Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

gameserver opzetten en runnen

Pagina: 1
Acties:

• pm1
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 28-07-2018

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb een aantal uurtjes liggen googelen op hoe je een gameserver moet opzetten en runnen, maar ik vond niet echt een stap per stap handleiding, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

ik zou graag een gameserver willen maken voor een simpele lan party van een 20 tal spelers.
Het systeem dat ik las server zou gebruiken is een DELL Precision workstation met een 2 maal 2,6 GHz intel XEON HT , 1,5 GB ram ecc en 64 GB aan SCSI schijven. (ik denk dat deze specs wel zullen voldoen)

wat ik wel al gevonden heb is dat ik zeker al linux moet draaien.

dus eigenlijk zit ik met volgende vragen die onbeantwoord blijven:

welke linux moet ik installeren ?
Hoe moet ik een game installeren op de linux machine zodat het als server draait?
(het zou hier over meerdere games gaan die tegelijk draaien/ of die ik apart kan activeren)
Hoe kan ik deze server benaderen met een control panel ?
Hoe zit het met het benaderen via LAN ? werkt deze ook ineens als DHCP server of hoe stel ik dit jusit allemaal in ?

alvast bedankt

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Misschien interessant om te melden om welk spel het gaat? :P

Is het al bijna vrijdag?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
het zou hier gaan over een beetje allerhande spellen zoals bijvoorbeeld:

medal of honor allied assault / pacific
command and conquer generals
warcraft III
Age Of empires II en hoger
Counter strike
call of duty II en hoger
Quake
unreal tournament
...

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• LuckY
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
quote:
wat ik wel al gevonden heb is dat ik zeker al linux moet draaien.

dus eigenlijk zit ik met volgende vragen die onbeantwoord blijven:

welke linux moet ik installeren ?
* LuckyY kijkt naar het forum... Windows Servers en Server Software... :+

Server dingen zoals DHCP kan je zelf allemaal instellen met behulp van daemon's ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met linux?
Maar volgens mij kan je het beter op windows doen, en zijn trouwens genoeg tutorials te vinden.
Vooral omtrent CoD

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begin eens met de meest basic vragen af te kaarten door zelf wat op te zoeken.
Splits je lijst met vragen op, en ga stuk voor stuk voor stuk na wat je ervoor nodig hebt.

DHCP server opzetten kun je ook vinden door te zoeken bij google naar 'linux DHCP server howto' bijvoorbeeld.
voor je specifieke games is er ook zat terug te vinden gok ik zo, daar geldt hetzelfde voor.

Waar komt je specifieke keuze voor Linux vandaan overigens? Ik mis de motivatie achter de keuze een beetje..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
quote:
LuckyY schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:38:
[...]

* LuckyY kijkt naar het forum... Windows Servers en Server Software... :+

Server dingen zoals DHCP kan je zelf allemaal instellen met behulp van daemon's ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met linux?
Maar volgens mij kan je het beter op windows doen, en zijn trouwens genoeg tutorials te vinden.
Vooral omtrent CoD
ok windows dan maar.

lol ik heb windows server 2008 (legaal voor de duidelijkheid) draaiende op die pc :+ (maar nog niet uitgepluisd hoe alles jusit werkt)

ik kan er natuurlijk ook 2003 opzetten

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
pm1 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:32:
het zou hier gaan over een beetje allerhande spellen zoals bijvoorbeeld:

medal of honor allied assault / pacific
dunno
quote:
is peer to peer, geen server-client game
quote:
warcraft III
quote:
quote:
Counter strike
Via steam linux client (downloaden van steampowered.com) de CS 1.6 dedicated server files installeren
quote:
call of duty II en hoger
Zijn linux dedicated server files voor
quote:
Quake
quote:
unreal tournament

Je kan natuurlijk ook gewoon de spellen op een windows bak installeren. De meeste spellen hebben een vriendelijke windows GUI om een dedicated server te starten.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-02-2018
Een aantal van de spellen die jij noemt hebben geen dedicated versie beschikbaar, dus die zul je niet als gameserver kunnen draaien. Dat wordt gewoon hosten op een van de spelers PCs. Hoeft geen enkel probleem te zijn natuurlijk.

Verder heeft lang niet elk spel wat wel een dedicated versie heeft er ook een voor Linux. Counterstrike natuurlijk wel, en die is ook niet al te moeilijk te draaien (zoek wel even een goeie guide, zelf zul je het niet zo snel uit kunnen pluizen vermoed ik). Desondanks is voor jou misschien Windows toch wel het makkelijkst.

Kortom; ik zou je aanraden gewoon een eenvoudige infrastructuur op te zetten voor dat LAN (kabels, switches, DHCP, internet gateway(?)). De rest kunnen de spelers zelf echt wel regelen.

[edit] hm, Kanarie was me net voor zie ik.

CherandarGuard wijzigde deze reactie 27-05-2009 15:48 (3%)

• MCPDAVE
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12-05-2013
150 euro kom ik alles voor je opzetten.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ok bedankt, nu ben ik al een hele weg vooruit :)

in principe zal het niet nodig zijn om er een dedicated server te plaatsten aangezien je het meeste peer- to peer kan spelen.

M'n dell bak zou ik wel kunnen opstarten in de game maarjah ik kan er niet op spelen aangezien de grafische kaart niet zwaar genoeg is en beperkt is qua upgrademogelijkheden.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
pm1 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:51:
ok bedankt, nu ben ik al een hele weg vooruit :)

in principe zal het niet nodig zijn om er een dedicated server te plaatsten aangezien je het meeste peer- to peer kan spelen.

M'n dell bak zou ik wel kunnen opstarten in de game maarjah ik kan er niet op spelen aangezien de grafische kaart niet zwaar genoeg is en beperkt is qua upgrademogelijkheden.
Games met een dedicated server hebben geen graphics nodig. Games zonder dedicated server ga je uberhaupt niet op de dell draaien omdat je dan mee moet doen in het spel.

Kanarie wijzigde deze reactie 27-05-2009 15:56 (3%)

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-02-2018
Je kan overwegen er andere services op te draaien, maar hoe nuttig dat is kun je je afvragen.

Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat het leuk kan zijn om er een dedicated CS(S?) server van te maken en HLstats te draaien. Een andere optie is om er een fileserver van te maken. Verder zou ik niet zo gauw weten wat voor nuttigs je met een server kan doen op een game LAN.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ik wou graag een dedicated gameserver om er voor te zorgen dat de workload door 1 pc wordt aangepakt in het netwerk :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefhoogervorst
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-08-2011
Ik weet van dezen spellen dat je dat gewoon op je Windows pc zelf kan doen. Is allemaal ingebouwt in de game zelf.
Counter strike
call of duty II en hoger
unreal tournament

Ik heb al deze spellen ook op LAN gespeeld en alleen COD2 en counter strike krijgen een als je de server start een console waar je commando's kan geven.

bij de rest C&C, Age Of empires 2, UT99 is het allemaal in het spel zelf en moet je alles al instellen voor dat je gaat spelen en heb je geen console waar je commando's in kan geven.
Als je nog meer wilt weten over hoe je deze server aanmaakt heb ik nog wel een paar handleidingen voor je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
quote:
stefhoogervorst schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:07:
Ik weet van dezen spellen dat je dat gewoon op je Windows pc zelf kan doen. Is allemaal ingebouwt in de game zelf.
Counter strike
call of duty II en hoger
unreal tournament

Ik heb al deze spellen ook op LAN gespeeld en alleen COD2 en counter strike krijgen een als je de server start een console waar je commando's kan geven.

bij de rest C&C, Age Of empires 2, UT99 is het allemaal in het spel zelf en moet je alles al instellen voor dat je gaat spelen en heb je geen console waar je commando's in kan geven.
Als je nog meer wilt weten over hoe je deze server aanmaakt heb ik nog wel een paar handleidingen voor je.
stuur maar ik heb interesse
pieter_m1 apenkrul hotmail.com

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True