Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aarding kelder - PC

Pagina: 1
Acties:

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-02 23:06

rapture

Zelfs daar netwerken?

quote:
golfdiesel schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:36:
Dat is niet waar, ik heb geregeld in de buurt van een niet geaarde PC gewerkt en daar staat echt geen spanning op de kast o.i.d.
Als dit zo zou zijn dan zou er dus 110 volt tussen kast en aarde moeten staan, dat is pertinent niet waar...

Misschien je NEN3140 cursus even opnieuw doorlopen...
Of toch maar een schema van een netfilter (dat zit ook in computervoedingen) erbij nemen?

Een storing met een hoger dan 50 Hz frequentie over C3 en C4. Je kan de impedantie van deze condensatoren uitrekenen en 110 V komt uit deze spanningsdeler. Het is bedoeld om storingen die je niet met C1 kan kortsluiten.

Als de fase verandert en de neutraal blijft hetzelfde, dan zie je een spanningsverandering tussen fase en neutraal => C1 kan het kortsluiten. Als de fase en neutraal samen omhoog/omlaag gaan, dan verandert de spanning tussen fase en neutraal niet. Maar het verandert wel tegen over de aarde, dus kortsluiten met C3 en C4.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:30

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jongens jullie laten mij toch wel lachen hor 8)7 .

Ten eerste moet je natuurlijk wel kortsluiten tussen de fase en de aarde. Kortsluiten tussen nul en aarde zal weinig effect hebben.

Het toevoegen van de 10K weerstand kan je doen maar zonder zou ook de aardlek moeten triggeren.

Bij mij ligt zo'n kortsluitstekker gewoon in mijn gereedschapskist. Nooit problemen mee gehad.

Anders deze kopen:

Zelf heb ik deze (zonder testfunctie)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True