Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:34

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hey!

Ik heb hier een Western Digital Netcenter en een Synology 107+. Beide schijven worden door Windows weergegeven als NTFS. Echter: op mijn netcenter kan ik permissies instellen maar bij mijn Synology kan ik dit niet.

Ik weet dat de Synology in staat is om NTFS te lezen, en zo staat hij ook gemarkeerd. Zie ik iets over het hoofd?

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hmm... Dat zou kunnen.
Maar hoe kan het dan eigenlijk dat de netcenter daar geen problemen mee geeft? Daar zal toch ook wel een systeem op staan voor de interface die een Linux-achtige kernel heeft, of denk je van niet?

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik las elders in een Synology-topic (dat ik niet wilde bumpen omdat 'ie al begon te schimmelen in een hoekje) dat NTFS mogelijk moet zijn.

Nu koppel ik NTFS direct aan de mogelijkheid tot permissies maar blijkbaar ligt het toch anders? Wat ik mij dan afvraag: de Synology kan zowel in een werkgroep als in een domein gehangen worden. Wat is het nu van domein-toegang nog wanneer je toch geen permissies kunt instellen?? Je kunt de shared folders wel delen m.b.v. de webadministratie en aldaar rechten toekennen, maar ik zou dit zo graag op sub-folder niveau doen. Anders moet iemand die wél toegang heeft tot alle submappen wel tig shares gaan aanleggen om fatsoenlijk te browsen. (Goed, dat kan misschien anders maar you get the point).

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik heb nog even verder gezocht en in de handleiding staat:

File System
• EXT3
• FAT (External Disk Only)
• NTFS (External Disk Read Only)

Betekent dit dat
1. ) De interne schijf uitsluitend EXT3 aankan?
2. ) De extern aangesloten schijf geen bestanden groter dan 4 GB kan schrijven?

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True