Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Matched: mapdroyd
quote:
u_nix_we_all schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:14:
(Je kunt overigens ook direct in Maps je kaarten naar je sd-kaart downloaden)
Met MapDroyd bedoel je? Momenteel staat heel West-Europa op m'n SD ja, handig voor de scoutingdropping ;)
Of heb je het over: u_nix_we_all in "Android: Turn by Turn Navigation" ?

Heb ook RMaps gedownloadet, staat in de berichtgeving dat je offline kan navigeren, maar dat vind ik niet..
Die hebben wel weer IJsland, maar dat kostte me weer (bergen) data, niet handig voor in het buitenland dus.

[Voor 21% gewijzigd door CLB op 11-02-2010 17:18]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
CLB schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:17:
[...]

Met MapDroyd bedoel je? Momenteel staat heel West-Europa op m'n SD ja, handig voor de scoutingdropping ;)
Of heb je het over: u_nix_we_all in "Android: Turn by Turn Navigation" ?
Ja, ik bedoelde MapDroyd, daarin is IJsland niet te vinden.

De rest gaat over "Maps (-)" link, daarin kun je (ook) direct naar sdkaart downloaden. Die staat bij mij gewoon in de market. Klein nadeel van "Maps (-)" is dat je niet zoveel controle hebt over welke maps je precies download, hele kale interface daarvoor. Vandaar die truc in die vorige post met het downloaden vanaf mijn desktop met TangoGPS.
TangoGPS (is er niet voor android) gebruikt dezelfde indeling / tiles als "Maps (-)" maar met iets andere namen..
[edit]
Ik snap nu ook waarom Maps niet dezelfde bestandsnamen gebruikt als TangoGPS: hint: PhotoGallery en .png files >:)

[Voor 6% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-02-2010 17:40]

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
* CLB is in zijn nopjes, omdat de developer van MapDroyd,
IJsland heeft toegevoegd en hij daar nu offline kan navigeren!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hollanda
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-04 19:05

Hollanda

Onlydutch

quote:
CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:51:
* CLB is in zijn nopjes, omdat de developer van MapDroyd,
IJsland heeft toegevoegd en hij daar nu offline kan navigeren!!!
Ligt het aan mij of is dit hetzelfde als google maps, maar dan alles lokaal opgeslagen? Ik vind in ieder geval geen navigatie...

[specs] | [Gameservers] | [Join our Steam Community !!!]

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:48
ik vind het wel vreemd: ik heb mapdroyd nu ook, maar als ik die overview aanklik, zou ik normaal de wereldkaart moeten zien. Maar wat ik zie is gewoon een wereldkaart volledig door elkaar op een hoopje...? Zo liggen egypte eh china half over en naast elkaar 8)7

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:48
toch nog andere vragen over mapdroyd, gezien de support toch wel zéér mager is:

- kan je scrollen door de mappen? Ik zie mijn locartie, maar als ik dan wat verder de plattegrond wil verkennen, kan ik wel slepen, maar als ik loslaat, gaat die altijd automatisch terug naar mijn locatie... dus ik kan niks verkennen, is dat normaal?

- op de site zie ik 3D screenshots staan, zie ik zo'n isometrisch zicht staan, zie ik POI met restaurants en café's; maar ik zie dat allemaal niet, hoe komt dat?

- kan je ook een search invoeren van pakweg straatnamen zoals in google maps?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-04-2011
quote:
_Thanatos_ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:52:
Navdroyd ziet er goed uit ja. Volledig offline, zo hoort het. De vraag is maar wat het moet gaan kosten, maar huidige aanbieders zijn al best duur dus veel erger kan het niet worden.

En hopelijk ook eindelijk support voor navigatie in Japan. (Hoe doen Japanners dat zelf eigenlijk als niemand Japan-kaarten aanbiedt??)
Als ik in hun bestaande applicatie MapDroyd kijk (alleen maps met zoom mogelijkheid, wel offline gerenderd), hebben ze van japan wel iets, maar niet alles. Even ter vergelijking, Nederland is goed gedetailleerd in 79mb, Japan is 26mb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:57

_Thanatos_

Ja, en kaal

quote:
Scorpion1984 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Als ik in hun bestaande applicatie MapDroyd kijk (alleen maps met zoom mogelijkheid, wel offline gerenderd), hebben ze van japan wel iets, maar niet alles. Even ter vergelijking, Nederland is goed gedetailleerd in 79mb, Japan is 26mb.
Niet vergeten dat MapDroyd bitmaps (png's eigenlijk) downloadt, wat natuurlijk bagger is als kaartmateriaal. Dat het kleiner is, is dus voor een deel ook te wijten aan de mindere complexiteit van de wegen/blokken die men daar heeft. Maar 3x zo weinig is idd wel een flink verschil. Kan ook gewoon dat Japan een zoomniveau mist; daar heb je met echte (vector-)kaarten geen last van.

[Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-05-2010 19:32]

日本!🎌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-04-2011
quote:
_Thanatos_ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:30:
[...]

Niet vergeten dat MapDroyd bitmaps (png's eigenlijk) downloadt, wat natuurlijk bagger is als kaartmateriaal. Dat het kleiner is, is dus voor een deel ook te wijten aan de mindere complexiteit van de wegen/blokken die men daar heeft. Maar 3x zo weinig is idd wel een flink verschil. Kan ook gewoon dat Japan een zoomniveau mist; daar heb je met echte (vector-)kaarten geen last van.
MapDroyd download dus geen bitmaps, maar het zijn dus echte vector-kaarten. Anders krijg je Nederland op goed detail niveau niet in enkele mb's (vergelijking: png van Nederland met goed detail niveau zat op enkele Gigabytes met het programma wat ik op mijn vorige telefoon gebruikte).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 28-05 14:04
Heeft iemand een idee hoe je daadwerkelijk kan navigeren (dwz locatie "zoeken" en route plannen) met MapDroyd? Heb al tijdje gezocht met google etc. maar weinig resultaat terwijl het wel mogelijk schijnt te zijn

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
WHiZZi schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:49:
Weet iemand in welke navigatie Cyprus zit ??

Ik ga over 2 weken op vakantie daar en wil toch graag wel wat navigatie hebben daar. Op mijn TomTom Europe staat Cyprus niet, Google Maps is niet echt een optie op mijn Android telefoon en Navigon kent Cyprus niet (ook niet onder "Griekenland").

Dus, welke navigatie heeft Cyprus in zijn "Europa" map zitten (of desnoods als losse map). :?
Navigatie gaat lastig worden, maar ik zie dat er wel Openstreetmaps zijn. Misschien kun je met MapDroyd of met Maps[-] in ieder geval zien waar je bent op de kaart ;)

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-05 02:56

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

quote:
_Thanatos_ schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:24:
[...]

Kijk es aan. Maar, is dat niet winmob only? Op hun productenpagina lijken ze alleen een winmob-versie aan te bieden. Hij zit ook niet in de Android Market....
Grandmap Navi Shake! is al zelfstandig apparaat, net als TomTom. Kant en klaar, je kan zo door Japan reizen. Deze heeft Engelse optie ingebouwd, en ik lees dat Engelse stem mogelijk is.
quote:
Probleem met "cachen" van google maps en dergelijken is dat je geen vectormaps hebt, waardoor je nog steeds geen straten/blokken hebt. Alleen plaatjes en POI's, feitelijk. En het kost gigantisch veel opslag, lijkt me... en wrs traag door het aantal bestandjes.
Maarja, als laatste redmiddel is het beter dan niets.
Ja, bitmap opslag is groot.
Ik heb gezien dat Maps (-) beste is om data alvast in te laden. Het laadt alle data in over groot gebied die je wilt op bepaalde zoom level. Dat scheelt veel handwerk.
De data is opgeslagen als 8 bits PNG, en elke mapdeel is nog geen 1k groot, meestal kleiner.
Ik ga eens kijken wat Maps (+) allemaal kan, die niet gratis is. De gratis versie is erg beperkt en heeft geen POIs markeringen.

OruxMaps gebruikt eigen database opbouw, dat is jammer. Dan moet ik kijken hoe ik groot gebied eenvoudig kan opslaan. Wel is het gratis en reeds voorzien van belangrijke zaken zoals POI markeren.
quote:
Toch raar dat er geen Japanse applicatie bestaat. Android is niet heel groot in Japan, maar het bestaat er toch zeker wel. En navigatie ook. Misschien ook omdat IEDERE japanse telefoon internet heeft, dat ze geen moeite nemen voor offline navigatie, maar het aantal PND's dat daar in de department stores in de schappen ligt, liegt er niet om.
Taalbarriere en niet iedereen gaat naar Japan, laat staat dat je auto mee gaat rijden daar. Dus afzetmarkt is te klein om in Europa te verkopen. Je kan wel wat kopen uit Japan en naar je toe laten opsturen.

En hee, na googlen kom ik op site http://www.mapdroyd.com/
Japan staat in de lijst. Uit reacties lees ik wel dat er geen searchfunctie aanwezig is, en dus niet echt navigatie.

Ik zoek wel verder naar meer tools :)

• MrDummy

MrDummy

Navit is andere mogelijkheid in mijn onderzoek naar navigatie software met mogelijkheid om Japan map te downloaden (helaas is OSM data enige te downloaden data)
Op dit moment is bijna heel Japan goed voor 237 MB map data. Dat is niet erg veel.
Te bekijken hier: www.navit-project.org
En natuurlijk ook Nederland. Alleen Benelux deel is al goed voor dikke 376 MB data.

Mapdata is gelukkig veel sneller te downloaden dan die van MapDroyd, die is mogelijk teveel belast.
Ik ga NL data erbij doen om Navit te testen.

Update:
Navit werkt met gedownloade bin bestand van Nederland. Maar Navit heeft heel wat te doen om alles lekker te laten lopen. Het is wel volledig vector map en via speciale online download pagina krijg je een bin formaat voor.

De volgende aanrader is OsmAnd. Deze kan navigatie doen en leest bitmaps en vectors. Echter het is niet makkelijk om vector map te zoeken en/of te maken.
Bitmap map maken met tiles is wel makkelijk. De beste tool hiervoor blijkt Mobile Atlas Creator 1.8 te zijn. Je kan kiezen uit vele map data dat op internet te vinden is.
Maar het is niet aan te raden om losse PNG maptiles te maken. Dat kost veel ruimte door onnodige "overhead" aan ruimte, vanwege FAT systeem die vaste block size heeft. Je moet sqlite database pakket maken om ruimte goed te benutten. Kies voor Atlas formaat "Big Planet Tracks SQLite".
Dan kun je zoom levels kiezen maar zoomlevel 15 is goed genoeg voor meeste toepassingen in detail, en in belangrijke zones op 17 zetten.
Gelukkig heeft Osmap ook POI informatie bestand als vectorlayer: toilet opzoeken is dan mogelijk.
Maps (-) heeft losse tiles op sdcard, en dat is zonde van geheugen. Osmand doet beter met sqlite pakket, die heeft OruxMaps ook.

Tot nu toe kan ik makkelijk vector map downloaden voor Navit, maar voor andere programma's zie ik geen makkelijke mogelijkheden. Het is moeilijk. Een goede vectormap maken is op zich complex werk (kan dus niet direct vanaf OSM) en daarom worden er vooral bitmaps gebruikt.
GEOFABRIK en CloudMade hebben vector maps, de laatste heeft Japan OSM bestand.

Nou even uitzoeken hoe ik OSM bestand kan lezen in Android, maar daar mag je meehelpen. Osmand zou in staat zijn om vector OSM te lezen, maar er is niet duidelijk informatie over in welke directory het moet staan op SDcard.

Update 2:
Nu heb ik wel werkend map beeld op Navit, met Japanse map (Navit bin bestand) van CloudMade gedownload. Het is echt vector, zodat beeld goed blijft op elke zoom.
Helaas valt er nog veel te doen aan Navit, vanwege zijn laag versie nummer 0.2.0. Er zit teveel tekst in de weg en opzoeken gaat nog niet goed. Er is nog geen navigatie en geheel is nog sloom ondanks sterkere Desire Z.
Maar ik heb in elk geval iets werkend wat echt vector map is. Ik moet alleen nog die vectormap van MapDroyd onderzoeken, krijg nog niet voor elkaar NL map te pakken via PC.

[Voor 73% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2010 00:31]

• _Thanatos_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:57

_Thanatos_

Ja, en kaal

quote:
Ja, bitmap opslag is groot.
Ik heb gezien dat Maps (-) beste is om data alvast in te laden. Het laadt alle data in over groot gebied die je wilt op bepaalde zoom level. Dat scheelt veel handwerk.
De data is opgeslagen als 8 bits PNG, en elke mapdeel is nog geen 1k groot, meestal kleiner.
Ik ga eens kijken wat Maps (+) allemaal kan, die niet gratis is. De gratis versie is erg beperkt en heeft geen POIs markeringen.
Het zou een aardig alternatief kunnen zijn. Als hij bijv Google Maps kan gebruiken, dan beschikt hij vanzelf over goed detail. Alleen begrijp ik niet hoe je iets nuttigs kunt doen (zoals een stad opzoeken) als je alleen maar plaatjes downloadt...? Wellicht dat Maps(+) wel vector maps downloadt met betekenisvolle metadata?
quote:
OruxMaps gebruikt eigen database opbouw, dat is jammer. Dan moet ik kijken hoe ik groot gebied eenvoudig kan opslaan. Wel is het gratis en reeds voorzien van belangrijke zaken zoals POI markeren.
Een eigen database is over het algemeen wel sneller en compacter qua opslag.
quote:
Taalbarriere en niet iedereen gaat naar Japan, laat staat dat je auto mee gaat rijden daar. Dus afzetmarkt is te klein om in Europa te verkopen. Je kan wel wat kopen uit Japan en naar je toe laten opsturen.
Zeker, de taalbarrière. Maar het gaat vooral om de kaarten, niet de software. Bovendien ga ik niet met de auto; ik wil gewoon in de steden rond kunnen wandelen zonder te verdwalen of verschrikkelijk slechte toeristenkaarten te moeten gebruiken. Dat probleem bestaat waarschijnlijk in China ook, waar toch meer mensen naartoe op vakantie gaan.
quote:
En hee, na googlen kom ik op site http://www.mapdroyd.com/
Japan staat in de lijst. Uit reacties lees ik wel dat er geen searchfunctie aanwezig is, en dus niet echt navigatie.
Die ken ik al, en gebruikt OpenStreetMaps. Dat is hopeloos incompleet. Zelfs een wereldstad als Kyoto kent enorme lege stukken.

Het zou bijvoorbeeld wel cool zijn als je commerciele kaarten kon omzetten in een OSM-formaat :P
Alleen jammer dat commerciele kaarten meestal weer een proprietair binair formaat hebben (en daar hebben ze natuurlijk een goeie reden voor).

日本!🎌

• MrDummy

MrDummy

NavDroyd ff gekocht, je kan inderdaad opzoeken met b.v. map Japan.
Even kijken hoeveel lege plaatsen er zijn in map Japan op dit moment, zoals Kyoto.
Die van Tokyo is wel aardig wat, en er is routing aanwezig om van plek x naar andere plek x te gaan.

En het werkt tenminste wat met offline maps. :)

Maar weet je wat ik raar vind? Zowel MapDroyd en NavDroyd lijken dezelfde maps te hebben, maar ik moet toch apart downloaden. Niet erg handig en je zit met dubbele mappen... Waarom?
Het valt wel op dat beiden verschillend zijn gemaakt, en dat is gewoon niet handig. MapDroyd map is zelfs iets groter dan NavDroyd, maar MapDroyd kan niet opzoeken of navigeren. Ik vind wel apart in grootteverschil.
Gelukkig bevatten de Japanse map wat leesbare Engelse woorden.

[Voor 43% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2010 23:57]

• Milly
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Ah, ja 16km is een beetje weinig helaas, als je dan een stad in kaart wil hebben moet je flink wat punten uitstippelen om zo de gehele stad te krijgen zonder deadspots.
Voor dat soort doeleinden gebruik ik Mapdroyd. Kun je per land of bij grote landen per regio complete maps downloaden. Erg prettig :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Marzman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:33:
Maar kun je er ook mee navigeren MIlly?
Dan moet je zo te zien NavDroyd kopen voor 5 euro. Ik ga in ieder geval MapDroyd eens uitproberen, ziet er wel goed uit :)
quote:
Bullet NL schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:55:
Ik heb overigens het idee dat dit het cachen van de maps nog in de kinderschoenen staat, ik wil er ook niet aan dat Google dit op 10mijl laat staan. Misschien dat het e.e.a. te maken heeft dat Google niet wil dat direct de map's servers een enorme load aan data krijgen te verwerken.
Ik hoop nog voor ik op vakantie moet, dat zou wel erg handig zijn :)

[Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 07-07-2011 10:10]

• Milly
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:09:
Dan moet je zo te zien NavDroyd kopen voor 5 euro. Ik ga in ieder geval MapDroyd eens uitproberen, ziet er wel goed uit :)
Ja inderdaad, daar moet je dan NavDroyd voor hebben. Maar voor localiseren en je weg vinden in een buitenlandse stad is MapDroyd wel echt handig.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Milly schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Ja inderdaad, daar moet je dan NavDroyd voor hebben. Maar voor localiseren en je weg vinden in een buitenlandse stad is MapDroyd wel echt handig.
ligt het nou aan mij, of heeft MapDroyd geen enkele mogelijkheid om een plaats of straat te zoeken?
mijn search knop doet niks in mapdroyd, en in het menu zie ik ook niks.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Klopt, same here. MapDroyd kan je niet mee zoeken, NavDroyd wel. Ik vind het idee erg mooi, zou graag willen dat dit in Google Maps zo werkte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True