Welkom bij de Samsung Wave S8500 topic!

Welkom in de nieuwe Samsung Wave S8500 topic. De topic voor het eerste toestel met Samsung's Bada Operating System. De Samsung Wave is 's werelds eerste telefoon met Super AMOLED scherm, Bluetooth 3.0 en Wi-Fi n-netwerk.

Inhoud

Specificaties
VormgevingCandybar
Gewicht118 gram
Formaat118x56x11 mm
NetwerkQuadband
GegevensnetwerkEDGE, GPRS, HSDPA, UMTS
ConnectiviteitWiFi, Bluetooth, USB, Handsfree, GPS
Beeldscherm16.777.216 Kleuren
On-cell AMOLED
Resolutie: 480x800 pixels
Schermdiagonaal: 3.3 inch
Capacitief touchscreen
AccuType: Lithium-ion
Capaciteit: 1500 mAh
Camera5.0 megapixel
Max. resolutie camera: 2592x1944 pixels
Max. resolutie video: 1280x720 pixels
Secundaire camera
MultimediaFM Radio met RDS, MP3-speler, Video afspelen, Polyphone ringtones, Stem opnemen
Intern geheugen2 GB
Geheugenkaart slotMicroSDHC tot 32 GB
BerichtenSMS, MMS, MSN Messenger
InternetWAP, HTML browser, Mail (pop, imap, push)
Programma'sJava ondersteuning
BesturingssysteemBada
Processor1 Ghz processor

Wat zit er in de doos?

• De Samsung Wave S8500
  • 1500 mAh accu
  • In-ear oordopjes met geïntegreerde microfoon
  • USB kabel
  • Wall charger
  • 2 Gb MicroSD kaart
  • MicroSD-SD adapter
  • Handleidingen

Foto's

Hieronder foto's van de Samsung Wave S8500. Klik op de foto voor vergroting.

Video's

Unboxing:

Bada UI:

Samsung Wave & Bada OS:

Hands-on:

Outdoors:

Samsung's Super AMOLED display vs iPhone 3GS's display:

Tips & Tricks
Screenshot maken
Een screenshot kan je gemakkelijk maken door de home knop tegelijkertijd met de lock/unlock knop it te houden.

Snel bellen of SMS'en vanuit 'Contacten'
Door op een contact te staan en te vegen naar links (bericht verzenden) of naar rechts (oproep) kan je in één beweging de betreffende persoon bellen of SMS'en.

Voorspellende tekst uitzetten
T9 (voorspellende tekst) zet je uit door op het toetsenbord "NL" (rechts van de spatie) in te houden.

Veelgebruikte leestekens (snel) invoeren in een tekstbericht
Door 'spatie' vast te houden kan je veelgebruikte leestekens invoeren ( . , - ? @ ! )

Invoeren van 'secundaire' letters
Door een letter (bijvoorbeeld "s") in te houden kan je makkelijk 'secundaire' letters invoeren (in geval van "s" zijn dit "ß, Σ, φ").

Het eindigen van de zin en beginnen met de volgende
Door twee keer achter elkaar de spatiebalk aan te tikken zal je toestel automatisch een punt, vervolgd met een spatie, invoeren (". ").

Widget home screens toevoegen, verwijderen of verplaatsen
Door op "Widgets" te drukken en het toestel 90 graden te kantelen, kan je je widget homescreens beheren.

Snel naar content op je telefoon zoeken
Door je 'home' knop twee keer snel in te drukken start je "Slim zoeken"/Smart Search op om zo snel je gewenste content te vinden.

Tabbladen sorteren
Bij sommige schermen kan je de tabbladen (die bovenaan staan weergegeven) sorteren. Zoals bij je logboek en contacten. Dit doe je door eventjes op één tabblad je vinger te laten staan. Vervolgens kan je de tabbladen rondslepen en in een andere volgorde leggen.

Help! Ik krijg de foutmelding "rapi.dll kan niet worden gevonden op de computer" tijdens het upgraden van de firmware
Ga naar "C:\Program Files\Common Files\Samsung\DeviceService" en kopieer daar de bestanden "_rapi.dll" en "_ceutil.dll". Plaats een kopie van deze twee bestanden in "C:\WINDOWS\system32" en hernoem ze naar "rapi.dll" en "ceutil.dll" (zonder underscore dus). Als het goed is moet het probleem nu verholpen zijn.

Firmware Log
Firmware
Datum
S8500XXJEE/S8500XENJEC
Mei 2010
S8500XXJF1/S8500XENJEC
Juni 2010
S8500XXJF4/S8500XENJF3
Juli 2010
S8500XXJF8/S8500XENJF3
Augustus 2010
S8500XXJH3/S8500XENJH2
September 2010
S8500XXJI2/S8500XENJH2
Oktober 2010
S8500XXJI3/S8500XENJH2
Oktober 2010
S8500XXJI5/S8500XENJH2
November 2010
S8500XXJL2/S8500XENJL1
Januari 2011
S8500XXKF3/S8500XENJL1
Juli 2011

Standaard Samsung Widgets
BuienradarDownloadsFileIndexHyves
iLocalNu.nlOV-infoSamsung
TelefoongidsTelegraaf ... ...

Widgets & Apps
NaamVoorbeeld
Digital Clockhttp://i34.tinypic.com/29cti53.jpg
Agenda items
Route66http://img19.imageshack.us/img19/434/1aedfb43e8c944aba0e6bf5.jpg
RSS Lezer NLhttp://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/RRS%20lezer%20NL.png
SimplyWeather NLhttp://www.1chris.nl/Samsung%20Wave/Simply%20Weather%20NL.png
Post ithttp://i56.tinypic.com/dtpom.jpg
... ...

Thema's

Flaming Fire

Abstract Neon

Orange

Dew Drops

Playboy Neon Bunny

Blue Waves
...
...

Codes
*#1234#Laat je huidige firmwareversie zien
*#1111#Laat je huidige softwareversie zien
*#2222#Laat je huidige hardwareversie zien
*2767*3855#Hard reset. Zet alles terug naar fabrieksinstellingen en wist alle data
*#197328640#Interne instellingen
*#0228#Batterij informatie
*#0*#LCD test
*#7465625#Weergeeft SIM en/of netwerk lock
*#0673#Melodie test
*#0842#Trilfunctie test

Note: Deze codes zijn niet getest en gebruik maken van deze codes is volstrekt op eigen risico!

Pricewatch

Links

Samsung's officiële sites:Overige links:

[Voor 255% gewijzigd door Amps op 19-07-2011 21:53]

Note:

Heb je aanvullingen voor de beginpost (tekst, links e.a.). Post dan in de thread of stuur mij een DM zodat ik ze wellicht erin kan zetten.

Heb je een widget die niet in de lijst staat?

Post of DM mij dan de volgende ingevulde code zodat ik ze makkelijk erbij kan zetten:

code:
1
[tr][td][url=**locatie van de widget**]**naam widget**[/url][/td][td][img]**link naar plaatje**[/img][/td][/tr]

Voor aanvullingen voor themes, gebruik a.u.b. de volgende code:

code:
1
2
[center][url=**LINK NAAR FILE***][img=150,250]**SCREENSHOT***[/img][/url]
[b]***NAAM THEME***[/b][/center]

Bij voorbaat dank :)

[Voor 160% gewijzigd door Amps op 18-08-2010 22:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-08 23:40
Dit toestel is ook op mijn verlanglijstje.Nu maar hopen dat Bada een succes wordt want qua hardware is de Wave al state of the art.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02-11 17:16
Is er al bekend of en wanneer dit toestel in Nederland wordt verkocht?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noreia
  • Laatst online: 22-08 23:40
marcellux schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:52:
Is er al bekend of en wanneer dit toestel in Nederland wordt verkocht?
Bij hi staat die voor 3 juni gepland.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik hoop ook dat bada een succes wordt. De hardware specs zien er zeer aantrekkelijk uit. Ik ga dit toestel hoogstwaarschijnlijk aanschaffen wanneer deze uit is :) Volgens een woordvoerder van Samsung zal de Wave in juni uitkomen (in de UK). Bij de Phone House is hij verwacht vanaf 15 mei en ik was ook nog ff langs de Belcompany geweest. Daar was de verwachte levertijd in week 20-22.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcellux
Ik zie de telefoon net in de online winkel van Telfort staan met als leverdatum 09/06/2010

The Phone House wist me te vertellen dat de S8500 binnen enkele weken op voorraad zou zijn met als prijs rond de 422 euro :) Best wel redelijke prijs lijkt me. Nog een onderontwikkelde/jonge software, maar hardware wise echt top ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knny
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-12 16:39
Heb deze telefoon al mogen testen.
1e indruk: heel mooi scherm, mooie HD filmpjes schieten, en heel snel in gebruik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hai Hui
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 05-12 21:17
Vet. Waar heb je de telefoon getest? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
knny schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:22:
Heb deze telefoon al mogen testen.
1e indruk: heel mooi scherm, mooie HD filmpjes schieten, en heel snel in gebruik
HD filmpjes? Weet je dat zeker...

Fotoresolutie Camera 1 2592 x 1944
Fotoresolutie Camera 2 640 x 480

Camera 2 is filmstand..

Edit: hmm misschien heb je gelijk, op de HI site staat dit: Een 5 megapixel camera waarmee ook in HD (720p) kan worden gefilmd.

Overigens, waarin verschilt deze t.o.v. de S8300 (heb ik nu nog in gebruik). Zit te kijken naar de android toestellen vanwege het mooie scherm etc, maar ik vind de camera op de S8300 zo fijn (8MP).

Edit: http://www.esato.com/phones/compare.php?phone=603&cp=439

[Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 10-05-2010 17:01]

i9-9900k / Sapphire Nitro+ RX 5700 XT 8GB / Asus ROG Strix Z390-E / Corsair Vengeance RGB Pro 32GB DDR4 3200mhz / Crucial MX500 1TB / Samsung 840 Pro 256GB / Corsair HX750W / Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint / LG 27GL850

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het aantal megapixels zegt niet veel over de kwaliteit van de camera. En camera 2 duidt denk ik op de CIF camera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcellux
Nieuwe aktie van Samsung. Als je je registreert krijg je een 16 Gb micro SD bij aanschaf van de Samsung Wave kado! Voor registratie -----> http://www.samsungmobile.nl/wavepreregistratie/

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-11 22:25
iemand meer info over social hub?
Het schijnt ook hyves te ondersteunen.

DaveD

• marcellux
http://wave.samsungmobile.com/ Kijk bij social hub!

• DaveD1109
Staat niks bij over hyves.
Dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat je dat zelf in jon stellen.
Iemand een idee?

DaveD

Er staat vast wel in Samsung Apps een applicatie van hyves. Zou niet weten of dit geintegreerd in de social hub is of niet. We zullen maar eens af moeten wachten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Everything's coming together (H) Samsung heeft bada geadd in Samsung Apps. Kan niet wachten tot ik hem binnen heb :D

Edit: De S8500 is ook toegevoegd op de officiële site :) Hier dus.

[Voor 39% gewijzigd door Amps op 18-05-2010 21:27]

• knny
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 05-12 16:39
Hai Hui schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:05:
Vet. Waar heb je de telefoon getest? ;)
samsung vertegenwoordiger had hem mee in de winkel ;)

volgens specs:
# Videospeler Guide

Een type mediaspeler voor het afspelen van videobestanden.
Ja (DivX , Xvid, MPEG4, Real, WMV)
# Video-opname Ja (HD 1280x720 @ 30fps)

[Voor 30% gewijzigd door knny op 19-05-2010 22:46]

• Michiel Jansen
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Deze lijkt bijna alles te hebben wat ik zoek. Ik hoop dat BADA redelijk is uitontwikkeld en dat je geen custom rom nodig hebt om een normaal werkende telefoon te hebben (zoals bij mijn winmo omnia 1). Ik heb weinig zin om een 'beta' tester van BADA te worden. Als blijkt dat het goed werkt ben ik zeker van de partij. Vol verwachting zie ik de reviews tegemoet van de waaghalzen die hem gelijk halen :) Graag wil wat meer weten over hoe de browser wekt, of je er fimpjes van youtube en silverlight mee kan bekijken en hoe de kwalteit van de muziekspeler is ( ik zou hem gaan gebruiken met eigen redelijke dopjes). Ik vertrouw alleen nog maar jullie tweakers, het lijkt of samsung de rest van het net heeft gevuld met reclame :P

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 05-12 08:45
Ik ga zelf ook alvast een pre-order plaatsen. Hij zal vanaf 3 juni leverbaar zijn (T-mobile over 3 weken).
Ik ga er vanuit dat deze niet te groot aanvoelt want ik hoef geen koelkast als een HD2 of Experia10 mee te nemen in mijn broekzak.

Als ik hem binnen heb, dan zal ik het zeer zeker testen en met name de kwaliteit van de camera onder de loep nemen. Ben benieuwd of deze met de Carl Zeiss lens van o.a. Nokia (N82) toestellen kan concurreren.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Ik heb een tal Samsung telefoons gehad en ik moet zeggen dat de camerakwaliteit (naar mijn mening) wat tegen valt. Ik heb het gevoel dat SE's camera veel scherper is.

De S8500 maakt gebruik van de Dolphin browser, dat flash ondersteunt.

Kan niet wachten ^^ Ik heb die van mij al gereserveerd. Volgens de winkel (T4T) zal de S8500 in de eerste week van juni wereldwijd gelanceerd worden. De Dixons hier in Groningen verwacht hem vanaf 28 mei.

De S8500 is een mooi compacte toestel hoor ;) Je hoeft geen 'zorgen' te maken over de formaat. Voor mij is hij precies goed :) Ik heb hiervoor een Samsung i8910 HD gehad. Die was mooi, maar wel erg groot ook al zeg ik het zelf. Je went er wel aan though. Een groter scherm werkt wel prettiger :)

Edit: De Belcompany heeft hem op de site staan voor 429,99 euro :)

[Voor 4% gewijzigd door Amps op 22-05-2010 14:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen, hier in Duitsland besteld voor 325 Euro. Zelf kopen is minder prijzig dan de totaal kosten met een abonnement. Zodra hij binnen is zal ik er wat plaatjes van schieten en de eerste indrukken posten. Ben benieuwd want mijn huidige gsm is een klapsamsung uit de middeleeuwen. Gekozen voor de Wave omdat hij video's in hd kan opnemen en wat goedkoper en compacter is dan een Desire.

Voor anderen die hier wonen : bij O2 kan je een leuk abonnement krijgen met flat internet voor je nieuwe wave phone a 8,50 euro p/m Schweinebillig

Hopelijk krijg ik ook nog de 16gb kaart van de nederlandse actie omdat ik hier en daar ook nog een NL adres heb :)

[Voor 39% gewijzigd door HaseMike op 25-05-2010 20:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik weet niet zo van die 16 gb SD kaart hoor. Het bonnetje is nog steeds Duits :P Wij moeten nog even wachten in NL voor de release >< Als je hem binnen hebt, kan je dan ook ff een lijstje maken (+ foto's) met wat er in de doos zit? Dan kan ik dat nl. bij de beginpost zetten :)

• HaseMike
  • Niet online
Zal ik doen (lijst/fotos). Die actie voorwaarden nog eens goed doorgelezen, geen enkele indicatie over waar je de wave gekocht moet hebben, alleen dat je een nederlands adres hebt. Dus hopelijk zit ik goed, tis i.i.g. het proberen waard nietwaar.

• HaseMike
  • Niet online
Daar is die dan :

-

-

In de doos :

- De Wave
- Akku
- Oplader
- Usb kabel
- Headsetje
- 1gb micro sd
- micro sd - sd converter
- 2 handleidingen

Nu eerst opladen en dan schrijf ik er wel weer wat bij.

• HaseMike
  • Niet online
Eerste indrukken : Erg schrikken :

Na het opladen direct maar even aan "Kies" de nogal absurd genaamde nieuwe interface van samsung voor op je pc. Omdat het nogal verwarrend werkt in de nederlandse taal zal ik verder maar KS schrijven voor "kies".

KS kwam direct al aan met een firmware upgrade, dus wat doe je dan als tweaker, je klikt op "ja". Dit gaf al direct een "msc.thunder.firmwareupdate stopped" error. Erg bemoedigend voor een nieuwe phone. Dus tegen beter weten in nog maar eens proberen met hetzelfde resultaat.

Even nadenken, wat draaien we op de desktop ; o ja windows 7 64bit, samsung zal toch niet ?? Jawel samsung zal helaas wel, want op de laptop met 32bit windows 7 ging de firmware update wel verder.

Echter maar een klein stukkie, waarna de melding "onbekende error" verscheen en de Wave dankzij KS er met een bootschermpje de geest gaf. Niets deed het meer zelfs uitzetten werkte niet. Even diep ademhalen dus. En daar kwam KS met de oplossing, phone eruit, akku eruit, akku erin, alle knopjes tegelijk indrukken, en ziedaar "download mode" op het scherm van de phone.

KS ging nu de firmware restoren, halverwege "onbekende error" ach nee toch en de phone weer hangen en niet opstarten. Dus nog maar een keertje of 4 (!) de restore gedraaid en jawel de Phone doet het weer (zweet, tranen, ergernis). KS was zelfs zo vriendelijk om de nieuwe firmware te "restoren". Bij volgende firmwares zijn er waarschijnlijk wat meer gebruikers met de Wave, dan wacht ik wel of die er met KS uitkomen. 1X proefkonijn spelen is wel genoeg, pff.

Dus verders :

+ Mooi scherm, erg helder, strakke kleuren en bijzonder scherp
+ Voelt goed gebouwd aan
+ Home screen wel leuk
+ Heel aardige camera en 720p video, goed werkende macro mode
+ KS wel aardig als het je phone niet omzeep helpt
+ Snelle gps
+ Zeer snel en aanraakscherm is minimaal op ipod nivo
+ Widgets wel grappig en zelf te plaatsen

- Diverse Apps zijn geen apps zoals b.v. youtube : Die linkt alleen maar naar de website en als je daar op een video klikt krijg je deze in een aparte applicatie te zien. Vreemd en niet handig
- Interface niet consistent, je zit vaak te zoeken waar je iets moet instellen
- Typen iets minder precies dan op de ipod
- Meeste apps niet op nivo
+/- app store nog in de kinderschoenen (wist ik dus geen echt minpunt nog)
- Bijzonder onduidelijk instellingen scherm
- Google maps is alweer geen echte app maar min of meer een halve website link
- van de enorme soort : geen facebook chat
- Navigatie kost 29,95 per jaar

Wat vooral mist is het plezier in het gebruik, wat je wel onmiddelijk bij b.v. de ipod hebt.
Ik denk wel dat er in de phone veel potentie steekt, en dat met wat wachten hij aan het eind van het jaar een totaal andere indruk kan geven.

Ik moet echter eerlijk zeggen dat hij, qua software, niet erg "af" voelt. Vooral de "apps" die geen apps zijn en de kwaliteit van de echt "apps" haalt het niet bij de ipod. Gelukkig heb ik 2 weken terugstuur recht en ga daar een goed over nadenken de komende dagen. Ik denk dat een ipod met een 5 tientjes phone misschien wel een beter idee is voor mij. (iPhone = te duur)

*** EDIT DE PICS ***

-

[Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 26-05-2010 18:21]

Bedankt voor de korte impressies en de foto's.
De doos ziet er toch minder spannend uit dan ik gedacht had :P Zoals ik je minpuntjes hoor valt het wel tegen hoor. Maarja, deze zal vast wel beter zijn dan de i8910 HD die ik voorheen had.

Ik hoop dat KIES wel gewoon werkt. Ik heb hem al wel geinstalleerd en geupdate (+ apps gedl.). Straks hopen dat apps erop zetten wel flawless werkt.

Met een tal Java games erop is de telefoon weer wat leuker ;)

Als je tijd en zin hebt, kan je dan ff kijken of er bij de WiFi instellingen ook PAP authenticatie tussen staat?

Edit: Mag ik je foto's trouwens re-uploaden naar een andere site zodat ik ze kan embedden in de beginpost?

[Voor 9% gewijzigd door Amps op 26-05-2010 23:19]

• HaseMike
  • Niet online
KIES werkt, buiten de firmware ellende, gewoon prima. Dus foto,video,muziek en apps erop en eraf gaan uitstekend. KS heeft een O.S. indruk, met zijn eigen vensters task lijst enz. Dus even afgezien van de firmware problemen vind ik KS een uitstekend programma die een forse meerwaarde aan de phone geeft.

PAP authenticatie heb ik niet gezien bij WIFI, weet overigens niet wat dat betekend.

Wifi werk prima, snel en hij vond direct mijn home netwerk en na ingeven van het password, draaien maar.

Hoe zet je overigens java games erop ? (alleen uit interesse want ding gaat terug)

Je mag de foto's re-uppen en gebruiken voor de beginpost.

Nog een paar dingen die opvallen :

- Van de geadverteerde 2gb geheugen, is er maar zo'n 600mb bruikbaar, dus je hebt direct een sdhc kaartje nodig.
+ Akku na hele dag ermee rommelen, wifi, en de firmware ellende nog steeds niet leeg
- Gmail client, niet fijn in vergelijk met de ipod gmail
- Phone browser knoppen komen elke keer tevoorschijn bij apps zoals googlemaps, precies op de plek waar ook de menu knoppen van de apps zitten. Je moet dus zeer snel mikken anders krijg je een phone menu ipv het gewenste app menu. Dat ze dit over het hoofd gezien hebben is bizar.

Vandaag gaat de mail voor het terugsturen de deur uit, dit ding is mij geen 1200 gulden in 2 jaar waard. 325+10 verzenden = 335 + 24x8,50 voor internet = 539 euro = 1187 piek. Sorry ik reken nog in euro's ben van diep in de vorige eeuw ;)

[Voor 41% gewijzigd door HaseMike op 27-05-2010 08:33]

• Kiswum
HaseMike, bedankt voor de snelle impressie!
Ik denk dat ik de gok zelf wel ga nemen. In mijn geval zal ik hem bij T-mobile bestellen en daar zit hun laagje (helaas) op. Het kan zijn dat dit een voordeel is omdat er nog net wat langer aan is gewerkt.

• HaseMike
  • Niet online
Graag gedaan! Niet vergeten het is niet allemaal doom en gloom met de wave. Ik heb maar weinig vergelijk, het is mijn 1e smartphone en kan hem alleen vergelijken met de ipod qua bediening dan. Mijn huidige phone is een samsung klapding van zeker 5 jaar terug. En zelf ben ik van 45 jaar terug dus dat zegt misschien ook wat ;)

Waarschijnlijk verwachte ik teveel en vind ik de smartphone's gewoon wat te prijzig voor wat je krijgt. Aan de andere kant, is de Wave voorzien van een scherm waar je bijna in kan springen en een zeer bruikbare camera / video mode, helaas natuurlijk zonder optische zoom. Is er eigenlijk überhaupt een smartphone met een optische zoom op de camera ?

[Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 27-05-2010 09:05]

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-10 22:08
HaseMike schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:05:
Graag gedaan! Niet vergeten het is niet allemaal doom en gloom met de wave. Ik heb maar weinig vergelijk, het is mijn 1e smartphone en kan hem alleen vergelijken met de ipod qua bediening dan. Mijn huidige phone is een samsung klapding van zeker 5 jaar terug. En zelf ben ik van 45 jaar terug dus dat zegt misschien ook wat ;)

Waarschijnlijk verwachte ik teveel en vind ik de smartphone's gewoon wat te prijzig voor wat je krijgt. Aan de andere kant, is de Wave voorzien van een scherm waar je bijna in kan springen en een zeer bruikbare camera / video mode, helaas natuurlijk zonder optische zoom. Is er eigenlijk überhaupt een smartphone met een optische zoom op de camera ?
samsung G810 (symbian smartphone met 5mp camera en 3x optische zoom) alleen niet meer leverbaar (gelukkig, mag de mijne bijna gaan vervangen)

edit: http://www.gsmarena.com/a...ptical_zoom-news-1693.php Altek Leo

[Voor 5% gewijzigd door reyals op 27-05-2010 14:33]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• MrPanda
  • Laatst online: 28-08 11:47
Ik heb sinds gister ook de Samsung Wave..

Ik loop tegen een probleempje aan m.b.t. het instellen van email: (lijkt op een bug)

Bij Vodafone is het verplicht om SMTP verificatie in te voeren. Op de Wave kun je wel aangeven dat je SMTP verificatie wilt, maar vervolgens kun je niet de gegevens voor verificatie invoeren? heel vreemd! m.a.w mijn email werkt niet.. Vervolgens heb ik een KPN simkaartje geprobeerd, dit werkte direct...

Iemand wellicht al een oplossing?

• MrPanda
@HaseMike, hoe ben je aan die firmware upgrade gekomen?

• HaseMike
  • Niet online
Firware update : Install KS, sluit de telefoon aan en dan kwam bij mij direct de melding dat er een firmware update beschikbaar was. Meen dat het versie nummer op een C eindigde. De file is dus niet te downloaden van een website, maar wordt door KS rechtstreeks gedownload in installed, hoogst waarschijnlijk van een ftp server.

Er is een review uitgekomen op techradar > link < . Die hebben echter nog een preproductie model waarop van alles misgaat.

Dit is bij mijn examplaar niet het geval, alles gaat vloeiend, bluetooth connectie werken direct, wifi snel, en de samsung Navigatie app werk wel met pinch zoom en laad automatisch kaarten bij als je dat wilt. Niet zo mooi als googlemaps (zit er ook op) wel duidelijk en werkbaar. Wel is de kritiek op de browser correct, ik denk dat er nog een hoop in de pipeline zit aan updates voor de wave.

Ben nog wat dingen aan het testen, heb o.a. een belkin bluetooth music reveiver (geweldig dingetje) daar maakt de phone direct connectie en de music player speelt dan over mijn receiver. Bereik is wat minder dan met de ipod helaas. Wave 3-4 meter, ipod 5-6 meter

[Voor 26% gewijzigd door HaseMike op 27-05-2010 13:36]

• MrPanda
kun jij wel smtp verificatie gegevens invullen?

• HaseMike
  • Niet online
MrPanda schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:55:
kun jij wel smtp verificatie gegevens invullen?
Als je bij settings>mail>email accounts>je mail account > SMTP Auth op aan. Daaronder zie je "same as pop3/imap4" staan, zet die op UIT dan kan je username en passwoord voor je smtp aanzetten.

De mail is overigens prima op de wave moet ik zeggen.

In 1 ding heeft die eerder genoemde review overigens nog gelijk : Het aantal homepages bij 1e opstarten is 3, je kan zonder problemen tot 10 homepages aanmaken door er widgets te slepen. Als je echter besluit dat al die heisa niet nodig was blijf je nadien met 7 lege homepages zitten. Er is geen optie om een lege homepage te verwijderen. Komt hopelijk wel in 1 van de komende updates.

[Voor 32% gewijzigd door HaseMike op 27-05-2010 14:41]

HaseMike schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:06:
Hoe zet je overigens java games erop ? (alleen uit interesse want ding gaat terug)
(...)
Vandaag gaat de mail voor het terugsturen de deur uit, dit ding is mij geen 1200 gulden in 2 jaar waard. 325+10 verzenden = 335 + 24x8,50 voor internet = 539 euro = 1187 piek. Sorry ik reken nog in euro'sguldens ;) ben van diep in de vorige eeuw ;)
Bij Symbian was het gewoon de .jar file op de telefoon zetten en dan installeren via bestandsbeheer of de app. manager. Op mijn E900 gaat dat via een code via de dialer. Ik ga er van uit dat je via bada ook rechtstreeks kan installeren door de file te openen via bestandsbeheer.

Het is jammer dat het toestel toch niet aan jouw eisen voldoet. Best wel ontmoedigend al die minpuntjes om eerlijk te zijn :P
MrPanda schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:16:
Ik heb sinds gister ook de Samsung Wave..
Heb jij je toestel in Nederland gehaald? Zo ja, waar?
HaseMike schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:38:
[...]
Het aantal homepages bij 1e opstarten is 3, je kan zonder problemen tot 10 homepages aanmaken door er widgets te slepen. Als je echter besluit dat al die heisa niet nodig was blijf je nadien met 7 lege homepages zitten. Er is geen optie om een lege homepage te verwijderen. Komt hopelijk wel in 1 van de komende updates.
Moet je niet gewoon op "edit" in de home screen klikken en dan naar landscape mode gaan? Daar kan je je home screens verwijderen, verschuiven en eventueel toevoegen ;)

• HaseMike
  • Niet online
Paar foto's met de Wave :

Veel contrast, veel detail, tegenlicht, dus lastig, foto op 5mp 1,3mb groot : LINK Eenmaal daar, klik op de foto voor de 1,3mb versie.

2 foto's op 640x480 direct uit de Wave :

-
Binnen opname zonder flits, duidelijk met hogere iso en zelfs op de 640 foto is nog wat ruis zichtbaar in de schaduwen, maar goed de Wave is geen D90.
-

En een kort 720p filmpje zonder bewerking, gebeurde overigens niet veel in de tuin en op straat loopt ook geen kip dus weinig beweging. 40MB 30 seconden : Youtube Link Let op : Ziet er op youtube velen malen slechter uit dan op de pc, als iemand filespace heeft kan ik de .mp4 file uploaden als er interesse is.

Verders is er vandaag een App bijgekomen voor muziek met o.a. Shoutcast, werkt prima. Je kan overigens alle apps al zien als je KS download, ook als je nog geen wave hebt. Moet zeggen dat ik, door gewenning aan de bediening waarschijnlijk, minder negatief over de Wave ben dan gister.

@amp, homescreen
Bedankt ! weer zoiets wat verborgen zit. Kennelijk hadden ze dat bij techradar ook niet gevonden..

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-10 22:08
@HaseMike http://www.2shared.com/ kun je de file uploaden

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Dat ze bij techradar niet gevonden hadden was wel een beetje dom. Overal op internet wordt deze 'feature' wel genoemd ;)

De foto's zien er mooi uit en aangezien je positief was over macro-fotografie is dat zeker een pluspunt voor mij. Ben namelijk een erge fan van macro fotografie :P

Samsung mag wel opschieten met de release in NL! ><

• HaseMike
  • Niet online

• Emilia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-04-2011
Kan je ook google talk op de samsung wave zetten?
"Samsung Wave (S8500)
NL Editie
Inclusief 1 jaar Social Hub Premium"

"Bij aankoop van de Samsung Wave krijg je nu 1 jaar Social Hub premium cadeau. De Premium versie biedt push-technologie, zodat je op elk moment van de dag updates ontvangt van je vrienden."

Bron: SamsungMobile

Iemand enig idee wat de meerwaarde van dit is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Amps schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:14:
"Samsung Wave (S8500)
NL Editie
Inclusief 1 jaar Social Hub Premium"

"Bij aankoop van de Samsung Wave krijg je nu 1 jaar Social Hub premium cadeau. De Premium versie biedt push-technologie, zodat je op elk moment van de dag updates ontvangt van je vrienden."

Bron: SamsungMobile

Iemand enig idee wat de meerwaarde van dit is?
Volgens mij is het push "mail" gedeelte gratis, je hoeft niet te synchroniseren om de berichten binnen te krijgen. Dit krijg je dus voor 1 jaar direct binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hmm ok.. vaag. Ik dacht dat die service standaard erbij zat? Maarja zal ook wel.

De S8500 is trouwens vanaf vandaag te verkrijgen bij Dixons en The Phone House :)

Edit: Net ff gebeld naar de T4T, zij krijgen hem morgen binnen (*kuch*doe geen zaken met de T4T*kuch*)

[Voor 27% gewijzigd door Amps op 28-05-2010 14:15]

• Emilia
  • Laatst online: 28-04-2011
Kan iemand mij antwoord geven op de vraag of je google talk op de samsung wave kan zetten? of staat dit er al op? Alvast bedankt

• DaveD1109
Ben benieuwd of je apk files op de wave kan installeren. Het bada OS is gebaseerd op Linux net als android en als ik zo is naar de filmpjes kijk zou je zeggen dat het net android is.

DaveD

• DaveD1109
Emilia schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:42:
Kan iemand mij antwoord geven op de vraag of je google talk op de samsung wave kan zetten? of staat dit er al op? Alvast bedankt
Als het goed is kan je dat gewoon instellen bij de social hub.

DaveD

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Ze liggen vanaf vandaag in de BelCompany winkels. Dus als je er even mee wilt spelen :)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• leergierig
  • Laatst online: 25-11 19:25
Goedeavond,

Ik heb ook de wave sinds vandaag. Heel mooi toestel. Ik heb alleen drie problemen:
1) krijg mijn instellingen voor internet niet aan de praat. Ik heb een Vodafone business abonnement. Internet doet het alleen via Witi, en ik heb geen idee wat ik fout doe, heb volgens mij alles goed ingevoerd.

2) kan mijn privé email account niet installeren. Hij geeft steeds de melding dat wachtwoord of ID niet huist zijn, maar die kloppen toch echt.

3) kan mijn Exchange account ook niet installeren. Krijg zelfde melding als bij punt 2. Bovendien staat er in de handleiding een ander menu dan ik op de telefoon te zien krijg.

Hoop heel erg dat iemand me kan helpen, want bent inmidels zwaar gefrustreerd.
Alvast heel erg bedankt.

• RobbertC
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:46
robertwebbe schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:12:
Ze liggen vanaf vandaag in de BelCompany winkels. Dus als je er even mee wilt spelen :)
En T for Telecom, en The Phone House en waarschijnlijk alle andere winkels ;)

Verkapt reclame maken lijkt me niet nodig, en bovendien hoort beschikbaarheid van telefoons in Telecomproviders

Acties:
  • 0Henk 'm!
leergierig,

Je zult toch echt moeten vermelden wat je geprobeerd hebt en wat je precies ingevoerd hebt e.d. Heb je ook op de site van je provider gekeken voor de instellingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leergierig
Ik heb op de site van Vodafone gekeken, maar de internet instellingen voor de wave staan nog niet op de site. Heb verder ook op internet gekeken, maar kan niet speciale vermeldingen vinden. Volgens mij gebruik ik de goede instellingen, maar ik krijg het internet niet aan de praat.

Wat betreft het instellen van de emailinstellingen: ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd, maar zonder resultaat. Zoals gezegd, bij de beschrijving in de gebruiksaanwijzing voor het instellen van exchange staan andere gegevens dan ik op de telefoon te zien krijg. Kan bijvoorbeeld geen domein invullen.

Heb aardig wat telefoons en normaliter lukt het me altijd, maar bij deze krijg ik steeds de melding dat ID en wachtwoord niet kloppen. Weet niet wat je nog meer moet weten. Mocht je tips hebben, ik hou me enorm aanbevolen. dank en groet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leergierig
Ik heb internet inmiddels aan de praat. Nu nog de emails en ik ben een zeer tevreden mens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oishisan
  • Laatst online: 09-06-2010
Voor een volgende review, vergelijk een telefoon niet met een mp3 speler :)

Persoonlijke voorkeuren horen niet in een review, geen facebook links is een dikke plus voor mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Oishisan schreef op zondag 30 mei 2010 @ 05:49:
Voor een volgende review, vergelijk een telefoon niet met een mp3 speler :)

Persoonlijke voorkeuren horen niet in een review, geen facebook links is een dikke plus voor mij :)
Een review is niets anders dan persoonlijke voorkeuren, het is nu eenmaal onmogelijk om niet vanuit je eigen perspectief iets te bekijken. Kennelijk is jou voorkeur geen facebook, wat net zo subjectief is . Samsung adverteert voor de Wave met zijn socialhub en er zit een facebook App op, als je die dan hebt en die heeft niet 100% functionaliteit dan is dat een minpunt. En een ipod is geen mp3 speler maar een iphone waar je niet mee kan bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:46
leergierig schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:41:
Goedeavond,

Ik heb ook de wave sinds vandaag. Heel mooi toestel. Ik heb alleen drie problemen:
1) krijg mijn instellingen voor internet niet aan de praat. Ik heb een Vodafone business abonnement. Internet doet het alleen via Witi, en ik heb geen idee wat ik fout doe, heb volgens mij alles goed ingevoerd.
Gebruik je wel 'office.vodafone.nl' als apn en niet 'live.vodafone.com'?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leergierig
Dag robbert,
Internet heb ik inmiddels aan de praat gekregen. Vraag me niet hoe, maar hij doet het. Ik heb altijd Office.Vodafone.nl als toegangspunt gebruikt.

Email problemen blijven helaas nog bestaan. Weet jij toevallig hoe je de telefoon een hard reset / master reset kunt geven.? In de telefoon zelf zie ik alleen soft reset mogelijheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Niet geheel onbelangrijk, welke mail provider maak je gebruik van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
leergierig schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:49:
Email problemen blijven helaas nog bestaan. Weet jij toevallig hoe je de telefoon een hard reset / master reset kunt geven.? In de telefoon zelf zie ik alleen soft reset mogelijheden.
De telefoon kan je in Download mode krijgen, misschien krijg je daarmee KS zover dat hij de firmware restored waarna de telefoon als nieuw uit de doos is qua software. -- Op eigen risico ---

- telefoon uit
- Hou de volume min toets ingedruk + de camera sluiter toets
- Terwijl je die 2 ingedrukt houdt druk je op de telefoon aan toets

Nu zit je in "download" mode

- Sluit je telefoon aan op KS
- Wacht op de firmware restore melding.

Nogmaals : Op eigen risico !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leergierig
Dank voor de tip. Als ik de telefoon in de download mode heb, herkent KS hem niet meer. Heb je hier een tip voor? Excuus voor de vele vragen, maar ik wil zo graag kunnen emailen op deze telefoon. Als dat lukt, vind ik dit een behoorlijke perfecte Phone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12-10-2020
Ik neig deze telefoon te gaan halen want:

Bijna dezelfde hardware als de I9000 galaxy s:
Prijs is meer dan 200 euro verschil!
helaas kleiner scherm echter ook compacter
met flash light
Betere bouw kwaliteit van brushed aluminium
Mooier design
Bada en geen Android

Dat laatste doet mij twijfelen, op wiki lees ik een aantal negatieve kanttekeningen:

Some publications have criticised Bada over the following issues:
Bada's application store is closed, and users are prevented from downloading apps from other sources.[9]
The Bada platform cannot multitask.[9]
The external sensor API is not open-ended, preventing new types of sensors or unexpected technology developments from being added in the future.[9]
The Bada application cannot access SMS/MMS inbox or receive incoming SMS/MMS notification[11]

Houdt deze kritiek nog stand of klopt dit niet? Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik niet in een sms inbox kan of dat je geen melding krijgt van een nieuw sms-bericht. :?

Waarom 2 keer in de prijswatch?
pricewatch: Samsung S8500 Zwart
pricewatch: Samsung Wave Zwart
zijn toch allebei Nederlandse modellen?

[Voor 99% gewijzigd door Gallant op 31-05-2010 01:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leergierig
dat is het enige dat wel werkt, maar heb met name exchange nodig voor mijn werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12-10-2020
leergierig schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:20:
dat is het enige dat wel werkt, maar heb met name exchange nodig voor mijn werk.
Begrijp ik, was een flauwe opmerking van mij ik heb het ook verwijdert had niet verwacht dat je het al gezien had laat staan gereageerd!

Op welk toestel werkte het wel hiervoor? Welke toestellen hebben je collega's en dan met name welke os-en draaien die. Ik weet dat de opties meestal beperkt zijn bij bedrijven. Vaak maken ze gebruik van een BES server en dan wordt het denk ik lastig. Mischien een idee om even contact op te nemen met het IT-support op je werk?

[Voor 3% gewijzigd door Gallant op 31-05-2010 01:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
leergierig schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:03:
Dank voor de tip. Als ik de telefoon in de download mode heb, herkent KS hem niet meer. Heb je hier een tip voor?
Heb je in KS geprobeerd op het "firmware" icoontje te klikken ?

Acties:
  • 0Henk 'm!
De volgende antwoorden zijn gebaseerd op mijn kennis over het toestel. Heb het toestel zelf nog niet.

"Bada's application store is closed, and users are prevented from downloading apps from other sources.[9]"
Zo ver ik weet is Samsung Apps al wel open voor gratis apps. Alleen de betaalde apps service moet nog in NL van de grond komen.

"The Bada platform cannot multitask.[9]"
Volgens mij kan bada op het moment alleen maar multi-tasken met de native programma's (vrijwel zelfde als de iPhone OS 3 of lager?) Programma's zoals muziek, berichten, contacten en agenda enz.

"The external sensor API is not open-ended, preventing new types of sensors or unexpected technology developments from being added in the future.[9]"
No idea

"The Bada application cannot access SMS/MMS inbox or receive incoming SMS/MMS notification[11]"
Dit lijkt me wel heel sterk. Als dit zo is, maakt Samsung wederom een enorme blunder. Maarja, Wikipedia is niet echt een betrouwbare bron. Dus ik ga er van uit dat dit verzonnen is.

**Terwijl ik dit typ heb ik ff gekeken op die wiki pagina. Die is idd al veranderd. Dat laatste is geschrapt (SMS/MMS) en over multi-tasken komt overeen met wat ik daarboven heb staan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
Ik heb 2 kaarten gewonnen voor het samsung wave event vanavond!
Kijken of het me lukt om er heen te gaan vanavond! :+

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 05-12 07:31
Hier wat foto's van het toestel :)

Hier een filmpje gemaakt op 720p resolutie, Youtube comprimeert het nog een beetje maar kwaliteit is desondanks zeer goed te noemen.

[YouTube: http://www.youtube.com/v/mqr3IZXOiHQ&hl=nl_NL&fs=1&rel=0&hd=1]

En hier nog een macro foto rechtstreeks uit het toestel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 05-12 07:31
Moet zeggen dat het toestel super snel is met alles.

Je vliegt door de menu's heen.
Toestel voelt zeer stevig en solide aan, het scherm is echt geweldig !!!. Geloof niet dat er op dit moment betere zijn.

Foto's en video's zijn zeer scherp en mooi van kleur, de mogelijkheden in de camera app zijn ongekend.
Gezichtsherkenning, Panorama, Beauty Shot, Smile Detection, ongeveer 10 scenes nog en noem maar op.

Internet werkt goed en snel, en kan vind ik goed meekomen met bv de android of de iphone browser.
Hij resized een pagina niet als je inzoomt , dat is dan wel weer jammer.
Wel multitouch in de browser +punt

Ga verder spelen, als er vragen zijn hoor ik het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
mregeling2005 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:21:
Moet zeggen dat het toestel super snel is met alles.

Je vliegt door de menu's heen.
Toestel voelt zeer stevig en solide aan, het scherm is echt geweldig !!!. Geloof niet dat er op dit moment betere zijn.

Foto's en video's zijn zeer scherp en mooi van kleur, de mogelijkheden in de camera app zijn ongekend.
Gezichtsherkenning, Panorama, Beauty Shot, Smile Detection, ongeveer 10 scenes nog en noem maar op.

Internet werkt goed en snel, en kan vind ik goed meekomen met bv de android of de iphone browser.
Hij resized een pagina niet als je inzoomt , dat is dan wel weer jammer.
Wel multitouch in de browser +punt

Ga verder spelen, als er vragen zijn hoor ik het wel.
Kan je ook hyves instellen bij de social hub?

[Voor 4% gewijzigd door DaveD1109 op 01-06-2010 17:38]

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluewild72
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2015
zijn er al samsung wave s8500 secret Codes
om gprs uit te schakelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluewild72
ik krijg morgen de samsung wave binnen
ik wil graag gprs uitschakelen samsung wave
ik zoek een code er voor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
bluewild72 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:45:
ik krijg morgen de samsung wave binnen
ik wil graag gprs uitschakelen samsung wave
ik zoek een code er voor
Dat zal je wel gewoon bij instellingen uit kunnen zetten.
Maar waarom een multimedia toestel zonder internet?

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leergierig
Is een van jullie er al in geslaagd om exchange email te installeren?
Mocht dit zo zijn, dan ontvang ik graag wat hulp, want ik ben er nog steeds niet in geslaagd.

alvast bedankt voor de hulp en info.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gp2700
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 29-09-2012
leergierig schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:31:
Is een van jullie er al in geslaagd om exchange email te installeren?
Mocht dit zo zijn, dan ontvang ik graag wat hulp, want ik ben er nog steeds niet in geslaagd.

alvast bedankt voor de hulp en info.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik maak gebruikt van een werkende Wifi verbinding, maar het instellen van mijn emailaccount, met gegevens die op mijn PC in thunderbird en webmail prima werken, wil niet lukken. Ik krijg ook de melding dat het wachtwoord of ID ongeldig is...

Het is jammer dat dit zo moeizaam gaat want ik vind het verder een prima telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb sinds vandaag ook de S8500. Het is toch heel wat anders dan ik gewend ben van Symbian OS. Zo ver ik het zie is dit idd geen full smartphone OS. Er mist van alles wat ik bij Symbian OS wel had. Kies werkt hier niet echt mee. Het vinden van het apparaat wilt niet echt. Als ik het venstertje met "Verbonden..." weg druk stopt KIES meteen met zoeken... Ook kan ik niet echt vinden hoe je kan switchen tussen die profielen (Samsung KIES, Massaopslag etc.).

Ik mis toch een hoop widgets out of the box. Muziekspeler, Radio, simpele klok etc. Ben nog niet helemaal achter hoe je meer widgets kan krijgen.
Wi-Fi instellingen zijn ook erg gering. Je kunt volgens mij ook niet verschillende instellingen gebruiken (EAP-TTLS, EAP-PEAP etc.).

Ik ben nu nog ff in 'ontdekkingsfase', eerst maar eens te proberen te connecten met KIES... ben op het moment nog niet echt tevreden met het toestel.. :P

Edit: Hmm krijg het niet voor elkaar om mijn toestel te verbinden. De Massa opslag modus werkt wel en kan gewoon bij mijn geheugenkaart komen.
Edit: Connecten is gelukt. Heb het via de USB poort achter de pc gedaan :S

[Voor 10% gewijzigd door Amps op 01-06-2010 22:02]

• DeTinuxNL
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11-11 10:52
@ Amps

Wat voor dingen mis je onder meer out of the box ten opzichte van Symbian? Ik heb nu Android en overweeg deze telefoon wegens chronische ontevredenheid over de ondoordachte interface (HTC Sense werkt niet mee)

• Kiswum
@mregeling2005, leuke hond! het filmpje gaat verder redelijk vloeiend en het ziet er zeer goed uit voor een smartphone.

@ Amps, doordat het achter wel lukt wil waarschijnlijk zeggen dat je voorin usb 1.1 hebt en achter usb 2.0 (of hoger ;))

@ bluewild72, kun je dit niet gewoon via het menu op gsm zetten of van dual mode afhalen, op die manier kun je gewoon gebruik maken van je telefoon zonder de T-mobile netwerk problemen. Althans ik vermoed dat je daar op doelt met je gprs uitschakeling.

Anoniem: 321633

Ik heb gelezen dat er ook een 8GB versie van de wave bestaat/gaat komen.
Het lijkt me dat deze op termijn sneller blijft ipv van de 2GB versie.
Zou deze binnenkort ook in Nederland uitkomen?

• leergierig
@gp2700

Is het je inmiddels al gelukt om je email aan de praat te krijgen?
Ik krijg mijn planet email inmiddels wel binnen, maar versturen lukt onmogelijk.
Exchange email werkt nog steeds niet bij mij.

Ondersteuning van Samsung helpdesk is wel erg minimaal. Telefonische helpdesk zegt dat zij niets kunnen doen en de online helpdesk verwijst me door naar de telefonische helpdesk. Schiet niet echt op zo. Erg jammer, want verder blijf ik het een toptoestel vinden.

• Kiswum
@ leergierig, wellicht kun je je instellingen in je vraag erbij plaatsen, wellicht hebben anderen een antwoord voor je.
Heb je al contact opgenomen met Planet/KPN? Het is immers hun maildienst die je opvraagd. Samsung beschikt natuurlijk niet over alle mail gegevens van hotmail tot gmail en van Onsneteindhoven tot KPN.

• bluewild72
vandaag binnen gekregen
super mooi amoled scherm

ik krijg geen aanraak trilsignaal op het scherm

in het menu aanraken

heb ik op stand 5 staan

help

• bluewild72
nog een vraag
ik kan niet firmware-uprade samsung wave uitvoeren

modelnaam : gt-s8500

huidige versie : s8500xxjee/s8500xenjec
de apparaatversie kan niet worden bijgewerkt

pc kies

• Kiswum
bluewild72 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:07:
nog een vraag
ik kan niet firmware-uprade samsung wave uitvoeren

modelnaam : gt-s8500

huidige versie : s8500xxjee/s8500xenjec
de apparaatversie kan niet worden bijgewerkt

pc kies
Welke kies versie gebruik je? de nieuwste is tussen nu en 3 dagen geleden uitgekomen en eindigd met versie _28
Heb je overigens al in de gebruikshandleiding gekeken voor je overige vragen?

• bluewild72
ik heb nog geen trilsignaal op het scherm
ja gebruikshandleiding heb ik gelezen

als ik op feedback trilsignaal dan voel ik wel trillen

je kan het niveau aanpassen tot 5 trillingsniveau dat voel je wel 8)7

• gp2700
  • Laatst online: 29-09-2012
leergierig schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:05:
Is het je inmiddels al gelukt om je email aan de praat te krijgen?
Ik krijg mijn planet email inmiddels wel binnen, maar versturen lukt onmogelijk.
Exchange email werkt nog steeds niet bij mij.
Nee, het is mij nog steeds niet gelukt. Zoals gezegd werken onderstaande instellingen in thunderbird zonder problemen. De telefoon is via een wifi-verbinding opgenomen in het lokale netwerk en internet werkt. Daar zit het probleem niet denk ik.

SMTP server: smtp.ziggo.nl
SMTP poort: 25
Veilige verb.: UIT

Type inkomende server: POP3
POP3 server: pop.ziggo.nl
POP3 poort: 110
Veilige verb.: UIT

SMTP-verificatie: UIT
Identiek aan POP3/IMAP4: UIT

Wat heb je gedaan om je mail nu wel binnen te krijgen?

• bluewild72
super mooi is die samsung
maak heel mooie filmpjes super beeld
het menu is makkelijk in het gebruikt voor bada
kan iedereen de samsung wave aanraden dus koop

• Mvanengelen
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-03-2011
Heeft iemand de headset al getest?
Bij mij ziet de Wave hem namelijk niet en blijft het geluid gewoon uit de speaker komen....
DeTinuxNL schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:25:
@ Amps

Wat voor dingen mis je onder meer out of the box ten opzichte van Symbian? Ik heb nu Android en overweeg deze telefoon wegens chronische ontevredenheid over de ondoordachte interface (HTC Sense werkt niet mee)
Nouja, out of the box, misschien een wat verkeerde bewoording. In bedoelde meer dat features op de bada missen t.o.v. Samsung's i8910 HD met Symbian OS. Ik zal zo veel mogelijk dingen opsommen die ik wel bij Symbian (i8910 HD) had en niet met bada.
- Zoals ik al vermeld had mis ik een uitgebreide instellingsmogelijkheden voor WiFi. (EAP-TTLS/EAP-PEAP etc i.c.m. bv. EAP-MSCHV2)
- Automatische helderheid van het scherm door middel van een sensor
- Sommige widgets die wel op de i8910's Touchwiz UI zat, zitten er hier niet bij. Muziekspeler & Radio zitten er denk ik niet bij omdat die na het aanzetten van de muziekspeler/radio deze in de tray bovenaan het scherm wordt gezet.
- Het opzetten van contacten is erg omslachtig (KIES werkt niet mee). Je zult de (in mijn geval) .vcf bestanden op je telefoongeheugen zetten en één voor één moeten overzetten naar je telefoon telefoon contacten. Dit brengt bij mijn volgende punt.
- Het meerdere/alles selecteren functie voor bestanden zit niet overal (waar je het wel nodig zult hebben)
- Back-up van contacten, instellingen en geinstalleerde apps kan niet op de telefoon. Contacten kan wel via KIES volgens mij (van Telefoon naar PC binnen KIES)
- Vast wel andere kleine dingen

Verdere indruk over het toestel:
+ Erg mooie scherm
+ Erg snel. Kinetic scrolling werkt erg goed.
+ Leesbaarheid in de zon is beter dan traditionele AMOLED scherm, maar scheelt niet zo veel als Samsung het wel maakt imo
+ Formaat, compacter en dunner dan de i8910 HD
- Accelerometer is soms wat inconsistent en te ongevoelig (het toestel moet helemaal 90 graden worden gekanteld)
- Vast wel punten die ik op het moment niet kan bedenken.

Dus tot zover :)

Edit:
Kiswum schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:11:
[...]

Welke kies versie gebruik je? de nieuwste is tussen nu en 3 dagen geleden uitgekomen en eindigd met versie _28
Heb je overigens al in de gebruikshandleiding gekeken voor je overige vragen?
Mijn versie is van 2010.05.21 (versie 1.5.0.10052) en hij geeft ook aan dat dit de laatste versie is.

Ik heb gisteren ook gecheckt op firmware updates met S8500XXJEE en kreeg ook de melding dat er geen updates beschikbaar was.

**Hebben jullie trouwens ook last van een slechte Shuffle-functie in de muziekspeler? Als je een nummer uit 'alle nummers' af speelt en je luistert een paar liedjes, als je dan weg browst, dan herhaalt hij al die liedjes steeds die hij afgespeeld heeft. Heel erg vreemd en irritant.

[Voor 17% gewijzigd door Amps op 02-06-2010 20:41]

• bluewild72
mijn softwareversie
is bada 1.0 1005201728LISJEE

bij instellingen over het toestel

• nubcaek
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 19:09
Ik heb 'm vandaag binnen gekregen en net heel even mee gespeeld.

Conclusie (In vergelijking met mijn ervaring met de Nexus One)

- Zéér veel beperkingen en missende opties waar je ze wel verwacht - Bv. het aanpassen van - de tekstgrootte in je sms'jes.... !!!
- Trááger dan de Nexus One, blijft vaak hangen.
- Browser is niet praktisch & traag
- 3,5mm jack defect - Moet mijn eigen oordopjes aandrukken zodat ik aan beide kanten geluid - hoor - meegeleverde oordopjes geven helemaal geen geluid.
- Weinig widgets om op je mainscreen te zetten & je kan geen widgets uit je 'programmascherm' naar je homescreen verplaatsen
- Zoals te verwachten zijn er in totaal 5 apps beschikbaar (niet door samsung gemaakt)
- Je krijgt gratis een virus
- SMS notification blijf je houden, ook al ga je via 't notificatie menu naar je sms en reageer je...
- Er is geen 'retour' knop in de menu's.. als je ergens bent is de enige optie terug naar 't hoofdscherm... WTF!

even een korte conclusie, hopelijk hebben jullie er wat aan!

Ik ga 'm dan ook zsm retour sturen.

Nog even wat pluspunten

+Scherm
+Camera
+Videocamera
+Formfactor (Design/Bouwkwaliteit) Afgezien van het feit dat de 'menu' & bel knoppen zeer fragiel aanvoelen

[Voor 7% gewijzigd door nubcaek op 02-06-2010 22:42]

• jossam
  • Laatst online: 30-06-2010
Ben nieuw op dit forum.

Ik zag en las de info die er is gegeven over de Samsung Wave. Nu heb ik dit toestel al 4 dagen in mijn bezit maar krijg het niet voor elkaar om op het internet te komen. Ik heb bij t-mobile ( web 'n walk) abb.
Ik heb al contact gehad met de helpdesk maar kennelijk hebben ze daar nog nooit van de samsung \Wave gehoord...Ik zou het woord internet naar 1300 moeten sms-en. Heb ik gedaan en krijg dan een bericht dat mijn toestel helaas niet wordt herkend. Hierna een mail gestuurd en krijg dan een aantal zaken waar en hoe ik iets moet invullen maar een aantal kan ik op de Wave niet vinden ( zie hieronder)

Profiel naam: T-Mobile Internet
Homepage (url, startpagina): http://pda.t-mobile.nl/
Naam toegangspunt: internet
Gebruikersnaam: tmobile
Wachtwoord: tmobile
IP-adres apparaat: Automatisch
DNS-servers: Automatisch
Poort: 8080
Proxy server adres: Geen
Netwerktype: IPv4
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Verificatie: Normaal

Ik ga naar connectiviteit- netwerk
Zie daar staan
Netwerk kiezen ( automatisch)
Netwerkmodus (automatisch)
Verbindingen
Certificaten
Klik ik op verbindingen , krijg ik een scherm: Het menu beheert verbindingsprofielen
Incorrecte configuratie verhinderd online verbinding Doorgaan?
JA/NEE
Na op JA klikken krijg ik te zien
t-mobile WAP
t-mobile MMS
t-mobile INTERNET
t-mobile STREAMING
Verbinding 01
Kies ik voor T-mobile internet wordt er gevraagd naar
Toegangsnaam

Verificatietype
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Protocol
Url startpagina
Proxyadres
Wachttijd
Geavanceerde instellingen

En dan houd het op voor mij..Kan iemand mij helpen en zeggen waar ik de gegevens die ik van T-mobile heb gekregen in moet vullen.
Ik hoop dat ik er met deskundige hulp nu wel een keer uitkom
Wacht met spanning af
Gr Jos :? 8)7
Heeft iemand al kunnen connecten met eduroam? (WiFi van de Uni) Ik heb op een Duitse forum gelezen dat ze hem gewoon konden connecten door 'gewoon' de username en wachtwoord in te voeren. Ik heb de menu's doorgespit, maar nergens gevonden waar je je username of password op kan geven. Alleen de wachtwoord van de netwerksleutel.. maar dat moet hem vast niet zijn :P

Heeft iemand anders trouwens ook 'last' van vage shuffle-functies? Bij mij speelt hij na een tijdje (na een actie ofzo) steeds weer dezelfde nummers af ><

• Mensje23
  • Laatst online: 03-06-2010
Oke ik heb ook het probleem met instellingen van internet op me Wave, ik zit bij vodafone en de instellingen staan goed (heb het dubbel en dwars na gekeken :-S) maar het vraagt elke x om de connectie via WIFI en dat is niet de bedoeling dus heel eerlijk ik snap het ff niet meer, wie heeft ook deze ervaring of nog beter wie weet er raad mee, het is gewoon voor mij Vodafone.live en niet zoals een anders persoon hier in de forum business.
Ik wordt er een beetje gek van namelijk, eerst had ik problemen met de connectie KIES dat is me gelukt, maar nu het internet.
Iemand PLEASE HELP

Dank je dank je dank je alvast

• xxlfm
  • Laatst online: 14-06-2010
Vind het raar met die internet instellingen. Het is toch zo dat als je de ''sim'' in het toestel stopt, dat dan de phone automatisch wordt ingesteld, dus sms, mms, en internet. Volg dit topic al een tijdje, ben zelf ook van plan om mischien de Wave te gaan aanschaffen. Twijfel tussen de Galaxys i9000 en de Wave. :9

• Mensje23
  • Laatst online: 03-06-2010
Nou eerlijk gezegd is het een pracht van een toestel das zeker alleen je moet over de sloot hen komen hier mee :-S enne xxlfm dat dacht ik dus ook hop je sim er in en klaar is klara .... nee dus :| (ik had met me vorige toestel geen i-net op me mobiel dus kweet niet of het er mee te maken heeft) wordt er wel een beetje gek van
nu maar ff verder zoeken :/

• Kiswum
jossam schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 00:22:
Ben nieuw op dit forum.

Ik zag en las de info die er is gegeven over de Samsung Wave. Nu heb ik dit toestel al 4 dagen in mijn bezit maar krijg het niet voor elkaar om op het internet te komen. Ik heb bij t-mobile ( web 'n walk) abb.
Ik heb al contact gehad met de helpdesk maar kennelijk hebben ze daar nog nooit van de samsung \Wave gehoord...Ik zou het woord internet naar 1300 moeten sms-en. Heb ik gedaan en krijg dan een bericht dat mijn toestel helaas niet wordt herkend. Hierna een mail gestuurd en krijg dan een aantal zaken waar en hoe ik iets moet invullen maar een aantal kan ik op de Wave niet vinden ( zie hieronder)

Profiel naam: T-Mobile Internet
Homepage (url, startpagina): http://pda.t-mobile.nl/
Naam toegangspunt: internet
Gebruikersnaam: tmobile
Wachtwoord: tmobile
IP-adres apparaat: Automatisch
DNS-servers: Automatisch
Poort: 8080
Proxy server adres: Geen
Netwerktype: IPv4
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
Verificatie: Normaal

Ik ga naar connectiviteit- netwerk
Zie daar staan
Netwerk kiezen ( automatisch)
Netwerkmodus (automatisch)
Verbindingen
Certificaten
Klik ik op verbindingen , krijg ik een scherm: Het menu beheert verbindingsprofielen
Incorrecte configuratie verhinderd online verbinding Doorgaan?
JA/NEE
Na op JA klikken krijg ik te zien
t-mobile WAP
t-mobile MMS
t-mobile INTERNET
t-mobile STREAMING
Verbinding 01
Kies ik voor T-mobile internet wordt er gevraagd naar
Toegangsnaam

Verificatietype
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Protocol
Url startpagina
Proxyadres
Wachttijd
Geavanceerde instellingen

En dan houd het op voor mij..Kan iemand mij helpen en zeggen waar ik de gegevens die ik van T-mobile heb gekregen in moet vullen.
Ik hoop dat ik er met deskundige hulp nu wel een keer uitkom
Wacht met spanning af
Gr Jos :? 8)7
hoi jossam, ik geef even mijn n82 instellingen, morgen kan ik het testen op de wave.
naam verbinding : t-mobile internet
drager gegevens: packet gegevens
naam toegangspunt: internet
gebruikersnaam: geen
vragen om wachtwoord: nee
wachtwoord: #### volgens mij nooit ingevuld
verificatie: normaal
homepage: http://pda.t-mobile.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22-11 09:08
Ik twijfel nog tussen deze Wave en de Galaxy S van Samsung ...
Wat ik me afvraag is of op de Wave ook een Swype toetsenbord zit.

Anders wordt de keuze toch wat gemakkelijker ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Vandaag de wave binnen gekregen en ik kan bevestigen dat er via Avast geen virus is gevonden op het door T-mobile geleverde toestel. Volgens mij is het toestel ook niet gelocked door T-mobile, maar dat ga ik nog testen.

Verder is het gewoon mogelijk om trillen in te schakelen via het normale profiel. Verder tests volgen in de loop van de dag.
Mochten er nog specifieke vragen zijn dan zal ik ze even testen.
p.s. Jossam, ik zal de T-mobile instellingen vanavond testen en doorsturen

Oh ja het is een geweldig toestel, maar heb af en toe te dikke vingers voor de "toetsen", maar dat zal gewenning zijn ;)

Pagina: 1 2 3 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee