Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Software Ontwikkeling : Desktop vs Webbased

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CanonUser
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-12-2010
Op dit moment sta ik voor de keuze om een nieuwe weg in te slaan in de ontwikkeling van mijn software.
Tot op heden is de meest gebruikte programmeer omgeving MS Visual Foxpro geweest met daarnaast asp.net voor webbased applicaties. Tot nu toe was dat best een goede keuze en leverde stabiele en robuuste oplossingen op.
Helaas is foxpro aan zijn einde en wordt er door MS al een tijdje niet verder meer aan ontwikkeld en heb ik min of meer al besloten (tenzij er goede tegen argumenten zijn) om verder te gaan met asp(.net) en c#.

De app's die ik ontwikkel draaien zowel inhouse als bij klanten, deze hebben allemaal een windows omgeving.

Nu kan ik een aantal kanten op te weten

1. Volledig webbased
2. Volledig windowsbased
3. Mix

Mijn applicaties maken veel gebruik van Word, Excel en Outlook dus dan lijkt een windows based applicatie voor de hand te liggen omdat volgens mij de intergratie tussen webbased apps en office niet goed mogelijk is ivm de veiligheid (kan je bv word opstarten vanuit een browser dmv een app? zonder 'smerige truukjes) ... Tevens kan een windows based app een mooiere en functionelere GUI hebben dan een webbased app volgens mij.

Naast deze afweging is er nog de afweging welke database ga ik gebruiken, mijn app's hebben vaak databases met een slordige 250.000-1500000 records in diverse tabellen, hierin was foxpro mi het beste product op de desktop markt, maar bij visual studio zit alleen de slq express versie. Deze is volgens mij niet geschikt voor dit soort applicaties en moet je al gauw uitwijken naar zijn grote broer met alle kosten vandien.
Helaas is de intergratie tussen Mysql en visual studio niet een van de beste (bv de grids werken niet samen met mysql volgens mij) dus dan zit je weer aan een heleboel custom coding vast.

Er zijn dus zeer veel wegen die naar rome leiden en dus aan mijn kant de verwarring wat nu te doen.

De uiteindelijk keuze is voor mij niet zo belangrijk, ik heb even de tijd om een nieuwe omgeving op te zetten en mij deze eigen te maken (ruim 20 jaar ervaring met software ontwikkeling), maar ik moet wel een keuze maken ;)

Ik ben zeer benieuwd naar jullie keuzes en waarom je nu juist voor die strategie hebt gekozen ?

Alvast bedankt voor het beantwoorden .....

• CanonUser
Ik zal iets duidelijker zijn.

Ik gebruik Word om alle correspondentie te voeren, de documenten worden local opgeslagen met een verwijzing in een database (doc's staan dus los en niet in de tabel zelf)..
Men kan dus vanuit de applicaties middels een button een standaard brief ophalen, waarna deze eventueel wordt gemerged en middels Word getoond aan de gebruiker....

Van outlook gebruik ik send en ontvangst mogelijkheden, waarna de mailtjes worden opgeslagen in een tabel om zodoende de correspondentie met een persoon centraal bij de hand te hebben.

Een windows bases app KAN een mooie GUI hebben, dit hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk >:)

Tot nu wordt alles local opgeslagen in tabellen, behalve voor de asp.net apps die maken gebruik van sql expres.

Kort door de bocht ik ontwikkel crm(achtige) applicaties voor een zeer divers clientèle

• CanonUser
quote:
creator1988 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:15:
Waarom de keuze tussen volledig Windows, of volledig Web. Door middel van WPF kan je bijvoorbeeld hybride applicaties bouwen die worden aangeboden via de browser (XBAP) of als client applicatie. Doordat de uitvoer van de applicatie op de computer van de gebruiker plaatsvindt mag je (met een certificaat) alles doen en laten wat je wilt.

SQL Server Express is overigens vermoedelijk prima te doen, werk je met centrale databases of met een database per installatie?
Ik werk met een database per installatie..

WPF = Windows Presentation Foundation ?

hoe moet ik dit zien , is dat een onderdeel wat ik in bv Visual dev studio kan aanspreken ?

• CanonUser
Keep um coming die meningen :)

Alvast bedankt mensen genoeg stof tot nadenken....

bedankt allemaal zover
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True