Oke, bedankt. Mijn budget is helaas niet zo groot, max 500 euro. De prijs voor deze pc lijkt mij erg scherp. Als ik deze zelf zou bouwen ben ik meer kwijt waarschijnlijk. Nadeel is alleen dat het bedrijf waar deze te koop staat helemaal aan de andere kant van het land zit, niet zo handig ivm garanties e.d.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:27:
Niet op hoogste instelling met hoogste resolutie. De Videokaart is niet langzaam, maar ook niet echt snel. De rest voldoet. Al zou ik liever voor zelfbouw gaan.
Dat is lekker nutteloos je kunt alleen de instellingen wat hoger zetten in GTA IV maar voor de rest heb je er geen drol aan.Madrox schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:52:
Als je toch dik 180 euro uitgeeft, neem dan gewoon de 2GB versie. Die is vrijwel net zo duur en je weet maar nooit wanneer je dat geheugen nodig gaat hebben. GTA IV lust het wel.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
waarom heb ik nog geen gtx285 in quad SLI gezien, op het nieuwe evga moederbord? 
http://www.evga.com/articles/00501/
Ik zoek me het schompes... waar kan ik nou het beste moederborden vergelijken? Dus dat alles in dezelfde lay-out staat zodat ik goed kan vergelijken?
Ik ben nieuwsgierig naar het verschil tussen de MSI X58 Pro-E en de Asus P6T SE .
Ik ben nieuwsgierig naar het verschil tussen de MSI X58 Pro-E en de Asus P6T SE .
Verwijderd
Valt je tegen. Krijg je er wel windows bij?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:32:
[...]
Oke, bedankt. Mijn budget is helaas niet zo groot, max 500 euro. De prijs voor deze pc lijkt mij erg scherp. Als ik deze zelf zou bouwen ben ik meer kwijt waarschijnlijk. Nadeel is alleen dat het bedrijf waar deze te koop staat helemaal aan de andere kant van het land zit, niet zo handig ivm garanties e.d.
Omdat het prijs technisch total niet interessant is.Abbadon321 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:50:
waarom heb ik nog geen gtx285 in quad SLI gezien, op het nieuwe evga moederbord?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:27 ]
Dat geldt hetzelfde voor een triplecore vs een quadcore, het verschil is vooral meetbaar, als je speelt ga je het amper merken. Maar goed, als het op quadcores aankomt, moet je het vooral nemen omdat alles steeds meer multi-core gericht word; maar als het om GPU's gaat en geheugengebruik is 1GB genoeg. Dat is de tendens hier. Hoe weet jij dat zo zeker ? GTA IV laat ik als vb zien, net als juliie GTA IV erbij haalde om te bewijzen dat je toch echt een quadcore nodig hebt. Wel, als 2Gb amper duurder is als 1GB; waarom niet ?-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:33:
[...]
Dat is lekker nutteloos je kunt alleen de instellingen wat hoger zetten in GTA IV maar voor de rest heb je er geen drol aan.Maar heb wel wat meer veranderd.
Maar goed, het ging om advies voor iemand. Heb iets samengestelt binnen zijn budget, jouw idee gaat erover.
[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 10:36 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Windows krijg ik er niet bij, maar heb zelf nog een Windows XP + licentie liggen.Is er bij een bekende (online)winkel voor minder dan 500 euro een vergelijkbare PC te vinden? Wat ik zelf op internet kan vinden zijn allemaal veel duurdere PC's, of met een veel processor die veel trager is.
Verwijderd
En Hawx en Far Cry 2. Eigenlijk alles wat een nieuwe engine heeft. Daar naast videokaart drivers welke multicore zijn.(8.12 HF). Wat is de kloksnelheid van de 2GB? En heeft die een stille koeler.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:34:
[...]
Dat geldt hetzelfde voor een triplecore vs een quadcore, het verschil is vooral meetbaar, als je speelt ga je het amper merken. Maar goed, als het op quadcores aankomt, moet je het vooral nemen omdat alles steeds meer multi-core gericht word; maar als het om GPU's gaat en geheugengebruik is 1GB genoeg. Hoe weet jij dat zo zeker ? GTA IV laat ik als vb zien, net als juliie GTA IV erbij haalde om te bewijzen dat je toch echt een quadcore nodig hebt. Wel, als 2Gb amper duurder is als 1GB; waarom niet ?
voor 500 stel ik hier een betere voor je samen zonder windows.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:35:
Windows krijg ik er niet bij, maar heb zelf nog een Windows XP + licentie liggen.Is er bij een bekende (online)winkel voor minder dan 500 euro een vergelijkbare PC te vinden? Wat ik zelf op internet kan vinden zijn allemaal veel duurdere PC's, of met een veel processor die veel trager is.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 105,29 | € 105,29 |
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 49,44 | € 49,44 |
1 | Asus M4A78-EM | € 58,79 | € 58,79 |
1 | Corsair HX450W | € 58,50 | € 58,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 46,05 | € 46,05 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 45,01 | € 45,01 |
1 | Sony NEC Optiarc AD-7170S | € 25,98 | € 25,98 |
1 | XFX Radeon HD 4870 512 MB DDR5 | € 109,31 | € 109,31 |
Importeren | Totaal | € 498,37 |
[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:43 ]
Het is dezelfde koeler als de 1GB Vapor-X; ja, die is stil.
Far Cry 2 heb ik vloeiend gespeelt met een E8400 op 1920x1200 icm 2x Hd4850. Daar heb je echt geen quadcore voor nodig. Maar goed, ik kijk vooral naar speelbaarheid.
Ook Hawk gaat prima lukken met een dualcore:
http://www.pcgameshardwar...ew-with-15-CPUs/Practice/
Niet de snelste, zeker niet. quads scoren hoger. Maar wat boeit dat nou als de FPS met een E8400 ook al dik in orde is. Nee, QUAD's zijn vooral interressant voor de meest veeleisende gamer die perse op 8xAA en 16xAF moet spelen met alles op de hoogste settings. Iedereen die met een stapje minder genoegen neemt, heeft helemaal geen quadcore nodig. (of neemt een zwaardere GPU met het bespaarde geld).
Far Cry 2 heb ik vloeiend gespeelt met een E8400 op 1920x1200 icm 2x Hd4850. Daar heb je echt geen quadcore voor nodig. Maar goed, ik kijk vooral naar speelbaarheid.
Ook Hawk gaat prima lukken met een dualcore:
http://www.pcgameshardwar...ew-with-15-CPUs/Practice/
Niet de snelste, zeker niet. quads scoren hoger. Maar wat boeit dat nou als de FPS met een E8400 ook al dik in orde is. Nee, QUAD's zijn vooral interressant voor de meest veeleisende gamer die perse op 8xAA en 16xAF moet spelen met alles op de hoogste settings. Iedereen die met een stapje minder genoegen neemt, heeft helemaal geen quadcore nodig. (of neemt een zwaardere GPU met het bespaarde geld).
[ Voor 113% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 10:43 ]
Verwijderd
PW link.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:37:
Het is dezelfde koeler als de 1GB Vapor-X; ja, die is stil.
Nogsteeds heb je geen clocksnelheid vermeld. 3x dat ik dat vraag.
Voor nodig, nee heb je niet, hey, in dat geval als we het over nodig hebben, kan je met nog veel minder af. Laten we dat vooral doen, gewoon het minimale nemen, want meer heb je toch niet nodig /sarcasme.
CPU's gan langer mee dan GPU's. Een dual core nemen, terwijl het budget toe laat om een triple of quad te nemen is gewoon korte termijn visie.Niet de snelste, zeker niet. quads scoren hoger. Maar wat boeit dat nou als de FPS met een E8400 ook al dik in orde is. Nee, QUAD's zijn vooral interressant voor de meest veeleisende gamer die perse op 8xAA en 16xAF moet spelen met alles op de hoogste settings. Iedereen die met een stapje minder genoegen neemt, heeft helemaal geen quadcore nodig. (of neemt een zwaardere GPU met het bespaarde geld).
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:44 ]
Het is precies dezelfde kaart als de 1GB Vapor-X HD4890, wat denk je dan wat voor klok die draait 
Sarcasme is een teken van zwakte. Je weet donders goed dat je met een dual core CPU prima kan gamen, daar is niks minderwaardigs aan. IK weet het en ik heb notabene een i7 920. Wat heb jij ?

Sarcasme is een teken van zwakte. Je weet donders goed dat je met een dual core CPU prima kan gamen, daar is niks minderwaardigs aan. IK weet het en ik heb notabene een i7 920. Wat heb jij ?
[ Voor 48% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 10:46 ]
Verwijderd
Als jij geen link produceerd, hoe moet ik dat verder allemaal weten. Jij wil dingen, laat het dan ook zien, beetje roepen heb ik niets aan.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:44:
Het is precies dezelfde kaart als de 1GB Vapor-X HD4890, wat denk je dan wat voor klok die draait
Daar is niets zwak aan. Ik heb dit al zo vaak tegen je gezegt, maar nee meneer weet donersgoed dat je beter een dual core kan nemen. Dat het korte termijn visie is maakt meneer dan weer niet uit.Sarcasme is een teken van zwakte. Je weet donders goed dat je met een dual core CPU prima kan gamen, daar is niks minderwaardigs aan. IK weet het en ik heb notabene een i7 920. Wat heb jij ?
Ik heb nu nog een dual core, maar ik zit al lekker 2e hands te kijken naar een Q9550, hey toen ik mijn bord kocht was mijn planning om up te graden naar een Quad core. Dat het nu voldoet, betekend niet dat het beter kan. Net zoals het voldoet om een HD4650 te nemen, terwijl je sneller kan, maar ook dat is korte termijn visie.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:49 ]
Daarom koos ik de Triple core, als je even opgelet hebt. The Mask vond dat niet genoeg en daar reageer ik op.
Ben je nou te simpel om uit te zoeken wat voor specs een Sapphire Vapor-X HD4890 heeft ?
Ik wil helemaal niets. Heb iemand een advies gegeven, het is aan hem de keus wat die ermee doet. Een OC versie klinkt leuk, maar ik vind het de meerwaarde meestal niet waard. 2GB is dat ook niet voor de GPU, maar ik zag even dat die bijna even duur was en ja , waarom zou je hem dan niet nemen. Nu is die 2GB versie ineens weg uit de pricewatch, kan ik ook niets aan doen.
Ben je nou te simpel om uit te zoeken wat voor specs een Sapphire Vapor-X HD4890 heeft ?
Ik wil helemaal niets. Heb iemand een advies gegeven, het is aan hem de keus wat die ermee doet. Een OC versie klinkt leuk, maar ik vind het de meerwaarde meestal niet waard. 2GB is dat ook niet voor de GPU, maar ik zag even dat die bijna even duur was en ja , waarom zou je hem dan niet nemen. Nu is die 2GB versie ineens weg uit de pricewatch, kan ik ook niets aan doen.
[ Voor 48% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 10:51 ]
Verwijderd
http://tweakers.net/price...728=&d727=&d731=&x=18&y=8Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:48:
Daarom koos ik de Triple core, als je even opgelet hebt. The Mask vond dat niet genoeg en daar reageer ik op.
Staat er niet tussen. Dus blijkbaar ben ik simpel.
Herhaling:

Verwijderd
Sorry, maar zonder link naar de echte 2GB boeit het me niet. Zeker gezien kaarten met meer geheugen vaak het geheugen ook op een lagere klok draait.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:53:
[...]
Oftewel je kan de link niet produceren, lekker claim enzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:54 ]
Je hebt dus geeneens de reviews gelezen
Zal het kort en simpel zeggen, de kaarten en speeds zijn 100% indentiek, de koeling ook. De 2GB is idd soms een fractie langzamer, maar dat mag geen naam hebben. Je praat dan over 1 FPS verschil gemiddelt.
Wil je reviews, zoek ze op zou ik zeggen.
Ik hoef niets te claimen, de specs van de 2GB versie liggen overal voor het oprapen, de reviews ook. Waarom moet ik alles voorkauwen hier ?
Zal het kort en simpel zeggen, de kaarten en speeds zijn 100% indentiek, de koeling ook. De 2GB is idd soms een fractie langzamer, maar dat mag geen naam hebben. Je praat dan over 1 FPS verschil gemiddelt.
Ik hoef niets te claimen, de specs van de 2GB versie liggen overal voor het oprapen, de reviews ook. Waarom moet ik alles voorkauwen hier ?
[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 10:58 ]
offtopic:
Krijg ik op mijn kop als ik Jerry Jerry ga roepen?
Krijg ik op mijn kop als ik Jerry Jerry ga roepen?
By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]
Verwijderd
Jij claimt toch dingen, misschien moet je die dan kracht bij zetten door ze te onderbouwen enzo. Ik ga jouw "werk" toch niet voor jouw doen. Daarbij schaalt de HD4890 heel goed qua core snelheid. De HD4890 Super Clocked blijft dus de betere en snellere keus.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:56:
Je hebt dus geeneens de reviews gelezen![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 10:59 ]
Vind jij. lees de reviews ook en als ik zie dat een OC-versie een min-fps van 22 heeft en een non-oc 19, wat zegt dat dan ?
In die resolutie met die settings zijn beide kaarten te langzaam.
De beste bang voor je buck heb je met een vanilla versie en qua game ervaring is het allemaal 1 pot nat.
Hardocp bijv. laat keer op keer zien dat een OC versie nauwelijks toegevoegde waarde bied; if any at all.
En ja, ik vind het jammer dat ik niet max distance kan zetten met GTA IV. Wetende, dat mijn hardware het prima aankan. Wel frappant trouwens dat men zich wel drukt maakt over OC en non-oc GPU's, terwijl dat in 99% van de gevallen geen ruk uitmaakt voor de eye-candy; terwijl een 2GB kaart iig voorlopig met 1 spel wel de eye-candy verbetert; 100% view-distance is zoveel mooier dan 30/40%. Maar dan boeit het ineens niet. Terwijl je redelijkerwijs van uit kan gaan dat er steeds meer games gaan komen die meer videogeheugen lusten.
De beste bang voor je buck heb je met een vanilla versie en qua game ervaring is het allemaal 1 pot nat.
Hardocp bijv. laat keer op keer zien dat een OC versie nauwelijks toegevoegde waarde bied; if any at all.
En ja, ik vind het jammer dat ik niet max distance kan zetten met GTA IV. Wetende, dat mijn hardware het prima aankan. Wel frappant trouwens dat men zich wel drukt maakt over OC en non-oc GPU's, terwijl dat in 99% van de gevallen geen ruk uitmaakt voor de eye-candy; terwijl een 2GB kaart iig voorlopig met 1 spel wel de eye-candy verbetert; 100% view-distance is zoveel mooier dan 30/40%. Maar dan boeit het ineens niet. Terwijl je redelijkerwijs van uit kan gaan dat er steeds meer games gaan komen die meer videogeheugen lusten.
[ Voor 55% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 11:14 ]
Zal ik dan maar een review geven? Zelfde snelheden dus, en scoren nagenoeg identiek, zelfs bij 2560x1600 en veel AA en AF.
Naar mijn mening is 512MB genoeg voor alles behalve GTA4... voor een full-HD scherm voor de zekerheid 1GB maar dat is ook al met veilige marge. Misschien dat 2GB in de toekomst (=over enkele jaren) wel standaard wordt maar tegen die tijd is de HD4890 waarschijnlijk toch al verouderd en is de hoeveelheid geheugen toch niet meer bepalend. Dan is het óf een neie graka, of sowieso wel laggen.
Triple-core is naar mijn mening ook wel genoeg, al zul je met een extra vierde core wel vooruitgang merken bij toekomstige spellen aangezien ze alle vier de cores gewoon kunnen gebruiken.
Zo, nog een onafhankelijke mening. En zonder sarcastische discussies vol irritatie.
overigens zou ik de systeembouwer in kwestie gewoon even vragen of hij GTA4 speelt.
Naar mijn mening is 512MB genoeg voor alles behalve GTA4... voor een full-HD scherm voor de zekerheid 1GB maar dat is ook al met veilige marge. Misschien dat 2GB in de toekomst (=over enkele jaren) wel standaard wordt maar tegen die tijd is de HD4890 waarschijnlijk toch al verouderd en is de hoeveelheid geheugen toch niet meer bepalend. Dan is het óf een neie graka, of sowieso wel laggen.
Triple-core is naar mijn mening ook wel genoeg, al zul je met een extra vierde core wel vooruitgang merken bij toekomstige spellen aangezien ze alle vier de cores gewoon kunnen gebruiken.
Zo, nog een onafhankelijke mening. En zonder sarcastische discussies vol irritatie.

overigens zou ik de systeembouwer in kwestie gewoon even vragen of hij GTA4 speelt.
Ik denk niet dat die 25% extra view distance in één spel voor hem toegevoegde waarde heeft......ik hoef niet de allershizzelste kaart van het Universum...
...Kan ik bijv hiermee Halflife spelen op een 106cm FullHD plasma?
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 03-09-2009 11:39 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
ik hoopte dat deVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:26:
[...]
Omdat het prijs technisch total niet interessant is.
Verwijderd
Als het niet serieus is, wat hebben mensen die een pc hier samenstellen er dan aan?Abbadon321 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:09:
[...]
ik hoopte dat deliet blijken dat het een sarcastische post was. ;]
Ik heb onder andere aan de hand van dit topic een systeem aangeschaft;
Samsung 1TB
Samsung S223B
Antec Three Hundred
AMD Phenom II X4 945
Kingston 4GB
Corsair HX 450W
Asus M4A78-EM
Radeon 4890 SC-Edition
De 450W werd me hier ook aangeraden en dat zou ruim voldoende moeten zijn. Nu heb ik een topic aangemaakt in het CPU, Mobo, Geheugen hok, maar daar werd eigenlijk meteen verteld dat mijn voeding niet genoeg zou zijn en dat er tijdens de peak-load 445 W doorheen werd gestuurd. Ik heb zelf via een calculator @ outervision ook mijn systeem ingevuld en ik kom op 325W. Dus wel ruim voldoende toch?
Doe ik iets fout of is het echt de voeding die de bottleneck is? Ik heb overigens ook al een 520W van coolermaster geprobeerd zonder de 4890 in de kast en toen deed hij het ook niet. Dus het is nu waarschijnlijk mijn mobo, maar dan nog adviseren ze om de voeding te vervangen en minimaal 520W erin te stoppen. Is dit goed advies of toch echt overbodig?
Samsung 1TB
Samsung S223B
Antec Three Hundred
AMD Phenom II X4 945
Kingston 4GB
Corsair HX 450W
Asus M4A78-EM
Radeon 4890 SC-Edition
De 450W werd me hier ook aangeraden en dat zou ruim voldoende moeten zijn. Nu heb ik een topic aangemaakt in het CPU, Mobo, Geheugen hok, maar daar werd eigenlijk meteen verteld dat mijn voeding niet genoeg zou zijn en dat er tijdens de peak-load 445 W doorheen werd gestuurd. Ik heb zelf via een calculator @ outervision ook mijn systeem ingevuld en ik kom op 325W. Dus wel ruim voldoende toch?
Doe ik iets fout of is het echt de voeding die de bottleneck is? Ik heb overigens ook al een 520W van coolermaster geprobeerd zonder de 4890 in de kast en toen deed hij het ook niet. Dus het is nu waarschijnlijk mijn mobo, maar dan nog adviseren ze om de voeding te vervangen en minimaal 520W erin te stoppen. Is dit goed advies of toch echt overbodig?
Verwijderd
Hallo,
Ik ben toe aan een nieuwe pc. Een pc waarop ik fatsoenlijk kan gamen, waarop ik films kan kijken en waarop ik tv kan kijken. Ik ben een leek als het aankomt op pc configuraties maar heb mijn best gedaan via de BBG hier. Ik ben tot het volgende systeem gekomen:
1 4Launch Hardware installatie systeem (assemblage) € 39,00 € 39,00
1 4Launch Software installatie systeem (Windows) € 29,00 € 29,00
1 AMD Phenom II X4 955 3.2GHz 8MB AM3 Black Box € 165,00 € 165,00
1 Antec Voeding TruePower Trio 650 - EC 650W € 94,00 € 94,00
1 Asus M4A79XTD Evo AMD 790X, SATA2 RAID, 8CH € 97,50 € 97,50
1 Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDTV € 174.50 € 174.50
1 Cooler Master Midi Tower Gladiator 600 ATX No PSU (zwart) € 52,00 € 52,00
1 Hauppauge WinTV-PCI-FM Stereo € 49,50 € 49,50
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 HyperX € 72,00 € 72,00
1 Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ € 65,00 € 65,00
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x Bulk (zwart) € 19,00 € 19,00
Totaal € 866.00
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Kan ik met deze setup gewoon TV kijken op mijn pc? Ik hoor allemaal moeilijke dingen over digitale TV, maar dat heb ik niet. Het betreft gewoon tv met een stekkertje zoals velen gewend zijn uit de goede oude tijd
2. Is het nodig om extra koeling in deze pc te zetten?
3. Wat voor beeldscherm past goed bij dit systeem en mijn wensen? Ik dacht zelf aan een 23' of 24'. Ik heb dit ook nagevraagd bij de webwinkel. Deze gaf als antwoord:
"Gezien het feit u ook TV wilt kijken, en films wilt bekijken raad ik u aan te kijken naar een 23” model scherm. Deze hebben namelijk een FullHD resolutie (1920*1080 pixels) terwijl bij alle 24” schermen een net wat grotere resolutie hebben (1920*1200 pixels)."
Wanneer ik de specs van 24' schermen ga bekijken vind ik: max. resolutie: 1920*1080. Wie of wat moet ik nu geloven?
Alvast erg bedankt,
Peter
Ik ben toe aan een nieuwe pc. Een pc waarop ik fatsoenlijk kan gamen, waarop ik films kan kijken en waarop ik tv kan kijken. Ik ben een leek als het aankomt op pc configuraties maar heb mijn best gedaan via de BBG hier. Ik ben tot het volgende systeem gekomen:
1 4Launch Hardware installatie systeem (assemblage) € 39,00 € 39,00
1 4Launch Software installatie systeem (Windows) € 29,00 € 29,00
1 AMD Phenom II X4 955 3.2GHz 8MB AM3 Black Box € 165,00 € 165,00
1 Antec Voeding TruePower Trio 650 - EC 650W € 94,00 € 94,00
1 Asus M4A79XTD Evo AMD 790X, SATA2 RAID, 8CH € 97,50 € 97,50
1 Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4890 1GB DDR5 2xDVI/HDTV € 174.50 € 174.50
1 Cooler Master Midi Tower Gladiator 600 ATX No PSU (zwart) € 52,00 € 52,00
1 Hauppauge WinTV-PCI-FM Stereo € 49,50 € 49,50
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 HyperX € 72,00 € 72,00
1 Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103UJ € 65,00 € 65,00
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x Bulk (zwart) € 19,00 € 19,00
Totaal € 866.00
Nu heb ik een aantal vragen:
1. Kan ik met deze setup gewoon TV kijken op mijn pc? Ik hoor allemaal moeilijke dingen over digitale TV, maar dat heb ik niet. Het betreft gewoon tv met een stekkertje zoals velen gewend zijn uit de goede oude tijd
2. Is het nodig om extra koeling in deze pc te zetten?
3. Wat voor beeldscherm past goed bij dit systeem en mijn wensen? Ik dacht zelf aan een 23' of 24'. Ik heb dit ook nagevraagd bij de webwinkel. Deze gaf als antwoord:
"Gezien het feit u ook TV wilt kijken, en films wilt bekijken raad ik u aan te kijken naar een 23” model scherm. Deze hebben namelijk een FullHD resolutie (1920*1080 pixels) terwijl bij alle 24” schermen een net wat grotere resolutie hebben (1920*1200 pixels)."
Wanneer ik de specs van 24' schermen ga bekijken vind ik: max. resolutie: 1920*1080. Wie of wat moet ik nu geloven?
Alvast erg bedankt,
Peter
Verwijderd
Assemblage en alles zou ik lekker zelf doen. Zo moeilijk is het niet. Je gaat toch geen 29 euro betalen om windows te installeren?!? Dat is een klein uurtje zitten wachten, meer niet.
1)Dat ligt er aan. Analoog wel.
2) Nee, maar je zou nog een extra en stille case fan er in kunnen zetten, is alleen maar beter voro je airflow
3) 24 komt ook in FullHD resolutie. Al lijkt me fullHd imho juist minder dan 1920x1200, gezien je minder pixels in de hoogte hebt. Dat is voor normaal pc gebruik wel prettig. Voor TV maakt het niet uit. Dat is vaak genoeg toch nog niet breedbeeld en het is niet zo storend om een paar kleine zwarte balken onder en boven te hebben.
1)Dat ligt er aan. Analoog wel.
2) Nee, maar je zou nog een extra en stille case fan er in kunnen zetten, is alleen maar beter voro je airflow
3) 24 komt ook in FullHD resolutie. Al lijkt me fullHd imho juist minder dan 1920x1200, gezien je minder pixels in de hoogte hebt. Dat is voor normaal pc gebruik wel prettig. Voor TV maakt het niet uit. Dat is vaak genoeg toch nog niet breedbeeld en het is niet zo storend om een paar kleine zwarte balken onder en boven te hebben.
Voortaan wel zo makkelijk als je de RML functie uit de pricewatch gebruikt om een ljstje te posten, thx!
Ja1. Kan ik met deze setup gewoon TV kijken op mijn pc? Ik hoor allemaal moeilijke dingen over digitale TV, maar dat heb ik niet. Het betreft gewoon tv met een stekkertje zoals velen gewend zijn uit de goede oude tijd
Nee2. Is het nodig om extra koeling in deze pc te zetten?
De webwinkel kletst uit zijn nek. Jij gaat namelijk ouderwetse analoge TV kijken en daar heb je uberhaupt geen FullHD scherm voor nodig. Neem gewoon het scherm dat jou het beste bevalt.3. Wat voor beeldscherm past goed bij dit systeem en mijn wensen? Ik dacht zelf aan een 23' of 24'. Ik heb dit ook nagevraagd bij de webwinkel. Deze gaf als antwoord:
Verwijderd
Alvast bedankt voor de snelle reacties, top!
Wat zou ik aan mijn configuratie moeten veranderen mocht er in de nabije toekomst toch digitale TV ergens in huis komen? Zodat ik dus wel mijn FullHD scherm kan benutten?
Mijn oog is gevallen op de http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-064969. Zijn er in jullie ogen nog betere opties in deze prijsklasse?
Zo'n case fan. Wat is een goede optie? Ik heb namelijk ook hier totaal geen verstand van.
@ Reinmann: Het gaat niet om het installeren van windows, deze wordt dmv de windows configuratie 'gratis' bijgeleverd. Als ik deze optie niet neem, moet ik windows gewoon kopen, wat duurder is. Wat betreft het in elkaar zetten; dat laat ik maar al te graag aan hen over aangezien ik er erg weinig verstand van heb.
Again, thanks in advance!
Wat zou ik aan mijn configuratie moeten veranderen mocht er in de nabije toekomst toch digitale TV ergens in huis komen? Zodat ik dus wel mijn FullHD scherm kan benutten?
Mijn oog is gevallen op de http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-064969. Zijn er in jullie ogen nog betere opties in deze prijsklasse?
Zo'n case fan. Wat is een goede optie? Ik heb namelijk ook hier totaal geen verstand van.
@ Reinmann: Het gaat niet om het installeren van windows, deze wordt dmv de windows configuratie 'gratis' bijgeleverd. Als ik deze optie niet neem, moet ik windows gewoon kopen, wat duurder is. Wat betreft het in elkaar zetten; dat laat ik maar al te graag aan hen over aangezien ik er erg weinig verstand van heb.
Als je 'straks' naar digiTV gaat, dan moet je voordat je een ABO afsluit eerst onderzoeken of en hoe je bij die provider digiTV op je pc kunt ontvangen. De mogelijkheden zijn te divers om je daar een optie voor te geven, maar je zult iig tegen die tijd een andere TV-kaart moeten hebben. Welke houden we nog even in het midden.
Dat scherm is best goed. Er zit imho niet heel erg veel verschil tussen de schermen in deze klasse, maar misschien dat vriend Google je wat reviews kan laten zien.
Dat scherm is best goed. Er zit imho niet heel erg veel verschil tussen de schermen in deze klasse, maar misschien dat vriend Google je wat reviews kan laten zien.
Verwijderd
Die krijg je er niet bij hoorVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:53:
Daarbij is een pc bouwen een fluitje van een cent!Met de software installatie van 4Launch ontvangt u uw systeem helemaal klaar voor gebruik. Als basis geldt dat u een besturingssysteem bij 4Launch moet aankopen of zelf een legale versie moet aanleveren. Alle door de fabrikant bijgeleverde software en drivers worden naast het besturingssysteem geïnstalleerd. Wij maken een interne backup van de hele configuratie.
http://www.hardware.info/...p_Bouw_je_eigen_PC_video/
Lijkt me sterk dat ze een windows voor 30,- leveren en ook nog installeren. Lees dat nog eens door op de site van de winkel of vraag het even na de post boven me, meestal moet je de windows die je wilt installeren zelf afleveren of bijbestellen. Over dat het nutteloos is om windows te installeren ben ik het dan ook eens (is écht gewoon een uurtje wachten en wat dingetjes aanklikken), assemblage ga ik je niet af/aanraden, het is niet heel moeilijk maar je hebt altijd een risico dat je iets molt (al is dat risico erg klein hoor, als je voorzichtig bent) dus dat moet je zelf weten.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
@ Foxyp
Ook al krijg je straks Digitale tv, dit zal maximaal in 720p/1080i worden uitgezonden, dus dan gebruik je je F-HD scherm nog steeds niet volledig. Hij accepteert de 720 beeldlijnen en maakt er zelf 1080 beeldlijnen van. Dit is verschillend per scherm, maar niet alle schermen doen dit netjes. Dus een 1900x1200 scherm lijkt me leuk genoeg toch?
Assemblage is niet alleen het niet kunnen van inbouwen, maar ook alle rompslomp eromheen. Ik heb gisteren alle onderdelen zelf binnengekregen voor mijn pc en alles ingebouwd. Ik heb dit vaker gedaan dus weet wel hoe het in elkaar steekt. Maar naderhand is mijn moederbord waarschijnlijk dus kapot, zelfs voordat ik hem heb kunnen gebruiken. Zulke problemen heb je totaal niet als je laat assembleren, je krijgt een werkende pc met alle onderdelen die het 100% doen.
De kans is klein dat je een DOA-onderdeel krijgt, maar de mogelijkheid is er wel
Ook al krijg je straks Digitale tv, dit zal maximaal in 720p/1080i worden uitgezonden, dus dan gebruik je je F-HD scherm nog steeds niet volledig. Hij accepteert de 720 beeldlijnen en maakt er zelf 1080 beeldlijnen van. Dit is verschillend per scherm, maar niet alle schermen doen dit netjes. Dus een 1900x1200 scherm lijkt me leuk genoeg toch?
Assemblage is niet alleen het niet kunnen van inbouwen, maar ook alle rompslomp eromheen. Ik heb gisteren alle onderdelen zelf binnengekregen voor mijn pc en alles ingebouwd. Ik heb dit vaker gedaan dus weet wel hoe het in elkaar steekt. Maar naderhand is mijn moederbord waarschijnlijk dus kapot, zelfs voordat ik hem heb kunnen gebruiken. Zulke problemen heb je totaal niet als je laat assembleren, je krijgt een werkende pc met alle onderdelen die het 100% doen.
De kans is klein dat je een DOA-onderdeel krijgt, maar de mogelijkheid is er wel
Ga lekker voor een 1920 x 1200, 24" net als ik, geen seconde spijt van gehad, lekker groot en superstrak, 2 pag. word in beeld, 2 brouwser pag. in beeld, mega excel en autocad, full hd films en alle tv programma's passen erop (niet tegelijk natuurlijk).
Cititzen of Ladonia
Het is deze voeding.Welke voeding precies? Als het een A merk is, dan kan je gewoon die laten.
Als die goed genoeg is, wat heb ik dan nodig, alleen zo'n converter van 2x molex naar zo'n nieuwe 6 punt aansluiting?
In ieder geval bedankt voor de reactie.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Die gaat never nooit de nieuwe PC trekken.
Een goede voeding die de HD4890 en X3 710 wel gaat trekken is bijvoorbeeld deze: pricewatch: Corsair HX450W
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ist zo erg btw? Zo slecht lijkt ie niet. Kan alleen in de review geen wattage lijst vinden.-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:31:
[...]
Een goede voeding die de HD4890 en X3 710 wel gaat trekken is bijvoorbeeld deze: pricewatch: Corsair HX450W
Dat is nu het verschil tussen lijken en zijn.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:36:
Zo slecht lijkt ie niet.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Maar waar baseer je het op?-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:42:
[...]
Dat is nu het verschil tussen lijken en zijn.
http://www.tweaktown.com/...tt_psu_review/index4.html
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 18:48 ]
Lol heb je wel naar de datum gekeken.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:45:
[...]
Maar waar baseer je het op?
Maar je wilt vast een uitleg waarom die het nooit gaat trekken?
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 03-09-2009 19:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Eventjes bumpen. Had nog een vraagje een paar pagina's terug.
@ the_mask
socket 1156 is al verkrijgbaar. Als ik het goed heb zijn deze moederboarden voor de nieuwe i5 en i7's.
Kan er niet goed aan uit. De i7's worden i5's maar dan wel op op 45nm chip gebakken?
Zijn deze processors en moederborden sneller of zuiniger of andere voordelen?
@ the_mask
socket 1156 is al verkrijgbaar. Als ik het goed heb zijn deze moederboarden voor de nieuwe i5 en i7's.
Kan er niet goed aan uit. De i7's worden i5's maar dan wel op op 45nm chip gebakken?
Kijk eens goed waar die voeding uit het P4 tijdperk zijn vermogen over uitstrooit.... iig niet over de 12V lijn!Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:45:
[...]
Maar waar baseer je het op?
Moederborden wel in NL CPU's niet.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:02:
@ the_mask
socket 1156 is al verkrijgbaar.
Klopt.Als ik het goed heb zijn deze moederboarden voor de nieuwe i5 en i7's.
Op socket 1156 passen i5 en i7 Core CPU's van Intel met een socket 1156 aansluitingKan er niet goed aan uit. De i7's worden i5's maar dan wel op op 45nm chip gebakken?
i5's zijn quadcores zonder HT en kunnen dus gewoon 4 threads tegelijk behandelen en i7's hebben HT en kunnen dus 8 threads tegelijk behandelen. (Wordt is Windows ook gezien als een CPU met 8 cores)
AMD Nieuwsdiscussie
@bwerg, reinman, The_Mask...en anderen
thanks voor het denkwerk. Ik zal jullie comments uitpluizen en vooral goed nadenken over de CPU-keuze. Ik heb als reden het zelf samenstellen dat ik weer jáááren vooruit wil kunnen. Jullie voeren goede argumenten aan om voor de AM3-setup te kiezen, of dat nu een X3 of X4 gaat worden, beide zullen de E8400 voorbij knallen. De CPUkeuze wordt wel een budgetkwestie vandaar dat een 955BE het niet gaat worden

stille voeding en voldoende peut voor uitbreidingen later
tevens zag ik ineens een 64bit Vista voorbijkomen.....dat wil ik helemaal niet want Vista heeft zowieso al troubles met oudere 98/XP-games maar als ik 64bit ga draaien dan wordt dat natuurlijk 100% kansloos, right? HL2, Soldier of Fortune
Zag ook nog een alternatief voorbijkomen waar een AM3 CPU op een AM2+ mobo zou moeten...of kan dat?
...was wel lekker goedkope combi
Fraggert-bak- The Original
Dé discussiestarter: wél of niet investeren in QCtechnologie zoals de 945/955 of goedkoper X3 alternatief.
Phenom-X3-Frikandel
eerste opmerkingen:
die cpu is goedkoper....maar een AM3 mATX met PCI-e 2.0 16x is wel meteen een stuk duurder? WTF
tevens cpu-koelertje aangepast naar AM3
...en geheugen dat past zonder hamert
iemand mobo-advies?
Phenom II X4 945 QuadCore-pR0nbak ......dááháág budget
Dus een vergelijkbaar systeem met:
Core2Duo E8400...........= 730,-
PhenomII X3 720 BE......= 754,-
PhenomII X4 945...........= 797,-
Eens zien hoe ik het 945 systeem eens wat tientjes naar beneden kan halen
zag al een samsungbrandertje voorkomen die 6 euro goejekopert was
suggesties anyone? alvast bedankt voor de inmiddels genomen moeite
thanks voor het denkwerk. Ik zal jullie comments uitpluizen en vooral goed nadenken over de CPU-keuze. Ik heb als reden het zelf samenstellen dat ik weer jáááren vooruit wil kunnen. Jullie voeren goede argumenten aan om voor de AM3-setup te kiezen, of dat nu een X3 of X4 gaat worden, beide zullen de E8400 voorbij knallen. De CPUkeuze wordt wel een budgetkwestie vandaar dat een 955BE het niet gaat worden
yep!....en zo ook de coolermaster silent pro 600W die op mysterieuze wijze is verdwenenbwerg schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:53:
vapor-x is wel stiller, voor het geval dat dat een bewuste keuze was.
stille voeding en voldoende peut voor uitbreidingen later
tevens zag ik ineens een 64bit Vista voorbijkomen.....dat wil ik helemaal niet want Vista heeft zowieso al troubles met oudere 98/XP-games maar als ik 64bit ga draaien dan wordt dat natuurlijk 100% kansloos, right? HL2, Soldier of Fortune
Zag ook nog een alternatief voorbijkomen waar een AM3 CPU op een AM2+ mobo zou moeten...of kan dat?
Fraggert-bak- The Original
1 | Cooler Master CM 690 Zwart | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 | € 25,70 | € 25,70 |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5C | € 50,74 | € 50,74 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 130,70 | € 130,70 |
1 | Microsoft Windows Vista Home Premium | € 110,- | € 110,- |
1 | MSI G31M3-F V2 | € 37,96 | € 37,96 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 62,15 | € 62,15 |
1 | Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E | € 142,90 | € 142,90 |
Importeren | Totaal | € 729,03 |
Dé discussiestarter: wél of niet investeren in QCtechnologie zoals de 945/955 of goedkoper X3 alternatief.
Phenom-X3-Frikandel
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 22,30 | € 22,30 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 78,69 | € 78,69 |
1 | OCZ Gold OCZ3G13334GK | € 63,90 | € 63,90 |
Importeren | Totaal | € 754,11 |
eerste opmerkingen:
die cpu is goedkoper....maar een AM3 mATX met PCI-e 2.0 16x is wel meteen een stuk duurder? WTF

tevens cpu-koelertje aangepast naar AM3

iemand mobo-advies?
Phenom II X4 945 QuadCore-pR0nbak ......dááháág budget
1 | AMD Phenom II X4 945 | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 22,30 | € 22,30 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 78,69 | € 78,69 |
Importeren | Totaal | € 797,32 |
zag al een samsungbrandertje voorkomen die 6 euro goejekopert was
suggesties anyone? alvast bedankt voor de inmiddels genomen moeite
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Even op je OC-kaart verhaal terug te komen.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:04:
Vind jij. lees de reviews ook en als ik zie dat een OC-versie een min-fps van 22 heeft en een non-oc 19, wat zegt dat dan ?
De goedkoopste 4890 is op pricewatch voor 170 euro inclusief verzendkosten te krijgen. Dan heb je de standaard Club-3D versie met een dubieuze koeler waar je veel verhalen over hoort, zeker als hij boven de 50% moet draaien. Daarnaast draait die kaart op 850/3900. Als je deze wilt overklokken naar de snelheden van OC-kaarten dan ben je je garantie kwijt. Ook als je de standaard koeler vervangt door een third-party koeler ben je je garantie kwijt bij veel merken (volgens mij).
De Club3D Superclocked Edition is op pricewatch voor 195 euro inclusief verzendkosten te krijgen. Dan heb je een Zerotherm koeler, welke de kaart koeler houdt en stiller koelt. Hij draait op snelheden van 950/4200 en je hebt 100% garantie op de kaart indien hij kapot zou gaan. Ik had de kaart zelfs voor 175 euro bij mijn bestelling, maar dat terzijde.
Het gaat dus niet altijd om die paar mhz meer, maar het totale plaatje is gewoon soms aantrekkelijker, zeker als je van een stille pc houdt.
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-09-2009 19:14 ]
Nee, er komen gewoon meer procs in de line-up, die onder de huidige i7 worden geplaatst.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:02:
Eventjes bumpen. Had nog een vraagje een paar pagina's terug.
@ the_mask
Niet alleen onder een i7 860 en 870 voor socket 1156 zijn alle twee normaal gesproken sneller dan een Core i7 920.Edmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:10:
[...]
Nee, er komen gewoon meer procs in de line-up, die onder de huidige i7 worden geplaatst.
AMD Nieuwsdiscussie
Goedenavond,
Ik wil graag een nieuwe computer, Ik heb er deze dag eentje vansamen gesteld. Maar weet zelf niet 100% of hij wel goed is voor zijn prijs. Misschien kan hij nog een paar tientjes omlaag, terwijl er bijna geen verschil is in kwaliteit. Daarom kom ik hier om advies
.
Hier is ie:
Grafische Kaart:
XFX HD4890 XXX
ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0
Processor:
AMD Phenom II X4 945
4x 3000 MHz, 4x 512 kB, 4000 MT/s, Deneb
Voeding:
Zalman ZM600-HP
600 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 6 x, 7 x
Behuizing:
Cooler Master HAF 922
5 x, 5 x, ATX, µATX
Raid-Configuratie:
RAID 0
Brander:
Samsung SH-S223B
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
Moederbord:
Asus M4A77TD PRO
AMD AMD 770, 5.200 MT/s, 2x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket AM3
Harddisks:
Western Digital WD5000AACS
500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300 x2
Werkgeheugen:
OCZ 2 GB DDR3-1333 Kit
2048 MB, CL7 7-7-20, 2 stuk(s), PC3 10666
*De totaal prijs van de PC bedraagt € 903,-
**Bij deze PC zit ook geen besturingssysteem, ik ga het op de ali illigalie manier doen, bespaart me weer 100 euro.
Ik wil er goed mee kunnen Gamen. Vooral de nieuwere Games, op het moment speel ik Guild Wars. Ik zou graag Guildwars 2 willen spelen, Dat zal waarschijnlijk wel lukken met deze PC. Maar ik wil ook de games spelen die weer wat meer kracht vergen dan Guildwars2 en die krachtigere games zou ik ook graag zonder problemen willen runnen.
Deze PC moet ook wel een tijdje meekunnen zonder "dure" upgrades, Hiermee bedoel ik dat ik heus wel een keer het werkgeheugen kan verhogen, maar niet dat ik mijn videokaart, moederbord of processor moet gaan vervangen.
Voor de rest wil ik dat het een fijne PC is, waar je weinig tot geen problemen mee zal hebben
Alvast bedankt,
Just
Ik wil graag een nieuwe computer, Ik heb er deze dag eentje vansamen gesteld. Maar weet zelf niet 100% of hij wel goed is voor zijn prijs. Misschien kan hij nog een paar tientjes omlaag, terwijl er bijna geen verschil is in kwaliteit. Daarom kom ik hier om advies
Hier is ie:
Grafische Kaart:
XFX HD4890 XXX
ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0
Processor:
AMD Phenom II X4 945
4x 3000 MHz, 4x 512 kB, 4000 MT/s, Deneb
Voeding:
Zalman ZM600-HP
600 Watt, ATX 2.03, ATX12V 2.0, EPS, 6 x, 7 x
Behuizing:
Cooler Master HAF 922
5 x, 5 x, ATX, µATX
Raid-Configuratie:
RAID 0
Brander:
Samsung SH-S223B
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
Moederbord:
Asus M4A77TD PRO
AMD AMD 770, 5.200 MT/s, 2x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket AM3
Harddisks:
Western Digital WD5000AACS
500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,10*, Serial ATA/300 x2
Werkgeheugen:
OCZ 2 GB DDR3-1333 Kit
2048 MB, CL7 7-7-20, 2 stuk(s), PC3 10666
*De totaal prijs van de PC bedraagt € 903,-
**Bij deze PC zit ook geen besturingssysteem, ik ga het op de ali illigalie manier doen, bespaart me weer 100 euro.
Ik wil er goed mee kunnen Gamen. Vooral de nieuwere Games, op het moment speel ik Guild Wars. Ik zou graag Guildwars 2 willen spelen, Dat zal waarschijnlijk wel lukken met deze PC. Maar ik wil ook de games spelen die weer wat meer kracht vergen dan Guildwars2 en die krachtigere games zou ik ook graag zonder problemen willen runnen.
Deze PC moet ook wel een tijdje meekunnen zonder "dure" upgrades, Hiermee bedoel ik dat ik heus wel een keer het werkgeheugen kan verhogen, maar niet dat ik mijn videokaart, moederbord of processor moet gaan vervangen.
Voor de rest wil ik dat het een fijne PC is, waar je weinig tot geen problemen mee zal hebben
Alvast bedankt,
Just
[ Voor 4% gewijzigd door JST94 op 03-09-2009 19:22 ]
Simpel.Fraggert schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:07:
1 | Asus M4A785TD-M EVO | € 75,78 | € 75,78 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form | € 97,42 | € 97,42 |
1 | Samsung SH-S223B | € 17,50 | € 17,50 |
Importeren | Totaal | € 729,04 |
Kan nog goedkoper in principe met DDR2 en AM2+ mobo.
AMD Nieuwsdiscussie
JustMU:
Te weinig RAM, ga voor een kitje van 2x2GB
HDD verhaal is nutteloos. Kies gewoon een enkele snelle 1TB schijf.
Wissel de Zalman in voor een CM M520
Het zou makkelijker zijn als je alles in een winkelmandje deed en even RML generen.
[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 03-09-2009 19:25 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dan is het gewoon een nieuw platform waar in de toekomst toe nieuwe processor's gaan voor uitkomen.-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:07:
[...]
Moederborden wel in NL CPU's niet.
[...]
Klopt.
[...]
Op socket 1156 passen i5 en i7 Core CPU's van Intel met een socket 1156 aansluiting
i5's zijn quadcores zonder HT en kunnen dus gewoon 4 threads tegelijk behandelen en i7's hebben HT en kunnen dus 8 threads tegelijk behandelen. (Wordt is Windows ook gezien als een CPU met 8 cores)
Dan toch redelijk oninteressant als je een huidige i7 920 wil kopen met HT die herbakken wordt en een i5 wordt zonder HT. Dus prestatie verlies en wrs een duurdere prijs omdat het compatibel is met die nieuwe moederborden.
Enigste "snellere" processors die komende maanden gaan uitkomen zijn deze:
Core i7-860 2,8GHz 284$
Core i7-870 2,93GHz 562$
http://tweakers.net/nieuws/61378/intel-brengt-op-6-september-core-i5-en-core-i7-voor-p55-chipset-uit.html
0,2GHz merk je amper en toch een serieus prijsverschil.
Zal wrs afwachten worden tot eind september of die prijs van die nieuwe i7-860 zakt naar die van de huidige i7 920. Om er iets of wat voordeel uit te halen.
i7 860 krijgt dezelfde prijs mee als de i7 920. Alleen de socket 1156 moederborden zijn aardig goedkoper. Daarnaast is de i7 860 iets sneller en heeft die een veel hogere Turbo Boost frequentie namelijk 3,46GHz.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:28:
Zal wrs afwachten worden tot eind september of die prijs van die nieuwe i7-860 zakt naar die van de huidige i7 920. Om er iets of wat voordeel uit te halen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben vergeten om er x2 achter te zetten. Maar er zit 2x2 in.Edmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:22:
JustMU:
Ik heb de Zalman ingewisselt voor de CM M520.
@The Mask:
Hoe krijg ik hem in zon tabbelletje dan?
Bedankt voor de reactie.-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:31:
[...]
Een slechte voeding is het volgens mij trouwens niet, inmiddels wel wat jaartjes oud, die voeding zit nog in de kast met mijn Athlon XP 2500 en een Geforce 6800GT (die kast had ik gewonnen ruim 3 jaar terug - die ik tevens al 1,5 jaar niet meer gebruik, ik gebruik nu een laptop voor de normale dingen en 360 voor gamen).
Ik zal is duiken in de voedingen, ik denk dat ik dan ook maar een nieuwe kast koop, want dan kan ik beter dat oude kastje nog verkopen voor een paar centen, anders schiet het ook niet op.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Alle producten in een het winkelmandje plaatsen en dan op RML generen drukken.JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:41:
@The Mask:
Hoe krijg ik hem in zon tabbelletje dan?
Misschien toen niet, maar nu zeker wel.Benjamin- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:42:
Een slechte voeding is het volgens mij trouwens niet,
[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 03-09-2009 19:46 ]
AMD Nieuwsdiscussie
En hoe plaats ik ze dan in het winkelmandje?-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:45:
[...]
Alle producten in een het winkelmandje plaatsen en dan op RML generen drukken.
Ps, Alternate zegt : Als ik mijn computer wil laten assembleren, moet er een Floppy in. Iemand een idee waarom dit moet?
Verwijderd
Je moet de alternate pc builder niet gebruiken.JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:48:
[...]
En hoe plaats ik ze dan in het winkelmandje?
Ps, Alternate zegt : Als ik mijn computer wil laten assembleren, moet er een Floppy in. Iemand een idee waarom dit moet?
Ja, dat kan.Fraggert schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:07:
@bwerg, reinman, The_Mask...en anderen![]()
Zag ook nog een alternatief voorbijkomen waar een AM3 CPU op een AM2+ mobo zou moeten...of kan dat?...was wel lekker goedkope combi
Rare vergelijking, met een zeer behoorlijk mobo voor de AM3 CPU's, maar een absoluut low-end plankje voor de E8400...Fraggert-bak- The Original![]()
Via de Pricewatch het product opzoeken en dan staat rechts Toevoegen aan winkelmand.JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:48:
[...]
AMD Nieuwsdiscussie
Je zoekt de producten op in Pricewatch -> Prijzen en bij de producten staat aan de rechterkant een button; toevoegen aan winkelmand. Dan is er een button onder Pricewatch -> Winkelmand waar je alles producten kan terugvinden.JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:48:
[...]
Als je dit hebt gedaan en je hebt een bepaalde config, dan kies je onder de winkelmand voor "RML genereren" en dan kopieer je de volledige code die je krijgt in een bericht hier op dit topic. Dan krijg je een mooie tabel met het type en de prijs
Waarom dan niet?Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:50:
[...]
Je moet de alternate pc builder niet gebruiken.
Hoe ik het met het winkelwagentje krijg, dat snap ik nog niet.
Ik heb er een paar aanpassingen in gemaakt, Andere voeding, Werkgeheugen en grafische kaart.
Nu is de PC:
XFX HD4890 XXX
AMD Phenom II X4 945
Cooler Master Real Power M520
Cooler Master HAF 922
Samsung SH-S223B
Asus M4A77TD PRO
Western Digital WD1001FALS
OCZ 4 GB DDR3-1600 Kit
Alternate 2 jaar on-site garantie
Subtotaal: € 834,-
Zo duur kost hij bij Alternate, maar ik heb in mijn hele leven pas één ding bij Alternate gekocht. Ik weet dat het een van de 'duurdere' internetwinkels is.
Iemand nog iets te zeggen over deze patser?
Als hij in kwaliteit bijna hetzelfde blijft, en toch goedkoper. Meld het me dan even
Just
Zo dus.
Alleen het geheugen weet ik niet zeker of je die bedoelt
1 | Asus M4A77TD PRO | € 78,50 | € 78,50 |
1 | Cooler Master HAF 922 Zwart | € 81,50 | € 81,50 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 64,50 | € 64,50 |
1 | OCZ Value PC3-12800 | € 89,79 | € 89,79 |
1 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 79,- | € 79,- |
1 | XFX Radeon HD 4890 1GB DDR5 PCI-E | € 164,90 | € 164,90 |
Importeren | Totaal | € 724,19 |
[ Voor 72% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-09-2009 20:22 ]
Goedenavond,
Ik heb een vraag over het geheugen omdat ik er niet zo veel verstand van heb.
Ik wil een i7 halen met een Asus P6T SE. Die ondersteunt maximaal 1333 mhz volgens de websites en meer mhz als er overgeklokt word.
Als ik niet overklok kan ik dan alsnog 1600mhz erin doen of word het systeem dan instabiel? Of draait het geheugen dan automatisch op 1333?
Alvast bedankt
Ik heb een vraag over het geheugen omdat ik er niet zo veel verstand van heb.
Ik wil een i7 halen met een Asus P6T SE. Die ondersteunt maximaal 1333 mhz volgens de websites en meer mhz als er overgeklokt word.
Als ik niet overklok kan ik dan alsnog 1600mhz erin doen of word het systeem dan instabiel? Of draait het geheugen dan automatisch op 1333?
Alvast bedankt
dude...check ff je berichtjes..dan leg ik je het winkelmandjesverhaal even telefonisch uitJustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:02:
Hoe ik het met het winkelwagentje krijg, dat snap ik nog niet.
Kan er wel gewoon in en zal waarschijnlijk op 1066/1333MHz lopen en instabiel wordt het (normaal gesproken) alleen als de timings te strak staan of het voltage te laag, maar dit kun je zo veranderen.Rorata schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:17:
AMD Nieuwsdiscussie
@ JustMU
Hoewel ik dan voor de volgende config zou gaan.
Andere kast -> scheelt een paar tientjes en de Antec is een kwalitatief goede en grote kast.
Voeding -> 450W Corsair is ruim voldoende en Corsair is op voeding gebied toch wel beter dan Coolermaster volgens mij. En hij is weer wat goedkoper
HDD-> De nieuwe F3 van Samsung met 500GB platters. Stil en net zo snel/sneller maar wel goedkoper
VGA-> Snellere kaart, hogere clock, betere koeler, stillere koeler, garantie op je overklok, dus je hoeft niet meer over te klokken, mocht je dit willen. Iets duurder maar daar heb je echt wel voordeel van. Vooral de stilte, deze koeler hoeft op een lager toerental te draaien om de kaart net zo koel te houden als de stock-koeler. De stock-koelers van ATI-kaarten staan bekend om het lawaai wat ze maken, volgens mij vooral de XFX kaarten (weet niet of dit nog is, maar bij Nvidia was dat vroeger wel)
Het geheugen weet ik dus niet, of dit degene is die je bedoelt. Maar DDR3 is voor die prijs volgens mij wel gemiddeld toch??
Hij is voor 707 euro te bestellen bij een webshop. Met deze webshop heb ik zelf erg positieve ervaringen, dus zeker een aanrader! (zelf ook 5 onderdelen besteld, erg goed verpakt en snelle levering!)
1 | Club3D HD4890 Superclocked Edition | € 183,30 | € 183,30 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 65,75 | € 65,75 |
Importeren | Totaal | € 691,28 |
Andere kast -> scheelt een paar tientjes en de Antec is een kwalitatief goede en grote kast.
Voeding -> 450W Corsair is ruim voldoende en Corsair is op voeding gebied toch wel beter dan Coolermaster volgens mij. En hij is weer wat goedkoper
HDD-> De nieuwe F3 van Samsung met 500GB platters. Stil en net zo snel/sneller maar wel goedkoper
VGA-> Snellere kaart, hogere clock, betere koeler, stillere koeler, garantie op je overklok, dus je hoeft niet meer over te klokken, mocht je dit willen. Iets duurder maar daar heb je echt wel voordeel van. Vooral de stilte, deze koeler hoeft op een lager toerental te draaien om de kaart net zo koel te houden als de stock-koeler. De stock-koelers van ATI-kaarten staan bekend om het lawaai wat ze maken, volgens mij vooral de XFX kaarten (weet niet of dit nog is, maar bij Nvidia was dat vroeger wel)
Het geheugen weet ik dus niet, of dit degene is die je bedoelt. Maar DDR3 is voor die prijs volgens mij wel gemiddeld toch??
Hij is voor 707 euro te bestellen bij een webshop. Met deze webshop heb ik zelf erg positieve ervaringen, dus zeker een aanrader! (zelf ook 5 onderdelen besteld, erg goed verpakt en snelle levering!)
[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-09-2009 20:26 ]
Ik dacht hieraan:StealthyPeanut schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:22:
@ JustMU
1 | Club3D HD4890 | € 157,86 | € 157,86 |
Importeren | Totaal | € 637,23 |
Tenminste als hij wel een goedkopere kast wil hebben.
AMD Nieuwsdiscussie
Van het geheugen en de moederborden heb ik niet zoveel verstand dus dat laat ik dan mooi aan jou over
. Maar als hij het geld heeft en het ervoor over heeft dan zou ik persoonlijk toch de C3D 4890 SC Edition overwegen, OF de Sapphire Vapor-X. De C3D SC is wel 30 euro duurder, maar dan heb je wel een stukje meer kwaliteit + stilte + minder warmte = win
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-09-2009 20:30 ]
724 o.0.StealthyPeanut schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:15:
Zo dus.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 945 € 148,50 € 148,50 1 Asus M4A77TD PRO € 78,50 € 78,50 1 Cooler Master HAF 922 Zwart € 81,50 € 81,50 1 Cooler Master Real Power M520 € 64,50 € 64,50 1 OCZ Value PC3-12800 € 89,79 € 89,79 1 Samsung SH-S223B € 17,50 € 17,50 1 Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB € 79,- € 79,- 1 XFX Radeon HD 4890 1GB DDR5 PCI-E € 164,90 € 164,90 Importeren Totaal € 724,19
Is Alternate dan zo duur?
@Loonens & The Mask:
De kast is misschien wat goedkoper, maar ik vind de HAF toch wel wat mooier.
*Hoooraaayy* Het is gelukt met mn winkelmandje
Importeren | Totaal | € 723,34 |
Toch aardig goedkoop?
wissiknietEdmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:56:
Ja, dat kan.
zeer scherp!Edmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:56:
Rare vergelijking, met een zeer behoorlijk mobo voor de AM3 CPU's, maar een absoluut low-end plankje voor de E8400...
1 | Cooler Master Hyper 212 | € 25,70 | € 25,70 |
1 | Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5C | € 50,74 | € 50,74 |
1 | Gigabyte GA-EP43-S3L | € 60,- | € 60,- |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 130,70 | € 130,70 |
Importeren | Totaal | € 751,07 |
zit nu 6 tientjes ATX mobo in
Core2Duo E8400...........= 751,-
thanks for the effort bro, kun je op mijn volgende puntjes ff reageren?-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:22:
[...]
Simpel.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 945 € 148,50 € 148,50 1 Antec Three Hundred Zwart € 49,44 € 49,44 1 Asus M4A785TD-M EVO € 75,78 € 75,78 1 Cooler Master Hyper TX3 € 12,95 € 12,95 1 Corsair HX450W € 58,50 € 58,50 1 Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form € 97,42 € 97,42 1 OCZ Gold OCZ3G13334GK € 63,90 € 63,90 1 Samsung SH-S223B € 17,50 € 17,50 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 62,15 € 62,15 1 Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 142,90 € 142,90 Importeren Totaal € 729,04
Kan nog goedkoper in principe met DDR2 en AM2+ mobo.
1. voeding?
je wisselt de SilentPro 600 om voor een 450 corsair, in hoeverre merk ik dat qua toekomstige uitbreiding en hoe krap is die 450 in dit systeem? en qua geluid?
-edit- ik lees net de comments van Loonens over Corsair

2.Vista 64Bit?
Vista heeft zowieso al troubles met oudere 98/XP-games maar als ik 64bit ga draaien dan wordt dat natuurlijk 100% kansloos, right? Zoals HL2, Soldier of Fortune, Counterstrike, of is dat verholpen met Win7 straks?
3.CPUkoeler, TX3 genoeg?
Ik heb natuurlijk ook nog mijn eigen kast waar ik de alle rotzooi in kan scheppen

@case: ik vind deze ook wel mooi
Coolermaster Nvidia

JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:36:
De kast is misschien wat goedkoper, maar ik vind de HAF toch wel wat mooier.
*Hoooraaayy* Het is gelukt met mn winkelmandje
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 945 € 148,50 € 148,50 1 Asus M4A77TD PRO € 78,50 € 78,50 1 Club3D HD4890 Superclocked Edition € 183,30 € 183,30 1 Cooler Master HAF 922 Zwart € 81,50 € 81,50 1 Corsair HX450W € 58,50 € 58,50 1 OCZ Value PC3-12800 € 89,79 € 89,79 1 Samsung SH-S223B € 17,50 € 17,50 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 65,75 € 65,75 Importeren Totaal € 723,34
Toch aardig goedkoop?
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 12,95 | € 12,95 |
Importeren | Totaal | € 707,68 |
Zo zou ik het dan doen.
AMD Nieuwsdiscussie
Hmm, Dus die computer is krachtig genoeg voor Guildwars2, en alle andere nieuwe spellen? Waar zou ik hem dan kunnen bestellen? Bij Alternate hebben ze niet allen onderdelen, Zou ik hem bij dat bedrijf, waar ik hem ook zou bestellen, kunnen laten assembleren?-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:41:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 945 € 148,50 € 148,50 1 Asus M4A785TD-M EVO € 75,78 € 75,78 1 Club3D HD4890 Superclocked Edition € 183,30 € 183,30 1 Cooler Master HAF 922 Zwart € 81,50 € 81,50 1 Cooler Master Hyper TX3 € 12,95 € 12,95 1 Corsair HX450W € 58,50 € 58,50 1 OCZ Gold OCZ3G13334GK € 63,90 € 63,90 1 Samsung SH-S223B € 17,50 € 17,50 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 65,75 € 65,75 Importeren Totaal € 707,68
Zo zou ik het dan doen.
Just.
HL2 werkt prima op Vista64. Win7 krijgt een XP compatability mode die misschien soelaas kan bieden (maar ben nog geen Win7 expert). Voor de rest: DosboxFraggert schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:40:
[...]
2.Vista 64Bit?
Vista heeft zowieso al troubles met oudere 98/XP-games maar als ik 64bit ga draaien dan wordt dat natuurlijk 100% kansloos, right? Zoals HL2, Soldier of Fortune, Counterstrike, of is dat verholpen met Win7 straks?
Zat. Dat ding kost weinig en koelt een klap beter dan de stock koeler (en is stiller).3.CPUkoeler, TX3 genoeg?
Wat voor kast is dat?Ik heb natuurlijk ook nog mijn eigen kast waar ik de alle rotzooi in kan scheppen.....twijfel alleen of dat een beetje kwaliteitsbak is.
Die case is gewoon een 334 van cooler master, maar dan 2x zo duur. En je hebt geen NV hardware?@case: ik vind deze ook wel mooihoe verhoud zich dat kwalitatief tegen die Antec Three100?
Coolermaster Nvidia
[afbeelding]
Is niet krap, maar verwacht niet dat je er nog een extra videokaart kunt bijzetten voor CrossFireX, maar gewoon HD's en/of DVD's mogen geen enkel probleem zijn.Fraggert schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:40:
1. voeding?
je wisselt de SilentPro 600 om voor een 450 corsair, in hoeverre merk ik dat qua toekomstige uitbreiding en hoe krap is die 450 in dit systeem?
Voeding zal gewoon stil zijn, iig stiller dan het meest luidruchtige onderdeel.en qua geluid?
Denk niet dat die games problemen hebben met Vista x64 en 32 bit is imo geen optie meer. Je kunt niet eens meer dan een dikke 3GB werkgeheugen gebruiken en je moet nog een paar jaar met je Vista/Win7 licentie.2.Vista 64Bit?
Meer dan genoeg voor een beste overklok van de CPU.3.CPUkoeler, TX3 genoeg?
Heeft vast wel een naam of niet?Ik heb natuurlijk ook nog mijn eigen kast waar ik de alle rotzooi in kan scheppen.....twijfel alleen of dat een beetje kwaliteitsbak is.
Is idd mooi maar wel wat raar nVidia kast met ATi videokaart.@case: ik vind deze ook wel mooihoe verhoud zich dat kwalitatief tegen die Antec Three100?
AMD Nieuwsdiscussie
Je beste optie is cool-prices, zoals je ziet. Kijk even op hun site of ze ook assembleren.JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:44:
[...]
Hmm, Dus die computer is krachtig genoeg voor Guildwars2, en alle andere nieuwe spellen? Waar zou ik hem dan kunnen bestellen? Bij Alternate hebben ze niet allen onderdelen, Zou ik hem bij dat bedrijf, waar ik hem ook zou bestellen, kunnen laten assembleren?
.
Meer dan.JustMU schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:44:
[...]
Hmm, Dus die computer is krachtig genoeg voor Guildwars2, en alle andere nieuwe spellen?
Druk op importeren en scroll iets naar onder en daar zie je dat Coolprices de goedkoopste winkel is en die wil hem ook wel voor je in elkaar zetten.Waar zou ik hem dan kunnen bestellen?
Niet? Volgens mij wel.Bij Alternate hebben ze niet allen onderdelen,
AMD Nieuwsdiscussie
Nou ben je al 2 keer langzamer dan ik, Mask....
Ach ja, ben bang dat als ik elke keer sneller ben je gaat huilen.Edmin schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:52:
Nou ben je al 2 keer langzamer dan ik, Mask....
AMD Nieuwsdiscussie
Kun jij helemaal niet mannetje.
AMD Nieuwsdiscussie
Helemaal waar. Doelde alleen erop dat een OC-kaart ansich niet zaligmakend is.StealthyPeanut schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:09:
[...]
Lang verhaal.
Het gaat dus niet altijd om die paar mhz meer, maar het totale plaatje is gewoon soms aantrekkelijker, zeker als je van een stille pc houdt.
Bedankt,-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:51:
[...]
Meer dan.![]()
[...]
Druk op importeren en scroll iets naar onder en daar zie je dat Coolprices de goedkoopste winkel is en die wil hem ook wel voor je in elkaar zetten.
[...]
Niet? Volgens mij wel.
Boxmeer zit vlak bij mijn woonplaats, ik zal kijken of ik de producten kan ophalen =)- en door een vriend in elkaar kan laten zetten
Je kan prima een Phenom X3 720 BE binnen de 750 euro passen:Fraggert schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:40:
Core2Duo E8400...........= 751,-
1 | Asus M3A76-CM | € 51,56 | € 51,56 |
1 | Corsair HX520W | € 77,60 | € 77,60 |
1 | Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form | € 97,42 | € 97,42 |
1 | Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E | € 174,90 | € 174,90 |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 34,70 | € 34,70 |
Importeren | Totaal | € 716,61 |
+ HD4890
+ HX520
+ Scythe Mugen CPU koeler
-geen quad core
Naar mijn idee profiteer je meer van de snellere videokaart. Vandaar de HD4890. De Scythe Mugen is een van de beste luchtkoelers; overklokken is een eitje met zo'n koelblok. De voeding is ietwat ruimer bemeten, zo blijft ook de psu-fan gegarandeert stiller bij hogere load. iets, wat bij de HX450 toch twijfelachtig word. De Vapor-X heeft ook al een vrij stille koeling en is natuurlijk krachtiger dan een HD4870.
Als het toch om het geld gaat, waarom neem je niet de X3 710? Die 200Mhz ga je echt niet merken en anders heel makkelijk over te klokken met die Scythe koeler.
Scheelt je toch weer 20 euro
Scheelt je toch weer 20 euro
Is die 710 dan ook unlocked ? Kan je dan ook eventueel de vierde vore activeren ?
Voor die 20 euro extra lijkt me dat wel de gok waard, de vierde core die wellicht gewoon functioneert.
Voor JustMu dacht ik hieraan:
De core i7, daar ga je zeker een x-aantal jaren mee vooruit. Sneller is er eigenlijk niet.
6GB Geheugen en een 520watt voeding maken het af.
Voor die 20 euro extra lijkt me dat wel de gok waard, de vierde core die wellicht gewoon functioneert.
Voor JustMu dacht ik hieraan:
1 | Corsair XMS3 TR3X6G1600C9 | € 111,- | € 111,- |
1 | Gigabyte GA-EX58-UD3R | € 158,60 | € 158,60 |
1 | Intel Core i7 920 | € 224,01 | € 224,01 |
Importeren | Totaal | € 887,20 |
De core i7, daar ga je zeker een x-aantal jaren mee vooruit. Sneller is er eigenlijk niet.
6GB Geheugen en een 520watt voeding maken het af.
De 710 is volgens mij (google hits) zeker wel te unlocken.
Zijn vereisten zijn voornamelijk Guild Wars 2 en enkele andere games te spelen. Dan is die i7, 6GB en mobo een aardige overkill volgens mij.
Zijn vereisten zijn voornamelijk Guild Wars 2 en enkele andere games te spelen. Dan is die i7, 6GB en mobo een aardige overkill volgens mij.
[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-09-2009 21:29 ]
Dit vind ik toch wel een heel bijzondere uitspraak.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:16:
De voeding is ietwat ruimer bemeten, zo blijft ook de psu-fan gegarandeert stiller bij hogere load. iets, wat bij de HX450 toch twijfelachtig word.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
@ madrox
Had gelezen dat als je een een grote cpu koeler hebt in een antec 300. Dat je een 14cm fan moet weghalen omdat het anders niet past. Mss niet ideaal als het zo krap wordt.
http://tweakers.net/produ...-three-hundred-zwart.html
Had gelezen dat als je een een grote cpu koeler hebt in een antec 300. Dat je een 14cm fan moet weghalen omdat het anders niet past. Mss niet ideaal als het zo krap wordt.
http://tweakers.net/produ...-three-hundred-zwart.html
Verwijderd
Waarom zit er geen losse geluidskaart in het High-End en HTPC systeem?
Je zou toch verwachten dat de High-End bak bijv. een Xonar D2X of X-Fi Prelude zou mogen hebben om net dat beetje extra te leveren op audio gebied.
En de HTPC zou ik uitrusten met de Xonar HDAV 1.3 of de X-Fi HomeTheater HD.
Beide hebben een HDMI 1.3a interface waarmee ik DTS HD MA of Dolby ThrueHD kan bitstreamen naar de AVR (Dat iemand die een HTPC heeft ook een AVR heeft, daar mag ik toch wel van uitgaan of niet ..?).
Ik vind het jammer dat men de losse geluidskaart niet meer mee neemt in de best buy guide, want een losse geluidskaart klinkt echt better als de onboard chip.
Ik heb zelf een X-Fi Prelude en Xonar HDAV 1.3 in mijn systeem zitten.
De onboard Realtek 889 op mijn Gigabyte EX58-UD5 klinkt via de analoge uitgangen echt belachelijk slecht. Ik hoor een hoop ruis op de achtergrond, en in een High-End systeem wil je dat toch niet of wel...?
Edit ik heb ook ff mijn High-End systeem samen getseld:
Je zou toch verwachten dat de High-End bak bijv. een Xonar D2X of X-Fi Prelude zou mogen hebben om net dat beetje extra te leveren op audio gebied.
En de HTPC zou ik uitrusten met de Xonar HDAV 1.3 of de X-Fi HomeTheater HD.
Beide hebben een HDMI 1.3a interface waarmee ik DTS HD MA of Dolby ThrueHD kan bitstreamen naar de AVR (Dat iemand die een HTPC heeft ook een AVR heeft, daar mag ik toch wel van uitgaan of niet ..?).
Ik vind het jammer dat men de losse geluidskaart niet meer mee neemt in de best buy guide, want een losse geluidskaart klinkt echt better als de onboard chip.
Ik heb zelf een X-Fi Prelude en Xonar HDAV 1.3 in mijn systeem zitten.
De onboard Realtek 889 op mijn Gigabyte EX58-UD5 klinkt via de analoge uitgangen echt belachelijk slecht. Ik hoor een hoop ruis op de achtergrond, en in een High-End systeem wil je dat toch niet of wel...?
1 | Areca ARC-1220ML (8x SATA300 RAID, XOR, 256MB, PCI-e x8) | € 465,24 | € 465,24 |
1 | Asus VK266H | € 325,44 | € 325,44 |
1 | Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe | € 213,95 | € 213,95 |
1 | Cooler Master UCP 1100W | € 167,50 | € 167,50 |
2 | EVGA GeForce GTX 295 w/ EVGA Backplate 1792MB | € 455,- | € 910,- |
1 | EVGA X58 Classified | € 368,- | € 368,- |
1 | Intel Core i7 920 | € 224,01 | € 224,01 |
1 | Lian Li PC-B71 | € 297,31 | € 297,31 |
1 | Logitech Illuminated Keyboard | € 61,31 | € 61,31 |
1 | OCZ Reaper OCZ3RPR1800LV6GK | € 147,76 | € 147,76 |
1 | Razer Exactmat | € 23,- | € 23,- |
1 | Roccat Kone | € 59,- | € 59,- |
3 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 65,75 | € 197,25 |
3 | Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB | € 129,- | € 387,- |
Importeren | Totaal | € 3.881,47 |
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 21:46 ]
Loones, ik lees toch echt dit:
The Mask, je weet toch dat elke PSU bij een bepaalde belasting de fan harder laat spinnen ? Bij een belasting van bijv. 350 watt zal de HX450 de fan al sneller laten spinnen dan de HX520, die waarschijnlijk de fan amper sneller laat draaien. Voorbeeldje:
VX450watt
http://www.silentpcreview.com/article751-page4.html
Hier zie je duidelijk dat bij een opgenomen vermogen van 300watt de PSU 26dba produceert aan geluid, 4 dba hoger dan bij 250watt opgenomen vermogen. De fan is duidelijk sneller gaan draaien. Bij 350watt zit de waarde al op 35dba en bij 400watt op 44dba.
HX520watt
http://www.silentpcreview.com/article692-page4.html
De HX520 zit bij 300watt opgenomen vermogen op 22dba, dat is 4dba minder dan de VX450. Bij 400 watt op 29dbam dat is 15dba minder dan de VX450!
Dan mag je denk ik best wel verder kijken dan alleen naar Guild Wars.Deze PC moet ook wel een tijdje meekunnen zonder "dure" upgrades, Hiermee bedoel ik dat ik heus wel een keer het werkgeheugen kan verhogen, maar niet dat ik mijn videokaart, moederbord of processor moet gaan vervangen.
The Mask, je weet toch dat elke PSU bij een bepaalde belasting de fan harder laat spinnen ? Bij een belasting van bijv. 350 watt zal de HX450 de fan al sneller laten spinnen dan de HX520, die waarschijnlijk de fan amper sneller laat draaien. Voorbeeldje:
VX450watt
http://www.silentpcreview.com/article751-page4.html
Hier zie je duidelijk dat bij een opgenomen vermogen van 300watt de PSU 26dba produceert aan geluid, 4 dba hoger dan bij 250watt opgenomen vermogen. De fan is duidelijk sneller gaan draaien. Bij 350watt zit de waarde al op 35dba en bij 400watt op 44dba.
HX520watt
http://www.silentpcreview.com/article692-page4.html
De HX520 zit bij 300watt opgenomen vermogen op 22dba, dat is 4dba minder dan de VX450. Bij 400 watt op 29dbam dat is 15dba minder dan de VX450!
[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 21:42 ]
Niet elke trouwens, maar bij moderne zie je het idd vaak.Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:32:
The Mask, je weet toch dat elke PSU bij een bepaalde belasting de fan harder laat spinnen ?
Waarom denk je dat?Bij een belasting van bijv. 350 watt zal de HX450 de fan al sneller laten spinnen dan de HX520, die waarschijnlijk de fan amper sneller laat draaien.
Voorbeeld: neem een Nexus Value 430W en belast die 400 Watt. Neem nu de Coolermaster Realpower 520W belast die met 300 Watt welke zal het meest geluid produceren?
offtopic:
Ans: De Nexus is veeeeeeeeel stiller
AMD Nieuwsdiscussie
Maar het gaat alleen op game-gebied. De i7 is nu amper sneller in games maar kost samen met het bijpassende mobo heel veel meer. Waarom zal de i7 over een paar jaar wel beter presteren in games dan de x4 945?Madrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:32:
Loones, ik lees toch echt dit:
[...]
Dan mag je denk ik best wel verder kijken dan alleen naar Guild Wars.
Met de 945 kan je echt nog wel een paar jaar vooruit, met de i7 ook zeker. Maar voor die 160 euro die je nu meer zou betalen voor die combo, kan je over een tijd weer een sterkere AM3 CPU kopen die de i7 helemaal wegblaast.
[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-09-2009 21:41 ]
Fokking Hell...ik vind het allemaal maar ingewikkeld
ik heb nu vier tabbladen open met winkelmandjes ter vergelijking want mijn brein kan dit allemaal niet aan hoor
1. Ik stap af van de C2D E8400
deels vanwege het achterhaald worden van deze 775chipset;
2. keuze zal gemaakt moeten worden tussen de Phenom X3 en X4;
3. Kast wordt de Antec; die Nvidia vind ik alleen maar mooi
.
.
ik stel dan nog voor om die HD4890 te wijzigen voor de eerder door mij uitgekozen HD4870.
Dat tikt al weer een stuk aan
Dan kom ik op een 684 eurietjes voor een dikke X3 based Fraggertbak
en met een X3 710 wordt het een schrikbarende BBQG van slechts 667 euri
hhhmmmm.......toch maar eens kritisch kijken waar ik genoeg aan heb, door mijn n00bness vind ik het erg moeilijk kiezen. Die X4 klinkt uberlekker natuurlijk maar ik weet niet of een sporadisch spel een dergelijk prijsverschil mag verdedigen.
to be continued

ik heb nu vier tabbladen open met winkelmandjes ter vergelijking want mijn brein kan dit allemaal niet aan hoor

1. Ik stap af van de C2D E8400
2. keuze zal gemaakt moeten worden tussen de Phenom X3 en X4;
3. Kast wordt de Antec; die Nvidia vind ik alleen maar mooi
owkeej, nu maken we iets dikkere klappen om het budget omlaag te brengenMadrox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:16:
Je kan prima een Phenom X3 720 BE binnen de 750 euro passen:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 105,29 € 105,29 1 Antec Three Hundred Zwart € 49,44 € 49,44 1 Asus M3A76-CM € 51,56 € 51,56 1 Corsair HX520W € 77,60 € 77,60 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 46,05 € 46,05 1 Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form € 97,42 € 97,42 1 Samsung SH-S223B € 17,50 € 17,50 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 62,15 € 62,15 1 Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 174,90 € 174,90 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 34,70 € 34,70 Importeren Totaal € 716,61
+ HD4890
+ HX520
+ Scythe Mugen CPU koeler
-geen quad core
Naar mijn idee profiteer je meer van de snellere videokaart. Vandaar de HD4890. De Scythe Mugen is een van de beste luchtkoelers; overklokken is een eitje met zo'n koelblok. De voeding is ietwat ruimer bemeten, zo blijft ook de psu-fan gegarandeert stiller bij hogere load. iets, wat bij de HX450 toch twijfelachtig word. De Vapor-X heeft ook al een vrij stille koeling en is natuurlijk krachtiger dan een HD4870.

ik stel dan nog voor om die HD4890 te wijzigen voor de eerder door mij uitgekozen HD4870.
Dat tikt al weer een stuk aan

Importeren | Totaal | € 684,61 |
Dan kom ik op een 684 eurietjes voor een dikke X3 based Fraggertbak
1 | AMD Phenom II X3 710 | € 88,51 | € 88,51 |
Importeren | Totaal | € 667,83 |
en met een X3 710 wordt het een schrikbarende BBQG van slechts 667 euri

hhhmmmm.......toch maar eens kritisch kijken waar ik genoeg aan heb, door mijn n00bness vind ik het erg moeilijk kiezen. Die X4 klinkt uberlekker natuurlijk maar ik weet niet of een sporadisch spel een dergelijk prijsverschil mag verdedigen.
to be continued
De keus is aan hem natuurlijk. De X4 945 is zeker een goede game-chip, maar de i7 weet toch regelmatig de Phenom II te kloppen. Zijn budget was 900 euro, het past erin en ook daarom vind ik het een goede optie. Hij mag zelf bepalen waar hij uiteindelijk voor kiest.StealthyPeanut schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:40:
[...]
Maar het gaat alleen op game-gebied. De i7 is nu amper sneller in games maar kost samen met het bijpassende mobo heel veel meer. Waarom zal de i7 over een paar jaar wel beter presteren in games dan de x4 945?
Met de 945 kan je echt nog wel een paar jaar vooruit, met de i7 ook zeker. Maar voor die 160 euro die je nu meer zou betalen voor die combo, kan je over een tijd weer een sterkere AM3 CPU kopen die de i7 helemaal wegblaast.
Fraggert jongen, je hebt iig veel goede ideeeen gekregen. Of je nu een triple of Quad core neemt, met zo'n config en GPU ga je zeker weten lekker gamen!
1) Die Nexus Value wil je niet lang met 400watt belasten, daar is die niet voor gemaakt (zeggen de reviewers).-The_Mask- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:35:
[...]
Waarom denk je dat?
Voorbeeld: neem een Nexus Value 430W en belast die 400 Watt. Neem nu de Coolermaster Realpower 520W belast die met 300 Watt welke zal het meest geluid produceren?
offtopic:
2) Met het lage toerental van die Nexus fan gaat die PSU je systeem absoluut niet helpen met de koeling.
Maar goed, we dwalen af. Er werd een HX450 voorgestelt, ik doe er een iets duurdere, zwaardere in van hetzelfde merk. De redenen die ik noem kloppen gewoon, daar is geen speld tussen te krijgen. Of het echt nodig is of jullie het nodig vinden; is een andere zaak. Dat mag ieder voor zich bepalen. Mijn mening heb je.
[ Voor 39% gewijzigd door Madrox op 03-09-2009 21:52 ]
Zou toch gaan voor een mobo met iets meer kwaliteit (lees: met solid state capacitors)Fraggert schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:44:
en met een X3 710 wordt het een schrikbarende BBQG van slechts 667 euri![]()
to be continued
Bespaar je wat op de koeler en de voeding, waardoor het imo niet echt minder word, kom je ook nog eens lager uit.
Dit is een BBG niet een ik post maar wat dure onderdelen, maar verwacht niet dat games er beter op speelbaar zullen zijn topic.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:30:
# Product Prijs Subtotaal 1 Areca ARC-1220ML (8x SATA300 RAID, XOR, 256MB, PCI-e x8) € 465,24 € 465,24 1 Asus VK266H € 325,44 € 325,44 1 Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe € 213,95 € 213,95 1 Cooler Master UCP 1100W € 167,50 € 167,50 2 EVGA GeForce GTX 295 w/ EVGA Backplate 1792MB € 455,- € 910,- 1 EVGA X58 Classified € 368,- € 368,- 1 Intel Core i7 920 € 224,01 € 224,01 1 Lian Li PC-B71 € 297,31 € 297,31 1 Logitech Illuminated Keyboard € 61,31 € 61,31 1 OCZ Reaper OCZ3RPR1800LV6GK € 147,76 € 147,76 1 Razer Exactmat € 23,- € 23,- 1 Roccat Kone € 59,- € 59,- 3 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 65,75 € 197,25 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 34,70 € 34,70 3 Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB € 129,- € 387,- Importeren Totaal € 3.881,47
[ Voor 78% gewijzigd door -The_Mask- op 03-09-2009 21:54 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dit is mijn planning voor mijn systeem, monitor heb ik al (24inch 1920x1200 BenQ G2400WD), ik heb nog een terabyte liggen, ik weet het nog niet zeker met de kast, die ziet er goed uit, maar mogelijk dat ik toch voor een kast ga met minder kleurtjes enzo, heeft iemand toevallig een site waar je veel goede kasten kan vergelijken gewoon met een foto erbij?
Als er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag, zeker qua voeding, volgens mij moet die voldoende zijn.
Als er op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag, zeker qua voeding, volgens mij moet die voldoende zijn.
1 | AMD Phenom II X3 710 | € 88,51 | € 88,51 |
1 | Corsair CX400W | € 41,15 | € 41,15 |
1 | Logitech G11 Gaming Keyboard | € 57,01 | € 57,01 |
1 | Logitech VX Revolution | € 29,30 | € 29,30 |
1 | MSI 770-C45 | € 65,50 | € 65,50 |
1 | MSI R4890 Cyclone OC | € 180,71 | € 180,71 |
Importeren | Totaal | € 607,58 |
Dit topic is gesloten.