Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:32:
[...]
case: ik denk dat de haf 922 betere airflow heeft.
gfx: als je echt 3 schermen gaat gebruiken zou ik een 1 of 2 hd 5870/5850 nemen (ja eyefinity werkt op het moment niet met crossfire maar komt wel met de drivers)
psu: als je niet voor crossfire gaat is een goede kwaliteit 450/520 watt genoeg
mobo: veel te duur als je toch geen crossfire gaat doen
cpu: voor gaming is een i750 voldoende. hyperthreading wordt alleen in een paar specifieke apps gebruikt
mem: 4 gig is voldoende. Een game mag maximaal 2 gig aanspreken van windows. Trouwens als je niet gaat overclocken is het ook veel te duur geheugen
cpu koeler: dat is wel een hele dure overclock koeler (+ je moet nog een extra fan kopen) en hij past niet op je mobo. Ik zou w8en tot de 1156 versie van de mugen uit is of een andere 30+ cpu koeler kopen.
Case: ik zoek een stille case. De P183 komt goed uit te testen op het gebied van airflow en silte. Daarnaast vink ik de Haf persoonlijk spuuglelijk.
GFX, wie zegt dat ik met drie schermen ga gamen, dit is alleen voor mijn DAW en ik vind het niet erg om even te moeten wachten met 1 scherm.
PSU, ben ik geheel met je eens, ware het niet dat ik niet precies weet wat de toekomst gaat bieden ( interne geluidskaart en nee, niet 1 van creative). Stabiliteit en stilte is hier erg belangrijk.
Mobo, niet alleen maar voor de crossfire hoef je een UD$ te kopen, ook hier geld de stabiliteit van het platform en de vele aansluitmogelijkheden.
CPU, ik ga voornamelijk de pc als DAW gebruiken, niet als gamingrig.
Mem, die antwoord bij cpu, DAW software heeft veel aan veel geheugen.
De koeler voor de cpu, heeft een 1156 mouting, hij moge dan wel duur zijn, maar hij koelt als de beste, waar heb je kunnen vinden dat deze er niet op zal passen, of heb je hetzelf ondervonden?