Die zou niet al te moeilijk moeten zijn gezien er nu al gescanned wordt hoeveel ruimte en welke schijven erzijn totaal.P-Storm schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:45:
Misschien iets voor Dutchmega, effectieve hdd ruimte, hoeveel totaal en hoeveel bezet. Gewoon een hersenspinsel.
Van mij mag je me pincode wel hoorWiethoofd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:13:
@LordHades: mag ik dan ook meteen je pincode, kijken hoeveel cijfers overeenkomen? Er zijn teveel mediaspelers om dat dan weer crossplatform bij te gaan houden, je kunt dan beter op MyEpisodes even je Time I've wasted-lijstje bekijken.
maar goed misschien is het mogelijk dat je mediaplayer selecteerd, en dat hij bijhoud hoe lang een bepaalde exe gebruikt word. Het gaat alleen om het idee he of het veilig is dat is een 2e.
als een bepaalde programma draait wil nog niet zeggen dat er iets wordt afgespeeld...WeAreLegion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:29:
[...]
Van mij mag je me pincode wel hoor,
maar goed misschien is het mogelijk dat je mediaplayer selecteerd, en dat hij bijhoud hoe lang een bepaalde exe gebruikt word. Het gaat alleen om het idee he of het veilig is dat is een 2e.
Leuk maar niet echt te implementeren.
Misschien is dit inderdaad wel een feature voor sommigen...Erkens schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:33:
Ik heb het eventjes geinstalleerd maar direct maar verwijderd, er wordt mij net iets te veel info verstuurd dat ik het persoonlijk op spyware vind gaan lijken, of het dat nu is of niet maakt niet uit. Bij Whatpulse heb ik een beter gevoel, je hebt daar controle over wanneer er iets naar de server gestuurd wordt.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 00:31 ]
Dat is dan ook weer zoSandStar schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:50:
[...]
als een bepaalde programma draait wil nog niet zeggen dat er iets wordt afgespeeld...
Leuk maar niet echt te implementeren.
Mee eensWeAreLegion schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:24:
[...]
Dat is dan ook weer zo, och ik laaat het maar lekker draaien het zit me niet in de weg en ik vind de keys en vooral de mouse clicks wel nice gedaan.
Niet zelf via een 2e site laten aanmaken, maar direct wat je waar klikt enzo.
Heb deze ook vast draaien.
Is dat DPC team nu het officiele, wordt dat de officiele of komt er deze nog? Anders ga ik joinen
Edit: ik heb online de naam van de pc veranderd.. maar of dat goed gaat, sta inmiddels al even idle volgens het programma. En, in het programma staat de oude naam ook nog...
Bovendien kan ik op de site niet meer stats van een enkele, of alle pc's bekijken... De pc's zijn niet meer klikbaar, zegmaar... De idle tijd blijft inmiddels hangen
Edit: opnieuw verbinden met de server gaat niet: connection refused
[ Voor 96% gewijzigd door Tonkey op 04-09-2009 10:55 ]
Harde schijf statistieken zijn geplanned voor de volgende versie.P-Storm schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:45:
Misschien iets voor Dutchmega, effectieve hdd ruimte, hoeveel totaal en hoeveel bezet. Gewoon een hersenspinsel.
Te moeilijk om dit crossplatform te detecteren. En te privacy gevoelig....WeAreLegion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:05:
Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar is het mogelijk om er in te verwerken hoeveel uur er films/series gekeken word en muziek geluisterd bijvoorbeeld. Ik heb geen idee ik noem maar wat hoor maar dat lijkt me wel leuke toevoeging
Ik zou kunnen toevoegen dat je kan instellen welke informatie precies wordt bijgehouden (en dus verstuurd)Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 00:29:
Dat met die muis clicks is wel leuk gedaan. Op het eerste oog beter opgezet dan Whatpulse. Maar het zou beter zijn als je kon aangeven welke informatie je wilt verzenden en wanneer (en een faq pagina ofzo wat voor informatie het opzoekt en op welke plekken en wat het verzend). Heb het daarom maar verwijderd.
Ik denk dat de service gecrashed is waardoor de interface niet meer gegevens binnen krijgt. Kijk eens in de deimos-directory. Staat er een .dmp file bij? De log in Deimos\.deimos-service zou ook helpen.vandevorst schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:12:
Dan is bij deze DPC het grootste team, met 8 members
Edit: ik heb online de naam van de pc veranderd.. maar of dat goed gaat, sta inmiddels al even idle volgens het programma. En, in het programma staat de oude naam ook nog...
Bovendien kan ik op de site niet meer stats van een enkele, of alle pc's bekijken... De pc's zijn niet meer klikbaar, zegmaar... De idle tijd blijft inmiddels hangen
Edit: opnieuw verbinden met de server gaat niet: connection refused
[ Voor 3% gewijzigd door Dutchmega op 04-09-2009 11:50 ]
Ik heb online de pcs gedelete. Opnieuw inloggen en ze beginnen weerDutchmega schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:47:
[...]
Ik denk dat de service gecrashed is waardoor de interface niet meer gegevens binnen krijgt. Kijk eens in de deimos-directory. Staat er een .dmp file bij? De log in Deimos\.deimos-service zou ook helpen.
Voorgaande stats kwijt, maar van die paar uur had ik toch nog niet veel
Nu wijzig ik online geen namen meer
Ehm.. heb het probleem weer nu ik de instelling veranderd heb zodat enkel ik en vrienden mijn stats kunnen bekijken. Idle tijd loopt weer verder op...
Oh, een .dmp file staat er niet in.
De log:
Edit: Na een paar herinstallaties, verwijderen van alle bestanden etc.. nog geen verbetering. Op het moment dat ik ervoor kies enkel mij en vrienden de scores te laten zien stopt het programma ermee.[04-09-2009 11:01:59] Deimos Service 0.8.21 has been started at stan-pc
[04-09-2009 11:01:59] settings.bin (version 0) has been loaded
[04-09-2009 11:01:59] Loaded snapshots.bin (version 2) with 1 snapshots
[04-09-2009 11:01:59] realtimestats.bin (version 3) has been loaded
[04-09-2009 11:01:59] No GetIfTable2Ex available
[04-09-2009 11:02:00] Desktop helper connected!
[04-09-2009 11:02:03] Interface 127.0.0.1 connected! Waiting for network commands...
[04-09-2009 11:02:03] GetLogicalProcessorInformation failed: unable to count the number of physical processors
[04-09-2009 11:02:26] Remote host closed connection!
[04-09-2009 11:02:26] Disconnecting from interface 127.0.0.1
[04-09-2009 11:02:27] Interface 127.0.0.1 connected! Waiting for network commands...
[04-09-2009 11:47:53] Remote host closed connection!
[04-09-2009 11:47:53] Disconnecting from interface 127.0.0.1
[04-09-2009 11:47:54] Interface 127.0.0.1 connected! Waiting for network commands...
[04-09-2009 11:48:31] Logging out!
[04-09-2009 11:48:39] Sending login-request for username vdvorst...
[04-09-2009 11:48:39] User vdvorst has been logged in
[04-09-2009 11:51:47] Remote host closed connection!
[04-09-2009 11:51:47] Disconnecting from interface 127.0.0.1
[04-09-2009 11:51:48] Interface 127.0.0.1 connected! Waiting for network commands...
[04-09-2009 11:51:59] Sending commit-request...
[04-09-2009 11:52:00] 1 snapshots have been committed!
[04-09-2009 12:56:59] Sending commit-request...
[04-09-2009 12:57:00] 1 snapshots have been committed!
Bij deze besloten het ook niet meer te installeren.
[ Voor 74% gewijzigd door Tonkey op 04-09-2009 14:49 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Sinds ik dat gedaan heb kan ik ook niet meer details van mn eigen computers bekijken.
Via een omweg gaat het wel via de windows client maar de linux client geeft ten eerste al een verkeerde url en als ik handmatig het computerID invoer krijg ik de melding dat de user "SandStar" niet bestaat...
De "@all" link werkt trouwens ook niet
Dit heb ik bij jouw inderdaad ook!SandStar schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:22:
er zit idd ergens iets niet lekker zodra je de privacy opties aanpast.
Sinds ik dat gedaan heb kan ik ook niet meer details van mn eigen computers bekijken.
Via een omweg gaat het wel via de windows client maar de linux client geeft ten eerste al een verkeerde url en als ik handmatig het computerID invoer krijg ik de melding dat de user "SandStar" niet bestaat...
Windows XP neem ik aan?vandevorst schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:50:
[...]
Ik heb online de pcs gedelete. Opnieuw inloggen en ze beginnen weer
Voorgaande stats kwijt, maar van die paar uur had ik toch nog niet veel
Nu wijzig ik online geen namen meer
Ehm.. heb het probleem weer nu ik de instelling veranderd heb zodat enkel ik en vrienden mijn stats kunnen bekijken. Idle tijd loopt weer verder op...
Oh, een .dmp file staat er niet in.
De log:
[...]
Edit: Na een paar herinstallaties, verwijderen van alle bestanden etc.. nog geen verbetering. Op het moment dat ik ervoor kies enkel mij en vrienden de scores te laten zien stopt het programma ermee.
Bij deze besloten het ook niet meer te installeren.
Op Windows XP en Vista heb ik rapporten gekregen over mysterieuze crashes van de interface. De service blijft wel door draaien en statistieken verzamelen. Maar deze crashes zijn echt heel vreemd. Het is geen exceptie, totaal niet reproduceerbaar in debug-mode of op enkele van mijn computers/virtal machines, de error-handling code pakt het niet en is willekeurig...

Dat klopt, voor het installeren van een service heb je admin-rechten nodig. Echter, het is wel mogelijk om Deimos eventueel te laten draaien als een normaal programma als een soort portable version. Ik zet het op mijn lijstje.DaTiezl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:05:
Jammer dat je administrator-rights moet hebben om dit te installen. Dat gaat em dus niet worden hier op mijn werk...
Beiden problemen gefixtSandStar schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:22:
er zit idd ergens iets niet lekker zodra je de privacy opties aanpast.
Als ik kijk op me eigen pagina naar total upload staat die op 6.4Gb maar als ik in deimos kijk staat er total upload 300mb. Het zelfde geld voor uptime me pc is al 9 dagen up, maar er staat 24 uur. Enig idee hoe dat komt?
Uptime wordt geteld voor hoe lang je online bent met Deimos. Kwa upload stats merk ik hetzelfde, op de site staat er veel meer dan wat deimos meet terwijl ik de site stats geloof.WeAreLegion schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:14:
Ik vraag me toch af of sommige stats wel kloppen. Bijvoorbeeld:
Als ik kijk op me eigen pagina naar total upload staat die op 6.4Gb maar als ik in deimos kijk staat er total upload 300mb. Het zelfde geld voor uptime me pc is al 9 dagen up, maar er staat 24 uur. Enig idee hoe dat komt?
Ok, van het eerst dat is nog wel logisch. Maar wat ik van me upload moet geloven dont know. Mijn netwerk kaart geeft aan 3,5gig verstuurd. en 93gb ontvangen dus daar komt het niet vandaan. Maar ik heb in de tijd dat ik Deimos heb geinstalleerd geen 6gb geupload dat weet ik zeker dus wat er online staat dat vertrouw ik dus niet helemaal.X-G schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:18:
[...]
Uptime wordt geteld voor hoe lang je online bent met Deimos. Kwa upload stats merk ik hetzelfde, op de site staat er veel meer dan wat deimos meet terwijl ik de site stats geloof.
Ik geloof wel weer wat er in Deimos zelf staat 3,7gb gedownload en 500mb geupload. Maar goed misschien dat er even naar gekeken moet worden want volgens mij gaat er iets ergens niet helemaal goed.
Hij geeft als je bij de stats online kijkt ook bij Uptime aan dat ik gister me pc gereboot heb en dag daarvoor ook maar ook dat klopt niet me pc is al 10 dagen niet uit geweest of reboot namelijk.
Ok, ik weet het nu zeker. De stats die online staan klopen van geen kant. Daar moet echt even naar gekeken worden. Hij geeft online bij me stats aan:
Total download: 45.82 GB
Total upload: 19.03 GB
Ik weet zeker dat ik geen 4GB gedownload heb. Volgens deimos meer in de trant van 5gb en dat klopt. en al helemaal niet 19gb geupload. Zou hier naar gekeken kunnen worden? want denk dat het niet alleen mis gaat maar met iedereen dan en dat zou beetje zonde zijn voor de stats.
[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 05-09-2009 09:57 ]
Inderdaad XP. Maargoed, het programma ging door inderdaad, maar idle tijd blijft flink oplopen dus je hebt er niet veel aan dan.. Al heb ik nu geen instelling gewijzigd en werkt het wel.. Hopelijk blijft het ook werken dan.Dutchmega schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:56:
[...]
Windows XP neem ik aan?
Op Windows XP en Vista heb ik rapporten gekregen over mysterieuze crashes van de interface. De service blijft wel door draaien en statistieken verzamelen. Maar deze crashes zijn echt heel vreemd. Het is geen exceptie, totaal niet reproduceerbaar in debug-mode of op enkele van mijn computers/virtal machines, de error-handling code pakt het niet en is willekeurig...![]()
Al is het misschien een idee om de optie om het voor iedereen zichtbaar te maken gewoon in je instellingen te zetten, niet per computer. Dan hoef je aan je computer profiel niets te veranderen waardoor mij de kans kleiner lijkt dat het fout gaat.
[ Voor 20% gewijzigd door Tonkey op 05-09-2009 10:49 ]
Ik heb hier de laatste 2 dagen aan besteed en het komt neer dat ik de bug gevonden heb. Helaas moet je wel een nieuwe versie downloaden. Network statistieken zijn altijd een probleem geweest en dit komt door 3 volledig aparte bugs. Eerst Windows met zijn gebrekkige API, PHP die geen nummers hoger dan 2GB aankan en nu deze bug.WeAreLegion schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:21:
[...]
Ik weet zeker dat ik geen 4GB gedownload heb. Volgens deimos meer in de trant van 5gb en dat klopt. en al helemaal niet 19gb geupload. Zou hier naar gekeken kunnen worden? want denk dat het niet alleen mis gaat maar met iedereen dan en dat zou beetje zonde zijn voor de stats.
Ik heb een nieuwe versie gereleased waarin de "crash" gefixt is. (tenminste, voor mijn testpersonen die hetzelfde probleem hadden wel)vandevorst schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:15:
[...]
Inderdaad XP. Maargoed, het programma ging door inderdaad, maar idle tijd blijft flink oplopen dus je hebt er niet veel aan dan.. Al heb ik nu geen instelling gewijzigd en werkt het wel.. Hopelijk blijft het ook werken dan.
Al is het misschien een idee om de optie om het voor iedereen zichtbaar te maken gewoon in je instellingen te zetten, niet per computer. Dan hoef je aan je computer profiel niets te veranderen waardoor mij de kans kleiner lijkt dat het fout gaat.
Daarnaast is dat wel een goed idee, optie om van alle computers in 1 keer de privacy instelling te veranderen.
Inmiddels de nieuwe versie binnen.Dutchmega schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:49:
[...]
Ik heb hier de laatste 2 dagen aan besteed en het komt neer dat ik de bug gevonden heb. Helaas moet je wel een nieuwe versie downloaden. Network statistieken zijn altijd een probleem geweest en dit komt door 3 volledig aparte bugs. Eerst Windows met zijn gebrekkige API, PHP die geen nummers hoger dan 2GB aankan en nu deze bug.
[...]
Ik heb een nieuwe versie gereleased waarin de "crash" gefixt is. (tenminste, voor mijn testpersonen die hetzelfde probleem hadden wel)
Daarnaast is dat wel een goed idee, optie om van alle computers in 1 keer de privacy instelling te veranderen.
Of het daaraan ligt weet ik (nog) niet, maar op de site staan al meer stats.
Bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Tonkey op 05-09-2009 19:39 ]
Ik zal je hiermee ook nooit gaan inhalenX-G schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:37:
Nieuwe versie lost inderdada het netwerk probleem volledig op. Grappige is wel dat ik momenteel #1 sta bij network
Download niet vanaf een pc dus dat scheelt.
LAN Partyvandevorst schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:45:
[...]
Ik zal je hiermee ook nooit gaan inhalen
Download niet vanaf een pc dus dat scheelt.
Leuk programma
Dit lijkt me erg sterk. Waarschijnlijk verander je stiekem je toetsenbord-instelling met een shortcut (iets wat wel vaker overkomt). Stop je de service Deimos of deimos-dsktp.exe?nickb90 schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:08:
ik heb laatste tijd wat gekke problemen als ik Deimos draai, bijvoorbeeld tijdens het programmeren in Notepad++ als ik een ' wil doen of een " dan lukt het niet, stop ik Deimos, werkt het perfect.. iemand enig idee hoe dit kan?
Ander dingetje: het zou geweldig zijn als er meer HDD-related stats zouden zijn; totale diskspace, gebruikt, vrij, etc dat soort dingen. Of ben ik blind en is dat er al gewoon?
Ik heb ze allebei gestopt (via de taskmanager).Dutchmega schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:39:
[...]
Dit lijkt me erg sterk. Waarschijnlijk verander je stiekem je toetsenbord-instelling met een shortcut (iets wat wel vaker overkomt). Stop je de service Deimos of deimos-dsktp.exe?
Het leek mij ook sterk, daarom heb ik het nu pas gepost, want ik wou 100% zeker zijn dat het door deimos kwam. Maar ik heb het nu 4 keer gehad en dan kan ik toch wel zeggen dat daar waarschijnlijk (helaas) de fout zou moeten liggen.
Verder is het een leuk programmatje
In principe hoef je alleen deimos-dsktp.exe te stoppen. De rest doet niets met toetsenbord input. Om toe te lichten waarom het onwaarschijnlijk lijkt: Ik gebruik DirectX om in de achtergrond de toetsenbord input te lezen. Met andere woorden, 20 keer per seconde wordt domweg de toetsenbord status opgehaald, het is niet mogelijk om het te manipuleren op een of andere manier.nickb90 schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:29:
[...]
Ik heb ze allebei gestopt (via de taskmanager).
Het leek mij ook sterk, daarom heb ik het nu pas gepost, want ik wou 100% zeker zijn dat het door deimos kwam. Maar ik heb het nu 4 keer gehad en dan kan ik toch wel zeggen dat daar waarschijnlijk (helaas) de fout zou moeten liggen.
Verder is het een leuk programmatje
Wat wel goed mogelijk is dat het conflicteert met andere programma's. Heb je nog andere programma's draaien die iets met het toetsenbord (of idle time) doen?
Ik werk eraan maar het wordt dan een versie die waarschijnlijk iets minder kan.WeAreLegion schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:37:
Weet niet of het mogelijk is, maar is het mogelijk dat er een versie komt waarbij je geen admin rechten nodig heb om hem te installeren dan kan ik het op me werk ook draaien namelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Dutchmega op 07-09-2009 13:36 ]
Ik draai inderdaad nog dergelijke programma's. Whatpulse en Dnet.exe client (Voor DPC OGR-27 project). Ik ging er al vanuit dat het conflicteert met een ander programma, maar het kwam pas sinds ik DEIMOS had geinstalleerd, vandaar dat die de "schuld" kreeg.Dutchmega schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:35:
[...]
In principe hoef je alleen deimos-dsktp.exe te stoppen. De rest doet niets met toetsenbord input. Om toe te lichten waarom het onwaarschijnlijk lijkt: Ik gebruik DirectX om in de achtergrond de toetsenbord input te lezen. Met andere woorden, 20 keer per seconde wordt domweg de toetsenbord status opgehaald, het is niet mogelijk om het te manipuleren op een of andere manier.
Wat wel goed mogelijk is dat het conflicteert met andere programma's. Heb je nog andere programma's draaien die iets met het toetsenbord (of idle time) doen?
[...]
Ik werk eraan maar het wordt dan een versie die waarschijnlijk iets minder kan.
Ik zal is gaan testen als dergelijke programma's uit staan
De combinatie Whatpulse+Deimos is het niet trouwens, ik kan het probleem reproduceren met alleen Deimos aan. Op laptop, server en desktop
Hmm das vaag inderdaad, maar leid me wel tot een andere vraag.elnaeth schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:04:
Lol, zover ik net uit wat tests heb gevonden, kan ik elke 20 seconden héél eventjes wél normaal typendaarna is het weer dat het helemaal niet, of heel apart, werkt. Zet ik daarna deimos-dsktop uit, is het volledige probleem weg.
De combinatie Whatpulse+Deimos is het niet trouwens, ik kan het probleem reproduceren met alleen Deimos aan. Op laptop, server en desktop
Kan ik gewoon alleen de service installeren op pc's en blijven de snapshots gestuurd worden?
Ja, dat kan prima. De verantwoordelijkheid van deimos-dsktp.exe is alleen de input-statistieken. De rest blijft doordraaien.X-G schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:56:
[...]
Hmm das vaag inderdaad, maar leid me wel tot een andere vraag.
Kan ik gewoon alleen de service installeren op pc's en blijven de snapshots gestuurd worden?
Ik kan eens een alternatieve manier om keystrokes/mouseclicks te tellen implementeren. Probleem is dat je niet echt door middel van code kan detecteren of de huidige manier lag oplevert.. Er moet dan een instelling komen.
Toevoeging: mensen met inputlagg, willen deze eens een kleine testje doen? Klein programmaatje downloaden , in deimos directory plaatsen en eens de output naar mij sturen? Misschien kan ik aan de tijden zien of er problemen ontstaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Dutchmega op 07-09-2009 22:08 ]
whatever..
Iedereen inmiddels DPC gejoind?
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Ik weet niet of Dutchmega daily rises bij houdt in zijn database op dit moment. Misschien dat dutchmega zelf stats kan verzorgen?iisschots schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:20:
Zijn er eigenlijk al iets van RML stats? Ben wel benieuwd hoe dat eruit gaat zien
Huidige XML stats zijn te vinden op:
http://deimos-project.net/stats/xml/dutchmega (totaal user)
http://deimos-project.net/stats/xml/dutchmega/helios (totaal van computer)
edit: nevermind, ik lees het forum
[ Voor 15% gewijzigd door mat.hi.as op 09-09-2009 17:51 ]
Ook ik wacht geduldigmat.hi.as schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:46:
Ziet er leuk uit, mn windows laptop maar gelijk aangemeld. Is er al iets bekend over een mac versie?
edit: nevermind, ik lees het forum

In principe wat je gewend bent van DPC lijkt me zo. Dus een overzicht van de daily rises tussen alle members van het DPC team en daarnaast DPC en andere teams onder elkaar. Punt is wel dat je hier zit met een viertal statistieken.Dutchmega schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:32:
Daily rises zijn geen probleem. In wat voor vorm wil je het precies hebben?
Huidige XML stats zijn te vinden op:
http://deimos-project.net/stats/xml/dutchmega (totaal user)
http://deimos-project.net/stats/xml/dutchmega/helios (totaal van computer)
- Uptime
- Network
- Keyboard
- Mouse
Dus dat je ook vier verschillende top 10/30's krijgt iedere dag. Persoonlijk zou ik een rml stats post voor Deimos zo invullen:
- Daily Top 10 Users DPC Uptime
- Total Top 10 Users DPC Uptime
- Daily Top 5 Teams Uptime
- Total Top 5 Teams Uptime
- Daily Top 10 Users DPC Network
- Total Top 10 Users DPC Network
- Daily Top 5 Teams Network
- Total Top 5 Teams Network
- Daily Top 10 Users DPC Keyboard
- Total Top 10 Users DPC Keyboard
- Daily Top 5 Teams Keyboard
- Total Top 5 Teams Keyboard
- Daily Top 10 Users DPC Mouse
- Total Top 10 Users DPC Mouse
- Daily Top 5 Teams Mouse
- Total Top 5 Teams Mouse
Projectlinkjes & Estimates van inhalen eronder en klaar.
Zal wel een vrij grote statspost zijn, maar die van Whatpulse is ook aardig aan de grootte
[ Voor 71% gewijzigd door X-G op 10-09-2009 08:18 ]
De Mac versie zit een beetje vast. Ik heb iemand nodig met OS X kennis die de laatste kleine dingetjes kan afmaken (zoals autostart, draaien als service). Ook ontbreekt het keystrokes/mouseclicks counting. Ik heb geen flauw idee hoe dit moet...
Confirmed list of features for 0.8.30:
- Alternative keystroke counting method for people with problems
- Setting for how long to remember keystroke/mouse activity for heatmaps
- Enable/disable certain statistics for people who don't want all the statistics
- Hard disk statistics
- Keyboard/mouse heatmap at website
- Automatic update
En voor de statsbrouwers:
http://www.deimos-project.net/xml
Maar omdat ik n whatpulse gebruiker ben, vind ik het overbodig om 2 soortgelijke programma's te draaien, en zal ook omdat ik bij whatpulse meer key's heb daar mee door gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik door de hoeveelheid de stats bij Deimos leuker vind.
Wanneer er dus kan worden bepaald wat wel en niet verstuurd word, én een mogelijke merge met whatpulse komt, zal ik zeker overstappen van whatpulse naar Deimos.
Als het goed is de volgende update al inderdaadcctl01 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:28:
Wanneer er dus kan worden bepaald wat wel en niet verstuurd word, én een mogelijke merge met whatpulse komt, zal ik zeker overstappen van whatpulse naar Deimos.
Dit gebeurt wel, echter niet meteen. In principe wordt er elke uur gecommit.heintjeput schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:00:
Hoe worden je network stats bij gehouden? In het programma staat namelijk wel de hoeveel data die per dag / totaal is gegenereerd, maar dit komt niet in de stats van de website.
Ik heb contact gehad met Whatpulse maar ze zijn niet echt geinteresseerd momenteel. Verlopig geen delen van gegevens dus.X-G schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:24:
[...]
Als het goed is de volgende update al inderdaad. Ben zelf eigenlijk wel benieuwd hoe een merge met whatpulse zou uitzien. Zou je bij Deimos dan een whatpulse acc toevoegen aan je Deimos Account en die gegevens van daar worden dan gemerged met je huidige resultaten?
Het gebeurt dus helemaal niet, hij detecteert wel dat er een verbinding is, de uptime staat op 100%, maar er wordt geen data verkeer gegenereerd.Dutchmega schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:42:
[...]
Dit gebeurt wel, echter niet meteen. In principe wordt er elke uur gecommit.
Het probleem zou er in kunnen zitten dat ik op de Universiteit Twente zit en direct met een UTP kabel aan het internet hang, i.p.v. via een modem oid.
Heb je ooit ingelogd op de applicatie? Wat is je username?heintjeput schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:41:
[...]
Het gebeurt dus helemaal niet, hij detecteert wel dat er een verbinding is, de uptime staat op 100%, maar er wordt geen data verkeer gegenereerd.
Het probleem zou er in kunnen zitten dat ik op de Universiteit Twente zit en direct met een UTP kabel aan het internet hang, i.p.v. via een modem oid.
CPU en Uptime.
Waarvan cpu het gemiddelde cpu gebruik per team laat zien.
En uptime de tijd dat je pc aan staat.
Dit brengt gelijk een nieuwe acheivement met zich mee, namelijk,I don't like booting.
(reach an uptime of 14 days without booting)
whatever..
We vallen buiten de GoT/5 1 day histrory list
Zijn er hier nog veel mensen actief?
Ben zelf er wel nog altijd actief op, maar mis eigenlijk het rituele stats posten bij dit project...
whatever..
Ik denk dat het rituele statsposten zeker zou helpen bij populairiteit, alhoewel, we zijn al het grootste team met 22 leden
D'r moeten in ieder geval daily stats komen om te posten oid, anders zal dit project nooit aanslaan...
En my 2 cents: ik denk dat dit een zeer goede vervanger is van WP....
whatever..
Hoezo vervanger, DPC is op meer dan 1 project actief, en hoe meer je er naast elkaar kunt draaien hoe beterPskutte schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:40:
En my 2 cents: ik denk dat dit een zeer goede vervanger is van WP....
Magoe, de stats van WP zijn (voorlopig nog) beter!
whatever..
* X-G aait Dutchmega
Op dit moment draai ik ook beide projecten, maar er moet op een moment voor mij toch een "winnaar" zijn welke ik blijf gebruiken.
Bij WP heb ik nu veel meer keys, maar competitie is voor mij toch belangrijker als hoog staan, ook met subteam geld dit.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Mijn focus bij Deimos is ook niet populariteit geweest. Wat mij betreft hoef ik op dit moment ook niet enorm veel users (anders had ik wel zitten promoten). Verlopig is mijn focus op het verbeteren van Deimos. De laatste paar maanden zijn er ook veel verbeteringen toegevoegd en nog meer zullen eraan komen (momenteel bezig met een nieuwe graph-systeem)X-G schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:59:
Yeah ben ook gewoon actief iedere dag op DEIMOS, langzaam aan steeds meer uren erbij natuurlijk :)!
Ik denk dat het rituele statsposten zeker zou helpen bij populairiteit, alhoewel, we zijn al het grootste team met 22 leden
Ik heb zelf geen tijd om stats te gaan posten maar een stukje code dat uitpoept wat jullie willen kan wel.X-G schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:45:
Dutchmega moet gewoon even lief zijn en ons een stats engine maken![]()
* X-G aait Dutchmega
Het gaat prima samen, alleen een klein aantal mensen met Windows XP hebben problemen dat deimos-dsktp.exe bepaalde tekens inslikt. Dit is een DirectX bug. Windows Vista/7 hebben geen problemen.Xaverius schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:21:
Ik dacht dat WP en Deimos niet tegelijkertijd actief konden zijn omdat ze elkaar bijten maar als ik de laatste posts zo lees kan dat blijkbaar wel samen?
Ik probeer geen alternatief te zijn voor Whatpulse. Ik probeer beter te zijncctl01 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:49:
Op dit moment draai ik ook beide projecten, maar er moet op een moment voor mij toch een "winnaar" zijn welke ik blijf gebruiken.
Bij WP heb ik nu veel meer keys, maar competitie is voor mij toch belangrijker als hoog staan, ook met subteam geld dit.
Okay, hardcore winXP gebruiker hier, ik zal het gewoon proberen en dan zien we het wel.Dutchmega schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:01:
[...]
Het gaat prima samen, alleen een klein aantal mensen met Windows XP hebben problemen dat deimos-dsktp.exe bepaalde tekens inslikt. Dit is een DirectX bug. Windows Vista/7 hebben geen problemen.
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
We'll do the posting if you give us stats to post!Dutchmega schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:01:
[...]
Ik heb zelf geen tijd om stats te gaan posten maar een stukje code dat uitpoept wat jullie willen kan wel.
Moet dat wel goedgekeurd worden door de DPC Crew en Mods, Wieferich zijn ook stats van te krijgen, maar mag geen hitparade van gemaakt wordenX-G schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:22:
We'll do the posting if you give us stats to post!
Mailtje tikken naar crew@d.o en we kijken er na. Wel graag de linken naar het project erin zetten. Daarnaast doen wij dit ook wel eens op eigen initiatiefWiethoofd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:27:
[...]
Moet dat wel goedgekeurd worden door de DPC Crew en Mods, Wieferich zijn ook stats van te krijgen, maar mag geen hitparade van gemaakt worden
Eens kijken of ik de vorige mail nog kan vinden, en die dusdanig aanpassen dat er deze keer wel een hitparade van komtiisschots schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:07:
Mailtje tikken naar crew@d.o en we kijken er na. Wel graag de linken naar het project erin zetten. Daarnaast doen wij dit ook wel eens op eigen initiatief
Stop de verwelking!
Sorry, heb tegenwoordig een Shuttle en die vind 100% 24/7 niet echt een leuk idee.Xaverius schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:36:
Ik snap iets niet. Als ik naar de statistiekenpagina van DPC kijk dan zie ik dat het CPU gemiddelde maar op 30% zit. Ik dacht dat wij een 100%CPU team zijn. Kom op en installeer meteen op die CPU-niets-doende-bakken een interessante client. Op de wikipagina van DPC kan je interessante projecten zoeken!
Stop de verwelking!
Vreemd genoeg doet WCG hier op mijn werk geen 100% load opleveren, terwijl dat ie dat thuis wel doet...Xaverius schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:36:
Ik snap iets niet. Als ik naar de statistiekenpagina van DPC kijk dan zie ik dat het CPU gemiddelde maar op 30% zit. Ik dacht dat wij een 100%CPU team zijn. Kom op en installeer meteen op die CPU-niets-doende-bakken een interessante client. Op de wikipagina van DPC kan je interessante projecten zoeken!
snap ik ook niets van. Op mijn werk slingert mijn CPU usage tussen 30 en 100% terwijl die thuis (met een andere proc maar zelfde project) volledig belast wordt.
Naja, zal wel aan mijn computer liggen op het werk.. Tijd dat ie vervangen wordt (over 4 maandjes)
whatever..
Stop de verwelking!
staat je cpu use in de WCG client wel op 100%?Pskutte schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:56:
[...]
Vreemd genoeg doet WCG hier op mijn werk geen 100% load opleveren, terwijl dat ie dat thuis wel doet...
snap ik ook niets van. Op mijn werk slingert mijn CPU usage tussen 30 en 100% terwijl die thuis (met een andere proc maar zelfde project) volledig belast wordt.
Naja, zal wel aan mijn computer liggen op het werk.. Tijd dat ie vervangen wordt (over 4 maandjes)
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Weet ik niet, zal het maandag direct checken op mijn werk. Zover ik weet staat ie op 100%... maar vreemd genoeg zit die wissling in CPU verbruik er erg constant in: je ziet ook echt in de Task Manager dattie zo op en neer gaat...itsalwaysme schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:02:
[...]
staat je cpu use in de WCG client wel op 100%?
whatever..
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
dat is ook zo, daarom zou ik zeggen dat het een instelling in de client is. of het boinc profiel. En dat profiel kan je op het internet ook zien en veranderen.Bubbles schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:48:
Staat me van bij dat dat de manier was dat BOINC cpu-load verdeelde. Bijvoorbeeld 1seconde full load, 2 seconden geen load, om zo op 33% load te komen.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
bron: http://www.deimos-project...s/view/6/Dutch-Power-Cows
Stop de verwelking!
Ik heb even gecontroleerd en het Online Profile op maximum output gezet (stond op standaard). Eens kijken of dat de nodige resultaten wil opleveren, en anders ga ik a.s. maandag even kijken in de client zelf. Mischien dat ik 'm daar ook nog iets kan verbeteren
Uiteraard wil ook ik die 99% CPU load halen die Xaverius heeft
LOL bedacht me net dat ik ook wel een VPN verbinding heb naar de zaak
Toch maar ff direct gekeken naar de instellingen van de client, en ja: de client mocht maximaal 60% van de CPU gebruiken volgens WCG.. Vreemd genoeg heb ik dit nooit ingesteld op beide PC's die ik heb en op mijn quad core computer (thuis) pakt ie automatisch 100% en op mijn werk 60%... heel vreemd.
iig zal mijn CPU usage wel een beetje stijgen, gok ik zo
BTW: new stats topic @ Deimos! Uptime!! Goeie feature!
[ Voor 32% gewijzigd door NLSchutP op 10-10-2009 11:10 ]
whatever..
Zal ik een UPDATE data SET cpu_average=0 WHERE name='Xaverius' doen?Xaverius schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:49:
Om te laten zien hoe het moet heb ik nu op mijn eerste dag al de #1 bij de CPU% te pakken. Ik daag een ieder uit om net zo hoog te komen waar ik nu sta!
bron: http://www.deimos-project...s/view/6/Dutch-Power-Cows

Stop de verwelking!
Even een vraag/opmerking: ik zag net dat standaard de gegevens van je computer online voor iedereen inzichtbaar is.
Is het niet een optie om tijdens de installatie te vragen wie de gegevens mag opvragen zoals je dat nu op de website instellen kan? Een andere optie is om het standaard op alleen de eigenaar en vrienden of alleen de eigenaar te zetten, als men het met de wereld wil delen kan dat handmatig en bewust zo gedaan worden.
Stop de verwelking!
Het privacy gehalte is redelijk beperkt inderdaad. Nu worden er geen persoonlijke dingen weergegeven, maar wel computergebonden gegevens. Zover ik weet wordt er in een volgende versie van Deimos een optie toegevoegd die de mogelijkheid geeft om zelf te bepalen wat de hoeveelheid is aangegevens die doorgestuurd worden naar de server.
whatever..
Helaas heb ik dit probleem dus ook, maar dan onder win7. De ' en " en ^ en ` en ~ geven problemen, als ik ze drie keer aansla komen ze wel op het scherm trouwens, de ~ en " worden echter voorgegaan door respectievelijk een ` of '.Dutchmega schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:01:
Het gaat prima samen, alleen een klein aantal mensen met Windows XP hebben problemen dat deimos-dsktp.exe bepaalde tekens inslikt. Dit is een DirectX bug. Windows Vista/7 hebben geen problemen.
Ik heb net dat input-proggie in de Deimosmap geplaatst en gestart. Hopelijk komt daar wat zinnigs uit.
Als ik een aanhalingsteken intik dan krijg ik vaak een enkele in plaats van een dubbele, wel apart.
Ik doe vast iets verkeerd met die inputtest want ik zie geen log komen en houdt dat dosboxje op mijn scherm. Wat moet je daar nu exact meedoen?
Edit: Overigens, ik had problemen met het versturen van een result met Wieferich, ik zet Deimos als test uit en het lukt ineens nadat deze uren had geprobeerd een WU te versturen. Hoe kan dit?
[ Voor 14% gewijzigd door Xaverius op 12-10-2009 20:31 ]
Stop de verwelking!
Klopt, komt eraan.Pskutte schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:43:
Volgens mij is een dergelijke feature eerder al eens door Erkens aangedragen.
Het privacy gehalte is redelijk beperkt inderdaad. Nu worden er geen persoonlijke dingen weergegeven, maar wel computergebonden gegevens. Zover ik weet wordt er in een volgende versie van Deimos een optie toegevoegd die de mogelijkheid geeft om zelf te bepalen wat de hoeveelheid is aangegevens die doorgestuurd worden naar de server.
Ik kan er verder ook niet veel tegen doen, behalve geen DirectX gebruiken. Je kan verlopig deimos-dsktp.exe killen, deze zorgt voor toetsenbord/muis stats, de rest zal blijven werken. De volgende versie zal geen DirectX meer gebruiken.Xaverius schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:19:
Ooh ja, ik heb hier ook last van, wist wel dat dit door Deimos komt. Als dit opgelost zou kunnen worden dan zou dat wel mooi zijn (ondanks dat het een directX-bug is). Ik kom er nu pas achter hoe vaak ik die speciale combinaties type.
Je zou wel kunnen proberen om dinput8.dll te verwijderen uit de Deimos directory en het nog eens proberen. Misschien werkt het dan wel
Update: De getroffen mensen kunnen een tijdelijke 64-bit versie hier vandaan halen die het probleem met de inslikkende keys oplost.
[ Voor 7% gewijzigd door Dutchmega op 13-10-2009 20:22 ]
Volgens mij gaat het nog niet zo hard met Deimos...
Met uitzondering van de Network en de CPU tab, sta ik bij alle tabs "on top"....
Jongens, doe us ff beter je best
whatever..