Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• IJnte
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-07 14:22
Hoe kun je eigenlijk de actuele snelheid zien op je display :? Ik kan nu wel het aantal min dat ik over een kilometer doe zien, maar ik wil de snelheid in km.h :) Of stel ik nu een domme vraag.. Hij laat dus het tempo (pace) zien. Op de garmin connect site kan je ook snelheid zien :)
FR305 that is...

IJnte wijzigde deze reactie 24-04-2010 19:38 (21%)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• henrid
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12-07 09:25
quote:
MrAcid schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:30:
Wat ik zelf pas afgelopen week ontdekte bij mijn Forerunner 305 is de mogelijkheid om je gemiddelde (tot op dat moment) lap pace weer te geven in plaats van de huidige pace.

Deze waarde is veel betrouwbaarder (omdat hij al is gemiddeld over een langere afstand) en geeft je veel beter een beeld van waar je op loopt. In combinatie met de auto lap functie (die ik altijd op 1km heb staan) echt ideaal!
Dat is nou precies de reden waarom ik een Garmin gekocht heb, om je gemiddelde tot dan toe (evt. per lap/km) te volgen, zodat je weet waar je ongeveer op uit zal komen op de eindstreep, of dat je dus voor of achter ligt op je schema.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:28

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

quote:
kenneth schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:05:
Ik ben geinteresseerd in een van deze Forerunners. Ik twijfel tussen een minimalistische (de 110) en een uitgebreide (405 is mooier maar de 305 schijnt praktischer te zijn).
Om maar eens de oudst mogelijke koe uit de sloot te halen. :P

Ik zit met precies deze keuze, al valt de 305 bij mij op voorhand al af vanwege de vorm. Prijsverschil is ongeveer negen tientjes en ik begrijp dat het grote verschil tussen de twee zit in de trainingsvormen (ik interval niet) en de ingebouwde hoogtemeter. Logica dirigeert me naar de 110, maar omdat stijl niet onbelangrijk is ( :') ) neig ik toch naar de 405. Iemand nog argumenten die ik gemist heb?

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

quote:
kenneth schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:55:
Ik heb nu dus de 405. Uiterlijk en bediening is erg persoonlijk maar ik ben er uiteindelijk blij mee. Hij is technisch waarschijnlijk net iets beter dan de 305 (m'n fix heb ik in ieder geval meestal vrij snel te pakken).

Tegenwoordig is hij bij gpsshop.nl en dergelijke ook niet veel duurder meer ...
9 tientjes verschil idd. Ik zou hem wel zonder borstband kopen, omdat ik direct de zachte band zou willen.
quote:
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:49:
[...]

De trilfunctie van de 310, maar dat is zo'n dure trilfunctie. :'(

Die heeft nog meer voordelen maar ik vermoed dat je naar een beter geprijsd model op zoek bent. ;)
Mwah, ik kan me niet voorstellen dat ik een trilfunctie zou willen hebben. Voor intervaltraining is dat misschien interessant, maar dat doe ik nooit.
quote:
Ragger schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:22:
[...]

Er is geen ingebouwde hoogtemeter.

Wat ik irritant vind van mijn 405CX is dat ie niet uitgezet kan worden. Hij staat altijd aan, en heeft daardoor altijd op ongelegen momenten een lege batterij. (De opvolger, de 410, schijnt een uitknop te hebben.)

Overigens, als ik het over moest doen, zou ik kiezen voor de 305. De goedkoopste. Wat boeit het hoe ie eruit ziet? Dat zie je alleen maar de eerste drie dagen.
Volgens gpsshop heeft de 405 een hoogtemeter. Ik zal het eens nakijken op de Garmin site.

En ja, voor mij is het uiterlijk wel van belang. En dat duurt langer dan drie dagen :P

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Er staat bij gpsshop.nl een groen vinkje achter het veld 'hoogtemeter', welke de volgende omschrijving heeft:
quote:
Een hoogtemeter bepaalt op basis van verschillen in luchtdruk op welke hoogte je je bevindt.
Bij Garmin modellen staat het vinkje alleen achter de 405 en de 305. Zou dus best een foutje kunnen zijn.

Ed_L wijzigde deze reactie 30-06-2011 11:57 (20%)

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

quote:
Gonadan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Van de Garmin site:

[...]

Edit: Gelijk alle modellen maar even voor je nagelopen. Inderdaad geen enkel model met een aparte hoogtemeter.

Edit2: Het komt alleen voor op die wandeltoestellen.
thx :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Vandaag even bij Run2day naar de 405 wezen kijken. Toen ik vroeg wat hij kostte, kreeg ik een schokkende 350 euro te horen... Dat wordt een bestellinkje op het www plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Ik zie dat het alweer bijna 4 jaar geleden is dat ik mijn zoektocht naar een hardloophorloge begon. De Garmins waar ik toen aan dacht zijn het niet geworden, maar ik heb een Microsoft Band aangeschaft. Niet een puur hardloophorloge, maar wel ingebouwde GPS. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-07 17:10
quote:
Workaholic schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:29:
Ik loop altijd met mijn iphone + belkin band om de arm en dat bevalt me eigenlijk goed (de iphone 6 is niet zwaar, runkeeper werkt goed icm muziek + gps), maar ik mis een hartslag meter.

Ik twijfel nu om de Garmin 225 te kopen en mijn iphone wel te blijven meenemen ivm muziek.
Kan hier echter ook een goedkopere usb speler of dergelijke voor meenemen.

Weet iemand of je de garmin ook aan runkeeper kunt koppelen? Dit laatste bevalt me namelijk erg goed omdat het leuk is om competitie te doen tegen vrienden die het ook gebruiken.

Als laatste ook benieuwd of wachten zin heeft ivm de vraagprijs van 299 welke ik overal tegenkom (Waar blijven de prijsstunters)
Als je bedoelt: kan ik de hartslag- en/of GPS-data direct uitlezen in de Runkeeper App en de Forerunner gebruiken als GPS-muis + hartslagmeter? Dan is het antwoord: Nee

Als je bedoelt: kan ik mijn run achteraf van Garmin Connect naar Runkeeper krijgen? Jazeker. Heb je een paar mogelijkheden voor:
- Handmatig: Bij Garmin Connect de activiteit openen, GPX exporteren en in Runkeeper uploaden (moet wel via de websites, volgens mij bieden beide apps hier niet de benodigde functionaliteit voor).
- Semi-automatisch: Verbind je Garmin en Runkeeper accounts via Tapiriik.com en sync na elke run met 1 klik
- Automatisch 1: Doneer $2 per jaar aan Tapiriik, of zet je eigen Tapiriik server op, Tweaker-style
- Automatisch 2: Gebruik CopyMySports.com, die is alleen niet snel. Het duurt hier meestal 3-4 uur voordat een activiteit is opgepakt, gelukkig is Runkeeper niet (meer) mijn primaire platform dus vind ik dat helemaal niet erg.

Ik gebruik momenteel Garmin Connect, Strava en Runkeeper, GC als bron, Strava is direct gekoppeld (dat kan tegenwoordig) en RK gaat zonder omkijken via CMS

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

quote:
Nipje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 05:19:
[...]

Grappig om te lezen, ik heb de band zelf ook overwogen. Uiteindelijk ga ik echter toch voor iets meer "horloge" :).
quote:
rockhopper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:03:

@Ed_L leuk om hier eens iets echt nieuws te lezen voor mij. Ik had nog nooit van de Microsoft Band gehoord. Ziet er best leuk uit qua functies maar de design vind ik maar :r Dat is het probleem met een lelijk ontwerp, je kan het niet aanpassen met een firmware upgrade. Maar goed gelukkig is "mooi" en "lelijk" onderhevig aan persoonlijke smaak en wellicht vind jij hem er geweldig uitzien. Ik kan ook alleen afgaan op wat plaatjes die ik er snel bij heb ge-googled wat niet bepaald een goede graadmeter is. Waar heb je 'm gehaald? Meestal loop ik in fysieke winkels wel even langs de gps-sectie (indien aanwezig) om gewoon even te kijken of er weer iets nieuws uit is dat ik misschien gemist heb, en deze heb ik nog niet eerder gezien.
Perspectief is inderdaad een belangrijk ding hier. Ik ben juist voor de Band gegaan omdat hij NIET op een horloge lijkt. Persoonlijk vind ik de Garmin, Suunto, TomTom, etc. klokken namelijk spuuglelijk. Ik zou ze nooit dragen buiten de sportactiviteit om. Wat dat betreft kunnen dat soort klokken in mijn ogen namelijk niet tippen aan een ouderwets mechanisch uurwerk.

De Band is daarom juist in mijn ogen verfrissen. Hij lijkt niet op een traditioneel horloge en dus draag ik hem juist regelmatig ook buiten het sporten om. ;)

In de winkel kun je hem niet vinden, helaas. Hij is niet in NL shops verkrijgbaar, maar wel via de Microsoft UK store te bestellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Over GPS nauwkeurigeheid:

Ik had een route uitgezet op Strava. Volgens die site was de route 12,9KM
Na het lopen eindigde mijn Band op 12,46KM
De gelopen route uploaden naar Strava: 12,1KM
De route uploaden naar Runkeeper: 12,46KM
Controle van de route op Google maps: 12,6KM

Ik ben geneigd mijn GPS en Google te geloven. Toch raar dat een extern programma daar vanaf wijkt.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-07 10:30
quote:
-Optical HRM -> als je geen cheststrap will is de optie simpel: FR225
Ik heb geen probleem met een borstband, ik draag die al 7 jaar bij het fietsen. Is wel de premium versie van Garmin en ik vergeet zelfs dat ik hem aan heb, tot ik mij uitkleed en plots die borstband zie zitten :-)

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:40
Zodra je stijgt dan kan het toestel automatisch naar het klim scherm gaan.
Maar een bejaardentracker is wel lekker negatief over een multisport horloge :+

• Ed_L

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Gisteren de Dam tot Damloop gelopen met drie collega's. Zij liepen alledrie met verschillende TomTom horloges, ik met de Microsoft Band. Aan het einde bleek bij 1 collega de TomTom volledig de weg kwijt na de IJtunnel. Dit was een versie zonder stappenteller en die paarhonderd meter zonder GPS signaal was schijnbaar te moeilijk. Bij een andere collega was het horloge uitgevallen tijdens de loop (ondanks volledig opgeladen te zijn) en bij de derde was het resultaat OK.

De Band deed het echt prima. Precies op de juiste momenten gaf hij de kilometergrenzen aan en de eindtijd klopte dus ook precies met die van de organisatie. Erg blij mee :)

• vhal
  • Laatst online: 22:08

vhal

ಠ_ಠ

quote:
TLer schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:09:

Welk product past hier nu het beste bij? Iemand suggesties? Budget tot ongeveer 250€, mag als het heel mooi is ook wat meer zijn.
Is de Garmin Vivoactive icm een losse optische HS-meter (oa scosche rhythm+) niks?

vhal wijzigde deze reactie 23-09-2015 13:03 (61%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• noodel1988
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Voor de geinstereseerde in TomTom Runner 2 Cardio:
Ik ben van het weekend bij Run2Day/RunnersWorld geweest in diverse plaatsen (kwam er toch langs) en daar was de TomTom Runner 2 Cardio (nog) niet te koop.
Ze zaten er met smart op te wachten.

Bij de speciaalzaken gaven ze aan medio november als release date.
Nu heb ik op internet de datum iets concreters gevonden: namelijk 13 november.
Hopelijk gaat TomTom ze dan ook daadwerkelijk uitleveren.
Eerder had ik namelijk 30 oktober gezien als release datum (stond bij bol.com genoteerd), alleen is het nog niet uitgeleverd.

Mocht je niet kunnen wachten, de blauwe is gewoon te koop bij CoolBlue :+

Edit: vreemd hij is wel online te verkrijgen bij Run2Day:
http://www.run2day.nl/p38...uw-maat-one-size-fits-all

noodel1988 wijzigde deze reactie 02-11-2015 12:22 (24%)

Trakt | Last.fm | discogs

• rda
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-07 22:26
quote:
dreamscape schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:06:

zodra ze even een bochtje maakte, zat ze volgens Tomtom in het water.
Misschien houdt het apparaat er rekening mee dat ze een vrouw is?

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:40
quote:
http://koolesport.nl/NL/Shop/Zoek/?q=garmin Hier. Ze hebben alleen de ijsblauwe versie. Ik was even bang dat het te mooi om waar te zijn was, maar gelukkig niet :)

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:40
quote:
The_Scarabial schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:56:
[...]

Waarom dan niet gewoon een 235 en je hartslagband om doen, heb toch al altijd een hartslagband om met hardlopen, je kan dan wel nog mooi gebruik maken van de activity tracker en de optische HRM snachts
Voor rusthartslag vind ik het ding ideaal ja. Als activity tracker vind ik 'm dan weer te lelijk, en als je 'm alleen 's nachts omdoet raakt hij in de war met je slaapritme, omdat je het grootste deel van de dag niet beweegt.

Voor trainen: ik denk dat hij heel geschikt is om duurlopen op hartslag te lopen. Intervallen op hartslag zou ook nog wel gaan, als je maar even een stukje wandelt, zodat ie niet je pasfrequentie als hartslag oppakt (zoals dcrainmaker ook zegt). Als je een superaccurate meting wilt is een hartslagband waarschijnlijk nog steeds een beter idee, maar voor veel gebruikers, en zeker voor gebruikers die het vooral leuk vinden om alleen achteraf naar HR-data te kijken, is het nu denk ik al wel goed genoeg. Zeker als er firmwarematig nog e.e.a. verbeterd wordt.

Ik ben tot nu toe in ieder geval zeer tevreden met mijn aankoop. Maar ik heb dan ook de laatste tijd met een 610 met kuren en regelmatig een enorm trage gps-fix gelopen.

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:20

Rhapsody

In Metal We Trust

quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Dan heb jij zeker een windows phone met windows 10, want op 8.1 kan ik geen garmin connect app vinden.
Ze hebben recentelijk een Universal Windows App gemaakt. Windows phone 8 ondersteund dat niet inderdaad.

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-07 13:33
quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Dan heb jij zeker een windows phone met windows 10, want op 8.1 kan ik geen garmin connect app vinden.
Windows 10 via windows insider ja op mijn 640XL
quote:
vhal schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:42:
[...]

Op welke softwareversie zit jij? Ik zou hem momenteel maar niet updaten mocht je nog op 3.10 / WHR 2.20 zitten...
Kon op de horloge niet goed zien op welke versie ik zat en vervolgens inderdaad geupdate naar 3.30
Je bedoeld vanwege de lagere poll interval van HR? Waardoor RHR zo goed als onbruikbaar is?

Sinned123 wijzigde deze reactie 07-01-2016 08:59 (43%)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Packardhell
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-07 11:50
quote:
Ixion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:21:
Ik heb sinds begin november een Tomtom Runner 2 Cardio + Music. Als ik echter mijn hartslag grafieken vergelijk met die van anderen zitten er veel meer pieken/dalen in mijn grafiek. Zijn er andere mensen die deze ervaring delen?

Voor zover ik weet heb ik het horloge wel op de goede manier om mijn pols zitten (1,5 cm van mijn pols af)
Ik wel ervaren wat er gebeurd wanneer je een horloge met optische HRM niet strak genoeg om hebt.

Bij de blauwe lijn heb ik hem strakker gedaan. Was trouwens een Interval training 5x1000m

Je merkt zeker dat de vertraging van het oplopen en weer dalen van je hartslag op het horloge hoger is dan een band. Als je strikt je interval training op hartslag doet zou ik toch een band aanraden, maar verder voldoet voor mij de optische HRM prima (zeker ook omdat ik interval op tempo doe).

Als laatste, ik heb het horloge eigenlijk zitten op de plek waar mijn FR 410 ook zat dus best dicht bij mijn 'knokkeltje' - daar lijkt hij geen problemen mee te hebben. Dus wellicht is het verschuiven een optie of iets strakker?

Powered by KPN

• Packardhell
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-07 11:50
quote:
carlo v schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:58:
Beste tweakers,
Ik wil mij een sporthorloge aanschaffen om te joggen.
Omdat ik vertrouwd ben met garmin (fr305)dacht ik terug eentje aan te schaffen van garmin...
Ik twijfel tussen de fr 335 of de fr 630.na wat zoekwerk op lnternet ,ben ik op het forum van garmin gestoten.
Er staan daar toch heel wat negatieve reacties voor de 335 en de 630....
Ik zou graag de 630 willen aankopen maar na al die negatieve reacties weet ik het ook niet meer!
Zijn er mensen die de fr 630 gebruiken?wat is jullie ervaring met deze sporthorloge?
Ik ben niet van plan om 450€ te betalen aan een toestel dat na 3 updaten nog niet in orde is!
Graag jullie reactie.
Mvg.
Ligt een beetje aan je wensen; ben je echt een beginner en wil je gewoon lopen om een beetje fit te blijven dan zou ik zelfs eerder voor de Forerunner 25 gaan.
Meer serieuze hardloper zou ik de 230 of 235 adviseren, ligt aan liefde/haat verhouding met een HRM band :)

Ben je echt gevorderd of wil je dat worden dan zou Forerunner 630 wat kunnen zijn, zeker wanneer je samen werkt met een trainer die dan de info kan gebruiken om oefeningen/bepaalde workouts voor je samen te stellen.

Ik zelf heb de 235, omdat optische HRM voor meeste gevallen voldoet en ik interval op tempo doe ipv HR. Bevalt erg goed, maar kan hem alleen aan mijzelf verkopen omdat ik veel hardloop.

Powered by KPN

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:23
We zitten hier wel op tweakers he... ;).

Ook beginnende hardlopers zullen hier misschien juist wel een volledig over-de-top hardloop horloge willen. Als het motiveert om te hardlopen, prima! :)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
carlo v schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:48:
Juist ook gelezen op het garmin forum dat de bug met de hs nog steeds niet opgelost is.en dit zelfs na 2 update's. ..
Dit zou toch niet mogen zijn!
Dit weerhoud mij om de fr 235 te kopen!
Het klinkt erger dan het is, bij de normale activiteiten (hardlopen dus) heb ik het niet meegemaakt. Mocht je waarde hechten aan de 24/7 HS meting, dan zou het momenteel een dealbreaker kunnen zijn.

Voor de rest is de 235 een prima ding hoor (al is er altijd wel wat te vinden wat minder is). Garmin zal nog wel updates nodig hebben om hem 'goed genoeg' te krijgen, net als de toenmalige 620 waar het ook ruim een half jaar duurde plus vele updates voordat deze 'goed genoeg' was voor 99% van alle gebruikers. Helaas is het typisch Garmin om de eindgebruiker te trakteren op buggy firmware :P

Vergeet niet dat een optische HS-meting in een horloge iets is van het laatste jaar (2015).

Tja ik vond de tomtom niet lekker zitten dus ik heb er eigenlijk te weinig hands on ervaring mee om er echt een goede impressie van te geven. De software vind ik matig tot slecht zeker in vergelijking wat er mogelijk is bij de concurrentie. Ze zijn wel innovatief, eerste 'grotere' naam met ingebouwde HR en nu een hardloop horloge met ingebouwde muziek. (de spark of runner 2, nog niet in het echt gezien trouwens)

Qua budget is TT alleen een goede keuze als je rentepunten hebt en deze wilt uitgeven bij de ing rentepunt winkel, maar puur op hardloop advies zou ik het nu vooral tussen de garmins en de m400 houden.

Als je echt ingebouwde HR wilt is je keuze iets breder: Tomtom alle cardios, Garmin Fenix 3 HR, FR225 en FR235. Maar omdat het nog een 'jonge' techniek is zou ik eerder geneigd zijn om nu als beginner een goedkoper horloge te halen en over een jaar (of twee) als de techniek verder is misschien eentje met ingebouwde HR nemen. Voordeel is dan dat de techniek stabieler is, de prijzen zakken, en de concurrentie ook meerdere modellen heeft. En je weet dan zelf ook iets beter wat wel en niet fijn is.

Ik kan je aanraden om buiten de toestellen natuurlijk in persoon te bekijken ook de reviews van dcrainmaker er op na te lezen. Mocht je uiteindelijk één of twee toestellen over houden lees dan ook de comments bij zijn reviews door die geven vaak nog extra aandacht puntjes en antwoorden die de review mist.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

quote:
barticus schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:24:
[...]
Wi-Fi sync staat wel aan op het horloge, maar hoe doet hij dat dan? Ik heb nog nooit een netwerk geselecteerd, laat staan een optie gevonden in het horloge om dat te doen.
Ja je zult natuurlijk wel je netwerk moeten instellen, gelukkig hoeft dit (mits je je eigen netwerk sleutel / ssid naam niet veranderd) maar één keer te doen. Je hebt wel nodig: PC/laptop, programma garmin express gratis bij garmin te downloaden, kabeltje om horloge aan pc/laptop te verbinden, een internetverbinding.

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je op windows werkt en garmin express al hebt geïnstalleerd, zo nee installeer dan deze.
Open garmin express en kies je toestel (de 630 dus), sluit je toestel aan met de usb kabel en laat hem even synchroniseren zodat je zeker weet dat je een goede verbinding hebt.
Klik vervolgens op 'tools' (gereedschap icoontje onderaan) en kies wifi netwerken beheren. Doe dit dus op de plek waar je wifi wilt gebruiken, immers het horloge zal zelf kijken wat hij kan vinden.
Klik op netwerk toevoegen en vul het wachtwoord in voor je eigen netwerk (wel eerst je eigen netwerk kiezen uit de zichtbare lijst).

Optioneel kan je handmatig een ander netwerk toevoegen. Ik weet niet of de 630 5Ghz ondersteund, de Fenix3 doet dit in ieder geval niet, dus dat zou eventueel ook nog een rol kunnen spelen.
Hopelijk lukt het hier mee en anders hoor ik het wel als er nog vragen zijn.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-07 01:02
Na veel wikken en wegen gisteren de TomTom Spark besteld.

Uiteindelijk maar een overzicht gemaakt van 10 opties die enigszins binnen m'n budget en wensen vielen: de Garmin 10/15/25/220/225, TomTom Runner (Cardio) en Spark/Runner 2 (Cardio) en Polar M400.

Voors en tegens zaten met name op het vlak van vibratie alerts en virtual assistent mogelijkheden. Ook prijs (uiteraard) in de overweging meegenomen.

Garmins genoten eigenlijk de voorkeur vanwege de uitgebreide opties van Garmin Connect, maar ik vind de opties van de horloges irt de prijs tegenvallen. De 230/235 bieden eigenlijk wat ik wil, maar die vallen ver buiten budget.

Strijd ging dus tussen Polar en TomTom.
Polar verloor op de vibraties, lees toch net te veel dat mensen dat erg fijn vinden.

De TomTom Runner kwam eigenlijk als beste uit de bus, met name door de opties in combinatie met een aanbieding via de personeelsvoordeelwinkel (69,-), maar kon de verleiding niet weerstaan voor de nieuwere versie te gaan. Bij Wehkamp nu 119,-

Wilde in eerste instantie een geïntegreerde hartslagmeter, maar ga nu later wel een Scosche Rhythm+ aanschaffen. Ben ik voor 200,- klaar met als bijkomend voordeel dat je in de winter het horloge boven je kleding en de HS meter eronder kan dragen.

De vergelijkingstool, reviews en winter sports gadget recommendations van DC Rainmaker hebben erg geholpen bij m'n keuze. Wat een topsite voor de verkennende sporter zeg!

Ook dank voor de feedback, zowel op dit forum als in DM's.

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:37
Als echte tweakers zijn jullie natuurlijk voorzien van het nieuwste van het nieuwste, maar mocht dat niet het geval zijn, dan zou je wel eens met een versleten accu kunnen zitten. Die accu kun je vaak vervangen, op Ebay kun je accu's kopen en op Youtube zijn handleidingen te vinden, maar ik zag er toch tegenop om mijn 310xt open te wrikken en daarna weer dicht te plakken.
Daarom heb ik het laten doen, via http://fixgps.nl/ .
Inclusief portokosten kostte het mij 40 euro om de accu van mijn Forerunner 310xt te laten vervangen, na een dag of 10 was hij weer in huis. Aan de buitenkant is niet te zien dat de behuizing ooit open is geweest, maar aan de batterijduur is te merken dat er wel een nieuwe in zit.
Deze site is al eerder in deze thread genoemd, maar het leek mij nuttig om ook mijn ervaring te delen.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:48
De 235 meet veel beter dan een smartwatch. In mijn geval was dat een moto360 en die zat er altijd naast.
De 235 is daarin veel beter en ervaar ik alleen een vertraging bij intervallen.
quote:
Sinned123 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:32:
Voor de beste resultaten moet die op de bovenarm gedragen worden.
Verder is een polsmeting niet zo zeer onnauwkeurig, maar traag.
Het advies van Scosche zelf is toch echt binnenkant onderarm dicht bij de elleboog.

Verder heeft iedereen het over "traag", het verschil met een electrische meting (borstbandmeting) en een optische meting (bloodflow) is een ander punt in een hartslag. Electrisch signaal zal altijd eerder zijn omdat dit een eerder punt is. Het is eigenlijk de aansturing van het hart voordat het geslagen heeft en terwijl het zijn werk doet. De optische meting is een stukje later nadat het hart zijn werk (de hartslag) heeft gedaan en het bloed intern verplaatst is op bloedvat niveau. Nu zit daar niet vreselijk veel tijd tussen (denk aan 1-2seconden lag) Dit zal je altijd blijven houden omdat het nou eenmaal een ander moment van de hartslag-bloodflow meet dan een electrische meting.

Dan is er nog een tweede "traag" waarbij een onnauwkeurige sensor het verschil gewoon laat op pakt. Kennelijk hebben sommige sensoren hier last van en deze geven optische meting (terecht?) een slechte naam. Ik heb alleen ervaring met de Scosche sinds ongeveer anderhalf jaar en heb van dit soort traagheden nog nooit iets gemerkt. Wanneer ik versnel voor een interval zie ik keurig 1 of 2 seconden later de hartslag stijgen, of deze stijging 100% nauwkeurig is durf ik niet met zekerheid te zeggen, net zoals ik dat met een electrische meting niet durf te zeggen. Ik ben namelijk geen topatleet die precies weet welke hartslag bij welk tempo zou horen.

Fwiw, ik heb diverse metingen / sessies uitgevoerd met de scosche op verschillende plaatsen alleen om eens te kijken of het veel uitmaakte voor mijn lichaam. Ik heb eigenlijk overal op de arm prima resultaten, op mijn been altijd slechte resultaten (de scosche neemt mijn loop-cadans over als hartslag) Persoonlijk vind ik de band vervelend zitten bij de pols en net zo bij mijn bovenarm, dus ik hou de adviesplek aan. Maar eigenlijk vergeet je meestal dat je 'm om hebt na een paar minuten.

quote:
Sinned123 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:26:
Net de review van DC Rainmaker nog eens doorgenomen en eigenlijk komt de scosche er erg goed vanaf.
Er is persoon die aangeeft dat hij wat "lagged" maar verder zie ik niks van deze negatieve geluiden ook in de review niet en tja N-1.
Dacht dat alle optical HR eigenlijk allemaal lagde.

De review van DC Rainmaker geeft wel aan dat er gemixte resultaten zijn tussen bovenarm/onderarm, ondanks het advies van Scosche en dat het gewoon testen is wat voor jou de beste plek is.
Zal wel alles met zichtbaarheid van de aders te maken hebben.
Grootste nadeel blijft wel de accuduur, dus moet vaker opgeladen worden dan menig horloge.

Hoe zit hij trouwens na langer dan een uur lopen bijvoorbeeld.
Ik vond een borstband in eerste instantie ook niet vervelend, maar naarmate ik verder ging lopen kreeg ik er steeds vaker "last" van.
Ik denk dat er met name capillaire flow gemeten wordt, dus niet aderen (en ook niet slagaderen) maar juist de kleine vaten dicht onder de huid. Aderen is sowieso terugkerend bloed dus het minst geschikt voor hartslagmeting. (tot zover de medische les)
Je hebt natuurlijk een goed punt wat betreft 'zichtbaarheid', vandaar dat het dus belangrijk is om je eigen huidtype in gedachten te houden. Blankere huid werkt gewoon beter voor optische meting en donkere huid juist minder. Het is zo dat Scosche als een van de weinige een gele LED-sensor als extra meetlamp ingebouwd hebben die hier bij zou moeten helpen, maar ik weet niet in hoeverre dit echt beter werkt. Daarbij moet je natuurlijk de afstand tussen het apparaat (horloge/edge/oregon/gps/telefoon) en de scosche niet te groot maken. Soms is linker arm en rechter arm al te veel al zal dat dus ook aan het soort apparaat afhangen.

Ik loop (hardloop) zelden meer dan een uur. Wel fiets ik hele dagen en wandel ook hele dagen. De geadverteerde 8 uur haalt de Scosche wel, maar het zal niet meer zijn dan max 9uur. Voor mij geld dat ik de band eenmaal om niet meer voel zitten na 2 minuten en ik gewoon met andere dingen bezig ben. Niet na 15 minuten en ook niet als ik aan het einde van de dag klaar ben. Het enige waar ik een beetje last van heb na een activiteit met veel inspanning, is dat het bandje van de Scosche dan "nat" is, terwijl je bezig bent voel je dit niet omdat je overal zweet. Maar als je dan klaar bent dan mag de band wel af. Na een paar uur is de band gewoon weer droog (en eventueel kan je 'm wassen onder de kraan mocht ie niet meer zo fris ruiken) Verder is de band fijn en soepel en irriteert mij nooit.

Ik heb wel berichten gelezen dat bij sommige gebruikers de band snel stuk ging. Persoonlijk nog niets van gemerkt en je kan eventueel nieuwe banden bij bestellen zelfs in een popi kleurtje. Tot slot moet je natuurlijk ook zorgen dat het allemaal niet te strak zit (afknelling is niet goed want dan is er immers geen of slechtere 'flow' en dus ook een verkeerde meting) en ook niet te los (waardoor er licht onder de sensor komt of deze gaat schuiven, iets dat ook weer tot foute metingen leidt)

Ik kan niet heel goed een vergelijking maken met borstbanden qua draagcomfort. Ik vind een borstband super irritant na 1 minuut al en ik blijf me er de hele tijd aan ergeren. Ik zal er dus ook niet uit mezelf mee gaan lopen. Komt er nog eens bij dat je eigenlijk een borstband eerst nat/vochtig moet maken voor de geleiding zodat je een goede registratie hebt, iets dat bij de scosche niet hoeft (of zover ik weet eigenlijk bij geen enkel optisch systeem). Maar ik ben geen professioneel atleet. Ik train ook zelden op hartslag maar ik vind het gewoon leuk om terug te kijken hoe 'inspannend' ik bezig ben geweest. Of om te kijken of er stilstand/achteruitgang/vooruitgang is op de middellange termijn.

Tot slot zijn er een paar grote voordelen van een aparte optische band, je kan in de winter de band fijn onder je kleding dragen terwijl je horloge op je jas zit (jas onder horloge). Vooral in koude omstandigheden fijn, denk aan wintersport enzo. Verder zend hij ANT+ en bluetooth smart uit, hierdoor valt ie aan alles te koppelen, telefoon, garmin, polar het lukt allemaal. En mocht je tzt een nieuw horloge halen kan de band gewoon mee naar je nieuwe apparaat. Er zijn natuurlijk ook nadelen, kortere accuduur, weer een aparte lader en het werkt niet voor iedereen even goed.

rockhopper wijzigde deze reactie 24-02-2016 15:33 (5%)

• Requiem19
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:17:
even een vraag.. waarom zou je de hele dag (meer als 1x voor de fun) je hartslag willen bijhouden. Wat levert dat op?
Je hartslag is de barometer van je lichaam. Je kunt ontzettend veel zien aankomen door 24/7 je hartslag bij te houden. Enkele voorbeelden:

- Verhoogde hartslag in rust: er komt een griepje aan, je bent moe, je bent gestressed of je bent (licht) overtraind.
- Je rusthartslag daalt gedurende een langere periode: je conditie wordt beter
- Je hartslag gaat weinig omhoog bij actviteiten (zoals fietsen of sport) -> je bent overtraind.

Daarnaast kun je met 24/7 hr monitoring heel goed inschatten wat je calorie verbruik is per dag. Veel mensen vinden dat handig om bij te houden.

Ik heb vrij lang een Fitbit Charge HR gehad en ik kon letterlijk 1 dag van te voren aan zien komen dat ik een griepje oid ging krijgen :). Dan wist ik al; vandaag kan ik beter niet hard trainen.

Nog interessanter dan puur HR bijhouden is HRV (Heart Rate Variability) bij te houden. Daar is ook een mooie Garminconnect IQ app voor. Ik kan iedereen aanraden om zich daar eens in te verdiepen. HRV is een nog geavanceerdere barometer van je fysieke gesteldheid imo :)

• Sinned123
Mach90 op pepper heeft een nieuwe link geplaats: http://www8.garmin.com/mwc2016/?zebratwo=CJ
Ik kon hem net nog openen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinned123
Scosche is gewoon via amazon te bestellen:
http://www.amazon.de/gp/a...ID=41yAA-WXoKL&ref=plSrch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
quote:
thnxbro schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:06:
Beste allemaal! Na het lezen van de vele positieve ervaringen met GPS horloges wil ik zelf ook een upgrade van mijn hartslagmeter.
Ik wil hem graag gebruiken voor hardlopen (max 4,5 uur) maar de vraag zit in mijn wandelwens (14 uur!). Nu zie ik dat veel horloges 'beperkt' zijn tot 10 - 12 uur gps tracking. Ik heb zelf bijvoorbeeld de 'Fenix 2 multisport & triatlon' gevonden welke tot 500 uur gps tracking heeft (met een meeting per minuut). Wie heeft er (ervaring met) alternatieve horloges. Eventueel zonder hartslagband (zoals Tomtom multisport). Graag hoor ik van jullie! En alvast super bedankt!
Wat is je budget?

Als je hem ook voor wandelen gaat gebruiken:

- Fenix 3
- Suunto Traverse
- Suunto Ambit

TomTom heeft niet echt goede hiling horloges ben ik bang. Dat is meer een niche markt. Suunto is het meest 'outdoor' merk. Traverse van hen is ook qua design een mooi klokje. Fenix 3 heeft echter qua hardlopen veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
In principe kan je behalve de Fenix 3 ook de 920xt van garmin overwegen, lelijker uiterlijk, iets minder opties maar volgens sommigen nauwkeuriger en mogelijk goedkoper te krijgen (marktplaats)
Je kan ook de twee dingen opsplitsen en voor een budget hardloop horloge gaan en daarnaast een outdoor toestel gebruiken zoals de oregon 600, of met een ruimer budget de montana/montera of krapper budget de dakota. Voordeel van de outdoor toestellen is dat je goede navigatie functie krijgt, maar het voldoet misschien niet aan je wens van 'draagbaarheid' het zijn immers geen horloges.

Je kan buiten de garmins en de suunto's ook nog de polar v800 overwegen, die heeft ook goede accuduur, maar mist wel een beetje de toeters en bellen die je bij de fenix 3 krijgt.

Overigens als 14 uur de harde grens is zou je ook nog de instap hardloop horloges kunnen overwegen, de 230 en 235 forerunner zouden beide ook 16 uur moeten meegaan al weet ik niet hoe dat in de praktijk is.

Veel hangt dus af van je specifieke wensen en je budget.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-07 10:43

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je kunt 'm ook halverwege opladen, of zelfs tijdens het wandelen. De kleinste powerpack is voldoende om het horloge een aantal keer op te laden. Zeker met een wandeltocht is dat makkelijk ergens weg te stouwen. Maar alsnog zou ik een Fenix 3 nemen. ;)

Garmin Fenix 3 | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinned123
quote:
rockhopper schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:11:
In principe kan je behalve de Fenix 3 ook de 920xt van garmin overwegen, lelijker uiterlijk, iets minder opties maar volgens sommigen nauwkeuriger en mogelijk goedkoper te krijgen (marktplaats)
Je kan ook de twee dingen opsplitsen en voor een budget hardloop horloge gaan en daarnaast een outdoor toestel gebruiken zoals de oregon 600, of met een ruimer budget de montana/montera of krapper budget de dakota. Voordeel van de outdoor toestellen is dat je goede navigatie functie krijgt, maar het voldoet misschien niet aan je wens van 'draagbaarheid' het zijn immers geen horloges.

Je kan buiten de garmins en de suunto's ook nog de polar v800 overwegen, die heeft ook goede accuduur, maar mist wel een beetje de toeters en bellen die je bij de fenix 3 krijgt.

Overigens als 14 uur de harde grens is zou je ook nog de instap hardloop horloges kunnen overwegen, de 230 en 235 forerunner zouden beide ook 16 uur moeten meegaan al weet ik niet hoe dat in de praktijk is.

Veel hangt dus af van je specifieke wensen en je budget.
De FR230/235 zijn natuurlijk geen instap hardloop horloges. Dan denk ik eerder aan de FR10/110.

Verder haal ik met 1uur hardlopen ongeveer 10% drain eraf, dit is wel met Ohrm,glonass+gps en 1s interval.
14uur lijkt mij dan wel spannend worden, maar wellicht dat het gehaald word.
Zelf zou ik ook de fenix3 nemen voor zijn doelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Sinned123 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:25:
[...]

De FR230/235 zijn natuurlijk geen instap hardloop horloges. Dan denk ik eerder aan de FR10/110.

Verder haal ik met 1uur hardlopen ongeveer 10% drain eraf, dit is wel met Ohrm,glonass+gps en 1s interval.
14uur lijkt mij dan wel spannend worden, maar wellicht dat het gehaald word.
Zelf zou ik ook de fenix3 nemen voor zijn doelen.
De FR10/110 zijn inderdaad veel meer instap, maar voldoen simpelweg niet aan zijn eis om met één acculading 12 tot 14 uur mee te gaan, daarom heb ik ze niet genoemd.
Voor het geld zou ik als 'instapper' de M400 van Polar nog steeds adviseren, meeste bang for buck als je niet per se vibratie-waarschuwingen nodig hebt. Maar ook deze haalt de eis van 12 uur (of meer) niet.

Ik ben verder geen bezitter van alle modellen dus ik ga ook maar uit van de fabrieksopgave van Garmin, die in mijn ervaring aan de optimistische kant is. (ik haal het wel ongeveer met de modellen die ik wel bezit, maar zit er meestal net onder)

Positron geeft een prima advies, maar wees ervan bewust dat niet ieder model zichzelf mid-activiteit laat opladen. Je zult je activiteit bij sommige horloges dus moeten onderbreken voordat hij wil opladen. Op zich niks mis mee, maar kan wel extra werk betekenen om achteraf 2 activiteiten te fuseren als je het per se in 1 activiteit wil opslaan op je favoriete sportsite. Ik weet dat de Fenix 3 zich in ieder geval wel laat opladen mid-activiteit, al heb ik dat zelf nog nooit hoeven doen. Ik kom eigenlijk altijd wel prima de dag door en laad hem dan 's avonds / 's nachts gewoon weer op tot 100%.

Maar goed ik hoop dat thxbro zich nog een keer laat horen, want een erg uitgebreide posthistorie heeft hij/zij nog niet ;) Het blijft nu speculeren wat hij/zij precies wil.

rockhopper wijzigde deze reactie 11-04-2016 23:15 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roos79
Maar de fenix3 heeft wel een functie die hervat later heeft dus dan heb je geen 2 activiteiten die je moet samen voegen.
Ik gebruik dat geregeld als ik ergens heen fiets en later weer terug ga en soms via een omweg.
Dan heb je gewoon 1 activiteit erg makelijk en practisch te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Shinji schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:27:
Ik zit te kijken voor een sporthorloge, voornaamste zal zijn hardlopen. Nu twijfel ik tussen de FR235HRM en de VivoActive HR welke bijna leverbaar zou zijn. Als ik puur naar specs kijkt lijkt de vivoactive beter uitgerust maar is die toch een stuk goedkoper. Iemand een idee wat de tradeoff is?
De grootste trade-off is dat je met de vivoactive hr geen echte 'workouts' kan instellen.
DCRainmaker heeft het in het Engels leuk samengevat in zijn preview hier:
quote:
You’d get the FR230 ($249) if: You didn’t care about optical HR (or 24×7 HR), but wanted more advanced running features like the custom workout creator, recovery time, downloading training plans, and four data fields (and more data pages). Same goes for the Virtual Partner type features, which the Vivoactive HR lacks.
You’d get the FR235 ($329) if: You did care about optical HR (and 24×7 HR), and wanted all of the things I just listed for the FR230 section. Remember that the FR235 is identical to the FR230, it just also has the optical HR sensor.
You’d get the Vivoactive HR ($249) if: You also wanted other sports –especially pool swimming, but also stand up paddle boarding, skiing or golf (all of which the FR230/235 lack). If you don’t need more advanced run metrics as seen above on the FR230/235, or if you just want a simpler user interface. You want the ‘Floors climbed’ metric really bad.
Met andere woorden als budget niet meetelt is het grote verschil het aantal datavelden dat je tegelijk ziet, de optie wel of geen custom workouts/trainingen die via garmin maakt en wel of geen custom sporten als golf/skien of suppen.
quote:
thnxbro schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:49:
Thnx allemaal ik kan hier zeker wat mee. Mijn budget is +/-250 maar als het niet anders kan moet het wel duurder. Fenix3 zag ik zelf ook voorbij komen inderdaad. Maar de Fenix2 schijnt blijkbaar zodanig ingesteld te kunnen worden dat deze slecht 1x per minuut een GPS punt zoekt en op die manier dus >14 uur kan. Ik gok dat het fenix2 of een andere icm powerbank wordt. Thnx!
Laat maar weten welke het uiteindelijk geworden is. De Fenix 2 is toch wel een ander paard dan de Fenix 3, veel meer outdoors gericht en minder op sport. Een powerbank is in ieder geval de goedkoopste manier om op langere duur uit te komen.

rockhopper wijzigde deze reactie 12-04-2016 19:50 (14%)

• Sinned123
11april is software versie 4.20 (verbeteringen op BLE ) en whr versie 2.60 uitgekomen op de 235.
Sindsdien veel betere RHR polling. Lijkt op 1x per minuut. Batterijduur lijkt er ogenschijnlijk niet onder te lijden.

En syncen lijkt iets beter te gaan ~30sec ipv 1minuut.
Wat ik wel af en toe vreemd vind, soms hoef ik GC niet te openen en word hij automatisch gesynchroniseerd. Maar veel vaker moet ik toch echt GC opstarten.

edit:
Garmin fora erop nageslagen, de algmene consensus is dat de OHR eindelijk bruikbaar is en dat cadence lock veel minder vaak voorkomt, zelfs intervallen zou nu enigszins bruikbaar zijn.
Ook zou sleep beter getrackt worden, al met al een goede update d:)b

Sinned123 wijzigde deze reactie 14-04-2016 20:05 (64%)

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:30
quote:
okio schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:16:
Weet iemand nog een goede aanbieding voor fenix 3 performer bundle (sapphire versie of normale), ze blijven vrij prijzig ondanks introductie nieuwe model.
Bij de Bever (in ieder geval online) staan de Fenix 3's al tijden voor 15% korting. Maar dat is natuurlijk op de adviesprijs dus weet niet of dat uiteindelijk een goede deal is of dat je dat soort kortingen overal wel vindt.. De Performer bundle kost daar in ieder geval 549 ipv 649.

Nevermind. Zie dat de Fenix ook gewoon in de pricewatch staat en daar is Coolblue al goedkoper dan Bever..

Valorian wijzigde deze reactie 20-04-2016 22:55 (9%)

• Roos79
Miki ik draag ook een Charge HR en ben daar als al day tracker goed over te spreken.

Verder kijk ik nog steeds met een schreef oog naar de HR versie van de Fenix 3 of de Vivoactive _O-
Want nu heb ik een arm vol (fenix 3, fitbit charge HR, schosche rythym+) in de fitness al geeft dat wel weer leuke reacties oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
MrAcid schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:29:
Vanmorgen een Garmin Forerunner 230 besteld via Coolblue (een "tweedekansje" voor €186) in het zwart/geel. Ik loop tegenwoordig met mijn Apple Watch (met Strava) en iPhone in mijn zak, maar dat is eigenlijk gewoon k*t. Mijn Forerunner 310XT voldoet nog wel, maar is erg lomp - zeker met de Quick Release kit die ik erop heb zitten om hem ook tijdens het fietsen te kunnen gebruiken.

Benieuwd wat er in 4 jaar allemaal veranderd is! :)
niet zo veel om heel eerlijk gezegd. Nog steeds de fix 1 bug en krijg er 2 voor terug. Wel een nette prijs voor die 230 trouwens d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Tweddy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:44:
[...]
Hij had wel een update gedaan maar misschien niet deze nieuwe firmware inderdaad. Ik denk dat zelfs bij nog wat meer helderheid ik hem ook geretourneerd zou hebben. Ik miste daarnaast nog een watchface met hoogte-aanduiding terwijl er toch een hoogtemeter op zit.
Ik heb de vivoactive HR inmiddels in m'n bezit en je kunt wel de hoogte zien waarop je je bevindt. Je kunt de hoogte zichtbaar maken in de gegevensvelden van een App en ik heb ook een watch face gevonden waarin deze wordt getoond, namelijk de SC8 watch face.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
quote:
i-dj schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:13:
Zijn er al mensen die een Fenix 3 Hr als vervanger voor zijn gewone fenix 3 hebben aangeschaft? Hoe bevalt deze?

Ik twijfel tussen de normale sapphire en de HR. HR is echt een stuk duurder, zonder de metalen band en een hr borstband erbij.

Is die extra uitgave de moeite waard? Werken de activity tracker opties ook prima bij de gewone versie of is de Hr optie daarbij een echte pre?

Heb reviews gelezen, maar daar zeggen ze vooral dat het om persoonlijke voorkeur gaat. De HR optie lijkt mij handig, de metalen band is los veels te duur, maar ik vind dat de Fenix echt goed staan.
Ik heb ook voor die keuze gestaan en ben voorlopig voor sapphire F3 gegaan. Geen spijt van. Opt hr koop ik wel als de F4 of F5 uitkomt ;-).

Metalen bandje gebruik ik niet, die kan je evt overnemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
Maar waarom wil je dat?
Dribbelen is actieve rust welke je ook zou moeten willen meten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-07 16:18
quote:
Valorian schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:09:
Weet iemand of er ook gratis hardloop-platforms zijn (a la runkeeper, mapmyfitness, strava, etc) waar je tevens splits per 100m kan terugzien? De GPS data zou hierin moeten voorzien, maar de meeste platforms bieden standaard alleen splits per 1km.
Webversie van Sporttracks gaat tot 500 meter (en 1/4, 1/2, 1, 2 mijl, 1, 2, 5km en hellingen)
https://sporttracks.mobi/activity/11311325#page=segments
De windows client kan volgens mij custom splits aan (al dan niet via een plug-in), maar daar heb ik geen ervaring mee.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
rockhopper schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:44:
[...]

Zo'n herstelhartslag wordt nooit opgeslagen bij welk model dan ook zover ik weet. Om het nog eens extra geheimzinnig te maken wordt er ook in de meeste handleidingen geen woord over gerept. Mocht het toch ergens staan hou ik me aanbevolen voor een verbetering van mijn antwoord natuurlijk ;)
In de handleiding van de VA HR:
Herstelhartslag
Als u traint met een hartslagmeter, kunt u na elke activiteit uw herstelhartslag controleren. Uw herstelhartslag is het verschil tussen uw hartslag tijdens de training en uw hartslag twee minuten na het einde van de training. Voorbeeld: Na een normale training stopt u de timer. Uw hartslag is 140 bpm. Na twee minuten rust of coolingdown is uw hartslag 90 bpm. Uw herstelhartslag is dan 50 bpm (140 min 90). Onderzoek heeft uitgewezen dat er een verband is tussen herstelhartslag en hartconditie. In het algemeen geldt dat hoe hoger de herstelhartslagwaarde is, hoe gezonder het hart.
TIP: De beste resultaten worden verkregen wanneer u gedurende twee minuten stopt met bewegen, terwijl het toestel uw herstelhartslagwaarde berekent. Nadat deze waarde wordt weergegeven, kunt u de activiteitgegevens opslaan of verwijderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
glenner schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:28:
[...]

Goeie tip Glonass uitzetten. Verbruikt dat zoveel meer dan? Mijn fenix staat nu op smart recording ipv 1s, dat laatste zal een meer accuratere track weergeven neem ik aan? Dan zou de smart modus dus zuiniger moeten zijn in theorie?
Het is de eerste editie van die Great breweries, klinkt inderdaad aantrekkelijk, niet? :P
Garmin geeft zelf aan dat je met alleen gps 20 uur kan en met glonass 16 uur. Dat klinkt alsof glonass dus zo'n 20% extra verbruik met zich geeft. Als je het niet nodig hebt en twijfelt of je het met één lading haalt zou ik 'm uitlaten. Red je het binnen de 16uur zou ik 'm aan laten. Al verschillen de meningen over het nut ervan, persoonlijk laat ik het altijd aan staan, maar ik ben zoals ik al eerder meldde nooit echt langer dan 12 uur op één dag bezig.

Klinkt zeker als een leuke tocht, ik vermoed dat het tempo na iedere brouwerij (en bijpassende proeverij) flink omlaag gaat. Mocht de gps rare bochten op het einde weergeven dan ligt het niet aan de ontvangst waarschijnlijk :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
quote:
Signs schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:12:
Even hardop denken....

Sinds anderhalve week gebruik ik een Polar m400 met borstband. Jaren geleden kon ik niet wennen aan een borstband en nu nog steeds niet.

Nu zit ik te twijfelen om de Polar om te ruilen voor een TomTom runner cardio 1. Of ervoor kiezen dat ik zonder hrm loop.

1) als ik de Polar omruil voor de TomTom, ga ik dan veel in functionaliteit achteruit ?
2) normaal gesproken loop ik 10K en heb altijd zonder hrm gelopen, momenteel aan het trainen voor een HM. Daarna wil ik tijden gaan verbeteren op de 10k. Is het dan juist handig om een hrm te gebruiken ?
3) een schosche rhythm+ ergens op de kop tikken :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RigolleM
quote:
[BoSS] schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Er zijn vele hardlopers die trainen zonder HR, ik denk dat het verschil met name zit in lopen voor competitie of voor jezelf/recreatief.

Voor competitielopen ben ik het met je eens, en ik ben het ook met je eens als je hartslag onrustig is tijdens het lopen (niet meer zakt, op en neer gaat).

Maar als je hartslag stabiel is (lees: normale patroon volgt dus eerst een piek, daarna weer terug en dan langzaam oploopt tijdens inspanning) en je niet op het randje traint/loopt dan is het prima om dit zonder hartslagmeter te doen (let op, dit is geen medisch advies, maar ervaring van iemand die recreatief hard loopt).
Ik ben een recreatieve fietser en ik rij altijd met HR band. Zonder HR band voel ik mij niet op mijn gemak, want ik voel niet aan wanneer ik in een bepaalde HR zone zit. Als ik topfit en uitgerust ben, kan ik mij erop vertrouwen, als ik zonder adem geraak, wanneer ik aan mijn limiet zit, maar als ik na een dag werken een paar uur ga fietsen, kan ik mij daar niet op vertrouwen, want de factor vermoeidheid speelt dan zeker een rol in. Ook als ik een paar dagen na mekaar fiets, is de HR een raadgever om te weten of ik het rustig aan moet doen of mag doorfietsen. Na een zware rit (een MTB marathon van 100km) dan rij ik daags nadien een recuperatierit (losrijden), en hier helpt de HR mij enorm want ik voel het verschil niet tussen 110bpm of 130bmp, terwijl ik niet boven de 110bmp mag komen om te recuperen. Tijdens een lange steile klim, let ik ook enorm op mijn HR, want hier ook voel ik het verschil niet tussen 180bpm of 195bpm. Als ik aan 195bpm zit dan zit ik ver boven mijn limiet en dan schakel ik wat kleiner om ff te recuperen. Ook kan ik zien aan de hand van mijn HR (achteraf op de PC) of mijn conditiepijl aan de betere hand is of niet. Ik kan perfect zien adhv segementen (Strava) dat ik op één dezelfde strook met dezelfde parameters (bv. uitgerust, wind mee, temperatuur,...) het beter of slechter gedaan heb.
Ook heb ik al verschillende medische sporttesten gedaan, om te weten wat mijn anaerobe drempel is, en als je dat weet ga je ook betere progressie maken als je je daar aan houdt. Er zijn genoeg hulpmiddelen om te bepalen wat uw anaerobe drempel is, maar ik wijk daar sterk van af. Ik zit bv. 10bpm lager dan hetgeen ik een bepaalde website bereken, ook al zijn mijn parameters correct ingegeven.
Zomaar in het wilde weg gaan trainen, zonder notie van uw HR, ga je volgens mij nooit correct kunnen opbouwen, naar bv. dat event waar je eens een glansprestatie wilt neerzetten.
Conclusie: ook al doe ik aan recreatief fietsen, ik laat mij toch leiden door mijn HR metingen, want op die manier sport ik op een correcte manier en voorkom ik dat ik plots iets aan mijn hart krijg door te lang in een te hoge zone te fietsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:37

Roozzz

Plus ultra

quote:
Valorian schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Heb hem ook, en ook nog steeds erg blij. De #1 komt inderdaad veel langs in aanbiedingen nu, maar vind het prijsverschil nog wel minimaal, dan zou ik als ik hem nu weer zou kopen toch liever 3 a 4 tientjes bijbetalen voor de #2.

PS: Mocht ik de loterij winnen dan nog liever een Fenix 3 HR (vanaf 400-500 euro) 8)7
Voor als budget geen rol speelt, de nieuwe Suunto Spartan:

Exacte specs nog onbekend en mij veel te duur, maar toch wel erg nice... O+

* Roozzz heeft veel te veel horrorverhalen van ervaringsdeskundigen gehoord om de Fenix uberhaupt te overwegen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Laatst online: 22:22
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden en eigenlijk heb je dat al gedaan. Als je de band niet fijn vindt en niet wilt gebruiken dan moet je de 235 nemen of geen HR-meten.

Gisteren voor het eerst gelopen met de 230. Bevalt echt meer dan prima. Scherm duidelijk afleesbaar, interval werkte erg goed en alle info die ik nodig heb was op het display beschikbaar. Echt een verademing om niet met een telefoon te hoeven lopen. Bij thuiskomst werd automatisch met Strava gesyncd, iets wat ik met mijn Edge altijd handmatig moet doen.

Ik ben in elk geval tevreden :)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roos79
quote:
Dan zou ik toch gaan voor de 235 want dan heb je toch net wat meer gegevens extra als hartslag data.
Het is nog niet altijd 100% maar ikzelf heb een Vivoactive HR en ben met de de data die ik eruit krijg eigenlijk meer als tevreden.
Wil ik meer hebben kan ik altijd een borstband koppen (jij kan dus altijd je oude borstband koppelen eraan voor een keer)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
quote:
Calitomnication schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:38:
Ik sta nu ook voor een lastige keuze. Mijn FR610 is gisteren overleden, dus nu op zoek naar een vervanger!
Heb de FR-serie wel in de gaten gehouden, dus blijf in de Garmin hoek hangen. Er zit nu voor 2 jaar data in Garmin Connect, die wil ik niet kwijtraken. (2 jaar omdat de FR610 via Marktplaats was aangekocht, dus voor € 130 2 jaar gelopen).

Heb nu mijn twijfels tussen de 230 & 235. In dit topic al gezien dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma staat. Van de 610 heb ik nog een borstband, dus vanuit dat oogpunt kan ik beter voor een 230 gaan. Echter, die borstband doe ik (bijna) nooit meer om. Met die band heb ik het gevoel dat ik heel erg beperkt ben, voelt niet fijn. Dus dan zou ik weer voor een 235 moeten gaan.

Heb ook nog een hele tijd aan de 630 gedacht, maar nadat ik gisteren met mijn hardlooptrainer heb gepraat, je moet bij de 630 echt die borstband erbij nemen, zonder borstband is de 630 niet zo krachtig als hij zou moeten zijn. Dan moet je bij Coolblue €389 aftikken, dat is toch wel een beetje veel voor een hardloophorloge.

Dus.. de vraag is... 230 of 235...
Ik denk dat je eerst goed moet weten wat je wilt van je horloge:

- Is HR echt totaal onbelangrijk voor je? -> ga dan misschien voor een budget Garmin die alleen GPS doet
- Ga je het horloge 24/7 dragen? -> dan zitten er op de 230/235 leuke extra functies. Met de 235 heb je dan ook nog 24/7 HR monitoring (wat beperkt werkt).
- Ben je een gadget nerd? -> 230/235 ivm alle ConnectIQ apps
- Welke functies wil je nog meer gebruiken?
- Looks?

Op basis van wat je nu zegt, zou ik denk ik de 235 overwegen. Maar misschien is dat al 'too much'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pathogen
quote:
Calitomnication schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:38:
Ik sta nu ook voor een lastige keuze. Mijn FR610 is gisteren overleden, dus nu op zoek naar een vervanger!
Heb de FR-serie wel in de gaten gehouden, dus blijf in de Garmin hoek hangen. Er zit nu voor 2 jaar data in Garmin Connect, die wil ik niet kwijtraken. (2 jaar omdat de FR610 via Marktplaats was aangekocht, dus voor € 130 2 jaar gelopen).

Heb nu mijn twijfels tussen de 230 & 235. In dit topic al gezien dat ik niet de enige ben die voor dit dilemma staat. Van de 610 heb ik nog een borstband, dus vanuit dat oogpunt kan ik beter voor een 230 gaan. Echter, die borstband doe ik (bijna) nooit meer om. Met die band heb ik het gevoel dat ik heel erg beperkt ben, voelt niet fijn. Dus dan zou ik weer voor een 235 moeten gaan.

Heb ook nog een hele tijd aan de 630 gedacht, maar nadat ik gisteren met mijn hardlooptrainer heb gepraat, je moet bij de 630 echt die borstband erbij nemen, zonder borstband is de 630 niet zo krachtig als hij zou moeten zijn. Dan moet je bij Coolblue €389 aftikken, dat is toch wel een beetje veel voor een hardloophorloge.

Dus.. de vraag is... 230 of 235...
De vraag is... wat vind je belangrijk?

Budget? 2e hands 220/620
Regelmatig HR gebruiken? 235
Gewoon een goed nieuw hardloophorloge? 230

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-07 20:36

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

quote:
Pathogen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:08:
[...]

De vraag is... wat vind je belangrijk?

Budget? 2e hands 220/620
Nee, niet echt een budget. Mijn visie.. Nu investeren, jaren plezier van hebben.
quote:
Regelmatig HR gebruiken? 235
Waarschijnlijk wel. Toen ik de 610 net had liep ik altijd met HR. Maar ben me steeds meer gaan ergeren aan die band, vandaar dat ik m niet gebruik.
quote:
Gewoon een goed nieuw hardloophorloge? 230
Idd.. denk dat ik mijn keuze heb gemaakt, het gaat de 235 worden. Kan die dan ook dagelijks als smartwatch gaan gebruiken.

Straks dus naar de MediaMartkt de 235 halen :)

Overigens baal ik hier nu wel ontzettend van. Had liever nog even gewacht op de Apple Watch 2. Ik heb de hoop (en vermoeden) dat deze een GPS module krijgt waardoor hij dus ook een prima hardloophorloge gaat zijn. (maar dat is gebaseerd op speculaties).

Calitomnication wijzigde deze reactie 17-06-2016 14:38 (15%)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

GPS is op de korte afstand (seconde) niet accuraat. De "instant speed/snelheid" is bijna nooit zinvol. De meeste horloge bieden je de mogelijkheid om een "lap pace" te zien, dat werkt goed in combinatie met automatische laps per kilometer - dat is zinvoller (behalve in de eerste 50meter van die lap) dan "instant pace". Geen idee of jouw Moto 360 dat ook kan.

Qua hartslag: die volgt wel aardig de pace lijn - dus dat lijkt zo puur op basis van dit screenshot juist wel redelijk te kloppen.

Wat een drama interface... :+ Kijk eens naar Strava of Garmin Connect - wellicht kun je ze eenvoudig linken.

Twitter | Strava

• Requiem19
quote:
XeNeRgY schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:23:
Twee vragen die de sporters met een Garmin hier vast wel kunnen beantwoorden. Na het hardlopen krijg ik mooi de hersteltijd en de VO2 Max te zien. Bij de hersteltijd ben ik benieuwd op basis waarvan deze bepaald wordt en in hoeverre deze realistisch is. Zo heb ik een korte hersteltijd na een rustige hardloopsessie met lage hartslag (klinkt logisch) maar door een lange afstand te lopen voelen mijn benen de dag er na soms toch wat zwaar. Of de hersteltijd fysiek en spiertechnisch gezien ook echt klopt vraag ik me dan ook af.

In hoeverre is de weergegeven VO2 Max realistisch? Ik heb geen ander apparaat om dit te meten en ben wel benieuwd of dit klopt. In 3 weken tijd is die van mij van 49 naar 51 gegaan en dat lijkt me een nogal snelle verbetering?
Garmin's HR data is gebaseerd op technologie/algoritmes van Firstbeat. Op hun website staan wat whitepapers:

https://www.firstbeat.com...-papers-and-publications/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Laatst online: 22:22
Geen advies voor je maar waarom kijk je niet gewoon op je horloge zelf? Kan me niet voorstellen dat het omslachtig is om het display af te lezen tijdens het lopen eerlijk gezegd.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-07 16:18
Via de bekende DCRainmaker:
https://www.amazon.it/Gar...dc7e8d7d7d6224d1078ba6537
41% korting op de Fenix3 (als Prime member van Amazon)

(volg z'n twitter voor meer prime day aanbiedingen)

TheOmen wijzigde deze reactie 12-07-2016 14:25 (8%)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:24
De 920xt ondersteunt alleen ant+ voor dat soort sensoren. Als de polar alleen bluetooth ondersteunt, dan gaat dat niet werken. De 920xt bluetooth is voor de verbinding met je telefoon ed.

• mastamasta
  • Laatst online: 26-03 23:47
quote:
Trenchdog schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:45:
De 920xt ondersteunt alleen ant+ voor dat soort sensoren. Als de polar alleen bluetooth ondersteunt, dan gaat dat niet werken. De 920xt bluetooth is voor de verbinding met je telefoon ed.
Bedankt duidelijk antwoord

• tlpeter
Ik herken het ook. De reactie van de hrm is langzamer.

• RigolleM
De banden met een bruin/grijs kleur in, dus niet volledig zwart heb ik geen problemen mee gehad. Deze dus:

of

Ik kan niet vergelijken, maar ik voel wel aan in welke HR zone ik mij bevind en meestal als ik naar de HR kijk klopt dit wel met mijn gevoel. Dat dit + 5 of - 5 bpm is vergeleken met een HR-band kan ik wel mee leven. Als recreant loper vind ik dit allemaal niet zo dramatisch!

• Positron
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-07 10:43

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

quote:
bert74 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:28:
@Requien, @stefijn

Ik zie dat de oude Garmin Belt veel beter wordt beoordeeld dan de luxe/premium versie :-(

http://www.futurumshop.nl...gband.phtml#anchorReviews

https://www.hartslagmeter...slagsensor-borstband.html

De Garmin Run, maakt het weer wat duur en biedt o.a. grondcontacttijd en verticale oscillatie. Ik ken de toegevoegde waarde niet echt.
Ik heb alledrie de versies (gehad). Ze werken bij mij alledrie prima, op voorwaarde dat je 'm wel even nat maakt voor datje 'm om doet.

1) De oude belt is niet erg comfortabel, maar wel erg betrouwbaar
2) De HRM 3 of 4 zijn veel comfortabeler. Ik heb 'm ook een tijdje gebruikt met een Polarstrap, maar die hield het niet lang uit. Werkte verder prima.
3) Ik gebruik nu een jaar lang de HRM Run en ben er erg tevreden over. De vorm (band) is het nagenoeg hetzelfde als de HRM3/4 en is duurzaam. Gebruik 'm wekelijks 4x en hij gaat ook elke week in de was, ziet er nog uit als nieuw. Heb wel al 3x in anderhalf jaar de unit gereset. Een keer daarvan was de schuld van m'n Fenix 3.

De HRM 3/4 en HRM Run zijn prima banden. Als je echt graag die oude wilt: stuur me een PM. Je kunt anders ook naar de Schosche Rhythm+ kijken als je toch geld moet gaan uitgeven. Van DCRainmaker alleen maar lof over dat ding.

Garmin Fenix 3 | Swim.. Bike.. Run!

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:02
quote:
rockhopper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:24:
Bij de meeste fouten komt het omdat de barometer opening 'gewoon' verstopt zit. Vaak na een tochtje door de modder fietsen of zoutaanslag na zwemmen in zee bijvoorbeeld.
Enige remedie is de opening weer goed schoonmaken (linkje verwijst naar iemand met vergelijkbare problemen met een ouder toestel) met wat water, eventueel zeep en een borsteltje, ik gebruik zelf een nagelborsteltje maar je kan ook een tandenborsteltje gebruiken.

Op zich zou de locatie waar je het horloge gebruikt natuurlijk niet uit moeten maken, dwz in Nederland hoort ie het net zo goed te doen als in Australie als in China of Peru.
Die tip ga ik zeker ook proberen. Stomme vraag misschien, maar welke is het gat voor de altimeter? Die onder op het horloge of aan de zijkant?
quote:
Kasj schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:08:
[...]

Nee, maar als ik het goed begrijp moet ik dan steeds handmatig de hoogte instellen als ik van locatie Wijzig. Ga ik zeker nog wel proberen.
Je start hoogte mag dan wel fout zijn, de hoogtemeters die je maakt (en dat zijn eigenlijk de enige die tellen) zouden dan wel moeten kloppen, mits het dus aan die autocalibratie ligt.
Zeg nou zelf, schep je op dat je op -70 meter dan wel +260 meter hoogte bent begonnen, of zeg je liever "kijk mij vandaag eens 1100 hoogtemeters gemaakt hebben". Ik check zelf in Nederland zelden op welke hoogte ik zit, meestal dobber ik ergens op -20 meter of zo dankzij het mooie weer (hogere druk wordt geïnterpreteerd als geringere hoogte) en als ik dan een helling of heuveltje op loop of fiets dan kijk ik zelf wel naar het verschil tussen onder en boven.
Maar goed als je de start hoogte echt relevant vind dan zal je inderdaad handmatig op de startplek de juiste hoogte in moeten voeren. Als meestal thuis begint en je de hoogte daar weet is dat niet al te veel moeite. Ik meen dat er ook een methode is om via een zelfgemaakt waypoint een soort van auto calibratie te doen, maar ondanks dat ik het ergens gelezen meen te hebben, heb ik me er niet te veel in verdiept. Dus misschien dat je daar ook nog naar zou kunnen kijken.
Wees gewaarschuwd het kan ook zomaar betrekking hebben gehad op de Oregon toestel serie, want daar lees ik zelf ook veel over.

Laat maar weten wat het uiteindelijk is, ik ben nu wel benieuwd ;)

quote:
Valorian schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:19:
Ik dacht dat horloges met zwemopties ook met "strokes" werkten?
Ik zwem zelf nooit maar ik heb begrepen dat de 'strokes' of zwemslagen zoals we dat in het Nederlands noemen automatisch herkent wordt bij garmin. In ieder geval op de Fenix 3 zou dat zo moeten gebeuren.

• Valorian
  • Laatst online: 21:30
Leuke tip voor wie een GPS horloge heeft en zijn track terug wilt zien in een 3d-omgeving: op www.doarama.com kun je je .GPX bestand uploaden en daar een 3d-view van genereren. Erg gaaf. Vast niet voor iedereen nieuw, maar ik kende het nog niet ;) .. Overigens vooral interssant bij trips in de bergen, bij plat terrein ziet het er niet zo fraai uit.

Voorbeeld van een paar van mijn alpine-trips (beklimmingen):
http://doarama.com/user/25144

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:35
quote:
Titanicfanatic schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 05:51:
Ik heb het vermoeden dat de pasfrequentie op de M400 feitelijk maar de helft aangeeft, kan iemand dit bevestigen? Ik zou een gemiddelde pasfrequentie van 90-95 hebben, terwijl ik toch een vlot ritme heb voor mijn gevoel.
Mijn Suunto telt ook maar 1 been. De meeste mensen weten hoeveel benen ze gebruiken en dan kan je omrekenen.

In de manual van de M400 staat "Cadence* is the number of times the foot with the stride sensor* hits the ground per minute" (dan weet je ook ineens waar het vandaan komt, ze houden de zelfde logica aan voor metingen vanaf de pols).
quote:
b.o.n.s schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:24:
Ik gebruik op dit moment (met heel veel plezier overigens) een Fitbit Blaze, vervanger van mijn Fitbit Charge.
Nu ik mijn hardlopen eigenlijk naar een hoger niveau wil gaan brengen ben ik toch stiekem aan het rondkijken voor iets anders. Alleen toch wel een beetje 'gehecht' geracht aan het hele Fitbit stijltje..

Maargoed, liefst toch een horloge met GPS functionaliteit om zo zonder telefoon te kunnen lopen en misschien toch wat meer statistieken.
De Garmin Forerunner 235 lijkt toch wel wearable die mij dit kan bieden.

Wat denken jullie?
Is dit op dit moment zonde? (Komen er misschien snel nieuwe modellen uit?)
Garmin Connect t.o.v. Fitbit Dasbboard?
De meeste toestellen uit een serie, in jouw geval de 200 serie, hebben een cyclus van 3 jaar bij Garmin. Aangezien de 230/235 vrij recent (beide 2015) zijn uitgekomen, en dan ook nog iets versnelt ten opzichte van de gewone cyclus omdat waarschijnlijk de optische hartslagmeter zo snel mogelijk uitgebracht moest worden, ligt het niet voor de hand dat de 200-serie binnen nu en anderhalf/twee jaar een opvolger krijgt.

Voor wat betreft de andere modellen, polar komt binnenkort met een opvolger voor de M400 namelijk de M600 en heeft toevallig deze week ook nog een optisch budget model aangekondigd, de M200. Voor beide horloges geld dat ze dus nog niet uitgebreid getest zijn (of verkrijgbaar). Daarnaast zou je nog bij Suunto kunnen kijken, die hebben net een hele dure serie uitgebracht, dus mogelijk worden de oude modellen tegen gunstige prijzen opgeruimd, al zou ik qua sporten eerder bij polar of garmin blijven.

Overigens zul je voor het 'smart' gedeelte wel een telefoon bij de hand moeten hebben, maar die zul je tijdens een training niet heel hard nodig hebben.

Verder geld: als je beter advies wilt, geef aan wat je precies wilt gaan doen en wat je budget en wensen zijn. De M600 kan bijvoorbeeld muziek afspelen, de Fenix 3 is juist weer erg stijlvol en zo kunnen we nog wel even doorgaan ;)

rockhopper wijzigde deze reactie 08-10-2016 13:03 (23%)
Reden: quote toegevoegd voor notificatie

Dan hou ik het op kiezen tussen de Polar M600 die ondertussen in de schappen moet liggen en de FR235. Op zich zou de M400 een betere keuze zijn van polar ware het niet dat deze nog van het pre-optische hartslag tijdperk is.
Overigens kan je op marktplaats wel een 2e hands fenix3 krijgen voor ongeveer 300 euro (maar dan heb je de versie zonder hartslagmeting)

Suunto is op zich een redelijk grote speler op gps gebied maar ze leggen zich iets meer toe op outdoor dan specifiek sport. Dat zie je dan ook terug aan de features en de ondersteuning op het platform achter suunto. Maar veel gebruikers / sporters willen niet per se afhankelijk zijn van 1 producent en laten hun data ook meteen synchroniseren op een platform als Strava.

quote:
Pathogen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:22:
Hmm, ik heb vrouwlief natuurlijk precies een Forerunner 230 gegeven vlak voordat ze over triathlon-ambities begon :P Nu zou ik haar hier graag in willen steunen door de juiste gadget te kopen, die het volgende kan:
- Triathlon modus, wat volgens mij altijd neerkomt op een zwem, fiets en loop modus die automatisch na elkaar gestart kunnen worden
- Uiteraard ook losse modi voor deze drie sporten
- Iets nuttigs registreren bij open water zwemmen

Nu is VL nog druk bezig met afvallen en zal meedoen met een tri-evenement nog wel een tijdje op zich laten wachten, dus ik wil graag iets voor een kleine portemonnee waar ze dan een jaartje, of 2, mee vooruit kan totdat het échte werk zich aandient en de tekortkomingen duidelijk zijn :)

Als ik DCRainmaker zo snel bekijk kan ik dan het best een Ambit2/2S op de kop tikken, of misschien een tweedehands Fenix2. Alle andere opties worden al snel een stuk duurder.

Heeft iemand nog meer ideeën, of een goede aanbieding gezien?
Binnenkort is het weer black friday, het is bijna garantie dat garmin en dcrainmaker (clever training) daar aan meedoen met een aantal interessante aanbiedingen (mits je zolang kan wachten)

Ik zou verder de forerunner 910xt en FR920xt ook meenemen in je overweging. Verder is er nog de 735 maar voor dat geld zou ik eigenlijk meteen doorgaan voor een fenix 3. Hier een linkje met garmin's triathlon horloges naast elkaar (dcrainmaker site)

Op marktplaats valt regelmatig wel een 910/920 te vinden voor 250 of minder zeker als je de hartslagband er niet bij hoeft. Verder heb je van polar de V800 die ondersteund ook triathlon, maar deze is eigenlijk ook overpriced zeker voor zijn leeftijd (lees vervanger zal binnenkort wel komen)

Ik zou verder voor je een suunto koopt even met je telefoon een sessie doen om hun 'movescount' platform te verkennen, suunto is matig op sportgebied en van oorsprong meer outdoor georiënteerd. Ik heb verder geen persoonlijke ervaring met hun toestellen dus ik kan er zelf weinig over zeggen. Zwerfkei in Woerden heeft in ieder geval wel een flink aantal modellen op voorraad van suunto. Dat geld niet voor mijn lokale sportwinkels, die zijn allemaal polar/garmin oriented. Overigens lijkt futurumshop de ambits in de uitverkoop te hebben, let wel op welk model je aanschaft ze zijn niet zo heel duidelijk in hun naamgeving (suunto ambits dus)

Maar goed ik zou voor de overbrugging genoegen nemen met je huidige horloge en dan maar gewoon 3 verschillende modi gebruiken. Het gaat momenteel redelijk hard met de intro van nieuwe features, en zeker bij garmin en hun connect 2.0 (en nieuwer) valt denk ik in de nabije toekomst veel winst te halen. Helaas doet zelfs een recent model als de fenix3 HR niet mee met de upgrade naar connect 2.0 :'( dus misschien goed om in je achterhoofd te houden.

quote:
Pathogen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:09:
Met het risico om nu bevooroordeeld te klinken: waarom níet een Fenix 2? Wat doet een 910XT/920XT/735XT/Fenix 3 dat een Fenix 2 niet doet?
[...]

De 230 doet helaas niets voor zwemmen. Hardlopen uiteraard wel en een fietsmodus is er ook. En ik ken mijn vrouw een beetje, die kan ontmoedigd raken als de uitrusting het nét niet is :) Lijkt mij wel...
De 230 is dan ook echt een middenklasser garmin stijl, dan zit je bij polar in hetzelfde prijssegment (m400) net iets beter, al heeft die ook zijn gebreken (geen trilfunctie bv).

De 910 is nog wat ouder en ongeveer gelijkwaardig, verschillen zitten 'm in details waar uiterlijk, pasvorm en prijs van verkrijgen doorslag geven tussen deze twee (F2 & 910)

De 920 is een heel ander beest die behalve glonass (de russische gps tegenhanger) ook de smart-watch integratie beter doorvoert en daarnaast heb je een heel arsenaal aan connect iq apps die je zou kunnen gaan toepassen. Het is aan jezelf of je dit meerwaarde genoeg vind en net zo belangrijk: pasvorm, uiterlijk, prijs. Het is momenteel de standaard waar andere triatlon horloges zich meten. (al zeg ik dit vanuit een gadget perspectief, want ik heb nog nooit een triatlon gedaan). Persoonlijk vind ik dit scherm het beste afleesbaar van alle modellen.

De 735 is een beetje een verloren model die tussen de 920 en de F3HR hangt, belangrijkste toevoeging hier is de optische hartslagmeting maar omdat het een net uitgebracht model is zal het niet snel in de aanbieding verschijnen. -tenzij het zo slecht verkoopt dat garmin het in de black friday sale gooit-

De F3 is het topmodel momenteel die alles wat de 920 doet en nog meer met een ander uiterlijk en laten we eerlijk zijn niet de gps ontvangst als belangrijkste sterke punt heeft (in tegenstelling tot de 920) maar dit tegen een flinke prijskaart. De nieuwere modellen (HR) en Chronos voegen weer meer dingen toe tegen een nog hogere prijs. Voor een horloge dat je alleen tijdens sporten wil dragen geen meerwaarde tov de 920.

Even terugkomend op de overbrugging:
Ok het gemis van zwemfunctie begrijp ik ergens wel, ik heb alleen geen flauw idee hoe belangrijk dit is in een standaard triatlon training (doe je het veel of focus je vooral op fietsen/hardlopen). De specifieke multisport mode zou ik persoonlijk niet zo interessant vinden, behalve als je in een wedstrijd bent waar je uiteindelijk toch ook nog officiële tijden krijgt vind ik zo'n transitie-tijd niet zo heel interessant, maar zoals gezegd, wat weet ik nou van triatlon? :o Vandaar dat ik het een beetje zonde van het geld vind om meteen nog een horloge te kopen.

Maar je kan natuurlijk de 230 op MP gooien (of terugsturen afhankelijk waar je 'm gehaald hebt) en je dan vol storten op het mee-motiveren van vrouwlief. Want als dit je echte doel is kan je er beter meteen voor gaan. O+

• Kasj
quote:
Pathogen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Het grote voordeel dat een F2 heeft tov de 910XT is sync met bluetooth, dus via de telefoon uploaden. We hebben nog wel een PC, maar die wordt echt zelden gebruikt en dat houden we graag zo :P Dus ik ga voor deze volledige (tweedehands) F2 bundel, met HRM-RUN band én fietshouder. Nu nog even bedenken of ik tot Sinterklaas wacht of 'm gewoon achteloos in de schoen dump zodra die gezet wordt...
Zou dit zelf toch afraden. Weet niet voor welke prijs je de fenix 2 wilt kopen, maar ik denk dat er betere alternatieven zijn. De fenix 2 is erg lomp en heeft verouderde software. Op de dc rainmaker site lijkt het dezelfde firmware te zijn als op bijvoorbeeld de tactix. Mijn vader heeft de tactix en ikzelf een fenix 3. De firmware is een wereld van verschil qua gebruiksvriendelijkheid. Steeds opnieuw moet ik mijn pa uitleggen hoe zijn tactix precies werkt en dan is het voor mij ook zoeken. Waarom niet de vivoactive hr nemen. Hartstikke prima apparaat en veel gebruiksvriendelijker. Ik ben er van overtuigd dat voor een beginnend sporter gebruiksgemak veel belangrijker is dan een overvloed aan opties. Mijn tip: kijk naar recente multisport instapmodellen van polar, TomTom en garmin.

Ben zelf erg tevreden over de fenix 3 en daarvoor over de forerunner 230 (Helaas geen zwemfunctie). Als ik opnieuw moest kiezen ging ik voor de 735xt. Minder mooi dan de fenix 3 maar wel lichter en minder 'lomp'.

• OneMoreThing
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-07 22:45
quote:
PetrCech_3 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:24:
[...]

Nee. Ik zie wel dat als ik dat bij het kopje Act doe. Dat er een streepjesbalk steeds kleiner gaat worden. Daarna komt er een soort pijltje in beeld. Ook op Google is er waanzinnig weinig over te vinden... Balen
Vreemd inderdaad. Dit al eens bekeken: http://support.polar.com/...pp_fails_what_should_i_do

Die streepjes met een een soort pijltje is denk ik een vliegtuigje. Je Loop staat denk ik in vliegtuig modus waardoor Bluetooth is uitgeschakeld.

OneMoreThing wijzigde deze reactie 13-10-2016 21:32 (13%)

• Kasj
quote:
Pathogen schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

De VA-HR heeft geen multisport-optie, maar alle redenen tot heroverweging van de F2 zijn welkom! Vrouwlief is geen digibeet, maar zou (net als ik) niet teveel willen nadenken tijdens het sporten...
Wat versta je precies onder multisport optie? Het loggen van een combinatie van sporten bijvoorbeeld met een triathlon, run-bike-run, etc? Voor zover ik weet kan de VA-HR alle individuele sporten (incl. zwemmen) prima loggen. Hoe vaak gaat het voor komen dat zij daadwerkelijk een triathlon (in niet wedstrijdvorm) doet?

Volgens mij is de meerwaarde van een sporthorloge vooral in de trainingsvoorbereiding en om te zien of je conditie en snelheid beter wordt. En ik neem aan dat de meeste trainingen slechts 1 sporttype bevatten. Zelf ga ik bijvoorbeeld hardlopend heen en terug naar het zwembad voor een zwemtraining. Dat log ik dan in 3 losse activiteiten. Vind ik persoonlijk geen probleem.

Ik gok zomaar dat je vrouw het meeste gebaat is bij een horloge met een hoog gebruiksgemak dat eenvoudig individuele sporten als zwemmen, hardlopen (binnen en buiten) en fietsen kan registreren, incl. hartslagregistratie om conditieverbetering te monitoren.

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-07 16:11
De laatste tijd zie ik hier een aantal berichten voorbij komen over triatlon, jullie zijn er van op de hoogte dat er via Connect IQ van Garmin (Garmin's app store) apps te downloaden zijn voor o.a. triatlons?
voorbeeld 1 en voorbeeld 2
Zo kan kan ik op mijn Vivoactive HR toch functies toevoegen die eigenlijk alleen bedoelt zijn voor de FR series.
Voor sommigen misschien minder makkelijk dan dat het er zelf al ingebakken zit.

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:06
quote:
The_Scarabial schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:55:
Sinds een paar weken heb ik het probleem dat mijn Garmin Forerunner 235 geen GPS data heeft na het hardlopen.
Bij het begin van het lopen geeft hij wel aan dat hij een GPS fix heeft, snelheden etc. worden ook netjes bijgehouden, maar geen GPS data te zien in bijvoorbeel Garmin Connect of Strava.

Iemand bekend met dit probleem? (staat ingesteld op GPS+GLONASS)
Heb ik ook met 630. Ik heb mijn horloge herstart. Van de week testen of het helpt

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-07 08:50

Rudedadude

Maybe we were born to run

quote:
Sinds een paar weken heb ik het probleem dat mijn Garmin Forerunner 235 geen GPS data heeft na het hardlopen.
Bij het begin van het lopen geeft hij wel aan dat hij een GPS fix heeft, snelheden etc. worden ook netjes bijgehouden, maar geen GPS data te zien in bijvoorbeel Garmin Connect of Strava.

Ja. Inmiddels 2x gehad met mijn FR230. Horloge uit en weer aanzetten verhelpt het voor onbepaalde tijd (zat bij mij 2 maanden tussen de 2 keer). Is bij Garmin bekend, maar verder blijft het akelig stil.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• tlpeter
quote:

Hier is net een update voor uitgebracht -> 6.20
Met deze verrsie zou dit probleem opgelost moeten zijn.

• b.o.n.s
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:54
Na hier om advies te hebben gevraagd toch lang getwijfeld wat het zou gaan worden.
Zelfs even een Apple Watch 2 overwogen... (totaal niet te vergelijken hehe)

Maar, toch voor de Forerunner 235 gegaan.
Wat een mooi apparaat zeg. Wat een gave statistieken komen met hardlopen uit.

Echt onwijs blij!
For what it is worth, mijn mening: ik heb een half jaar een Apple Watch als sporthorloge gebruikt en mezelf daarna een Forerunner 230 "cadeau" gedaan. Na één training voelde ik me al enorm stom dat ik een half jaar met die Apple Watch gelopen had.

Al eerder twee posts aan gewijd in het Apple Watch topic:
MrAcid in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
MrAcid in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Mijn Apple Watch is afgelopen week verkocht omdat ik erop uitgekeken was. Het is in mijn ogen (en voor mij) dus niet de "golden bullet". En aangezien je de vraag hier komt stellen ben je vooral op zoek naar een sporthorloge, en zou ik de Apple Watch dus laten liggen.

Qua wachten op nieuwe hardware: dat zou ik ook niet doen. :) Gewoon kopen wat nu goed is - en genieten van wat je in handen hebt.

MrAcid wijzigde deze reactie 06-11-2016 12:01 (8%)

Twitter | Strava

Black Friday lonkt! DCRainmaker zal ook nog wel een giveaway contest doen waar je voor een xx bedrag mag shoppen bij clever training en dan begin januari eventueel aankondigingen. Let wel dat als iets aangekondigd wordt het of meteen verkrijgbaar is, of pas over 4 tot 6 maanden voordat het fatsoenlijk in de winkels ligt. Bij de Fenix 3 was het duidelijk het tweede, aankondiging 1e week januari, juni voordat de preorders eindelijk verwerkt waren en er toestellen in de winkels lagen.

• W.Wonderland
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09-07 23:00
Van de Suunto weet ik dat er een aantal (waaronder Nederlandse) sites deze "on hold" hebben staan. Dat kan dus niet lang meer duren (Suuntolink ondersteunt hem al)
Van de Garmin Fenix 5, Fenix 5s en Fenix5x kan ik alleen wat fotos laten zien.

(https://appelmoessite.wordpress.com/)

W.Wonderland wijzigde deze reactie 09-11-2016 14:45 (11%)
Reden: Fenix 5x toegevoegd

Mooi niks nie borstband, Scosche Rhythm+ ftw! Lekker onder de mouw en horloge over de mouw.

Buiten die appelmoes site heb ik nog nergens iets gezien over de Fenix 5, dus heel betrouwbaar vind ik het allemaal nog niet. Maar goed dat even terzijde, dat plaatje van die witte F5 lijkt me een dames model. Toch zou het me weinig verbazen als het weer een andere versie is van gewoon de F3. Either way, altijd leuk om over door te speculeren tot de CES.

Viel mij ook al op. DC zegt zelf na een vraag van een gebruiker dat hij er iemand naar laat kijken en dat het dus in de loop van de dag opgelost gaat worden. Tot die tijd wacht ik ook maar even af ;)

-update 13u- Nog geen prijs correctie op clever training.
Wel nog wat aanbiedingen op de Deense Website van intersport:
Forerunner 735xt €201
Fenix 3 HR Silver €296
Mijn Deens is niet zo heel denderend maar het lijkt erop dat ze ook internationaal verzenden.

rockhopper wijzigde deze reactie 25-11-2016 13:04 (53%)

De Scosche Rhythm + prijs is inmiddels aangepast op Clever training. Nu van 68.39€ voor 56.94€ en dan gaat er nog 10% vanaf met de code DCR10MHD

Goedkoop genoeg voor mij om nog een backup exemplaar te halen. Betrouwbaarder dan de meeste (alle?) ingebouwde optische hartslagmeters en het zit fijner.

Wat betreft aanbiedingen en jouw budget Asgaro, als je geen gebruik wilt maken van strakke interval trainingen zou ik voor de vivoactive HR gaan. Of als je helemaal binnen budget wilt blijven kan je voor de scosche (60euro incl shipment gok ik) gaan met de vivoactive 1 (99 euro amazon fr), ben je voor onder de 200 helemaal klaar. Maar zoals gezegd mis je dan de optie voor trainingsschema's.

• Pathogen
Correct (ik doe hetzelfde). In RK en in Strava kun je direct aan GC linken. Ik vond het in RK wel moeilijk te vinden...

Overigens is het alleen Garmin --> Strava en Garmin --> RK. Garmin heeft geen mogelijkheid om automatisch te importeren in Connect vanuit andere diensten.

Pathogen wijzigde deze reactie 30-11-2016 15:55 (39%)

Het is al een erg oude post, en sommige dingen zijn inmiddels achterhaald, maar voor mensen die veel verschillende sites gebruiken is tapiriik een aanrader.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:52
quote:
coldasice schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:00:
Heb vandaag een tomtom runner 2 cardio music aangeschaft. Eerste indruk is goed, helaas vanochtend kleine kuit blessure opgelopen dus paar dagen wachten voordat ik hem goed kan testen.... Belangrijkste reden was de muziek optie. Ben een fanatieke hardloper maar loop zelden interval. 2 keer per week bootcamp is genoeg interval....

Kan ik de Tomtom eenvoudig synchroniseren met Strava? Tips?
Gewoon even via de pc inloggen op TomTom My Sports wijst voor zich.

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 06-07 00:35
Een tip voor mensen met een Garmin Forerunner:
Na het recorden van een run moet je dus op de knop rechtsbovenaan klikken.
Als je dan minstens 2 minuten in het menu blijft waar je de opties Resume, Save, Discard etc. hebt, krijg je na verloop van tijd dit te zien:

Je recovery heart rate na exact 2 minuten. Met tussen vierkante haakjes de daling in bpm.

Blijkbaar is het ook beter om te wachten tot dat dit verschijnt, omdat de Recovery Advisor dan een beter advies kan geven.

Strava profile - Steam profile

• Asgaro
quote:
Calitomnication schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:15:
[...]

Doen d:)b Heb de FR 235 nu sinds juni van dit jaar en doe hem alleen af als ik ga douchen of als hij moet worden opgeladen. Voor de rest heb ik hem altijd om mijn pols; tijdens sporten, op kantoor, naar de kroeg.. alle stappen worden geregistreerd en het ziet er ook nog eens mooi uit 8)
Vanaf dag 1 geen spijt van deze aankoop gehad
Dit kan ik bevestigen: ik vind hem ook mooi genoeg om dagelijks aan te doen. Alleszins de Red/Black versie (maar smaken kunnen verschillen :) ).

Ik heb normaal een Fossil horloge aan maar doe nu vooral deze aan omdat ik all-day step tracking zeer interessant vind!

• Asgaro
quote:
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:22:
[...]

Tja, 299,- blijft veel geld, ik zie ze soms wel goedkoper, maar hoe zit dat met garantie etc? Daarbij lees ik in dit topic een user die erg klaagt over het niet nauwkeurig weergeven van de hartslag bij dit model...Ik heb mijn 310XT nog, gisteren nog mee gelopen, het zou zonde zijn als ik nu een 235 haal en deze in januari ineens voor 199,- te halen is...
Ja, het is wel veel geld.
Ik had hem voor slechts €188 via amazon.de. Maar dat was een zeer unieke en korte (Binnen dik uur was alles weg) aanbieding... https://nl.pepper.com/aan...ner-235-whramazonde-32488

Weliswaar stond ik op het punt - als die deal er niet was geweest - hem toch te kopen bij amazon.co.uk voor circa €270.

Alleszins best alle Amazon stores aflopen en gewoon de goedkoopste deal kiezen. (Of elders uiteraard, maar ik merk dat vooral Amazon durft stunten soms.)

• Asgaro
quote:
Blucky schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:36:
[...]

Ik zag hem staan tijdens de black friday voor 190, ik heb er nog steeds spijt van dat ik hem niet heb gekocht toen. Maar goed weer even wachten tot hij weer in de aanbieding is. Zou je mij een rede kunnen geven om hem niet te kopen? of voldoet hij gewoon echt aan al je verwachtingen?
Hij voldoet hier zeker, buiten een beetje het scherm: de kleuren op commerciële video's en afbeeldingen zijn veel dieper dan in realiteit. Het scherm is dus wat minder uitgesproken. Langs de andere kant kan dit ook gewoon aan de gebruikte schermtechniek liggen die niet veel verbruikt: je scherm is always-on en toch gaat het lang mee op 1 acculading.
Overdag zie ik alles nog altijd goed op het scherm, dus helderheid is geen probleem btw.

Had ik bovenstaande op voorhand geweten, zou ik toch nog altijd voor dit product gegaan zijn. Ben tevreden :)

En dan de Garmin Connect mobile app: ik vind die vrij onlogisch in elkaar steken. Dat kon wat beter, maar niets dat me van een aankoop zou doen afzien. Ik gebruik daarnaast ook de web interface regelmatig en die vind ik zeker OK.
De interface is ook volledig zwart. Had graag grijs of wit als optie gezien.

Wat voor mij er echt uitspringt als voordeel tov andere sportwatches is het kunnen hebben van 4 data velden op je scherm tegelijkertijd. En je kan dit 2x hebben. Dus je kan in totaal 8 data velden gemakkelijk raadplegen tijdens je run.
Ook het feit dat het scherm groot is en dat, zelfs met 4 data velden tegelijkertijd, je alles nog duidelijk ziet.

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:39
Nog V800 gebruikers hier die voor hebben dat de auto Lap functie sedert de laatste update telkens uitgeschakeld wordt? Voor iedere loop moet ik dit nu telkens opnieuw activeren. Zeer vervelend als je dat dan vergeet en het zou ook niet de bedoeling mogen zijn. :(
Edit: mijn 'sportprofiel' op flow.polar.com was blijkbaar overschreven door de laatste update. Aangepast en hopelijk is het hiermee gefixt. Slordigheidje van Polar.

chaola wijzigde deze reactie 18-12-2016 18:42 (23%)

It's just technology, not religion

Pagina: 1 2 3 ... 18

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Ryzen

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True