Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Toon posts:

Aarding kelder - PC

Pagina: 1
Acties:

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03:58

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Topicstarter
Hoi mensen :w

Ik zit met iets merkwaardigs dat betrekking heeft tot de aarding van een PC en de kelder.

Even een korte situatieschets:
De PC staat in de kelder (nogal grote ruimte, vandaar). Tussen de fundering (beton) en mijn voeten zit alleen één stukje tapijt. (ik loop op sokken atm)

Ik was bezig met het installeren van Windows op een PC waar ik snel even een DVD-speler aan had gesloten en het zijpaneel er dus af was. Nu was ik de PC na de installatie even aan het stressen en ik wou even aan de CPU-koeler voelen of die nou echt warm werd. Op dat moment kreeg ik een beste schok. Ofwel: de PC is niet geaard.

Tijdens de installatie had ik wat drinken gehaald en had ik wat gemorst op het tapijt hier :P Wel met doekje schoongemaakt, maar vochtig blijft het toch. Nu ben ik erachter gekomen dat ik de schok alleen krijg ik wanneer ik op die vlek sta. (en na die conclusie ben ik gaan nadenken hoe toevallig het is dat ik precies daar op stond :p) Sta ik er niet op, dan krijg ik ook geen schok. Deze vooralsnog vochtige vlek zorgt voor een geleiding tussen de fundering en mijn voeten-PC dus.

De PC is naar mijn weten wel geaard. Ik heb hier een Belkin Surgemaster als stekkerdoos liggen en daar zit ook zo'n lampje op die aangeeft of de hele handel geaard is. Deze is groen, dus geaard volgens dat ding.

Nu vraag ik me af hoe dit mogelijk is, en vooral niet te vergeten: hoe het te verhelpen is.

Bij voorbaat dank :>

Bolletje wijzigde deze reactie 14-03-2010 20:58 (5%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True