Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Maps geeft een andere route aan

Pagina: 1
Acties:

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik zat laatst te kijken naar de route van Dordrecht, NL naar Montana, BG (kom er vandaan) en normaliter geeft Google Maps aan via Slovenie, Kroatie en Servie in een rechte lijn. Vanochtend kijk ik weer en nu geeft ie het aan via Italie en Griekenland en wat je ook doet, punten verplaatsen of tussenroute invullen, hij blijft via Italie aangeven.

Nou heb ik het getest met een vriend op internet en bij hem geeft ie het ook aan via Italie, het ligt dus niet aan mij. Hieronder de link naar de route.

http://maps.google.nl/map...849,14.227295&ie=UTF8&z=5

Weet iemand ergens van dat je niet meer door Servie mag rijden ofzo? Is er recentelijk iets gebeurd met die landen, dat iemand weet? Ik heb zitten zoeken naar nieuws maar vond niks. Of ligt het gewoon aan Google Maps?

Routenet geeft wel gewoon de route weer door Servie, in een rechte lijn.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

"Neem de veerboot Brindisi - Paxi naar Παξοί
U gaat Griekenland binnen
314 km"

I loll'd :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Hmm apart. Ik heb ook even gesleept en dit is nu je route: 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.q13.nl/maarten/opgelost.jpg

www.maartenlangelo.nl

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Zo te zien heeft Google ruzie met Bosnië, Servië (vooral die twee worden gemeden) en die andere landjes daar..

Google is het blijkbaar ook niet eens met Roemenië en Oekraïne (je kan je bestemming of een tussenpunt daar niet naar toe slepen).
(Als je je bestemming in Hongarije kiest en die dan versleept naar Belgrado, dan houdt Google op met berekenen zodra je de grens overgaat.)

[ Voor 59% gewijzigd door MrSleeves op 25-08-2009 08:47 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij wordt die regio (net als Roemenië) buiten schot gelaten omdat google de kaarten te onbetrouwbaar acht. Tenminste, als ik zo snel hetzelfde Google erop na sla.

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49
De snelweg E70 richting Belgrado (E73) is op de grens onderbroken, evenals de meeste wegen die de westgrens van Servië passeren. Althans, volgens de kaarten van Google Maps.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• chim0
Bedankt voor het testen!

Het laatste wat ik weet, is dat ze bezig zijn met een snelweg van Belgrado naar Sofia, dit is een belangrijke transport route, zie ook http://bulgarianpropertie...rad-highway-construction/

Het zal wel aan Google Maps liggen dat ie misschien die wegen tijdelijk niet ondersteunt of dat ze misschien aan het updaten zijn? Het leek me al wat vergezocht dat er is gebeurd zou zijn in die landen, waardoor je er niet meer doorheen mag rijden en dat Google Maps het daaraan aangepast heeft.

De laatste keer zijn we door Roemenie gereden dus ik weet niet hoe de situatie in Servie nu is.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 25-08-2009 08:57 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

steveman

Comfortabel ten onder

Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:33:
"Neem de veerboot Brindisi - Paxi naar Παξοί
U gaat Griekenland binnen
314 km"

I loll'd :)
Lol... waarom?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:01
Volgens de concurent kan het prima: http://www.bing.com/maps/...hX19fZV8mcnRvcD0wJTdlMA==

• Matis

Matis

Rubber Rocket

314 km met de veerpont :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is daar nou weer zo raar aan?

Virussen? Scan ze hier!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Niets raars, alleen grappig dat Google je met de boot stuurt...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Waarschijnlijk hebben de landen van het voormalige Joegoslavië (deze zijn namelijk allemaal niet mogelijk) en Roemenië hun kaarten niet vrijgegeven of zijn ze te onbetrouwbaar. Ik heb hetzelfde vorig jaar gehad met Slovenië. De wegen hielden in Google Maps op zodra je de grens overging. Dat was niet alleen met Google Maps, ook de Navman die we bij ons hadden, hield bij de grens op, terwijl die alle kaarten van Europa had.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb 2 keer 322km gedaan :)

Frederikshavn <--> Oslo

Kun je ook gewoon gaan slapen onderweg, 't is niet zo'n veerpontje als over een riviertje zoals in .nl ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

steveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:47:
Kun je ook gewoon gaan slapen onderweg, 't is niet zo'n veerpontje als over een riviertje zoals in .nl ;)
Ik dacht idd eerst dat je daar met de roeiboot over mocht steken. Toen ik even verder keek leken de boten idd op die van de StenaLine. We zijn zelf een keertje van Kopenhagen naar Gotenborg gegaan. Met zo'n Highspeed boot.
Geweldig was dat :)

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 20:34

Spotter

Lichtnicht

Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

Google laat je ook wel eens zwemmen:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_ZaGO7GjCqAI/RgwYVGQ_CKI/AAAAAAAABRY/w-g4hiASdo0/s640/google-maps-swimming.png

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13

Dido

heforshe

Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:37:
Ja, want met de kajak is veel logischer :?

(En ja, die kajak wordt geadviseerd, de Stille Oceaan over)

Wat betekent mijn avatar?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heb even snel getest. Met Google Maps mag ik ook niet naar Rusland of Azie....

• Matis

Matis

Rubber Rocket

swtimmer schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:27:
Heb even snel getest. Met Google Maps mag ik ook niet naar Rusland of Azie....
Volgens mij mag JIJ nergen heen ;)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Matis schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:30:
[...]

Volgens mij mag JIJ nergen heen ;)
Ik snap hem niet? Google Maps berekent wel routes voor jou richting Rusland? Verder heb ik een geldig paspoort, rijbewijs en autoverzekering dus mag ik zover ik weet overal heen....

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Als ik naar Medulin wil lukt het wel:
http://maps.google.nl/map....662445,19.753418&t=h&z=6

Naar Moskou lukt idd niet!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54
Voor routes plannen gebruik je toch gewoon TomTom?
Route van Dordrecht naar montana

Route van Dordrecht naar Moskou

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• chim0
Ligt dus gewoon aan Google Maps want voorheen heeft het wel gewerkt met Google Maps, kreeg gewoon de normale route die jij ook post met TomTom. Zal dus idd iets met de kaarten te maken hebben.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

chimo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 06:49:
[...]

Ligt dus gewoon aan Google Maps want voorheen heeft het wel gewerkt met Google Maps, kreeg gewoon de normale route die jij ook post met TomTom. Zal dus idd iets met de kaarten te maken hebben.
OF Google weet al dat die landen binnenkort genuked gaan worden O-)

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Google maps heeft zijn algoritme afgelopen weken ook aangepast. De standaard route die ik van Google naar huis zou moeten rijden (2 opties) zijn vervangen voor 3 andere opties (welke ik al wel reed).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

chimo schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:31:
Ik zat laatst te kijken naar de route van Dordrecht, NL naar Montana, BG (kom er vandaan) en normaliter geeft Google Maps aan via Slovenie, Kroatie en Servie in een rechte lijn. Vanochtend kijk ik weer en nu geeft ie het aan via Italie en Griekenland en wat je ook doet, punten verplaatsen of tussenroute invullen, hij blijft via Italie aangeven.

Nou heb ik het getest met een vriend op internet en bij hem geeft ie het ook aan via Italie, het ligt dus niet aan mij. Hieronder de link naar de route.

http://maps.google.nl/map...849,14.227295&ie=UTF8&z=5

Weet iemand ergens van dat je niet meer door Servie mag rijden ofzo? Is er recentelijk iets gebeurd met die landen, dat iemand weet? Ik heb zitten zoeken naar nieuws maar vond niks. Of ligt het gewoon aan Google Maps?

Routenet geeft wel gewoon de route weer door Servie, in een rechte lijn.
Wat Google veranderd heeft weet ik niet, wel dat het idd tijden brak is op de Balkan (ik kom vaak in RO, dus weet er alles van).

Even iets anders: de route over SI-HR-RS is misschien korste, maar IMHO is het veel makkelijker en sneller om gewoon de Duitse A3 te pakken (NL grens bij Zevenaar tot AT grens bij Passau), dan Wien -> Budapest -> Beograd te doen. Dat is allemaal snelweg (waarbij max afstand op Autobahn zonder limiet), hoeveelheid tol is beperkt, geen dure tunnels/passen oid. Daarvandaan kun je dan weer op de boemelwegen richting BG. Alternatief is om vanuit Budapest naar Szeged te gaan en dan RO binnen te rijden en via Timisoara en Turnu-Severin naar Calafat te gaan waar je de pont naar Vidin kunt pakken (bij jou om de hoek als ik het zo zie ;) )

Oslik blyat! Oslik!

• chim0
Matis schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:10:
[...]

OF Google weet al dat die landen binnenkort genuked gaan worden O-)
Waar slaat dat nou weer op?
dion_b schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:05:
[...]

Wat Google veranderd heeft weet ik niet, wel dat het idd tijden brak is op de Balkan (ik kom vaak in RO, dus weet er alles van).
Het heeft altijd gewerkt, de gebruikeijke rechte lijn door Servie, maar dit is sinds kort ofzo. Bovendien laten andere routeplanners wel gewoon de normale route zien.
Even iets anders: de route over SI-HR-RS is misschien korste, maar IMHO is het veel makkelijker en sneller om gewoon de Duitse A3 te pakken (NL grens bij Zevenaar tot AT grens bij Passau), dan Wien -> Budapest -> Beograd te doen.
Zo rijden we als we door Roemenie rijden, alleen dan via de A67 bij Venlo en dan zo naar beneden. Maar normaal gesproken via Salzburg > Villach > Ljubljana > Zagreb.
Dat is allemaal snelweg (waarbij max afstand op Autobahn zonder limiet), hoeveelheid tol is beperkt, geen dure tunnels/passen oid. Daarvandaan kun je dan weer op de boemelwegen richting BG. Alternatief is om vanuit Budapest naar Szeged te gaan en dan RO binnen te rijden en via Timisoara en Turnu-Severin naar Calafat te gaan waar je de pont naar Vidin kunt pakken (bij jou om de hoek als ik het zo zie ;) )
Zo hebben we 2 jaar geleden gereden, alleen gingen we bij Timisoara verkeerd. Volgens de vriend van m'n nicht, zou daar ergens een snelweg zijn. Nou, we hebben geen snelweg gezien maar later bleek dat je nog verder naar het noorden moest ofzo en dan kom je wel op een snelweg maar dat is echt enorm omrijden, Roemenie is groot. Uiteindelijk kwamen we uit op een of andere weg die nog in de maak was, midden in de nacht, gatenkaas met kuilen van 3 meter diep ofzo, geen borden of afzettingen, geen verlichting, pik en pikdonker. Ik denk dat we over een stuk van 100km wel 6 uur hebben gedaan ofzo.

Naja, hopelijk maken ze snel die snelweg tussen Belgrado en Sofia, kan je in 1 keer doorrijden (behalve even stoppen bij de grens natuurlijk).

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

chimo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 05:14:
[...]

Waar slaat dat nou weer op?
offtopic:
Op het feit dat Google alles opslaat en indexeert wat los en vast zit..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Matis

Matis

Rubber Rocket

MrSleeves schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:24:
[...]

offtopic:
Op het feit dat Google alles opslaat en indexeert wat los en vast zit..
Afbeeldingslocatie: http://www.watblog.com/wp-content/uploads/2009/05/google-watch-292x300.jpg

Maar doe je best, er zijn genoeg betrouwbare routeplanners. Voordat er Maps was gebruikte ik altijd Viamichelin. (klik)

Succes ermee!

• chim0
Ik weet dat er tig andere routeplanners zijn maar ik vind Maps altijd makkelijk en die route heeft ooit gewerkt daar. Het ging er mij meer om of iemand wist of er in Bosnie of Servie iets gebeurd is waardoor Google die route niet laat zien of dat het gewoon aan Google zelf ligt om weet ik wat voor reden (kaarten updaten, nieuwe wegen, software updates etc). Nu is gebleken dat het om het tweede ging, als ik alle reacties zo lees, en aangezien andere planners wel die route laten zien.
Pagina: 1