Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 6
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:40
quote:
Floekhead schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:19:
Vraagje : kan iemand mij een tijd inschatting geven voor het behalen van de MCSA Server 2016 (740, 741, 742) voor iemand die al jaren met servers (2000 - 2016) werkzaam is. Uiteraard is dit persoonsafhankelijk, maar ben benieuwd wat jullie inschatting is qua tijdsduur.
Wil je het deftig doen, dus boek lezen, videos bekijken en spelen met virtuele machines ga je toch snel 4 - 6 maand bezig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:02

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
quote:
Floekhead schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:19:
Vraagje : kan iemand mij een tijd inschatting geven voor het behalen van de MCSA Server 2016 (740, 741, 742) voor iemand die al jaren met servers (2000 - 2016) werkzaam is. Uiteraard is dit persoonsafhankelijk, maar ben benieuwd wat jullie inschatting is qua tijdsduur.
Ik heb meestal drie tot zes maanden nodig per examen. Maar dat is persoons afhankelijk. Voor mijn upgrade van 2012 naar 2016 heb ik dit ook aangehouden.

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:38
quote:
max schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Ik heb vorig jaar 70-740, 741 en 742 er op 1,5 maand doorheen geknald ofzo.

Gewoon zorgen dat je containers en docker begrijpt (kennen hoeft niet) en dat je eens aan Hyper-V en Nano server incl. de betreffende PoSH cmdlets hebt geroken.

Trek een gemiddelde vce binnen en klik daar doorheen. Alles dat je fout hebt even opzoeken en vertalen naar het heden en PoSH tenopzichte van pre-2016 en GUI-werk.
Neem van bovenstaande alsjeblieft alleen het middelste serieus. Het eerste is het gevolg van het laatste en daar leer je geen moer van. Dat is puur papiertjes halen en daar kan eigenlijk meteen de vis in verpakt worden.
Als je serieus kennis op wil doen, moet je wel een aantal servertjes geïnstalleerd hebben en met het materiaal gespeeld hebben. Virtueel of fysiek installeren die hap. Dat red je niet met 2 weken per certificaat. Zelfs al heb je die 2 weken vrij..... installeren, borntolearn, kb's, en exam refs doornemen, nuggets kijken..... kost meer dan 2 weken. Zo leer je! Met een vce weet je alleen hoe je een examen moet maken. Niets meer en niets minder.
Ik deed er nu voor de 70-740 een half jaar over, dat is te lang maar met een maand of 3 moet ik de volgende kunnen halen.
Of je loopt hier flink te trollen..... moet je niet doen als iemand serieus een vraag stelt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oei het woord VCE valt! Iedereen in de hekken!

Roep ik ergens dat je die VCE uit je hoofd moet leren? Volgens mij niet. Ik geef zelfs aan waarvoor ik de VCE heb gebruikt. Maar nee, dat is niet goed genoeg voor de brave mensen hier. Hou toch op zeg.

Voor de eerste die kan bewijzen dat hij of zij nog nooit (NOOIT!) een VCE heeft gebruikt als voorbereiding op een examen, betaal ik zijn/haar volgende examen. Stuur maar een PM als je denkt dat je dat kunt bewijzen.

Ik heb een sterk vermoeden dat ik die centen in mijn zak kan houden.

En wat betreft oefenexamens; als die net zo goed beschikbaar zijn als de exam-refs (boeken) dan schiet je daar bar weinig mee op. Als voorbeeld: in december 2017 is 70-534 retired en vervangen door 70-535. De exam-ref (officieel MS study guide) voor 70-535 is aangekondigd in oktober 2017 en is nu (juni 2018!) nog steeds niet beschikbaar.

Ik stop nu met deze discussie, omdat die helemaal geen waarde heeft buiten het aantonen dat waarschijnlijk het gros van de gecertificeerde wereldbevolking kans maakt op het ongeldig verklaren van haar certificeringen.

[Voor 35% gewijzigd door max op 20-06-2018 22:36]

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• Spoiler
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02-04 12:41
Boem! Gisteren 70-698 behaald!

Scheelt enorm als je de laatste tijd exact met al die zaken (intensief) hebt mogen werken die ook allemaal in het examen terugkomen. Denk aan het opzetten Deployment, Windows Hello :P, KMS, Networking en Storage!

Op naar de volgende... Wil graag m'n mobility behalen dus logisch zal zijn om nu voor 70-697 te gaan... Maar wil me graag eens verdiepen in het hele O365 stuk....

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • +4Henk 'm!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:29
Hoplakee, MCSA Office 365 binnen :) 347 in the pocket. Best pittig, erg uitgebreid. Paar jaar geleden zei iemand tegen mij dat je MCSA Office 365 met 2 vingers in je neus haalt, omdat het alleen maar ging over licentie modellen (simpel gezegd). Ik weet niet of dat zo is, maar tegenwoordig is het echt uitgebreid.

Ik begrijp @max prima, want MS is ook niet echt heel erg duidelijk wat je moet leren voor een examen. Als je kijkt naar de Skills Measured, zie je alleen een globaal overzicht, maar geen idee hoe inhoudelijk en diepgaand je alles moet leren. Dat maakt het knap lastig om zeker te zijn als je alle studiestof kent. En zoveel ik weet is er geen één studiebron die gegarandeerd alles 100% dekt.

Anyway, me happy :) Op naar volgend examen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
quote:
musiman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:41:
@segil Gefeliciteerd!!! Toevallig geef ik juist deze week de Office 365 training (20347). En inderdaad, de twee examens zijn best pittig. Er zit heel veel powershell in en je moet van veel verschillende onderwerpen de kennis hebben (Azure AD connect, Exchange, Sharepoint, Skype, Teams, Security en Compliance, etc. etc. etc.).
Over het algemeen zie je bij Microsoft ook dat nieuwe examens in het begin eenvoudiger zijn, maar dat er steeds lastiger vragen worden toegevoegd en soms heb ik echt van: "Microsoft, waaróm nou deze vraag?!? Dat kun je toch nooit weten, tenzij je een keer hier een issue mee gehad hebt?!?"
Klopt helemaal... en ook vragen in de trant van: in welk menu-submenu en setting. Hoe zinnig is om dat uit je hoofd te leren??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-04 11:27
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:54:
Hier nog steeds bezig met MCSA Server 2016.
  • 70-740 een tijdje terug gehaald (na herexamen).
  • Training (week) voor 70-741 gehad paar weken terug
  • Boek uitgelezen.
Ben nu bezig met CBT Nuggets wat het wel wat behapbaarder maakt (meer in 'normale mensen'-taal uitgelegd :+ ), maar vind het echt lastig om motivatie te vinden, zeker met dit mooie weer.

Hebben jullie nog studeertips? Hanteren jullie een bepaalde methode? Uurtje stampen en dan oefenen met labs ofzo?
Wanneer je een testomgeving kan bouwen, dan komt het beter binnen. Oftewel, ga spelen met DNS, DHCP, IPv6, VPN etc. Kijk naar de verschillende opties in (bijvoorbeeld) de DNS console, probeer via Powershell de DNS server te configureren, maak wat DNS Policies aan en kijk of ze werken (bijvoorbeeld een split DNS oplossing).
Ga examenvragen leren waarbij kwaliteit boven kwantiteit gaat. Hiermee bedoel ik: bekijk de vraag, bouw eventueel de situatie na in je testlab, bekijk de mogelijke antwoorden, ga in het geval van een powershell vraag alle mogelijk antwoorden (cmdlets) opzoeken op het internet om te zien wat die cmdlets voor opties hebben en waar ze voor zijn.

Het is beter om kortere leermomenten te nemen met pauzes, dan een lange periode van leren. Handig zou kunnen zijn om de kortere leermomenten in te plannen. Bijvoorbeeld: op maandagavond studeren van 20.00 tot 21.00, op dinsdagavond van .... , etc., op zaterdag van 10.00 tot 11.00 en van 13.00 tot 14.00. etc.

Succes!

Make music, not war

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
Afgelopen maandag MCSA Office 365 behaald en ik zit nu te kijken naar het MCSE Productivity traject, waar MCSA Office 365 onderdeel van is. Wat mij opvalt (en tegenvalt) is dat alle exams die je kunt volgen voor een MCSE titel, gericht zijn op on-premise producten (Exchange 2016, Sharepoint 2016, Skype 2015, Sharepoint 2013 en Exchange 2013). Nu snap ik dat deze producten nog best veel gebruikt worden, maar ik vind het vreemd dat je eerst een Cloud MCSA (Office 365) traject hebt, om vervolgens weer een on-premise product te leren. Voelt een beetje terug in de tijd. Ik had liever gezien dat ze verder gingen met Office 365. Of een combi met Azure oid.
Ik heb eigenlijk geen zin om mij verder te verdiepen in Exchange, Sharepoint of Skype on-premise.

Nouja, gelukkig heb ik ook een MCSA Windows server 2012, dus eens kijken welke ik in dat traject ga doen voor een MCSE titel :)

• musiman
quote:
Netoj schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Gratis via school, alhoewel ik vrij weinig leerstoffen mee hebt gekregen vandaar mijn vraag.

[...]

En waar kan ik die aanschaffen? En hoeveel kost zoiets?
Dat had je eenvoudig kunnen vinden aan de hand van het isbn nummer...

Maar omdat ik vandaag een goede bui heb, staat hier het boek bij bol.com. Succes!!! :)

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
quote:
RPHN schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:42:
Na het behalen van 70-740 heb ik nu 70-741 ingepland. Vreemd wel dat vanuit Microsoft voor MCSA Server 2016 de 740, 741, 742 en 743 nodig zijn om MCSA te behalen, maar mijn werkgever 743 niet in het studietraject heeft zitten.

Ik zou deze wel graag willen hebben anders ben ik geen MCSA...
Waar heb je dat vandaan?

70-740,70-741,70-742 geven je de MCSA 2016 titel je hebt dan immers alle stof gedaan. Het 70-743 examen is een upgrade examen naar 2016 en daar moet je mcsa 2012 of 2008 al voor hebben.

Je doet dus traject 740,741,742 of traject 743

[Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 05-08-2018 16:53]

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• musiman
@Infection Let er wel op dat Microsoft heel veel Azure onderwerpen toevoegt aan de Windows 10 certificering. Je zult dan ook een Azure demo moeten nemen om alles te oefenen. In een klassikale training zorgen wij ervoor dat je zo'n Azure pass krijgt, maar wanneer je zelfstudie wilt gaan doen, zul je alles ook zelf moeten uitzoeken.
En als Microsoft docent adviseer ik jou ook eerst de Windows 10 training te gaan doen. Let wel: het is géén cursus hoe je venstertjes opent en sluit, maar hoe je Windows 10 in een bedrijfsomgeving beheert, uitrolt, etc.

Make music, not war

• musiman
quote:
Infection schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:09:
[...]
Overigens komt binnenkort Server 2019 uit. Zou het niet beter zijn hierop te wachten? Dat scheelt naar mijn mening weer een extra cursus in de toekomst. Ook al wordt 2019 voorlopig nog niet veel gebruikt, wordt het waarschijnlijk wel een stuk meer gebruikt tegen de tijd dat ik mij ontwikkeld heb tot systeembeheerder.
Nog even over Server 2019. Ik geef les in de Microsoft cursussen en er zijn op dit moment nog helemaal geen cursussen van Microsoft die over Server 2019 gaan. Ik zie zelfs geen beta versies. Ik weet niet hoe snel je wilt/kunt leren, maar vooralsnog is Server 2016 de juiste stap na Windows 10 MCSA.

Make music, not war

• paella
  • Laatst online: 22:38
Ik heb het in dit topic wel vaker genoemd, maar als je al MCP bent, dan kan je via de Microsoft Press store 50% korting op ebooks en 40% op echte boeken krijgen

"use discount code MCPBOOK for print books; MCPEBOOK for e-books"

No production networks were harmed during this posting

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:05

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Inmiddels 70-697 en 698 gehaald.
Nu bezig met Office 365 en dan Server 2016.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Yodalitie
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-08-2018
quote:
Wackmack schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:36:
Vraag van een Office 365 consultant. Graag wil ik een MSCA / MCSE halen op Office 365 gebied. Qua projecten doe ik adoptie projecten, geef ik training o.a. Teams, Planner, Yammer, enz. Inrichting in SharePoint en nog wat zaken.

Begin van het jaar lag de focus op Dynamics 365 maar zou mij toch wat breder willen ontwikkelen i.p.v. alleen CRM. Nu ben ik aan het kijken voor de certificering en overal het algemeen lijken de certificaten vrij technisch, mee eens? Zie nog weinig wat op het nieuwste van office 365 is ingericht zoals bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel, documenten delen, guest access of kijk ik verkeerd? Zie nergens iets over Teams of een Yammer maar misschien is dit ook wel logisch?

​70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements
70-347: Enabling Office 365 Services

Dit lijkt het meeste in de buurt te komen, https://www.master-it.nl/...ging-office-365-training/

Voelt beetje gek om iets te leren over Skype terwijl dit wordt uitgefaseerd door Microsoft.
Ik heb 70-346 gehaald en ben bezig met 70-347. Aan de boeken alleen heb je bitter weinig. Het vergt oefening en veel bronnen raadplegen. in het 2nd edition boek van 70-347 staan ook zaken als TEAMS en StaffHub. Succes, het is een mooie cursus.

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
quote:
Yodalitie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Ik heb 70-346 gehaald en ben bezig met 70-347. Aan de boeken alleen heb je bitter weinig. Het vergt oefening en veel bronnen raadplegen. in het 2nd edition boek van 70-347 staan ook zaken als TEAMS en StaffHub. Succes, het is een mooie cursus.
Dank! Zal het bekijken maar klinkt goed.

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:19

mr.DJ95

Boost!

Zoals hierboven gepost:
quote:
HKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

- Exam ref boeken
- Youtube,edx.org,cybrary etc
- Online labs, home labs, (Virtuele machines)
- Microsoft technet
- Demo omgevingen (Azure)
- praktijk ervaring
- training volgen bij een training club
quote:
JustinoFTW schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:30:
Hallo allemaal,
Ik ga mij momenteel richten op MCSA en wil dus beginnen met 70-740.

Nu heb ik de CBT Nuggets van 70-740 maar wil hiernaast ook een boek (en/of eventueel nog meer om zo goed mogelijk voor te bereiden)
Start post heeft het over de MS Press en Sybex. De MS Press van 70-740 kom ik niet tegen op de Exam Ref na. Dus gok dat ik voor de Sybex ga.

Enig idee wat ik er eventueel nog meer bij kan pakken los van Praktijk ervaring en een VM omgeving die momenteel draait?

Mvg Justin
Ik leer voornamelijk met dit boek: https://www.bol.com/nl/p/...zWcVpAmw.1.2.ProductTitle
De trainings website Pluralsight en alles 1 op 1 nabouwen (thuislab) zoals ze vertellen in het boek en in de video's

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

• musiman
@daniellook Gefeliciteerd!

Mijn cursisten zijn vandaag met belachelijk hoge scores geslaagd voor de 70-743. Een 100% score, gelukkig. Ik ben zelf ook altijd gespannen of mijn cursisten slagen of niet.

Make music, not war

• Rick13
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:34
@musiman Ik jouw wel van een uitdaging & ik vind het leuk om deze stof te leren. Dat maakt het ook een stuk makkelijker als je interesse er ligt.
Dan ga ik hiervoor. Van de week even uitzoeken welk nummer ik precies nodig heb & welk studie materiaal. Ik ben blij met je hulp.

• daniellook
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-03 09:32
quote:
musiman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:20:
@daniellook De 70-741 wordt inderdaad als pittig ervaren.

Schrik niet van het onderwerp Software Defined Networking. Dit is een bijzonder complex design, waar gelukkig scripts voor te downloaden zijn om het op te kunnen zetten. Onthoud voor het examen: iedere pc die dezelfde NVGRE waarde heeft, kan met elkaar communiceren.

DNS is van oudsher een groot onderwerp en best lastig.

VPN, DirectAccess en aanverwante onderwerpen zijn ook pittig.

IPv4 subnetting vindt men over het algemeen ook lastig. Meestal krijg je daar niet heel veel van op het examen. Mocht je moeite hebben met subnetting, dan kan ik jou via een PM wel wat zelfbedachte oefenvragen sturen en jouw antwoorden nakijken. :)

IPv6 is nog steeds nieuw (ook al bestaat het al héél lang), waardoor het een ver-van-mijn-bed-show onderwerp is. Gezien het feit dat IPv6 in de toekomst (zeker op internet) de vervanger zal zijn van IPv4, is het raadzaam om goed hier in te duiken.
Ik vind deze boeken echt heel leuk. Allerlei onderwerpen en technologieën waarmee ik ervaring in op heb gedaan, worden tot in de detail uitgelegd.

Ik ben de komende 4 weken bezig met het boek, en dan zal ik je nog wel even een PM sturen.

Bedankt voor de info, wordt lekker knokken!

• remonhendriksen
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-02 08:16
Gonadan schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:20:
Hoe 'zwaar' zijn de examen van Microsoft eigenlijk? Ik heb zelf een training voor 70-761 gedaan via Mycademy (eigenlijk gewoon Skillsoft filmpjes) en dan kijk je dus video en maakt daar tests over.
Het proefexamen moet ik nog doen, en ze hebben ook nog iets van LiveLabs wat een soort online knutselomgeving lijkt te zijn.

Ik vraag mij af of het afronden van zo'n cursus en het (goed) maken van het proefexamen voldoende voorbereiding zou zijn voor een examen. Bij dit onderwerp maak ik mij niet zo'n zorgen aangezien het gewoon basis SQL-kennis is. Dat heb ik sowieso wel door jaren gebruik.
Maar ik ga ook nog andere onderwerpen doen die wellicht meer onbekend zijn en ben dan wel benieuwd hoe zwaar die examens zijn. Of verschilt dat ook nog heel erg per onderwerp?
Als je de training hebt gevolgd (theorie), de lesstof in het livelab hebt opgepakt (theorie toepassen in de praktijk) en vervolgens het proefexamen ruim voldoende maakt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Het proefexamen is wel echt belangrijk in deze.

De Skillsoft courses zijn gewoon erg goed, terwijl de proefexamens van Transcender zijn en in mijn ogen beter zijn dan die van bijvoorbeeld MeaserUp.

• paella
Er zijn nieuwe Azure examens/certs:

https://www.microsoft.com...se-new-certification.aspx

En de codes voor de 33 euro beta examens vind je voor de Solution Architect track hier:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375157

en voor de Developer track hier:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375155

beta's voor de Azure Administrator track zijn al geweest en ik hoop dat ze binnenkort de scores vrijgeven (want volgens mij is ie nu live?)

[Voor 14% gewijzigd door paella op 25-09-2018 12:17]

• paella
346 en 347 gaan eruit volgend jaar:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375158

en worden vervangen door MS-100 & MS-101 die op dit moment nog niet bestaan

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Bizar eigenlijk dat de stof van een onderwerp gewoon kan veranderen terwijl het wel hetzelfde examen genoemd wordt. Dan zou je bijna kunnen denken dat je een waardeoordeel kunt hangen aan wanneer iemand precies zo'n O365 MSCA gehaald heeft. 8)7

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• musiman
Gonadan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:46:
Bizar eigenlijk dat de stof van een onderwerp gewoon kan veranderen terwijl het wel hetzelfde examen genoemd wordt. Dan zou je bijna kunnen denken dat je een waardeoordeel kunt hangen aan wanneer iemand precies zo'n O365 MSCA gehaald heeft. 8)7
Ik snap wat je bedoelt, maar toch ben ik blij dat de examens redelijk actueel blijven. Nog steeds verneem ik dat er vragen in zitten die verouderd zijn, maar Microsoft vernieuwt de set met vragen regelmatig. Anders zou ik echt niet weten wat ik de cursisten moet leren.
Aan de andere kant is het voor mij (en de examenkandidaten) ook lastig wanneer ik in de training vertel: deze optie kon eerst niet, maar sinds april dit jaar wel. Welk antwoord je op het examen moet geven? Geen idee. Er zijn namelijk examenvragen bij mij bekend van opties die, toen die vraag in de examens kwam, niet mogelijk waren, maar sinds begin dit jaar wél. Dat maakt het ook weer moeilijk om zo'n examen te maken.

@Arunia Je kunt het ook met zelfstudie doen. Wanneer je mij een PB stuurt, dan kan ik jou wel een boek adviseren en andere tips geven. Dan kun je tegen de werkgever zeggen: in privé tijd ben ik al bezig met de certificering, want ik wil graag vooruit. Precies wat @Gonadan hieronder zegt, daar ben ik het ook 100% mee eens.

[Voor 12% gewijzigd door musiman op 02-10-2018 10:56]

Make music, not war

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Arunia wellicht wat off-topic maar klinkt alsof je voor jezelf moet gaan opkomen. Sta op en zeg dat je dat wilt bereiken en bereid bent de missende kennis op te doen en certificaten te behalen als dat nodig is. Ambitie wordt meestal ook gewaardeerd en als jij goede reden geeft om te geloven dat je de missende kennis snel oppakt zie ik niet in waarom je niet serieus genomen zou worden. Gewoon lekker proberen. :)

@musiman dat ze bij willen blijven vind ik heel goed. Daarom ben ik altijd voorstander van die bijspijkerexamens voor nieuwe versies. Ik vind echter wel dat zoals je het nu schetst voor O365 dat het te veel van willekeur af hangt. Daar zouden ze dan in mijn ogen beter een jaartal aan hangen. Dat je nu bijvoorbeeld opnieuw kunt bijspijkeren voor de 2018 features.

[Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 02-10-2018 10:56]

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:33
@Gonadan Dank je. Dat is ook inderdaad zo. Nadeel van lange tijd in een verdomhoekje gezeten te hebben is dat je ook niet perse in de picture staat op de afdeling. Alhoewel nu zit ik er wel en weten mensen me wel te vinden.
Heb ook al enkele maanden geleden aangegeven zowel bij het afdelingshoofd, daar het hoofd van, mijn direct leidinggevende toentertijd en mijn huidige direct leidinggevende (die gaat over beide servicedesks) dat ik interesse daar in had. Het afdelingshoofd (degene die gaat over de FAB's zeg maar) gaf toen aan dat er een vacature komt waar uiteraard op gesolliciteerd moet worden. Begint al met een CV. Nadeel van zolang bij een bedrijf te blijven hangen, is dat je eigenlijk niet meer weet waar en wanneer je ergens anders hebt gewerkt. Maar die ervaring is ook minder van belang heb ik zo het idee. Was namelijk vooral administratief.

Ga nog even kijken hoe en wat. Probleem is dat ik makkelijker via mail uit mijn woorden kom dan een gesprek aan gaan. Ook inherent aan mijn persoonlijkheid. Het is ook weer niet dat ik nooit wat zeg, in tegendeel, maar dit soort dingen maal ik gewoon teveel mee.

Voordeel is wel dat IT me iig goed ligt. Alleen te weinig mee gedaan of uitgebreid.

Heb wel een account bij MS eLearning. Wellicht dat dat de handigere oplossing is. Volgens mij lopen de prijzen niet echt heel ver uit een.

@musiman Ik ga je voorstel iig even onthouden. Ga zo nog even kenbaar maken bij het hoofd wat ik wil. Uiteraard zitten diegenen er nooit.

[Voor 9% gewijzigd door Arunia op 02-10-2018 11:06]

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• shadowman12
  • Laatst online: 22:29
Ik heb een uitnodiging gekregen om in Redmond op de Microsoft campus deel te nemen aan een sessie(Job Task Analysis (JTA)) voor nieuwe Azure examens, wordt trouwens helemaal vergoed zoals ik het lees.Ze hebben om mijn CV gevraagd, benieuwd wat er uit gaat komen. Wordt ook best redelijk betaald:
Project Payment Details
Pay: $800 per day ($4,000 for a five day session) plus reasonable travel/hotel/meal reimbursement if not local

[Voor 51% gewijzigd door shadowman12 op 03-10-2018 18:35]

Assumption is the mother of all fuck ups

• paella
Ja, blijkbaar publiek toegangelijk. :-)

Sinds vandaag zijn ook de resultaten van AZ-100 & AZ-101 beschikbaar (om Azure Administrator Associate te worden).

Waar ik hoopte dat ik 1 van de 2 zou halen, heb ik ze gewoon allebei gehaald! (waarvan 1 met precies genoeg punten: 700). Ik mag me nu dus ook Azure Administrator Associate noemen. Ik ben niet veel met Azure bezig, wel af en toe met een trial aan het spelen. Maar ik had wel mijn AWS Associate + Security Specialty examens gehaald eerder dit jaar en in de basis gaat dat over hetzelfde. ;-) En ik heb bijna 20 jaar Microsoft ervaring van NT tot nu.

Over 3 weken staan de Azure Solutions Architect Associate beta's gepland. Hopen dat dat net zo goed gaat. :-D

• shadowman12
musiman schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:31:
[...]

Ik kan morgen denk ik wel even de volledige inhoudsopgave pm'men.
Ik denk dat ik eerst maar ga voor MCSE: Cloud Platform and Infrastructure en daarna wel ever verder zien. Mijn werkgever stelt geen eisen qua certs aan mij op moment, dus ja, het is voor de leuk nu om bij te blijven.

.

[Voor 42% gewijzigd door shadowman12 op 04-10-2018 19:59]

• musiman
shadowman12 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:43:
[...]

Maar dan snap ik het niet meer, in de lijst van MCSE: Cloud Platform and Infrastructure staat dat je 70-413 and 70-414 kan doen om de titel te behalen? Die zou ik dan toch gewoon weer kunnen doen?
Neen. Dat is enkel voor de mensen die nog geen 70-413 of 70-414 gehaald hebben.

Hetzelfde geldt voor MCSE Productivity.
Wanneer je een Exchange 2016 examen hebt gedaan (en gehaald), dan ben je met jouw MCSA ook MCSE Productivity. Wil je het jaar erop wederom MCSE Productivity 2019 worden, dan mag je niet opnieuw de Exchange 2016 doen, maar moet het Sharepoint of Skype for Business zijn. Dit vind ik zeer vreemd. Stel, je bent een Exchange expert en wil ieder jaar jouw MCSE voor dat jaar behalen, dan moet je ineens ook Sharepoint of Skype for Business gaan leren. Rare jongens, die Microsoft gasten.

Make music, not war

• paella
shadowman12 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Heb eerder beta dingen gedaan voor MSFT en sta een op een lijst van een vendor die voor Microsoft mensen zoekt voor de cursusontwikkeling en/of examenontwikkeling, wordt af en toe is benaderd. Maar als ze me benaderen moet ik altijd wel een CV opsturen en die wordt dan door Learning gescreend of het matcht met wat ze zoeken. Wordt ook wel is benaderd via die SME database.
Ik heb ook diverse beta's gedaan (op 1 na tot nu toe altijd in 1x gehaald :-)), maar die uitnodiging die jij hebt gekregen helaas nooit. Hoe kom ik op /die/ lijst? :-)

• musiman
HKLM_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:47:
Lijk mij ook wel gaaf, ik heb vanuit de database nog nooit een uitnodiging gehad voor een beta helaas :/ Lijk mij sowieso leuk om MCT te worden ergens :P
Het zijn van MCT'er is echt super leuk. Wat is er namelijk leuker dan de hele dag vertellen over je hobby?

Hier zijn de eisen:

Requirements
The MCT program is for educators around the world who actively deliver training on Microsoft technologies. If you possess a qualifying certification or qualification, and you are passionate about delivering training on Microsoft technologies, we encourage you to consider applying.

For detailed information regarding MCT program requirements, review the MCT Program Guide and MCT Program Agreement in the Application process section of this page.

MCT program entry requirements
Possess a current Microsoft Certification or qualification eligible for the MCT program.
Demonstrate instructional skills verified by one of the following:
Instructional Skills Certification:
CEGOS Group
CompTIA CTT+
Essential Educate Trainer (internal Microsoft certification)
Friesen Kaye and Associates
Global Knowledge Instructional Skills Certification
Gopas
IAMCT Approved Technical Trainer (IAMCT ATT)
IPM (Institut für Personalberatung und Managemententwicklung)
Learning and Performance Institute Trainer Performance Monitoring and Assessment (TPMA)
Learning Tree Train the Trainer Program
Marcom Deli
Microsoft Certified Trainer Instructional Skills Certification (MCT-ISC)
Netcom Learning Instructional Skills Certification
New Horizons Instructional Skills Certification
PrepMasters USA
Sinerji Egitim
Provide reference supporting at least one year of instructional experience
Note To renew as an MCT, you must meet the MCT program renewal requirements by your anniversary date.

Current Microsoft Certifications and qualifications eligible for the MCT program

Microsoft Certifications

Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA): BI Reporting, Cloud Platform, Data Engineering with Azure, Linux on Azure, Machine Learning, Microsoft Dynamics 365, Microsoft Dynamics 365 for Operations, Office 365, SQL 2016 BI Development, SQL 2016 Database Administration, SQL 2016 Database Development, SQL Server 2012/2014, Universal Windows Platform, Web Applications, Windows 10, Windows Server 2012, or Windows Server 2016
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE): Business Applications, Cloud Platform and Infrastructure, Data Management and Analytics, Mobility, Productivity
Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD): App Builder
Dynamics CRM Dynamics Technical - Understand the requirements associated with each Microsoft Dynamics qualification and certification.
Microsoft Office Specialist (MOS): Master 2016, Master 2013, Expert Excel 2016, Expert Excel 2013, Expert Word 2016, or Expert Word 2013
Note Microsoft Certifications and qualifications eligible for the MCT program are subject to change.

Make music, not war

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:41

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Tuesday 9 October 2018 @ 11:09:
[...]

Jij bent denk ik ook wat langer onderweg :P ik zit in mijn 6de jaar qua echte werkervaring in de IT.
Naja zien het wel, komt het zou het leuk zijn. Komt het niet ook goed ik heb de tijd :+
Ohw..ik ben net m'n 21ste jaar voorbij :+ Maar eerste 10 jaar erg weinig examens gedaan hoor. Het gros eigenlijk vanaf de Windows Vista examens gedaan...90% in beta ook...

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:03:
Graag wil ik de volgende certificaten gaan halen: Windows 10 70-697 / 70-698. Iemand tips waar ik deze examens op een legale manier eventueel met korting kan doen?

Bij voorbaat dank!
Je kan de examens alleen bij pearson vue testcentra doen in nederland. De prijs is 165,- soms heb je korting als je al een examen hebt gedaan vanuit mirosoft maar dat is niet altijd.

Hier heb je een lijst van de centra’s
https://wsr.pearsonvue.co...OFT?conversationId=400634

Ik heb zelf wel goede ervaring met computrain in zowel amsterdam als utrecht.

[Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2018 22:25]

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Grifoendor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:08:
[...]

Top, had ik zelf inderdaad ook al gevonden!

Heb je toevallig ook ervaring met het online maken van de examens? Zo ja, wat vond je prettiger?
Nee daar heb ik geen ervaring mee, maar dat lijkt me ook niks je miet volgens mij aan best wat eisen voldoen.

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:03
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met het online maken van de examens? Zo ja, wat vond je prettiger?
Ik heb vorige week voor 70-741 thuis een examen gedaan en ik zou niet anders meer willen.
Je moet inderdaad wel aan wat eisen voldoen. Ik moest namelijk met de camera mijn hele werkplek in 360 laten zien. Het plafond, de vloer, onder het bureau, monitoren lostrekken etc.

Het wordt wel prima uitgelegd door de agent van PearsonVue.

Oja en ik had 70-741 gehaald. Nu op naar 70-742 :)

• musiman
remonhendriksen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:01:
Wat vinden jullie van de plannen van Microsoft om weer hun hele certificering/examen structuur op de schop te gooien? En heeft iemand een steengoed artikel/overzicht van deze wijzigingen?:)
Volgende week ben ik aanwezig op de Global MCT Summit in Duitsland. Ik hoop daar wat meer duidelijkheid te krijgen en hier te melden, mits er geen NDA aan gekoppeld is.

Make music, not war

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:22
[...]

Ik vind het zelf niet heel relaxt omdat iemand je de hele tijd bekijkt en je niet kan zien wie dat is. Maar dat is persoonlijk I guess. Wel twee keer op die manier examen gedaan trouwens.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
musiman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:13:
[...]

Volgende week ben ik aanwezig op de Global MCT Summit in Duitsland. Ik hoop daar wat meer duidelijkheid te krijgen en hier te melden, mits er geen NDA aan gekoppeld is.
Veel plezier, ik ben benieuwd naar de Server 2019 examens :)

• paella
o_obi schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:40:
[...]

Werkzaamheden zijn heel divers. Ben dagelijks bezig met inrichten & beheer van Exchange, SRV 2012/2016 on prem i.c.m. Hyper-V, O365 omgevingen (nog niet met Azure AD gewerkt). Omdat het zo divers is en het landschap aan certificaten zo breed, vraag ik me af wat het meest interessant is voor toekomstige werkgevers. Ben semi-tevreden bij mijn huidige werkgever, doorgroei mogelijkheden zijn beperkt, waardoor ik mogelijk over een jaar of 2 naar iets anders op zoek ga.
In het algemeen gaat langzaamaan heel veel naar de cloud. Er zal vast altijd wel een deel on-prem overblijven. Als je nu begint met certs heb je over een X aantal jaar ze "allemaal". :-)

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:28

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Ik het één keer noodgedwongen moeten doen en vond het dramatisch.

Het "toelatingsproces" (laten zien van de ruimte via de webcam, installatie en controle van je pc met een app, controle van je id-gegevens) duurt bijna een half uur. Dat is op zich nog niet zo'n ramp, grootste uitdaging is dat het niet is toegestaan om pen en papier te gebruiken.

Normaal schrijf en werk ik vaak even een tekeningetje uit over een vraag (zeker bij wat grotere cases), of ik maak wat aantekeningen. En dat mag dus niet. Toevalig had ik toen met mijn Enterprise Voice examen, waarbij door middel van normalisatie voice-routes uitgerekend moeten worden. Ik kan je vertellen dat dit niet eenvoudig is, als dat allemaal uit het hoofd moet gebeuren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• musiman
o_obi schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:40:
[...]

Werkzaamheden zijn heel divers. Ben dagelijks bezig met inrichten & beheer van Exchange, SRV 2012/2016 on prem i.c.m. Hyper-V, O365 omgevingen (nog niet met Azure AD gewerkt). Omdat het zo divers is en het landschap aan certificaten zo breed, vraag ik me af wat het meest interessant is voor toekomstige werkgevers. Ben semi-tevreden bij mijn huidige werkgever, doorgroei mogelijkheden zijn beperkt, waardoor ik mogelijk over een jaar of 2 naar iets anders op zoek ga.
Je zou kunnen gaan voor certificering op het gebied waar je nu al ervaring in hebt. Dat kost jou daartoe minder energie dan een certificering van iets waar je geen ervaring mee hebt.
Daar komt nog bij, dat je nu wel kunt gaan voor bijvoorbeeld Azure certificering, maar wanneer je daar bij je huidige werkgever niks mee doet, dan verloopt jouw kennis snel (de cloud is hyper veranderlijk, steeds nieuwe features of soms compleet andere interfaces) en omdat je er niks mee doet, vergeet je ook zeer snel het geleerde. Wat heeft zo'n certificering dan nog voor waarde?
Wanneer je binnen jouw huidige expertise de juiste certificaten behaalt, dan kun je dat richting huidige, maar vooral nieuwe werkgever tonen: jij zorgt ervoor dat je jouw kennis en ervaring up-to-date houdt.
Tegen de tijd dat je echt van baan wil wijzigen, weet je misschien meer in wat voor richting jij wil gaan en zou je daarin kunnen verdiepen.

Dat is mijn advies.

Make music, not war

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
HKLM_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Zoals ik het zie moet je beide halen volgens je profiel. Probeer het voor je te vinden maar die sites van microsoft zijn veranderd en niet beter eigenlijk :P
Eens, het is echt zo onduidelijk als wat.

"Vroeger" kon je heel makkelijk doorklikken per examen wat je er voor nodig had en wat de vervolg examens waren.
Ook was er toen een poster waarop je de basis examens kon zien.

EDIT:
Wat ik nu zelf tegen kom is omdat Win8 examen/titel "retired" is je beide Windows 10 examens moet behalen en er geen upgrade mogelijkheid meer is.

[Voor 13% gewijzigd door TerrorSource op 23-10-2018 14:56]

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Ruudox schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:30:
Heeft iemand hier tips om te beginnen met SQL Certificereing?
Ik mag een sql certificaat halen vanuit mijn werk.

met welke kan ik het beste beginnen?
70-761 Querying Data with Transact-SQL zat ik zefl aan te denken.
70-761 Developing SQL Databases

Heb nog niet veel ervaring met sql (leer zo nu en dan spelende wijs wat)

of zijn er betere certificaten met betrekkeing tot sql waar ik mee kan beginnen?
alvast bedankt.
In welke hoek van SQL zit je met je werk?

Misschien is beginnen met de basis wat. Microsoft heeft buiten de MCSA etc ook MTA certificering en die beginnen echt bij de basis.

voor SQL: Exam 98-364 - Database Fundamentals

Is best makkelijk te halen qua tijd en kan je daarna met een mooie basis verder naar een hoger level.

Wil je toch voor je MCSA gaan en zit je in de infra hoek dan heb je ook nog: MCSA SQL 2016 Database Administration

Administering a SQL Database Infrastructure
Provisioning SQL Databases

Maar als je in de Development hoek zit kan je beter gaan voor MCSA: SQL 2016 Database Development

Querying Data with Transact-SQL
Developing SQL Databases

Ga je meer richting BI dan kan je BI Reporting nog overwegen.

Heb je de smaak helemaal te pakken dan kan je na MCSA nog gaan voor MCSE en heb je de keuze uit 13 examens die betrekking hebben tot SQL achtige zaken :P MCSE: Data Management and Analytics

Er is keuze teveel / genoeg, je moet alleen voor jezelf bepalen wat je wilt leren en waar je het meeste aan hebt. Wil je de MCSA titel dan moet je twee examens doen. Wil je daarna MCSE dan kan dit met 1 examen.

[Voor 47% gewijzigd door HKLM_ op 24-10-2018 12:06]

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:45
Heel erg bedankt ik ga denk ik beginnen met
Exam 98-364 - Database Fundamentals of Administering a SQL Database Infrastructure

aangezien ik meer in de infra hoek zit

• remonhendriksen
Zijn jullie bekend met deze gratis oplossing: https://www.getazureready.com/? Het lijkt erop dat het MOC materiaal is zoals het uitgelegd wordt en hoe het eruit ziet.
de hoofdstukken zijn afzonderlijk van elkaar te volgen en bestaan uit leesvoer en videomateriaal. Wanneer je een training bijna af hebt krijg je een eindtoets.
Wanneer je de eindtoets haalt kun je je certificaat ophalen echter dien je hier nog wel een vouchercode in te voeren.

• tweaker2010
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 29-03 22:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S8

HKLM_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:21:
Hoe zit het eigenlijk met de MCSA certificaten van MCSA en office 365 deze zijn in ontwikkeling en blijven veranderen. Mijn MCSA 10 certificaat is over drie jaar wel aardig achterhaald :P Zou mooi zijn als daar een soort upgrade path voor komt.
O365 is inmiddels al aangepast. Oude examens kun je niet meer doen maar oude MSCA O365 blijft wel geldig dacht ik. Voor W10 is er voorlopig niets aan de hand. Het enige wat Microsoft doet is vragen aanpassen in hun W10 examens. De basis van W10 blijft hetzelfde en enkel voor wat minor grafische aanpassingen gaat Microsoft geen nieuwe lesstof ontwikkelen.

• daniellook
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-03 09:32
Vorige week woensdag heb ik de 70-741 (Networking with Server 2016) weten te behalen. Vergeleken met de 70-740 was deze echt ontzettend moeilijk.

Desondanks ontzettend blij dat het gelukt is. Nog eentje en dan ben ik MCSA :)

• shadowman12
racoon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:11:
Ik wil binnenkort mijn Office 365 certificering gaan halen, is het handig te wachten tot de nieuwe certificeringen er zijn of nu mcsa Office 365 gaan doen?
De beta examens voor de nieuwe Office365 examens lopen nu volgens mij, dus dan kun je ze met 80% korting doen in de nieuwe stijl (tot voorkort was dat gratis, maar nu volgens mij veranderd naar korting)

Calling All Microsoft 365 Enterprise Administrators: Take Our New Beta Exams MS-100 & MS-101!

[Voor 8% gewijzigd door shadowman12 op 13-11-2018 20:22]

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rudi Vader schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:36:
[...]

Maakt de borst maar nat. Kan het nog erger dan dubbele ontkenningen, 2 antwoorden goed maar 1 is de beste en dingen waar je makkelijk overheen kan lezen (pc1 zit in ou2, pc2 zit in ou1, heel verhaal over ou's, dan de vraag over de pc stellen en uiteraard staat het bijna goed antwoord met de verkeerde pc er ook tussen).
Daarom lees ik altijd eerst de vraag i.p.v. het verhaal. Scheelt je onnodige info filteren en levert ook nog eens tijdswinst op. :)

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• paella
Hoe langer het verhaal, hoe belangrijker het is eerst de vraag te lezen. :-)

• paella
70-695: Deploying Windows Desktops and Enterprise Applications.
Wordt vervangen door de role-based examens: MD-100: Windows 10 en MD-101: Managing Modern Desktops.
Beta examens zijn gepland voor eind 2018.
70-697: Configuring Windows Devices.
Wordt vervangen door de role-based examens: MD-100: Windows 10 en MD-101: Managing Modern Desktops.
70-698: Installing and Configuring Windows 10.

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375158

[Voor 6% gewijzigd door paella op 20-11-2018 10:12]

• Beneveerg
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:41
Zijn die nieuwe Office365 examens interessant voor de mensen die al MCSA Office365 hebben (de 70-346 en 70-347)

Het leven is te kort om te testen - Gratis BTC? http://www.cryptoles.nl/gratis-geld/50-gratis-bitcoin/

• knightvision
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:17

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

HKLM_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:42:
[...]

Nano server is niet meer ondersteund in de huidige versie door Microsoft en gaat verder als container OS-image.
Heeft dit met Containers te maken en dat dit het hele Nano gebeuren vervangt ? edit: ik lees je geupdate comment nu :)

2. Het Nano installeren en configureren zal bij bedrijven dus niet meer gedaan worden?

[Voor 5% gewijzigd door knightvision op 27-11-2018 16:46]

My Hardrocking iRacing Profile

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
knightvision schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:45:
[...]

Heeft dit met Containers te maken en dat dit het hele Nano gebeuren vervangt ?

2. Het Nano installeren en configureren zal bij bedrijven dus niet meer gedaan worden?
Yes hij is er alleen nog in container OS-image formaat en niet meer op de oude manier. Wel zuur als je hier veel tijd in hebt gestoken :/

[Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 27-11-2018 16:47]

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:10

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

MS-100 in beta inmiddels gedaan. Ik wil niets inhoudelijk zeggen, maar net als met Office 365 is het examen nog steeds 'alligned' met een Microsoft dienst, in dit geval Microsoft 365. Vergeet alles wat ze zeggen over allignment met job roles en dergelijke, het zijn gewoon dezelfde examens maar nu over nog meer verschillende technologieën. De kans dat je dus vragen krijgt over iets waar je in je werk nog nooit mee te maken gehad wordt nu echt heel reëel.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• paella
Jazzy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:56:
MS-100 in beta inmiddels gedaan. Ik wil niets inhoudelijk zeggen, maar net als met Office 365 is het examen nog steeds 'alligned' met een Microsoft dienst, in dit geval Microsoft 365. Vergeet alles wat ze zeggen over allignment met job roles en dergelijke, het zijn gewoon dezelfde examens maar nu over nog meer verschillende technologieën. De kans dat je dus vragen krijgt over iets waar je in je werk nog nooit mee te maken gehad wordt nu echt heel reëel.
Heb 100 en 101 voor 13 december staan. Ben benieuwd... de getazureready.com cursusmodules voor 100 vond ik makkelijk, die voor 101 al iets lastiger. Zal wel te maken hebben met het feit dat de stof van 100 bekender bij mij is dan 101. :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• paella
Twee nieuwe fundamentals certificeringen/examens:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375177

Azure Fundamentals
M365 Fundamentals

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:10

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

paella schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:19:
[...]

Heb 100 en 101 voor 13 december staan. Ben benieuwd... de getazureready.com cursusmodules voor 100 vond ik makkelijk, die voor 101 al iets lastiger. Zal wel te maken hebben met het feit dat de stof van 100 bekender bij mij is dan 101. :-)
Bedankt voor de tip, ik was niet bekend met die site.

Voor wie het ook nog niet wist, op https://www.getazureready.com/ staat prima (gratis) cursusmateriaal voor een heel aantal Azure, Windows Server en Microsoft 365. Waaronder dus voor MS-100 en MS-101.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-04 11:48
Vanmorgen eindelijk geslaagd voor 70-697 met 729 punten *O*

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Vandaag de 70-744 gedaan en geslaagd met 836.

Viel me goed mee, weinig powershell commands en verder redelijk veel “gezond verstand”-vragen. Met goed beredeneren kom je ook zonder diepe technische kennis een heel eind. Alleen daarmee redt je het echter niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• paella
Spoiler schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:30:
[...]

Oke, bedankt voor de toelichting... echter ben ik het nu wel een beetje kwijt wat handig is om te doen nu... Zal ik de Beta mee gaan pakken of het "oude" pad vervolgen... Iemand tips als je je richting de O365/Azure kant op wil gaan...
Ik zou de beta zeker doen ook omdat ie maar 33 euro is. Modern Desktop is óók O365/Azure namelijk.

En _HKLM: ja, met MCSA Windows 10 heb je inderdaad al 698, maar daarmee met je dus nog niet "Microsoft Certified: Modern Desktop Administrator Associate". Die vereist MD-101 + (MD-100 of 70-698). Zo begrijp ik het tenminste. Dat je "Microsoft Certified: Modern Desktop Administrator Associate" niet cadeau krijgt als je al MCSA Windows 10 bent zal vast goede redenen hebben.

[Voor 29% gewijzigd door paella op 04-12-2018 12:42]

• paella
Ik was niet helemaal duidelijk lees ik nu. :) ik heb MCSA 2012 en 2016 allebei. Daarnaast heb ik al elective 413, 414 en 744. Krijg ik dan automatisch MCSE: Core Infrastructure of moet ik in 2019 echt een elective halen?

Die Enterprise Administrator Expert is wel een grote... daar moet je best wat examens / associate certs voor halen:

https://borntolearn.mslea...dimage1543872964590v1.png

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:32

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Zojuist MD-100 gedaan. Is goed te doen zonder leren.
Morgen MD-101 doen :)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
sgouman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:53:
[...]

Oke.

Wat zou jij dan nog aanraden om nog meer te doen? behalve de filmpjes
Labs opdrachten maken zodat je er feeling mee hebt. Heb je een video over dns gezien maak dan hetgeen wat in de video zit na in je lab omgeving.

[Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 12-12-2018 18:57]

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Dongel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:13:
[...]

Momenteel servicedesk maar ik wil doorgroeien naar systeembeheer
Dan is mcsa 2016 wel een goede optie om te gaan doen inderdaad. Daarna hoef je voor bijvoorbeeld de nieuwe mcse core infrastructure (januari2019) maar 1 examen te doen voor je mcse.

[Voor 18% gewijzigd door HKLM_ op 13-12-2018 19:16]

• paella
https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375182

The Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert certification validates your skills and experience in the modern workplaces and helps you to further streamline the way your users interact with technology. To earn this certification, you must earn one of our new associate-level workload certifications [Modern Desktop Administrator, Teamwork Administrator (coming soon), Security Administrator (coming soon), or Messaging Administrator (coming soon)], as well as pass Exam MS-100: Microsoft 365 Identity and Services AND Exam MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security.

Do you have your MCSE: Productivity certification? If so, this meets the workload requirement! You only need to pass Exam MS-100: Microsoft 365 Identity and Services AND Exam MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security to earn your Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert.

• AEZscf
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-04 22:12
Vandaag geslaagd voor 70-744 met 904 punten. Was goed te doen maar moet zeggen dat er ook wel wat uren aan voorbereiding in gezeten hebben. Kreeg vanmiddag ook al een mail van Microsoft en hij is inmiddels ook zichtbaar op mijn transcript. Nu was ik ook in de veronderstelling dat ik hiermee in aanmerking kwam voor MCSE: Cloud Platform and Infrastructure. Dit i.c.m. mijn MCSA Server 2016. Dit staat echter nog niet op mijn transcript vermeld. Zie ik iets over het hoofd of duurt dit gewoon even?

• shadowman12
Announced Today: Changes to Azure Developer Associate certification path.
AZ-200 - Retired
AZ-201 - Retired
AZ-202 - transition exam - Retired

New Exam: AZ-203 - Developing Solutions for Microsoft Coming Jan 3rd https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375185

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:03
Vandaag 70-742 behaald en daarmee MCSA :) Nu door met MCSE

• MGB-hero
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:24
RPHN schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:29:
Vandaag 70-742 behaald en daarmee MCSA :) Nu door met MCSE
Gefeliciteerd, al een keuze gemaakt welke je gaat doen voor MCSE?

Zelf vandaag 70-742 gedaan en gehaald (9**). Zaten wel veel rare vragen tussen.

Staat ook op mijn certificaat Microsoft Certified Solutions Associate: Windows Server 2016 Charter Member
Is dat iets nieuws? Dacht je dat alleen kreeg als je heel snel na uitkomen het examen haalde?

• shadowman12
Mijn eerste doel voor het nieuwe jaar is denk ik om de nieuwe Azure Administrator AZ-100 en AZ-101 te halen,omdat ik een Cloud Engineer rol heb geaccepteerd, en daarna als het goed uitkomt MCSE Core Infrastructure.

• shadowman12
Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:49:
Net 70-346 gehaald! Beetje matige score, 752 maar damn ben zo blij. Nu direct verder met 70-347.

Heb 4 oefenexamens echt goed geleerd en de video's van Lynda.com en Scolar maar kwam toch aardig wat terminilogie tegen die ik nog nooit had gehoord, best bijzonder.

Nu deze cursus gekocht *knip* i.c.m. Lynda.com. 70-347 schijnt veel pittiger te zijn dus deze nog beter voorbereiden.

Edit: Laat dramatische reviews omtrent testking.com dus die schaf ik toch maar niet aan. Weet iemand een vergelijkbare site? Ben opzoek naar vragen/software om te materie goed te snappen.
MeasureUp, en daarbij maakt Testking illegale oefenexamens, zogenaamde braindumps. Een andere optie is als je een officieel Microsoft boek koopt staan daar vaak ook al wat vragen in om mee te oefenen.

[Voor 3% gewijzigd door JackSparrow op 09-01-2019 00:44]

• shadowman12
Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Wel bijzonder dat de meeste review sites zo negatief zijn, https://bobmckay.com/i-t-...platform-learning-locker/

Misschien hebben ze niet goed geleerd :)
Omdat ze nooit 100% overeenkomen, er worden steeds nieuwe vragen toegevoegd,omdat Microsoft ook wel weet wat er gebeurt, en daardoor braindumps probeert te ontmoedigen,omdat je eigenlijk het examen uit je hoofd probeert te leren en het dan de vraag is of je de echt skills bezit waar het examen op test.

• shadowman12
Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Mee eens, gelukkig ben ik al lid van Lynda.com Vind dat ze de materie goed uitleggen. Enig minpuntje is dat je niet super goed op een bepaald gebied kan zoeken mocht je hierin willen verdiepen.
Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van Pluralsight. Het voordeel daarvan vindt ik dat ze real world cases proberen te maken en die uitdiepen, dus ze gaan ook net iets verder dan je examen, daar heb je in je werk ook wat aan.

[Voor 18% gewijzigd door shadowman12 op 08-01-2019 17:03]

• Arunia
De tijd is aangebroken. Heb er al eerder naar zitten kijken, maar heb pas op een functie gesolliciteerd en niet gekozen. Had al plannen om een opleiding te gaan doen om hier weg te gaan omdat het een gebed zonder eind wordt.

Mijn keuze is gevallen op MCSA O365 (de twee certificaten). Krijg 50% vergoed van mijn huidige werkgever ongeacht of ik blijf of niet. Blijft even een bak geld, maar goed. Het is het waard. Je kunt ook nauwelijks in termijnen betalen. Logisch ook voor een cursus van 5 dagen. :P
Heb wel gezien dat er nog meer cursussen zijn omtrent O365, maar dat moet ik later gewoon even bekijken.
Ik denk dat ik het bedrijf van @musiman eens ga contacten voor een offerte met en zonder overnachting (even kijken wat dat kost en waar ze ook al weer precies zitten). Heb daar namelijk wel een goed gevoel over, misschien niet helemaal correct tegenover andere instanties. Gevoel is voor mij ook belangrijk.
Wil uiteindelijk ook nog wel een cursus/opleiding Functioneel Applicatiebeheer gaan doen.

Heb wel even zitten kijken naar MCSA Windows server, maar twijfel of ik dat als beroep de rest van mijn leven wil doen. En ook meteen een heel stuk duurder.

• paella
haha... ik ga morgen MD-101 doen (MD-100 hoeft niet want heb al 698). Gisteren nog op de valreep nog deze link gevonden https://intunedin.net/201...ging-modern-desktops-exam waardoor ik een mooi overzicht heb van documentatie die ik kan scannen (beetje veel om allemaal te lezen). Volgende maand de MS-500 (Security Administrator).

Vanaf 14 januari als het goed is komen de workload exams in beta. Ondanks dat ik ze eigenlijk niet nodig heb voor de certs wil ik het wel weer proberen.

En heb je 300/301 gehaald?

[Voor 26% gewijzigd door paella op 10-01-2019 14:36]

• Arunia
@musiman Haha, dank je! Dat had ik inderdaad uit de mail ook gehaald en volgens mij ook terug gemaild met een dank woord. ;)
Ga er even vanuit dat de prijzen ook nog wel een heel stuk gaan veranderen tussen die van nu en over een paar maanden. Moet even kijken of ik in de tussentijd nog iets op ga pakken of nog wacht op de nieuwe cursussen.

Krijg net ook reactie van je collega terug. Haha. Ik ga wel even wachten.

[Voor 10% gewijzigd door Arunia op 11-01-2019 12:41]

• shadowman12
paella schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:49:
Die MCSE Cloud is dan weer bijna retired... daar komen allerlei role-based certs voor terug.
Is MCSE Core Infra geworden.

Maar ik vind het raar dat je als Infra man big data examens kunt kiezen.
Arunia schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:26:
Vroeg me eigenlijk iets af. Weet ook niet of dat hier het beste geplaatst kan worden, anders mag een modje het wel verwijderen.
Ik ben voornemens om MCSA Office 365 te doen. Echter als ik op vacatures zoek (om te kijken wat er nog meer gevraagd wordt), kom ik eigenlijk alleen maar consultant tegen voor Office 365.
Op een enkele functioneel beheerder. Soms lijkt het er op dat het hetzelfde is, maar zit er niet op te wachten om Office 365 te promoten. Alhoewel het kan zijn dat ze bedoelen om een klant al dan niet in dezelfde organisatie een indeling voor teamsites etc aan te raden etc.

Kom nu ook MCSE e.d. tegen zoals Cloud Specialist. Lijkt me dat dat juist verstandiger is om te gaan doen dan los MCSA. Wordt allemaal niet makkelijker zo. :+
Ja dat is een lastige, er is niet echt een functionele Office 365 certificering. Je zou hier kunnen kijken wat je aanspreekt:
https://www.microsoft.com.../microsoft-365-exams.aspx

[Voor 89% gewijzigd door shadowman12 op 20-01-2019 19:28]

• paella
Ik heb AZ-101 gehaald met 747 punten.

Maar als ik de vier bars bekijk:

Secure Identities (zwaarte 25-30%) hangt bij de 60%
Migrate servers to Azure (zwaarte 10-15%) zit op ongeveer 90%
Implement and manage application services (zwaarte 25-30%) zit op ongeveer 50%
Implement advanced virtual networking (zwaarte 30-35%) zit ook op ongeveer 50%

Aan de hand van de bars en de score kan ik mijn puntenaantal niet rijmen, want die 90% score heb ik gehaald op iets wat een zwaarte zou hebben van maar 10-15%.

Ik zeur niet natuurlijk :-) maar de score zegt volgens mij dus niet veel over het aantal goede/foute antwoorden en de bars zeggen alleen maar iets over waar je zwakker in bent.

• segil
paella schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:51:
Administrator is een ander soort rol dan Solutions Architect, dus dat denk ik niet. De benadering is anders dan vroeger...
Als dat zo is, dan voorspel ik je dat er veel boze IT-ers gaan komen. Geen mogelijkheid om door te groeien, weer opnieuw beginnen in een certificeringspad. Soms heb ik het idee dat ze bij MS denken dat IT-ers zeeën van tijd hebben om te studeren, niets lievers willen en met een ongelimiteerd budget.

• furian88
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:58
Wat ik een beetje wazig vind, in december stond bij dit examen dat hij kwam te vervallen..

https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-744.aspx

echter lees ik er nu niets meer over...

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
furian88 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:15:
Wat ik een beetje wazig vind, in december stond bij dit examen dat hij kwam te vervallen..

https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-744.aspx

echter lees ik er nu niets meer over...
Volgens mij was het zo dat de MCSE titel ging vervallen en nu vervangen is door MCSE Core infra

• paella
Beta voor de Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate examens is beschikbaar 80% korting als je op tijd bent :-):

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375196

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

D'r zijn in het verleden al regelmatig discussies geweest over proctored exams.

klik

Ik heb het één keer gedaan, en vond het niks. Grootste struikelpunt voor mij is dat je géén pen en papier mag gebruiken. Zeker bij cases vind ik het wel prettig om een situatie even uit te tekenen en dat kan dan niet.

In dit geval had ik ook nog mijn Enterprise Voice examen voor SfB waarbij redelijk wat rekenwerk bij kwam kijken (normalisatie van voice routes). Dan loop je dus antwoord A t/m E uit je hoofd door te rekenen, waarbij je de uitkomsten ook nog moet onthouden om uiteindelijk het meest correcte antwoord te kunnen geven. Dat slaat nergens op.

Wel geslaagd overigens... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Tuesday 29 January 2019 @ 14:19:
Hoe zijn jullie ervaringen met het thuis examen doen via pearson? Werkt dat een beetje op een I3 met 4Gb geheugen en een SSD? Moet je nog aan speciale dingen denken buiten de dingen die ze aangeven?
Je kunt gewoon een test draaien he...of je hardware voldoet. Volgens mij kan dat zelfs voordat je hem boekt..ergens in het proces.

Ik doe ze regelmatig, maar dat @Question Mark zegt over het niet mogen gebruiken van pen en papier klopt. Maar volgens mij heb je tegenwoordig wel een rekenmachine of notitieblok op het scherm....weet het niet heel zeker meer, ik gebruik ze namelijk nooit.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

JackSparrow schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Je kunt gewoon een test draaien he...of je hardware voldoet. Volgens mij kan dat zelfs voordat je hem boekt..ergens in het proces.
Yup... https://www.microsoft.com...line-proctored-exams.aspx
Staat een linkje op de pagina voor een systeemtest.
Ik doe ze regelmatig, maar dat @Question Mark zegt over het niet mogen gebruiken van pen en papier klopt. Maar volgens mij heb je tegenwoordig wel een rekenmachine of notitieblok op het scherm....weet het niet heel zeker meer, ik gebruik ze namelijk nooit.
Goed nieuws, d'r zit tegenwoordig inderdaad een whiteboard functie in. Uit de faq uit bovenstaande pagina.
May I take notes during my online exam?

Yes. The whiteboard feature provides the option to enter notes or draw shapes. You can access the whiteboard during your exam by clicking the eraser icon at the top of the screen.
hmmm. misschien dan toch maar weer eens een proctored exam overwegen de volgende keer.... Eerst mijn TOGAF certificering maar afronden :P

• paella
Ik doe mijn proctored examens lekker op de bank met de laptop op schoot. Ik moet wel aantonen dat de stekker van de TV er uit ligt en ik ruim altijd alle tijdschriften eerst op. En ik instrueer mijn vriendin niet te vroeg weer thuis te komen. :-)

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:28
Afgelopen vrijdag 70-764 gedaan en gehaald. Pittig examen ondanks werkervaring en de nodige tijd in studie gestoken.
Op naar 70-765, wat aan het boek te zien vooral over Azure gaat.

• shadowman12
racoon schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:54:
Mcsa Office 365 komt te vervallen, welke certificering op Office 365 kan ik het beste volgen?
Microsoft 365 certifications

Je zou kunnen beginnen met MS-100 en MS-101. Je kunt dan Microsoft 365 Certified:Enterprise Administrator Expert worden, maar dan moet je ook nog een workload certificering halen, dat staat daar beschreven.

[Voor 25% gewijzigd door shadowman12 op 05-02-2019 20:01]

• remonhendriksen
HKLM_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Ik heb het ondertussen ook wel een beetje gehad met de examens.. Ik doe het vooral omdat het goed op mijn CV staat omdat ik de komende jaren nog wil groeien in functie en van baan wil wisselen. Met alleen MBO staat een lijstje met recente certificering nog wel leuk en kom je toch sneller op gesprek merk ik. Echter is er in de afgelopen 6 jaar nog geen 1 werkgever geweest (3 stuks) die heeft gevraagd of ik kan bewijzen of ik het echt gehaald heb :D

Mijn eerste examen was 70-680 en dat was prima te doen maar de vragen van momenteel gaan veel te veel op de detail in en bepaalde weetjes waarvoor je 100% google gaat gebruikten als je op je werk bent. Waarom zou ik een bepaalt powershell command uit mijn hoofd moeten kennen? Daar heb je een notitieblok voor of google :P
Nu is er ook weinig schaarste op de arbeidsmarkt, dus zullen werkgevers minder kritisch zijn. Het niet per se hebben van een certificering doet nu geen pijn, maar over een aantal jaar misschien wel.

Ik vergelijk het altijd een beetje met de opwarming van de aarde. De aarde nu vervuilen doet ons nu niet per se pijn, maar over 10 jaar (of later) zitten we ineens met de sh*t.

Daar gaat het bij een hoop bedrijven ook fout. Nu is er geen noodzaak om te investeren in kennis. Omdat het nu geen pijn doet. Foute gedachte in mijn optiek :P

• LuckyLuke

LuckyLuke

HKLM_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:38:
Kan je met een Online examen ook eerder beginnen dan de tijd die je hebt gekozen tijdens het booken?
Zo ver ik weet kan dat niet...

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
paella schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:34:
Hooguit een kwartiertje ofzo. Dat vragen ze eigenlijk ook, want dan kan je na de introductie en controles precies op tijd beginnen.
Dat had ik inderdaad gezien in de tekst :) had mijn examen van vorige week verzet naar morgen maar ben voor de eerste keer online / examen best zenuwachtig :X Zou wel nice zijn als het bevalt dat scheelt weer een uur reistijd naar een echte locatie.

[Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 07-02-2019 14:39]

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
luukmans7 schreef op Thursday 7 February 2019 @ 14:36:
[...]

Bevalt het thuis examen maken?
Heb daar nooit zoveel problemen mee. Heb laatste zelfs een examen gedaan in een hotelkamer :+ Werkte ook perfect.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
luukmans7 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:38:
[...]

Laat even weten of het bevalt. Ik denk daar ook wel eens over na.
Net klaar met mijn eerste thuis examen en met 700 punten echt net gehaald :X Azure Fundamentals was echt pittiger dan ik had verwacht op basis van de leerstof die je gratis online kan volgen. (Verder ook geen ervaring / had beter moeten leren misschien :P )

Thuis examen doen is wel bevallen :) mijn ID was niet goed zichtbaar via de webcam dus via een secure link op de iPhone geüpload en na een grondige check van mijn kamer was alles in orde en kon ik beginnen.

[Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 08-02-2019 13:41]

• LuckyLuke

LuckyLuke

HKLM_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Net klaar met mijn eerste thuis examen en met 700 punten echt net gehaald :X Azure Fundamentals was echt pittiger dan ik had verwacht op basis van de leerstof die je gratis online kan volgen. (Verder ook geen ervaring / had beter moeten leren misschien :P )

Thuis examen doen is wel bevallen :) mijn ID was niet goed zichtbaar via de webcam dus via een secure link op de iPhone geüpload en na een grondige check van mijn kamer was alles in orde en kon ik beginnen.
Gefeliciteerd topper :)

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:25

ralpje

Deugpopje

Ik ben vandaag gewoon ouderwets naar een test center gereden voor MS100. Hij is inderdaad uit beta, ik kreeg de 'pass' direct na 'end exam' :)
Wel nog wat quirks hier en daar. Zo had ik één vraag waarbij ik een drietal configuratie-opties moest aanklikken in een screenshot van een stukje Azure portal, maar ook al had ik netjes (de juiste :+) drie dingen aangeklikt, hij bleef bij het overzicht aangeven dat de vraag in het geheel niet beantwoord was. Geen idee of hij nou uiteindelijk ook wel of niet bij m'n punten zat. Heb in ieder geval een comment achtergelaten bij de review.

365Dude - Strava

• LuckyLuke

LuckyLuke

Na het examen krijg je vaak ook eerst een enquête. Zwaar hinderlijk, ben dan altijd bang alsof ik vragen heb overgeslagen :X

Geleerd om meteen op " exit " te drukken, dan komt het verlossende antwoord vaak naar boven.

Pagina: 1 2 3 ... 6

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True