Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:22

ToolkiT

brit-tweaker

Wow, mijn leren bandje van mijn Garmin Fenix 5x begon los te laten bij het klik mechanisme.
Ik had hem bij Amazon besteld, even de support chat aangeslingert en morgen ligt er een nieuwe op de stoep.
Geen gezeur, ook al was het bijna 2 jaar oud..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

@chaola @omnom Ik heb de Milestonepod ook een tijdje gebruikt en die werkte best goed, maar kreeg op een gegeven moment steeds meer battery connections errors. Support heeft me destijds erg goed geholpen (die reageren zelfs in het weekend binnen enkele uren, daar kan Garmin nog wat van leren!). Volgens support verloor de pod intern contact met de batterij. Het vervangen van de batterij loste het probleem niet echt op (bleef nog steeds voorkomen). Verder had ik de data graag in Garmin Connect gehad, maar dat was zelfs niet zo toen ik de MS pod kon koppelen aan mijn FR645M. Het enige wat zichtbaar was, was de cadans, maar die heeft het horloge eigenlijk zelf al, dus voegt niets toe. Met de Running Dynamics pod, zie je de meeste data live op je horloge en achteraf allemaal op GC. Zelfs 'running power', mocht je dat interessant vinden.De MS pod verzamelde ook andere gegevens zoals 'leg swing' en 'ground impact'. Maar de RD Pod heeft dan weer verticale oscillatie, verticale ratio en GCT-balans.

De MS pod is verder eigenlijk bedoeld om per schoenenpaar te gebruiken, omdat automatisch het aantal km gelopen op een schoen wordt gemeten en via een led wordt aangegeven wanneer je je schoenen zou moeten vervangen. Ik zelf loop wel op 6 verschillende paar schoenen regelmatig. dus zou dan, als ik het 'goed' zou willen doen, heel wat MS podjes moeten aanschaffen. Het kan wel met 1 pod, maar dat is dan niet optimaal, omdat je de pod eigenlijk moet kalibreren op 1 soort schoen.

@omnom Dat de RD Pod niet op de Fenix 3HR werkt had ik me niet gerealiseerd, dus dat is helaas geen optie voor je, behalve als je ook nog een ander horloge aanschaft.

• serge75
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 00:07
Nielson schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:30:
Het is schijnbaar al een flink ouder model, maar bol.com heeft nu de M400 HR voor € 65,- in de aanbieding, goeie deal?

https://www.bol.com/nl/f/...gsensor/9200000035085648/
Inderdaad, een prima instapmodel nog. En de batterijduur is ruim zat voor met name hardlopers. Ik heb hem nu een paar jaar gehad en zie de batterijduur nu wel flink teruglopen, vandaar dat er maandag een FR 935 op de mat ligt op (buitenkansje op Amazon voor maar 339).

Bijkomend voordeel van deze M400 Bol.com aanbiedingen is dat er een Polar H7 hartslag band bij zit. Die is alleen al bijna dat geld waard.

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14:06
@ToolkiT ja, ik doe hetzelfde. Dagelijks voor werk de lederen band, sporten de oranje :) (F5+)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:31
Nielson schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:30:
Het is schijnbaar al een flink ouder model, maar bol.com heeft nu de M400 HR voor € 65,- in de aanbieding, goeie deal?

https://www.bol.com/nl/f/...gsensor/9200000035085648/
Ik heb de m400 ook en voor strict hardlopen voor de recreatieve loper heeft dit horloge alles aan boord wat je zou willen (alleen gaat HR meten via een band, dus geen optische HR).

Voor dit geld echt een aanrader voor mensen die voor weinig een hardloophorloge willen. De website erachter (polar flow) is ook prima!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:11
Eyecandy ;) Zeer dichtbij nu...

EDIT: link aangepast

chaola wijzigde deze reactie 26-04-2019 11:48 (23%)

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:45
Russica schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord, mijn vermoeden is dus bevestigd. Die 645 vind ik anders ook al best aan de prijs haha. Denk dat ik dan voorlopig maar af moet zien van een dergelijk horloge.
Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven maar volgens mij is het goedkoopste horloge dat dit kan de Vivoactive 3 Music, die kost 240 euro op amazon.de

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:14
Asgaro schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:26:
Kan iemand met een Garmin Fenix 5 (Plus) even laten weten welke toets moet ingedrukt worden om een afgaand alarm te stoppen? Ik ben het even vergeten en vind een afgaand alarm niet op Youtube/Google Images...
(Mijn Garmin ligt uitzonderlijk thuis maar deze zal straks afgaan dus wil ik iemand inlichten om die af te zetten)
De bovenste knop aan de rechterkant van het horloge.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-11 16:28
Russica schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:03:
[...]

Zat zo iets rond het bedrag van die Forerunner 235 te denken. Maar gezien de hoeveelheid extra opties die de Vivoactive 3 Music lijkt te hebben t.o.v. de Forerunner lijkt mij die 40 euro nog wel te overzien. Hoe komt het eigenlijk dat het verschil in prijs slechts zo klein is als je kijkt naar de best grote verschillen in mogelijkheden?
En weer de pre-occupatie met Garmin, goedkope optie is bijv. ook de Polar M600 of nog goedkoper, Amazfit Stratos, op allebei kun je muziek opslaan en met allebei heb ik gezwommen (buiten).

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:42

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods 2;  watch 4

• dawofl
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:18
FreeShooter schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:24:
Iemand hier met een Suunto Spartan Trainer die wat kan zeggen over de correctheid van binnen en buiten zwemmen ? Lijkt me voor mij een perfect horloge maar ik koop hem ook vooral voor het zwemmen.
Gebruik hem alleen voor binnen zwemmen dat werkt, voor zover ik kan beoordelen, prima.

in het zwemtopic nog wat info https://gathering.tweaker...message/58041160#58041160

Gebruik hem verder voor hardlopen en fietsen maar ben geen super kritische gebruiker (het boeit me bijvoorbeeld niet als de hartslag iets zou afwijken oid). Dit horloge puur gekocht voor de prijs/prestatie verhouding :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Garmin FR935 is nu voor €349 te koop op amazon.de. Scheelt toch zo’n €250 met de nieuw aangekondigde opvolger FR945.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21:53
FreeShooter schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:24:
Iemand hier met een Suunto Spartan Trainer die wat kan zeggen over de correctheid van binnen en buiten zwemmen ? Lijkt me voor mij een perfect horloge maar ik koop hem ook vooral voor het zwemmen.
Heb er redelijk wat met binnen gezwommen en op trainingssessies van 2000m varieerde de geregistreerde afstand tussen de 1975m en 2025m. Dus redelijk accuraat voor binnen zwemmen. Zelfs de hartslagmeting via de pols werkte nog redelijk goed als je het bandje strak aanspande.

Mocht je interesse hebben, ik doe mijn Suunto van de hand..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online
Dat noem ik dus groter maken dan het is. Fijn kan het zeker zijn in bepaalde scenario's, maar om het een veiligheidsvoorziening te noemen die je maar beter bij je kunt hebben vind ik zwaar overdreven.
We hebben ook langere tijd geleefd zonder mobiele telefoon, zou je dan een lichtkogel meenemen bij het hardlopen?

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online
Frenz64 schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:49:
Oh ja, labeltjes laten maken en in al die loop- en fietskleding labeltjes naaien? Da's echt veel meer werk dan een telefoontje scoren (en een stuk minder leuk). Bovendien lost dat het incidentele blessure probleem niet op (hooguit dat je het nummer weet als je iemand moet lastig vallen om te bellen)
Het was een grapje omdat je dat bij kinderen doet die een adres of telefoonnummer nog niet kunnen onthouden. :>
Livetracking werkt toch alleen icm verbinding (en dus telefoon)?
Klopt, dus als je die toch al mee neemt waarom dan niet meteen livetracking? Want stel dat je bewusteloos raakt of je kaak breekt, dan kan je niet bellen. Of als je bereik weg is dan weten ze in ieder geval nog je route tot aan het punt waar je bereik weg viel. Veel veiliger. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:48

Melkaz

Melkazar

Gonadan schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:26:
[...]

Maar ik heb het eigenlijk wel gehad met deze zijstap, zullen we weer over Sporthorloges met GPS babbelen? O-)
Met wat geluk over 2 dagen als Garmin de 45, 245 & 945 aankondigd! Maar insiders roepen nou al sinds begin April dat het "next tuesday" zo ver is, we zullen zien.

Ik ben wel toe aan een nieuwe watch, de prijzen zijn alleen een beetje schrikken voor iemand die 4/5 jaar per watch doet. Mn eerste was rond de 200, mn 2e (huidige) 299 en het ziet erna uit dat het 399 gaat worden minimaal voor de 245 music ;(

Inflatie op bepaalde elektronica loopt niet gelijk met mijn salaris inflatie correctie :D

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

caroliensdhr schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:24:
Ik gebruik sinds twee weken de FR645. Ik heb in die twee weken zo'n 180 km gefietst, 5 sessies in redelijk tempo. Mijn horloge geeft bij VO2 max aan: geen gegevens beschikbaar. Ook wordt er geen hersteltijd en trainingsstatus aangegeven.
De VO2max berekening voor fietsen werkt alleen in combinatie met de vectorpedalen.
Kan ik deze gegevens alleen achterhalen als ik ga hardlopen? Ik die namelijk niet aan hardlopen...

En stel dat ik dan toch één keer een rondje hardloop, gebruikt de FR645 die VO2max-waarde dan om mijn hersteltijd en trainingsstatus bij het wielrennen weer te geven?
Helaas niet, want de VO2max berekening voor hardlopen is anders dan fietsen. Dat zijn ook twee losse velden in Garmin Connect.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaola
chaola schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:09:
[...]

[...]

Die nieuwe Sony chips steken ook in de Vantage en zouden enkel qua accuduur een stap vooruit zijn. Qua nauwkeurigheid net een stap achteruit. DCRainmaker haalde eerder al aan dat Garmin hiermee een risico neemt en dat ze er een beetje op rekenen dat zij de problemen gaan kunnen rechttrekken. Maar als het dezelfde richting uitgaat als de andere toestellen gebouwd op deze chips dan zul je in het begin povere GPS resultaten krijgen. Suunto en Coros zouden er al in geslaagd zijn de nauwkeurigheid op te krikken, bij Polar heb ik de indruk van niet.

EDIT: Eventuele Vantage gebruikers mogen mijn indruk over de GPS nauwkeurigheid altijd tegenspreken. Maar die zijn hier niet al te dik gezaaid vrees ik.
Er is een nieuwe firmware verschenen die beterschap belooft op het vlak van GPS nauwkeurigheid. Ik ben zeer benieuwd naar de reviews (if any...) https://support.polar.com...age-m-32-firmware-updates.
Iemand al gehoord van SBAS?
"SBAS (Egnos EU & WAAS US satellites) enabled by default - Provides ground station correction data to satellites (GPS, Glonass and SBAS) which improves overall GNSS data accuracy."
Straks kan ik toch nog in de Polar stal blijven, ondanks al het geweld dat we de komende dagen/weken uit Garmin hoek over ons zullen krijgen :Y)
Wel nog steeds geen sprake van Galileo support. Ik hoop dat ze toch de meest recente chip van Sony hebben gebruikt (CXD5603GF) en niet de 6 jaar oude CXD5600GF want die kent Galileo niet. https://www.sony-semicon.co.jp/products_en/gps/index.html Dat zou toch een domper zijn :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14-11 21:22
Q2 begint op 1 april, dus eigenlijk al beschikbaar :Y)
Melkaz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:17:
Wel jammer, dit bevestigd het ontbreken van Garmin Pay op de 245 :'( Even wachten op de final reviews, wellicht dan toch maar een 645 of 945.
Waarom een 945 en geen Fenix 5 plus?

YoGi_Berra wijzigde deze reactie 30-04-2019 08:58 (73%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Het kan beginnen:

Forerunner 945:
https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html

Forerunner 245:

Forerunner 45:

Snel even de 945 review doorgelezen (aangezien ik daarin geinteresseerd ben) en de conclusie:

I WANT!

Blijkbaar is de GPS (nog) iets minder dan die van de 935 maar alsnog beter dan de Vantage (welke ook deze sony chipset gebruikt en reden was voor pessimisme aangezien deze niet denderend blijkt te zijn qua tracking zullen we maar zeggen). GPS zal vast alleen nog maar beter worden, dus ik ben daar redelijk positief over.

OHR lijkt wat verbeterd ten opzichte van de vorige versie(s), interval test lijkt redelijk te werken. Andere dingen (fiets) had wat issues met de 945 in het begin, maar werkte prima met de 45 oftewel niet pere een sensor punt maar wellicht meer een 'niet helemaal lekker om de pols' punt?

Hoe dan ook, blijft het minpunt met OHR... gevoeliger voor storingen. Maar overall positief...

Damnit, hoop dat hij snel beschikbaar is :)

m0ridin wijzigde deze reactie 30-04-2019 13:25 (54%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:52
@m0ridin ik kan niet wachten :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 17:51
PatrickC schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:25:
[...]

Wat betreft de FR245M maakt Garmin er nu echt een zooitje van. Op een aantal gebieden is deze nu nog geavanceerder dan de FR645M :o, maar om dan toch maar een verschil te maken, stoppen ze er geen barometrische hoogtemeter in 8)7, welke sommige goedkopere Garmins dan juist weer wel hebben. Het ontbreken van Garmin Pay begrijp ik dan nog wel, want dit komt alleen nog maar voor op de duurdere nieuwe horloges van Garmin.
Onbegrijpelijk ja. Geen barometrische hoogtemeting toevoegen in de 245 maar in datzelfde horloge wél 'pulse ox', een feature die eigenlijk alleen interessant is in de bergen en pas echt nuttig boven de 4000m. 8)7 .. Op welke doelgroep mik je dan? Soms heb ik bij Garmin het idee dat er gewoon iemand zegt "dit horloge krijgt 100 feature-punten" en "deze krijgt er 150" en er vervolgens een bingo-systeem bepaalt welke features er in welk model komen...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Valorian schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:39:
[...]

Onbegrijpelijk ja. Geen barometrische hoogtemeting toevoegen in de 245 maar in datzelfde horloge wél 'pulse ox', een feature die eigenlijk alleen interessant is in de bergen en pas echt nuttig boven de 4000m. 8)7 .. Op welke doelgroep mik je dan? Soms heb ik bij Garmin het idee dat er gewoon iemand zegt "dit horloge krijgt 100 feature-punten" en "deze krijgt er 150" en er vervolgens een bingo-systeem bepaalt welke features er in welk model komen...
Ik had het logischer gevonden als men b.v. de running dynamics en pulse ox achterwege had gelaten en de barometrische hoogtemeting wel in dit horloge had gestopt. Dan is lineup ook wat logischer: FR245 < FR645 < FR945.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rickhavinga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21:04
Volgens mij is de zwarte music variant al leverbaar. Hier wel tenminste: https://snelbalie.gps.nl/...estellen:Forerunner-serie

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik had nog wat opmerkingen geplaats op Garmin’s FB pagina over de FR245 tov andere modellen zoals de FR645 en heb hierop ook een antwoord gekregen.
De PulseOX sensor de fr245 is iets anders dan zoals we deze hebben op bijvoorbeeld de fenix 5X Plus. De PulseOx sensor op de fr 245 is bedoeld om de zuurstofsaturatie in het bloed te meten, waardoor je weet hoe het lichaam zuurstof absorbeert. Vooral wanneer je slaapt. Met deze toepassing is het bijvoorbeeld mogelijk om bijvoorbeeld slaap-apneu patronen te herkennen. Sommige features zullen inderdaad ook met een FW-update naar andere toestellen komen, maar op dit moment kunnen we nog niet zeggen welke features en wanneer. Houd hiervoor onze kanalen dus goed in de gaten.
Met name dat laatste vind ik hoopvol voor mijn FR645M...

Acties:
  • +1Henk 'm!
dennisfr schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:37:
Is het mogelijk om in Garmin Connect de Y-as verschaling aan te passen in de grafieken? Ik loop in heuvelachtig/glooiend terrein, maar doordat de Y-as schaal van -100 to + 200m loopt is de hoogte grafiek een zo goed als vlakke lijn. Ik zou liever een verschaling instellen van (in mijn geval) +30 tot +80 meter.

Voor de tempografiek geldt een beetje hetzelfde: als ik onderweg even stil heb gestaan (om een drukke weg over te kunnen steken), is het contrast gelijk weg.

Edit: jaren geleden was er blijkbaar en zoom knopje om de verschaling in Y-richting aan te passen maar die is verdwenen.
Klopt, alleen als je flink hoogteverschil hebt, dan heb je wat aan de grafiek op de Garmin Connect website. Maar in de GC App past de schaal zich wel automatisch aan, aan de min en max waarde en is het hoogteverschil dus wel beter zichtbaar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden wat foto's van de Huawei Watch GT Active Green;

CLB wijzigde deze reactie 02-05-2019 12:33 (4%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:55
XeNeRgY schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Goed om te horen. Hoe 'plastic' oogt de 245 in het echt, vooral de bezel? Zou hem graag ergens bekijken maar nog vrijwel nergens beschikbaar.
Vanmorgen mail gehad van all4running...

https://all4running.nl/bl...iling+%23134+-+4+mei+2019

noodel1988 wijzigde deze reactie 04-05-2019 09:39 (18%)

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!
Patrick schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:18:
Zie hier en daar nog wel wat leuke Fenix 3HRs op oa Marktplaats. Is dat nog iets, of is die ondertussen al dusdanig verouderd dat je die beter kunt laten liggen?
Als basis toestel is een ex-flagship model nooit verkeerd. Je mist de nieuwere features (kaart, galileo, garmin pay enzo) en een paar nieuwere apps uit de connect iq store die niet compatible zijn met de oudere toestellen. Maar voor sportgebruik zonder extra toeters en bellen is het nog een prima toestel. Ik moest zelf gisteren ook gewoon terugvallen op m'n fenix 3 (die nog iets ouder is) omdat m'n 5x+ kuren had.

Het ligt uiteindelijk wel aan de prijs. Ik zou er zelf niet meer dan rond de 200 voor geven, misschien 250 met extra's als de hartslagband en saffier, maar misschien vind je ze wel goedkoper of duurder. :)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:25

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier is de keuze gevallen op de Forerunner 245. Was vandaag bij Run2Day en ging naar binnen met het idee dat het de FR645 zou worden (ter vervanging van de FR235). Maar bij het proberen om de pols bleek de 645 toch wel veel kleiner uit te vallen dan gedacht. De FR245 voelde gewoon veel beter en qua functionaliteit doet hij niet veel onder.

Het eerste wat opvalt als de 235 & 245 naast elkaar liggen; De behuizing van de 245 is aanzienlijk kleiner, scheelt best wel veel. Het scherm van de 245 is ondanks het verschil in behuizing wel groter en veel duidelijker, helderheid is ontzettend toegenomen. Qua positionering van de knoppen is het nog even wennen, de 235 stuurt je duim door een slim geplaatste inkeping in de behuizing naar de rondeknop. Doordat de 245 iets kleiner is lijkt dit minder het geval, maar kan ook 'muscle memory", dus een kwestie van wennen zijn.

Een paar leuke toevoegingen in Garmin Connect, zo kun je nu je live hartslag in de Garmin Connect app zien, stress en body battery worden meteen bijgehouden. Het configureren van de data velden is nu ontzettend uitgebreid, live cadans, paslengte, metronoom, en nog meer Running Dynamics zijn allemaal in te stellen.
Qua functionaliteit kan ik er nog niet heel veel over vermelden, heb hem pas sinds een uur of 15.00 om de pols, vrij vers. Dinsdag loop ik er een eerste echte training mee, dus dan kan ik er meer zinnigs over vermelden.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
Nou... de 945 is besteld via clevertraining, hopelijk kan hij snel geleverd worden... Heel benieuwd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
Mijn enige reden om uit te stellen zou zijn als hij via de ING webshop aangeboden zou worden, maar eigenlijk verwacht ik niet dat dat gaat gebeuren... ze hebben enkele modellen, de 645, F5, F5s, S60 golf en vivoactive maar de + versies bijv en ook de 935 staan er niet in.
tlpeter schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:54:
@m0ridin hmmm dat klinkt toch ook wel interesant.
Ik ga er eens heel effe over nadenken :P

Edit: pre order nu dus je hebt of geluk gehad of ook pre order
Hier ook pre-order, maar ach... hier in NL ook niet op voorraad dus dan maar iets langer wachten in ruil voor ~65 euro korting ;)

m0ridin wijzigde deze reactie 06-05-2019 11:20 (42%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
tlpeter schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Ik zie 593 euro bij clever en bij run2day voor 599 euro.
Dan bestel ik hem liever bij een winkel bij mij in de buurt.
Met deze code van dcrainmaker krijg je 10% korting... DCR10BTF

Ik was uiteindelijk geloof ik 533 euro kwijt incl verzenden.
mrwolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:14:
[...]

De ING had de 645M vorig jaar vrij snel na introductie al in de rentepuntenwinkel liggen (binnen een paar maanden), dus als je je impulsen kunt beheersen om nununu te kopen is dat wellicht een optie.
Enkele maanden is niet mijn definitie van snel ;) Maar sowieso is het maar de vraag of ze hem uberhaupt gaan aanbieden, zoals ik zei is de 935 bijv uberhaupt nooit aangeboden.

En ach, als ze hem met korting aanbiedenz zal het waarschijnlijk om een ~100 euro gaan. Zeer zeker de moeite waard maar als ik hem dan nu met met iets minder dan 70 euro korting kan kopen is dat het wachten voor mij niet waard.

m0ridin wijzigde deze reactie 06-05-2019 12:35 (3%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:48

Melkaz

Melkazar

Valorian schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:08:
..... zou je bijna denken dat ze de 245 alleen maar hebben geïntroduceerd als teaser zodat mensen uit frustratie de duurdere 945 kopen :)
Jup! Toch ga ik voor de 245, ik wilde heel graag een Altimeter en leesbare maps maar achteraf gezien waarom eigenlijk? Het hoogste dat ik ooit loop is een viaduct en ik kom qua afstanden nooit de stad uit dus verdwalen is ook niet echt een vaak voorkomend probleem.

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Tsja, uiteindelijk als je het helemaal “platslaat” komt het gewoon op het volgende neer: na de release van de nieuwe series heb je bij Garmin nóg meer keuze-opties om een horloge uit te zoeken wat bij jouw gewenste gebruik past. Dat is dus eigenlijk een luxe-probleem, maar hoewel er online veel “gezeurd” wordt blijft het een verrijking van de mogelijkheden. De 645(m) wordt immers niet slechter na de release van de 245(m). Als potentiele koper heb je nu gewoon een enorm palet om uit te kiezen, en als je echt niet kan kiezen ga je voor de topmodellen waar álles in zit. Maar dat laatste heeft uiteraard ook een flinke prijs ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:36
Crxtreem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:54:
Ik heb nu een tijdje een hartslagband bij mijn 645.
En als ik een training afgerond heb krijg ik de melding van hartslaggegevens bijwerken oid.

Zijn dat dan de gegevens van de lactaatdrempel?
Dat heb je goed. je kan kiezen om t accepteren of te negeren als jij jezelf die dag niet goed voelde, want hij stelt het ook nog wel eens naar beneden bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Ook HR-Max volgens mij. Dus als je vreemde pieken hebt is het misschien ook wijs om dit te negeren. Volgens mij kan ik op men 735 instellen dat nieuwe HR-Max waarden worden genegeerd en lactaatdrempel wel wordt meegenomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:41
Martiveen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:16:
[...]

Dat heb je goed. je kan kiezen om t accepteren of te negeren als jij jezelf die dag niet goed voelde, want hij stelt het ook nog wel eens naar beneden bij.
Als je realistische waardes wilt zou je natuurlijk ook moeten accepteren als het een keertje wat minder gaat, niet alleen als je een top-dag hebt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:58
Ik kreeg via Strava een kortingscode voor de Polar Vantage V of M.
Type STRAVA42 in (hoofdletters!) op de polarsite voor 20% korting.

Geldig tot 12 mei

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 12:55
chaola schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Vreemd dat ik die korting niet krijg. Ik kreeg de laatste tijd nl. wel gesponsorde berichten in mijn tijdlsijn: "Persoon X heeft hardgelopen met Polar Vantage" met onderaan een link naar de Polar site. Strava weet dus blijkbaar dat ik de Vantage in de gaten houd. Als ze er van uitgaan dat ik al over de streep ben en dus geen incentive via korting nodig heb, zitten ze er wel naast. De berichten over de GPS nauwkeurigheid staan me nog steeds niet aan, zelfs na de laatste update. N.a.v. het uitbrengen van de Vantage V Titanium heeft DCR afgelopen zondag een vergelijkingstochtje gemaakt samen met de FR945: https://www.dcrainmaker.c...-ios.html#comment-3202418
De Vantage M zou iets beter zijn qua GPS, maar mist dan wel basic functionaliteiten als bv. "audio alerts". Lijkt een detail maar als je zoiets gewend bent, is het gemis ervan irritant...
Dat jij reclame krijgt voor Polar Vantage horloges komt niet omdat Strava weet dat jij er geïnteresseerd in bent, maar omdat de persoon die je volgt de "partner integrations" aan heeft staan. Zie hier voor een uitleg over die ads en hoe je ze uit zet: https://www.dcrainmaker.c....html#strava-integrations.

Kort gezegd, het is de persoon die een activiteit logt met een dienst of toestel van een partner van Strava die kan kiezen of er een ad onder zijn of haar activiteit komt. Blijkbaar is Polar momenteel zo'n partner, vroeger was Wahoo dit ook, die partner integration heb ik dan uitgeschakeld, maar nu zie ik die niet meer terug in de partnerlijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Laatst online: 22:35
Vandaag de 245 ontvangen. Eerste indruk is goed. Heb ook een Vivoactive 3 music en daarmee vergeleken heeft de 245 natuurlijk veel meer functies. Wel is de VA3 net wat dunner en heeft deze een ander bandje, waardoor het draagcomfort een stuk beter is. Ik vind het scherm van de VA3 ook wat sprankelender. De resolutie lijkt bij de 245 weer wat hoger, al kan dat ook de gewijzigde interface zijn.

Hopelijk neemt het draagcomfort toe als ik aan het bandje gewend ben.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-11 13:58
Patrick schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:17:
Wel benieuwd naar de ervaringen met de Vantage van @Killertjuh en @ZuinigeRijder Meeste wat ik ondertussen lees is wel positief, dus sta zelf eigenlijk ook op het punt om er 1 aan te schaffen.
Hiervoor heb ik de M430 horloge gehad. Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil hierin. Kwa hartslag en GPS.
Ik sport allround dus 2x per week bootcamp en dan ren en fiets ik erbij en soms een obstakel run.

Voor HIIT trainingen zijn beide horloges nutteloos. De piek hartslagen (bijvoorbeeld 5min burpee`s doen) kan hij al niet meten. Ik durf te wedde dat me hartslag tegen de 170 zit echter laat hij max 120 a 130 zien.

Hierbij een grafiek van iets meer dan 8km rennen. Hartslag komt aardig overheen met wat ik voel. Ik heb geen hartslag band om te meten.

GPS ziet er op het oog goed uit. Echter bij ver inzoomen krijg je dit:

In de flow zie je voornamelijk het grote verschil dat je een extra optie krijgt namelijk de Cardiobelastingrapport: Echter snap ik deze nog niet echt. 8)7
Voorbeeld van 19-04 en 20-4. Van hoog belasting kans op blessure naar ondertraining.

Is het de moeite waard om voor de Vintage te kiezen tegenover de m430 betwijfel ik. Echter ik vind de vintage voor dagelijks gebruik stuk mooier. O-)

edit:
Whatsapp notification werkt alleen bij 1e bericht. De rest zie je in de vorm van "2 nieuwe berichten van gebrukera" . Ik had hiervoor al een ticket aangemaakt maar ze wisten niet wanneer ze dit gingen oplossen.

Killertjuh wijzigde deze reactie 08-05-2019 09:10 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Laatst online: 22:35
My-life schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Voor een beginnende loper zoek ik een sporthorloge. Degene is een behoorlijke digibeet dus het gebruiksgemak is heel belangrijk.
Ik heb me proberen in te lezen, maar kom er niet uit. Tweedehands kan ik, van een bekende, een TomTom Runner 3 Cardio Zwart/Groen (S) overnemen voor 55 euro.
Is dit een goede deal of is er voor < 100 euro een betere optie?
TomTom stopt met hardloop horloge's. Ik weet niet wat de impact hiervan is op (onderhoud van) de app/website voor het registreren van je activiteiten. Persoonlijk zou ik dan eerder naar een merk neigen dat nog volop actief is zoals Garmin (FR230 met beetje geluk) of Polar (M430/M600).

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Valorian
My-life schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Voor een beginnende loper zoek ik een sporthorloge. Degene is een behoorlijke digibeet dus het gebruiksgemak is heel belangrijk.
Ik heb me proberen in te lezen, maar kom er niet uit. Tweedehands kan ik, van een bekende, een TomTom Runner 3 Cardio Zwart/Groen (S) overnemen voor 55 euro.
Is dit een goede deal of is er voor < 100 euro een betere optie?
Voor die prijs een prima deal denk ik. TomTom gaat langzaam maar zeker stoppen met die horloges, maar wat er nu is is nog prima. Voordeel van TomTom is – voor een digibeet – dat 'ie niet zo bizar veel opties heeft als de dure garmins. De Cardio 3 die je op het oog hebt is overigens een horloge uit de 200-300 euro categorie en qua model nog niet eens zo oud. Het is nagenoeg het topmodel uit de TomTom serie. Dus best high-end al en voor een beginnende loper echt meer dan voldoende. Verder heeft 'ie een hele duidelijke display, gaat 'ie lang mee op batterijen omdat het geen 'smartwatch' is. Verder werkt 'ie vrij intuitief.

Grootste reden om niet voor zo'n tom tom gaan zouden kunnen zijn:
- een horloge wat je ook dagelijks wilt dragen (chiquer)
- een smart-watch willen (ook notificaties, etc.)
- meer running dynamics / features / etc (dan moet je naar bijv. de Garmins)
- bang zijn dat ondersteuning of app-koppeling verdwijnt (omdat tomtom gaat stoppen), maar dat is denk ik de komende jaren nog niet het geval aangezien de horloges nu nog gewoon verkocht worden en dus ook als 'functioneel product' moeten kunnen blijven werken. Maar voor 55 euro zou ik daar sowieso niet druk om maken. Ik zou alleen geen nieuwe a 250 euro meer kopen ;)

Just my 2 cents (als ervaren hardloper en al 5 jaar TomTom horloge bezitter)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:05
@My-life heb ook jaren een TT runner cardio gehad en overgestapt naar Garmin omdat ik toe was aan iets nieuws en betere workout opties wilde hebben. Maar Sluit me aan bij de mening van @Valorian Prima telefoon en denk dat de website/app nog wel een tijdje in de lucht zal blijven voor de basic statistieken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:24
Ik heb vanmorgen de Garmin FR 245 Music gekocht bij RunX in Groningen. Ze hadden ze net binnen.

De FR245 vervangt de FR235. Eerste indruk: het horloge is een stuk kleiner en eleganter dan de FR235. Het scherm is een stuk helderder.

Vanavond een stukje forensen op de fiets een een stukje hardlopen en kijken wat de GPS en de hartslag doet.

Acties:
  • +6Henk 'm!
bert74 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:26:
Ik heb vanmorgen de Garmin FR 245 Music gekocht bij RunX in Groningen. Ze hadden ze net binnen.

De FR245 vervangt de FR235. Eerste indruk: het horloge is een stuk kleiner en eleganter dan de FR235. Het scherm is een stuk helderder.

Vanavond een stukje forensen op de fiets een een stukje hardlopen en kijken wat de GPS en de hartslag doet.
Gefeliciteerd met je aankoop!
spoiler:
GPS meet de afstand over de tijd, en daarvan afgeleid je tempo/snelheid.
Hartslag: gaat omhoog naarmate je harder/verder gaat - omlaag als je stopt/langzamer gaat.

O, het is nog geen vrijdag? Excuus! :+

Twitter | Strava

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Toevallig heb ik een soort van hetzelfde probleem (ik denk dat m'n HRM-Run kapot is). Volgens het internet is de methode om 't snel te zien even onder je horloge kijken: branden de groene lampjes, dan is je borstband niet verbonden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
Zodra je stopt met een activiteit dan gaat de polsmeting meteen van start en niet meer via de band.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slow whoop
xray79 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:32:
Bij mij geeft het horloge aan dat er een externe sensor connected is als ik een activiteit start. Heb een F5+ met de Wahoo Tickr maar neem aan dat de andere versies dat ook hebben?
Als ik die mis of twijfel kijk ik idd of de OHR lampjes uit zijn wat eigenlijk altijd is als ik de band omdoe.
Doe de band ook alleen nog maar om bij intervaltraining de rest van de tijd klopt OHR wel aardig en neem ik de afwijking voor lief. Zou misschien anders zijn als een HR-Run ofzo zou hebben met GCT, Vert. Osc etc.
Mijn FR645 geeft ook netjes aan als de hartslagband verbonden is. Ik weet niet zeker of ik er gisteren een melding van heb gekregen op het schermpje, maar toen ik bij de instellingen keek stond er wel "Connected". In ieder geval is de HR data ervan kennelijk niet geregistreerd. Hoe dat precies zit snap ik ook niet. Ik ga in het vervolg ook maar kijken naar de ledjes van m'n horloge als ik een activiteit heb gestart met de hartslagband om: Als die niet branden zou het dus OK moeten zijn.

Overigens gebruik ik mijn hartslagband ook alleen voor interval training. Voor een gewone duurloop vind ik de OHR goed genoeg. Ik heb ook nog een RD-pod die ik wel altijd draag.

Edit: Ik heb het nog niet kunnen testen met een training, maar de hartslagband lijkt het wel gewoon te doen. Ik heb hem eerst verwijderd als sensor als van horloge, en daarna weer opnieuw toegevoegd. Zodra ik een activiteit start krijg ik nu een melding op m'n horloge dat de hartslagband verbonden is, en zie ik dat de ledjes van m'n horloge (OHR) uit gaan. Dat lijkt dus goed. Komend weekend ga ik het testen tijdens een training, in combinatie met m'n RD-pod (dus met nog een extra ANT-device).

slow whoop wijzigde deze reactie 10-05-2019 08:37 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
coldasice schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:01:
[...]

RuuH nog wel goed geregistreerd? Erg irritant dat je niet terug kunt naar een vorige versie, heb dit ook al vaker gehad, en wacht tegenwoordig wat langer met updaten.
Dit gebeurde juist tijdens RuuH. Maar tijdens het hardlopen let ik eigenlijk nooit op mijn hartslag. Ik heb met wat reserve gelopen gisteren omdat volgend weekend de Den Helder - Maastricht estafetteloop is. Na afloop vond ik mijn gemiddelde hartslag nogal hoog tov het gevoel wat ik had gehad en kwam erachter dat er ineens een sprong van 40 in mijn hartslag zat en deze gelijk op ging met mijn cadans (180-190). De gemeten afstand was trouwens 10,20 km. De vriendin van mijn broer heeft ook de FR645M en bij haar was het 10,18 km (ze heeft de 10 km trouwens ook gewonnen! :) )Een vriend van me gebruikt de Apple Watch en bij hem gaf het horloge maar 9,2km aan! :o Niet zo best van dit Apple klokje.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:16
Melkaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:26:
Enige opvallende tot nu toe is dat de stappenteller tot nu enorm veel verschillen onderling:
Garmin: 13227
- Fitbit: 15782

Met als opmerking dat op dagjes weg met de vriendin haar Apple Watch ook altijd zo'n 10% afweek in de lagere zin. Is de fitbit altijd te positief geweest of de Garmin juist nu bepaalde stappen over het hoofd aan het zien?
Segal's law is an adage that states:
"A man with a watch knows what time it is. A man with two watches is never sure."

Je kan natuurlijk een simpele stappenteller koppen voor 2 tientjes. Als je geluk hebt loopt deze gelijk op met 1 van je andere stappentellers, en dan zeg je gewoon dat die -kennelijk- het meest accuraat is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Lijkt me een goed idee inderdaad.

Wat mij betreft is het sowieso tijd voor een nieuwe startpost (topic) om e.e.a. een flinke opfrisbeurt te geven (na 9 jaar). Om het tijdlozer te houden kunnen we daarbij inderdaad een verwijzing maken naar de goede/onafhankelijke en écht op sport gerichte reviewsites.

Ik draag het stokje graag over aan een ander, dus mocht er iemand interesse hebben...? :)

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:58

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2Henk 'm!
barzi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:44:
Kent iemand een betaalbare sporthorloge met GPS waarbij je routes kan uploaden (bijvoorbeeld racefiets routes) en waarbij je turn-by-turn navigatie krijgt, naast alle andere gegevens zoals snelheid, afstand etc.?
Zulke fietscomputers bestaan wel maar heb liever een horloge gezien ik ook hardloop. Daarnaast is de kans op overleving van het horloge bij een val groter dan een fietscomputer.

Ik heb gekeken naar horloges van o.a. Xiaomi, bijvoorbeeld de Amazfit Stratos of Bip, maar die kunnen het beiden niet. Mijn oude Garmin Forerunner 225 kan het ook niet, maar door alle nieuwe modellen van Garmin zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand die hierbij kan helpen? Of een bepaalde term waar ik op kan zoeken? Op dit moment zoek ik naar horloge waarbij .gpx bestanden geupload kunnen worden, maar tot nu toe dus zonder succes.
Ik snap je gedachtegang, maar bedenk wel dat navigeren door middel van een horloge terwijl je fietst verre van ideaal is. Je hebt meestal beide handen aan het stuur en in die houding kan je niet op je horloge kijken, tenzij je deze weer op je stuur wilt binden. Maar dan kan je weer beter een losse fietscomputer pakken omdat deze een beter scherm hebben.

Het volgen van een spoor (track), dus geen echte turn by turn maar wel een lijn die je volgt met de aankondiging dat de lijn van richting gaat veranderen en eventueel hoever je van deze lijn afzit kan al vanaf de Fenix 3. Maar "tomtom" achtige toestanden of zoals je telefoon het kan is nog relatief nieuw en duur.

Mijn advies, haal een aparte fietscomputer, des noods 2e hands, daar heb je meer plezier van en hoeft niet duur te zijn. Je hebt al een edge of etrex in de ing rentepunten winkel voor 220€ en waarschijnlijk voor minder op MP.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:57
XeNeRgY schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:40:
Ben op zoek naar nieuwe bandjes voor mijn FR245. Ik vermoed dat dit de standaard Garmin bandjes zijn en ik dus ook prima een 645 of Vivoactive bandje kan gebruiken? Kan iemand dat bevestigen? Omdat het horloge nog nieuw is staat dit namelijk niet vermeld op Ebay etc.
Die drie typen gebruiken allemaal bandjes van 20mm, dus dat zou moeten passen. Zie bijvoorbeeld dit bandje van Garmin:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/pn/010-12691-04#devices

En dan meer specifiek de lijst met 'compatibele toestellen'.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +5Henk 'm!

• tlpeter
tlpeter schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:07:
[...]

Bij run2day.
Ik ben verbaasd dat het zo snel is.
En net opgehaald, me happy *O* *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:18
XWB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:28:
Voor navigatie op de fiets kan ik BikeGPX aanraden :Y Beetje fatsoenlijke telefoonhouder erbij en gaan met die banaan.
Ik gebruik OsmAnd met turn by turn navigatie. Gewoon over een enkel BT dopje in één oor. Is even wennen maar meestal hoef ik niet meer op het scherm te kijken :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava profile

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 31-10 14:12
tlpeter schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:47:
[...]

En net opgehaald, me happy *O* *O* *O*
Ik heb hem ook besteld bij run2day, hopelijk komt ie snel binnen en net ook opgehaald :D Veel plezier met je aankoop :D

Farrell wijzigde deze reactie 16-05-2019 12:28 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:07

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Xaverius schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:20:
Heb ik weer. Nieuwe bandjes voor mijn FR935 binnen. Eerste ging moeizaam los, nieuw bandje ging er redelijk op.

Tweede helft ging niet los en nu is de schroef (draad) kapot gesleten doordat de schroevendraaier er overheen ging....

Iemand ervaring mee?
Telefoontje naar Garmin gepleegd. Als alles goed gaat wordt er een schroefje toegestuurd. Dan knip ik de oude mooi door. Dat keuzemenu is best irritant maar die supportkerel was prima!

Volgende langere trails: Texeltrail 42km - Vuurtorentrail 60km
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online
Ben ik de enige die baalt van de nieuwe indeling van de prestatie gegevens in de Connect app? Ik vind het er niet duidelijker op geworden en je moet nu veel meer door klikken voor een lelijker grafiekje.
tlpeter schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:22:
Gedeeltelijk off/on topic:

Welke bluetooth headsets worden er gebruikt gekoppeld aan jouw sporthorloge?
Ik lees verschillende reviews maar ik hoor liever gebruikers ervaringen hier.
Heb de product: Skullcandy Method Wireless en product: Sony WH-1000XM2 gebruikt in combinatie met m'n F5+. Werkt allemaal prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!
tlpeter schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:22:
Gedeeltelijk off/on topic:

Welke bluetooth headsets worden er gebruikt gekoppeld aan jouw sporthorloge?
Ik lees verschillende reviews maar ik hoor liever gebruikers ervaringen hier.
Trekz Titanium en Trekz air, beide van Aftershokz. Er zijn vast betere speakers op de markt, maar ik heb als ik buiten ben geen behoefte om me af te sluiten van de wereld. Deze zorgen ervoor dat je alles om je heen ook gewoon hoort (mits je niet absurd hard volume aan hebt), wel zo veilig in mijn ogen.
Het zijn dus bluetooth spelers die werken met botgeleiding. De air zit het beste van de twee, die wordt dus ook meer gebruikt.

Gekoppeld aan Fenix 5x plus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:30
Farrell schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:10:
Mijn Garmin 945 heeft geen QuickFit horlogebandjes, terwijl er op de website van wel staat. https://buy.garmin.com/nl...922/pn/010-02063-01#specs

Hoe zit dit? Kan je er wel QuickFit horlogebandjes op zetten?
Standaard krijg je er een gewoon bandje bij en je kan de QuickFit bandjes er gewoon opzetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
@Farrel, je kunt de pinnen gewoon gebruiken maar die moet je even losdraaien om het huidige badje er af te kunnen halen.
Ik heb zojuist deze er bij besteld.
Dit zijn goede bandjes welke ik zelfs gebruik bij survivalrun.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dXXeCxx

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunth
Zal het eens uit testen deze week.
Normaal draag ik geen band meer.
Is wel een Garmin band
Edit: hier voorlopig geen problemen.
Alles werkt goed en blijft niet hangen

Gunth wijzigde deze reactie 21-05-2019 10:50 (14%)

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods 2;  watch 4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaola
Verona27 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:43:
Lijkt erop dat de Suunto 5 morgen wordt gepresenteerd, hierbij al een promo filmpje

YouTube: Suunto 5 - Smartwatch
Inderdaad: https://www.dcrainmaker.c...d-to-know-first-runs.html
of
https://the5krunner.com/2...w-preview-specifications/
Mooi alternatief voor een FR245 of Polar Vantage M.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:51
Sinds deze week een tweedehans Suunto Spartan Trainer en vind de Suunto app prima te pruimen. Stuk minder uitgebreid dan Garmin Connect, maar verder geen klagen. Zolang het broodnodige erin zit en het kan op 1 of andere manier activiteiten exporteren of synchroniseren is het wel prima wat mij betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb echt nooit last van bluetooth verbinding op al mijn Garmin producten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:45
Roozzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Letterlijk iedere update aan Android of Garmin kant en het is weer prijs hier :X 8)7

[...]

Afwachten is inderdaad iets dat ik al zeker een jaar aan het doen ben :P Deel van het probleem is dat ik nogal lang sport, en dus puur geïnteresseerd ben in de topmodellen i.v.m. de batterij. Voor het geld wil ik dan ook wel iets waar ik echt tevreden mee ben :P
De 945 staat nu op pole position. Maar twijfels blijven...
Wellicht nog afwachten tot Suunto nieuwe software update uitbrengt, kijken of dat wat oplevert volgens mij zou dit wel zeer binnenkort moeten komen, welke zeer uitgebreid zou moeten zijn..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Freeaqingme schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:08:
[...]

Hoe lang is 'lang'?

offtopic:
en nee, ik doel niet op die Chinees >:)
24+ uur? 8)

Ik loop ultratrails in de bergen; en er staat met potlood al een loopje van 168km 10k stijgen/dalen in de agenda... en misschien durf ik ooit nog eens te beginnen aan de Tor des Geants (330km, 25k d+)

Kortom, deze chinees is best lang.
tlpeter schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:09:
@Roozzz heb je dan bluetooth gekoppeld via de telefoon zelf of via de Garmin app?
Via de app koppelen zou gewoon goed moeten werken maar als ik dat via de telefoon zelf doe dan is het drama.
En de 945 is echt een mooi horloge met prima accuduur.
Ik ga er eens mee experimenteren. Thanks voor de tip!

Roozzz wijzigde deze reactie 22-05-2019 13:26 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slow whoop
XeNeRgY schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Voordat ik begin met hardlopen gaat het goed. Ik let altijd bewust op veranderingen in de HR om te zien dat de band daadwerkelijk werkt. De HR fluctureert vrijwel continu dus prima. Dan ga ik hardlopen en binnen een seconde of 30 heb ik een veel te hoge HR die een seconde of 10-15 hetzelfde blijft en daarna bijvoorbeeld 20 slagen hoger is en daar weer 10-15 seconden op blijft staan. Na een tijd gaat het inderdaad wel goed maar meestal heb ik de band dan al afgedaan en in mijn broekzak gestopt.

Vreemd genoeg lijkt er dus iets te gebeuren waardoor het van goed naar waardeloos naar goed gaat. Heb dit op mijn FR245 en Fenix 5 gehad dus specifiek aan 1 horloge ligt het niet, zeker niet als jij de 645 hebt.
Ik heb de laatste paar keer dat ik ging hardlopen met mijn Wahoo Tickr de band bij de elektrodes even nat gemaakt onder de kraan. Dat hartslagband doet het dan perfect. De oplossing is in mijn geval dus simpel.

Tijdens de eerste maanden hoefde ik de band niet nat te maken. Wellicht geleidden de elektrodes toen nog beter. Ik spoel hem regelmatig af na gebruik, en misschien heeft dat ook invloed gehad op het geleidend vermogen van de band als je hem "droog" gebruikt.

Overigens staat er ook gewoon op de website van Wahoo dat je de Tickr moet nat maken voor gebruik:
Moisten the contact point (the back of the device) on the strap with saliva or electrode gel to improve conductivity.
Ik heb dat alleen eerder nooit gedaan omdat het toen gewoon niet nodig was. Nu kennelijk wel. Ik gebruik alleen geen speeksel of elektroden gel, maar gewoon water.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Xaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:52:
Ik kreeg een tip te horen bij een trail clinic om een kleine batterypack mee te nemen. Bij die lange trails pak je toch altijd wel ergens rust toch? Kan het horloge durft bijladen.
Overigens geen idee of je activiteit dan aan kan blijven staan.
Yes, dat is de standaard oplossing. Bij de meeste horloges werkt dat prima. Maar in de praktijk ga ik geen batterypack meesjouwen, dus doe je dat bijladen alleen bij de hele grote posten waar je een dropbag kwijt kan (en dan maar hopen dat de dropbag tussen deze posten wordt verplaatst, anders heb je meerdere batterypacks nodig). Vervolgens is de vraag of je er nog aan denkt om hem op te laden na x-uur onderweg te zijn. en dan ook nog eraan denkt om je horloge mee te nemen als je verder gaat (vriend van mij overkomen); je cognitieve vermogens takelen nogal hard af na te lang zonder slaap

Dus in mijn optiek wil je dit zo min mogelijk doen, ergo je hebt een lange batterij nodig :P (Daar komt bij dat vaak alleen de topmodellen zaken als een barometer etc hebben).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Vermoeidheid die gekke dingen met je. 😅
Alhoewel ik laatst het huis al uit was om te trainen, zonder horloge. 😬

Maar ik snap helemaal.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Xaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:31:
Herkenbaar, dat is voor mij echt de horror. Ben je terug gelopen om hem vervolgens op te halen? :+ :P

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14-11 21:22
Xaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:31:

Maar ik snap helemaal.
Niet gelogd is niet getraind O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Inderdaad, Strava or it didn't happen. Gelukkig had ik nog maar een paar meter afgelegd, ik wilde net de activiteit net gaan starten. :+

Stop de verwelking!

Acties:
  • +5Henk 'm!
Bij de comments wel even aangeven dat je flink meer hebt afgelegd wegens 'technische problemen' ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
CTRL+A van de liked nummers en toevoegen aan een playlist?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-10 11:51
tlpeter schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:48:
CTRL+A van de liked nummers en toevoegen aan een playlist?
Hah stom van me, dit werkt idd wel in de app maar niet in de webplayer :z

Thx!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• chaola
Interessante vraag, maar ik kan er ook geen sluitend antwoord op geven.
Sinds kort gebruik ik naast Polar Flow ook Runalyze. Vaak liggen die in mekaars lijn wanneer ik bv. na een belastende training het advies krijg om minstens een dagje te rusten.
Dan heb je ook Vo2Max (Runalyze) en Running Index (eigen parameter van Polar). En daar heb ik de laatste tijd een paar kleine verschillen gehad na activiteiten waarbij de ene mij wat achteruitgang toonde en de ander vooruitgang of status quo.
Qua presentatie vind ik de herstelstatus op Flow wel mooi weergegeven. Die grafiekjes zou ik nog missen als ik overstap naar bv. Garmin. https://support.polar.com.../Recovery%20status(1).jpg

Moet je investeren in een sporthorloge en meer betalen voor die analysesoftware? Ik begin er meer en meer aan te twijfelen als je kijkt naar wat Runalyze, Strava en Elevate kunnen. Maar als je dan wat minder uitgeeft aan het horloge, zou ik wél investeren in een band. oHR is veel te onbetrouwbaar en dan krijg je zeker: garbage in= garbage out.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MacPoedel
@usernametaken De optische hartslagmeting aan de pols is niet zo betrouwbaar. Zelf gebruik ik een band rond mijn middel voor activiteiten waarbij hartslag belangrijk is (en altijd voor fietsen want dan werkt OHR aan de pols zeer slecht). Als een hartslagband rond je middel echt niet aangenaam is voor je, kun je ook een optische hartslagsensor op een andere plaats dan je pols gebruiken.

Er zijn zo een paar sensoren die je om op de bovenarm of op de onderarm maar dan korter naar de elleboog toe kan dragen. De meest bekende zijn de Scosche Rythm+ en Rythm24, de Polar OH1(Plus) en de Wahoo Tickr Fit. Hier een vergelijkend artikel: https://www.dcrainmaker.c...roh1-wahoo-tickr-fit.html.

Dat betekent natuurlijk wel nog een extra investering van bijna 100 euro bovenop het horloge, maar die sensoren zijn wel universeel compatibel (ondersteunen Bluetooth en ANT+), dus je zou ze bij een volgend horloge of met een ander toestel (fietscomputer, telefoon) ook nog kunnen gebruiken.

Voor de 24/7 analyse van je rusthartslag of eventuele pieken buiten training volstaat de OHR wel, dus het is ook niet dat je die andere sensor dan continu moet dragen.

@silencedead Waar vergelijk je dan mee, de optische hartslagsensor van je FR235? En als ik goed lees, is de gemeten hartslag wel plausibel en vergelijkbaar met wat je vroeger had, maar is het alleen het Training Effect dat afwijkt? Ik heb zelf geen TE op mijn Vivoactive 3, maar vind het eigenaardig dat dat niet met die AliExpress band zou werken, dat is gewoon ook een ANT+ sensor en dan zou het voor het horloge toch niet uit mogen maken van welk merk de band is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
@XeNeRgY en @silencedead De calorieën heb ik over gelezen, had als enige cijfers alleen de training effect waardes gezien en daar ben ik niet zo in thuis. 200 is inderdaad echt niets voor anderhalf uur, heb vandaag een rustige rit op de weg gereden van ongeveer 2 uur, en dat was iets meer dan 800 calorieën.

Niet echt een antwoord op de vraag en het is ook niet hetzelfde, maar ik gebruik de Fitness & Freshness curve van Strava Summit om een idee te hebben van de impact van trainingen en wedstrijden (heb het analyse pakket). Kost me €2 per maand, maar het maakt Strava niet uit dat ik een Wahoo fietscomputer en goedkoper Garmin horloge gebruik. Bij Garmin heb je met de duurdere horloges wel al die FirstBeat

@nilsscheper Van wat ik snel kon vinden ondersteunt de Vantage M wel outdoor roeien maar zonder stroke rate (https://support.polar.com/en/polar-flow-sport-profiles en https://www.dcrainmaker.c...ver-wanted-to-know.html). De ForeRunner 245 ondersteunt het uit de doos niet, maar er is dan wel een ConnectIQ app voor, de "Row SUP Kayak" app lijkt goed beoordeeld, kost een paar euro en ondersteunt wel stroke rate.

Apps van derden heb je overigens niet voor de Vantage horloges, maar dus wel een stuk meer sport profielen van Polar zelf.

@itarix Je probeert er waarschijnlijk gewoon een positieve draai aan te geven, maar er zijn meer goede dan slechte ConnectIQ apps, dus ik beschouw het toch als een nadeel dat je geen functionaliteit kunt toevoegen bij de Polar Vantage horloges. Ik heb op mijn Garmin Vivoactive 3 maar een paar apps geïnstalleerd staan en kan er ook maar 16 installeren, en geen enkele heeft een slechte invloed op de batterij. Je kan natuurlijk op elke app store rommel binnen halen, maar dat is toch ook geen argument om geen smartphone of pc te gebruiken? Het is sowieso wel aangewezen om een nieuwe app eerst te testen in een dummy activiteit voor je die gaat gebruiken, want een activiteit ben je liever niet kwijt door slechte software, zeker als het een race is.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:55

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Na wat wikken en wegen net toch de 245M besteld.

Veel meer info dan ik nu nodig heb, maar ik heb maar bedacht dat ik beter nu een horloge met te veel functies kan kopen dan volgend jaar spijt hebben.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

cv8x schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:19:
Hoe zal de Garmin 245 communiceren met de iPhone?
Meestal in de kroeg met een biertje erbij :+

Serieuzer, wat wil je nu weten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:32

Bartske

Valar Morghulis

Mijn FR245M bij clever training is ook eindelijk verzonden! Ze schijnen volgende week weer een grote voorraad binnen te krijgen dus als je nog met flinke korting wil bestellen zou ik het daar doen!

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:11
RR46 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:09:
Indoor roeien is met een F5+ best goed te tracken, open water of 3d apps geen ervaring mee.

Vraag voor de F5 gebruikers, hebben jullie bij de optie “live tracker” de mogelijkheid “ongevallen detectie” ontdekt? Ik las dat verschillende (245M en ook F5) deze optie zou moeten hebben, maar om een of andere reden heb ik het nog niet ontdekt? Of heeft dit te maken met een of andere firmware upgrade (die mogelijk nog niet in NL gerelaesed is)?

Het lijkt me anzich een fijne optie als je b.v. alleen een trail gaat doen in het bos, als het er dan toch op zit? :P
Die functie zit inderdaad op mijn F5X+ sinds de laatste update. Ik kan hem triggered door de knop linksboven lang (paar seconden) ingedrukt te houden (werkt dan als een panic button). Volgens mij is het zo dat wanneer je de functie in Connect kan instellen dat je hem dus ook op je horloge heb. Voor welke modellen dit precies is weet ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@RR46 Bij mijn FR645M zit sinds de laatste firmware update een optie veiligheid in het instellingen menu.
Ik kwam er laatst wel achter dat de ongevaldetectie ook wordt geactiveerd als je tijdens een activiteit applaudisseerd. Het wordt dus automatisch geactiveerd als er bepaalde schokken op het horloge worden losgelaten, wat op zich ook wel logisch lijkt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MacPoedel
@retlaw Strava zegt er zelf over:
So What Does it Mean?
While this type of fitness and freshness chart is popular among endurance athletes it can be difficult to understand at first. In general the overall numbers aren't as important as general trends. If possible, it's best to compare where you are now to times in the past when you were fit. This can help you determine your current fitness and how to get even better.
Strava gebruikt de relative effort score die bij elke activiteit hoort, beetje zoals Training Effect van FirstBeat (denk ik?). De cijfers betekenen dus eigenlijk niet echt iets, je kunt niet met anderen vergelijken, je moet vergelijken met wanneer je je goed voelde. Heel eerlijk, echt zinvol is het voor mij ook niet en ik had vooral Strava Summit (Training) voor de live segmenten, maar die gebruik ik ook niet echt meer (upload alle activiteiten als private).

Mijn curve van het afgelopen jaar ziet er zo uit:
Strava FnF Niels

Waarschijnlijk ben ik wat (veel :) ) minder atletisch dan jou, doe nog maar 2 jaar aan hardlopen en fietsen.
Heb afgelopen jaar maar twee echt zware inspanningen gedaan (Mont Ventoux met fiets in augustus, 16K wedstrijd in oktober), is altijd moeilijk voor mij om meer dan een uur tijd vrij te maken voor sport. Strava krijgt dus alleen maar trainingsdata binnen en lijkt daardoor wat te onderschatten met dan pieken. Je ziet effectief wel een winterdip en dat ik eind maart/begin april ziek was. Maar ik heb deze winter ook veel gezwommen, zonder hartslagmeting, en dat lijkt bij Strava niet meegeteld te hebben.

Als ik mijn grafiek bekijk, ben ik afgelopen maand wel vrij goed bezig, maar dat is dan ook omdat mijn zwemtijd naar lopen en fietsen is gegaan. Misschien toch maar een zwem HR halen :P . Moet ik nog kijken

Hadden nog anderen vanmorgen last dat Garmin Connect continu crashte (Android)? Herstarten telefoon hielp niet. Er stond al een update klaar in de Play Store, na die installatie heb ik geen crash meer gehad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12-11 21:36
retlaw schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:25:
[...]

Ik heb nu een tijdelijke Summit en heb de Fitness & Freshness curve ook eens bekeken. Ik kon zo snel niet iets terugvinden over wat de waardes nu inhouden. Wat is een gemiddelde of goede waarde en wat is minder goed? Wat haal jij hier precies uit?
Verder is de 'winterdip' wel mooi zichtbaar en is de conditie beter dan vorig jaar rond deze tijd :). Wel grappige informatie, maar ik denk niet dat ik het Summit pakket blijf aanhouden na de trial...

[Afbeelding: Strava Summit]
96 :X ....

Ik probeer mijn fitness level op te krikken maar vraag me af wat hij precies meet.
Moet ik langere runs doen, snellere runs, meer runs...

Een leuke plugin voor Strava is de Elevate extension voor Chrome.
Heb je ook de fitness trend grafiek maar dan gratis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:55

Rhapsody

In Metal We Trust

fo0 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:00:
Iemand enig idee waar de 245 te koop is?
kijk eens op GPS.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
fo0 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:08:
Btw: wat een enorme prijsafspraken. Overal de zelfde prijs.
Niet overal. Bij Clever Training UK kun je gebruik maken van 10% korting via de code van DCR (DCR10BTF). De music versie van de FR245 kost je dan €307,79.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunth
Er is een topic over de knopjes ivm de Forerunner 245 die goedkoop aanvoelen en slecht reageren.
https://forums.garmin.com...on-click-quality-very-bad

Acties:
  • +1Henk 'm!
rockhopper schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:06:
@Gunth Op de Garmin fora zitten voornamelijk klagers, ongeacht welk toestel je kijkt voornamelijk gezeur met weinig goede feedback. Misschien dat het inmiddels beter is, maar ik blijf er tegenwoordig weg omdat het vrij eenzijdig is en negatief. Ik zou deze topics met een korreltje zout nemen en eerder feedback lezen bij de reacties op het topic van het toestel bij dcrainmaker of andere wat 'neutralere' sites.

Het staat je natuurlijk wel vrij om dergelijke topics te volgen, en als het echt mis gaat zien we vanzelf wel een revisie / recall, al verwacht ik dat niet.
Ik vind het ‘klaaggehalte’ tegenwoordig wel meevallen en kom er toch wel regelmatig en probeer ook mensen te helpen die daar vragen stellen. En het lijkt me ook logisch als je een probleem hebt dat je het forum gebruikt om hulp te vragen, dus dat er dan vooral problemen aan bod komen vind ik niet zo’n probleem. Waar ik me wel verschrikkelijk aan geërgerd heb de afgelopen jaren was de brakke forum software die Garmin gebruikte (je werd steeds automatisch uitgelogd), maar deze is recentelijk compleet vernieuwd en werkt nu beter. Bij DCR is het met name interessant om de berichten te lezen als een horloge net uit is. Als ik daar nu b.v. kijk voor mijn FR645M, dan is het daar nu erg ‘stil’.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Frenz64 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:50:
Ben eruit, eigenlijk toen mij vrouw zei: "dat horloge kan toch alles wat je nodig hebt?" Is ook zo, dus ik neem 'm over van een mede-tweaker. Goedkoopste oplossing sowieso, heb ik gelijk een reserve lader en geen overbodig leren bandje.

De Stratos trouw blijven heeft ook wel wat, was bijna overgelopen naar het Garmin-kamp, oeoeoeh ;)
Saaie vrouw! ;)

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-11 16:28
Eens! :X

Deze promoveert naar een van m'n zoons als m'n triatlon ambitie serieuzer wordt (en dat kon wel eens redelijk snel worden, maar dan ga ik denk ik voor de full monty: 945)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:12
xray79 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:47:
Hier op Android geen probleem soms wat trager als WiFi/4G slecht is zoals afgelopen weekend op de camping. Maar de loopjes werden gewoon (soms wat later) gelogd op connect en Strava
Ik heb ze gebeld. Blijkt een vaker gemeld issue en geldt voor bepaalde telefoons (ik neem aan iPhones). Hij had er zelf ook last van met z’n Edge. Ze zouden er mee bezig zijn.