PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Link: http://www.strongholdkingdoms.com/
Ik ben benieuwd of het zich ook echt weet te onderscheiden van de vele andere gelijksoortige MMO's
Onderscheiden doet het zich wel, echter vraag ik mij af of het grote publiek dit spel leuk gaat vinden ...Navigator88 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:35:
Ik heb me aangemeld,
Ik ben benieuwd of het zich ook echt weet te onderscheiden van de vele andere gelijksoortige MMO's
Verwijderd
Men rank is peasant, en heb bijna genoeg voor serf, nog 10 honour te gaan.
en mijn houten muur voor rond mijn kasteel is ook 50% klaar
Dat scheelt een hoop zoekwerk in het firefly forum. Ik kreeg na registratie en downloaden gelijk een 403 foutmelding. Het schijnt van zelf over te gaan als je later opnieuw inlogt.
Stronghold 1 gekocht en geheel uitgespeeld, was leuk voor zijn tijd, alleen waren de latere versies weinig vernieuwend. Ben benieuwd hoe deze versie speelt.
Juist, het is gewoon heel anders en erg wennen!Navigator88 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:42:
Omdat het misschien iets complexer is als het 'gemiddelde' spel?
Bedankt, zal de link toevoegen, moet de TS nog geheel vernieuwen, staat op mijn to-do list!Karel V schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:12:
Misschien handig om het officiele forum van Stronghold Kingdoms in de TS te zetten: http://forum.strongholdkingdoms.com/
Dat scheelt een hoop zoekwerk in het firefly forum. Ik kreeg na registratie en downloaden gelijk een 403 foutmelding. Het schijnt van zelf over te gaan als je later opnieuw inlogt.
Stronghold 1 gekocht en geheel uitgespeeld, was leuk voor zijn tijd, alleen waren de latere versies weinig vernieuwend. Ben benieuwd hoe deze versie speelt.
Raar dat ik geen mailtje had gekregen terwijl ik me toch registered had
Ik moest mijn uit de spambox halen ...Noxious schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:26:
Hee leuk dat ie open is, maar even registered nu
Raar dat ik geen mailtje had gekregen terwijl ik me toch registered had

Verwijderd
Maar ik ben blij jullie mee te delen dat ik Parish steward ben van de Parish Mablethorpe
Verwijderd
Wat ook raar is; heb wel brouwerij en inn, maar geen hopps farm
Dus leuk spel, maar ze moeten het de spelers ietsje makkelijker maken in het begin. Als eenmaal die beginnersbonus-blijheid etc afgelopen is. Zakt het richting de 0 en kom je weinig verder. Blijf woodcutters huts en steenmijnen neerzetten
Klopt!Bernardo schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:57:
Vind het een grappig spel, maar voel me wel enigzins beperkt. Heb nu 2 archers en blijf alleen maar verliezen van 20 peasants die af en toe aanvallen. Daarmee verlies ik steeds honour en kom ik natuurlijk nooit verderheb ook veelste weinig geld voor allerlei spullen om de blijheid omhoog te halen.
Wat ook raar is; heb wel brouwerij en inn, maar geen hopps farmHoe kan ik nu ooit bier brouwen?
Dus leuk spel, maar ze moeten het de spelers ietsje makkelijker maken in het begin. Als eenmaal die beginnersbonus-blijheid etc afgelopen is. Zakt het richting de 0 en kom je weinig verder. Blijf woodcutters huts en steenmijnen neerzetten
Je moet je units niet meteen plaatsen! Wacht tot je een stuk of wat archers hebt voordat je ze op je kasteel zet! Verder bouw een goede muur, doe onderzoek naar Castellation en Fortification. Dan heb je betere verdediging en wordt het ineens gemakkelijk om de paar peasants tegen te houden!
Met rank 6 Castellation en 9 archers win ik van 90 peasants + 14 archers. Mijn kasteel is een enkele stenen muur, meer niet. Ook kan je Long Bow onderzoeken waardoor jou archers meer hitpoints krijgen.
Hopps farm moet je ook onderzoeken, deze vind je onderder Farming > Plough (rank 1) > Hops Farming. Maar als je een Inn hebt moet je ook een Hopps Farm hebben als ik het goed heb! Het heet trouwens Brewery.
En als laatste, focus je niet op productie van hout en steen. Want dat deed ik ook maar binnen no-time had ik teveel en kreeg ik het bij lange na niet meer op!
Focus je op hoe je je inwoners happy kan houden, dus verschillende soorten voedsel en decoratie bijvoorbeeld. Er zijn ook andere manieren, bekijk de research trees maar eens.
Hopelijk kan je hiermee verder.
Thnx!Dreanor schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:31:
[...]
Klopt!
Je moet je units niet meteen plaatsen! Wacht tot je een stuk of wat archers hebt voordat je ze op je kasteel zet! Verder bouw een goede muur, doe onderzoek naar Castellation en Fortification. Dan heb je betere verdediging en wordt het ineens gemakkelijk om de paar peasants tegen te houden!
Met rank 6 Castellation en 9 archers win ik van 90 peasants + 14 archers. Mijn kasteel is een enkele stenen muur, meer niet. Ook kan je Long Bow onderzoeken waardoor jou archers meer hitpoints krijgen.
Hopps farm moet je ook onderzoeken, deze vind je onderder Farming > Plough (rank 1) > Hops Farming. Maar als je een Inn hebt moet je ook een Hopps Farm hebben als ik het goed heb! Het heet trouwens Brewery.
En als laatste, focus je niet op productie van hout en steen. Want dat deed ik ook maar binnen no-time had ik teveel en kreeg ik het bij lange na niet meer op!
Focus je op hoe je je inwoners happy kan houden, dus verschillende soorten voedsel en decoratie bijvoorbeeld. Er zijn ook andere manieren, bekijk de research trees maar eens.
Hopelijk kan je hiermee verder.
Nou heb een mooie houten muur om m'n kasteel gebouwd, maar zo te zien is het dus beter om... eeh je inner kasteel beter te verdedigen dus. Maar nee, heb alles om dat bier te gebruiken, maar mis de hops farm. Vast een bug ofzo
Je moest eigenlijk opnieuw kunnen beginnen
Maarja ik pruts wel wat, bedankt voor je tips
Edit: de brewery is inderdaad wat ik zocht! Die is ook meteen hopsfarm
Ik speel het zelf nu al een tijdje en het gaat redelijk goed: ben nu knight, heb 3 dorpen, ben parish steward, en heb al een redelijk leger weten te creëren. Zijn er nog anderen die het spelen?
Ben op het moment Knight en steward in een parish. Alweer een leuk target op het oog als vierde dorpje. Leger is groot zat, ruim 2k
Huginn is mijn ingame naam, steward van Llancarfan.
ben oud apha 3 en 4 speler
speel het sinds 3 weken weer. zit in world 2 uk/usa
Zit nu rank Alderman en heb net me 2de dorpje
Dacht even te gaan kijken of er op GoT iets over te vinden was, alleen dit in verval geraakte topic. Ik ga er eens aan beginnen.
tot nu toe vermaak ik me prima, wel een stuk dieper als spellen zoals Travian.
Zal het vanavond eens gaan proberen.
Is er nog een bepaalde server waar je het best kan aanmelden ?
Speelt iemand het nog, of is iedereen massaal gestopt?
Ik heb ondertussen een eigen Parish in world 4, alleen ik ben de enige actieveling geloof ik. Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken, wil er echt wat van gaan maken zeg maar
't is een leuk tijdverdrijf moet ik zeggen.
Ingame naam is hetzelfde, ik zit in Clapham, wat weer ligt in Bedfordshire, wat gesitueerd is in The Home Counties, wat weer in good ol' England zelf ligt
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
[ Voor 3% gewijzigd door JustAJ op 22-04-2012 14:18 ]
Ik probeer het wel eens.JustAJ schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:40:
Om maar is te proberen een oud topic nieuw leven in te blazen
Speelt iemand het nog, of is iedereen massaal gestopt?
Ik heb ondertussen een eigen Parish in world 4, alleen ik ben de enige actieveling geloof ik. Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken, wil er echt wat van gaan maken zeg maar(jaja, grootse plannen)
't is een leuk tijdverdrijf moet ik zeggen.
Ingame naam is hetzelfde, ik zit in Clapham, wat weer ligt in Bedfordshire, wat gesitueerd is in The Home Counties, wat weer in good ol' England zelf ligt
Zit in Bedfordshire --> Great Barford --> BlackStones (nickname)
Zit in een Parich naast die van jou
Ik zit alleen in NO-Ierland, County Down. In mijn parish, waar ik steward van ben, zitten 4 actieve mensen, dus ik heb het goed voor elkaar. Ze doneren ook allemaal voor de parish buildings, dus ondertussen al meerdere guilds volledig geupgrade
pas dag 2 maar ben er
Iemand vergelijkt het hier met browser games, alleen de formule van Stronghold kingdoms is wel beter. je krijgt hier redelijk waar voor je geld en je hebt veel betaalopties dan alleen CC en paypal
[ Voor 40% gewijzigd door cisco202 op 06-05-2012 00:52 ]
Waar voor je geld? Het spel is gratis.cisco202 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:45:
Hoe is de Premium compared free ratio in het opzicht van game balance. Heb je als free player die af en toe eens een card pack koopt een kans of niet?
Iemand vergelijkt het hier met browser games, alleen de formule van Stronghold kingdoms is wel beter. je krijgt hier redelijk waar voor je geld en je hebt veel betaalopties dan alleen CC en paypal
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja dat klopt maar ik bedoel, prijzen zijn niet extreem hoog, betalingsmogelijkheden zijn goed. vergeleken de gemiddelde browser game. Jij bent ook niet compleet gebonden om iets te kopen wil je bij blijven.
[ Voor 11% gewijzigd door cisco202 op 06-05-2012 20:05 ]
Twee van mijn vrienden hebben echter die optie helemaal nooit gehad? Dus zou niet weten hoe dat precies kon maar zie nu nog steeds af en toe tutorial legers lopen over de map dus ben niet de enige die de optie heeft gehad
Premium is hoofdzakelijk gericht op auto-management. auto-scouting, building que etc. de directe gameplay wordt daardoor niet sterk beinvloedt. Na een tijdjes kost het toch een paar uur om gebouw te bouwen, dan is handmatig klikken niet zo verkeerd.Genetai schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:50:
Ik kreeg trouwens de optie tot tutorial en daarna heb je even premium toegang (dag of twee, weet het niet precies meer) gratis en voor niks. Das super handig om te zien of je premium zou willen.
Twee van mijn vrienden hebben echter die optie helemaal nooit gehad? Dus zou niet weten hoe dat precies kon maar zie nu nog steeds af en toe tutorial legers lopen over de map dus ben niet de enige die de optie heeft gehadLeuk spelletje, tempo ligt hoger dan de meeste browser spellen maar het is ook weer niet erg als je ff een dagje niet inlogt. Leuk!
Research que daarin tegen is wel handig. Spaart gewoon alles op, bewaart de research tijd reductie kaarten, koopt 1x token 7 dagen premium voor 2,50 euro (4,99 per 60 crowns, 30 crowns = 7 dagen) en je gooit de que vol.
Je kan boosterpacks kopen maar met achievements kunje uiteindelijk per week 14 kaarten bemachtigen. je kan ze ook inruilen. 5 kaarten = 25 cardpoints. kaarten costs varieren van 7 tot 500.
Verwijderd
Op Steam heb ik er een community voor geopend: http://steamcommunity.com/groups/kingdomsnl
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
nog meer mensen actief op wereld 2?
vreemd.
Ik heb blijkbaar ooit een account aan gemaakt maar nooit gebruikt. nu log in in via arc met blijkbaar hetzelfde email adres, maar wel met ander Wachtwoord. Heb nu dus 2 accounts met hetzelfde email adres

2e vreemde wat ik vind is het feit dat ik niet aangevallen kan worden vanwege beginners bescherming, maar dat ik net door een enemy siege camp ben aangevallen. wat heeft die bescherming dan nog voor zin?
[ Voor 54% gewijzigd door huntedjohan op 21-12-2014 16:59 ]