:37

http://i894.photobucket.com/albums/ac142/speek1984/got%20fwc2010/african-banner-intro.jpg

Na Fifa 10 heeft Electronic Arts weer eens een nieuwe footie voor ons klaarstaan. Aangezien het dit keer een World Cup-game betreft is het in die zin eigenlijk meer een opvolger van 2006 Fifa World Cup Germany.
De game borduurt in grote lijnen voort op het concept van Fifa 10. Het grootste verschil zit hem in de sfeer om het voetbal heen. In deze nieuwe game heeft men veel aandacht gestoken in het publiek en stadions en dergelijke om zodoende het heerlijke World Cup gevoel na te bootsen. Zo zie je op bepaalde "dode" momenten tussen de game door beelden van bijvoorbeeld feestende mensen uit het publiek of de trainers van beide elftallen.
Qua speelbaarbeid is hij zo ongeveer wat Fifa 09 en Fifa 10 tot een degelijke voetbal-game maakte. Een van de grotere gameplay verschillen is het nemen van penalties. Zo staat er nu rechts-onderin het scherm een zogenaamde "composure"-meter. Hierin verloopt een balkje van groen naar rood. Als men op "schieten" drukt zal de bal harder geschoten worden naarmate hij dichter bij (of in) het groene gedeelte van het balkje is. Daarnaast is het ook nog van belang om de schiet-knop niet te lang ingedrukt te houden, aangezien er dan ook nog onnauwkeurig geschoten wordt.
Verder heeft men nog een online World Cup modus bijgevoegd die het mogelijk maakt om online een live World Cup te spelen. Op het moment dat je hier aan een wedstrijd bezig bent krijg je op je scherm tussendoor ook een melding als in een andere wedstrijd op dat moment is gescoord, zodoende blijf je dus op de hoogte van wedstrijden die er op dat moment voor jou toe doen. Dergelijke features maken de beleving natuurlijk des te leuker.

http://i894.photobucket.com/albums/ac142/speek1984/got%20fwc2010/african-banner-info.jpg

Developer: EA Canada
Publisher: EA Sports
Series: FIFA World Cup
Platformen: PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PlayStation Portable, iPhone OS
Release datum: Noord-Amerika: 27 April 2010
Europa: 30 April 2010
Australië: 29 April 2010
Genre: Sport
Modes: Single player, Multi player
Ratings: Apple: 4+
ESRB: E
OFLC: G
PEGI: 3+
Media: Blu-ray Disc, DVD, Wii Optical Disc, UMD
Bron: 2010 FIFA World Cup South Africa WIKI

http://i894.photobucket.com/albums/ac142/speek1984/got%20fwc2010/african-banner-screens.jpg

http://i894.photobucket.com/albums/ac142/speek1984/got%20fwc2010/african-banner-videos.jpg
Algemene video's

Tutorial video's

http://i894.photobucket.com/albums/ac142/speek1984/got%20fwc2010/african-banner-links.jpg
Nog geen handige linkjes.. Heb je een tip? Laat het me weten!

speek1984 wijzigde deze reactie 01-06-2010 08:22 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Ben dit topic maar gestart omdat het gebabbel rond deze game zich nu plaatsvindt in het topic van Fifa 10. Lijkt me zo een stuk netter. Allen welkom!

Btw.. Mijn eerste TS so bear with me! :9 Tips zijn uiteraard meer dan welkom.

speek1984 wijzigde deze reactie 11-05-2010 17:11 (100%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Da's mooi, weer iemand om wat tegen te oefenen. Ik moet er nog erg aan wennen. Fifa 10 ging me goed af (spannende wedstrijden). Hier is het nog vechten om het verlies te beperken :(

• speek1984
Nou dan doe je het een stuk beter dan mij. Het gaat al wat beter dan in het begin, ik heb nu soms gelijkspelletjes en kleinere verliezen. Ah well.. de aanhouder wint he ;)

Heb je tips voor manieren om te verdedigen? Ik merk dat spelers me vaak makkelijk voorbij lopen als ik net iets voor ze mee ren en pressie houdt (X, op de PS3). Met LT (soort block, weet niet hoe ze het noemen) gaat het wat beter alleen moet je dan goed voor je speler staan en als ze je dan voorbij weten te komen kun je ze ook niet meer inhalen.

• speek1984
quote:
Oxigeon schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:05:
Persoonlijk vind ik dat het ned elftal een beetje langzame verdedigers heeft.
Dat merkte ik ook al op. Waar andere spelers me inhalen als ik met de bal ren kan ik ze zelf zonder bal amper bijhouden..
quote:
aaaido schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:09:
Verdedigen is het moeilijkst in Fifa (naar mijn mening).
5 tips..
Goede tips aaaido, ik gebruikte ze al wel maar misschien moet ik ze inderdaad meer afwisselen. Ik merk soms dat ik in een bepaald soort spelen blijf hangen. Wat meer afwisseling zal vast helpen, dan kan de tegenstander ook minder goed inschatten wat ik zal gaan doen natuurlijk.

• speek1984
quote:
Thanx!

Net weer een potje gespeeld. Het gaat al stukken beter! Ik krijg meer kansen, kan goed verdedigen maar verlies nog wel :P
Don't care, het zijn al leukere spannende potjes 8) Ik feliciteer mijn tegenstander overigens ook als het normale potjes zijn (sommigen gaan echt tergend lang replays vanuit elke hoek bekijken en uitgebreid en overdreven celebraten.. dan doe ik het niet).
quote:
Bananenspin schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:20:
... en toen ik één keer tegen iemand met puur geluk een prachtig collectief doelpunt scoorde online leafde hij gelijk :')
Ik heb ook wel gemerkt dat Fifa qua type gamers een spel van uitersten is. Veel zijn ontzettend relaxed, sommigen zijn echt gelegenheids-quitters en dan zijn er nog zij die enorm respectloos zijn. Bij een van mijn eerste online wedstrijden speelde ik tegen iemand en ging het enorm slecht. Ik heb echt met iets van 0-8 verloren toen. Halverwege de game pauzeerde hij even om me een berichtje te sturen.. "ur crap lol" en even later toen ik het laatste doelpunt tegen kreeg "u should stop plyn this game".. (jep, ook het gebrekkige typen :P)
Dat soort mensen snap ik niet. Volgende keer als ik hem tegenkom en ik win, weet ik zeker dat het er zo een is die quit |:(

speek1984 wijzigde deze reactie 13-05-2010 18:35 (61%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
quote:
Mars18 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 08:08:
Online vind ik dit spel echt drama. Soms lijkt het ook allemaal 1/2 seconden achter te lopen. Ik speel altijd uit.

Verdedigen is ook zo totaal anders dan fifa 10, krijg hier zoveel tegengoals, mensen tikken zo door me verdediging heen

Ik ben weer fifa 10 online gaan spelen.
Volhouden!! Zoals je weet had ik exact dezelfde frustraties als jou. Maar ik begin beter te worden. Vandaag een ontzettend spannende wedstrijd op 1-1 gelijk gespeeld, da's het beste dat ik tot nu toe gedaan heb.
quote:
WC2010 speelt wel wat lastiger dan Fifa 10 vind ik. Ik schiet echt gruwelijk vaak op de paal/lat of net naast. Bij Fifa10 hangen ze dan in het net.
Dat gevoel heb ik ook, ik schiet vaker naast (waar ik ze er bij F10 gewoon snoeihard in schoot).
quote:
Zijn er meer mensen die vinden dat het verwisselen van speler nog niet echt vlekkeloos werkt?
Ook dat gevoel heb ik, ik zet de optie van automatisch speler wisselen op 1 (niet uit, maar eentje naar rechts zeg maar). Daar gaat het me nog het beste mee.
Je kunt overigens ook je rechterstick gebruiken om van speler te wisselen he ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Zo het gaat echt lekker nu. Ben gewoon offline aan het spelen/oefenen, de World Cup (op semi-prof). Ik win er nu net meer dan ik verlies, maar nog steeds spannend. Als het zo door blijft gaan maar een graadje moeilijker gooien en als dat goed gaat pas weer online ;)

• speek1984
Hier een mooi goaltje dat ik gister avond maakte in offline World Cup mode. Wilde hem ff showen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Ik ga straks ook maar eens van Semi-Prof naar Prof over denk ik. Ik win nu alles en soms met een wel té groot verschil. Het moet wel spannend blijven natuurlijk ;)
Als ik dan over een tijd goed overweg kan in Legendary (volgend jaar :P ) dan ga ik weer eens een poging online doen.

Een vriend van me gaf het aan (had het zelf nog niet eens door), maar grappig dat Mark van Bommel een donkere huidskleur heeft :P

• speek1984
Je kunt dat instellen bij controller configuration. Hier een uitleg over hoe die two-button config werkt:
Link.

speek1984 wijzigde deze reactie 26-05-2010 10:43 (20%)
Reden: link vergeten..

• speek1984
quote:
Als ik op semi-prof speel win ik met 3-0, 4-0 etc.
Als ik dat lees dan schat ik dat ik qua niveau ongeveer net als jou speel. Heb Prof nog niet geprobeert, dat komt misschien nog.

* Speek springt vaak van de ene naar de andere game en is nu *alweer* aan Twilight Princess bezig..

• speek1984
quote:
Phusebox schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:26:
[...]

Wordt er een beetje gek van dat iedereen je gewoon voorbij rent, maar dat ik me altijd vastloop en altijd ingehaald wordt door de verdedigers.
Dat had ik in het begin ook. Probeer je manieren van verdedigen goed af te wisselen. Je kunt pressie houden terwijl je meerent of tussen de aanvallende man en het goal staan en uitverdedigen met L2 (da's op PS3, die move heet "jockey").

Wat ook meespeelt is dat je vaak van tevoren kunt inschatten welke richting een speler in gaat, maar dat zal beter gaan naarmate je meer spelervaring opdoet.
quote:
Snap niet hoe je het voor elkaar krijgt, van 4 meter afstand schiet ik nog mis Het is allemaal óf te zacht óf recht op de keeper óf ernaast
Dat is een kwestie van puur oefenen. Probeer wat meer feeling bij het richten te krijgen, ik blijf vaak even in die arena (1-op-1 op een keeper) wat schoten van verschillende afstanden en plekken op de keeper afvuren. Na een tijdje merk je dat je er wat beter in wordt, je stick een klein beetje te ver tilten kan er namelijk al voor zorgen dat je goed mis schiet.

• speek1984
Vanuit de camera gezien. Bijvoorbeeld je dribbelt over het veld naar links (je houdt dus, logisch, de analog stick naar links). Als je dan schiet, schiet je ook naar links (dus richting linker goal en niet naar links vanaf het gezichtveld van de speler gezien, dat zou dan de onderkant van het veld zijn). Zo werkt het in Fifa met alles.
Dus als je recht op het midden van het doel af zou lopen en je wil hem in de linkerhoek schieten, dan tilt je de stick nog net ietsje naar linksonder zeg maar.

Let erop dat hoe verder je powerbalk in het rood komt, hoe onnauwkeuriger je schiet. Voor een schot dat een goede balans tussen power en nauwkeurigheid heeft, laat ik de balk meestal ergens tussen de helft en driekwart vollopen. Dus totdat hij net oranje wordt.
quote:
Ik richt bijvoorbeeld naar links, vanuit de speler gezien, en de bal gaat gewoon door het midden of zelfs naar rechts.
Let erop dat je voordat de speler geschoten heeft, je richting nog kunt veranderen. Dus als je naar links duwt en schiet en net voordat hij schiet (per ongeluk of niet) een andere richting drukt dat de speler dan ook naar die laatst gekozen richting zal schieten.

Je zou zelfs eerst je schot kunnen poweren (lopend balkje) en daarna (wel snel, want er zit niet veel tijd tussen het poweren en het moment dat de speler echt uithaalt) pas de richting aan kunnen geven. De meesten zullen vast tijdens het poweren al een richting aangeven, waaronder ik. Maar ik wil hiermee even aangeven hoe het werkt. Misschien helpt het je.
quote:
Ik speel eigenlijk alles op World Class. Op een lager niveau is verliezen een zeldzaamheid.
Dat is ook voor mij nog een utopie :P

speek1984 wijzigde deze reactie 27-05-2010 09:50 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
quote:
NickThissen schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:18:
Wat bij het verdedigen misschien helpt is om wat meer af te wachten.

...

Het grootste nadeel is echter dat mensen soms dwars door je heen lijken te lopen en zo met puur geluk je voorbij gaan. Of wat ook vaak voorkomt is dat je verdediger de bal afpakt, maar omdat je naar je eigen doel aan het rennen bent tikt hij de bal ook die kant op. Om een of andere reden houd je verdediger dan een beetje in, en als je tegenstander goed oplet kan hij je dan alsnog voorbij gaan... Dat is wel erg irritant.
Eens met beide punten. Is ook in WC nog zo.

Ben nu op Prof ipv Semi-Prof bezig. Ik merk dat het lastiger gaat, maar gisteren twee keer 0-0 gespeeld tegen CPU :P Da's al leuker dan constant een vette overwinning :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Had in het begin hetzelfde gevoel als jou. Ik ben meteen online begonnen, dat is helemaal erg. Wedstrijden verliezen met 7 of 8-0 was geen uitzondering. Maar ik ging wel door, en disconnecte niet. Krijg je van die mensen die je n00b gaan noemen, da's helemaal schandalig.. Maar goed.
De aanhouder wint he ;) Ik ben het met je eens dat het richten lastiger geworden lijkt, maar oefening baart echt kunst.
Een goede balans tussen goed richten en schot goed poweren. Simpelweg gewoon op schieten drukken (lees: tappen) is meestal niet genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
quote:
Phusebox schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:29:
[...]

Tja bij de 2 button config valt er weinig te poweren, al houdt ik de knop 5 seconden vast, ik zie nergens een balkje.
Oh ja wacht, dat klopt idd.. Die is er bij 2-button niet.

Ik begrijp je zeer zeker wel hoor, ik heb soms echt de neiging gehad om de controller snoeihard in mn flatscreen te smijten :X Maar echt, het is gewoon oefening. De normale knoppencombinatie lijkt me sowieso fijner, maar als de hoeveelheid je afschrikt..

On second thought.. Waarom begin je niet gewoon met de "normale" button layout en de moeilijkheidsgraag zo laag mogelijk? Met 2-button laat je nou eenmaal wat meer besturing aan de computer over. Ik kan me voorstellen dat niet elk schot dan is zoals je zelf zou willen.
Dat kun je met de normale layout dus wel. En daarbij kun je nog instellen dat je hulp krijgt bij het passen/schieten (dat is vooral hulp bij richten).

Naarmate je dan meer gaat winnen en met grotere cijfers kun je de moeilijkheidsgraag er weer eentje hoger gooien. Dat lijkt me toch leuker dan gewoon stoppen met deze game.

Andere vraag.. Heb je Fifa 10 ook gespeeld? Zo ja, hoe gaat het daar dan bij?

speek1984 wijzigde deze reactie 28-05-2010 14:42 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
quote:
i-dj schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:42:

Oh ja, en waarom kan ik niet trainingssituaties kiezen? Kan alleen maar 1-op-1 met de keeper spelen, En ik wil juist vrije trappen oefenen (met muur)!!! Ik kom dit tegen in de AVJL mode.
Dat moet wel kunnnen. Misschien even zoeken.. Weet uit mijn hoofd niet waar het zit (ben op mn werk), maar het is mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
quote:
Phusebox schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:58:
[...]

Daar heb ik nou juist weer geen problemen mee, penalty shootout in de halve finale, en ze gingen er allemaal in tot de 8e. Zelfde geldt voor de CPU.

Moet wel zeggen dat ik nu weer terug ben naar classic, en dat het toch wel beter speelt dan de 2 button optie. Opeens won ik op Prof met 4-0 van Spanje in de finale :S
Congrats! Da's toch al een lichtpuntje, niet? ;) Ik moest zeggen dat ik enorm juichte bij mijn eerste goal :+ het voelde echt als een totaaloverwinning voor mij :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
1-op-1 op de keeper, dan kun je het beste met R1 (of op xbox RB) ingedrukt houden en dan schieten. Dan doet 'ie een finesse shot en schiet hij onder de keeper door. Simpelweg schieten geeft de bal meer elevatie, waardoor je op zo'n kort afstand meestal tegen de keeper schiet.

Anderszijds kun je ook een lob shot doen, wie werkt hetzelfde maar dan met L1 (xbox LB) ingedrukt te houden.

EDIT:
Volgens mij zorgt de training doorlopen er niet automatisch voor dat penalties beter genomen worden (dat is ten minste zoals ik het uit je bericht opmaak). Uiteraard is het wel handig om te oefenen.
Ik heb het me aangeleerd zonder oefenen (en het is echt niet moeilijk). Zie deze filmpjes maar:

Penalty taking basics tutorial

Penalty taking advanced tutorial:

speek1984 wijzigde deze reactie 31-05-2010 10:38 (92%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Video's sectie in de TS aangepast. Opgedeeld in Algemene en Tutorial video's en tutorial video's bijgevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speek1984
Dat kan wel. Op het moment dat je een online game begint kun je op driehoekje drukken (die van controller 2), dan signed diegene bij.

• speek1984
quote:
SinergyX schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:25:
Gister dan ook maar World Cup gekocht, moet zeggen dat het weer een stuk fijner speelt dan Fifa 2010. Persoonlijk had ik liever de upgrade binnen 2010 gezien, qua gameplay dan. Alles loopt net iets makkelijker, passes gaan net iets beter en er zit wat meer actie in.

Nu geeft de keeper veel vaker gewoon passes naar de verdedigers of gooit hij de bal, ipv het standaard ver trappen zoals in Fifa 2010. Wel jammer dat menig oranje speler dus amper trucjes kan doen, of moet je dat nog via training vrijspelen?
Volgens mij kun je dat niet vrijspelen. Een speler heeft gewoon een bepaalde sterrenstatus (Denk aan Robben, Sneijder etc.). Hoe meer sterren hoe meer advanced tricks ze kunnen doen. Een speler zonder sterren (of is het minste maar 1 ster?) kan alleen maar kappen e.d.

• speek1984
quote:
Dersan schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:35:
Alleen jammer dat het niet online kan! Of opslaan en later uploaden oid.
Ik persoonlijk vind het niet jammer. Gaat de tegenstander lekker zijn filmpje zitten compileren en/of uploaden.. Ik speel liever verder ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True