Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:
  • 193.812 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Geen matches
Anoniem: 32279 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:07:
[...]

Misschien tax free kopen als ze veel aan het reizen is?
Eerst wil ze hem gebruiken om te lezen na haar knie operatie waar ze wel even zoet mee is qua herstellen :)
M'n pa is huisman geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 14:54

Wiebbe

<none />

Matched: -
troftnom schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Heb je toen nog gekeken of het via Amazon UK in combinatie met borderlinx goedkoper is?
Het verschil in prijs viel redelijk mee, ging om iets rond de 10/15 euro. De reden waarom ik US heb gekozen is omdat ze die meteen in voorraad hadden ;)

De UK versie was niet meer op voorraad tijdens de kerstdagen, de internationale ook niet en de US versie wel. Maar vergeleken met de prijzen die ze hier vragen voor e-readers is het alsnog een koopje voor een kindle 3 wifi.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Oeps....verkeerde ge-quote....was voor Dennis bedoeld....

Ach...de Kindle 3G was "maar" 140 euro, dus een wat duurder hoesje mag wel een keer.
Bovendien IS deze van leer en voorzien van verlichting.
De hoezen zonder verlichting schijnen de accu snel leeg te (kunnen) trekken.

Ik ga toch proberen om zo'n skin hier te krijgen.

Nog een vraagje:
Er is dus (nog) geen mogelijkheid om epubs op een Kindle te lezen (zonder converteren)?
Nick39 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:04:
[...]

Voorlopig eerst op categorie,maar op zich hoeft er natuurlijk niet teveel beheerd te worden.
Calibre haalt op basis van het isbn nummer de gegevens en de cover op.
Calibre kan ook de metadata inlezen.
Allemaal invoeren zal vermoedelijk niet lukken,maar ik zeg nergens dat dat ook moet.
Beheren in de vorm van lenen/uitlenen gaat niet zoals in een Bibliotheek,maar daar is geen sprake van.

[ Voor 3% gewijzigd door Ridder op 04-01-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:04:
[...]

Volgens mij verwar jij de hoesjes en cases/covers voor de Kindle met de skins die ook bij amazon in grote hoeveelheden te koop zijn, die dus als een folieachtig huidje over je kindle zelf getrokken worden waardoor je Kindle juist zonder hoesje er fancy gepimpt uitziet.
Cases en hoezen kan je ook bij amazon zelf gewoon geleverd krijgen via de kopen buiten de usa link.

Die skins (een beetje vergelijkbaar met sticker skins voor reclamebelettering van auto's) kan je in ieder geval niet via de amazon site kopen volgens mij, en daar krijg je het niet voor elkaar om ze hier te krijgen wegens export restricties.
Nee, geen verwarring: ik bedoel zowel een skin als een case. Vind het combineren ervan juist leuk. Zeg zelf, deze Kindle DX ziet er toch een stuk persoonlijker uit:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/3653/img0187t.jpg
De skin/sticker als makeover voor een Kindle 2 heb ik gekocht bij www.decalgirl.com en dat gaat prima vanuit NL. Vaag als dat niet via Amazon lukt want daar is de shop-in-a-shop leverancier ...ook decalgirl.com. Een Kindle 3 is in bestelling en zoek daar nog een case en skin voor. Vind deze erg vet: dit mooie draakje. link: www.oberondesign.com.

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/160/9354.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Geen matches
Geprobeerd een skin te bestellen bij decalgirl dmv Google Checkout, maar NL adressen worden niet geaccepteerd.....

Nog een poging gewaagd met Paypal betaling en dat ging wel goed!!

[ Voor 23% gewijzigd door Ridder op 04-01-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Geen matches
die coversite van die drakencover is inderdaad fantastisch, heb hem al eens eerder gezien, maar de prijzen, oei oei, dat vind mijn portemonnee niet fijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Anoniem: 296131 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:00:
[...]

Nee, geen verwarring: ik bedoel zowel een skin als een case. Vind het combineren ervan juist leuk. Zeg zelf, deze Kindle DX ziet er toch een stuk persoonlijker uit:
[afbeelding]
De skin/sticker als makeover voor een Kindle 2 heb ik gekocht bij www.decalgirl.com en dat gaat prima vanuit NL. Vaag als dat niet via Amazon lukt want daar is de shop-in-a-shop leverancier ...ook decalgirl.com. Een Kindle 3 is in bestelling en zoek daar nog een case en skin voor. Vind deze erg vet: dit mooie draakje. link: www.oberondesign.com.

[afbeelding]
Drie keer geprobeerd, de kindle werd wel geaccepteerd maar de gekozen skin niet... anyway... was toch voor een collega, want de mijne zit gewoon in het standaard leren hoesje met de elastiek.
Er zitten inderdaad wel retegave skins bij voor de Kindle, zeker als je van een beetje gepimpt houdt :)
Qua bescherming levert het volgens mij namelijk niets extra op (schermtechnisch dan), maar het ziet er wel gelikt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
Mijn levertijd voor de Kindle verandert ook elke dag... alleen wordt t er nou niet duidelijker op... :-P

Staat momenteel als:

Wordt verzonden op: 5-19 januari 2011.

Tja, dat staat er ook precies als je NU een Kindle besteld (1 tot 2 weken levertijd), maar hoe zit het met mensen die zoals ik al eind November hebben besteld? Krijgen die hem dan eerder geleverd of krijgen ze er in één keer 50.000 binnen ofzo en hebben ze ook nog genoeg voor 'real time bestellingen' naast de mensen die al gereserveerd hadden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis Lammers schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:23:
Mijn levertijd voor de Kindle verandert ook elke dag... alleen wordt t er nou niet duidelijker op... :-P

Staat momenteel als:

Wordt verzonden op: 5-19 januari 2011.

Tja, dat staat er ook precies als je NU een Kindle besteld (1 tot 2 weken levertijd), maar hoe zit het met mensen die zoals ik al eind November hebben besteld? Krijgen die hem dan eerder geleverd of krijgen ze er in één keer 50.000 binnen ofzo en hebben ze ook nog genoeg voor 'real time bestellingen' naast de mensen die al gereserveerd hadden dus?
Het is inderdaad niet duidelijk. Ik heb een Kindle 3 besteld op 1 januari, verzenddatum 29 januari. Wilde alleen later nog een EU-adapter toevoegen aan de bestelling. Kon niet, wel de hele bestelling cancelen via de My Account pagina. Dat is kosteloos want je creditcard wordt pas afgeschreven bij het verzenden. Daarna gelijk gisteren een nieuwe bestelling aangemaakt en tada. verzenddatum 18 januari. :? Erg vaag hoe Amazon hier mee om gaat. Nou ja, ik zie het wel wanneer UPS op de stoep staat.

@Ridder, Als je Decalgirl checkout doet gaat het in 1 keer goed. In hun FAQ staat ook dat ze gewoon internationaal verzenden. Welke skin heb je gekozen als ik vragen mag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig,ik wist niet eens dat die skins bestonden,ik vind ze nu op andere sites zelfs voor de bebook one... waarom zien ze in Nederland nu weer het nut er niet van in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Omdat e-readers in Nederland nog in opkomst zijn, en nog geen algemeen goed. Daardoor zijn er hier nog weinig aanverwante producten te koop. Alle wekkers e.d. met Apple-dock kwamen ook pas op de markt toen het product succesvol was met voldoende gebruikers om een nieuwe markt te creëren. In de States zijn e-readers veel bekender, en goedkoper, waardoor er eerder producten komen om in dit geval je reader te personaliseren.
Gewoon geduld hebben, gaat de goede kant op hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dennis Lammers schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:23:
Krijgen die hem dan eerder geleverd of krijgen ze er in één keer 50.000 binnen ofzo en hebben ze ook nog genoeg voor 'real time bestellingen' naast de mensen die al gereserveerd hadden dus?
Ik neem aan dat dit soort producten per containerlading tegelijk vanuit China aankomen, dus als ze voorraad krijgen dan zullen ze waarschijnlijk alles wat uitstaat weer kunnen leveren binnen 3 dagen.
Geen idee hoeveel Kindles er in een veertigvoeter passen, maar dat zijn er voor mijn gevoel een heleboel ;)
Nick39 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:57:
Grappig,ik wist niet eens dat die skins bestonden,ik vind ze nu op andere sites zelfs voor de bebook one... waarom zien ze in Nederland nu weer het nut er niet van in..
Kwestie van tijd.... de USA loopt meestal een paar jaar voor op innovaties en gadgets, net als Japan en Korea overigens, waar met name pimping van gadgets booming business is ;)
Nederlanders kijken meer naar zoveel mogelijk functionaliteit en bedieningsgemak voor zo min mogelijk geld, en lopen al te kreunen als ze voor een leren cover 35 euro moeten neertellen. Sorry, maar wereldwijd hebben wij de reputatie om op de centjes te zijn als het aankomt op opsmuk.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 05-01-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389677

Geen matches
Iemand ervaring met inzoomen op de ereader? ik lees behoorlijk veel ingescande boeken/pdf files en heb momenteel de OYO maar daar kun je alleen het lettertype mee vergroten , wat niet werkt met ingescande teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373586

Anoniem: 389677 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:02:
Iemand ervaring met inzoomen op de ereader? ik lees behoorlijk veel ingescande boeken/pdf files en heb momenteel de OYO maar daar kun je alleen het lettertype mee vergroten , wat niet werkt met ingescande teksten.
Ik heb geen ervaring met inzoomen op een ereader, maar misschien kun je je pdf's in de landscapemode 'op hun kant' draaien?
Dan kun je in ieder geval alles goed lezen, maar moet je misschien wel 2-3 keer naar beneden scrollen om een hele pagina te lezen.

(er even van uitgaande dat je de letters te klein vind)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 373586 op 05-01-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Geen matches
Met de Sony's kan het in ieder geval, hier werkt het bij pdf's afhankelijk van pdf. Bij afbeeldingspdf zoom je volledig in, en moet je er doorheen scrollen. Bij tekst vergroot hij de tekst en rerendered hij de afbeeldingen eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389677 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:02:
Op Youtube kun je wel een aantal reviews vinden van pdf gebruiken op een ereader. Ik vind inzoomen waardeloos werken, veel te veel geklik en zet al mijn pdf files zonder plaatsjes gewoon om met Calibre naar mobi-formaat. Dat werkt superfijn.

Als je veel pdf met plaatjes wilt gebruiken dan zit er weinig anders op dan scherm kantelen of gewoon een grotere ereader kopen. Handige site en goed actueel: www.the-ebook-reader.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 296131 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:14:

zet al mijn pdf files zonder plaatsjes gewoon om met Calibre naar mobi-formaat. Dat werkt superfijn.
Calibre doet het heel aardig, maar nog betere resultaten krijg je met Mobipocket Creator. Je krijgt dan ook de 'tussenstap' in HTML die je kan bewerken als het nodig is

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xander1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Het selecteren van bestanden en deze vervolgens naar een editor exporteren gaat heel erg soepeltjes met Total Commander heb ik net uitgevonden.
Nu gebruik ik al jaren total commander,vroeger windows commander en een clone van de vroegere dos norton commander,maar hoe doe je dit dan ?
Ik kan het zo even niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ortep schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:15:
[...]

Calibre doet het heel aardig, maar nog betere resultaten krijg je met Mobipocket Creator. Je krijgt dan ook de 'tussenstap' in HTML die je kan bewerken als het nodig is
Maar doen beide het ook nog goed als de pdf gebaseerd is op ingescande boeken, waarbij de inhoud van de pdf dus niet bestaat uit leesbare tekst, maar uit afbeeldingen van de gescande bladzijden?

Of moet je dan eerst met FoxIt het hele boek met OCR laten omzetten in tekst, want dan blijft er niets over van enige opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:43:
Maar doen beide het ook nog goed als de pdf gebaseerd is op ingescande boeken, waarbij de inhoud van de pdf dus niet bestaat uit leesbare tekst, maar uit afbeeldingen van de gescande bladzijden?

Of moet je dan eerst met FoxIt het hele boek met OCR laten omzetten in tekst, want dan blijft er niets over van enige opmaak.
Als het plaatjes zijn dan is je PDF niets meer dan een 'stapel JPGtjes' En daar kan niemand direkt wat mee. In principe zou je van het boek ook een serie foto's kunnen maken met je telefoon en die bekijken.

Natuurlijk moeten er ooit ergens iets van letters van gemaakt worden er is dus altijd een OCR stap nodig. Anders kan je niet reflowen en bv het lettertype on the fly veranderen. Dat zijn nu juist de grote voordelen van een ebook boven een fixed formaat als PDF.

Ik begrijp ook werkelijk niet waraom mensen zo graag overal eerst onhanteerbare PDFs van willen maken voor ze ze verder gaan behandelen. Het is niet de beste methode op eerst een plaatje te maken, daar een PDF van maken en die dan weer uit elkaar halen tot iets dat bruikbaar is. Hoe meer stappen hoe meer kans je hebt dat je OCR de mist in gaat omdat er conversie artefacten in je plaatjes komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 06-01-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ortep schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Als het plaatjes zijn dan is je PDF niets meer dan een 'stapel JPGtjes' En daar kan niemand direkt wat mee. In principe zou je van het boek ook een serie foto's kunnen maken met je telefoon en die bekijken.

Natuurlijk moeten er ooit ergens iets van letters van gemaakt worden er is dus altijd een OCR stap nodig. Anders kan je niet reflowen en bv het lettertype on the fly veranderen. Dat zijn nu juist de grote voordelen van een ebook boven een fixed formaat als PDF.

Ik begrijp ook werkelijk niet waraom mensen zo graag overal eerst onhanteerbare PDFs van willen maken voor ze ze verder gaan behandelen. Het is niet de beste methode op eerst een plaatje te maken, daar een PDF van maken en die dan weer uit elkaar halen tot iets dat bruikbaar is. Hoe meer stappen hoe meer kans je hebt dat je OCR de mist in gaat omdat er conversie artefacten in je plaatjes komen.
Dat bedoel ik dus ook, want als je toch al verplicht OCR moet toepassen om van een stapeltje jpg's reflowbare tekst te maken, waarom zou je het dan alsnog in pdf formaat willen zetten?
Na de OCR stap zal je toch je plaatjes en opmaak weer moeten herstellen, alsmede ook de OCR fouten corrigeren die zelfs bij de beste OCR pakketten onvermijdbaar zijn, dus dan kan je als je je boek klaar hebt beter in epub of mobi formaat zetten lijkt me zo.
PDF support op de Kindles bijv is redelijk, maar voorzien nog niet in reflow en font resizing van PDF's die echte tekst bevatten, althans niet dat ik al gezien heb bij mijn DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Zojuist besteld bij www.gelaskins.com: mijn zelf ontworpen skin!
Nu wordt mijn Kindle 3 helemaal persoonlijk, een uniek stuk! :P
En begint het lange wachten, nou ja ben benieuwd wie eerder binnen is: de Kindle 3 of de skin...

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/4493/gelaskin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 296131 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:56:
Zojuist besteld bij www.gelaskins.com: mijn zelf ontworpen skin!
Nu wordt mijn Kindle 3 helemaal persoonlijk, een uniek stuk! :P
En begint het lange wachten, nou ja ben benieuwd wie eerder binnen is: de Kindle 3 of de skin...

[afbeelding]
Fraaie skin!!!!
Is dat gewoon een kwestie van je eigen graphics uploaden bij die site en afrekenen?
Dat is wel een heel gaaf idee dan, want al wil je de foto van je kids erop hebben dan kan dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:07:
[...]

Fraaie skin!!!!
Is dat gewoon een kwestie van je eigen graphics uploaden bij die site en afrekenen?
Dat is wel een heel gaaf idee dan, want al wil je de foto van je kids erop hebben dan kan dat dus.
Yup, met een erg gebruiksvriendelijke toolbox. Een maat van mij heeft nu deze besteld, die zal je denk ik ook wel kunnen waarderen. :9

edit: ook custom made!
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/496/borgqueen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 296131 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Yup, met een erg gebruiksvriendelijke toolbox. Een maat van mij heeft nu deze besteld, die zal je denk ik ook wel kunnen waarderen. :9

[afbeelding]
Yup... zekers.. the Borg Queen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Geen matches
Ridder schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:49:
Nog een vraagje:
Er is dus (nog) geen mogelijkheid om epubs op een Kindle te lezen (zonder converteren)?
Jawel, die is er wel. Google eens op Duokan, een alternatief OS voor Kindle. Die kan in ieder geval onbeveiligde epubs lezen (heb ik getest) en schijnbaar in sommige gevallen ook beveiligde epubs, maar dat heb ik nog niet getest omdat ik even geen geld heb om die eentje aan te schaffen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 296131 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:33:
[...]

edit: ook custom made!
[afbeelding]
Verschrikkelijk mooi !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 14:14
Goededag tweakers,

Ben aan het kijken naar de PRS-650.
Ik ga deze gebruiken voor leesboeken, .epub.
Maar belangrijker; leerboeken in .pdf gaat dit een beetje op de PRS-650?
Ben zeeman, dus het is sowieso een voordeel om een ebook mee ten nemen ipv een kuub boeken. Dit betekent ook dat ik handboeken/leerboeken pdfjes van 700 pagina's wil kunnen lezen. Worden deze goed weergegeven? En kun je er dan ook in zoeken?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Wat een verschrikkelijk lelijke skins zeg... Sowieso snap ik het nut van die skins niet, ze beschermen namelijk nauwelijks het plastic , laat staan dat het scherm wordt gedekt tegen druk van buitenaf. Ik ben blij dat ik mijn geld heb uitgegeven aan de Pad & Quill. Kost wel wat (circa 75e), maar dan heb je een onverwoestbaar handgemaakt hoesje van hout en leer, welke je gerust op tafel kan laten liggen in het openbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.padandquill.com/data/images/kindle05.jpg

http://www.padandquill.com/the-case-for-kindle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Oeh, heel mooi, dat hoesje van Pad & Quill. Had ik die maar gezien voor ik m'n Kindle-hoesje bestelde.
Van de andere kant, de mijne heeft een lichtje, das ook wel prettig.
Ben het met je eens wat betreft die skins. Die leiden alleen maar af wat mij betreft, het spreekt me nou juist zo aan dat de Kindle zo'n mooi simpel en ingetogen apparaatje is.

[ Voor 34% gewijzigd door DUTCHSPiRiT op 07-01-2011 14:56 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DUTCHSPiRiT schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:54:
Oeh, heel mooi, dat hoesje van Pad & Quill. Had ik die maar gezien voor ik m'n Kindle-hoesje bestelde.
Van de andere kant, de mijne heeft een lichtje, das ook wel prettig.
Inderdaad, ik mis wel een lampje, dat heeft deze jammergenoeg niet. Overigens klik je op de hoes wel makkelijk een licht je vast door het harde materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 09:55

alwinus

Tweaked

Geen matches
dat is wel een mooi hoesje. Zie nu ongeveer 45 euro inclusief verzenden. Hmm is nog te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Ben zelf net terug uit de USA en heb de Kindle DXG gekocht en gratis va Amazon naar mijn USA addy geshipped. (trial Amzon prime)
Ik wilde perse een groot scherm ivm PDFs.

Niks gemerkt van lange levertijden, maar het was wel zo dat de Kindle 3 de bestseller van Amazon is voor xmas 2010.

Ik heb wel de USA adapter waarv je de USB kabel erin klikt. Volgens mij werkt dat ook op de NL stopcontacten met een USA naar NL stekker verloopstukje.
Of blaas ik de kindle op?

(laad het op via computer 2 be safe anyway.)
Ik heb wel de Case logic bescermhoes voor de DXG, maar die is overbodig geworden door de m-edge hoes.

edit: ik vraag me nog even 1 ding af: Als je de US Kindle hebt, betaal je voor whispernet gebruik in NL?
Ik kan daar geen duidelijk antwoord over vinden. Ik beperk dan wel tot wikipedia en amazon boeken kopen en niet andere rare zaken mee uitvoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Solstice op 07-01-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mijn Kindle 3 is nog steeds NIET verzonden, ondanks dat de geschatte verzenddatum steeds afloopt...
Daarom vind ik het zinnetje ''Bestellingen worden op volgorde van binnenkomst verzonden, wie eerst besteld heeft profijt'' niet echt passen, aangezien ik vanaf 27 november wacht en straks natuurlijk gewoon een grote container met Kindles binnenkomt, ook voor mensen die dan pas bestellen. Dus voor hetzelfde geld had ik hem nu pas besteld, dan had ik hem even snel in huis.

Momenteel staat er: 7-10 dagen levertijd.

Dus écht hopen dat ze hem binnen een week versturen, anders komt de Kindle 4 (of Kindle Android Tablet) wel heel dichtbij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solstice schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:56:
Ben zelf net terug uit de USA en heb de Kindle DXG gekocht en gratis va Amazon naar mijn USA addy geshipped. (trial Amzon prime)
Ik wilde perse een groot scherm ivm PDFs.

Niks gemerkt van lange levertijden, maar het was wel zo dat de Kindle 3 de bestseller van Amazon is voor xmas 2010.

Ik heb wel de USA adapter waarv je de USB kabel erin klikt. Volgens mij werkt dat ook op de NL stopcontacten met een USA naar NL stekker verloopstukje.
Of blaas ik de kindle op?

(laad het op via computer 2 be safe anyway.)
Ik heb wel de Case logic bescermhoes voor de DXG, maar die is overbodig geworden door de m-edge hoes.

edit: ik vraag me nog even 1 ding af: Als je de US Kindle hebt, betaal je voor whispernet gebruik in NL?
Ik kan daar geen duidelijk antwoord over vinden. Ik beperk dan wel tot wikipedia en amazon boeken kopen en niet andere rare zaken mee uitvoeren.
De DX loopt niet zo hard als de Kindle 3, dus die hadden ze nog gewoon op voorraad.
En ja, je kunt de US lader gewoon met een verloop in Europa gebruiken, gaat goed.

Je betaalt niet voor Whispernet in NL als je boeken koopt of de Wiki gebruikt, maar alle andere sites zijn geblokkeerd (tenzij je je woonadres in Manage My Kindle op USA zet, maar ik vrees dat indien ze dat merken je een rekening thuis krijgt voor roaming kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389677

Geen matches
dank voor alle pdf inzoom comments. Het gaat helaas indd om een verzameling jpgs zonder letter herkenning.
Geen ideaal apparaat voor op de markt dus. Dan is mijn oyo nog best wel prima, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:32
Geen matches
KindleDX lijkt me ideaal voor PDFs, maar wel duurder en groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Geen matches
Dennis Lammers schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:08:
''Bestellingen worden op volgorde van binnenkomst verzonden, wie eerst besteld heeft profijt'' niet echt passen, aangezien ik vanaf 27 november wacht en straks natuurlijk gewoon een grote container met Kindles binnenkomt, ook voor mensen die dan pas bestellen. Dus voor hetzelfde geld had ik hem nu pas besteld, dan had ik hem even snel in huis.
Natuurlijk klopt het wel. De mensen die het eerste betsteld hadden krijgen de eerste uit de container. De mensen die het later besteld hadden krijgen de volgende uit de container. Zo gaan ze door tot de container leeg is. Dat dat op dezelfde dag gebeurt maakt niet uit.

Als je later besteld zou hebben had je de kans dat 'jouw' Kindle in de volgende container zou zitten en kon je nog langer wachten.

Het zal echt niet gebeuren dat iemand die 14 dagen later dan jij besteld had hem eerder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
troftnom schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:56:
KindleDX lijkt me ideaal voor PDFs, maar wel duurder en groter.
Je kunt er zelfs met wat mindere ogen nog A4 gescande PDF's in de normale stand mee lezen, alhoewel de lettertjes dan wel erg klein zijn, maar door de schermtechniek wel retescherp.
Draai je hem in de breedte dan is wat je ziet exact A4 breed, dus alsof je het papier voor je neus hebt, alleen moet je een bladzijde dan in drie keer lezen met de bladzijde knoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 08-01-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geen matches
Nou mensen, ik kan mijn Amazon order niet meer wijzigen/cancellen.
Maandag wordt ie verstuurd en heb ik hem dus hopelijk woensdag/donderdag binnen. :)

Hopelijk hebben de mensen die hem net als mij al lang in bestelling staan ook snel in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 98248 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:36:
Wat een verschrikkelijk lelijke skins zeg... Sowieso snap ik het nut van die skins niet, ze beschermen namelijk nauwelijks het plastic , laat staan dat het scherm wordt gedekt tegen druk van buitenaf. Ik ben blij dat ik mijn geld heb uitgegeven aan de Pad & Quill. Kost wel wat (circa 60e), maar dan heb je een onverwoestbaar handgemaakt hoesje van hout en leer, welke je gerust op tafel kan laten liggen in het openbaar.

[afbeelding]

http://www.padandquill.com/the-case-for-kindle.html
Dan kan je hem net zo goed in het doosje laten waar ie in verzonden wordt,misschien mooi om in op te bergen maar ik ga,niet beledigend bedoeld,mijn ebook reader niet in een veredeld sigarendoosje stoppen om er dan mee te lezen..
Het nut van de skins is er niet,maar je kan je reader er mee verfraaien net als jij met je "sigarendoosje" .
Je maakt er in plaats van een algemeen ding,een reader van met een eigen identiteit.
Als jij de jouwe uit het kistje haalt is het gewoon weer een reader die net verzonden is.
Het nut van een skin is dan ook niet zozeer bescherming maar meer een verfraaing,maar zo zie jij je kistje ook.
Er zitten hele mooie skins bij en hele lelijke,waar het om gaat is dat de andere er blij mee is.
Jij bent blij met je sigarendoosje,een ander is blij met zijn plastic velletje,al naar gelang de eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:20:
[...]

Dan kan je hem net zo goed in het doosje laten waar ie in verzonden wordt,misschien mooi om in op te bergen maar ik ga,niet beledigend bedoeld,mijn ebook reader niet in een veredeld sigarendoosje stoppen om er dan mee te lezen..
Het nut van de skins is er niet,maar je kan je reader er mee verfraaien net als jij met je "sigarendoosje" .
Je maakt er in plaats van een algemeen ding,een reader van met een eigen identiteit.
Als jij de jouwe uit het kistje haalt is het gewoon weer een reader die net verzonden is.
Het nut van een skin is dan ook niet zozeer bescherming maar meer een verfraaing,maar zo zie jij je kistje ook.
Er zitten hele mooie skins bij en hele lelijke,waar het om gaat is dat de andere er blij mee is.
Jij bent blij met je sigarendoosje,een ander is blij met zijn plastic velletje,al naar gelang de eigen smaak.
Precies, smaken verschillen en gelukkig maar anders was het erg saai. Deze ereaders zijn juist heel compact en licht van gewicht, daar doet zo'n ontwerp wat mij betreft weer helemaal teniet. Skins zijn voor de fun en een case is voor de bescherming. Deze DIY had ik ook al eens gezien: zelfgemaakt met een echt sigarenkistje en wat vilt. En veel goedkoper! ;)
Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/3577/kindlesigar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit deed de punt van een flesje "angel" met de Bebook van mijn vriendin.

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:lgZESPS4yzHsxM:http://www.parfumania.nl/images/geuren/mugler/angel.jpg&t=1

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/js0nxh.jpg

It's really really broken... en ja.. ze had een leren beschermcase en ja.. die lag voor het gemak open.. en ja, BOL mag een nieuwe sturen.. (tegen betaling van onze kant... een ster die een ster veroorzaakt... met kerst had ik er nog in geloofd..)

[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 09-01-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

Pierre

Van nature lui!

Geen matches
Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

It's really really broken... en ja.. ze had een leren beschermcover en ja.. die lag voor het gemak open.. en ja, BOL mag een nieuwe sturen..
Heb je nog garantie dan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee... en bovendien zal dat geen vallende flesjes dekken,dus dat wordt gewoon opnieuw dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

It's really really broken... en ja.. ze had een leren beschermcover en ja.. die lag voor het gemak open.. en ja, BOL mag een nieuwe sturen.. (tegen betaling van onze kant... een ster die een ster veroorzaakt... met kerst had ik er nog in geloofd..)
Oei, spijtig. Voordeel is dat je een goede reden hebt voor een nieuwe met een beter Pearl scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 296131 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:57:
[...]

Oei, spijtig. Voordeel is dat je een goede reden hebt voor een nieuwe met een beter Pearl scherm!
Helaas.. ze wil gewoon weer een bebook one en dat gaat nog lastig worden want ze worden niet meer gemaakt en zijn uitverkocht.
Ik heb nog 2 sony's liggen maar ze wil dat "touchgedoe" niet, Bol heeft een levertijd van een aantal dagen dus misschien kan die er nog aan komen.
En ik heb de afgelopen 30 jaar geleerd dat ik beter niet tegen haar in kan gaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-07 12:33
@Nick39
Op Marktplaats wordt haast elke dag wel een BeBook One aangeboden. Let wel op het verschil tussen de 2009- en 2010-versie (ik weet niet welke je had en welke je wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zetmolm schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:30:
@Nick39
Op Marktplaats wordt haast elke dag wel een BeBook One aangeboden. Let wel op het verschil tussen de 2009- en 2010-versie (ik weet niet welke je had en welke je wil).
Ze wil de 2010 edition..heb vandaag ff op marktplaats gekeken maar er waren er 3, en een ervan vroeg 200..toedeloe,voor 40 euro meer heb ik een nieuwe ! de andere waren uit 2009 dus dat kan geen 2010 edition zijn... en de sony zonder touch is de 350 maar die is weer 5 inch.. ik had niets over dat sigarenkistje mogen zeggen denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Zo jongens, mijn Kindle 3 Wifi is dan éindelijk echt verzonden.
Zojuist mailtje gehad van Amazon.
Zal mij benieuwen als ik de internationale of gewoon een USA editie krijg opgestuurd en nog moet bijbetalen aan de deur (zo niet, dan voor 130 euro klaar)

Met een beetje geluk dinsdag in huis (thuis), maar ik verwacht woensdag of donderdag (beide dagen niet thuis).
Maar vrees dat het helaas niks uitmaakt dat ie vandaag verzonden is en gewoon pas maandag, morgen dus, écht wordt verzonden/opgehaald bij Amazon?

(Shipment has left seller facility and is in transit - Jan 09, 2011 9:59:07 AM)

[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 09-01-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nick39 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:39:
[...]

ik had niets over dat sigarenkistje mogen zeggen denk ik 8)7
Haha ik lach me hier suf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Dennis Lammers schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:27:
Zo jongens, mijn Kindle 3 Wifi is dan éindelijk echt verzonden.
Zojuist mailtje gehad van Amazon.
Zal mij benieuwen als ik de internationale of gewoon een USA editie krijg opgestuurd en nog moet bijbetalen aan de deur (zo niet, dan voor 130 euro klaar)

(Shipment has left seller facility and is in transit - Jan 09, 2011 9:59:07 AM)
Aan de deur hoe je niets bij te betalen. Importkosten brengt amazon van tevoren al in rekening. Maar hoe komt het dat jij 130 euro betaald? Mijn order staat voor 150 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geen matches
alwinus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:30:
[...]

Aan de deur hoe je niets bij te betalen. Importkosten brengt amazon van tevoren al in rekening. Maar hoe komt het dat jij 130 euro betaald? Mijn order staat voor 150 euro klaar.
Wachtte al sinds 27 november, dus na wat mailen hoefde ik de verzendkosten niet meer te betalen. Ik ben 165 dollar kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Geen matches
Ortep schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:00:
[...]

Natuurlijk klopt het wel. De mensen die het eerste betsteld hadden krijgen de eerste uit de container. De mensen die het later besteld hadden krijgen de volgende uit de container. Zo gaan ze door tot de container leeg is. Dat dat op dezelfde dag gebeurt maakt niet uit.

Als je later besteld zou hebben had je de kans dat 'jouw' Kindle in de volgende container zou zitten en kon je nog langer wachten.

Het zal echt niet gebeuren dat iemand die 14 dagen later dan jij besteld had hem eerder krijgt.
nog nooit gehoord vaan klachtenbeperking? beter 200 mensen op tijd leveren de mensen die nu toch al wachten klagen toch al. dat is helaas zaken doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegens het overlijden van mijn vriendins bebook one 2010 ben ik op zoek naar een simpele reader.
De enige eisen zijn:
Verkrijgbaar in Nederland (dus niets bestellen in het buitenland)
6 inch
Geen touch screen / stylus
16 grijstinten
min 2 gb geheugen of uitbreidbaar
e-ink
prijsklasse tussen 100 en 250 euro
E-Pub ( al dan niet DRM is niet zo'n probleem ;) )
Er komt nu zoveel pulp op de markt en sommige readers bestaan onder 5 modellen.

Gister was het koopzondag en ja,er zijn zat leuke modellen,maar nergens mag je even wat proberen.
Het hoeft geen snelheidsmonster te zijn,geen wifi of 3G.
Je hebt nu de sweex,de reader van selexys.
De een prijst ze de hemel in,de ander laat er geen spaander van over.
Op marktplaats is niet duidelijk of het bij bv een bebook one, om een 2010 edition gaat of niet.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en van een plaatje aflezen en de specs bekijken zegt tegenwoordig ook niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De OYO van Selexyz heeft touch screen en die heb je ook nodig om boeken te kunnen openen. Dus die hoef je niet meer te bekijken als je per se geen touch screen wil. Mijn schoonzus en een collega zijn er wel enorm over te spreken, maar ik heb er zelf weinig ervaring mee.

Van mij hoeft er niet per se touch in te zitten (maar in die van mij zit het ook). Ik denk dat je goed moet zoeken om nog een (nieuw) model te vinden waar het niet in zit.

Het is net zoiets als een laptop zonder breedbeeld-scherm willen. Die zijn er ook wel, maar het worden er steeds minder (en steeds duurder).

Blijkbaar wil de "meute" touch screen en WiFi in de readeren dus wil niemand achterblijven en stoppen alle fabrikanten het er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Nick39
Dat wordt de BeBook Club of de PocketBook Pro 602. Allebei readers van een topmerk, en dan ben je ook nog onder de EUR 200 klaar.

Niemand maakt omzetcijfers bekend, maar ik denk dat BeBook een van de marktleiders in NL is, en PocketBook beweert wereldwijd de nummer 3 te zijn qua aantallen verkochte readers.

Als het ook qua bediening een simpele reader moet zijn, neem dan de Club. De PocketBook heeft erg veel opties. Bovendien is de PocketBook 602 erg nieuw, zodat je nog tegen wat kinderziektes in de firmware aan kunt lopen. Voor de Club is pas nieuwe firmware uit, en die is inmiddels erg stabiel.

Voordeel van deze merken is ook dat er firmware-updates blijven komen. Ze worden dus in de loop van de tijd steeds beter. Bij al die pulpmerken kun je daar niet op rekenen.

De Club is identiek aan de BeBook Neo, maar dan zonder WiFi en touchscreen. Als je in een winkel wel de Neo kunt proberen en de stylus niet gebruikt, weet je ook precies hoe de Club werkt.

De PocketBook is alleen online te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

hmm de Bebook Club heeft 8 grijstinten en de Pocketbook heeft er bij plaatjes zestien en bij tekst 4...Weet niet of dat overigens werkt bij alle e-readers. 16 grijstinten in de tekst is ook wat veel misschien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nick39

De keuze was voor mij eenvoudiger na de introductie van de verbeterde E-ink schermen. De 6" ereaders met de beste schermen (E-ink Pearl) zijn op dit moment de Sony PRS-650 en de Kindle 3. De Kindle 3 is de goedkoopste en wat mij betreft beste ereader op dit moment. Komt wel uit het buitenland maar wordt door Amazon rechtstreeks geleverd aan Nederland en hun klantenservice en garantie is werkelijk uitmuntend. En geen gedoe met importheffingen achteraf, Amazon heeft dat allemaal geregeld in de totaalprijs als je Nederland kiest. Nadeel bij de Kindle is dat je dan wel met Calibre epubs moet omzetten maar dat gaat vlot. De Sony is een touchscreen maar heeft een andere techniek dan de voorlopers waardoor het scherm superscherp is/geen waas meer. Voordeel is dat je niet met Calibre aan de slag hoeft maar is wel weer een stuk duurder.

Als je 1 keer de Pearl schermen hebt gezien dan zien alle andere schermen er opeens erg grijs en grauw uit.
Succes met kiezen. Aan dit overzicht heb ik laatst veel gehad, met een top 5/de rest en alle plussen en minnen:
http://www.the-ebook-reader.com/ebook-reader-comparison.html

Voor mij nog steeds even geduld :)
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/2598/57412874.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Geen matches
hehe, ik heb dezelfde leveringsdata van amazon :) Nou maar afwachten of het dat ook gaat worden. liefst eerder natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwinus schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:12:
hmm de Bebook Club heeft 8 grijstinten en de Pocketbook heeft er bij plaatjes zestien en bij tekst 4...Weet niet of dat overigens werkt bij alle e-readers. 16 grijstinten in de tekst is ook wat veel misschien :p
@JeroenE Ik heb zelf de prs 650 en ik vind het touch heerlijk ( al selecteer ik nog wel eens per ongeluk tekst,maar het gaat om mijn partner en als die eenmaal besloten heeft dat iets,niets is..vergeet het dan maar... ( voornamelijk gebaseerd op mijn 650 beetpakken en dan ook met een vinger op het scherm waarbij ie gaat bladeren,help schrik,dat hoeft niet meer,dat wil ik niet...)
Maar de prs 650 heeft online ook een wacht tijd, de 350 zou dan mooi zijn maar die is weer 5 inch en dat wil ze ook niet, ze weet perfect wat ze niet wil O-) (schat als je meeleest het gaat niet over jou hoor :X )
@Zetmolm,thanks !
@Alwinus... da's een goeie.. 16 grijstinten,maar voor wat... het gaat primair toch om de tekst..

[ Voor 40% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 08:31
Geen matches
@Nick39.Je hebt toch nog garantie op die bebook 2010.Vraag gewoon een nieuw exemplaar.Volgens de Europese regels heb je twee jaar garantie.

[ Voor 23% gewijzigd door Ivan4you op 10-01-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivan4you schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:26:
@Nick39.Je hebt toch nog garantie op die bebook 2010.Vraag gewoon een nieuw exemplaar.Volgens de Europese regels heb je twee jaar garantie.
Kijk het plaatje bij de post nog eens:
Nick39 in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2"
Vrees dat dat weinig garantie is..
@lukaon, ik heb zelf de 650 maar zoals gezegd "the lady of the house" wil geen touchscreen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 16:23
Geen matches
vaag dat de kindle zo lang duurt bij jullie.
Ik heb van het weekende besteld en komt vandaag aan bij mijn us adress (2 day shipping)
Als het goed is ben ik rond de 120 euro kwijt. Het rare is dat er op het moment van bestellen stond dat er geen voorraad was (wifi versie) en een dag later kreeg ik mail dat ze er wel waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Geen matches
US markt word eerder bediend dan de internationale. Heeft blijkbaar geen prio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Geen matches
alwinus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:41:
US markt word eerder bediend dan de internationale. Heeft blijkbaar geen prio :(
Ik had de mijne in een record tijd hoor. Toen ik hem bestelde was de levertijd 3 weken maar dat werd doorlopend naar beneden aangapast. Uiteindelijk was het 10 dagen. De grootste vertraging zat in DHL die er op stond alleen overdag te bezorgen. Dat is sneller dan dat sommige (grote)computer zaken hier in Nederland een geheugen stripje afleveren. Ik zit al 14 dagen te wachten op twee 512 stripjes die 'uit voorraad' leverbaar waren. En hier moest ik zelfs nog vooraf met iDeal betalen. Bij Amazon betaalde ik pas per CC op de dag van verzenden. En na een week kreeg ik nog 39 cent terug omdat de euro/dollar prijs iets was aangepast.

Ik bestel liever bij Amazon dan bij een aantal Nederlandse zaken

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 11-01-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geen matches
Mijn Kindle 3 word door UPS bezorgd.
Alleen vanmorgen was ie in Apeldoorn, en nu weer in de USA?
Rare trackingstatus... hopen dat ik hem morgen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Geen matches
Ortep schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Ik had de mijne in een record tijd hoor. Toen ik hem bestelde was de levertijd 3 weken maar dat werd doorlopend naar beneden aangapast. Uiteindelijk was het 10 dagen. De grootste vertraging zat in DHL die er op stond alleen overdag te bezorgen. Dat is sneller dan dat sommige (grote)computer zaken hier in Nederland een geheugen stripje afleveren. Ik zit al 14 dagen te wachten op twee 512 stripjes die 'uit voorraad' leverbaar waren. En hier moest ik zelfs nog vooraf met iDeal betalen. Bij Amazon betaalde ik pas per CC op de dag van verzenden. En na een week kreeg ik nog 39 cent terug omdat de euro/dollar prijs iets was aangepast.

Ik bestel liever bij Amazon dan bij een aantal Nederlandse zaken
Ik heb besteld op 29 december en verwacht wordt dat ie afgeleverd wordt rond de 24e januari. Dat wist ik meteen en voorlopig blijft dat ook nog staan. Alleen op het moment van bestellen was de US versie (en nu weer) gewoon leverbaar. Maar die sturen ze niet op (en dat bedoelde ik met dat de US markt voorrang heeft). Overigens exact hetzelfde exemplaar minus oplader voor stopcontact. En waarom dat is? converter voor Amerikaanse stekker en klaar is klara :)

Verder via Amazon.co.uk nooit klachten hoor. Altijd prima en snelle service. Alleen jammer dat de kindle's niet vanuit de UK worden verzonden. Scheelt toch importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

alwinus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:20:
Alleen op het moment van bestellen was de US versie (en nu weer) gewoon leverbaar. Maar die sturen ze niet op (en dat bedoelde ik met dat de US markt voorrang heeft). Overigens exact hetzelfde exemplaar minus oplader voor stopcontact. En waarom dat is? converter voor Amerikaanse stekker en klaar is klara :)
Waarschijnlijk zitten de verschillende versies kant en klaar in de doosjes, gesealed en wel. Dus dat zie ze als een ander product. Ik heb trouwens gewoon een versie zonder lader wat dan ook. Alleen een micro USB kabeltje. Past overal op.
Verder via Amazon.co.uk nooit klachten hoor. Altijd prima en snelle service. Alleen jammer dat de kindle's niet vanuit de UK worden verzonden. Scheelt toch importkosten.
Het maakt niet uit hoor...bij de UK versie zit geen 'extra' tax, maar is hij gewoon duurder omdat daar de BTW al in de prijs zit. Die BTW mag je als een soort sales tax bij de VS versie bijbetalen. Het maakte voor mijn Kindle geloof ik iets van 1-2 Euro uit. Ik weet niet eens meer welke kant op. De verzendkosten zijn ook ongeveer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dennis Lammers schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30:
Mijn Kindle 3 word door UPS bezorgd.
Alleen vanmorgen was ie in Apeldoorn, en nu weer in de USA?
Rare trackingstatus... hopen dat ik hem morgen heb!
Staat er bij Apeldoorn niet zoiets als customs blablabla?
Als ie in Koeln is aangekomen wordt hij over het algemeen binnen 24 uur geleverd door UPS.
En van onder naar boven lezen, de tracking status op de amazon site :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 11-01-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:00:
[...]

Staat er bij Apeldoorn niet zoiets als customs blablabla?
Als ie in Koeln is aangekomen wordt hij over het algemeen binnen 24 uur geleverd door UPS.
Jawel, dat stond er.
Vooralsnog staat de levertijd op morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dennis Lammers schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:24:
[...]

Jawel, dat stond er.
Vooralsnog staat de levertijd op morgen. :)
Ga er maar vanuit dat ze dat gaat lukken dan, want als het goed is staat Koeln nog vóór Apeldoorn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:27:
[...]

Ga er maar vanuit dat ze dat gaat lukken dan, want als het goed is staat Koeln nog vóór Apeldoorn denk ik ;)
Louisville, KY, United States 11/01/2011 4:56 Vertrekscan
Apeldoorn, Netherlands 11/01/2011 7:28 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
Louisville, KY, United States 11/01/2011 1:28 Exportscan
Lexington, KY, United States 10/01/2011 23:56 Vertrekscan
10/01/2011 20:38 Herkomstscan
United States 09/01/2011 13:17 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Is dat nieuw dat de inklaring nu gebeurd voor verzending?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-01-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Geen matches
Die van mij is ook onderweg! De 14e hier als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:33:
Is dat nieuw dat de inklaring nu gebeurd voor verzending?
Geen idee, maar bij eerdere zendingen vanaf amazon was mij ook al opgevallen dat inklaren soms gebeurd op een tijdstip voordat het ding in Keulen aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Geen matches
Mijn Kindle is binnen! :)
Hoefde niks bij te betalen aan UPS, dus ben voor 165 dollar klaar! :)

De Kindle is eerlijk gezegd nog mooier & slanker als ik had verwacht! :D
Heb een goede keus gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dennis Lammers schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:16:
Mijn Kindle is binnen! :)
Hoefde niks bij te betalen aan UPS, dus ben voor 165 dollar klaar! :)

De Kindle is eerlijk gezegd nog mooier & slanker als ik had verwacht! :D
Heb een goede keus gemaakt!
Nou veel leesplezier ermee dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:18
Ik ben geen moderator, maar er staat bij het reply-window toch duidelijk dat het niet de bedoeling is de bestelstatus te bespreken. Zijn jullie een keer klaar met je Kindles nu alles binnen is?
Ik lees graag dit topic maar wat kan mij het nu schelen als een medetweaker ziet dat zijn reader in Keulen ligt..ervaringen, dat interesseert mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WaterFire schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:52:
Ik ben geen moderator, maar er staat bij het reply-window toch duidelijk dat het niet de bedoeling is de bestelstatus te bespreken. Zijn jullie een keer klaar met je Kindles nu alles binnen is?
Ik lees graag dit topic maar wat kan mij het nu schelen als een medetweaker ziet dat zijn reader in Keulen ligt..ervaringen, dat interesseert mij..
Je hebt wellicht gelijk, ik heb ook alleen maar verteld dat als iets in Keulen bij UPS aankomt vanaf Amazon dat je dan mag verwachten dat je het binnen 24 uur in huis hebt.
Ik kan me voorstellen dat mensen die nog nooit bij Amazon besteld hebben een beetje nerveus worden als ze track en trace door elkaar zien gaan.... het was dus meer een geruststellende mededeling mijnerzijds dat het dus klopt ondanks dat inklaren gebeurt voordat iets fysiek aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:04
Zijn de Sony 650's altijd al slecht leverbaar geweest? (Overal 2+ weken levertijd) of is de voorraad gewoon op en wachten de winkels op een nieuwe batch uit Japan(?). Wil er 1-tje gaan aanschaffen, maar vraag me af of t ding te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb m'n Kindle 2 skin binnen van decalgirl.com!
Eerste indrukken: geweldige skin, veel degelijker dan gedacht als stickertje, gemaakt van dik wat ruw aanvoelend vinyl en haarscherpe illustraties. Heb de matte uitvoering gekozen en dat voelt precies hetzelfde aan als 'het Kindle huidje'. Opplakken ging ook gemakkelijk, je kunt nog corrigeren voordat ie echt plakt. En dan plakt het HEEL ERG vast! Je kunt zonder beschadingen verwijderen al is de skin dan aan gort: for single use only. Het resultaat is enorm: het lijkt een compleet ander apparaat geworden. Wist niet dat een kleurtje zo veel impact zou hebben. Door de donkere kleur lijkt de tekst ook zwarter te zijn geworden.

Mijn bestelling van de Kindle 3 ook uitgebreid met deze case: lederen case van Amazon in burned orange met verlichting. Er zijn onwijs veel hoesjes voor de Kindle te koop maar deze kreeg erg veel goede reviews op blogs. Fijn compact en handig dat het lichtje gevoed wordt door de Kindle zelf. Prijzig, maar vooruit, het is winter. O-) De levering met de Kindle 3 werd (daardoor?) opeens ook sneller, nog maar een weekje wachten. Erg vaag die delivery estimates van Amazon.com.

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/1124/28422680.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
ChefChocolateball schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:48:
Zijn de Sony 650's altijd al slecht leverbaar geweest? (Overal 2+ weken levertijd) of is de voorraad gewoon op en wachten de winkels op een nieuwe batch uit Japan(?). Wil er 1-tje gaan aanschaffen, maar vraag me af of t ding te krijgen is.
Ze zijn gewoon op, en het wachten is op een nieuwe batch uit China (!). Het zou me niks verbazen als het probleem 'm hierin zit dat de Pearl-schermen niet aan te slepen zijn. Mogelijk heeft Amazon een net iets beter contract met E Ink dan Sony, zodat Amazon alle schermen die geproduceerd worden "inpikt". Sony is dan het slachtoffer van het succes van de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Geen matches
Beide hebben op dit moment een lange levertijd. Toen ik mijn 650 besteld had was de levertijd volgens bol.com meer dan 2 weken, maar ik had geluk want 3 dagen later lag die op de mat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen matches
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:07:
Die van mij is ook onderweg! De 14e hier als het goed is.
En dit soort berichten zijn dus niet de bedoeling. Lees aub de topicwaarschuwing even door, die staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:04
zetmolm schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:49:
[...]

Ze zijn gewoon op, en het wachten is op een nieuwe batch uit China (!). Het zou me niks verbazen als het probleem 'm hierin zit dat de Pearl-schermen niet aan te slepen zijn. Mogelijk heeft Amazon een net iets beter contract met E Ink dan Sony, zodat Amazon alle schermen die geproduceerd worden "inpikt". Sony is dan het slachtoffer van het succes van de Kindle.
Thanks! Bestel er gewoon 1 bij Bol en wacht dan rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 296131 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:42:
handig dat het lichtje gevoed wordt door de Kindle zelf.
Heb je ook testen gevonden over het stroomverbruik? Ik vind het een erg handige oplossing, maar volgens mij verbruikt zo'n lampje best wat van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Geen matches
Ook heb ik wat reacties op Amazon.com gelezen over het gebruik van de hoes met ingebouwde lamp. Dat de Kindle rare gebreken vertoonden (vastlopers e.d.) in combinatie met de hoes maar goed in hoeverre dat waar is weet ik niet en ook lang niet iedereen heeft dat. Ik durfde gezien de prijs dat niet aan. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je alles binnen hebt. Ook met name de batterijduur.

edit: Mijn Kindle staat gepland voor verzending (ruime een week eerder dan gepland). Yeuh. Volgende week kan ik dan ook eindelijk mijn ervaringen doorgeven. Alvast wat boeken klaarzetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door alwinus op 13-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:52:
[...]

Heb je ook testen gevonden over het stroomverbruik? Ik vind het een erg handige oplossing, maar volgens mij verbruikt zo'n lampje best wat van de accu?
Als het een ledje is valt dat echt wel mee,ik heb zo'n oplaadbaar lampje van Blokker met 3 leds en die gebruiken een paar milli ampere..
Off-topic:
je leest nu mijn boeken via FTD ook zag ik ;) o.a. de laatste editie van "gevangen" van Stephen King.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
alwinus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:57:
Ook heb ik wat reacties op Amazon.com gelezen over het gebruik van de hoes met ingebouwde lamp. Dat de Kindle rare gebreken vertoonden (vastlopers e.d.) in combinatie met de hoes maar goed in hoeverre dat waar is weet ik niet en ook lang niet iedereen heeft dat. Ik durfde gezien de prijs dat niet aan. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen als je alles binnen hebt. Ook met name de batterijduur.
De laatste firmware van de Kindle 3 heeft de neiging om vast te lopen als je accu minder dan een kwart geladen is. Dit is mij de laatste maand al een keer of twee gebeurd omdat ik hem niet altijd aan de lader hang.
Na een keer een hele nacht doorladen was het probleem weer voorbij, maar je kunt hem niet echt leeglezen lijkt het, of er klopt iets niet met de accu indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
alwinus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:57:

edit: Mijn Kindle staat gepland voor verzending (ruime een week eerder dan gepland). Yeuh. Volgende week kan ik dan ook eindelijk mijn ervaringen doorgeven. Alvast wat boeken klaarzetten :)
Heb het ook gelezen, die problemen zijn er soms met de hoes zonder licht, ze zijn aan het uitzoeken wat precies de oorzaak is. Deze versie van hoes met lampje heeft geen problemen.

Vind het een erg slim ontwerp! De goudgecoate haakjes van de hoes aan de Kindle maken ook contact met de batterij, dus geen losse draden en stekkers. De batterij van de Kindle gaat normaal 4 weken mee, met lichtje aan ca. 3 weken als je die continue aan hebt staan. In de praktijk zal je er dus denk ik weinig van merken. Als de Kindle gaat slapen dan gaat het lichtje ook automatisch uit.

De keuze welke kleur was wel lastig!. Staalblauw en rood vond ik eerst het mooiste maar uiteindelijk voor burned oranje gegaan, basketbal oranje... Verzendstatus is inmiddels Shipping Soon, woohoooo!
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/2475/coverint.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/7307/kindlecoverhinge.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 13-01-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Geen matches
Ik heb zelf de zwarte versie van de hoes en die bevalt prima. Ik haal de Kindle wel regelmatig uit de hoes omdat ik dat prettiger vind wanneer ik hem in één hand vast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DUTCHSPiRiT schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:19:
Ik heb zelf de zwarte versie van de hoes en die bevalt prima. Ik haal de Kindle wel regelmatig uit de hoes omdat ik dat prettiger vind wanneer ik hem in één hand vast heb.
Ik klap de hoes gewoon dubbel met het elastiek eromheen, dan is het een soort leesplankje met de Kindle erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
Geen matches
Ja dat kan opzich ook prima, hij is alleen wat zwaarder dan. Denk wel dat dat op de lange termijn wat meer slijtage aan de cover zal veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:14
Geen matches
Dat omklappen geeft Amazon ook gewoon aan. Zal best een keer slijtage veroorzaken. Maar of dat sneller gebeurd dan dat de Kindle stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 11:34

Blonde Tux

<advertisement>

Vandaag ook maar eens een E-reader besteld.
De Sony Reader Pocket PRS350. Zijn er nog wat tips voor gebruik met OSX? Ik neem namelijk aan dat Sony geen OSX programma's heeft.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:25
Blonde Tux schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:19:
Vandaag ook maar eens een E-reader besteld.
De Sony Reader Pocket PRS350. Zijn er nog wat tips voor gebruik met OSX? Ik neem namelijk aan dat Sony geen OSX programma's heeft.
Volgens mij hebben ze ook een OSX versie van hun software: http://ebookstore.sony.com/download/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 11:34

Blonde Tux

<advertisement>

Geen matches
Whoops, even wat verder moeten kijken dan mijn neus lang is.

btw is het verplicht om de Sony software eerst te gebruiken, of kan ik meteen met Calibre aan de slag gaan?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:18
Nee hoor Calibre is prima. Mijn PRS-600 probeerde wel (na een keer gebruikt en verwijderd te hebben) steeds de software te installeren, wat als ik mij goed herinner met een Windows-service uit te zetten was, maar mijn nieuwe 650 heeft de Sony software nooit gezien.

En al schrijvende kan dat de reden zijn dat mijn 650 er nooit om vraagt natuurlijk lol...wie weet vraagt jouw Sony er wel om. Gewoon negeren..

@spikecity: Ik bedoelde jou niet persoonlijk met je antwoord over track/trace in Keulen, maar als je de laatste paar pagina's terugleest is het wel heel bont met de persoonlijke 'updates' van een aantal gebruikers. Dat was mijn punt.. Hopelijk begint de ellende niet weer nu de Sony 650 slecht leverbaar is ;)

[ Voor 29% gewijzigd door WaterFire op 14-01-2011 16:19 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-Je bestelstatus
-Ervaringen met winkels
-Garantie-afhandelingen