Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 5 6
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:02

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
segil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Ware het niet dat die best prijzig zijn en de nieuwste examens nog niet dekken. Mee eens, je moet studeren en de stof kennen voor het examen, maar dan mag MS ook wel eens wat duidelijker zijn over wat je exact moet leren. Want hun exam objectives zijn nogal vaag en multi-interpretabel.
True maar dat rechtvaardigt niet het gebruik van VCE files toch? Je hebt dan gewoon voorkennis en behaald het niet op een eerlijke manier. Het kost gewoon heel veel tijd om examens te maken, boeken te schrijven, test examens te maken. (En misschien is Microsoft gewoon te groot en log om dingen snel op orde te hebben :P)

[Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 14-05-2019 16:49]

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:29
HKLM_ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:48:
[...]

True maar dat rechtvaardigt niet het gebruik van VCE files toch? Je hebt dan gewoon voorkennis en behaald het niet op een eerlijke manier. Het kost gewoon heel veel tijd om examens te maken, boeken te schrijven, test examens te maken. (En misschien is Microsoft gewoon te groot en log om dingen snel op orde te hebben :P)
Dat zeg ik ook niet, ik reageerde alleen op jouw bericht over de legale examen mogelijkheden.
Microsoft kan zeker wel wat doen aan het verduidelijken van de exam objectives. En ook de officiële exam refs dekken niet altijd alle studiestof. Nog mooier, bij de oudere exam objectives stond ook dit zinnetje:
Please note that the questions may test on, but will not be limited to, the topics described in the bulleted text.
Schiet mij dan maar lek 8)7
Het is nu een beetje alsof je op de middelbare school een tentamen economie krijgt en de leraar zegt: "ik ga ditmaal het onderwerp macro economie behandelen. Welke boeken, welk niveau en hoe gedetailleerd, dat vertel ik er niet bij, gok dat zelf maar. Succes!"
Squ1zZy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:49:
Ik hoor verschillende geluiden over https://www.edx.org. Iemand hier zelf ervaringen ermee?
Ja, ik ben er wel tevreden over. Duidelijke uitleg, quiz vragen, tussentijdse oefen examens (welliswaar niet het niveau van het echte examen). Ze dekken het grootste deel van de studiestof, maar je moet zelf nog wel de exam objectives bekijken om te zien of je alles hebt geleerd. En alhoewel de cursussen de studiestof van de examens behandelen, gebeurt dat in een eigen volgorde. Niet die je ziet op de Microsoft pagina met de exam objectives.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:41

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
low_n_slow schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 17:33:
[...]

Ten eerste was ik me er niet van bewust dat het 'illegaal' is die VCE dingen. En ten tweede gebruikte ik het om mijn eigen kennis te toetsen.... Ben redelijk nieuw in deze wereld en daardoor redelijk bleu :P
Je hebt de waarschuwing van dit topic ook niet gelezen? O-) Ben je pas net met certificeringen begonnen dan..? Je loopt al even rond op Tweakers volgens mij...?

De VCE files worden eigenlijk in 99,999999% van de gevallen gebruikt om echte examens te publiceren (wat niet is toegestaan), zodat je dus eigenlijk een examen uit je hoofd kunt leren...en zo met 1000 punten kunt slagen.

[Voor 18% gewijzigd door JackSparrow op 14-05-2019 17:37]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 01-04 14:51
JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:35:
[...]

Je hebt de waarschuwing van dit topic ook niet gelezen? O-) Ben je pas net met certificeringen begonnen dan..? Je loopt al even rond op Tweakers volgens mij...?
Loop idd al een tijdje mee met tweakers! Maar ik was altijd bezig met andere zaken.. :D
Sindskort nieuwe baan en idd voor het eerst bezig met de certificeringen van Microsoft! Zag het topic, en ook dat de startpost super oud was. Echter zag ik de tweede regel van de topic warning over het hoofd -O-
Ik ga maar even in een hoekje staan schamen ;w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:29
segil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Bedoel je te zeggen dat het erg lastig kan zijn om een nieuwe richting op te gaan met zelfstudie? Want ervaring doe je op in een bedrijf, en niet iedereen kan een klassikale training betalen.

Terwijl juist dit soort certs worden aanbevolen aan mensen als beginnende training, om jezelf wegwijs te maken in de materie. Al die studiestof is gericht op beginnelingen, niet op mensen die al voldoende ervaring hebben. (beginneling in deze is iemand die nieuw is in een bepaald product (e.g. Azure), niet persee nieuw in IT)
Dat is niet helemaal waar, MTA is voor beginner, de rest niet, er wordt wel een aantal jaren concrete ervaring verwacht.

Assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:37
Willem30 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:36:
[...]

Boek is bij Amazone beschikbaar: This title will be released on June 4, 2019.
Ja... Dus nog niet beschikbaar toch? Of heb jij een andere NTP server ingesteld met w32tm? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:38
JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:16:
[...]

Neuh, ook met zelfstudie is het goed te doen. Maar wie heeft het over het zelf betalen van een cursus? Als jij in de IT werkt en je werkgever wil graag dat jij certificeringen haalt, dan zou hij daar toch ook in moeten inversteren d.m.v. trainingen? Sommige mensen hebben nu eenmaal geen baat bij zelfstudie en kunnen de stof beter opnemen in een klaslokaal.

Als je overigens nieuw bent in een bepaald product, dan ga je er toch ook mee werken? Als je een cursus (of certificering) hebt gedaan wil dat niet zeggen dat je gelijk een expert bent he.
Aan de andere kant, je bent een ITer en het behalen van de basis certificeringen hoort bij je werk. Die haal je voor jezelf en niet voor je werkgever.
Als ik een product moet beheren die alleen voor mijn werkgever is, dan stelt hij een training ter beschikking.
Verder zegt een certificering inderdaad niet dat je meteen een expert bent maar zegt wel dat je serieuze tijd gestopt hebt in een training. Het niet durven doen van een examen zegt wel dat je van jezelf vind dat je onvoldoende kennis in huis hebt om je kennis te laten testen. Want waar ben je bang voor als je jezelf goed vind in je vak? En als het je dagelijks werk is, hoeft het je niet te veel tijd te kosten.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-11-2019
Chris89 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:22:
Volgende week donderdag ga ik MS-100 doen.

Iemand nog tips om goed ten ijs te komen?
Het is mijn eerste take home examen, dus nogal spannend.
Net MS100 gehaald met 793 punten.
Ik kon 3 vragen niet beantwoorden op een of andere rare manier dus een klant ingediend.

Afijn, batch is uitgegeven. Nu nog even wachten op de officiele uitslag :-)
Weet iemand hoe lang dat meestal duurt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris89
MADG0BLIN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:50:
[...]

Bij een normaal examen krijg je die meestal direct na het examen.
De uitslag bedoel je in je mail of direct op het scherm na het examen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chris89
Donderdag MS-100 gehaald, nu wil ik verder voor: MS-101 Mobility and Security
Wie heeft dit examen al gedaan en heeft er tips en tricks voor het leren van het examen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:08
Cis schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Ik vermoed dat hij bedoelde: officiele uitslag na behandeling van zijn klacht (3 vragen niet kunnen beantwoorden)
:)
Overigens: toen ik mijn AZ-103 examen deed, kreeg ik de uitslag niet te zien. Pas bij de balie/receptie kreeg ik het exam result en de felicitatie :)
Had ik ook met mijn AZ-100, volgens de dame achter de balie komt dit door de labs; er wordt nadat je een lab hebt afgerond "live" berekend hoeveel punten het oplevert. Als je dus snel door de laatste paar vragen heen gaat, is de berekening simpelweg nog niet klaar. Vond het best eng, zo'n venster zonder score.

Schijnbaar is dit ook de reden waarom de labs midden in het examen zitten; de spullenboel wordt opgebouwd bij aanvang van het examen, gebruikt en na gebruik direct weer afgebroken.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• segil
Gisteren MS-101 gehaald, jippie! Ditmaal weer naar een examen bureau gehaald, ipv thuis doen. Toen ik klaar was heb ik nog geïnformeerd bij de examinator wat nu de reden kan zijn dat ik commentaar kreeg bij mijn vorige examen, omdat ik aan mijn gezicht zat met mijn handen. Ze vertelde mij dat dit inderdaad niet mag, omdat je dan eventueel je mond kunt afdekken en in een microfoontje kan praten die in je kleding zit verstopt. Ik vind het erg ver gaan. Ik ben zelf zo gewend om filosofisch de wereld te overpeinzen, dat ik vaak met mijn handen aan mijn gezicht zit (dit klinkt ineens heel raar). Zoiets dus. Of zoiets.
Ze vertelde dat ik het maar moest afleren :D

Vraagje aan de rest: heeft iemand MS-100, MS-101 én MS-500 gedaan? Ik overweeg MS-500 te gaan studeren en als ik naar de exam objectives kijk, komt dit grotendeels overeen met MS-100/101. Waar zit het verschil in? Is MS-500 gericht op implementatie, en MS-100/101 op design?
Chris89 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:01:
Donderdag MS-100 gehaald, nu wil ik verder voor: MS-101 Mobility and Security
Wie heeft dit examen al gedaan en heeft er tips en tricks voor het leren van het examen?
Ja, ik dus :)
Mijn tip: ken alle portals (Security/Compliance, Azure ATP, Windows ATP, CAS, Intune, etc, etc) en weet welke portal (lees: tooling) je nodig hebt voor welk scenario. Weet waarom alle tooling gebruikt wordt, wat het doet. Verder is het een design exam, dus weinig implementatie.
Wat ik gebruikt heb om te leren is:

- Microsoft docs
- edx
- https://intunedin.net/201...bility-and-security-exam/
- https://www.microsoft.com...65-modern-desktop-lab-kit
- Een summary gemaakt door een Indiër, op deze website: http://superhybridcloud.com/ms-101/
De PDF heeft hij mij toegemaild, dus als je wilt kan ik je die doorsturen.
Inmiddels staat de PDF online op zijn site voor download.
- yt kanaal van Microsoft Ignite, en Microsoft Mechanical
- Aantal podcasts, alhoewel dat meer algemene info is en niet specifiek gericht op studeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:03
Gisteren 70-345 behaald met een prima score van 825 punten. Met deze examen MCSE Productivity gehaald.

Zit er hard over na te denken om binnenkort MS-202 te volgen. Als ik die gehaald heb, is “Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate” ook binnen.

Ik zie alleen weinig lesstof over MS-202. Of kan je met dezelfde lesstof over 70-345 ook MS-202 maken?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:37
Vandaag MD-100 gehaald.
Is eigenlijk een heel makkelijk examen als je van XP tot 7 al certificering en ervaring hebt.
Voorbereiding:
EDX module 1 afgerond (4 uur)
CBT Nuggets MD-100 gevolgd op 1.3x speed :+ (5 uur)
Objectives doorgenomen met bijbehorende docs.microsoft.com (8 uur)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chris89
Voor de liefhebber, MD-100 oefenexamen:
https://www.measureup.com/microsoft-windows-10.html

Volgens mij mag dit gewoon en is het geen dump van het examen.
Mocht ik het fout hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chris89
Zo net even MS-101 afgerond met 769 punten :-)
Nu dus: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert :-D

Hoelang duurt het voordat de batch: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert wordt toegevoegd aan je profiel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:38
Doe gewoon alles joh :-)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella
Ik ben zelf de security in gegaan en probeer bij te blijven. Certificeringen zijn een leuke methode om dat te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SparTi
SparTi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:19:
Gisteren 70-345 behaald met een prima score van 825 punten. Met deze examen MCSE Productivity gehaald.

Zit er hard over na te denken om binnenkort MS-202 te volgen. Als ik die gehaald heb, is “Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate” ook binnen.

Ik zie alleen weinig lesstof over MS-202. Of kan je met dezelfde lesstof over 70-345 ook MS-202 maken?
Vandaag examen MS-202 gedaan en gehaald met 710 punten. Daarmee Microsoft 365 Messaging Administrator Associate behaald.

Exchange 2019 / Exchange hybride vraagstuk. Viel me op dat het een ‘klein’ examen was met 3 case vragen en 26 ‘normale’ vragen.
Vragen liepen erg uit een, retenties, mailboxdatabases, journaling, powershell statements en hybride vraagstukken.

Veel gehad aan de filmpjes van PluralSight over 70-345 (Exchange 2016) en daarbij docs van Microsoft over Exchange 2019 en Exchange Hybride.

We hebben zelf een Exchange hybride oplossing draaien op het werk. Heb daar een hele hoop van afgekeken om instellingen te begrijpen.

Binnenkort starten met een hele andere cursus: 70-744 Securing Windows Server 2016

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:34
Voor de 2e keer in twee weken een vervelende ervaring met PearsonVUE en het maken van een examen vanuit huis. Eerste keer moest ik korter dan 24 uur voor het examen afzeggen ivm een zware verstoring bij een klant van mij. Vragen ze als bewijs om een ondertekende brief van mijn manager. Toen ik zei dat ik de directeur ben van het bedrijf begrepen ze het niet. Case staat al weken open nu.

Vandaag poging 2 gedaan. Nadat we alle checks hadden doorlopen start de dame het examen voor me en voor ik op start kan drukken sluit de hele boel weer af vanwege een "illegal proces running on the system" dus ik direct kijken en dat ding killen was iets van Adobe. Dame zegt vervolgens dat ik mijn PC moet herstarten door op de power knop te drukken. Terwijl ik dat doe zegt ze dat de grace period voorbij is en ik geen examen meer mag doen. Ik maak wel een case aan dan krijg je een voorstel om een nieuwe poging te doen.....

Wat een vervelend bedrijf zeg, ik heb al zat examens thuis gemaakt van andere leveranciers zonder problemen. Voortaan maar weer naar een luidruchte examen locatie toe, maar dan wel met een Nederlandse beheerder ipv zo'n gare Indiër.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15:02
Squ1zZy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:06:
[...]

Ik zou zelf met MS-100 beginnen. Het is prima zelf te doen, maar ik zit al een tijd in het vak. Het ligt ook een beetje aan jezelf of je een cursus nodig vind. Persoonlijk wil ik mijn eigen tempo aanhouden.

Gezien het vakgebied waar we het over hebben zou ik echt Engels aanraden. Alles is in het Engels. Begin bij het officiële boek van Microsoft. Je moet wel nog een paar weken wachten gezien het boek nog niet uit is.

Daarnaast zou ik praktijkervaring aanraden. Als je ergens een tenant hebt, doe dan ervaring op door er doorheen te klikken. Vraag desnoods een trail aan om mee te spelen, maar zorg dat je ook wat praktijkervaring op doet.
Bedankt voor je tips! :)

Eigen tempo lijkt mij inderdaad een goede reden om het gewoon zelf te doen, alleen ben ik bang dat het veel stof in één keer is om te onthouden. Ik wacht nog even af tot de boeken beschikbaar zijn, weet jij misschien of er al iets van een datum bekend is? Op het internet zie ik dat men het over mei/juni heeft, dit zou dus elk moment kunnen zijn.

Op het werk heb ik al een aantal omgevingen opgezet voor klanten in O365, dus ik hoop dat ik daar wat nuttige praktijkervaring mee heb opgedaan. Het is alleen wel zo dat dit relatief simpele omgevingen zijn (Exchange online, Sharepoint en Intune) voor het MKB. Is de theorie gebaseerd op big enterprise omgevingen of ook voor kleinere omgevingen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella
Uitslag AZ-500 bekend op Vue. Helaas was het niet mijn sterkste dag: 622.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent17
  • Laatst online: 19:57
paella schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:10:
Uitslag AZ-500 bekend op Vue. Helaas was het niet mijn sterkste dag: 622.
Waar kan je je score zien? Ik heb hem toevallig gehaald. Had het niet verwacht.

nevermind, 709 punten. :P

[Voor 5% gewijzigd door Vincent17 op 04-06-2019 09:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 16:20
Vandaag met mijn baas besproken en mag mijn eerste MCSA voor server 2016 gaan halen. Erg veel zin om meer in de stof te duiken dan ik al gedaan heb. Ik ga na wat zoeken en uitproberen het leren via Pluralsight doen. Gelukkig zijn er veel mensen om mij heen die dit traject al eens hebben belopen en mij genoeg kunnen ondersteunen. Zin in!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 20:40
Vanmorgen MD-101 behaald. Veel Intune, Azure, en Windows AutoPilot vragen.

Veel gehad aan aan de website van intunedin:
https://intunedin.net/201...ing-modern-desktops-exam/

en op deze site links gratis online course van Microsoft (niet alleen van MD maar ook AZ en MS examens):
https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
segil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:23:
Gisteren MS-101 gehaald, jippie! Ditmaal weer naar een examen bureau gehaald, ipv thuis doen. Toen ik klaar was heb ik nog geïnformeerd bij de examinator wat nu de reden kan zijn dat ik commentaar kreeg bij mijn vorige examen, omdat ik aan mijn gezicht zat met mijn handen. Ze vertelde mij dat dit inderdaad niet mag, omdat je dan eventueel je mond kunt afdekken en in een microfoontje kan praten die in je kleding zit verstopt. Ik vind het erg ver gaan. Ik ben zelf zo gewend om filosofisch de wereld te overpeinzen, dat ik vaak met mijn handen aan mijn gezicht zit (dit klinkt ineens heel raar). Zoiets dus. Of zoiets.
Ze vertelde dat ik het maar moest afleren :D

Vraagje aan de rest: heeft iemand MS-100, MS-101 én MS-500 gedaan? Ik overweeg MS-500 te gaan studeren en als ik naar de exam objectives kijk, komt dit grotendeels overeen met MS-100/101. Waar zit het verschil in? Is MS-500 gericht op implementatie, en MS-100/101 op design?

[...]

Ja, ik dus :)
Mijn tip: ken alle portals (Security/Compliance, Azure ATP, Windows ATP, CAS, Intune, etc, etc) en weet welke portal (lees: tooling) je nodig hebt voor welk scenario. Weet waarom alle tooling gebruikt wordt, wat het doet. Verder is het een design exam, dus weinig implementatie.
Wat ik gebruikt heb om te leren is:

- Microsoft docs
- edx
- https://intunedin.net/201...bility-and-security-exam/
- https://www.microsoft.com...65-modern-desktop-lab-kit
- Een summary gemaakt door een Indiër, op deze website: http://superhybridcloud.com/ms-101/
De PDF heeft hij mij toegemaild, dus als je wilt kan ik je die doorsturen.
- yt kanaal van Microsoft Ignite, en Microsoft Mechanical
- Aantal podcasts, alhoewel dat meer algemene info is en niet specifiek gericht op studeren.
Moooooi. Deze tips waren heel waardvol! Thanks @segil !

Vorige week MS-100 gehaald en nu net MS-101 *O* . Werk al de nodige jaren met Office 365 en EMS... Moet zeggen dat ik MS-100 een makkie vond maar 101 toch wel even pittig vond. Intune was voor mij heel makkelijk (werk er iedere dag mee). Maar had nog niet zoveel ervaring met ARMS, WIP en dat soort meuk...

Verbaasde mij wel hoeveel vragen ik wel niet kreeg over de Windows Store for Business.... Ik denk daar zullen ze wel amper naar vragen... Vooral rollen van Windows Store for Business ging ik daar flink de mist in...

Maar goed.... Nu nog even 70-345 zien te halen en dan heb ik MCSE Productivity en Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert in de pocket (hoop ik). Terug naar de studieboeken...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• shadowman12
Vanaf 12 juni 2019 kun je Microsoft Learning niet meer bellen of mailen met vragen, maar gaat alles via moderated forums.
Marnix Wolff heeft daar een mooie blog over geschreven:
https://www.itducatie.nl/...fication-support-via.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 637806
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Kleine update van mijn cert path :)
Vrijdag mijn 70-742 van Server 2016 gehaald met 780/1000. Wel een kak examen…

Maar sinds Vrijdag. MSCA Certified voor Server 2016 *O* *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
LuckyLuke schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:54:
[...]

Ervaring met thuis maken ? Kan ik gewoon aan de tafel in de woonkamer zitten?
Ja, dat kan.
Tafel en de rest van de omgeving moet wel 'schoon' zijn van papieren enzo.
Ze kijken via een webcam een rondje 'mee', dus als je een webcam in je laptop hebt zitten dan mag je een rondje ermee maken.
Heb het zelf nu 1x zo afgenomen thuis (beta examen, dus die moest online), maar ga liever naar een examencentrum. Zit thuis wat ongemakkelijk.... wat als er iemand binnen komt of de bel gaat ofzo.

Zie ook:
https://home.pearsonvue.com/microsoft/op

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:05

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

70-345 gehaald met 709 punten. MSCE productivity nu

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:34
H3LLY schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:04:
[...]

*knip* Frauderen is niet nodig hier
Lekker frauderen en “slim op papier” zijn.
Doe geen examen als je de materie niet goed genoeg kent! Wat denk je te bereiken hiermee?

[Voor 45% gewijzigd door JackSparrow op 22-06-2019 22:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:38
Afgelopen 3 maanden elke maand 1 van de 3 delen gedaan voor MCSA: Server 2016. Deze is nu binnen.. :)
Als eerste was ik van plan om hierna CCNA te doen. Ik werk bij een klein bedrijf dat "alles" van A tot Z doet voor andere bedrijven die zelf geen (of te weinig) ICT kennis hebben. Daarom leek mij dit een mooie uitbreiding in de breedte.

Nu las ik gisteren dat Cisco begin 2020 met een nieuwe CCNA komt en daarom wil ik dit examen/traject tijdelijk uitstellen. Een ander leuk iets lijkt mij om de MCSA bij te werken naar MCSE.

Op de Microsoft MCSE pagina's tref ik o.a. exam 70-345 aan. Wij werken bij enkele klanten nog met Exchange op lokatie en daarnaast denk ik dat de terminologie altijd interessant blijft, ook bij Office 365.

Verder is het gezien mijn opleiding historie belangrijk om wat op 'hoger niveau' te halen en MCSE staat simpelweg wat leuker dan MCSA. Zit misschien te vast in mijn hoofd, maar ik heb verder erg weinig papieren.

Klopt het dat ik na het halen van 70-345 mijn MCSA naar MCSE upgrade? Of heeft iemand nog een ander examen als upgrade suggestie. Het is niet zo dat ik specifiek iets doe op mijn werk, het is allemaal algemeen IT beheer.

• falcon123
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
mitlam schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:41:
Kan iemand mij uitleggen hoe de nieuwe role based examens in zijn werk gaan? En dan vooral MD-101?
Is dit nog altijd multiple choice vragen of is dit veranderd ten opzichte van de oudere versie?
Ik heb vorige week MD-101 examen gedaan en deze bestond uit de standaard multiple choice vragen en dergelijke en op het eind een case study met een aantal vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:01:
Vraagje.

Ik zit bij videotrainer.com om al mijn mcsa eamens te leren. Dit is van Dutchtrain. Ik heb alle quizzes gedaan maar toch komt er geen certificaat van deelname vrij.
Heeft iemand toevallig hier meer ervaring met videotrainer.com en hoe het certificaat vrij te krijgen?
Ik zou even hier kijken > https://videotrainer.com/tech_support.htm of daar contact zoeken :)
Geen idee verder helaas, succes iig d:)b

• paella
Je bent niet de enige: deze heeft een workaround gevonden:

https://trainingsupport.m...8b-4a51-b095-f2e480b10f56

• shadowman12
sgouman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:03:
Ik heb net de openedx afgerond en een certificaat ontvangen.
Is dit hetzelfde certificaat als wat je krijgt als je examen doet bij een pearson view testcentrum ofniet?
Nee.....
OpenDX is gewoon een bewijsje van deelname, is eigenlijk nutteloos

[Voor 3% gewijzigd door shadowman12 op 06-08-2019 11:28]

• remonhendriksen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-02 08:16
HKLM_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:46:
Is er ergens een lijstje met hoelang examens ongeveer meegaan? Ik overweeg nog te starten met het
70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure gebaseerd op server 2012 (R2) maar ben bang dat deze binnenkort gaat stoppen omdat hij uit 2014 komt.. en dat zou zonde van de tijd zijn natuurlijk :P
Heb je hier wat aan? https://www.microsoft.com...-certification-exams.aspx

• falcon123
  • Niet online
sgouman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:42:
Nog een vraag. Ik wil meer leren en via openedx lijkt mij een goede manier.

https://openedx.microsoft.com

Echter zie ik hier helemaal geen andere cursussen staan? waar kan je cursusses zoeken die MS gratis aanbied?

Zo wil ik nu graag Microsoft 365 Business gaan doen.
Zie https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/ voor een mooi overzicht van huidige MS OpenEDX cursussen :)

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:16

rg-mohwa

Phoe Hé

Met dank aan een medetweaker(die Docent/instructeur is) gisteren ook mijn MD-101 waardoor ik nu Modern desktop admin ben *O*

• Caeruleus
  • Laatst online: 20:41
low_n_slow schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:23:
[...]

Het werkt inmiddels weer. Denk dat het die donderdag is opgelost! :)
Ik had hetzelfde probleem afgelopen week maar inderdaad, het werkt nu weer.

no animals were harmed during the production of this message

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:33
Lang geleden, maar toch aan het kijken naar een opleiding. Op dit moment heb ik vanwege toekomst perspectief Server 2016 op het oog omdat dit nu nog veel gebruikt wordt en daarna een upgrade naar 2019.

Er werd hier in de organisatie gevraagd welke specialisatie ik zou willen doen en dat zou voor mij dan Hyper-V worden. Echter kom ik daar niet echt opleidingen of cursussen of zelfs certificaten voor tegen.
Volgens mij moet het deze zijn: 70-652 Windows Server Virtualization, Configuration, alhoewel die verwijst naar WS 2008.

Later wil ik daar nog cloud engineer bovenop gaan doen. AWS en Azure. Gewoon omdat het me leuk lijkt om erbij te doen en het toch steeds meer de toekomst gaat zijn.

Net even een offerte aangevraagd. Is maar goed dat ik geen drinken in mijn mond had zeg maar. Poeh, dat is wel even schrikken zeg voor MCSA Windows Server 2016 a 6.250 euro excl. btw wanneer ik alles in één keer zou aanvragen. Nu kan ik de helft via mijn huidige leidinggevende wel krijgen. Dat scheelt, maar toch. Aan de andere kant is het ook alles er op en eraan met 3x4 dagen training daar en slagingsgarantie. Een medetweaker hier weet wel over welke instantie ik het heb. :+
Twijfel nog over de hotelkosten of ik dat doe. Anders is het iedere keer die kant op zien te komen.

Er wordt wel geroepen dat het zelf te doen is, maar weet niet of ik dat na zoveel jaar geen opleiding meer gedaan te hebben ook moet willen.

[Voor 43% gewijzigd door Arunia op 13-09-2019 16:40]

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Rudi Vader
Arunia schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:06:
Lang geleden, maar toch aan het kijken naar een opleiding. Op dit moment heb ik vanwege toekomst perspectief Server 2016 op het oog omdat dit nu nog veel gebruikt wordt en daarna een upgrade naar 2019.

Er werd hier in de organisatie gevraagd welke specialisatie ik zou willen doen en dat zou voor mij dan Hyper-V worden. Echter kom ik daar niet echt opleidingen of cursussen of zelfs certificaten voor tegen.
Volgens mij moet het deze zijn: 70-652 Windows Server Virtualization, Configuration, alhoewel die verwijst naar WS 2008.

Later wil ik daar nog cloud engineer bovenop gaan doen. AWS en Azure. Gewoon omdat het me leuk lijkt om erbij te doen en het toch steeds meer de toekomst gaat zijn.

Net even een offerte aangevraagd. Is maar goed dat ik geen drinken in mijn mond had zeg maar. Poeh, dat is wel even schrikken zeg voor MCSA Windows Server 2016 a 6.250 euro excl. btw wanneer ik alles in één keer zou aanvragen. Nu kan ik de helft via mijn huidige leidinggevende wel krijgen. Dat scheelt, maar toch. Aan de andere kant is het ook alles er op en eraan met 3x4 dagen training daar en slagingsgarantie. Een medetweaker hier weet wel over welke instantie ik het heb. :+
Twijfel nog over de hotelkosten of ik dat doe. Anders is het iedere keer die kant op zien te komen.

Er wordt wel geroepen dat het zelf te doen is, maar weet niet of ik dat na zoveel jaar geen opleiding meer gedaan te hebben ook moet willen.
Bij mij was het ook jaren terug en van Windows Server 2012 had ik het upgrade examen gedaan 70-417. Als je er in werkt moet je het zelf kunnen doen. Duurt langer maar het is te doen. Ik was evengoed een behoorlijk vermogen kwijt. Nieuwe pc, 32 Gb geheugen en 2 Tb SSD. Windows 10 geupdate van home naar pro voor Hyper V. Verder heel veel discipline.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• ReneJong88
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 31-03 11:05
rg-mohwa schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:21:
[...]

Klopt ik heb MD-100/MD-101 behaalt en ben nu Modern Desktop Admin Associate
en als je MD-100/MD-101 behaalt hebt mag je MS-100/MS-101 ook doen. En na het behalen van de 2 ms toetsen mag je jezelf expert noemen (let op de MD/MS)
|:(

Lezen is ook een vak. Moet nog beetje bijkomen van het weekend. Haha

Succes met het behalen van die twee. :)

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

ReneJong88 schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:40:
[...]

|:(

Lezen is ook een vak. Moet nog beetje bijkomen van het weekend. Haha

Succes met het behalen van die twee. :)
Tnx mijn leidinggevende had hetzelfde huh die cursus heb je net gedaan en nu wil je m weer gaan doen :+

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-04 11:27
@rg-mohwa Leuk dat je dit traject volgt. :)

Op dit moment is er al een week kans op storingen tijdens bepaalde Microsoft examens. Het betreft examens waarbij je een tweetal praktijklabs moet uitvoeren. De storing zit bij de uitvoerder van de examens, te weten Pearson Vue.

Het kan dus zijn dat je een Microsoft examen aan het doen bent en op het punt komt om jouw eerste lab te starten. Mocht er een foutmelding komen, dan kun je het eigenlijk wel shaken. Een reschedule is dan de enige mogelijkheid.

Bij ons is het op dit moment ongeveer 50-50. De helft gaat wel goed en de andere helft...

Make music, not war

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

musiman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:44:

Op dit moment is er al een week kans op storingen tijdens bepaalde Microsoft examens. Het betreft examens waarbij je een tweetal praktijklabs moet uitvoeren. De storing zit bij de uitvoerder van de examens, te weten Pearson Vue.

Het kan dus zijn dat je een Microsoft examen aan het doen bent en op het punt komt om jouw eerste lab te starten. Mocht er een foutmelding komen, dan kun je het eigenlijk wel shaken. Een reschedule is dan de enige mogelijkheid.

Bij ons is het op dit moment ongeveer 50-50. De helft gaat wel goed en de andere helft...
De cursus is pas eind december dus verwacht pas ergens in januari examens te gaan geven. Ik vermoed dat er dan wel een oplossing voor is

• musiman
rg-mohwa schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:46:
[...]

De cursus is pas eind december dus verwacht pas ergens in januari examens te gaan geven. Ik vermoed dat er dan wel een oplossing voor is
Ik zie jou wel verschijnen tegen die tijd. ;)

Op dit moment is het heel vervelend. Het is ook niet steeds bij dezelfde examens. Soms dan starten twee cursisten van mij met hetzelfde examen op ongeveer hetzelfde moment en dan gaat het bij de ene wel goed en bij de ander een foutmelding dat die niet kan connecten. GRR.
racoon schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:05:
ik zou wel graag mijn Microsoft 365 Enterprise Administrato willen behalen, met welke kan ik het beste beginnen?
Heb je al één van de vereiste certificeringen (prerequisites) die naast de MS-100/101 nodig zijn om Expert te worden?

[Voor 22% gewijzigd door musiman op 27-09-2019 14:11]

Make music, not war

• falcon123
  • Niet online
musiman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:44:

Tijdens mijn Az-103 examen had ik hier ook last van inderdaad en andere collega's van mij ook. Mijn 2e lab bevroor kort nadat ik ingelogd was, maar vanwege tijdnood toch maar moeten skippen, maar uit eindelijk toch gelukkig wel gehaald :D _/-\o_

• musiman
falcon123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:39:
[...]

Tijdens mijn Az-103 examen had ik hier ook last van inderdaad en andere collega's van mij ook. Mijn 2e lab bevroor kort nadat ik ingelogd was, maar vanwege tijdnood toch maar moeten skippen, maar uit eindelijk toch gelukkig wel gehaald :D _/-\o_
Gelukkig had je genoeg punten. Maar anders had je recht op een gratis reschedule.

Make music, not war

• falcon123
  • Niet online
musiman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:10:
[...]

Gelukkig had je genoeg punten. Maar anders had je recht op een gratis reschedule.
Ja gelukkig wel, maar good to know :)

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:52
musiman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:10:
[...]

Gratis reschedule vanwege het vastlopen of een aanbieding? De second-shot aanbiedingen kosten namelijk meer als een los examen.

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• nagasy
  • Laatst online: 02-04 23:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

falcon123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:39:
[...]

Bizar, deze ochtend ook mijn AZ-103 gaan doen.
Ook mijn 2e lab liep vast op een bepaald moment (bleef laden).
ik heb een 2e tabblad geopend en daar opnieuw aangemeld, waardoor ik opnieuw kon beginnen.

Heb het examen volledig kunnen doen en geslaagd _/-\o_ .
Aan de verantwoordelijke gemeld dat het 2e lab vastliep tijdens het examen.
Het komt blijkbaar vaker voor liet ze mij weten.
De reflex een nieuw tabblad open te doen was blijbkaar een goed idee. Dus eentje om te onthouden voor de mensen die in de toekomst een examen doen met labs.

[Voor 4% gewijzigd door nagasy op 28-09-2019 00:13]

Battle.net: NagaByrd#2844

• musiman
ro3lie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 23:26:
[...]

Gratis reschedule vanwege het vastlopen of een aanbieding? De second-shot aanbiedingen kosten namelijk meer als een los examen.
Uiteraard vanwege het vastlopen.
nagasy schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 00:12:
[...]

Bizar, deze ochtend ook mijn AZ-103 gaan doen.
Ook mijn 2e lab liep vast op een bepaald moment (bleef laden).
ik heb een 2e tabblad geopend en daar opnieuw aangemeld, waardoor ik opnieuw kon beginnen.

Heb het examen volledig kunnen doen en geslaagd _/-\o_ .
Aan de verantwoordelijke gemeld dat het 2e lab vastliep tijdens het examen.
Het komt blijkbaar vaker voor liet ze mij weten.
De reflex een nieuw tabblad open te doen was blijbkaar een goed idee. Dus eentje om te onthouden voor de mensen die in de toekomst een examen doen met labs.
Gefeliciteerd!!!
De examenkandidaten die wij hadden, konden met geen mogelijkheid verder. Ook niet toen de servicedesk van vue de examenpc over nam.
Maar ik ga die tip van het nieuwe tabblad wel meenemen naar mijn werk. Thanks!

Make music, not war

• Jeff_J
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 21:28
Ik ben bezig met het leren voor MS-101 maar vraag mij af wat ik van het examen kan verwachten.
Blijkbaar heb je 210 minuten voor het examen wat ik nogal veel vind. Zit hier ook een gedeelte praktijk in? Iemand al dit examen gedaan?

• Arunia
Vandaag reactie op mijn vraag gekregen of de certificaten en scholing voor Server 2012 nog kunnen. Het antwoord is ja, maar of het ideaal is, dat verwacht ik van niet.

Is er veel verschil tussen 2012 en 2016 waardoor het echt een must is om nu nog 2012 te doen?

Vind het moeilijk. Blijft een bak geld, maar vind het zonde om het niet te halen ivm einddata examens (welke nog niet bekend zijn overigens, maar kan zo ineens over zijn en wellicht herkansingen).

@musiman Mijn keuze is trouwens op jullie gevallen. Nu nog de rest regelen even akkoord van mijn leidinggevende krijgen omdat het beleid is dat er bekeken wordt of het binnen de organisatie interessant is. Maar vroeg wel of ik er buiten de organisatie ook wat aan heb.

[Voor 22% gewijzigd door Arunia op 01-10-2019 12:51]

• musiman
Arunia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:27:
Vandaag reactie op mijn vraag gekregen of de certificaten en scholing voor Server 2012 nog kunnen. Het antwoord is ja, maar of het ideaal is, dat verwacht ik van niet.

Is er veel verschil tussen 2012 en 2016 waardoor het echt een must is om nu nog 2012 te doen?

Vind het moeilijk. Blijft een bak geld, maar vind het zonde om het niet te halen ivm einddata examens (welke nog niet bekend zijn overigens, maar kan zo ineens over zijn en wellicht herkansingen).

@musiman Mijn keuze is trouwens op jullie gevallen. Nu nog de rest regelen even akkoord van mijn leidinggevende krijgen omdat het beleid is dat er bekeken wordt of het binnen de organisatie interessant is. Maar vroeg wel of ik er buiten de organisatie ook wat aan heb.
Dat is goed nieuws voor ons. :D

Jij vraagt of het nog zinvol is om 2012 certificeringen te behalen? Hoever ben je met 2012? Er is een groter verschil tussen 2012 en 2016, dan tussen 2016 en 2019 Server. Denk met name aan de ondersteuning voor containers en bepaalde security features. Er zijn wat nieuwe dingen, zoals SDN (Software Defined Networking) en veel onderdelen zijn wat uitgebreider/verbeterd.

Mocht je bijna klaar zijn, dan kun je verder gaan met 2012, maar wanneer je aan het begin zou staan, dan kun je net zo goed de 2016 trainingen/examens doen.
Mocht je 2012 MCSA zijn, dan is het upgrade examen voor 2016 niet extreem moeilijk. Het is goed te doen.

Make music, not war

• Arunia
@musiman Haha, als ik die bedragen zie (logisch natuurlijk) dan is dat zeker zo! Maar dat is ook een drempel als je particulier zeg maar de opleiding zou willen doen.

Ik ben nog nergens aan begonnen, dus wat dat betreft nog helemaal schoon. Maar het kan zomaar zo zijn dat ze hier perse vragen om 2012, maar dan is de keuze of ik hier blijf of dat ik op zoek ga naar ander werk, wat tzt ook wel de bedoeling gaat zijn.

Dus 2016 zou je aanraden. Daar kom ik eigenlijk zelf ook wel op.

• musiman
Arunia schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:09:
@musiman Haha, als ik die bedragen zie (logisch natuurlijk) dan is dat zeker zo! Maar dat is ook een drempel als je particulier zeg maar de opleiding zou willen doen.

Ik ben nog nergens aan begonnen, dus wat dat betreft nog helemaal schoon. Maar het kan zomaar zo zijn dat ze hier perse vragen om 2012, maar dan is de keuze of ik hier blijf of dat ik op zoek ga naar ander werk, wat tzt ook wel de bedoeling gaat zijn.

Dus 2016 zou je aanraden. Daar kom ik eigenlijk zelf ook wel op.
Ja. Mijn advies is 2016.

Met die trainingen kun je ook 2012 omgevingen beheren.
Wat ik wel vond, is dat in het 2016 traject de volgorde van onderwerpen minder prettig is. Ik het 2012 traject begon je met installatie van de server en het maken van gebruikers en groepen. Bij 2016 MCSA bevat de 740 het storage gedeelte en hyperV. Dat is de eerste laag. Ik de 741 ga je naar netwerk infrastructuur, dus DNS, dhcp, VPN, dat soort dingen. Pas in de 742 ga je naar gebruikers en groepen, Active Directory, adfs etc.

De 2012 trainingen worden ook niet meer zoveel gegeven.

Het is ook nog steeds wachten op de 2019 trainingen. Die zouden medio 2019 uitkomen, maar we zijn al ver in 2019 en ik zie er nog niks van. Ik zal eens kijken of er al wat meer van bekend is.
Op dit moment heeft Microsoft learning de focus helemaal op alle cloud trainingen.

Make music, not war

• Arunia
@musiman Ok, dat is goed om te weten. Dan maakt het inderdaad niet uit om 2016 te gaan doen. Upgrade ik later volgend jaar wel naar 2019 meteen.

Hyper-V wil ik graag in gaan specializeren en Cloud (zowel AWS als Azure) wil ik ook nog gaan doen.

Ik snap ook wel dat MS meer focust op Cloud. Op dit moment gaat dat nog de toekomst zijn.

• Arunia
Vandaag een gesprek met mijn leidinggevende gehad. Die heeft weer een gesprek gehad met het hoofd van het betreffende team. Blijkbaar kopen ze cursussen in. Heb bij diegene ook een gesprek aangevraagd om even te kijken hoe dat verder loopt en of daar ondersteuning bij is.
Enige denk ik is dat ik wel mijn pc zal moeten upgraden. (en dat vind ik ook zo ontzetten erg)
Ander iets is dat ik zeker hoop dat er ondersteuning bij is, want anders gaat het wel zwaar worden om te doen.

[Voor 18% gewijzigd door Arunia op 03-10-2019 11:30]

• segil
Jeff_J schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:38:
Ik ben bezig met het leren voor MS-101 maar vraag mij af wat ik van het examen kan verwachten.
Blijkbaar heb je 210 minuten voor het examen wat ik nogal veel vind. Zit hier ook een gedeelte praktijk in? Iemand al dit examen gedaan?
Ja, ik :) Geen praktijk, als je doelt op oefeningen maken in een VM. 210 min is incl. de tijd voor de survey en feedback. Examen zelf is 180 min. Verder heb ik hier wat info gegeven over het examen.

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:00
musiman schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:20:
[...]

Het is ook nog steeds wachten op de 2019 trainingen. Die zouden medio 2019 uitkomen, maar we zijn al ver in 2019 en ik zie er nog niks van. Ik zal eens kijken of er al wat meer van bekend is.
Op dit moment heeft Microsoft learning de focus helemaal op alle cloud trainingen.
Naar de 2019 (trainingen en) examens ben ik ook erg benieuwd!

• Trizone_1
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-01 04:08
Afgelopen vrijdag MD100 gehaald, volgende week op voor MD101, ben erg benieuwd.

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:28
St00mwals schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Naar de 2019 (trainingen en) examens ben ik ook erg benieuwd!
SQL 2019 zal nog wel even duren aangezien daar op dit moment nog een RC1 versie van is.
Ben daar uiteraard ook benieuwd naar :)

• Trizone_1
@musiman zijn er nog tips voor het examen MD101? Vind het nogal veel 😟

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21:49
Is er bekend wanneer de MCSA van 2019 komen? Ik overweeg MCSA te gaan doen, maar het zou enigszins jammer zijn als ik ndt een certificaat heb gehaald voor 2016 waarna 2019 uit zou komen.

Ik heb geluk dat ik nog op het hbo zit, dus via school zou ik gratis een Windows Server 2019 versie kunnen krijgen, zodat ik in dit geval dan weinig kosten zou hebben op het gebied van software. :7

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:52
Jantje2000 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:22:
Is er bekend wanneer de MCSA van 2019 komen? Ik overweeg MCSA te gaan doen, maar het zou enigszins jammer zijn als ik ndt een certificaat heb gehaald voor 2016 waarna 2019 uit zou komen.

Ik heb geluk dat ik nog op het hbo zit, dus via school zou ik gratis een Windows Server 2019 versie kunnen krijgen, zodat ik in dit geval dan weinig kosten zou hebben op het gebied van software. :7
Ik vermoed dat deze nooit meer uitkomt.
Alles is meer toegespitst op Role Based certificeringen, kortom Azure Administrator or Database Administrator

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Jantje2000
ro3lie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Ik vermoed dat deze nooit meer uitkomt.
Alles is meer toegespitst op Role Based certificeringen, kortom Azure Administrator or Database Administrator
Oke. Ik zou vooral meer kennis willen hebben van beheer, maar dan zou ik dus het best voor 2016 kunnen gaan?

• musiman
Trizone_1 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:54:
@musiman zijn er nog tips voor het examen MD101? Vind het nogal veel 😟
Tja... het is inderdaad heel veel. :/

Je kunt Measure Up proberen. Daar zit sinds kort ook de MD-101 bij. Goede oefenvragen met dito uitleg.
Jantje2000 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:22:

Dit is wat ik op het MCT forum vond:
Quote from Tommy Beck Kobberoe (Regional Lead - Denmark)

"Sometime within the next 5 months according to MSL"
en dan een ander antwoord van iemand van MS Learning zelf:
We are evaluating the Windows Server 2019 portfolio but have nothing to share at this point in time.

Thanks,

Allison

[Voor 56% gewijzigd door musiman op 10-10-2019 15:13]

Make music, not war

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:02

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
musiman schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Tja... het is inderdaad heel veel. :/

Je kunt Measure Up proberen. Daar zit sinds kort ook de MD-101 bij. Goede oefenvragen met dito uitleg.

[...]

Dit is wat ik op het MCT forum vond:

[...]

en dan een ander antwoord van iemand van MS Learning zelf:

[...]
Zonde ik zit ook wel op nieuwe server 2019 certificering te wachten -O-

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Trizone_1
Measure up , skillpipe, boek en goede trainer gehad. Dus moet haast goed komen 😉

• musiman
@Trizone_1 Was dat toevallig bij mijn werkgever?

Make music, not war

• Trizone_1
musiman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:43:
@Trizone_1 Was dat toevallig bij mijn werkgever?
Zeker, bij een trainer die erg goed is in namen onthouden ;) ;)

• musiman
Trizone_1 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Zeker, bij een trainer die erg goed is in namen onthouden ;) ;)
Hahaha!!! :D
Precies. Dat heb je heel goed, uhh, wat was je naam ook weer? :+

Make music, not war

• Trizone_1
musiman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:13:
[...]

Hahaha, zat recht tegen over je 😁
Het begint het een "h"

• musiman
@Trizone_1 Echt geen-i-dee. :$

Make music, not war

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:00
musiman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:13:
[...]

Mag hopen dat zijn naam nog steeds ‘is’ :+

• Wes88
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23:34
MD-100 is binnen :D Nu meteen door voor MD-101

Edit:

Ik zal mijn verzoek ook hier plaatsen. Ik ben op zoek naar de volgende Microsoft boeken, dus als iemand deze heeft liggen en ze wilt verkopen dan hoor ik het graag.

Windows 10 (MD-100 en MD-101)

[Voor 82% gewijzigd door Wes88 op 14-10-2019 19:07]

• Trizone_1
En helaas te weinig punten, 589 😕
Volgende week maar gaan herkansen

• musiman
Trizone_1 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

En helaas te weinig punten, 589 😕
Volgende week maar gaan herkansen
Oh jammer!!! Maar het is ook gewoon een heel lastig examen.
Ga er even rustig voor zitten en bedenk wat voor vragen je zoal gehad hebt. Schrijf die op zo gedetailleerd als je ze kunt herinneren. Vervolgens ga je die uitzoeken: wat zou het antwoord moeten zijn? Mocht je de vraag niet meer helemaal in detail weten, maar weet je nog wel globaal wat het onderwerp was, zoek dan op internet informatie over dat onderwerp.

Het is geen score die mij zorgen zou maken. Je hebt toch een 6, dus met een beetje effort moet daar toch een 7 van te maken zijn?

Make music, not war

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 02-04 09:44
Trizone_1 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:44:
Afgelopen vrijdag MD100 gehaald, volgende week op voor MD101, ben erg benieuwd.
Wat moet ik voorstellen bij de MD100 cursus/examen?

Zoals het mij overkomt op Global Knowledge is het een redelijke instap cursus, Is dit een basis cursus als in; ik wil mij verdiepen in IT of wel gericht meer SysAdmin zaken?

• Trizone_1
CuBras schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Zoals het mij overkomt op Global Knowledge is het een redelijke instap cursus, Is dit een basis cursus als in; ik wil mij verdiepen in IT of wel gericht meer SysAdmin zaken?
Ik kreeg veel vragen over deployment, powershell en intune... Redelijk basis dus 😉

• Rudi Vader
[...]

Het is puur Windows 10. Sysadmin zaken zitten hier niet in.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:32

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Trizone_1 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Ik kreeg veel vragen over deployment, powershell en intune... Redelijk basis dus 😉
Dat vond ik van de MD-101 ook.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Wes88
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23:34
[...]

MD-100 is redelijk basic. Ik als beginnende IT'er vond het goed te doen. Voordat ik begon met deze baan wist ik vrij weinig betreft IT. Kwestie van logisch denken en de begrippen kennen.

[Voor 5% gewijzigd door Wes88 op 15-10-2019 22:11]

• musiman
[...]

Zelf geef ik de MD-100 en MD-101 in één training van 5 dagen. De reden? Het examen MD-100 zou enkel moeten gaan over Windows 10, maar sommige examenkandidaten (waaronder ondergetekende) krijgen veel Intune vragen die eigenlijk in de MD-101 thuishoren.

Met de MD-100 cursus krijg je geen Intune, dus een soort van opvolger van de 70-697 cursus.

Wat voor exacte dingen wil je graag leren? Dan kan ik kijken in welke training dat zit, of dat een maatwerk cursus beter zou zijn.

De volgende onderwerpen staan in de MD-100 (gejat uit mijn PP slides):

Module 1: Installing Windows
Introducing Windows 10
Windows 10 Editions and Requirements
Deployment Options
Installation Process and Media
Upgrading to Windows 10
Practice Lab - Upgrading to Windows 10

Module 2: Updating Windows
Windows Servicing Model
Updating Windows
Practice Lab: Updating Windows

Module 3: M03-Post-installation Configuration and Personalization
Configure and Customize the Windows Start Menu
Common Configuration Options
Windows PowerShell
Practice Lab: Configuring Windows 10

Module 1: Configuring Devices and Drivers
Managing Devices and Drivers
Managing Printers

Module 2: Configuring Networking
Configure IP Network Connectivity
Implement Name Resolution
Implement Wireless Network Connectivity
Remote Access Overview
Remote Management

Module 3: Configuring Storage
Overview of storage options
Using OneDrive
Managing Disks, Partitions, and Volumes
Maintaining Disks and Volumes
Managing Storage Spaces

Module 4: Managing Apps in Windows 10
Providing Apps to Users
Managing Universal Windows Apps
The Windows Store
Web browsers in Windows 10

Module 1: Configuring Authorization and Authentication
Authentication
Configuring User Account Control
Implementing Device Registration

Module 2: Configuring Data Access and Usage
Overview of Files Systems
Configuring and Managing File Access
Configuring and Managing Shared Folders

Module 3: Configuring Threat Protection
Malware and Threat Protection
Windows Defender
Connection Security Rules
Advanced Protection Methods

Module 1: Supporting the Windows 10 Environment
Windows Architecture
Support and Diagnostic Tools
Monitoring and Troubleshooting Computer Performance

Module 2: Troubleshooting the OS
Troubleshooting Window Startup
Troubleshooting Operating System Service Issues

Module 3: Troubleshooting Files and Apps
File Recovery in Windows 10
Application Troubleshooting

Module 4: Troubleshooting Hardware and Drivers
Troubleshooting Device Driver Failures
Overview of Hardware Troubleshooting
Troubleshooting Physical Failures

[Voor 3% gewijzigd door musiman op 16-10-2019 13:51]

Make music, not war

• JackSparrow
  • Laatst online: 22:41

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
musiman schreef op Wednesday 16 October 2019 @ 13:48:
[...]

Zelf geef ik de MD-100 en MD-101 in één training van 5 dagen. De reden? Het examen MD-100 zou enkel moeten gaan over Windows 10, maar sommige examenkandidaten (waaronder ondergetekende) krijgen veel Intune vragen die eigenlijk in de MD-101 thuishoren.

Met de MD-100 cursus krijg je geen Intune, dus een soort van opvolger van de 70-697 cursus.

Wat voor exacte dingen wil je graag leren? Dan kan ik kijken in welke training dat zit, of dat een maatwerk cursus beter zou zijn.

De volgende onderwerpen staan in de MD-100 (gejat uit mijn PP slides):

Module 1: Installing Windows
Introducing Windows 10
Windows 10 Editions and Requirements
Deployment Options
Installation Process and Media
Upgrading to Windows 10
Practice Lab - Upgrading to Windows 10

Module 2: Updating Windows
Windows Servicing Model
Updating Windows
Practice Lab: Updating Windows

Module 3: M03-Post-installation Configuration and Personalization
Configure and Customize the Windows Start Menu
Common Configuration Options
Windows PowerShell
Practice Lab: Configuring Windows 10

Module 1: Configuring Devices and Drivers
Managing Devices and Drivers
Managing Printers

Module 2: Configuring Networking
Configure IP Network Connectivity
Implement Name Resolution
Implement Wireless Network Connectivity
Remote Access Overview
Remote Management

Module 3: Configuring Storage
Overview of storage options
Using OneDrive
Managing Disks, Partitions, and Volumes
Maintaining Disks and Volumes
Managing Storage Spaces

Module 4: Managing Apps in Windows 10
Providing Apps to Users
Managing Universal Windows Apps
The Windows Store
Web browsers in Windows 10

Module 1: Configuring Authorization and Authentication
Authentication
Configuring User Account Control
Implementing Device Registration

Module 2: Configuring Data Access and Usage
Overview of Files Systems
Configuring and Managing File Access
Configuring and Managing Shared Folders

Module 3: Configuring Threat Protection
Malware and Threat Protection
Windows Defender
Connection Security Rules
Advanced Protection Methods

Module 1: Supporting the Windows 10 Environment
Windows Architecture
Support and Diagnostic Tools
Monitoring and Troubleshooting Computer Performance

Module 2: Troubleshooting the OS
Troubleshooting Window Startup
Troubleshooting Operating System Service Issues

Module 3: Troubleshooting Files and Apps
File Recovery in Windows 10
Application Troubleshooting

Module 4: Troubleshooting Hardware and Drivers
Troubleshooting Device Driver Failures
Overview of Hardware Troubleshooting
Troubleshooting Physical Failures
Dat is is gewoon een MOC slide deck toch? :9

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• corus92
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-01 12:09
Beste mensen,

Weet iemand hoe het zit met belastingteruggave als je zelf een cursus wilt volgen en betalen, voor werk?

Ik lees op de belastingsite iets over een drempel van €250. Betekend dat ook echt dat je alleen maar 250 zelf hoeft in te leggen en je de rest terug kan vragen in het volgende jaar??

• musiman
corus92 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:59:
Beste mensen,

Weet iemand hoe het zit met belastingteruggave als je zelf een cursus wilt volgen en betalen, voor werk?

Ik lees op de belastingsite iets over een drempel van €250. Betekend dat ook echt dat je alleen maar 250 zelf hoeft in te leggen en je de rest terug kan vragen in het volgende jaar??
Je kunt vanaf de drempel de kosten van een studie aftrekken van de belasting. Oftewel, je moet gewoon de studie betalen, maar je kan de kosten daarvan dus gebruiken om jouw inkomsten te verlagen, zodat je over de rest van de inkomsten minder belasting hoeft te betalen.
JackSparrow schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Dat is is gewoon een MOC slide deck toch? :9
Ja. :P

[Voor 11% gewijzigd door musiman op 16-10-2019 21:40]

Make music, not war

• Jantje2000
@musiman Zijn MD100 en MD101 wel interessant als je al wat meer weet van computers? De iets lastigere dingen in windows zul je dan mogelijk even op moeten zoeken, maar ik heb het gevoel dat dat gewoon een soort "Kennismaking met windows 10" is. Klopt mijn gevoel, of is het wel veel meer dan dat?

Ik zou willen beginnen met AZ-203, daar heb je dus ook een gratis "Self-paced" training voor van microsoft. Zijn die trainingen goed, kun je daarmee het certificaat echt halen? En is het mogelijk als je zoiets doet, om dan Azure tegoed te krijgen, of zul je dat wel zelf moeten betalen denk ik?

[Voor 34% gewijzigd door Jantje2000 op 18-10-2019 19:43]

• musiman
@Jantje2000 Ik ben geen developer en weet dus niet of het AZ-203 examen goed te doen is door de AZ-203 cursus te volgen.
Je kunt voor Azure een maand gratis tegoed krijgen. Wel moet je dan jouw creditcard gebruiken om te bewijzen dat jij jij bent, maar er wordt niks afgeschreven.
De selfpaced trainingen zijn best goed. Je moet wel zelfdiscipline hebben om het goed door te nemen. Het nadeel van de selfpaced trainingen is, dat je enkel de informatie krijgt die in de training hoort. Bij een ILT (Instructor Led Training) krijg je veel meer te horen (althans, bij mij wel ;) ) en word je véél beter voorbereid op het examen. Microsoft examens staan er bekend om, dat je vragen kunt verwachten over dingen die niet in het cursusmateriaal staan en die ook niet tijdens een normale training zijn behandeld. Zelf probeer ik bij te houden wat voor zaken dat zijn en voeg die toe aan mijn trainingen. Maar dat is wel dweilen met de kraan open, want Microsoft wijzigt bij bepaalde examens heel vaak de vragen. Met name de Azure examens.
Waar ik werk geven we geen AZ-203 training (we hebben meer focus op security/secure_dev/privacy/IT-PRO). Je zou eens kunnen vragen wat het kost bij Global Knowledge of Compu!Train.

De MD-100 is voor mensen met veel ervaring met Windows (zakelijk) goed te doen. Wanneer je een beetje goede IT'er bent, dan is de MD-100 simpel. Een voorbeeldje: wanneer ik mensen in mijn trainingen krijg die net van school komen met een MBO niveau 4 Systeembeheer, dan vinden ze de MD-100 best nog pittig. Met de MD-101 is dat anders, aangezien dat helemaal Intune is. Met enkel Windows kennis kom je er dus niet. De MD-101 is dus geen Windows 10 training.
Ik geef beide trainingen in 1 week, omdat het MD-100 examen ook onderdelen van MD-101 bevat en sommigen krijgen zelfs heel veel vragen over Intune in het MD-100 examen. De laatste keer dat ik dit gaf, een paar weken geleden, waren er 4 cursisten die gelijk de vrijdag examen gingen doen voor de MD-100. Eén daarvan had heel veel Intune vragen.
MD-100 is geen kennismaking met Windows, daar hebben we de Fundamentals trainingen voor. Maar ook die zijn niet geschikt voor thuisgebruikers, het is dus allemaal zakelijk gericht. Ik geef dus dan ook geen beginnerstrainingen voor Windows. Er zijn andere opleiders die zoiets hebben als: "Wegwijs met de computer" of dat soort trainingen.

[Voor 9% gewijzigd door musiman op 19-10-2019 08:33]

Make music, not war

• Jantje2000
@musiman duidelijk. Ik zat inderdaad op de website van microsoft te kijken, maar ik wist niet of het nou echt inderdaad de basis was, of al wel wat vergevorderd.

Ik ga die self-paced gewoon proberen. Omdat ik nog student ben, is computrain e.d. voor mij waarschijnlijk niet interessant qua kosten.

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

• musiman
@Jantje2000 Ik heb mijn tekst hierboven nog iets aangepast.

Ah, je bent nog student... Ja, dan ga je geen 2500 of 3000 Euro excl. BTW (of hoeveel dat ook kost; ik ben geen verkoper) uitgeven voor een 5-daagse training. ;)

Je kunt naar my.visualstudio.com voor een gratis account. Kijk daar maar eens wat je kunt downloaden.

Make music, not war

• Jantje2000
musiman schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:35:
@Jantje2000 Ik heb mijn tekst hierboven nog iets aangepast.

Ah, je bent nog student... Ja, dan ga je geen 2500 of 3000 Euro excl. BTW (of hoeveel dat ook kost; ik ben geen verkoper) uitgeven voor een 5-daagse training. ;)

Je kunt naar my.visualstudio.com voor een gratis account. Kijk daar maar eens wat je kunt downloaden.
Thx, ga ik naar kijken! Ik heb inderdaad een account gemaakt met mijn creditcard en via MSDN-AA kan ik best veel software gratis krijgen via school :9

Maar inderdaad, dat geld ga ik dan niet uitgeven voor een 5-daagse training, aangezien mijn opleiding ook ongeveer zoveel kost per jaar :P

Bij welk bedrijf geef jij je cursussen eigenlijk?

[Voor 4% gewijzigd door Jantje2000 op 19-10-2019 08:39]

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-03 22:18
Aangezien we binnen mijn bedrijf recent met Azure DevOps aan de slag zijn gegaan (na overschakeling van on-premise TFS) heb ik sterke interesse in het Azure DevOps Engineer Expert certificaat (= AZ-400 examen), aangezien ik samen met enkele collega's een trekkersrol krijg binnen de verdere uitrol, setup & beheer van DevOps.

https://www.whizlabs.com/blog/wp-content/uploads/2019/01/AZ-400_watermark.png

Dit kan door eerst AZ-103 (Azure Administrator) te doen, ofwel AZ-203 (Azure Developer). Wat raden jullie aan? Ik heb op het eerste zicht reeds meer ervaring met de contents uit AZ-103, dus deze lijkt mij toch wat interessanter.

Hieraan gerelateerd: ik hoor af en toe wel ééns van mijn leidinggevende dat certificaten "maar een stukje papier zijn", en ze dus niet erg happig zijn om mij bepaalde certificaten te laten halen (of toch de kosten ervan te dragen :+ ).Hoe beargumenteren jullie dit? Mij lijkt het persoonlijk iets die enerzijds wel goed op je CV staat (en dus van minder belang voor je huidige werkgever), maar het toont anderzijds toch op een formele manier aan dat je bepaalde kennis onder de knie hebt?

[Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 22-10-2019 23:14]

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
De alom bekende uitspraak:

https://xplor.org/wp-content/uploads/2016/02/CFO.jpg

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:10
Door persoonlijke omstandigheden ben ik even uit de certificering van Microsoft.
Nu ben ik weer aan het kijken op de MCP website en zie dat de boel toch opgeschud is.
Dus hopelijk geen n00b vraag :)

Nu ben ik in het verleden bezig geweest met MCSA 2012 (ja het is even geleden)
Nu zag ik dat de certificering anders genoemd is dat je bijvoorbeeld geen MCSA Windows 10 hebt maar dat heeft nu Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate certification.

Nu was het zo dat als ik MCSA 2012 wilde behalen dan kon ik op de MCP website zien welke certificering ik al had en welke ik nog nodig heb om mijn badge te behalen.

Dit zie ik niet meer op de site.

Als ik nu bijvoorbeeld bij Master-it kijk en dan bijvoorbeeld kies voor MCSA 2016 dan heb ik 70-740, 70-741 en 70-742 nodig.
Dat zie ik niet meer staat bij MS

Zie ik iets over het hoofd of maakt MS hier geen gebruik meer van ?

2250 WP Zuid PVoutput

• SparTi
Vandaag AZ-103 behaald met 823 punten. *O*

Vond het vrij lastig en lange examen. 180 minuten staat voor het examen, 150 minuten had ik zeker nodig. Lab opdrachten liep niet geheel vloeiend.
MdO82 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:12:
Door persoonlijke omstandigheden ben ik even uit de certificering van Microsoft.
Nu ben ik weer aan het kijken op de MCP website en zie dat de boel toch opgeschud is.
Dus hopelijk geen n00b vraag :)

Nu ben ik in het verleden bezig geweest met MCSA 2012 (ja het is even geleden)
Nu zag ik dat de certificering anders genoemd is dat je bijvoorbeeld geen MCSA Windows 10 hebt maar dat heeft nu Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate certification.

Nu was het zo dat als ik MCSA 2012 wilde behalen dan kon ik op de MCP website zien welke certificering ik al had en welke ik nog nodig heb om mijn badge te behalen.

Dit zie ik niet meer op de site.

Als ik nu bijvoorbeeld bij Master-it kijk en dan bijvoorbeeld kies voor MCSA 2016 dan heb ik 70-740, 70-741 en 70-742 nodig.
Dat zie ik niet meer staat bij MS

Zie ik iets over het hoofd of maakt MS hier geen gebruik meer van ?
Welke kant wil je op met je kennis en certificering?
Microsoft biedt zowel nog oude examens en nieuwe examens aan. (op basis van role based)

Je kan kiezen voor een upgrade naar MCSA 2016 met één examen: 70-743
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-743.aspx als je MCSA 2012 hebt behaald.
Pagina: 1 ... 4 5 6

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True