Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Mede-auteur:
  • jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-09 15:50

jagermeister

Battlefield: Bad Company 2 in een notendop
Battlefield: Bad Company 2 Deel 4
Inhoud

Battlefield: Bad Company 2 is de titel van de nieuwste game in de Battlefield reeks. Het spel wordt, zoals het voorgaande deel, ontwikkeld door DICE en wordt uitgegeven door EA. De game maakt gebruik van de Frostbite 1.5 engine (Destruction 2.0) waarmee het mogelijk is om verwoestbare omgevingen op het scherm te toveren. De game zal ook een singleplayer optie met verhaallijn bevatten. Daarnaast is er uiteraard de mogelijkheid om de strijd online aan te gaan. Battlefield: Bad Company 2 is ontwikkeld voor de PC, Xbox360 en de Playstation 3.

Releasedatum: 3 maart 2010

Gordon Van Dyke, van DICE, heeft de systeemeisen van Battlefield Bad Company 2 op de Battlefield Blog vrijgegeven.

Battlefield Bad Company 2 ligt vanaf 5 maart 2010 in de winkels voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc.

Minimaal:
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz;
Geheugen: 2GB;
Grafische kaart: GeForce 7800 GT / ATI X1900;
Grafisch geheugen: 256MB;
Besturingssysteem: Windows XP;
Vrije schijfruimte: 15GB voor digitale versie, 10GB voor disc-versie.

Aanbevolen:
Processor: Quadcore;
Geheugen: 2GB;
Grafische kaart: GeForce GTX 260;
Grafisch geheugen: 512MB;
Besturingssysteem: Windows Vista or Windows 7;
Vrije schijfruimte: 15GB voor digitale versie, 10GB voor disc-versie, 10 GB voor digitale versie.

Op dit moment is er nog niet veel bekend over de singleplayer. Dit is wat ik heb kunnen vinden op de officiële site van Battlefield Bad Company 2:
quote:
From dense jungles to snow-torn mountains, the intense single player campaign follows a more experienced and mature 'B' Company on a daring new mission in an attempt to stave off a new World War.
Official Singleplayer Trailer

Singleplayer Gameplay

Onderstaande heb ik uit het topic van het eerste deel gehaald, omdat er momenteel dus vrij weinig bekend is over de single player. Mocht iemand meer info hebben, dan hoor ik het graag. Voor nu dus waarschijnlijk info die niet klopt voor deze versie van BF:BC:

"We have nothing, and we're prepared to lose it all

Welcome to the 222nd Army battalion, B-company. This is where the Army rakes together all the insubordinates, hellraisers and troublemakers that won’t fit in any other unit. When the Rangers and Deltas are too expensive to waste, these guys are the first ones in.

They’re called “Bad Company”; a mismatched bunch of rejects selected to serve their country as cannon fodder. This isn’t the kind of outfit a lot of soldiers would join voluntarily. Getting transferred to “the B” is a punishment and a way for the generals to put all their rotten eggs in one basket.

No one starts out in Bad Company. But for some, this is where they end up.

Preston Marlowe

Preston Marlowe is de nieuweling van de groep, en zal worden bestuurd door de speler. Zoals bij bijna elke nieuweling zal Preston Marlowe allerlei klusjes voor de andere moeten opknappen.

Haggard

George Haggard is een man die altijd problemen veroorzaakt. Zijn passie is dingen opblazen en hij heeft een zuidelijk accent.

Sweetwater

Sweetwater is de slimste van de vier en wordt beschouwd als Haggard's jongere broer.

Sergeant Redford

Sergeant Redford, ook wel Sarge genoemd, is de man die de groep samen houdt. In veel trailers is hij de persoon die aan het schreeuwen is tegen George Haggard.

Multiplayer ondersteunt tot 32 spelers. Voor de Xbox360 en de Playstation 3 is het aantal spelers beperkt tot 24. Een nieuwe modus genaamd "Rush" zal verschijnen met een aanvallers tegen verdedigers scenario. Deze modus is in feite hetzelfde als "Gold Rush" in BF:BC deel 1. In dit speltype moet één team twee objectives verdedigen, terwijl het andere team deze probeert te vernietigen. Zodra de objectives worden vernietigd, zal het slagveld zich verplaatsen naar een ander deel van de map. Dit deel van de map is niet toegankelijk tot de eerste objectives zijn vernietigd. Het aanvallende team heeft een beperkte hoeveelheid respawns dit tegen over het verdedigende team dat er oneindig heeft.

Multiplayer biedt de mogelijkheid van een online Ranking systeem. Hierbij is het tevens mogelijk diverse wapens te unlocken.
quote:
Excellence in the battlefield is rewarded with an extensive range of pins, insignias and stars to unlock along with 50 dedicated ranks to achieve. Variety also extends into the range of customizable kits weapons and vehicles available. With 4 distinct character classes, and weapons, gadgets and specializations players have over 15000 kit variations to discover and master players will be able to fine-tune their preferred fighting style to give them the edge in combat.

• Assault
  • Medic
  • Engineer
  • Recon
    quote:
    15000+ kit variations, 46 weapons, 15 gadgets and 13 character specializations.
    Squad Gameplay
    quote:
    Team up with 3 other players and fight together to unlock special awards and achievements in 2 squad-specific game modes.
Voel je vrij om mij van een beschrijving van de diverse classes te voorzien. :)
De voertuigen zijn nog niet bevestigd, maar uit screenshots en de BETA blijkt dat de volgende voertuigen er in iedergeval inzitten:

Lichte voertuigen

CAVJ
COBR
ATV
Humvee
Vodnik
Truck
Plaatjes worden gehost door Bad Company 2.nl

Zware voertuigen

M3A3
ACVS
BMD3
BMD3AA
M1A2
T90R
Black Eagle
Stalker

Lucht voertuigen

AH64
KA52
MI24
MI28
AH60
UAV1

Water voertuigen

Jetski
PBLB

Stationaire voertuigen

X312
KORD
http://www.badcompany2.nl/images/voertuigen/statgun/x312tb.jpghttp://www.badcompany2.nl/images/voertuigen/statgun/kordtb.jpg
TOW2
KORN
http://www.badcompany2.nl/images/voertuigen/statgun/tow2tb.jpghttp://www.badcompany2.nl/images/voertuigen/statgun/korntb.jpg
QLZ8
AA
ZE23

Bovenstaande is verre van volledig of klopt wellicht niet eens. Input is dus zeer welkom.

All
Wapens in BF:BC2 die voor iedereen beschikbaar komen.
USAS-12Tracer Dart GunSPAS-12
Saiga 20kNeostead 2000MP-443 Grach
MP-412 REXM1911M93R
M14M9M1A1 Thompson
M1G3870

Assault
Hier in staan de wapens die voor de Assault class in BF:BC2 beschikbaar zijn
XM8STGM416
M16A2F2000AN-94
AEK-971

Engineer
Alle wapens voor de Engineer in BF:BC2
XM8 CompactUZIUMP45
SCAR-L CarbinePP-2000AKS-74U Krinkov
9A-91 Avtomat

Medic
Wapens voor de Medic in BF:BC2
MG3XM8 LMGType 88 LMG
PKM LMGMG36M249 SAW
M60 LMG

Recon
In deze map zitten alle wapens voor de Recon class binnen BF:BC2
SVU Snaiperskaya ShortVSS Snaiperskaya SpecialType 88 Sniper
SV98 SnaiperskayaM95M24 Sniper
GOL Sniper Magnum

Een grote blijk van waardering gaat uit naar Hogader, die deze afbeeldingen gemaakt heeft!

Mortar Strike
The mortar strike allows player to call in mortar barrages from off map batteries that will suppress and area and cause huge destruction.
  • The mortars use anti-personnel warheads, and so are largely ineffective against armoured targets, but will tear through buildings and infantry causing huge damage.
Motion Sensor
Using miniaturised motion sensing technology, the recon class is able to throw a limited lifetime sensor that will reveal all hostiles on the minimap.
  • This can be used to aid a team-mate's advance, showing him the layout of enemy positions, or can also be helpful to alert the sniper if he has decided to hole up for a while.
UAV Recon
On several areas of the map there is a UAV control unit. Get behind the unit and control a mini helicopter that can call in hell fire attacks. After reaching a certain level, you will have the possibility to use a mini gun.

Bovenstaande is verre van volledig of klopt zelfs niet eens. Input is dus zeer welkom.

Rush
Een oude bekende uit Bad Company. Twee teams vechten om crates.
Het aanvallende team moet de crates armen, de verdedigers moeten dit verhinderen
Het speelt zich af in grote maps maar omdat de gevechten zich afspelen bij de crates
zijn de gevechten toch heel intens!

Squad Rush
Dit is een variant op Rush. Zoals de naam al aangeeft gaat het hier om squad vs squad
In plaats van 12 vs 12 is het hier dus 4 vs 4.
Ook hier gaat het om crates die kapot gemaakt moeten worden.

Squad TeamDeathMatch
In deze gamemode vecht je met jou squad tegen 3 andere squads (4vs4vs4vs4)
De squad die het eerst een bepaalde score haalt wint.
De gevechten spelen zich af op kleinere maps met 1 voertuig.
Dit voertuig is het middelpunt van belangstelling. Zorg dat je squad deze in bezit krijgt!
Dat geeft een voordeel ten opzichte van de 3 andere squads.

Conquest
Conquest draait om allemaal om de vlaggen / tickets!
Hoe meer vlaggen / tickets jou team in bezit heeft hoe sneller het health-balkje van je tegenstander
leeg raakt.

Deze zijn uiteraard ook speelbaar in Hardcore-varianten!

Wat biedt de hardcore variant ten op zichte van de standaard variant:
• Wapen damage is realistischer
• Friendly Fire is aan
• Geen Killcam
• Geen HUD (crosshair, mini-map,enemy icons)

Er zullen 16 (multiplayer) maps in deze game zitten. Hieronder een overzicht van welke kaarten + overviews er momenteel bekend zijn:

Overview

Rush-mode

Conquest-mode

Overview

Rush-mode

Overview

Overview

Conquest-mode

Overview

Rush-mode

Conquest-mode

Overview

Rush-mode

Overview

Rush-mode

Overview

Conquest-mode

Disclaimer: Niet alle maps zijn, zover wij weten, officieel bevestigd. Mogelijk dus dat er enkele niet in zullen zitten.

Met dank aan -MG- en aan Bad Company 2.nl voor bovenstaande afbeeldingen.

Na een poll is er vóór een GoT-clan gestemd. Deze is verder nog wel in oprichting en dergelijken.
Dus als jij je bezig wil houden met de clan, laat het even weten.
Op Steam is er voor de PC-gamers al wel een Steam-group aangemaakt: GoT Battlefield: Bad Company 2 @ Steam
Voor de mensen die liever X-Fire prefereren: GoT Bad Company 2 op X-Fire

jagermeister wijzigde deze reactie 01-03-2010 00:52 (255%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Vorige delen Battlefield: Bad Company 2 - een overzicht

Officiële websitesWebsites van derdenAndere leuke / handige links
Public Mumble Server:
Adress: mumble.cm-productions.nl
Port: 60138
Met dank aan Crazymonkey!
Missen jullie nog een link. Stuur GJtje een DM.

Uiteraard zijn in dit topic ook Spielerij beleid en uiteraard ook het algemeen beleid van kracht.

Heb je een verbetering gevonden, of iets wat gewoon écht in deze topic start thuis hoort? Laat het weten in het topic of stuur Jagermeister of GJtje een DM. Als er dingen niet goed zijn of staan in post twee van dit topic, dan kun je GJtje hierover inlichten.

* Speciale dank aan Crazymonkey en Bad Company 2.nl voor het hosten van de afbeeldingen :)

PC-spelers
GoT-naam
Steam-naam
BC2-naam (ingame)
GJtje
GJtje
[NL]CptChaos
jagermeister
<nvt>
jagermeister-NL-
Rynji
Timon_NL
Rynji.
partyondude
<nvt>
-{MoaC}-PoD
Phyxion
Phyxion
Phyxion
Spaiker
Spaiker13
Spaiker
Lukosje
<nvt>
Lukos
Crazymonkey
invisble_man_0804
=DmgC= TheCrazyOne
Dorest0rm
Dorest0rm
Dorest0rm
Tito129
Tito_nl
Tito_nl
Dragonm8
Dragonm8
Dragonm8
izealia
glum44f
res1ght
neliz
neliz
neliz
Valar
<nvt>
-GQ- Valar
Dutch Lion
DutchLionNL
[DB] Dutch Lion
Bananenspin
Bananenspin
Bananenspin
Murk
<nvt>
murK
H3llSiNG
<nvt>
Mr-Teriyaki
Suicyder
<nvt>
Suicyder
Earzz
<nvt>
Retro
beuker19
<nvt>
Killerbeuker
Tsurany
Tsurany
Tsurany
k4kl44s
<nvt>
Generaal-Pardon
Kw4kje
<nvt>
Kw4kje
peakaboo
peakaboogran
pab.gran
ruudonline
ruudonline
ruudonline
roodbwoy
ejvandewal
icanhazheadshot
SniperFox
SniperFox
SniperFox
CTMike_
<nvt>
-Mike-
Descriptor
Descriptor
Descriptor
Ritsjert
Ritsjert
Ritsjert
Stewie!
i3dstewie
Stewie
Dartbord
Bijtje
Bijtje
Compizfox
compizfox
Compizfox
SileX
SileX
SileX
bakker3000
bakker3000
bakker3000
l0n3w012ph
alphaw0lf99
[AK]AlphaW0lf
Namelak
namelak
namelak
Svennetjee
Svenergy
Svenergy
nickvanozzie
OzzMeenyEck
OzzMeenyEck
orc-slayer
jpvdkooij
kingJ
lennartje
<nvt>
Chikkenstorm
Lizardz
<nvt>
>Phalanx< Redlizard
Sméagol
Nat_King_Cole
Somnophore
Gamebuster
Gamebuster800
Gamebuster
clio16vtr
<nvt>
[Ouwe Bok] Bollo
JT888
<nvt>
ZeroSkillZz
kronolith
kronolith
kronolith
da_PSI
da_PSI
da_PSI
Speedkill
Speedkill1337
GIGABYTE hardwired
Camulos
Nare_man
[NRGZ]Nare_man
Indy91
Indy91n
[NRGZ]Indy91_4life
X360-spelers
GoT-naam
XBL-naam
BC2-naam (ingame)
neliz
Neliz2k
neliz
The Great HooD
The Great HooD
The Great HooD
Werewolf_789
Werewolf789
Werewolf789
Stalllone
Stalllone
Stalllone
LittleWan
LittleWan
LittleWan
PS3-spelers
GoT-naam
PSN-naam
BC2-naam (ingame)
Draken Oog
Drakenoog
Drakenoog
Cheiron
CheironNL
CheironNL
Geengrenzuh
Geengrenzuh
Geengrenzuh
Mastercobra
FenerbahceNL
FenerbahceNL
Gxkliks
Gxkliks
Gxkliks
Lizardz
Redlizardz
Redlizardz
GG--77
GG--77
GG--77
Swagger
Rage038
Rage038
The_Cure
tCure
tCure
Oxigeon
Oxigeon
Oxigeon
Lazy
Witwasser
Witwasser
Worran
snoootzie-kill
snoootzie-kill

Zou je ook een notatie in de spelers tabel willen? Laat dan een persoonlijk berichtje achter door GJtje te DM'en met de volgende info: jouw GoT-naam, Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.

Vraag: Help, ik krijg de melding "Failed to connect to EA Online", wat nu?
Antwoord: Elke Dinsdag om 11u heeft EA onderhoud aan de servers, wellicht dat je daarom niet kan spelen.

Vraag: Is de PC versie net als CoD:MW2 ook zonder STEAM te spelen?
Antwoord: Ja

Vraag: Ik wil bij de spawn plek van de attackers wel eens te pletter vallen op de grond, help!
Antwoord: Je parachute wil wel eens niet openen, open dan de parachute handmatig. (Op PC is dit met de spatie)

Vraag: Is deze game een vervolg op Battlefield 2?
Antwoord: Néé! Dit is absoluut geen vervolg er op, daar is Battlefield 3 voor bedoeld.

Vraag: Die DLC waar ik over lees, is dat alleen betaald?
Antwoord: Nee, er komt ook gratis downloadable content in de game te zitten. (Bron)

Vraag: Neem je je in de BETA behaalde punten en unlockte wapens mee naar de full version?
Antwoord: Nee, dit zou voor spelers die niet hebben meegedaan aan de BETA een oneerlijke achterstand geven.

Vraag: Ik heb de game via Steam aangeschaft, is er een mogelijkheid een back-up te maken?
Antwoord: Ja, vanuit Steam kan je een back-up hiervan maken (howto)

CH4OS wijzigde deze reactie 03-03-2010 01:13 (149%)

quote:
Het lijkt er op van van niet.

Dice wil het wel gaan toevoegen zo te zien, maar zal er als ik het zo lees, niet vanaf het begin in zitten. (bron)

CH4OS wijzigde deze reactie 22-02-2010 17:54 (31%)

• jagermeister
Nieuw deeltje alweer! d:)b

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

quote:
Ja gaat best rap al zeg ik het zelf, hahaha :)

En terugkomend op de vraag of er co-op in komt: Het lijkt er op van wel, maar niet direct na de launch. (bron)
quote:
Tsurany schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:48:
Die is waarschijnlijk al gold gegaan voor de beta er kwam.
Sinds 19 Februari is de game pas Gold gegaan. (bron)
quote:
Beta zal eerder invloed hebben op een patch die bij launch beschikbaar is.
Heb je een bron of insider info, ben hier wel benieuwd naar aangezien, de 19e de game pas Gold is gegaan, dus ik neem aan dat de patches die sinds de beta zijn gekomen, direct in de game komen te zitten. :)

Vergeten we morgen trouwens de geplande downtime in verband met onderhoud niet? :)

CH4OS wijzigde deze reactie 22-02-2010 18:29 (81%)

• jagermeister
Ik heb net voor de grap dat HBAO aangezet. Frame rate gaat niet echt omlaag, maar ik merk wel dat ik meteen enorm in het nadeel ben. Op de een of andere manier heb je veel meer last van de rook en het licht. Het ziet er allemaal wel net ff wat beter uit, maar als secondary gunner in de Bradley is amper te doen. Je hebt last van het gevuur van de primary gunner. Dat ontneemt zo'n beetje al je zicht. :(

quote:
Tsurany schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:47:
Nee geen bron of insider info, is voornamelijk een vermoeden. Die beta is begonnen op 28 januari (meen ik me te herinneren), dan moet je de bugs in een paar dagen constateren om ze voor de 19e te fixen. Voor een deel zal dat lukken, voor een deel ook niet. Vergeet niet dat de fixes ook getest moeten worden, wat ook weer tijd kost. Het niet testen van fixes kan het probleem erger maken.
Mja, maar vergis je niet: met de term BETA gooien is hip en slaat beter aan dan 'demo'. ;) GMail is afaik (als voorbeeldje) ook nog altijd in beta.

quote:
Motion sensor heb je gelijk als recon class zijnde. Net zoals de medic zijn medic doosje heeft en de engineer zijn sleutel, waar de assault zijn kistje heeft met munitie.

Iemand die het (bijpassende) plaatje van Panama Canal nog ergens heeft? Zo ja, wil diegene hem dan naar mij toe DMen?

Ik ga dan de plaatjes uploaden naar t.net, dan weet ik zeker dat ze niet zo snel pleite gaan... ;)
quote:
Swagger schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:00:
Hoe hoog scoren jullie trouwens :P
Tja, wat is hoog of wat vind jij hoog? Bedoel je inclusief of exclusief de pins of?

Ingame zit ik meestal rond de 2000 punten, dan komen de pins er nog bij... :)

CH4OS wijzigde deze reactie 22-02-2010 22:09 (41%)

• jagermeister
quote:
Murk schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:18:
Vreemd dat automatische wapens geen drop hebben op lange range en snipers wel? Of lijkt dat nou maar zo..
Die hebben zeker wel bullet drop. Schiet maar eens in de lucht op bijvoorbeeld de UAV en let op de lichtsporen van je kogels.
quote:
Hritje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:04:
Iemand last van "Cannot connect to EA"

ik kan wel inloggen, maar daarna..
Wekelijks onderhoud van de servers. Zie ook de FAQ in TS.

• jagermeister
Eens, maar het moet wel binnen de perken blijven. Heb je echt een technisch probleem met de game, dan hoort dat naar mijn mening in het Problemen en vragen forum.

quote:
Stewie! schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:28:
Must.... resist....
Elke week komt dit terug he :P

[afbeelding]
Heb het zelfs opgenomen in de TS dat er onderhoud plaats vind op elke Dinsdag.
quote:
The_Cure schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:16:
Kan er geen apart topic geopend worden omtrent systeemeisen en hoe het bij die en die draait?

Als PS3-er (ex-PC-gamer) kunnen mij deze discussies echt vrij weinig interesseren, het is vrij hinderlijk als je spelervaringen wil lezen en je moet eerst door 4 pagina's "whaaa ik heb een UltraUltra videokaart maar hij draait niet in 8938*2323 met alles op hoog. Moet ik V-sync uitzetten op mijn overclockte 4GHZ quadcore I7????!!"

No hard feelings ;)
Op zich is het zelfs keihard offtopic in dit topic. Ik ben in ieder geval voor om een apart topic in het leven te roepen over de problemen met dit (in mijn ogen) geweldige spel. Net zoals dat voor MW2 is gedaan, om een stortvloed van topics te vermijden over de (performance?) problemen.

CH4OS wijzigde deze reactie 23-02-2010 12:50 (71%)

• jagermeister
Ik denk niet dat deze 2 games echt goed te vergelijken zijn. Spelconcept is bij beide games totaal anders. Ja, het zijn allebei shooters en ja, het genre is moderne oorlogvoering, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd.

• jagermeister
quote:
Oeh.. die woestijnmap ziet er heel vet uit. :9

• jagermeister
Zou beter zijn als dat gewijzigd is ja. Nu vind ik de map onoverzichtelijk en gebruik hem amper. In BF2 gebruikte ik hem vaak, sterker nog, je kon hem niet missen.

Wat ik overigens wel jammer vind is dat wanneer je een enemy hebt gespot, hij dmv een pijl boven zijn kop zichtbaar wordt. Het had uitdagender geweest als je hem alleen op de minimap zag.

• jagermeister
quote:
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:41:
[...]

Wat is er onoverzichtelijk aan de huidige maps? Ik denk dat je eerder bedoelt dat je de maps nog niet eigen bent ;)

[...]

Dit is denk ik een feature die rechtstreeks van de consoles vandaan komt; over het algemeen grotere schermen dan op de pc, waardoor je niet constant naar de minimap kan gluren; dat kost simpelweg teveel tijd om daarna terug te focussen op het speelveld
De map zelf ken ik redelijk op mijn duimpje, maar de map in de HUD vind ik niet handig. Ten eerste de positie niet. Ik wil hem rechts bovenin hebben. Daarnaast het detail niet goed van elkaar te onderscheiden. Waarschijnlijk omdat je niet kunt zoomen met 'n', zoals vroegah..

Overigens denk ik wel dat je gelijk hebt en dat het in de Beta juist de HUD is die er in komt te zitten.

jagermeister wijzigde deze reactie 23-02-2010 16:10 (6%)

• jagermeister
quote:
ZenTex schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:24:
Uhm, ik ben de allergrootste noob qua vliegen. Ik heb het nooit gekund en zal het ook nooit goed leren.
En toch lukt het mij met de Apache. Dat ding is zo lachwekkend makkelijk te besturen dat het bijna niet fout kan gaan, als ik het kan kan iedereen het.

Zou je denken tenminste. :s

Dat ding is trouwens zo zwaar overpowered dat het niet leuk meer is. (behalve als je in de gunner seat zit.)
Ik heb het gisteren trouwens wel voor elkaar gekregen om de gunner eruit te snipen. Op lange afstand ook nog. Marksman headshot. >:)
Wat zal die gunner verschrikkelijk gebaald hebben zeg.
Overpowered? Ik vind dat wel meevallen. Zo'n ding mag best wat vuurkracht hebben. Aanvallende partij heeft een T90 en een light tank.

• jagermeister
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:11:
Maar een T90 en een light tank zijn voor infantry eenvoudig te slopen. Paar rockets erop of een mijn of C4 en hij is dood. Een Apache is een stuk lastiger te vernietigen aangezien die enorm snel kan bewegen en er een enorme travel distance is voor kogels ed.
Ja, maar dan nog kun je vrij eenvoudig die Apache omzeilen om de objectives te slopen. Ik heb nog geen potje gehad waarbij de Apache de doorslag heeft gegeven.

Overigens is die Apache alleen effectief als je goed kunt vliegen en daar zijn er niet zoveel van. Ikzelf wordt iig zo neergehaald.

jagermeister wijzigde deze reactie 23-02-2010 22:19 (11%)

• jagermeister
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:11:
[...]

Nee hij geeft idd geen doorslag, maar een goede piloot kan gewoon enorm huishouden waar een normale infantry soldaat amper kans maakt. En als hij op voertuigen focust loop je zo een paar minuten vertraging op in je assault.
Goed argument, maar is het dan zo dat je die heli zo vaak tegen het lijf loopt? Ikzelf heb er nog niet zo heel veel last van gehad. Op een enkele keer na.

Gisteren was er bijvoorbeeld iemand die flink kon huishouden met dat ding. Nou, dan schuil ik ergens, ren ik naar een mounted machine gun. Schiet ik hem op zijn staart en raak hem flink, ren weer weg... wacht tot ie weer voorbij is en dan gaan we hem weer op zijn staart schieten. Af en toe wordt ik dan gekilled door hem, maar ik vind het wel een leuk kat en muis spel. Als je hem bezig houdt, heeft ie de kans niet om heel veel schade aan te richten. Laat staan als het je lukt een tracer dart kado te geven.

• jagermeister
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:33:
[...]

Als het als assault goed gaat dan meestal niet, maar als de defenders sterker/slimmer zijn dan kan dat ding flink huishouden, dan kom je hem snel tegen aangezien je relatief open ruimte door moet rennen. Het is geen onverslaanbare machine mits je team goed z'n werk doet. Enkel vind ik hem nog wel aardig te sterk en te makkelijk om te vliegen. Kills maken met dat ding is te makkelijk, zeker voor de gunner die echt geen skill nodig heeft.
Zelf nog niet veel last van gehad, maar ik snap je punt. Ik BF2 was dat ook vaak wel het geval en in 1942 met de stuka's e.d. ook. Denk dat dat het rock paper scissors element van het spel is.

• jagermeister
quote:
Hogader schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:51:
[...]

Ik vond het veel te makkelijk om er kills mee te halen en hem in de lucht te houden, daarom wil ik ook niet meer in een apache. Vind het ontbreken van fatsoenlijke anti air geen uitdaging meer om dan met een apache te vliegen. raketten, tracers en turrets zijn gewoon te makkelijk te ontwijken.
Leg uit, hoe bestuur je dat ding fatsoenlijk zonder joystick? BF2 speelde ik met joystick en dat ging me best af. Maar hier heb ik toch best moeite mee.

quote:
da_PSI schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:40:
Jep, ze worden dan mooi geleid door de tracer. Eerst even in het vizier krijgen, daarna krijg je te zien, bv 60m of 53m.. En dan hoef je alleen maar te schieten en weg te rennen :)
Is dat ongeacht het wapen die de engineer gebruikt? Want de RPG7 is naar mijn weten meer een mortier granaat dan een raket / missle.

EDIT:
Ik zit er naast.

CH4OS wijzigde deze reactie 24-02-2010 01:03 (8%)

In de TS zijn zojuist de wapens en kaarten bijgewerkt, met dank aan Bad Company 2.nl voor de toestemming en het hosten van de plaatjes. :)

CH4OS wijzigde deze reactie 24-02-2010 23:02 (60%)

quote:
brilsmurfffje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:59:
er zit een foutje in de startpost:
Stationaire voertuigen
dit moet worden stationaire wapens
Heb ik eigenlijk bewust voor gekozen, omdat het spel de stationaire wapens ook als voertuigen ziet.
quote:
Verder nog een avond beta en dan wachten op het volledige spel :D
Mja ik ben gelukkig L11 geworden, maar baal wel, want ging niet zo lekker. Kreeg het in de schoot geworpen, doordat ik de insigne kreeg van 100 squad assists (en dus 5000 exp).

• jagermeister
quote:
Worran schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:28:
het zal er op de pc altijd beter uit zien, omdat je bij de pc de resolutie sowieso hoger kan zetten ;)
Ach, bij de PC heb je mogelijk weer gezeik met hardware enzo. Bovendien zit je bij de PC met je neus op het beeldscherm.

Toch ben ik heel blij dat deze versie ook op de PC verschijnt :)

quote:
NL_Scratch schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:04:
demo ligt er nu toch echt uit op de ps3 of niet?
Voordat de beta begon ergens in Januari was de periode van de BETA al aangekondigd en dat dit dus zou duren tot 25 Februari. ;)

Aangezien de BETA afgesloten is, heb ik het stukje over de BETA verwijderd uit de TS.

• jagermeister
Ziet er leuk uit die map pack. :)
Nog een weekje en dan kunnen we ons hart weer ophalen. Heerlijk. Nu maar hopen dat play.com een beetje bijtijds verstuurt, maar ik ben bang dat ik volgende week nog niet kan spelen.
quote:
lennartje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:09:
Ik hoop wel dat dat 2e mappack ook gratis is. In dat mappack zit namelijk Laguna Presa, een jungle map. En nog die Arcia Harbor (oid). Beide vette maps en ik zou het lullig vinden als we juist voor die moeten gaan betalen.
Huh? Mis ik iets? Ik dacht juist dat die maps die jij noemt standaard in het spel zitten.

jagermeister wijzigde deze reactie 26-02-2010 11:41 (49%)

• jagermeister
quote:
lennartje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:46:
[...]

Er staat ook in "PC players will get the content as a game update.". Dus ik hoop dat PC het iig gratis krijgt?
Hmm.. ik denk persoonlijk dat bijvoorbeeld dat Arica Harbor er standaard wel in zit, maar dan alleen de Rush versie van de map. Conquest zal dan later komen.

quote:
Shikaka schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:29:
toch is het mij gelukt om BF2142 te activeren op die pagina en dat terwijl ik hem niet eens heb. Had namelijk per ongeluk mijn BF2 account bij 2142 ingevuld en die heeft hij gewoon geaccepteerd.
Ik kan dit bevestigen, zojuist geprobeerd en dit is ook gelukt.

• jagermeister
Zijn er eigenlijk nog geen nieuwe reviews?

quote:
ZenTex schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:44:
Van wat ik me kon herinneren is dat BF2 juist makkelijker was. BFBC2 speelt veel sneller.
Dat komt omdat in de demo / BETA alleen de rush mode beschikbaar was. Rushen is haasten, wat dus snel is. ;)
quote:
In BF2 lukte me het soms nog om 2 a 3 vs mijzelf te winnen. In BFBC2 ben ik al blij als ik er 1 neer weet te halen voordat ik zelf dodelijk verwond ter aarde stort.
Had ik in eerste instantie ook, maar bekijk het filmpje welke direct bovenaan de TS staat.

Dat filmpje legt al een heleboel uit. Als je daarmee rekening houdt, gaat het een stuk beter. Zelf herken ik het heel erg, want ik erger me soms (ook) echt gigantisch dat mensen niet spotten bijvoorbeeld of reviven, terwijl er een medic uit m'n team dan gewoon langs me loopt. Oh well, hopelijk is dat niet meer van toepassing met de final.

quote:
eX0duS schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:06:
De graphics zijn best goed... Beter als CoD-MW2 naar mijn idee...
IW heeft naar mijn weten sinds MW1 de engine niet echt veel meer verbeterd. EA / DICE hebben dat voor BC2 wel gedaan, vandaar dat deze game de Frostbite Engine 1.5 gebruikt, en Battlefield 3 strakjes de Frostbite DX Engine, wat weer een geëvolueerde Frotstbite DX is.

Ik vraag me af: hoe ver kan je gaan om zo'n engine uit te bouwen? Op een gegeven moment dan heb je toch echt de limitaties te pakken (door 'verouderde' code e.d.), waardoor je min of meer toch wel gedwongen word om een nieuwe engine te bouwen op 'nieuwe' code?
quote:
falling_down schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 07:02:
Ik vind het altijd erg jammer dat de VS een aantal dagen eerder kan spelen dan wij....vooral nu het van een Europese studio komt. Hoop dat DICE EA kan pushen om dat om te draaien in het vervolg.
Ik denk het niet. Amerika lijkt mij eerder hét land waar het snelst te cashen valt. En waar houdt EA nou eenmaal van? ;) Plus de inwoners daar zijn veel gevoeliger voor marketing-afdelingen.

CH4OS wijzigde deze reactie 27-02-2010 11:31 (25%)

quote:
Dat is meer een lijst welke games er op gemaakt zijn, deze gaat precies tot MW1, dus dan klopt het toch wat ik zei? ;)

Ook is dit de 'family tree', waar je dus kunt zien welke engines gerelateerd zijn aan elkaar en hoe. Dat wil niet zeggen dat er geen engine 'from scratch' opnieuw is opgebouwd. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 27-02-2010 11:51 (22%)

Ik zie trouwens dat de mensen die hem digitaal aanschaft hebben, binnenkort alvast kunnen beginnen met downloaden. Bron

IGN is mijns inziens dan ook geen goede game-site meer, juist door dit soort scheve uitspattingen.
Maar goed, MW2 is gigantisch overhyped en dat is BC2 niet, schijnbaar maakt marketing tegenwoordig de dienst uit. Geld eigenlijk ook voor de reviews van gametrailers.com sinds ze overgenomen zijn door MTV.
quote:
Striptease schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:21:
Ik heb een aantal video's op youtube bekeken en ben ook niet echt onder de indruk van de SP(teleurstellend voor mij). Maar ik ga de MP spelen dus no problem for me.
Die singleplayer is best goed kan ik je zeggen, weet niet hoe ver ik nu ben, maar ik ga zeker door tot ik hem heb uitgespeeld! Ben toch wel blij dat ik deze heb gepre-ordered, al deed ik dat meer om de multiplayer.

CH4OS wijzigde deze reactie 27-02-2010 17:46 (61%)

• jagermeister
Hij is dus alweer gelekt zie ik. Hmm verleidelijk om alvast met de SP aan de slag te gaan.

• jagermeister
quote:
SpeedKill schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:31:
Erg irritante bug voor mij in de retail versie van Bad Company 2, mijn movement gaat alleen naar rechts en vooruit, de kijk richting gaat ook alleen naar rechts en naar boven..

Keys remappen, settings weggooien, BETA settings kopieren, pijltjes gebruiken, ander toetsenbord en muis geprobeerd, allen zonder succes.

In andere games werkt het wel goed..

Iemand enig idee wat dit kan zijn, of wat een mogelijke oplossing kan zijn?
Hint... 2 txt bestanden ook even plaatsen.

• jagermeister
Nou, ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van de gfx.

• jagermeister
quote:
monnick schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:02:
Wtf, is dit BC2? Zo ja, dan vind ik het wel een beetje een domper.

spoiler:
BC2 gameplay video in de tweede wereldoorlog: http://www.youtube.com/watch?v=mbKh0ptEUC4
1 leveltje man.

• jagermeister
quote:
monnick schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:21:
[...]

Ow ok, dat valt inderdaad wel mee. Niet in de multiplayer neem ik aan? :)
Nee. :)

quote:
monnick schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:02:
Wtf, is dit BC2? Zo ja, dan vind ik het wel een beetje een domper.

spoiler:
BC2 gameplay video in de tweede wereldoorlog: http://www.youtube.com/watch?v=mbKh0ptEUC4
Ik vind het een mooie intro op het verhaal. En moet zeggen: een WOII game met als basis Bad Company 2 is niet verkeerd, wel dan? ;)

quote:
Compizfox schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:11:
1 level een ander thema dan de rest? Oké...
In de eerste level zit je in de Bad Company ten tijde van WOII, vanaf level 2 zit je in de Bad Company van het heden.

quote:
Moeten er in elk level heli's zitten dan? :?

quote:
Murk schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:38:
Lekker geregeld. Ik ga me er niet druk om maken, ik wacht gewoon tot ik mijn dvd-tje krijg op de dag van de release. Gezeik allemaal van mensen die niet kunnen wachten. Ik "kan ook niet wachten", maar niet zo erg dat ik een leaked versie ga zitten spelen.
Ik heb 'm via Steam aangeschaft en hoop met de gedownloadde DVD mij een download van 15GB te besparen, zoals bij MW2 het geval is. ;)

quote:
Royer schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:41:
Ik ben het hier zo mee eens. Om deze reden speel ik bij de meeste shooters de SP niet eens meer. Kunnen ze er wat mij betreft wel uit laten ook. Bovendien draait en voelt het lang niet zo lekker aan als MW2.
MW2 is nogal heel erg arcade, waar BC2 tenminste nog enigszins realisme heeft, maar dan weer niet op het niveau van Operation Flashpoint of OF: Dragon Rising. BC2 is imo de mooie middenweg, the way I like it! :)

quote:
Lizardz schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:28:
Ik heb dezelfde processor en een HD4850 kaart en kan alleen maar op low. Bij medium en high krijg ik flikkeringen in mijn beeld.
Hoe zijn jouw verdere instellingen dan? Ik heb dus hetzelfde als jou, E8400, 4850, met 4GB werkgeheugen en ik kan alles op high (AA en AF op zijn laagst) op 1680*1050 draaien. :)

quote:
Lizardz schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:29:
EDIT: Ik kan AA en AF niet lager dan 1x zetten, hoe zet je dat compleet uit?
Zie mijn edit, ik heb het op het laagst staan. Al moet het ook wel mogelijk zijn om het uit te zetten, waar weet ik alleen niet (wil ik wel even opzoeken).

• jagermeister
Ik vind de SP ook wel goed eigenlijk. Meestal kan een SP game mij niet zo boeien, maar deze game lukt dat wel. Grafisch vind ik dit gewoon echt een pareltje. Ik heb een Core i5, 4GB, Radeon EAH 4890 (1GB) en draai alles zonder noemenswaardige frame drops op High + 4x AA en HBAO on @ 1920x1200

Op sommige momenten pleurt mijn bek gewoon open van het visuele spektakel. Game is wel wat makkelijk, vergeleken bij MW2, maar toch vind ik deze toch wel wat leuker.

• jagermeister
Ik zit nu ff bij een lastig stuk

spoiler:
In die woestijn, kill je eerst een sniper en vervolgens komen er 3!! Havocs. Krijg die apparaten maar niet uit de lucht

• jagermeister
quote:
SpeedKill schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:01:
[...]

spoiler:
Gebruik de TOW voor de 1e chopper, indien mogelijk de tweede, als de TOW herlaadt, gewoon dismounten en gaan rond sprinten. Als je wil kun je ook gebruik maken van de ~3 Carl Gustav spawns die eromheen liggen. Ik vond de TOW zelf effectiever aangezien dat 1-shot-kills zijn.
Thanks. Het is al gelukt. :)

• jagermeister
quote:
riffey#4 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:35:
Ik heb al wel de nodige crashes to desktop meegemaakt.
Mijn probleem of hebben meer mensen daar last van?
Geen enkele freeze of CTD gehad en heb de game in een ruk uitgespeeld (nou ja.. op het eerste leveltje na dan)

jagermeister wijzigde deze reactie 28-02-2010 22:46 (3%)

• jagermeister
Goede zaak inderdaad. DICE verdient dan ook een leuke opbrengst, imho. :)

Overigens:

spoiler:
Vonden jullie dat stuk in het vliegtuig ook zo vet? Die stoelen waar je gewoon happen uit schiet en de pluisjes die dan in de rondte vliegen. :P

De maps in het regenwoud zagen er ook subliem uit. Nog nooit zo'n overtuigende jungle in een game gezien, hoewel... Crysis misschien. Voor gfx geeft ik de SP dan ook een dikke 9+

• jagermeister
quote:
Splinter Cell schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:54:
Sjonge jonge jonge. Wat een dikke bug in deze game zeg. Ik kan de X & Y as van de muis niet veranderen. Zowel naar boven als naar onder kijken is de Y as. Het rondkijken voor links naar rechts zijn beide de X as. :')

Ze een bepaalde toets op het toetsbord gegeven, heeft geen enkel nut. :')

En waar is de tesselation in deze game? Vierkante oren. :')
Lees die fokking NFO dan ook goed ;)

• jagermeister
quote:
Gamebuster schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:44:
[...]

Welke NFO?

Ik heb het spel net gekocht, maar er zat geen NFO bij.
Dan zou ik hem maar gaan ruilen. :')

• jagermeister
quote:
RoaDHouse schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:34:
Wat een shitgame :( je kan de FOV niet instellen. Blij dat ik hem niet gekocht heb, en het ziet er ook niet uit btw. Lijkt veel op MW2 maar dan veel slechter.
Snel weer MW2 gaan spelen dan :)

EDIT: Het ziet er niet uit? Verklaar je nader. Ik vind het bloedmooie gfx.

jagermeister wijzigde deze reactie 01-03-2010 00:56 (11%)

• jagermeister
quote:
Descriptor schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:46:
@GJ'Tje of Jagermeister

De opklikbare kaart van valparaso in de TS werkt niet als je er op klikt. Je komt dan op een andere BFC2 website met een 404 error.

Descriptor is alvast aan het bestuderen welke tactieken het beste zijn ;)
Gefixt ;)

• jagermeister
quote:
Hogreb schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:56:
[...]

Hij heeft hem gedownload, mag zolang hij het spel ook gekocht heeft. Echter heeft hij dat niet volgens zijn post.
Downloaden is in Nederland nog altijd legaal. Verspreiden niet.

EDIT: Oh... ik vergis me. Software en games downloaden zijn dus wel gewoon illegaal. Muziek en films mag je daarentegen gewoon downloaden.

jagermeister wijzigde deze reactie 01-03-2010 00:59 (19%)

• jagermeister
quote:
Hogreb schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:00:
[...]

Was van mening dat Thuiskopie alleen van toepassing was op Muziek en Video, niet op software?
Ja klopt. Ik vergiste me. :)

• jagermeister
quote:
aex351 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:03:
[...]

De beta zou nog niet geoptimaliseerd zijn omdat het zogezegd een veel oudere build was. Dit bewijst maar weer eens dat de beta gewoon een actuele build is met wat dingen weggelaten. Dat valt toch tegen. Nu blijkt dus dat de laatste patch van de beta ook gewoon nog geïntegreerd moet gaan worden in de retail.

Het zou geen console poort zijn. Is niet waar. De retail zou al geoptimaliseerd zijn. Is niet waar.
Nou, ik heb anders tijdens de SP nergens het gevoel gehad dat ik een console port aan het spelen was.

• jagermeister
quote:
Icec_Old schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:13:
[...]

Inderdaad, ik heb de ps3 en de pc versie gespeeld.
De pc versie is bijna een compleet ander spel door de besturing :o
Psies... en vergeet de gfx niet. :)

• jagermeister
quote:
Stewie! schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:30:
[...]

Ik heb de hele game, ik heb ook de day 1 patch, en ja, het speelt veel lekkerder. Mbt die comment "dat ze wat dingen hebben weggelaten"; natuurlijk, de beta is een uitgeklede game. In de retail zijn de menuutjes veel beter, de server browser werkt uitstekend en de PB lag is fixed nav bugreports uit de beta. Daarnaast bevat de day 1 patch ook vele fixes die ik de beta gevonden zijn waaronder map glitches. (ja, de sniper plekjes uit de beta map zijn flink veranderd >:) )
Zie de retail dus als de volledige game die al beter was dan de beta met daarop vele fixes.

PS: in de retail build hoeft de debug code ook niet mee te draaien dus deze is al lichter dan de beta
PS2: groetjes van plek 5 op de leaderbords :w :P
PS3: update je videokaart drivers; dat was bij mij een wereld van verschil, speeld nu vloeiend met alles op max op mijn XPS420 van vorig jaar.
PS4: lekkere flame die je maakt met het console<>pc verhaal. De engine is gelijk, de gameplay, strategie en handling totaal niet, die is geoptimaliseerd op elk platform.
PS5: de woestijn multiplayer mappen :9 de jungle conquest map :9 :9
Damn.. ik wil ook online :'(

Maaruh.. allemaal positieve geluiden van jouw kant dus. Kan niet wachten. Heb je al een favoriete map?

• jagermeister
Klinkt echt als Battlefield, zoals het bedoeld is! _/-\o_

Vraagje nog: Hoe is de map cycle. Is dat alleen Rush of alleen Conquest, of zullen er ook servers zijn die dit gemixt hebben?

jagermeister wijzigde deze reactie 01-03-2010 02:03 (52%)

quote:
LosGieros schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:27:
Croshair lijkt uit te glijden als ik beweeg.
Dat is nou de recoil, maar dat is alleen als je schiet uiteraard. :)
Weet niet of je dat bedoelde?
quote:
Proxx schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:34:
als ik op internet kijk kan ik hem via de site pre orderen via EA of Steam. maar ik wil ook graag een backup kunnen maken voor als het steam netwerk een keer plat zou gaan bijvoorbeeld. kan dat met steam en of kan dit met EA wel ?
Vanuit Steam kan je altijd een back-up maken, scheelt je later weer 15GB te downloaden. ;)
Deze vraag was alleen al eerder beantwoord, ik ga deze opnemen in de FAQ in de TS.

CH4OS wijzigde deze reactie 01-03-2010 12:41 (67%)

quote:
Proxx schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:40:
die 15gb downloaden wordt ik niet warm of koud van. maar als steamnetwerk er over 5 of 10jaar mee stopt kun je niks meer met je spel. of zie ik het verkeerd ?
Dan zal er tegen die tijd wel een patch komen denk ik.
quote:
of je account wordt gehacked (is me al een keer gebeurt maar heb hem terug gekregen van steam)
Daar kun je natuurlijk ook zelf iets aan doen, zoals bijvoorbeeld wachtwoord eens in de zoveel tijd veranderen.
quote:
Tsurany schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:41:
Dat klopt, dan kan je niks meer met je Steam spellen. Echter tegen die tijd zullen daar wel door de bedrijven oplossingen voor worden aangeboden. Bovendien speel je dit spel over 10 jaar niet meer lijkt me.
BF2 is voor zover ik weet ook nog erg populair en word (5 jaar na dato) ook nog veel gespeeld.
Om nog maar te zwijgen over bijvoorbeeld Starcraft 2, uitgebracht in (volgens mij) 1998 en dus 12 jaar na dato ook nog mateloos populair, dus zeg nooit nooit. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 01-03-2010 12:44 (35%)

quote:
Proxx schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:51:
weet iemand hoe die EA koop site dan werkt. bied die gewoon een iso en een key aan of krijgen je dan ook weer zon steam platform achtig iets?
EA werkt met een Steam-achtig iets, genaamd EA Download Manager. Daar krijg ik mijn booster pack (Euroforce) voor BF2 in ieder geval te zien.
quote:
anders ga ik hem vanavond nog via steam pre orderen.

EA site doet aan ideal en steam niet vandaar dat ik het toch even vraag :P
Via Steam kan je weer wel betalen met PayPal.
quote:
ciris schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:59:
Op Steam kan je prima met ideal betalen.
Is vrij pas zeker dan, want toen ik Bad Company 2 preorderde zag ik de optie niet en die heb ik gepreordered op 25 Januari.

CH4OS wijzigde deze reactie 01-03-2010 13:02 (19%)

quote:
Bor de Wollef schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:59:
Bad Company 2 staat nu ook op de veterans site. Het probleem om 1943 aan een PS3 profiel te linken (dat gaat niet) is echter nog steeds niet opgelost :(
Ja, maar je kan verder nog niets opgeven, dus kan je hem nog niet koppelen. Wel een beetje vreemd om de game toe te voegen als EA zelf aangegeven heeft te stoppen met veteran.battlefield.com

• jagermeister
Ik hoop trouwens wel dat ze op de releasedag de stats gaan resetten.

• jagermeister
quote:
jorisdekloris schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:20:
[...]

Ja inderdaad. Alhoewel. Als in Azie de release al geweest is?
Ja, dan wordt dat inderdaad wel een beetje lastig.

Ik heb hem bij play.com besteld en hoop dat ze hem een beetje bijtijds versturen. Ik verwacht echter dat ik hem deze week nog niet binnen zal hebben en dat ik geduld moet hebben tot volgende week. Iemand ervaring met pre-orders bij Play uit het verleden?

• jagermeister
quote:
-MG- schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:32:
Laatste keer dat ik bij Play.com bestelde duurde het 3 weken :P
Ging helemaal via Zwitserland

Succes met wachten :>
Ik neem aan dat dat een foutje was :D

• jagermeister
quote:
Omnyakom1 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:53:
Er komt op dag 1 een performance patch en FOV slider uit met diverse andere dingen heb ik gehoord. Waar?
Volgens mij worden die patches automatisch gedeployed.

• jagermeister
quote:
clio16vtr schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:09:
Damn.... kan niet meer wachten.
Hopelijk heb ik hem uiterlijk vrijdag binnen. Zal de vriendin wel niet blij mee zijn, maar ja....
T'is en blijft een hobby/ontspanning voor mij. Maar dat snapt ze niet.
Pas maar op. Heb daar met mijn inmiddels ex veel gezeik mee gehad. Hele dagen series en soaps kijken, maar wel commentaar hebben als ik "Weer achter die computer zit". Maar goed.. dat is niet geheel on topic. ;)

• jagermeister
@Stewie: Nog een vraagje :P

Is het nu net als in BF2 mogelijk om ook dingen tegen je squad mates te zeggen via een tactical menu button (Q) ofzo? Zal wel niet, maar dacht ooit ergens gelezen te hebben dat dat er wel in zou zitten.

Overigens merkte ik in de Beta wel dat je met Q om een ride kon vragen.

@ hierboven: Ja, is wel geinig idd.

Ik moest ook wel lachen om het volgende stukje dialoog:

- "FUCK!"
- "Damn, do you kiss your mother with that mouth?"

jagermeister wijzigde deze reactie 01-03-2010 16:50 (20%)

• jagermeister
Ach.. eigenlijk heb ik die rose ook tijdens de Beta niet echt gemist. Spotten gaat prima zo, hoewel misschien iets te gemakkelijk. Helaas kwam ik er ook iets te laat achter dat je ook om Ammo of een ride kan vragen. Dat miste ik wel en toen ik er achter was, stopte de Beta :P maar goed.. hoe vaak ik in BF2 wel niet om een ride heb geschreeuwd en dat men gewoon alleen in een tank of jeep wegblies. :{

Overigens wel relaxed dat je niet continu meer dat gespot hoort:

"Enemy armor spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy armor spotted"
"Enemy helicopter spotted"
"Enemy infantry spotted"
"Enemy infantry spotted"

:X

• jagermeister
quote:
Compizfox schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:05:
^ Ben ik met je eens. Dat was me toch een gewhine in BF2! Werkte alleen maar averechts als je het mij vraagt.

Alleen is de keus te weinig, ik vind dat er ook een manier moet komen om te bedanken, zeggen dat ze je moeten coveren (omdat je aan het reloaden bent bijv.)

Het aangeven van de objectives van de squad door de squadleader vind ik ook erg slecht gaan. In BF2 kan je tenminste aangeven waar je moet aanvallen, verdedigen, enz.

Het spotten gaat trouwens op een één of andere manier vaak verkeerd.
Die punten die jij noemt maken het gevoel van teamplay nog net ff wat vollediger inderdaad. Een paar taunts hadden ook wel leuk geweest.

• jagermeister
Klopt, het reageerde soms niet lekker, maar door continu op Q te blijven prikken, lukte het vanzelf wel.

Overigens schijnt het toch wel aangepast te zijn lees ik net toevallig op het EA forum.
quote:
That is the FIRST thing i noticed in MP, it is ALOT harder to spot, you cant spot spam trees or buildings, and the spot goes away when they start moving in 2-3 seconds. I don't know why it was so easy in demo, it's alot harder, i think the devs heard our wish to have it toned down, which it is.
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/417998.page

quote:
Stewie! schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:36:
Bron: http://www.i3d.net/news-article.php?news=493
Deze admin tool werkt op alle Bad Company 2 game servers (uiteraard alleen indien je admin rechten hebt ).
Mag ik deze info opnemen in de TS? :)

quote:
uchiha tijntje schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:35:
Nah, hoop dus echt niet dat ze een KD-ratio er in bouwen. Juist in Battlefield speel ik om gewoon de objective te winnen en dus een zo hoog mogelijke Win Lose ratio te halen en niet om een zo hoog mogelijke KD-ratio te hebben. Ik zie het nut dan ook niet om ingame je KD ratio te kunnen zien. Het zal in ieder geval zeker niet bijdragen aan de teamplay.
Je kan dan natuurlijk wel zien of er iemand tickets verspeeld of niet. Dus op zich kan je er wel bruikbare info uit halen. Al zullen sommige spelers het helaas gaan (mis/ge)bruiken om een zo positief mogelijke kill/death ratio te krijgen.

Bij mij is het voorladen (:')) inmiddels ook begonnen... :)

Topic gaat wel erg hard trouwens... :) Moet maar snel een serverlijst fixen.
Ik weet wel dat er ingame ook eentje komt, maar dit word dan een serverlijst, van spelers die zélf een server ergens gehuurd hebben.

CH4OS wijzigde deze reactie 02-03-2010 21:13 (64%)

quote:
rhermans schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:11:
Call me stupid maar jullie hebben het over codes , bij steam heb ik nog niets ontvangen ..
Ben nu aan het pre-loaden , dan zou ik daarna een update krijgen en dan is het toch klaar ..
De extra's die je bij pre-order krijg vind ik toch niet zo intresant , dus dat kan me gestolen worden
Als je je aanmeld voor multiplayer, moet je direct je key opgeven... Die heb je wel degelijk nodig om MP te spelen, of wil jij alleen SP spelen? ;)

• jagermeister
Dat altijd en eeuwige gezeik tussen console gamers en PC gamers. Geniet gewoon van je game. Op alle platforms zal het gewoon een uitermate vette game zijn.

quote:
StrikeEagle schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:01:
Dan nog laad de pc sneller, dmv snellere hdd's (in raid 0) bv.
Die HDD's passen als het goed is ook in een console, dus ik snap je punt niet helemaal, al heb je dan geen RAID of iets dergelijks in een console.

In het algemeen: Ik dacht dat dit topic over Bad Company 2 ging, niet over andere algemene(re) zaken, die hier imo totaal niet thuishoren. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 03-03-2010 01:12 (8%)

quote:
rhermans schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:39:
Gisteren vroeg ik dat ookal met die code maar ook via steam heb ik nog geen enkele code ontvangen .
Product code dat zal wel auto aan steam gekoppeld zijn zoals dat ook met de beta was .
Alleen voor die bonus items enzo heb ik nog niets gezien en snap ik het ook niet echt , ach ja ik zie het wel morgen.
Bij Steam ontvang je de code bij het opstarten van de applicatie. Aangezien de applicatie vanuit Steam nog niet vrijgegeven is, kan je hem dus nog niet opstarten en krijg je dus ook je code (nog) niet.

• jagermeister
quote:
Donnie schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:30:
Iemand van play.com al zijn bestelling binnen?
Ik nog niet iig, maar denk dat dat sowieso nog wel even gaat duren. Ik gok dat ze maandag op zijn vroegst zijn verstuurd.

• jagermeister
quote:
rgras schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Tja, zit er nog een goede reden achter waarom wij het pas twee dagen later krijgen?
U.S. zou Stockholm anders bombarderen, dus best een goede reden... ;)

• jagermeister
Spelen mensen hier nu al online of kan dat nog niet? Wordt me niet echt duidelijk.

• jagermeister
quote:
DenniZ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:01:
[...]

Ik heb gisterenavond al online gespeeld :P
Waar blijven die impressies dan? :9

• jagermeister
Ik heb er straks 2. Kon het niet laten om toch ook maar de EA aanbieding (25% korting) aan te schaffen. Ik kan helaas niet wachten tot mijn pre-order van Play.com wordt afgeleverd terwijl iedereen al aan het spelen is. Damn... voel me nu net weer zo'n ongeduldig ventje als vroeger :')

Maar goed.. ik heb er binnenkort dus 1 over. Ik zal deze dan maar gesealed laten, zodat ik er iemand nog voor een leuk prijsje blij mee kan maken.

quote:
kronolith schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:11:
OMG, mensen!!! Jullie maken me jaloers :'( Al die mensen die nu al zitten te spelen, terwijl ik mn preorder morgen pas krijg :( Heb ik gelijk een achterstand ;) :P
Die achterstand is zo ingehaald.

Vanavond zal ik deeltje 5 alweer starten, sinds de release dichterbij kwam, zag ik het topic snel volstromen... :) Vooral gisteren en vandaag. :) Dan kan ik gelijk de code opschonen, dat is (vooral de tweede post) een zooitje. Iemand die een tooltje of iets weet wat UBB-code valideerd, zoals de W3C validator dat doet?

• jagermeister
quote:
jwvb schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:39:
Heb vanmiddag besteld bij de EA Store, vervolgens de game kunnen downloaden en de SP kunnen spelen.. De Serial Key voor de multiplayer krijg je morgen van EA .. Heb contact opgenomen met de EA helpdesk (schiet je geen pepernoot mee op maar toch)

Wel vreemd want heb een paar clangenoten die de game gisteren hebben gekocht bij de EA store en deze hebben wel direct een serial key erbij gekregen.. Ziet ernaar uit dat EA momenteel niet automatisch meer de Serial Keys meestuurt bij de orders.. Dit omdat vele Europeanen gewoon online gaan spelen met behulp van Hotspotshield.. De servers van EA namelijk traceert het ip van de persoon die wil connecten (multiplayer) en momenteel is dit alleen nog mogelijk als je uit de States komt.. Met een programma zoals Hotspotshield (soort van proxy) is dit probleem zo verholpen, kortom EA store stuurt geen keys meer mee (slechts de Redeem code voor de extra unlocks)..

Het is dus gewoon afwachten tot morgen... helaas... Ohja het betreft de PC versie ;)
Bij mij download die EA DL manager de game nog niet eens. Hij staat wel in de queue, maar hij doet nog niets. Hmmzz... misschien omdat ik de minder legale versie op mijn PC heb.

Edit: Ja, dat was het. Na een uninstall kon ik downloaden.

• jagermeister
Ik kreeg zojuist een error tijdens het installeren van Punkbuster (in setup van game).

**ERROR: The administrator privilege check failed. (Could not enable SeDebugPrivilege) If you need assistance with this, please visit our FAQ page at: http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsvcfaq.php

Gezien het feit dat de installatie van de game al heeft plaatsgevonden, vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen? Iemand een idee? FAQ geeft ook niet aan wat ik moet doen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Houdt het nuttig
• Post ontopic

Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan GJ een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True