• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Matched: magnit
Ik ben al een tijd mee aan het lezen in dit forum en wil jullie bedanken voor alle waardevolle informatie die hier voorbijkomt! Met die info heb ik de keuze kunnen maken om mijn eigen BV op te richten (of eigenlijk 2, werkmaatschappij en holding).

Mijn doel is om voorlopig 3/4 dagen per week aan de slag te gaan als freelance Data Engineer of Data Analist. Ik heb daar ongeveer 4 jaar ervaring in. En dan met name in Python, SQL, Apache Airflow, Google Cloud etc. In mijn huidige baan maak ik ETL pipelines, datamodellen, dashboards, API-verbindingen etc. Mijn studie is in de richting van Data Science en ik kan ook prima modellen bouwen, alleen heb daar geen recente ervaring mee.

De andere 1/2 dagen per week wil ik besteden aan een andere interesse; duurzame energie. En dan denk ik aan elektrische installaties, zonnepanelen, accupakketten, warmtepompen etc. Daar zal ik nog het een en ander aan trainingen voor moeten volgens om overal voor gecertificeerd te zijn. Maar het idee is om daar advies over te kunnen gaan geven, en ook de installaties zelf te kunnen uitvoeren op ten duur.

Eerst dus op zoek naar een opdracht als freelance Data Engineer of Data Analist. Ik heb me hiervoor aangemeld op de volgende plekken:

- Brainnet (volgens mij heet het nu Magnit)
- Headfirst (Select)
- Harvey Nash
- Freelance.nl (maar hier lijken alleen tussenpartijen op actief te zijn)

En verder op de portals:

- NS inhuur
- PostNL inhuur (hier komt niet veel voorbij)

Weet iemand nog meer plekken waar ik zou kunnen kijken?

Ik heb ook gepoogd lid te worden van de Freelance Tweakers groep op LinkedIn, hopelijk mag ik daar ook een kijkje nemen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37
Moonfox schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:21:
Ik ben al een tijd mee aan het lezen in dit . Ik heb me hiervoor aangemeld op de volgende plekken:

- Brainnet (volgens mij heet het nu Magnit)
- Headfirst (Select)
- Harvey Nash
- Freelance.nl (maar hier lijken alleen tussenpartijen op actief te zijn)
De partijen die je erboven noemt zijn ook tussen partijen... is trouwens niets mis mee. Zeker omdat je bij de grotere bedrijven en bij (semi)overheid sowieso niet zonder tussenpartij binnenkomt.

En vooral zelf zoeken op die portals en reageren. Ik heb maar een handje vol recruiters gehad die mij af en toe actief benaderen maar bijna alle opdrachten (op 1 na) zelf gevonden via de genoemde sites/portals.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:09:
Meer mensen bij Brainnet hier :?
Mijn facturen zien er nu als volgt uit:
aantal: "totaalbedrag factuur ex btw" x 1 euro per stuk en de omschrijving is "onkosten"
Voorheen stond er gewoon het aantal uren x uurtarief.

Beetje vreemd, anderen ook dit "probleem" :? Ik ga iig even contact opnemen.
Reverse billing? Ik factuur zelf aan Magnit Global (nieuwe naam) met "inzet" maal uurtarief.
Blue-eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:44:
Strafrechtelijk gedoe in de afgelopen 8 jaar?

Ja, meer dan 50 km/u te hard op de snelweg, jaren geleden. Voorkomen bij de rechter, netjes betaald.

Net gebeld met Unive, die geven aan dat ik dan gewoon geweigerd ga worden.

En mijn klant wil absoluut dat ik deze verzekeringen heb. Als software developer. Nog nooit eerder nodig gehad, nu wel :-(
IANAL maar weeg je niet te zwaar aan de overtreding? Als het allemaal netjes afgehandeld is zou ik het niet als gedoe beschouwen. Verder lijkt het mij dat vragen naar strafblad en/of misdrijven (misdrijven kan je niet afkopen ;)), gezien enkel verdachte zijn al genoeg is mogen ze je daar in principe nooit direct op weigeren. Overigens neem ik aan dat je privé ook gewoon verzekeringen hebt lopen ondanks de snelheidsovertreding.

meer info: https://www.alpina.nl/de-...OVrSE7bL8yKIaAppnEALw_wcB

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:30
Deveon schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Reverse billing? Ik factuur zelf aan Magnit Global (nieuwe naam) met "inzet" maal uurtarief.
:Y

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Deveon schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:16:
[...]

[...]

IANAL maar weeg je niet te zwaar aan de overtreding? Als het allemaal netjes afgehandeld is zou ik het niet als gedoe beschouwen. Verder lijkt het mij dat vragen naar strafblad en/of misdrijven (misdrijven kan je niet afkopen ;)), gezien enkel verdachte zijn al genoeg is mogen ze je daar in principe nooit direct op weigeren. Overigens neem ik aan dat je privé ook gewoon verzekeringen hebt lopen ondanks de snelheidsovertreding.

meer info: https://www.alpina.nl/de-...OVrSE7bL8yKIaAppnEALw_wcB
Mogen ze wel even aankondigen per mail. Had ze bijna in de spam gegooit nadat ik mail kreeg met nieuwe vacature uit de magnit portal.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
NLKornolio schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Mogen ze wel even aankondigen per mail. Had ze bijna in de spam gegooit nadat ik mail kreeg met nieuwe vacature uit de magnit portal.
Had hetzelfde...

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
[...]

Daar stond hij al bij mij :X

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:17
Hier ook. Ik stond al op het punt een "Hoe komen jullie aan mijn gegevens" mailtje te sturen, tot ik het adres van ze zag.

Ben nu op zoek naar een nieuwe opdracht en vandaag gesprekken gehad met de eerste twee recruiters. Lijkt erop dat bedrijven nog niet helemaal doorhebben dat 2022 10% inflatie had; twee bedrijven die beiden software engineers voor 85 per uur willen hebben.

https://niels.nu

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kennelijk is Brainnet over gegaan in Magnit. Heeft iemand daar ooit bericht over gehad? Ik kan mij niet herinneren iets gezien te hebben.

• Deveon
  • Niet online
Skyaero schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:45:
Kennelijk is Brainnet over gegaan in Magnit. Heeft iemand daar ooit bericht over gehad? Ik kan mij niet herinneren iets gezien te hebben.
Zoekresultaten: Het freelance ICT-ers discussie topic

Sinds dit jaar factureer ik naar Magnit Global.

• Mirabello
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:49
Skyaero schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:45:
Ik heb daar november 2022 een bericht over ontvangen:
Beste leverancier,

Met deze mail willen wij u als leverancier van Brainnet B.V. informeren over de nieuwe tenaamstelling van onze organisatie. Dit betreft alleen een naamswijziging. Alle andere gegevens zoals BTW nummer en KvK nummer blijven ongewijzigd. Deze naamswijziging heeft geen gevolgen voor de afgesloten overeenkomst, deze blijft van kracht.

Nieuw factuuradres
Met ingang van 5 december a.s. willen wij vriendelijk verzoeken om facturen te richten aan:

Magnit Global Netherlands B.V.
Marconibaan 1a
3439 MR Nieuwegein

Als u betaalvoorstellen ontvangt, worden deze per bovengenoemde datum opgemaakt vanuit Magnit Global Netherlands B.V.

Nieuw e-mailadres
Met deze naamswijziging, wijzigt ook ons e-mailadres.
Ons nieuwe emailadres is: facturen@magnitglobal.com en invoicesNL@magnitglobal.com.

We begrijpen dat u tijd nodig heeft om de systemen aan te passen. Ons oude e-mailadres blijft daarom de eerste maanden nog actief en daarmee zullen e-mails die hiernaartoe worden gestuurd nog in behandeling worden genomen.
Per 20 januari gaan wij e-mails versturen vanaf het nieuwe e-mailadres.

Als u nog vragen heeft, dan kunt u contact me ons opnemen door een mail te sturen naar: facturen@magnitglobal.com.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Brainnet B.V.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:17
filipy23 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:33:
Zijn er meer portals dan dan alleen de politie? Ik zit nu via headfirst/between nav deze site, maar als he took zonder kan…
Headfirst, Magnit zijn een paar verzamelportals. NS heeft ook een portal geloof ik. Je hebt ook nog sites als bijvoorbeeld freelancedev.nl maar mijn ervaring is, dat ze vooral die portals scrapen.

https://niels.nu

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03 21:41
Absolute noob vraag, maar ja dat ben ik ook...

Correcte flow?

- Contract met opdrachtgever loopt via Magnit, geen ander agency.
- Opdrachtgever heeft intern uren approval systeem. Mijn leidinggevende geeft daarmee door aan de financiële collega's wat hij goedkeurt.

- Ik vul mijn uren in uren elke laatste dag van de maand in het approval systeem in. Die worden binnen 10 dagen automatisch goedgekeurd mocht de manager het vergeten.
- Voor diezelfde uren maak ik een factuur en email ik naar Magnit.

Klaar (30 dagen wachten..)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:32
Dzine schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:51:

Correcte flow?

- Opdrachtgever heeft intern uren approval systeem. Mijn leidinggevende geeft daarmee door aan de financiële collega's wat hij goedkeurt.

- Ik vul mijn uren in uren elke laatste dag van de maand in het approval systeem in. Die worden binnen 10 dagen automatisch goedgekeurd mocht de manager het vergeten.

Staat er niks in je contract over hoe het betalingsproces werkt?

Anders: factuur aanmaken, eventueel screenshot van goedgekeurde uren er bij doen en opsturen naar je broker/tussenpersoon/klant/opdrachtgever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Correcte flow?

Hier dien ik mijn uren in te vullen bij Magnit en gaat de betaaltermijn pas lopen nadat ik de goedgekeurde uren indien. Gelukkig is mijn goedkeurder ook extern dus weet dat het de hoogte prio betreft. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:30

Correcte flow?

Ik denk dat Magnit werkt met reverse billing, tenminste, bij mij wel.
Oftewel, wanneer je uren goedgekeurd zijn krijg jij een voorstel voor de factuur. Dan een factuurnummer opgeven en tien seconden later kan je de factuur downloaden. Werkt top zolang het goed gaat. Gaat het niet goed :? Succes.
Ik zit weer in mijn tweedagelijkse mailcyclus naar alle emailadressen die ik van ze heb. Ik heb 2 facturen die fout gegenereerd zijn. Ik heb namelijk de factuur die zij naar mijn opdrachtgever sturen als download staan :X
Telefoon ga ik niet meer proberen. Vorige keer na lang wachten loze beloftes dus ik spam ze gewoon om de dag tot dat er wat veranderd. Vorige keer werkte dat dus zal nu ook wel werken :X :+
Aangezien het totaalbedrag klopt heeft het denk ik geen impact op de betalingstermijn dus meer aandacht geef ik er voor nu even nog niet aan :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Ik weet dat Brainnet / Magnit hier heel actief op stuurt bij opdrachtgevers: max 2 jaar.

[Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 06-03-2023 09:59]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb een opdracht lopen via Magnit. Nu heb ik een verlengings-aanbieding gekregen met een mooie verhoging. Het contract staat klaar, blijkt dat het tarief opeens lager is dan afgesproken. De inhurende manager deed de aanbieding namelijk exclusief de fees die Magnit (Brainnet) rekent, dat was voor mij niet duidelijk. Dit terwijl die fees tussen de opdrachtgever en Magnit liggen, die zijn voor mij niet inzichtelijk.

Ik ben van mening dat ik niets te maken heb met deze fees. Dus als ik een aanbieding krijg, ik ervanuit kan gaan dat dat het "netto" tarief is. Mijn manager ziet dat iets anders. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:56
Donenzone schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:09:
Ik heb een opdracht lopen via Magnit. Nu heb ik een verlengings-aanbieding gekregen met een mooie verhoging. Het contract staat klaar, blijkt dat het tarief opeens lager is dan afgesproken. De inhurende manager deed de aanbieding namelijk exclusief de fees die Magnit (Brainnet) rekent, dat was voor mij niet duidelijk. Dit terwijl die fees tussen de opdrachtgever en Magnit liggen, die zijn voor mij niet inzichtelijk.

Ik ben van mening dat ik niets te maken heb met deze fees. Dus als ik een aanbieding krijg, ik ervanuit kan gaan dat dat het "netto" tarief is. Mijn manager ziet dat iets anders. Wat vinden jullie hiervan?
Oftewel het was eigenlijk een verlaging wat ze je aanbieden?

Natuurlijk, prima aanbod, gewoon doen toch 8)7 wat verwacht je voor antwoord hier?

Bereid zijn om weg te lopen en simpelweg take it or leave it. Daar hoef je echt geen lang relaas voor op te zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-03 21:34
Als jij vindt dat je niks met die fee's te maken hebt, waarom onderhandel je dan met de derde partij ?

Dus naar Magnit gaan en daar je tarief neerleggen. En bereid willen zijn het harder te spelen. Ik denk dat het daarmee overigens nog wel los zal lopen. Over het algemeen is het nog steeds een opdrachtnemers-markt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
figlio del comm schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:18:
Als jij vindt dat je niks met die fee's te maken hebt, waarom onderhandel je dan met de derde partij ?

Dus naar Magnit gaan en daar je tarief neerleggen. En bereid willen zijn het harder te spelen. Ik denk dat het daarmee overigens nog wel los zal lopen. Over het algemeen is het nog steeds een opdrachtnemers-markt..
Magnit(Brainnet) factuurt zijn diensten apart naar de opdrachtgever en wordt niet zoals gebruikelijk bij het tarief opgeteld. Zelf start ik binnenkort direct voor de opdrachtgever en krijg de 3,50 euro marge die ze maken zelf, joepie.. had liever een fatsoenlijke inflatiecorrectie gezien. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-03 11:04

Jouw manager is niet jouw manager, maar je klant :) Dus hij betaald wat jullie afgesproken hebben. Zoniet: weglopen.

Kun je niet weg omdat nog geen andere opties hebt: tekenen en meteen iets nieuws zoeken en heel goed controleren dat er een hele korte opzegtermijn in het contract staat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42

Dit is iets wat ik vaker bij brokers/tussenpersonen zie. Ze gaan niet voor jou rekenen. Dus als je aangeeft dat je voor tarief X per uur wilt aanbieden leggen ze dat letterlijk bij de klant neer. Vraag dus altijd wat hun marge is en dat jouw tarief exclusief die marge is.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:43

Naar wie stuur je dan de factuur?

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:11:
[...]

Naar wie stuur je dan de factuur?
Facturen gaan naar Magnit (hoewel het reversed billing is). (Maar ik onderhandel liever met de opdrachtgever direct)

Thanks voor de reacties all, weet ik ook wat meer om zo de onderhandelingen in te gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee