Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:17
Ruim €1000 is ook een manier om $1500 te omschrijven (en in euros hier gaat het nog meer worden.

Mooi dat we de doelgroep gevonden hebben ;) maar je hebt nog niet helemaal overtuigd, je vind de Marq nu nog wat te duur (Garmin is vlgs mij niet zo van de prijsverlagingen, alleen aanbiedingen), maar je hebt wel verschillende horloge uit het dure segment. Waarom is hij te duur dan, @Rene ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:35
Frenz64 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:48:
Ruim €1000 is ook een manier om $1500 te omschrijven (en in euros hier gaat het nog meer worden.

Mooi dat we de doelgroep gevonden hebben ;) maar je hebt nog niet helemaal overtuigd, je vind de Marq nu nog wat te duur (Garmin is vlgs mij niet zo van de prijsverlagingen, alleen aanbiedingen), maar je hebt wel verschillende horloge uit het dure segment. Waarom is hij te duur dan, @Rene ?
Omdat de horloges uit het duurdere segment (voor mij) investeringen zijn. Dan bedoel ik niet zozeer financieel, maar meer in de vorm van persoonlijke waarde. Zo heb ik voor beide kids een horloge gekocht uit hun geboortejaar, ik weet zeker dat die over 25 dankbaar zijn als ze die van mij “erven” ;)

Nou vermoed ik niet dat iemand een Garmin Marq 30 jaar gaat bewaren om vervolgens kado te doen.

Als sporthorloge daarentegen vind ik 1000-1200 ook veel (20-25 korting t.o.v. De prijs op de Garmin site moet wel realistisch zijn), maar wel te doen als het horloge kwalitatief een stuk beter is afgewerkt dan een fenix 5 plus. Doe je er 5 jaar mee dan is het 250 euro per jaar, dat verbrassen andere op een avond in een restaurant of in de kroeg. Dan is het naar net wat je hobby’s zijn en waaraan je je geld wilt uitgeven. (Kijk ter vergelijking ook eens naar de amateur wielersport, genoeg mensen die dure groepen of Carbon wielen kopen welke de prijs van dit horloge evenaren. Daar is het functioneel nut ook bijna niks, maar het gaat ook om het gevoel).

Een doorslaand succes zal het niet worden, maar ik denk dat er serieus wel genoeg gekken rondlopen die zo een horloge willen kopen.

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-07 20:09
Zowel voor duiken als voor vliegen kwamen bij de Charlie /Delta en Descent versies van de Fenix 5 (+) klachten over de onnauwkeurigheid van de hoogte-/dieptebepaling. En Garmin vermeldde in het verleden al wel dat de Charlie niet als primaire informatiebron gebruikt moest worden (had bij parachutespringen wel een optie geweest). Ervan uitgaande dat deze Marq horloges op dat vlak niet beter geworden zijn, verkleint dat de kopersmarkt nog wat meer; voor serieus gebruik geen optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-07 17:10
Ik heb prima ervaringen met CTUK, behalve dat ze ooit een keer een mailtje van me over het hoofd gezien hebben. Dus tip: als je niks hoort, trek nog een keertje aan de bel.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
In ideale omstandigheden is alles accuraat. De praktijk wisselt helaas. Dat betekend overigens niet dat horloges het niet goed -kunnen- doen. Het is alleen een hoop geld om een compleet horloge aan te schaffen voor slechts hartslagmeting. En tja of je nou een band thuislaat en er een horloge voor in de plaats neemt...

Ik vind zelf die traditionele hartslagbanden voor geen ene moer zitten, vandaar mijn grote voorliefde voor de scosche. Daarnaast heeft m'n horloge geen ohr, maar m'n scosche rhythm24 koppelt prima aan zowel m'n fenix 3, als m'n bolt tijdens een fietstochtje. (en nog wat andere gps toestellen)

Daarvoor gebruikte ik de rhythm+, die was ook prima maar heeft een iets kortere accuduur.

Hoe dan ook, mocht je toch voor een horloge gaan dan zou ik de data van het horloge gewoon gebruiken ipv die van je fietscomputer, om de simpele reden dat het een hoop werk is om de data (hartslag) van de één naar de ander te krijgen bij horloges, al zal dit misschien niet voor alle horloges werken. Zoals @Mistraller al zei, let erop dat er in ieder geval de optie "HR uitzenden" op zit en dat je huidige toestel dit kan ontvangen.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:12
MrAcid schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Aangezien mijn Fenix 5s tijdelijk terug moet naar Garmin, om gerepareerd/vervangen te worden: iemand goeie tips voor een leuk (tijdelijk) alternatief?

Gaat me puur om hardlopen - liefst ook zwemmen (indoor), maar geen must - totdat ik mijn fenix weer terug heb.

Ik zou tijdelijk een ander merk kunnen proberen, daarna weer verkopen. Heb Suunto altijd al interessant gevonden maar nooit gehad/geprobeerd. Een COROS lijkt me ook wel eens leuk, maar daar is volgens mij moeilijk aan te komen. Ik kan natuurlijk ook een Garmin van Marktplaats halen.

Hoor graag andere suggesties!
Ik heb zelf ook Suunto altijd interessant gevonden maar het is zo’n kleine speler dat ik mij afvraag of je hem naderhand wel goed kan doorverkopen voor een redelijke prijs. Een Garmin is wel weer goed door te verkopen schat ik zo in zeker nu het hardloop “seizoen” weer aanbreekt en Jan en alleman weer buiten gaan lopen.

PVOutput

MrAcid schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Aangezien mijn Fenix 5s tijdelijk terug moet naar Garmin, om gerepareerd/vervangen te worden: iemand goeie tips voor een leuk (tijdelijk) alternatief?

Gaat me puur om hardlopen - liefst ook zwemmen (indoor), maar geen must - totdat ik mijn fenix weer terug heb.

Ik zou tijdelijk een ander merk kunnen proberen, daarna weer verkopen. Heb Suunto altijd al interessant gevonden maar nooit gehad/geprobeerd. Een COROS lijkt me ook wel eens leuk, maar daar is volgens mij moeilijk aan te komen. Ik kan natuurlijk ook een Garmin van Marktplaats halen.

Hoor graag andere suggesties!
Garmin MARQ Athlete natuurlijk! >:)
@MrAcid of je graait iets uit de ing rentpunten winkel, waarschijnlijk heb je dan zelfs kans om 'm door te verkopen tegen kostprijs.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

RR46 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:30:
Apple Watch gaat je op hardloop gebied absoluut(!) tegen vallen, als gadget misschien leuk, maar niet meer en niet minder.

Recentelijk heb ik zelf een FR235 verkocht via MP (in nette staat plus 3 jr garantie), in no-time weg (voor een prijs waarvan ik zeg, leg dan een beetje bij en heb je 100% nieuw, maar wie ben ik).
Apple Watch heb ik de Series 1 gehad - dus ik ken de beperkingen. ;) Ik lees nu dit terug, en dat moet ik inderdaad niet meer doen. :+ MrAcid in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"

Ik denk dat ik inderdaad voor een 235 ga. De ING-shop heeft wel goeie prijzen maar alleen voor de duurdere modellen.

Dank allen!

13:40 - inmiddels een 235 HRM om mijn pols. Toch wel echt een stuk lichter dan mijn Fenix 5s zeg!

MrAcid wijzigde deze reactie 21-03-2019 13:40 (16%)

Twitter | Strava

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Tanden poetsen met het horloge om je verkeerde arm levert je zo een paar honderd stappen op. :D :')

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Voor watchfaces ga hier eens kijken.

Ik gebruik zelf Gearmin die kan je via je telefoon helemaal customizen. Er zijn er genoeg dacht ik zo voor ieders smaak.

De standard face kan je op je horloge zelf instellen. Als je hem kiest dan kan je aanpassen en ellke cirkel vullen met de data die jij wilt zien.
Lees de online manual eens door heb ik ook gedaan toen ik hem kreeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-07 17:10
chaola schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:53:
En voor wie het nog niet gelezen had bij the5krunner: ook de 245 komt dichterbij en de eerste foto's zouden gelekt zijn: https://fccid.io/NCC/CCAF18LP2270T3/l0Av7qe25qQ=
Niet echt een looker, maar we zullen maar afwachten wat de specs en kleurenvarianten gaan worden.
https://fccid.io/NCC/CCAF18LP2270T3/l0Av7qe25qQ=

link fixed :) maar ziet eruit als een prima Forerunner apparaat, en vergeet niet dat er "Forerunner 245 MUSIC" staat!

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

Pelox2002 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Ik zie hem nog voor deze prijs staan en in stock staat er.. Ik twijfel zelfs om een 2e te kopen nu..
Ik zie hem ook op voorraad staan, maar ik heb donderdag een Forerunner 235 gekocht. ;)

Twitter | Strava

• Frenz64
Omdat Suunto als horloge een volwaardig serieus alternatief is voor een Garmin 645/935, waarbij alleen de Suunto de mogelijkheden en kwaliteit van Garmin Connect ontbeert (Polar evident ook). Maar zowel Polar als Suunto bieden meer dan genoeg data op hun resp. platforms.

VA3 heeft touchscreen bediening, zijn voor- en tegenstanders van.

• serge75
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-07 19:52
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een opvolger van mijn M400.

Het schiet alle kanten op (935/745/Spartan trainer/vantage). Ik vind het prijsgat tussen de 235 en de 645/935 zo groot eigenlijk.

En het verschil tussen 645 en 935 is dan weer erg klein of zelfs negatief, al komt dit natuurlijk ook doordat de 935 al iets ouder is.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor hardlopen, 4x per week nu. Interval opties, 'structured workouts"' en navigatie zijn wel eisen. Accuduur liefst ook zo lang mogelijk en een laag gewicht. Daarbij wil ik hem graag 24/7 dragen, dus een mooier design dan de M400 is erg welkom. Ideale prijs zou max euro of 300 zijn. Maar voor die prijs vind ik niet goede kandidaten.

De 645 is wel een mooie kandidaat, de music-versie is niet nodig. Die is voor een 340 euro te krijgen, maar met een beetje zoeken heb je voor 35 euro meer een 935. En die gaat misschien nog wel verder dalen.

De Spartan trainer heb ik ook al overwogen, maar die ondersteunt geen gefaseerde trainingen, oftewel 'structured workouts En maar heel basale intervaltrainingen.

Wie weet is de aanstaande 245 wel de oplossing

• serge75
  • Laatst online: 17-07 19:52
De Suunto is er ook in het zwart of zwart/metaal hoor. Alleen zijn die niet zo extreem laag geprijsd als deze knalkleuren nu.

• Frenz64
Verona27 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Maar de Suunto Spartan Trainer valt dus eigenlijk een klasse hoger dan de vivoactive? Enige nadeel wmb zou dan zijn de kleur van de Spartan denk ik. Volgens Tweakers heeft de vivoactive wel betere bescherming tegen water en ANT+ ondersteuning.
Klasse hoger kun je niet zeggen, grofweg kun je zeggen dat de VA3 meer smartwatch geïnspireerd is, Suunto zit tussen 235 en 645 in en zijn hardcore sporthorloges. Overigens heb je niet goed gekeken naar de waterdichtheid, beide zijn 50m waterdicht (bron DC Rainmaker).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 21:21

Galois

1811 - 1832

Pathogen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:01:
[...]

Ik heb een 5+ (gewonnen) maar ik zou persoonlijk toch eerder een 645 kopen als ik mijn eigen geld eraan moest besteden. Als hardloper zit er gewoon geen verschil tussen, en als je een F5S(+) naast een 645 zou leggen zie ik in een eerste oogopslag helemaal niet welke nou welke is.

Wat de F5+ wel heel fijn doet is de batterijduur bij dagelijks gebruik.
Wat ik het minst fijn vind: het siliconen bandje wordt héél snel lelijk en heel makkelijk vies. En eerlijk gezegd vind ik hem een beetje te dik en bulky.
Kanttekening: ik had hiervoor praktisch nooit een horloge om en ik ben er heel snel aan gewend. Ook met slapen geen probleem al hoor ik wel mensen die een andere mening hebben.
Wat mij doet neigen naar een Fenix 5 plus zijn de kaarten. Als ik op vakantie ga, doe ik vaak een 'heen-en-weer-loopje' om niet te verdwalen. Ik probeer wel eens een 'rondje' te doen die ik dan bv. eerst op Google Maps oid heb ingeprent in mijn hoofd, maar helaas gaat het dan toch vaak wel mis. Daarom lijkt zo'n kaart op mijn horloge die mij laat zien dat ik verkeerd loop, wel fijn. Ook al zal ik die optie maximaal 10x per jaar gebruiken :(
Gebruik jij die kaartenoptie? Maak jij een route in bv Strava/Komoot/oid die je dan op je horloge laat en loopt die dan?

Ook de optie 'open water zwemmen' zit niet op de 645. Niet dat ik dat nou zo vaak doen, maar laat dat ook 10x per jaar zijn...

Kortom: duidelijk luxe-probleempjes. Voor de 645 gaan lijkt mij verstandig, de Fenix 5 Plus nemen, lijkt mij een decadente actie :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:41
Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Wat mij doet neigen naar een Fenix 5 plus zijn de kaarten. Als ik op vakantie ga, doe ik vaak een 'heen-en-weer-loopje' om niet te verdwalen. Ik probeer wel eens een 'rondje' te doen die ik dan bv. eerst op Google Maps oid heb ingeprent in mijn hoofd, maar helaas gaat het dan toch vaak wel mis. Daarom lijkt zo'n kaart op mijn horloge die mij laat zien dat ik verkeerd loop, wel fijn. Ook al zal ik die optie maximaal 10x per jaar gebruiken :(
Gebruik jij die kaartenoptie? Maak jij een route in bv Strava/Komoot/oid die je dan op je horloge laat en loopt die dan?

Ook de optie 'open water zwemmen' zit niet op de 645. Niet dat ik dat nou zo vaak doen, maar laat dat ook 10x per jaar zijn...

Kortom: duidelijk luxe-probleempjes. Voor de 645 gaan lijkt mij verstandig, de Fenix 5 Plus nemen, lijkt mij een decadente actie :)
Ik weet niet of je de App DwMap kent.
Die gebruik ik voornamelijk bij het wandelen, geeft prima routes weer en indien ik links/rechts moet een mooi piepje..
Natuurlijk geen vervanging voor Full Map view maar volstaat bij mij iig prima...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:41
slow whoop schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:30:
[...]

Nou, dat vind ik helemaal niet makkelijker. De omschrijving van de app maakt niet duidelijk in hoeverre de app nu echt kaarten laat zien op je telefoon, of alleen een route (op een witte achtergrond). Dat is een groot verschil.

Ik heb de app zelf niet geprobeerd, maar kijkend naar de plaatjes bij de app beschrijving denk ik dat het alleen een route is. Op sporthorloges die zelf kaarten ondersteunen zie je wel de kaart, maar dat lijkt me logisch. De toegevoegde waarde van dwMaps lijkt dan me ook beperkt, en wat dat betreft zou "dwRoute" een betere naam zijn voor de app.
Dit is wel mogelijk : https://dynamicwatch.zend...952-dwMap-Background-Maps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-07 20:45
@Andre_J Thanks. Die link heeft wel een duidelijke beschrijving. Kennelijk zijn die background maps wel een premium functie, die $10 per jaar kost (of eenmalig $30). En dan nog moet er verbinding zijn met je telefoon.

Persoonlijk hoef ik deze functie niet, zeker niet als ik er ook nog m'n telefoon voor moet meenemen. Navigeren op een kaartje op m'n horloge terwijl ik aan het hardlopen ben lijkt me sowieso vrij lasting. En als ik gewoon wandel pak ik net zo lief m'n telefoon met Google maps.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel meerwaarde heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Geen idee... heb er geen ervaring mee (mijn huidige hardloophorloge is een Forerunner 620, zonder deze optie).

Maar het lijkt mij niet heel handig als je alleen een spoor volgt zonder een kaart op de achtergrond. Dan heb je toch alleen door als je verkeerd gaat omdat je van dat spoor afwijkt?
Vroeger, heel vroeger, 20 jaar geleden :) had ik een GPS handheld, die welbekende gele Etrex, die had ook geen kaarten en moest je ook een spoor volgen van de kaarten die met Mapsource gemaakt waren. Dat was bij wandelen in bv. de Ardennen, echt niet makkelijk.

Ik heb verder geen ervaring met een horloge met routeopties en zonder kaarten, maar ik vergelijk het dus met mijn ervaring met die gele Etrex, en dat was niet echt optimaal...

Jouw ervaring is anders?
Je hebt de route vantevoren meestal zelf gemaakt, daarmee heb je belangrijkste punten al 'in je hoofd' (bewust/onbewust). En qua lastigheid van een 'spoor' volgen: op de meeste punten heb je maar een paar opties: links-rechts-rechtdoor, je ziet snel genoeg wat er moet gebeuren.

Dus ja, mijn ervaring is anders. Ik loop bijna nooit verkeerd. Als dat wel gebeurt dan krijg je een 'Off Course' melding, kijk je op je scherm en zie je snel genoeg hoe je weer op de route moet komen. :)

Die achtergrondkaarten met dwMap zou ik niet teveel van verwachten/op gokken. Als je écht kaarten wilt dan zou ik het 'native' nemen. Maar ik denk dus dat je het niet nodig hebt.

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
Pelox2002 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Het is maar net wat je doel is met het horloge, ga je ultraruns lopen of loop je gewoon om de zoveel dagen een paar km. Ik heb ook wat betreft accuduur geen problemen ondervonden. Ben juist van een tomtom multisport overgestapt naar de suunto trainer omdat bij de suunto de accu veel langer meegaat. Ik doe gemiddeld 5 dagen met 1 lading, waarbij ik 2 a 3x 10km loop.
Ja, snap ik! Ik loop ongeveer 3x per week, dus dat zal het punt niet zijn maar ik wil soms nog wel eens lange ritten fietsen dus dan ben ik soms 6 tot 8 uur onderweg en zou wel graag hebben dat ie dat gewoon volhoudt. Heb uiteindelijk wel de Spartan Trainer besteld maar dan bij Amazon.de, daar hadden ze de zwarte voor 150 :) komt woensdag binnen, ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelox2002
  • Laatst online: 10:16
Verona27 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Ja, snap ik! Ik loop ongeveer 3x per week, dus dat zal het punt niet zijn maar ik wil soms nog wel eens lange ritten fietsen dus dan ben ik soms 6 tot 8 uur onderweg en zou wel graag hebben dat ie dat gewoon volhoudt. Heb uiteindelijk wel de Spartan Trainer besteld maar dan bij Amazon.de, daar hadden ze de zwarte voor 150 :) komt woensdag binnen, ben heel benieuwd!
Nice! hopelijk bevalt hij!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelox2002
  • Laatst online: 10:16
Suunto app is nieuwer en daar gaat Suunto verder op bouwen. Op dit moment kan de movescount app meer geloof ik, maar uiteindelijk zal het overgaan naar enkel Suunto. Je kan dus wellicht beter gelijk beginnen met de Suunto app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenz64
Klopt, DC R heeft een artikel geschreven over de ontwikkeling bij Suunto, klinkt allemaal veelbelovend, maar voorlopig nog niet gerealiseerd: https://www.dcrainmaker.c...ns-integration-doors.html

Acties:
  • +1Henk 'm!
@slow whoop & @Galois Nog even over het 'navigeren' met een witte achtergrond. Ik geef even mijn ervaring met de inmiddels bijna antieke Fenix 3. Hier betekend navigeren inderdaad alleen een kruimelspoor (track) volgen die je van te voren gemaakt hebt, of van iemand anders hebt gekregen (je kan zowaar in het veld delen).
Heel intuïtief werkt het allemaal niet, maar bij wandelen is het goed te doen. Je krijgt dan net vroeg genoeg van te voren een tril-signaal dat er een koerswijziging komt en welke kant je geacht wordt op te gaan. Ook is het 'offroad/offtrack' gaan niet helemaal nutteloos, je ziet continu hoever je van de route af bent en welke kant de route ligt.
Dus voor wandelen is mijn oordeel goed te doen en een fijne toevoeging.
Voor hardlopen: ongeschikt
Voor fietsen: totaal ongeschikt

Het probleem ligt hem met name in het laat aankondigen dat er iets moet gebeuren. Op de fiets zou je dan weer één hand van het stuur moeten halen en kijken wat er moet gebeuren, tegen die tijd mag je een mooie U-bocht maken met gevaar voor je eigen leven. Misschien zijn er meer sporten waar het wel kan, zoals kano/kayak ofzo, maar het is inderdaad beperkt.
Maar mocht je helemaal de weg kwijt zijn kan het ook nog nut hebben, al heb ik hier nog geen ervaring mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Zwerver

CISSP certified

Vincent90 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:34:
@Zwerver
Ik gebruik zelf de runkeeper app (op je Apple watch ook niet de mooiste app). Hierbij kan je op je telefoon je intervaltraining maken en vervolgens kan je deze op je awatch starten. Je kan inderdaad op je awatch zelf je intervaltraining niet maken, maar we selecteren van de eerder gemaakte trainingen. Ik maak geen hele spannende intervallen, maar je kan kiezen uit 3 verschillende snelheden en of je de intervallen in tijd of afstand wil.
Ik ga toch eerst nog even naar intervals kijken. De reden is simpel. Mijn schema bouwt zich op als volgt (en de meeste TAO gebruikers zullen dit herkennen):
Walk/slow run for 5 minutes at 5:21 /km [10:41 - 5:11 /km] 142 bpm (130 to 146), (935 m).
Easy run for 16 minutes at 4:50 /km [4:59 - 4:46 /km] 161 bpm (154 to 167), (3.3 km).
Nou heb ik gemerkt dat de grote afwijking optreedt als ik op snelheid loop (dus de 4:50/km) en minder als ik in de opgegeven hardslag zone loop (154 - 167). Tot nu toe is intervals de enige die ik kan vinden waarbij ik die hartslagzone kan gebruiken in een "interval", alhoewel dit natuurlijk geen interval mag heten. Het wordt echter lastiger als er - zoals bij sommige loopjes - 6 of 7 stappen zijn met verschillende hartslagen en dan is het instellen wel belangrijk.

Wat ik nu met de maker van TAO (Sean) aan het discussiëren ben is of hij in de weergave aan kan geven in welke HF-zone hij wil dat er getraind wordt. Dus niet alleen 154 - 167, maar ook bijvoorbeeld aangeven dat dit Z1 of Z2 is. Dan kan ik namelijk 1x per week controleren of die zones nog goed staan en dan de rest netjes voorkoken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:38
Xaverius schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:28:
Wellicht dat het kan, maar ik ben het nog niet tegengekomen. Disclaimer, ik heb de handleiding niet gelezen en niet online gezocht.
Tja, misschien moet je dat toch maar eens doen dan... Tijdens navigeren: Menu -> Pan/zoom.
serge75 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:19:
[...]

Goed om te weten. Ik dacht dat je wel kon inzoomen, hoewel onhandig.
Kan dus ook gewoon...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Xaverius

Ultraloper (#patser)

Topicstarter
m0ridin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:18:
[...]
Tja, misschien moet je dat toch maar eens doen dan... Tijdens navigeren: Menu -> Pan/zoom.
Bedankt! Als ik weer een route volg ga ik het proberen. Tot nu toe heb ik het nog maar een paar keer willen gebruiken.

Volgende trails: Schuitwatertrail 19k, Viking Steam Trail 42k, Airborn Freedomtrail 44 km, Indian Summer Trail 50k
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite & https://connect.garmin.com/modern/profile/hvdmeer_nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Zwerver schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:32:
Right, bleek dat mijn vrouw nog een FR405CX had liggen dus die ligt nu ook aan de oplader. Gaan we dus morgen maar eens met twee horloges - en een hartslagband - lopen...
#dcrainmaker-style

:+

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Zwerver

CISSP certified

SaURoN schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:10:
[...]

iSmoothRun
http://www.ismoothrun.com/
https://itunes.apple.com/...pro/id410965399?ls=1&mt=8
Ik kan zover ik zie gewoon een workout maken op de telefoon en deze selecteren op de applewatch. Na die tijd kan je vanuit ismoothrun gewoon deze uploaden naar garmin connect of Strava
vreemd. Ik probeerde een Workout aan te maken (lukt) en die te selecteren op de watch (lukt niet).
Intervals is idd ook een optie maar iets duurder, heb ik zelf geen ervaring mee nog maar lijkt ook maken op de telefoon en gebruiken op de watch, dus snap even niet wat je bedoelt met data uploaden?
http://www.intervalspro.com/
https://itunes.apple.com/app/id957586938
Wat ik bedoel is de data downloaden vanuit TAO (bijvoorbeeld) en dat dan uploaden naar de app. Zodat je dus niet 20 workouts met het handje mag gaan intikken.
De maker van Workoutdoors is ook bezig met interval functionaliteit, maar dat duurde nog een aantal maanden.
https://itunes.apple.com/...rs/id1241909999?ls=1&mt=8
http://www.workoutdoors.net/

Wat meer info hier over te vinden
https://www.reddit.com/r/...doors_developer/?sort=new
https://forums.macrumors....t-features.2134687/page-9
Hier ben ik zelf wel benieuwd naar, want de rest van de app is echt super! Zelfs uploaden naar strava kan direct en je kan je GPS accuracy ook perfect zien (en offline maps)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Zwerver schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:07:
[...]

I'll be damned! En waarom dat nou niet op een logischere plek staat :P

En ik ben dubbel gecorrigeerd nou ook. Want via de dropbox integratie kan ik ook de files vanuit TAO uploaden. Het enige wat niet meegenomen lijkt te worden zijn de hartslagzones.
Kijk dat is mooi dat je het gevonden hebt ;) Ja helemaal logisch is het niet dat klopt, ik heb het de eerste keer ook niet direct gevonden :P

• Frenz64
Ik hoorde laatst iemand die onregelmatige slaaptijden op z'n VA3 had.....(geintje)

Mooi man, chique watch @BroederM , binnen de Garmin reeks een van de meest elegante imo. maar niet zo mooi als een Stratos naturellement :+

(zit hier lollig te doen terwijl ik net een blessure opgelopen heb)

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03:43
PatrickC schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:17:

Wat betreft die slaaptijden. Ik ken geen horloges die dit per dag verschillend kunnen instellen. Maar op zich doet die instelling helemaal niet zoveel, dus in hoeverre heb je hier dan last van?
Ik deel een stukje van de ergernis. Voorheen gebruikte ik een vivofit 2 als stappenteller (en slaaptracker), daarbij drukte je gewoon op een knop om aan te geven als je ging slapen (4 seconde ingedrukt houden), en datzelfde nog een keer als je wakker werd.

De Fenix 5+ doet z'n best. Maar als ik voor het slapen gaan nog wat lees in bed, of 's ochtends niet direct m'n bed uit ga nadat ik wakker ben, dan wordt m'n slaap erg overdreven (nee Garmin, ik slaap niet 10 uur / nacht. I wish...).

Voor mij zou een app ideaal zijn waarbij je gewoon een optie hebt ergens om zelf aan te geven wanneer je je ogen dicht doet - of weer open.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 19:14
Galois schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:34:
[...]

Dat begrijp ik (mbt benen zwemmen): je horloge zit immers aan je pols :)

Maar bij een stevigere afzet, zou het niet tellen van baantjes minder of opgelost moeten zijn. Dan gaan we dat maar doen: harder afzetten!
En naast een goede afzet, werkt het ook om goed de kant aan te tikken en wellicht een halve seconde pauze nemen voor het afzetten.

Ik zwem een vrij stevige schoolslag met een niet heel briljante afzet, dus ik zorg dat ik altijd met de linkerhand (waar ik het horloge draag) duidelijk de kant aantik en dan redelijk fors afzet. Sinds ik dat doe, heb ik veel minder vaak gemiste keerpunten.

dreamscape wijzigde deze reactie 28-03-2019 11:13 (13%)

Punctuality is the politeness of kings

• slow whoop
stefijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:55:
Voor zover ik weet ook op basis van de loopgegevens? (En dan dus ook op basis van deels borstband en deels polsgegevens). Ik heb nog nooit de Stress Score of de Guided Test gedaan via mijn horloge

Ik zou ook zeggen dat zone 3 doenbaar moet zijn, maar voor mijn gevoel zit ik zeker een halve zone lager dan de zones die mijn training aangaf. Zone 3 voelt meer als zone 4 (zo kwam ik tijdens het lopen aan een hartslag van 160 ongeveer, maar daarbij zat ik pas op zone 3.0)

Misschien moet ik tijdens surivaltrainingen en andere trainingen waarbij ik de borstband niet gebruik die polsmeting maar uitzetten omdat die anders de scores slecht beinvloed.
Volgens mij kloppen je HR zones voor geen meter. Als je een lactaatdrempel hebt van 164, en je zones hebt ingesteld aan de hand van die lactaatdrempel, dan begint zone 5 bij 164 (en loopt door tot je max HR). Zone 4 en 3 zitten daar ieder zo'n 10 hartslagen onder. Dus zone 3: 145-154. Zone 4: 155-164. Met een HR van 160 kun je dus niet in zone 3 zitten.

Als ik jou was zou ik gewoon je HR zones even opnieuw bepalen aan de hand van je lactaatdrempel. En eventueel de lactaatdrempel test opnieuw doen.
Mijn vraag is: kan het zijn dat mijn zones veel te hoog ingesteld staan omdat mijn horloge vaker input krijgt van de polshartslagmeter dan van de hartslagband. Ik weet uit ervaring dat mijn polsslagmeter altijd veel te laag aangeeft, met andere woorden mijn horloge denk dat mijn hartslag bij een bepaalde inspanning veel lager is dan de werkelijke hartslag en denkt: "zo, goeie conditie, we gooien die zones maar eens omhoog!"
Volgens mij kunnen de HR zones alleen geupdate worden aan de hand van HR metingen met een hartslagband, dus niet met optische HR. En dan nog wordt het je gevraagd of je horloge je HR zones moet aanpassen. Het gebeurt denk ik dus niet zo maar zonder dat je er erg in hebt (tenzij je blind op OK drukt).

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 15:52
Hoe zijn hier de ervaringen met Elevate for Strava? Een browser extentie die extra analyses en grafieken maakt obv je Strava data?
https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 17:25
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks? Ik twijfel om dus de Suunto Trainer aan te schaffen. De kleurrijke zijn vrij goedkoop maar vind ik niet erg geschikt om dagelijks te dragen. De donkere uitvoeringen wel maar zijn dan ook weer duurder... Dus zonde als ik hem uiteindelijk alleen voor het sporten gebruik.
vandermark schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:25:
Hoe zijn hier de ervaringen met Elevate for Strava? Een browser extentie die extra analyses en grafieken maakt obv je Strava data?
https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing
Gebruik het dagelijks. Werkt erg goed. Ik heb zelf geen Strava Premium maar dit voldoet meer dan prima.

Het wordt ook regelmatig geupdate. Toevallig dacht ik onlangs 'goh, het zou handig zijn als je de totalen van maand tot maand kon zien, in plaats van per jaar'. Twee weken later kwam de 'rolling progression' update uit die precies dat doet :)
Freeaqingme schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Niet helemaal stof voor het sporthorloge topic allicht, maar hoe bouw je je sets dan op? Gisteren heb ik bijvoorbeeld 5x: { 500m borst, 200m rug } gezwommen. Dan hoef ik alleen maar te tellen hoeveel setjes ik al gedaan heb, en hoever ik ben met 't huidige setje. Dan hoef ik geen losse baantjes te tellen. Daarnaast hoef je natuurlijk niet ieder baantje te tellen in een 25m bad, als je iedere keer dat je aan 1 kant van het bad bent +50m in je hoofd doet ben je er al.
60 tot 80 baantjes bostcrawl :P

FreeShooter wijzigde deze reactie 28-03-2019 15:55 (43%)

• Freeaqingme
FreeShooter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:50:
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks?
Ja. Maar mijn Fenix 5+ is dan niet alleen mijn sporthorloge, het is ook mijn reguliere horloge, mijn stappenteller, en het apparaat wat allemaal statistiek bijhoudt (slaap, hartslag, andere activiteiten, etc).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Verona27
  • Nu online
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks? Ik twijfel om dus de Suunto Trainer aan te schaffen. De kleurrijke zijn vrij goedkoop maar vind ik niet erg geschikt om dagelijks te dragen.
Ik heb net de suunto trainer gekocht, een tweedehands via amazon.de, je hebt dan de zwart voor 150 in goede staat en met garantie als ik het goed heb. Verder draag ik em tot nu toe wel de hele dag, maar is nog nieuw natuurlijk. Ik denk dat ik het uiteindelijk niet dagelijks blijf doen, betekent ook vaker opladen en ik vind em te sportig om te combineren met nettere outfits.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:48
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks?
Vroeger droeg ik een normaal horloge en had ik mijn 920XT als sporthorloge om. Echter werd ik gek van het geswitch en draag ik nu mn 920XT standaard. De Smart-functies gebruik ik niet (don't ask me why).

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-07 20:32
Freeaqingme schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:57:
[...]

De Fenix 5+ doet z'n best. Maar als ik voor het slapen gaan nog wat lees in bed, of 's ochtends niet direct m'n bed uit ga nadat ik wakker ben, dan wordt m'n slaap erg overdreven (nee Garmin, ik slaap niet 10 uur / nacht. I wish...).
Mijn Garmin 935 denkt soms dat ik op mijn werk heb zitten slapen. :-(

Acties:
  • +2Henk 'm!
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks? Ik twijfel om dus de Suunto Trainer aan te schaffen. De kleurrijke zijn vrij goedkoop maar vind ik niet erg geschikt om dagelijks te dragen. De donkere uitvoeringen wel maar zijn dan ook weer duurder... Dus zonde als ik hem uiteindelijk alleen voor het sporten gebruik.
Je stelt een vraag, maar je geeft eigenlijk zelf ook meteen het antwoord. Kies gewoon een toestel dat je wel iedere dag de hele dag met plezier draagt.
Ik kon voor mezelf ook niet €350 verantwoorden voor een Fenix 3 toen die net uit kwam, als ik hem puur alleen als 'sporthorloge' zou zien. Maar ik draag hem dus inderdaad iedere dag, de hele dag en dan mag het gerust iets meer kosten.
Verder: bij twijfel altijd door sparen voor de betere versie, want niks is zo vervelend als een smak geld uit te geven aan iets waar je net niet helemaal blij van wordt omdat het ..... mist.

@BroederM Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Ik ben blij dat je voor jezelf een goede keuze hebt kunnen maken. (sorry voor de late reactie, erg druk geweest deze week)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenz64
Die rare gaten kunnen verklaard worden door je houding op de fiets, daar gaat OHR vrijwel altijd de mist in, ook bij andere merken. Dan istie gewoon ff je hartslag kwijt.

"getest" zal wel betekenen dat alle knopjes werken, ik kan me niet voorstellen dat een medewerker van Amazon of het bedrijf erachter een stukje met het horloge gaat lopen. Zou 'm ook terugsturen.

• Freeaqingme
@xray79 Is het in Garmin Connect wel gewoon 1 activity? Strava ondersteunt geen multisport activity, denk ik. Dus dan zal het een compromis zijn om die data toch te kunnen importeren.

Al met al vind ik Strava leuk voor het sociale component, maar de data die je op Garmin Connect kan vinden veel completer dan op Strava.

Freeaqingme wijzigde deze reactie 30-03-2019 16:19 (27%)

• Frij5fd
Gandalf68 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:05:
Hoi hoi, ik ben weer terecht gekomen bij deze afdeling nadat ik via google niet veel wijzer wordt van mijn vraag.

Mijn zoon gaat zondag 7 april de marathon lopen voor de tweede keer. Vorig jaar rond september (althans twee jaar geleden dus ) zei hij Pa ik ga de marathon lopen. Ik ja joh tuurlijk... nog nooit echt hard gelopen ofzo dus ik dacht die is gek.

Maar bij een hardloop vereniging terecht gekomen en duurlopen gedaan, halve marathon van Spijkenisse en vorig jaar uitgelopen in 4.50 uur …

Niet slecht als je bedacht dat hij een verkeerd shirt (niet ademend ) aan had van de film de marathon, en een rugzak met waterzak om had met anderhalve liter water... en de hoge temperatuur toen.

Dit jaar liep hij een 30 km al in 2 uur drie kwartier... en moeten ze hem af en toe afremmen op de club.

nu is hij deels autistisch dus wil ik hem wat stimuleren door een klein cadeau (vorig jaar een garmin forerunner gekregen voor zijn verjaardag ) en nu dacht ik er aan om een hartslagband te geven , toch een stuk beter dan een horloge, nu dacht ik aan de Garmin Premium ANT+ Hartslagsensor . Ik kan echter geen ervaringen of test vinden via google,

Hebben jullie ervaringen hier mee of tips ivm de aanschaf...
De FR235 ondersteunt geen running dynamics, alleen de FR630 en FR735xt deden als semi-rond horloge dat. De meerwaarde van een HRM-run premium band van Garmin is daarmee erg beperkt. Op zich wel prima hartslag registratie, net zoals de Wahoo Tickr.
Persoonlijk zou ik dan eerder een Wahoo Tickr fit optische hartslagmeter geven (of Scosche rhythm24 of Polar OH1). Deze banden zitten meestal rond de elleboog (iets erboven of eronder) en geven een betere hartslag registratie vaak dan de sensor van het horloge (zonder dat het onprettig zit zoals bij een borstband).
Mocht je zoon willen upgraden naar een Garmin horloge uit een hoger segment, dan is de HRM-run wel weer een optie: naast running dynamics ook betere meting van hartslagvariatie (een meetwaarde die zo'n duurdere Garmin ook gebruikt)

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:10

Roozzz

Plus ultra

nogeeninlog schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Wat grappig, ik wou zojuist precies hetzelfde posten!
vanochtend heb ik een mini triathlon gedaan en dat kwam vijfvoudig als fietstocht in Strava. dus 4 gewist en de 5e opgesplitst.
Wel jammer als strava multisport niet ondersteunt. zo exotisch is een triathlon nou ook weer niet.
Laatste keer dat ik een multisport activiteit deed, snapte strava dat prima. Keurig fietsen als fietsen, lopen als lopen en transities als activiteit. Ik vermoed dat garmin de verkeerde flags meestuurt...
Suunto doet het in ieder geval keurig :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ach... toch maar de knoop doorgehakt en de Fenix 5 plus besteld! :)

Ik zat er zo mee in mijn hoofd, dat ik met de Forerunner 645 dit altijd zal hebben gehad...

Op amazon.it voor 550 euro...

(vind het wel raar dat al die verschillende Amazon van de verschillende landen, wel versturen naar de andere landen, maar continu andere prijzen hanteren... met Amazon zelf als verkoper...)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2Henk 'm!
MrAcid schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:43:
Helaas is mijn Garmin fenix 5s defect ('aan het gaan'). Scherm werkt niet meer/amper op alle schermen waarbij de achtergrond wit is. Dat is redelijk onbruikbaar - dus ik ga nu kijken hoe goed de support/garantieafhandeling van Clever Training (UK) is. Heb hem sinds juli 2017 - dus nog wel binnen de garantietermijn van verwachtte levensduur. Fingers crossed!

Hier twee filmpjes van de issues:
https://twitter.com/Maarten_S/status/1106844334652047361
https://twitter.com/Maarten_S/status/1106875761477197824

Tijdelijke workaround is om alle schermen zoveel mogelijk in te stellen op een zwarte achtergrond.
Binnen een week omgeruild voor een helemaal nieuw exemplaar door Garmin Nederland. _/-\o_

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slow whoop
@Galois Ik ken dat gevoel wel. :) Zo heb ik ook lang getwijfeld voordat ik mijn FR645M kocht. Ook erg duur, maar ook een hoop leuke functies die niet alle andere hardloop horloges hebben.

Kaarten mis ik geen moment, maar als het bij je knaagt kun je denk maar beter wat extra uitgeven aan een horloge dat dat wel heeft. Volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Galois schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:48:
[...]

Dat is erg netjes! Allemaal geregeld door Garmin NL zonder tussenkomst van de winkel zelf?

Enig wat mij tegenstaat dat ik vandaag een Garmin heb gehaald bij amazon.it is dat bij een garatie-issue ik daar met de Italianen uit moet zien te komen... Is toch eenvoudiger met Garmin NL zeg maar en dan is dit laatste hobbeltje ook weg :)
Ja. Wel eerst met winkel contact opgenomen maar die verwezen meteen door. Dus toen Garmin kanaal direct geprobeerd - ging heel soepel!

Twitter | Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 08:37
SuperPoekie schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:45:
[...]

Insights wellicht?
Of t zijn badges die je verdiende - die geven ook een notificatie.
Het waren de badges!

Many thanks, één mini frustratie minder ;).

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +5Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

Garmin had "per ongeluk" de nieuwe Forerunner 245 even online staan.

https://www.activejr.com/...nner-245-pictures-leaked/

En volgens deze bron komt er misschien ook een Forerunner 945 aan.

XWB wijzigde deze reactie 08-04-2019 17:35 (57%)

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:16
Wil een nieuw sporthorloge aanschaffen, Heb altijd een polar gehad maar denk dat het nu toch een Garmin gaat worden. Was aan het kijken naar een 645 of misschien een 935 maar ik kom een Fenix 5 tegen voor 349 euro bij Amazon.de (of 299 pond bij Amazon.co.uk).

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

No brainer toch?

Edit: niet te lang nagedacht en gewoon besteld.

[Roland] wijzigde deze reactie 08-04-2019 22:32 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
[Roland] schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:11:
[...]

Wist dat dit de versie uit 2017 was en wist niet dat er een nieuwere versie was, terwijl ik toch een geregelde bezoeker van dc rainmaker ben :) . Weet van het bestaan van de 5 plus met wifi en kaarten maar vind ik minder belangrijk. Maar wist dus niet dat er een "nieuwe" 5 is.
Effe voor de duidelijkheid... de “nieuwe” versie van de 5 IS de 5 plus, dus je wist wel dat er een nieuwere versie was. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Toppertje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:28:
[...]

Daar heb je gelijk in natuurlijk, maar hoe zou ik het horloge dan moeten dragen :? daarbij is het horloge gemaakt om mee te sporten. Tevens heb ik dit in anderhalf jaar met mijn Fenix 3 nooit gehad, dit apparaat is een factor 2 duurder, lijkt mij toch dat deze minstens net zo goed moet zijn.

[...]

Die twee opties met en zonder Galileo zal ik nog wel even proberen komende paar week.
Het is compleet random, de ene keer is het een paar honderd meter en de andere x een paar km, ik loop ook niet tussen hoge gebouwen of door dichte bossen.
Ik zou het inderdaad eens proberen zonder Galileo (dus alleen GPS). Momenteel werkt Galileo (volgens mij) nog niet zelfstandig maar in combinatie met GPS. Ik kan mij voorstellen dat als er een Galileo-fix is en deze valt weg, dat het dan even duurt om 'm of te herstellen of over te schakelen op GPS. Dat is misschien bij jou het geval?

Probeer de komende trainingen eens alleen GPS ingesteld te hebben en kijken wat er dan gebeurt? Ik ben in ieder geval erg benieuwd (al dan niet omdat ik hetzelfde horloge heb 8)).
De initiële diensten van Galileo zijn gebaseerd op zeer accurate signalen, al zullen die aanvankelijk niet continu beschikbaar zijn. In de beginfase zal Galileo daarom worden gebruikt in combinatie met andere navigatiesystemen, zoals GPS. (...) Het complete systeem zal naar verwachting volledig operationeel zijn in 2020.
bron: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-18-4023_nl.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Toppertje Je hebt je activiteit niet op publiekelijk staan, in ieder geval: ik moet je eerst volgen om het eea te kunnen zien, en daar zit ik dan weer niet op te wachten. Mocht je strava prive willen houden, post dan je log op een temp site als http://www.mygpsfiles.com/app/

Acties:
  • +1Henk 'm!
Galois schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:14:
Ik merk geen verschil tussen GPS en GPS+Galileo instelling.

Deze (zaterdag) loop is met GPS. Ik liep aan de linkerkant van de weg:
-snip plaatje-
En deze (vanavond) met GPS+Galileo. Ik liep aan de rechterkant van de weg:
-snip plaatje-
Vergelijkbare afwijking dus... uit dit N=1 onderzoek, kan geen andere conclusie getrokken worden :)
We kunnen niet zien welke kant je op ging, dus het ging twee keer goed? Twee keer fout? :) En tja een klein stukje kaart zegt ook niet heel veel, je wil eigenlijk een flink stuk zien, liefst nog onder variabele omstandigheden wat betreft landschap, stukje open, stukje bos, stukje hoge gebouwen om echt goed eventuele verschillen te spotten. Gelukkig geef je zelf al aan dat het n+1 is :)

Verder ben ik het met @Freeaqingme eens, een kaart als achtergrond (zeker een onbekende) is geen goed ijkpunt. DCRainmaker beweert altijd dat je het beste de satelliet ondergrond van google maps (dus niet de kaart variant maar de 'luchtfoto' variant) kan gebruiken als referentie, maar ook die is niet 100% foolproof.
En inderdaad, beter consequent het spoor/de track aan één kant ipv een dronkenmanspoor die zigzaggend heen en weer over de weg gaat, terwijl jij netjes aan één kant blijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frij5fd
[Roland] schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:22:
Wil een nieuw sporthorloge aanschaffen, Heb altijd een polar gehad maar denk dat het nu toch een Garmin gaat worden. Was aan het kijken naar een 645 of misschien een 935 maar ik kom een Fenix 5 tegen voor 349 euro bij Amazon.de (of 299 pond bij Amazon.co.uk).

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

No brainer toch?

Edit: niet te lang nagedacht en gewoon besteld.
Nadeel van de Fenix 5(s) is de ANT+ communicatie. Deze is niet zo goed. De Stryd footpod geeft vaak problemen, maar ook andere sensoren die via ANT+ data doorsturen.
Maar als je dat soort spul niet gebruikt, is het een mooi horloge. Met nadruk op mooi, niet op licht (qua gewicht)
middelsluis schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:31:
Apple Watch: vraag. Ik heb al een aantal dagen activiteiten ( < 150 dagen beweging ) opgebouwd. Nu moet ik voor een aantal dagen het ziekenhuis in kan dus niet (voldoende) bewegen. Kan ik gedurende deze periode het registreren van deze dagen pauzeren zodat ik mijn "medaille" niet kwijtraak? Ok, mee eens, niet heel belangrijk maar wel grappig.
Nee, dat kan helaas niet. I feel your pain - ben ik een keer door een bug mijn 100+ dagen streak kwijtgeraakt en was een halve dag chagrijnig! :+

Twitter | Strava

• Rdam
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-07 20:18
middelsluis schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:06:
Dank u allen voor de snelle reacties Duidelijk: uithuilen en opnieuw beginnen. :) :)
Voor een paar dagen horloge aan een actieve kennis uitlenen?

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-07 22:03
Zie vandaag op amazon.de de Garmin Fenix 5 voor 299 voorbijkomen en de Vivoactive 3 music voor 195. Beide best interessant, als je bekend bent met de mogelijkheden/beperkingen/bugs van elk type. ;)

PS DCRainmaker hintte al naar aankondigingen van nieuwe Garmin horloges deze week, dus als je the latest and greatest wil, nu niks kopen. :)

Dat de Garmin 945 en Garmin 245 zullen uit gaan komen is her en der al uitgelekt

estorino wijzigde deze reactie 10-04-2019 13:08 (37%)

• m0ridin
Als er geen GPS is wordt eea bepaald mbv interne sensoren... tracking heb je dan neit maar tempo kan dan nog aardig geschat worden (en de tijd loopt ook door, dus daarme kan afstand worden berekend, etc).

Lijkt er idd gewoon op dat GPS verbinding verloren wordt, de interne sensoren het overnemen, de GPS weer terugkomt en hoppa... er wordt een lijntje tussen last-known en nieuwste getrokken.

Wel vreemd en zou zeker niet regelmatig moeten gebeuren, helemaal niet als je gewoon wacht op een goede fix bij starten, je niet langs een kerncentrale/dikke storingszenders rent,je niet tussen torenhoge gebouwen of dik bos door loopt.

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Toppertje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:57:
[...]

Plaatje van strava, wordt gewoon netjes per km bijgehouden:
[Afbeelding]
Dat overzicht deelt Strava zelf in per kilometer of mijl (afhankelijk van de instellingen van degene die de pagina opent). De rondetijden (met de indeling van je horloge zelf dus) staan hier en daar zie je:

Gezien de afgeronde tijdsduur van elke ronde was dit waarschijnlijk een workout? En bij de stukken 8' snel/2' rust lijkt er inderdaad geen overeenkomende gps-data te zijn (als je hovert over de ronde zie je het bijbehorende stuk normaliter blauw oplichten op de kaart).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

BikeTiresDirect heeft de nieuwe Garmin Forerunner 245 Music online staan voor $349:

https://www.biketiresdire...rmin-forerunner-245-music

It takes two fools to argue.

• Ragger
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-07 17:50

Ragger

slopen. alles kapot maken.

hgkertjed schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:11:
Zijn er meer mensen die sinds de reset van de weekteller in het gps-signaal problemen hebben met hun 310xt?
Mijn 405CX (precies even oud als de 310XT) doet het nog wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-07 19:40
rockhopper schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:21:
[...]

Er is natuurlijk nog de optie 'valsspelen' dwz dat je door pols / arm bewegingen stappen kan stimuleren. In mijn ogen een prima vorm van bewegen als je bedlegerig bent. Maar ik laat het verder aan je persoonlijke ethische commissie over of je dit in orde vind voor je eigen medaille serie
Ik zou dat dan wel doen met de handen boven de lakens.. anders zal de verpleegkundige misschien heel raar opkijken als ze plotseling binnenstapt ;)
Zapato schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:49:
Op Amazon.co.uk zijn diverse Garmin horloges in spring sale.
Ugh, had dat nou niet gezegd, nu heb ik weer een rondje amazon europa gedaan en zag dat er eindelijk een F5x plus in mijn target range te koop was. 590€ op amazon.es (ja ja ik weet dat ik 500 als grens had gesteld, maar ik kon deze niet voorbij laten gaan).
Mijn portemonnee haat je nu @Zapato al is het ergens wel grappig dat je me met die nick uiteindelijk bij amazon.es hebt gebracht.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Freeaqingme schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:10:
[...]

Wat zou je dan willen met de grondcontact-tijd functionaliteit*? Ik heb hier laatst naar gekeken, maar de conclusie die ik op internet aantrof was dat dat weinig 'actionable' was. Ofwel, stel dat het apparaat zegt dat de grondcontacttijd X ms is, wat voor oefening ga je dan doen om dat hoger, of juist lager te krijgen? Is er een ideale grondcontacttijd?
Volgens Garmin:
Dit is de hoeveelheid tijd waarbij u contact maakt met de grond bij iedere stap tijdens het hardlopen. De grondcontacttijd is meestal heel kort en wordt daarom gemeten in milliseconden. Voor zeer goede hardlopers zijn de grondcontacttijden zelfs extreem kort, vaak minder dan 200 ms. Vrijwel alle ervaren hardlopers hebben grondcontacttijden van minder dan 300 ms omdat zij hebben geleerd hun voeten snel weer op te tillen en niet doorglijden als ze neerkomen. Bij doorglijden komt de voet te ver vóór het lichaam neer, wat leidt tot een remmende beweging bij het neerkomen en meestal langere grondcontacttijden.

Wat je b.v. kunt trainen is van een hak-landing naar een middenvoet -of voorvoet-landing gaan. De grondcontacttijd gaat dan omlaag en je ‘remt’ ook minder omdat je voeten minder ver vóór het lichaam landen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@route99, de Fenix 5 (plus) zelf meet geen grondcontacttijd. Daar heb je een hartslagband of een pod voor nodig. Staplengte en cadans doet het horloge wel zelf.

Om reactiever af te kunnen zetten (en dus een kortere grondcontacttijd), kun je ook kijken naar een actievere knieinzet.

Verder ben ik het wel eens dat de 'oudere' sporthorloges als inderdaad de 910XT (en ook mijn vorig horloge de Forerunner 620) eigenlijk alleen voor het sporten waren. Bij zeker de Fenix 5 plus heeft Garmin zijn best gedaan om een horloge te maken die 'dagelijks' gedragen wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Freeaqingme schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:38:
[...]

Kan je dat nu ook al niet afleiden uit de cadence (weet niet of de 910xt die kan meten als je de juiste foot pod of hartslagband gebruikt)? Het lijkt me dat hoe hoger de cadence, des te lager de grondcontacttijd is.
Ja, er zit ook een relatie tussen cadence en grondcontacttijd, maar dat is met name voor jezelf. Als ik met 190 cadence loop dan heb ik een lagere grondcontacttijd dan bij 170. De ‘kunst’ is echter om een lagere grondcontacttijd te krijgen bij dezelfde cadence. Als je bv met 180 cadence loopt en iemands anders ook, dan kan je grondcontacttijd behoorlijk verschillen met die andere persoon.

Ik zelf heb een tijdje een milestonepod gebruikt en gebruik nu sinds enkele maanden een Garmin Running Dynamics pod. Ik vind het leuk om data te zien zoals staplengte, verticale oscillatie, vericale ratio, grondcontacttijd en grondcontacttijd-balans.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bl0cKeR schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:08:
[...]
Heb je ook al bevestiging gehad dat hij wordt verstuurd? Ik heb hem ook daar besteld voor 430+20 verzending, maar ik begin steeds meer twijfels te krijgen of ik gem wel krijg..
Ik zag net wat in de mail dat Spaans was dat leek op verzending, verwachte levering woensdag de 24e, maar ik zal het zo eens door translate gooien. Mijn Spaans is redelijk, maar niet vlekkeloos.
Maar zoals @Galois je zit op Amazon meestal wel goed. Mocht het misgaan, tja dan wordt de credit kaart niet belast...
Bij mij was het de F5x plus voor €590 trouwens.

-edit- Yup, translate gebruikt en het is het standaard "we've shipped your item and it can no longer be changed" bericht. Horloge is dus onderweg :Y)

rockhopper wijzigde deze reactie 16-04-2019 19:22 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Keurige prijs hoor! Voor de F5x+... heb de F5+ voor net iets minder (550).

Ben overigens erg tevreden!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Reageren met de vraag 'wat vond bedrijf 'X' ervan is een enorme dooddoener en voegt niks toe, ben je van mening dat een post niet voldoet, maak dan een TR aan.

• Crxtreem
  • Laatst online: 08:46
Ik heb nu een paar weken een HRM borstband.
Werkt allemaal goed maar vraag mij af of je die nog op een goede manier aan mijn uitrusting kan toevoegen in de Garmin app.

Ik heb hem nu als overig toegevoegd, maar weet niet of er een andere manier is.
Garmin heeft een aparte Connect IQ app uitgebracht om de Connect IQ wijzerplaten, widgets, toestel-apps, gegevensvelden en muziek-apps te beheren. Ik hem ‘m zojuist geïnstalleerd en mijn horloge staat er automatisch in en alles is veel overzichtelijker dan via de Garmin Connect app. Dit ziet er uit als een echte app store. Er werd ook meteen automatisch alles geupdate waarvoor een update beschikbaar was. Dus, eerste ervaringen/indruk zijn erg positief.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-07 20:19
PatrickC schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:40:
Garmin heeft een aparte Connect IQ app uitgebracht om de Connect IQ wijzerplaten, widgets, toestel-apps, gegevensvelden en muziek-apps te beheren. Ik hem ‘m zojuist geïnstalleerd en mijn horloge staat er automatisch in en alles is veel overzichtelijker dan via de Garmin Connect app. Dit ziet er uit als een echte app store. Er werd ook meteen automatisch alles geupdate waarvoor een update beschikbaar was. Dus, eerste ervaringen/indruk zijn erg positief.
Klinkt goed en sneller dan de bestaande web pagina/IQ store. Kon hem eerst niet vinden in de Google play store maar zoeken op Garmin IQ store en hij is net geïnstalleerd en werkt idd beter en sneller dan via de 'oude' app. Bedankt voor de tip anders had ik het niet geweten. Wel raar dat Garmin dit niet bekend maakt......

xray79 wijzigde deze reactie 18-04-2019 13:26 (9%)

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Er lijkt weer een beetje vaart te komen in de Forerunner 345 en 945, op reddit zijn nu images gepost, voornamelijk van de 945:

https://www.reddit.com/r/...images_of_forerunner_945/

Map support op de 945! Zo te zien wordt het de lichtere (en plasticy) variant op de Fenix reeks _/-\o_

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• m0ridin
Melkaz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:37:
Er lijkt weer een beetje vaart te komen in de Forerunner 345 en 945, op reddit zijn nu images gepost, voornamelijk van de 945:

https://www.reddit.com/r/...images_of_forerunner_945/

Map support op de 945! Zo te zien wordt het de lichtere (en plasticy) variant op de Fenix reeks _/-\o_
Bwoah, interessant... benieuwd naar de uiteindelijke specs. Jammer dat het scherm en design eigenlijk een beetje hetzelfde als de 935 is, maar onder de looks lijkt wel veel veranderd.

Eventueel nieuwe gps chipset van sony, eventueel nieuwe ohr, nfc, maps, wellicht nieuwe cpu en dus sneller, etc.

En als 599 de uiteindelijke prijs wordt is het prijzig, maar nog enigzins te doen.

Nog steeds zeer happy met mijn 935, maar hou deze met veel interesse in de gaten!
Dat de 945 deze week aangekondigd wordt is bijna een zekerheid, ik heb immers net een Fenix 5x plus besteld. Er is een geheime wet die er dan voor zorgt dat er direct een opvolger aangekondigd, zo niet uitgebracht wordt ;)

Maar goed, map support is wel gaaf, even kijken wat het gaat brengen qua kosten en features.

xray79 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:51:
[...]

Klinkt goed en sneller dan de bestaande web pagina/IQ store. Kon hem eerst niet vinden in de Google play store maar zoeken op Garmin IQ store en hij is net geïnstalleerd en werkt idd beter en sneller dan via de 'oude' app. Bedankt voor de tip anders had ik het niet geweten. Wel raar dat Garmin dit niet bekend maakt......
Ik ben op het youtube channel van Garmin geabonneerd en deze kwam voorbij:

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-06 07:39
Ragger schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:42:
[...]

Mijn 405CX (precies even oud als de 310XT) doet het nog wel.
Afgelopen weekend bleef mijn 310XT problemen geven na een harde reset, maar gisteren bleek hij het weer goed te doen na nog een harde reset. Voorlopig kunnen we dus weer even door met de 310XT :)

• Ragger
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-07 17:50

Ragger

slopen. alles kapot maken.

hgkertjed schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:58:
[...]

Afgelopen weekend bleef mijn 310XT problemen geven na een harde reset, maar gisteren bleek hij het weer goed te doen na nog een harde reset. Voorlopig kunnen we dus weer even door met de 310XT :)
Groot gelijk, hij is nog maar 10 jaar oud :)

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-06 07:39
Ragger schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:53:
[...]

Groot gelijk, hij is nog maar 10 jaar oud :)
Zolang iets doet wat het moet doen, vervang ik het niet. In al die jaren dat ik het horloge heb, was dit het eerste probleem :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
Xaverius schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:04:
Gisteravond is het lusje van mijn horlogeband kapot gegaan van mijn Forerunner 935. Nu heb ik het provisorisch met wat plakband weer gemaakt maar natuurlijk is het handiger om een nieuwe te hebben.

Nu zullen die kleine dingen vast niet los verkocht te worden. Ik heb net gezocht op horlogebanden en zie vooral via Aliexpress hits. Zitten hier mensen die ervaring hebben met alternatieve horlogebanden voor een Garmin bestellen? Is zo'n bandje van 3 dollar nou net zo "goed" als die van Garmin?
Voor mijn 230 gewoon een Ali bandje besteld. Kost geen drol en kwaliteit is prima. Kun je ook nog eens wisselen van kleur en materiaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 10:36
Zelfs de quick release mechanismes zijn prima, ik heb er ook meerdere

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Bl0cKeR Mijn Fenix 5x plus is vandaag binnen gekomen. Mooi moment kan ik er gelijk tijdens Pasen mee spelen.
Verzonden vanuit Italië en het is het goede model. Leuk detail, op de verpakking staat dan weer gewoon €849 als prijs. Ik hoop dat jij ook goed nieuws krijgt vandaag

• Bl0cKeR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:45

Bl0cKeR

titel

rockhopper schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:49:
@Bl0cKeR Mijn Fenix 5x plus is vandaag binnen gekomen. Mooi moment kan ik er gelijk tijdens Pasen mee spelen.
Verzonden vanuit Italië en het is het goede model. Leuk detail, op de verpakking staat dan weer gewoon €849 als prijs. Ik hoop dat jij ook goed nieuws krijgt vandaag
Yep, de mijne gister ook ontvangen, prachtig mooi uitgebreid klokje. Gaan we vast veel plezier van hebben! 🙂

sigh

• Frenz64
Xaverius schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:04:
..... Nu heb ik het provisorisch met wat plakband weer gemaakt .......
Plakband? Datkandusniethè, duct tape natuurlijk! (vooruit, tiewrap kan ook wel, maar schuurt mss teveel)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:42

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Het ziet erna uit dat de aankondiging later deze week zal gebeuren van de 45, 245 & de 945 serie, een aantal webshops hebben per ongeluk de specs al geleaked.

Specs:
https://www.activejr.com/...-245-and-45-specs-leaked/

Mooie plaatjes:
https://imgur.com/a/gN9wPvC

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
Nom nom, 945... komt u maar!

De 935 is eigenlijk al dikke prima, maar de 945 kan hem nog perfecter maken met:

een wat snelle processor
betere gps? (sony chipset, en deze schijnt ook zuiniger te zijn dus betere accuduur)
betere ohr? (nieuwe elevate ohr)

en in de categorie 'niet omdat het moet, maar omdat het kan:
maps
muziek
garmin pay

ben zeer benieuwd, en ook niet in het minst naar de prijs :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
@m0ridin Ik ook :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelmer_g
  • Laatst online: 11-07 16:21
Xaverius schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:15:
Bedankt voor de reacties. Ik zal even kijken welk kleurtje ik naast zwart ga bestellen.
Nog een vraag, heb je een speciale schroevendraaier nodig voor die schroefjes?
Heel vaak krijg je er een klein schroevendraaiertje bij, ook bij de goedkope van AE. Ik merk zelf weinig verschil tussen de originele band en die van Garmin, het voelt iets minder duurzaam maar ondertussen houdt hij het al een paar maanden zonder problemen uit (inclusief slapen, rennen, zwemmen, outdoor; eigenlijk alles).
omnom schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:43:
Ik loop al jaren met een Fenix 3 HR maar probeer de laatste tijd m'n techniek wat te verbeteren. Een wat hogere cadans, kortere staplengte, dat soort dingen. Nou zat ik te denken aan een footpod om dat wat nauwkeuriger te meten maar ik las dat ook sommige hartslagbanden running dynamics meten... En dan heb ik ook meteen een betere hartslagmeting (al loop ik daar nog niet op). Zit je wel iedere keer met zo'n band die je om moet doen.

Wat zou nou de handigste/beste optie zijn? RD pod? HRM-Run of toch gewoon een footpod? Zit af en toe ook te denken om m'n F3 te vervangen maar eigenlijk is dat nog niet echt nodig denk ik :D
Ik gebruik sinds kort de Garmin Running Dynamics Pod (€55 bij amazon.de) icm een FR645M en dat werkt prima. Van het dragen van de pod merk je niets en de extra data die je krijgt kan erg nuttig zijn als je aan je looptechniek wilt werken. Een HRM-Run zou ook kunnen, maar die zou ik alleen overwegen als je een nauwkeurigere hartslagmeting wilt, b.v. tijdens intervaltraing. Voor de normale duurloop (waar je hartslag geleidelijk hoger of lager wordt) vind ik de optische hartslagmeting via de pols nauwkeurig genoeg.

• Verona27
  • Nu online
Nielson schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:30:
Het is schijnbaar al een flink ouder model, maar bol.com heeft nu de M400 HR voor € 65,- in de aanbieding, goeie deal?

https://www.bol.com/nl/f/...gsensor/9200000035085648/
oeh das echt een mooie prijs voor een prima horloge, alleen batterijduur is wat matig maar voor de beginner is het zeker een goede aankoop zou ik zeggen.

• Gonadan
  • Niet online
@Melkaz voor cadans heb je inderdaad van die fijne podcasts zodat je precies in de beat kunt lopen.

* Gonadan had laatst de beweegnotificatie eens aangezet.

Was wel benieuwd hoe Garmin mij zou stimuleren niet te lang stil te zitten. Nou, dat lijkt dus puur op stappen gebaseerd te zijn.
Sta ik een beetje tuin uit te graven en zakken vol zand weg te sjouwen dan komt dat horloge doodleuk met een conclusie dat ik een luie tadder ben en in beweging moet komen. :(

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-07 19:40
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:52:
Was wel benieuwd hoe Garmin mij zou stimuleren niet te lang stil te zitten. Nou, dat lijkt dus puur op stappen gebaseerd te zijn.
Sta ik een beetje tuin uit te graven en zakken vol zand weg te sjouwen dan komt dat horloge doodleuk met een conclusie dat ik een luie tadder ben en in beweging moet komen. :(
Wacht maar tot die keer dat je tocht van 100+ achter de kiezen hebt en je na uurtje rusten of terug in de auto doodleuk de melding krijgt dat je moet bewegen :P
Pagina: 1 ... 16 17 18

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True