Toon posts:

hd4870x2 suuuuuuupertraag help needed

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.910 views

Anoniem: 293028

Topicstarter
nou kep net vandag een vriend zijn rig geupgrade met een hd4870x2 2g versie

kijk dit is zijn rig:
q6600 stock @2.4ghz
4gig kinsgton 1066kit
2t hdd seagate 7200 rpm
p5q pro
ocz stealthxtreme 600w

wel das zo belangrijkste wa als er iets is wat je moet weten vraag maar
dit is echt dringent
met zijn vorige hd 4850 1g versie draaide hij crysis op 25-30 fps alles op low
ik dacht ik raad hem aan om hem up te graden wel heeft ie gedaan zet ik zijn kaart erin alles goed aangesloten en gedaan
komt hij/en ik tot de conclusie dat hij maar net 5 fps meer draaid op crysis
wel ik snap het niet hij heeft een monsterkaart aangeschaft en deze breng bijna niks toe aan de performance schandalig voor een prijskaartje van 500€
nu vroeg ik mij af is er misschien iets dat ik kan proberen dxdiag toont ook aan dat dat hij maar 1 gig herkent het is echt wel de ddr5 2 gig versie
dus weet er misschien iemand waar dit kan aan liggen?
alvast 1000x bedankt voor de hulp

p.s:zou het kunnen zijn dat zijn stealthextreme 600w van ocz gewoon niet zwaar genoeg is?

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-11 14:55
Ruikt naar een setje drivers dat niet leuk meedoet. 25-30 fps op crysis is volgens mij ook veels te laag voor een 4850je.
Die voeding zou dit geheel toch prima moeten kunnen trekken.
Heb je al een verse installatie geprobeerd? Alle drivers geupdate (catalyst 9.2)?
Ik neem aan dat je er wel aan hebt gedacht om die 4870x2 in een PCIe x16 slotje te steken?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10-2019

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Kijk eens bij de drivers of crossfire wel enabled is. (aangezien het eigelijk twee 4870 kaarten in crossfire op 1 pcb is). Die 1GB klopt ook wel, vanwege crossfire (het is verdeeld in twee keer 1GB waar hetzelfde op staat). Nieuwe install van de drivers kan ook nooit kwaad, eerst goed de oude verwijderen met bijvoorbeeld driver cleaner.

Nog even voor de zekerheid, de extra stroomkabels voor de kaart zijn aangesloten?

[Voor 31% gewijzigd door jdm8 op 27-02-2009 20:43]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:27
Het verschil tussen de 4850 en 4870 zit als ik het goed begrijp vooral in de snelheid van de GPU, wat naar mijn idee in de praktijk niet zoveel snelheidswinst geeft.

Sorry, het gaat om een x2, overheen gelezen. Staat bij de tweede keer Crysis proberen ook alles op low?

[Voor 24% gewijzigd door Peenutzz op 27-02-2009 21:12]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:40:
Ruikt naar een setje drivers dat niet leuk meedoet. 25-30 fps op crysis is volgens mij ook veels te laag voor een 4850je.
Die voeding zou dit geheel toch prima moeten kunnen trekken.
Heb je al een verse installatie geprobeerd? Alle drivers geupdate (catalyst 9.2)?
Ik neem aan dat je er wel aan hebt gedacht om die 4870x2 in een PCIe x16 slotje te steken?
1 de voeding dacht ik ook dat deze dit zou moette kunnen trekken
2 crysis is geupdate tot 1.2.1 nieuwste dus dus zou moete werken maar het is niet enkel met crysis
3de 4870x2 zit in een pci 16x slot ik ben pc technicus dusja denk wel aan zulke dingen maar voor dit probleem ben ik radeloos

Topicstarter
jdm8 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:41:
Kijk eens bij de drivers of crossfire wel enabled is. (aangezien het eigelijk twee 4870 kaarten in crossfire op 1 pcb is). Die 1GB klopt ook wel, vanwege crossfire (het is verdeeld in twee keer 1GB waar hetzelfde op staat). Nieuwe install van de drivers kan ook nooit kwaad, eerst goed de oude verwijderen met bijvoorbeeld driver cleaner.

Nog even voor de zekerheid, de extra stroomkabels voor de kaart zijn aangesloten?
kan je mij dan eens vertellen hoe je dat doet in ccc crossfire enablen? maar is is de hd4870x2 kaart geen twee ik heb catalyst 9.2 geinbstalleerd opnieuw na i kde kaart heb ingestoken

Topicstarter
Peenutzz schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:45:
Het verschil tussen de 4850 en 4870 zit als ik het goed begrijp vooral in de snelheid van de GPU, wat naar mijn idee in de praktijk niet zoveel snelheidswinst geeft.
de 4850 heeft maar 1 gig ddr3 geheugen
de 4870x2 heeft wel 2 gig ddr5 geheugen dus er is masaal verschil en natuurlijk het prijskaartje xp

• Anoniem: 291785
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
vonschrader: peenutz heeft het over de dirvers van je videokaart, niet over crysis!!!!!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-10-2019

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

My bad, ik las er net even wat over en bij deze kaart hoeft crossfire niet meer geenabled te worden (vroegah moest dat wel :+).

Installeer dus eerst eens de drivers van de videokaart opnieuw.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:52
1) Van single kaart -> dual kaart betekent niet dat je 100% extra performance krijgt. Misschien werkt Crysis gewoon niet lekker met Crossfire. (oh wacht even, dit was allang bekend)
2) Leer eens google gebruiken, het is een 2GB kaart ja, wat betekent dat elke core 1GB tot zijn beschikking heeft. Dit is wel ERG basic.
3) Je hebt gewoon een CPU bottleneck.

4) Leer ALSJEBLIEFT leestekens gebruiken en schrijf eens normale zinnen in correct Nederlands... Ik heb veel gezien, maar wat jij er van bakt is echt belachelijk.

• Sigma2k8
Anoniem: 291785 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:50:
vonschrader: peenutz heeft het over de dirvers van je videokaart, niet over crysis!!!!!
Dat was ik :+.
@ TS. Al eens in CCC gekeken? Het staat gewoon bij het kopje CrossFireX>Configure

Topicstarter
Anoniem: 291785 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:50:
1het was sigma2k8 dat dat zei enja ik heb al lang 9.2 ik zit mss eens met een probleem maar daarom ben ik geen idioot...

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:56:
[...]

Dat was ik :+.
@ TS. Al eens in CCC gekeken? Het staat gewoon bij het kopje CrossFireX>Configure
heb je daar mss screentje van probleem is ik ben nu ergens anders en kan niet aan men pc zit hier op men laptop maar zover ik me herinner was er nergens een crossfire kopje in ccc geadvanceerd

Topicstarter
Avalaxy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:56:
1) Van single kaart -> dual kaart betekent niet dat je 100% extra performance krijgt. Misschien werkt Crysis gewoon niet lekker met Crossfire. (oh wacht even, dit was allang bekend)
2) Leer eens google gebruiken, het is een 2GB kaart ja, wat betekent dat elke core 1GB tot zijn beschikking heeft. Dit is wel ERG basic.
3) Je hebt gewoon een CPU bottleneck.

4) Leer ALSJEBLIEFT leestekens gebruiken en schrijf eens normale zinnen in correct Nederlands... Ik heb veel gezien, maar wat jij er van bakt is echt belachelijk.
1 weet ik
2ja maar hij zou toch wel wat meer performance mogen hebben dan een hd 4850???
4 kerel -_- als ge arrogant ga doen ga het ma ergens anders doen (moet beleeft blijve in forum -_- anders had je wel gehele scheldparade over je heen gekregen^^^)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 19:21
Ik denk dat een groot deel door de ( voor deze kaart ) brakke processor komt.
Hij is gewoon een bottleneck nu, weet niet of jij & die vriend van je wat overclock ervaring hebben maar ik denk dat je met 600Mhz erbij al een flink stuk hoger moet uitkomen.

Voor de rest, even Driversweeper / Cleaner erover, 9.2 nog eens installeren.
Check of Crossfire ingeschakeld is.

Topicstarter
thijszor schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:02:
Ik denk dat een groot deel door de ( voor deze kaart ) brakke processor komt.
Hij is gewoon een bottleneck nu, weet niet of jij & die vriend van je wat overclock ervaring hebben maar ik denk dat je met 600Mhz erbij al een flink stuk hoger moet uitkomen.

Voor de rest, even Driversweeper / Cleaner erover, 9.2 nog eens installeren.
Check of Crossfire ingeschakeld is.
daar komt probleem een al ik werk met nvidia
ken echt niks van ati ccc
nogmaals verwijs ik ook al is hij een bottleneck een hd4870x2 mag toch wel betere performance hebben dan een hd4850
en processor word bijna niet gebruikt bij crysis te spelen nog geen 50% als het spel goed druk begint te doen
ligt of aan de software drivers dus of aan de voeding denkik enja ik weet ati is pakke slecht met crysis maar er zijn zoveel mensen die crysis met dezelfde kaart op hoogste draaien met nog wat aa erbij waarom kan ik dan op low niks performance krijgen

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 21:09]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:02:
[...]

1 weet ik
2ja maar hij zou toch wel wat meer performance mogen hebben dan een hd 4850???
4 kerel -_- als ge arrogant ga doen ga het ma ergens anders doen (moet beleeft blijve in forum -_- anders had je wel gehele scheldparade over je heen gekregen^^^)
Het is anders een zeer terechte opmerking die gemaakt moet worden.
JIJ wil hulp van een ander, is het dan teveel gevraagd om een beetje fatsoenlijke spelling / leestekens te gebruiken?
Je moet het zelf weten, maar sommige zinnen zijn zo krom dat ze verkeerd opgevat kunnen worden, wat weer kan leiden tot verkeerde conclusies bij behulpzame mensen -> verkeerd advies.

• Niet online
Ik zeg niet dat je een idoot ben;) alleen je formuleerde je laaste post zo raar over crysis terwijl sigma2k8 het over je videokaart had;)

beide fout dus...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:05:
[...]

daar komt probleem een al ik werk met nvidia
ken echt niks van ati ccc
nogmaals verwijs ik ook al is hij een bottleneck een hd4870x2 mag toch wel betere performance hebben dan een hd4850
Heeft ie ook, maar als je nou gewoon netjes je clocksnelheid van je cpu wat opschroeft dan merk je al redelijk wat winst.
Sowieso snap ik mensen met een quadcore cpu in een gamepc niet helemaal, je kunt voor minder geld een snellere dualcore inzetten waar je veel meer aan hebt in games.

• Sigma2k8
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:59:
[...]

heb je daar mss screentje van probleem is ik ben nu ergens anders en kan niet aan men pc zit hier op men laptop maar zover ik me herinner was er nergens een crossfire kopje in ccc geadvanceerd

omdat ik te goed ben voor deze wereld. O-)

Topicstarter
L4m0r schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:08:
[...]

Heeft ie ook, maar als je nou gewoon netjes je clocksnelheid van je cpu wat opschroeft dan merk je al redelijk wat winst.
Sowieso snap ik mensen met een quadcore cpu in een gamepc niet helemaal, je kunt voor minder geld een snellere dualcore inzetten waar je veel meer aan hebt in games.
ik speel thuis zelf op een q6600 3.7ghz netjes geklockt met een ocz gladiator
maar bij mijn vriend gaat dit niet hij zit met zijn rotte stock cooler

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:10:
[...]

[afbeelding]
omdat ik te goed ben voor deze wereld. O-)
inderdaad^^ te goed ^^
excuseer voor mijn dommigheid dat niet gezien te hebben maar moet het bij zijn kaart dan enabled staan?

Topicstarter
L4m0r schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:07:
[...]

Het is anders een zeer terechte opmerking die gemaakt moet worden.
JIJ wil hulp van een ander, is het dan teveel gevraagd om een beetje fatsoenlijke spelling / leestekens te gebruiken?
Je moet het zelf weten, maar sommige zinnen zijn zo krom dat ze verkeerd opgevat kunnen worden, wat weer kan leiden tot verkeerde conclusies bij behulpzame mensen -> verkeerd advies.
kerel...ik zit hier op een rotte laptop met een paar kapotte knoppen en ik moet hier deftig proberen te typen-_-

• Sigma2k8
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:13:
[...]

kerel...ik zit hier op een rotte laptop met een paar kapotte knoppen en ik moet hier deftig proberen te typen-_-
Dat wordt inderdaad van je verwacht 8). Ook is het wel zo fijn om een edit knop te gebruiken als je nog iets aan je vorige post wilt toevoegen?

CrossFireX hoort inderdaad aan te staan bij een dual GPU kaart. Dit hoort overigens wel standaard aan te staan.

[Voor 12% gewijzigd door Sigma2k8 op 27-02-2009 21:17]

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:16:
[...]

Dat wordt inderdaad van je verwacht 8). Ook is het wel zo fijn om een edit knop te gebruiken als je nog iets aan je vorige post wilt toevoegen?

CrossFireX hoort inderdaad aan te staan bij een dual GPU kaart. Dit hoort overigens wel standaard aan te staan.
oke dan... zou het niet gewoon kunne da me voeding niet necht trekt wat de kaart vraagt ik heb al op andere sites gezien dat als je quad gebruikt met deze kaart toch zeker 750 watt nodig hebt
dat de kaart alleen al 300watt zuipt
dat dacht ik ook dat het standaard aan moest staan kweet het ni van buite ben niet bij hem maar kep gebeld en hij zei dat aan stond dusja... :s

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 21:20]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vonschrader, je kunt ook elk bericht bewerken, door te klikken op http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif. Dit voorkomt een hoop ergernis en voorkomt dat jouw topic steeds omhoog gekicked word. Ook zou het veel fijner lezen als je jouw berichtjes voorziet van punten en komma's; oftewel: leestekens.

Hou er trouwens ook rekening mee dat Crysis een heel zwaar spel is, omdat die voornamelijk op CPU kracht gemaakt is. Probeer dus ook even naar CPU te kijken of clock hem over om te zien hoe dan de snelheid is.

Probeer dus ook eens tests met andere games en kijk ook op internet rond, om te zien welke FPS men daar scoort?

[Voor 76% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2009 21:38]

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:31:
Vonschrader, je kunt ook elk bericht bewerken, door te klikken op [afbeelding]. Dit voorkomt een hoop ergernis en voorkomt dat jouw topic steeds omhoog gekicked word. Ook zou het veel fijner lezen als je je postings voor ziet van punten en komma's; oftewel: leestekens.

Hou er trouwens ook rekening mee dat Crysis een heel zwaar spel is, omdat die voornamelijk op CPU kracht gemaakt is. Probeer dus ook even naar CPU te kijken of clock hem over om te zien hoe dan de snelheid is.

Probeer dus ook eens tests met andere games en kijk ook op internet rond, om te zien welke FPS men daar scoort?
ik heb al rondgekeken, en andere resultaten (benchmarks)kan je uit afleiden dat massas mensen crysis op highest met 4xaa kunnen draaien.nu is de vraag door wat komt dit?driverprobleem?hardwareprobleem(betwijfel ik hij heeft hem niet aangeraakt en ik heb hem geassembleerd), of is mijn voeding gewoon te zwak?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 21:45]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:38:
ik heb al rondgekeken en andere resultaten (benchmarks)kan je uit afleiden dat massasmensen crysis op highest met 4xaa kunnen draaien
Waarom richt je je zo op Crysis dan? Er zijn meerdere spellen. Je weet dat het een spel is die zwaar is en voornamelijk van CPU kracht afhankelijk is?

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:45:
[...]
Waarom richt je je zo op Crysis dan? Er zijn meerdere spellen. Je weet dat het een spel is die zwaar is en voornamelijk van CPU kracht afhankelijk is?
wel het is niet enkel crysis,
daarvoor alleen zou dit topic maken belachelijk zijn,
counter strike source bevoorbeeld:
average fps met hd 4850: 223.5
average fps met hd 4870x2 : 229.3
er klopt dus iets niet,
ook met sas secure tomorrow en talloze andere games.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09-2021
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:19:
[...]

oke dan... zou het niet gewoon kunne da me voeding niet necht trekt wat de kaart vraagt ik heb al op andere sites gezien dat als je quad gebruikt met deze kaart toch zeker 750 watt nodig hebt
dat de kaart alleen al 300watt zuipt
dat dacht ik ook dat het standaard aan moest staan kweet het ni van buite ben niet bij hem maar kep gebeld en hij zei dat aan stond dusja... :s
Nope een lekker highend systeem trekt (hele computer bij elkaar dus) rond de 320 watt.

Al dat gehype over KW voedingen...

specs

Topicstarter
J0J0 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:50:
[...]

Nope een lekker highend systeem trekt (hele computer bij elkaar dus) rond de 320 watt.

Al dat gehype over KW voedingen...
*zucht*
op de site van sapphite staat duidelijk geschreven,
een single hd 4870 verbruikt 170watt
een 4870x2 verbruikt 320 watt, daar is geen discussie over mogelijk,
als zelfs de vendors al toegeven dat hun kaart energie zuipt...

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:52:
[...]

*zucht*
op de site van sapphite staat duidelijk geschreven,
een single hd 4870 verbruikt 170watt
een 4870x2 verbruikt 320 watt, daar is geen discussie over mogelijk,
als zelfs de vendors al toegeven dat hun kaart energie zuipt...
Hang een wattmeter ertussen en je ziet dat je pc niet zo veel gebruikt als je denkt. Als ik alle meuk op zou tellen dan zou ik een 10KW voeding nodig hebben bij wijze van. Toch kan ik uit de voeten met een 600Watt exemplaar.

[Voor 13% gewijzigd door Twazerty op 27-02-2009 21:56]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Topicstarter
Twazerty schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:55:
[...]

Hang een wattmeter ertussen en je ziet dat je pc niet zo veel gebruikt als je denkt.
ik werk in it,
een stomme packard bell kan soms al 500watt verbruiken,
ja mijn mijn andwoord is gegrond je moet al heeeeeeeeeeeel energiebesparende cores moederborden en grafische kaarten kopen om weinig wattages te hebben...
p.s.@twazerty 10kw? da gebruike ze voor raketbesturingsystemen voor de regering nog niet...

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 21:59]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:57:
[...]

ik werk in it,
een stomme packard bell kan soms al 500watt verbruiken,
ja mijn mijn andwoord is gegrond je moet al heeeeeeeeeeeel energiebesparende cores moederborden en grafische kaarten kopen om winig wattages te hebben...
Ik heb een Q6700@3,20GHz + HD3870 + 10 Hardeschijven + landing extra meuk + 2e videokaart + 2 raidcontrollers en tijdens gamen kom ik niet verder als 300Watt. Laat me niet lachen met de 500Watt.

Maar effe ontopic. Ooit gedacht aan het feit dat een game gewoon niet sneller wil lopen. Als een game al over de 200fps loopt merk je vaak geen verschil met een nog veel snellere videokaart. Heb het regelmatig meegemaakt.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09-2021
Als zij dat toegeven ga je twijfelen over een voeding van 600W van een degelijk merk?

"Dit monsterlijke geval zal ook zorgen voor een flinke energierekening. Tijdens het gamen verslurpt deze ene grafische kaart meer dan twee GeForce 8800GTX-kaarten en dat waren al geen zuinige beestjes. Gedurende een potje Call of Duty 4 maten we een totaal systeemverbruik van maar liefst 458Watt (een gewone 4870 zorgt voor een totaalverbruik van ongeveer 320Watt). Hangen we rond in Windows Vista, dan zakt het verbruik terug naar 258Watt, nog maar zo’n 50Watt meer dan zijn kleine broer met enkele videochip."

Testsysteem:
Moederbord: Gigabyte X48-DQ6
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 @ 3,8GHz
Geheugen: Corsair 4GB DDR2-800MHz, dual channel
Harddisk: 2x Seagate 7200.10 320GB, Raid-0

Soundcard: Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Pro

Zo van internet geplukt...

komt niet eens in de buurt van 600W

Gaat ook nog eens over een overgeklokt systeem.
Wel geen quadcore maar vanwege de overklok zal het stroomverbruik wel in de buurt liggen.

EDIT

Als men (stel Packard Dell) een voeding van 500 watt in een pc hangt, dan betekent dat nog niet dat het systeem zoveel verbruikt. Ik moet de eerste PB die 500 Watt opsoupeerd dan maar eens gaan opzoeken, ken er geen! ;)

[Voor 11% gewijzigd door J0J0 op 27-02-2009 22:05]

specs

Topicstarter
Twazerty schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:00:
[...]

Ik heb een Q6700@3,20GHz + HD3870 + 10 Hardeschijven + landing extra meuk + 2e videokaart + 2 raidcontrollers en tijdens gamen kom ik niet verder als 300Watt. Laat me niet lachen met de 500Watt.

Maar effe ontopic. Ooit gedacht aan het feit dat een game gewoon niet sneller wil lopen. Als een game al over de 200fps loopt merk je vaak geen verschil met een nog veel snellere videokaart. Heb het regelmatig meegemaakt.
inderdaad of het nou 50 of 200 is dat merk je niet,
het menselijk oog bespeurd maar 25 dacht ik,
het is vooral voor de graphics hoger te krijgen dat je zulke dure upgrade koopt

Topicstarter
J0J0 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:00:
Als zij dat toegeven ga je twijfelen over een voeding van 600W van een degelijk merk?

"Dit monsterlijke geval zal ook zorgen voor een flinke energierekening. Tijdens het gamen verslurpt deze ene grafische kaart meer dan twee GeForce 8800GTX-kaarten en dat waren al geen zuinige beestjes. Gedurende een potje Call of Duty 4 maten we een totaal systeemverbruik van maar liefst 458Watt (een gewone 4870 zorgt voor een totaalverbruik van ongeveer 320Watt). Hangen we rond in Windows Vista, dan zakt het verbruik terug naar 258Watt, nog maar zo’n 50Watt meer dan zijn kleine broer met enkele videochip."

Testsysteem:
Moederbord: Gigabyte X48-DQ6
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 @ 3,8GHz
Geheugen: Corsair 4GB DDR2-800MHz, dual channel
Harddisk: 2x Seagate 7200.10 320GB, Raid-0

Soundcard: Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Pro

Zo van internet geplukt...

komt niet eens in de buurt van 600W

Gaat ook nog eens over een overgeklokt systeem.
Wel geen quadcore maar vanwege de overklok zal het stroomverbruik wel in de buurt liggen.

EDIT

Als men (stel Packard Dell) een voeding van 500 watt in een pc hangt, dan betekent dat nog niet dat het systeem zoveel verbruikt. Ik moet de eerste PB die 500 Watt opsoupeerd nog dan maar eens gaan opzoeken, ken er geen! ;)
denk je al eens in dat je van de meeste al maar 80% van de wattage die ze beloofd hebben(en dat is al veel!),
pak je hebt een 600w neemt en 480w echt kan gebruiken mag je gelukkig zijn.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:04:
[...]

inderdaad of het nou 50 of 200 is dat merk je niet,
het menselijk oog bespeurd maar 25 dacht ik,
het is vooral voor de graphics hoger te krijgen dat je zulke dure upgrade koopt
Ik heb helemaal niks over het menselijk oog gezegt. Op een gegeven moment wil een game niet meer sneller lopen dan een x aantal frames per seconde. CPU kan de bottleneck zijn waardoor je game niet sneller wil als x fps. Of de driver is de limiet, of zelfs de game zelf kan een bottleneck vormen.

@ hierboven: We hebben het over gebruik aan de 220 kant. Heeft niets met percentages te maken. Als je 300Watt meet meet je 300Watt en geen 80% daarvan. Gegeven specificaties bv het verbruik wat opgegeven is bij videokaarten praten over de 220 kant. Zodra je over Amperes op de 12 en 5v praat komt het percentage om de hoek kijken.

[Voor 21% gewijzigd door Twazerty op 27-02-2009 22:11]

Topicstarter
Twazerty schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:08:
[...]

Ik heb helemaal niks over het menselijk oog gezegt. Op een gegeven moment wil een game niet meer sneller lopen dan een x aantal frames per seconde. CPU kan de bottleneck zijn waardoor je game niet sneller wil als x fps. Of de driver is de limiet, of zelfs de game zelf kan een bottleneck vormen.
daar heb je inderdaad een punt css beperkt de fps tot 300,
ik heb zelfs al games gezien die het beperken tot 60,
maar wat is het nut ervan ik heb het liefst 100fps max dat ik zeker nooit onder de 30 ga zakken en alles smooth loopt.maar terug ontopic,iemand al oplossing gevonden?

edit
je luisterd niet...voedingen hebben zelf ook beperkingen ze zeggen die voeding is 600 maar is meestal met al wat geluk maar 480 watt waardig

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 22:14]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:10:
[...]
edit
je luisterd niet...voedingen hebben zelf ook beperkingen ze zeggen die voeding is 600 maar is meestal met al wat geluk maar 480 watt waardig
Echt te erg voor woorden ;(

Ik denk overigens dat er iets niet goed zit met je drivers. Ik zou even een andere harddisk eraanhangen even windows installeren en het dan nog eens te proberen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:10:
maar wat is het nut ervan ik heb het liefst 100fps max dat ik zeker nooit onder de 30 ga zakken en alles smooth loopt.
Dus omdat er een maximale snelheid word ingesteld, ben je bang dat de minimale inzakt? :?
maar terug ontopic,iemand al oplossing gevonden?
We zijn je persoonlijke helpdesk niet. Zoek eens dingen op, via het internet, probeer zelf eens dingen. Draai benchmarks, zoals 3D Mark bijvoorbeeld.

Test of het aan de CPU ligt, denk hierbij bijvoorbeeld aan overclocken of gebruik (indien die mogelijkheid er is) tijdelijk een andere CPU.
edit
Voedingen halen tegenwoordig makkelijk een efficiëntie van zo'n 90% van het maximale vermogen, waarvan de eenheid word weergegeven in Watts, wattage bestaat niet. Bij een 600W voeding is dat dus 540W.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2009 22:26]

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:22:
[...]
Dus omdat er een maximale snelheid word ingesteld, ben je bang dat de minimale inzakt? :?
[...]
We zijn je persoonlijke helpdesk niet. Zoek eens dingen op, via het internet, probeer zelf eens dingen. Draai benchmarks, zoals 3D Mark bijvoorbeeld.
[...]
Voedingen halen tegenwoordig makkelijk een efficiëntie van zo'n 90% van het maximale vermogen, waarvan de eenheid word weergegeven in Watts, wattage bestaat niet.
ik zit al uren te googlen dus ga niet zeiken doe zelf ook eens wat ik ben al vanmorgen 6 uur aan het zoeken,
3dmark leverd net in de totaalscore 1000 puntjes meer op dus niks waardig voor zulke kaart,
en nee niet dat de minimale inzakt maar gewoon ik zet mijn max altijd op 100, dat ie niet geheel de grafische kaart voor onnodige 300 fps gaat uitputten,
en op moeilijker te draaien games dat ie niet onder de 30 fps gaat gaan en als het wat hectischer word op de game volledig gaat flippen,
trouwens kan ik hem een gladiator max http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=HXLVB1 aanraden om zijn q6600 te clocken?

btw: tijdenlijk een andere cpu? ik ben ni rijk hoor =p
ken je paar manieren om te testen of het aan cpu ligt dat hij de grafische kaart bottleneckt?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 22:35]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:27:
[...]

ik zit al uren te googlen dus ga niet zeiken doe zelf ook eens wat ik ben al vanmorgen 6 uur aan het zoeken,
3dmark leverd net in de totaalscore 1000 puntjes meer op dus niks waardig voor zulke kaart,
en nee niet dat de minimale inzakt maar gewoon ik zet mijn max altijd op 100, dat ie niet geheel de grafische kaart voor onnodige 300 fps gaat uitputten,
en op moeilijker te draaien games dat ie niet onder de 30 fps gaat gaan en als het wat hectischer word op de game volledig gaat flippen,
trouwens kan ik hem een gladiator max http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=HXLVB1 aanraden om zijn q6600 te clocken?
Ik denk dat deze beter van toepassing is:

Je kunt alles aanraden! Ik raad bovenstaande aan. Uren zoeken helpt niet, je moet uren proberen. Is veel nuttiger als je al uren hebt gezocht.

Topicstarter
Twazerty schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:34:
[...]

Ik denk dat deze beter van toepassing is:
[afbeelding]

Je kunt alles aanraden! Ik raad bovenstaande aan. Uren zoeken helpt niet, je moet uren proberen. Is veel nuttiger als je al uren hebt gezocht.
mja maar is de gladiator een goed middel om te clocken?
kan hem van vriend gewoon krijgen en aan de andere verpatsen^^

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 00:55
Op welke resolutie wordt er gespeeld?
Als je op een hele lage resolutie speelt is de cpu de bottleneck,dus ik zou "ff" je cpu overklokken.
Je cpu @2.4Ghz is nu echt de bottleneck is je systeem.
Welke mobo heb je?

Een crossfire optie in CCC krijg je alleen als je sapphire drivers installeerd, als je de officiele ati drivers gebruikt heb je geen optie in CCC.
Wat is de link speed van je PCI_E in CCC? draait ie op 16x?

[Voor 7% gewijzigd door Bullus op 27-02-2009 22:42]

|2600k|Asus 290|

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 20:36
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:36:
[...]

mja maar is de gladiator een goed middel om te clocken?
kan hem van vriend gewoon krijgen en aan de andere verpatsen^^
Kan je niet beter je "vriend" gewoon proberen te helpen? Na hem (blijkbaar) voor niks een dure kaart te hebben aangesmeerd kan je je beter een beetje richten op het behulpzaam zijn ipv van nog méér aan hem te "verpatsen".

[Voor 0% gewijzigd door Zeebonk op 27-02-2009 22:41. Reden: typo]

Topicstarter
Zeebonk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:40:
[...]

Kan je niet beter je "vriend" gewoon proberen te helpen? Na hem (blijkbaar) voor niks een dure kaart te hebben aangesmeerd kan je je beter een beetje richten op het behulpzaam zijn ipv van nog méér aan hem te "verpatsen".
zeg:p ik geef da al vo pakje sigarette iets wat ik krijg:p
ma thats not the point,
dure kaart hebben aangesmeerd?ik heb hem de tweede nu (hate 295gtx) beste kaart die er bestaat late kopen geen rommel.
ik ben al van 9 uur deze morge voor hem op verschillende forums aan zoeken dus van helpen gesproken?

Topicstarter
Bullus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:39:
Op welke resolutie wordt er gespeeld?
Als je op een hele lage resolutie speelt is de cpu de bottleneck,dus ik zou "ff" je cpu overklokken.
Je cpu @2.4Ghz is nu echt de bottleneck is je systeem.
Welke mobo heb je?

Een crossfire optie in CCC krijg je alleen als je sapphire drivers installeerd, als je de officiele ati drivers gebruikt heb je geen optie in CCC.
Wat is de link speed van je PCI_E in CCC? draait ie op 16x?
wel hij speelt altijd op 1900x1200 hij gebruikt samsung 24"(lucky bastard:p)
zijn pci_e linkspeed is inderdaad 16x
zijn mobo is een p5q-le
ik kan zijn cpu gaan overclocken maar ik heb al slechte ervaringen gehad met q6600 te clocken @2.8 werd ie fully loaded al gauw 60°

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:27:
ik zit al uren te googlen dus ga niet zeiken doe zelf ook eens wat ik ben al vanmorgen 6 uur aan het zoeken
Een iets vriendelijkere toon mag ook best wel. Ik snap dat het niet leuk is als je van mening bent dat de videokaart naar jouw gevoel ondermaats presteert, maar hoef je richting mij niet zo'n toon aan te zetten.
3dmark leverd net in de totaalscore 1000 puntjes meer op dus niks waardig voor zulke kaart
Aha en welke score kwam je in totaal op uit dan en hoe verhoud zich dat tegenover andere scores van andere mensen (met een vergelijkbaar systeem)?
btw: tijdenlijk een andere cpu? ik ben ni rijk hoor =p
Daarom zei ik ook, als je de mogelijkheid hebt. ;)
ken je paar manieren om te testen of het aan cpu ligt dat hij de grafische kaart bottleneckt?
Nogmaals: als je de mogelijkheid hebt, een andere CPU en als die er niet is, probeer de CPU dan eens over te clocken.

Wat je eventueel ook kan proberen zijn bijvoorbeeld andere / nieuwe drivers voor je moederbord / chipset. Wellicht dat dat scheelt.

En probeer ook eens gebruik te maken van de edit functie (http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif), dat voorkomt een hoop frustraties bij anderen en word het topic niet onnodig elke keer om hoog geschopt in de lijst.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2009 22:55]

Anoniem: 206777

Probeer die Q6600 eens over te clocken, dit helpt namelijk een heel stuk in games etc. !

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:50:
[...]
Een iets vriendelijkere toon mag ook best wel. Ik snap dat het niet leuk is dat je van mening bent dat de videokaart naar jouw gevoel ondermaats presteert, maar hoef je richting mij niet zo'n toon aan te zetten.
[...]
Aha en welke score kwam je in totaal op uit dan en hoe verhoud zich dat tegenover andere scores van andere mensen (met een vergelijkbaar systeem)?
[...]
Daarom zei ik ook, als je de mogelijkheid hebt. ;)
[...]
Nogmaals: als je de mogelijkheid hebt, een andere CPU en als die er niet is, probeer de CPU dan eens over te clocken.

Wat je eventueel ook kan proberen zijn bijvoorbeeld andere / nieuwe drivers voor je moederbord / chipset. Wellicht dat dat scheelt.
allereerst excuseer voor mijn toon ben na volledige dag zoeken al wel beu aan het worden,
12598 was de volledige score een vriend van mij haalt met dezelfde rig wel beetje geclockt aan de cpu denkik iets in de 20k dus een massa aan verschil,
ik kan de cpu proberen te overclocken maar nogmaals ik heb hier al slechte ervaringen mee gehad.
denk je dat de bios er iets mee te maken zal hebben?

• Bullus
  • Laatst online: 01-12 00:55
Kun je checken of de 2e gpu ook op 3d speeds loopt?
Je kunt dit checken door 2x gpu-z op te starten en te loggen, 3d applicatie opstarten en daarna controleren.

Welke setting staat Catalyst AI op? -disabled, -standard of advanced?

Een nieuwe bios/chipsetdrivers voor je mobo kan ook helpen.

[Voor 11% gewijzigd door Bullus op 27-02-2009 22:58]

|2600k|Asus 290|

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:55:
allereerst excuseer voor mijn toon ben na volledige dag zoeken al wel beu aan het worden,
Geeft niet, ik ken de frustraties, dus weet ook hoe het voelt.
12598 was de volledige score een vriend van mij haalt met dezelfde rig wel beetje geclockt aan de cpu denkik iets in de 20k dus een massa aan verschil,
Ik neem aan dat dit met 3D Mark 2006 was? :)
ik kan de cpu proberen te overclocken maar nogmaals ik heb hier al slechte ervaringen mee gehad.
denk je dat de bios er iets mee te maken zal hebben?
Je hoeft de CPU niet tot op het bot over te clocken. Een klein stukje denk dan aan bijvoorbeeld 200 a 300MHz kan zo'n ding makkelijk hebben, mits je de juiste spanningen (eventueel) geeft.

• Sigma2k8
Anoniem: 293028 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:48:
[...]

zeg:p ik geef da al vo pakje sigarette iets wat ik krijg:p
ma thats not the point,
dure kaart hebben aangesmeerd?ik heb hem de tweede nu (hate 295gtx) beste kaart die er bestaat late kopen geen rommel.
ik ben al van 9 uur deze morge voor hem op verschillende forums aan zoeken dus van helpen gesproken?
Heb je inmiddels al je drivers geupdate? CrossfireX gecontroleerd? Chipset drivers geupdate? Resolutie hoog gezet in je spellen? Er zijn denk ik inmiddels al heel wat handvatten aangereikt om je een hele tijd zoet te houden en zeker het probleem te kunnen vinden. Het feit dat je hier nog steeds aan het terugposten bent over een voeding die praktisch 2 x die kast bijna kan draaien heeft niet veel nut.
Feit is ook dat je een graka aangeraden hebt aan je vriend die totaal niet in verhouding staat met het quadcoretje wat erin zit. Zo''n HD4870X2 gaat prima samen met een Core i7 maar met een Q6600 is het héle dikke overkill.
Desalnietteplus neemt dat niet weg dat crysis meer dan 2-3 fps moet draaien.
Laat eerst even weten wat je inmiddels zelf al hebt ondernemen en niet wat je zelf al hebt gezocht. Daar schiet je namelijk niks mee op.

Offtopic:
wat doe je precies in IT dan??

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:57:
[...]
Geeft niet, ik ken de frustraties, dus weet ook hoe het voelt.

[...]
Ik neem aan dat dit met 3D Mark 2006 was? :)

[...]
Je hoeft de CPU niet tot op het bot over te clocken. Een klein stukje denk dan aan bijvoorbeeld 200 a 300MHz kan zo'n ding makkelijk hebben, mits je de juiste spanningen (eventueel) geeft.
ik zat nog maar aan de 400mhz en hij begon al te fikken op 60°
het was indd 3dmark:p
en spanningen mmm...:p nog niet te bekent terein voor mij ik clock gwn maar als het echt te erg word beetje met fbs.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 23:08]

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:58:
[...]

Heb je inmiddels al je drivers geupdate? CrossfireX gecontroleerd? Chipset drivers geupdate? Resolutie hoog gezet in je spellen? Er zijn denk ik inmiddels al heel wat handvatten aangereikt om je een hele tijd zoet te houden en zeker het probleem te kunnen vinden. Het feit dat je hier nog steeds aan het terugposten bent over een voeding die praktisch 2 x die kast bijna kan draaien heeft niet veel nut.
Feit is ook dat je een graka aangeraden hebt aan je vriend die totaal niet in verhouding staat met het quadcoretje wat erin zit. Zo''n HD4870X2 gaat prima samen met een Core i7 maar met een Q6600 is het héle dikke overkill.
Desalnietteplus neemt dat niet weg dat crysis meer dan 2-3 fps moet draaien.
Laat eerst even weten wat je inmiddels zelf al hebt ondernemen en niet wat je zelf al hebt gezocht. Daar schiet je namelijk niks mee op.

Offtopic:
wat doe je precies in IT dan??
probleem is en heb ik al in begin gezegt ik ben niet bij mijn vriend ik bel het hem door maar hij heeft er niks kennis van dus noteer ik alles wat jullie zeggen en ga ik dat morgen proberen,

@offtopic: pc repareren samenstellen voor klanten gericht naar de prijs/performance die ze willen

edit
het meeste wat jullie ook zeggen begrijp me niet verkeerd ik ben dankbaar voor jullie hulp,maar heb ik al geprobeerd.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 27-02-2009 23:07]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 14:41

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gebruik nou g*dn*kende eens die EDIT-knop! Dat is je al vaker gezegd! Dit is echt heel irritant lezen hoor!

Enfin, dat gezegd hebbende, je zegt dat het 3d mark is, maar belangrijker is welke versie en welke instellingen? 3d mark vantage geeft namelijk een lagere score dan 3d mark 2006. De 2006 versie is ook veel meer CPU-afhankelijk dan de nieuwere vantage-versie. Dus daarom kunnen er best verschillen zijn. Maar ALS het 3d mark 2006 is, en ALS je de standaard instellingen gebruikt, is de score ongeveer vergelijkbaar met een enkele 4870. Dus zit er in de Crossfire instellingen waarschijnlijk iets niet goed. Als je deze softwarematig hebt gecontroleerd (en niks vreemds hebt gevonden) kun je nog kijken of alle powerconnectors zijn aangesloten op je kaart etc. (hardwarematig dus) Is het dat nog steeds niet, is waarschijnlijk de kaart defect en wordt het een gevalletje garantie.

en verder offtopic: mag ik even zeggen dat je een vreemde indruk maakt als "IT-specialist" die voor mensen een pc samenstelt? Ik bedoel, als je dit soort relatief eenvoudige diagnoses nog niet kunt stellen door mogelijke oorzaken uit te sluiten, ben je in mijn ogen niet erg vakkundig...

Topicstarter
woelders schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:23:
Gebruik nou g*dn*kende eens die EDIT-knop! Dat is je al vaker gezegd! Dit is echt heel irritant lezen hoor!

Enfin, dat gezegd hebbende, je zegt dat het 3d mark is, maar belangrijker is welke versie en welke instellingen? 3d mark vantage geeft namelijk een lagere score dan 3d mark 2006. De 2006 versie is ook veel meer CPU-afhankelijk dan de nieuwere vantage-versie. Dus daarom kunnen er best verschillen zijn. Maar ALS het 3d mark 2006 is, en ALS je de standaard instellingen gebruikt, is de score ongeveer vergelijkbaar met een enkele 4870. Dus zit er in de Crossfire instellingen waarschijnlijk iets niet goed. Als je deze softwarematig hebt gecontroleerd (en niks vreemds hebt gevonden) kun je nog kijken of alle powerconnectors zijn aangesloten op je kaart etc. (hardwarematig dus) Is het dat nog steeds niet, is waarschijnlijk de kaart defect en wordt het een gevalletje garantie.

en verder offtopic: mag ik even zeggen dat je een vreemde indruk maakt als "IT-specialist" die voor mensen een pc samenstelt? Ik bedoel, als je dit soort relatief eenvoudige diagnoses nog niet kunt stellen door mogelijke oorzaken uit te sluiten, ben je in mijn ogen niet erg vakkundig...
1 wie ben jij om over mijn kunnen te oordelen(laatste jaar opleiding tis da jij geboren bent en alles wist zeker...).
2 3dmark06.
3 ik heb alle kabels al gecontroleerd powerconectors mooi aangesloten.
4 garantie?nou zulke dure kaarten zullen wel eerst uitgetest worden voor ze de deur uitgaan.
5 de softwarematige instellingen? ik heb al eerder duidelijk gemaakt dat ik niet bekent ben met ati ik ben een nvidia gebruiker.
6 wss bottleneckt zen cpu zen kaart gewoon

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 28-02-2009 00:53]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12
Ik heb dit topic nu een beetje door zitten lezen.

Ik erger met aan jou Vonschrader. De manier waarop je typt en de toon die er af en toe uit komt.
Natuurlijk snap ik dat je het beu bent. Maar dan kun je op zijn minst fatsoenlijk nederlands typen, zonder een verkeerde zinsopbouw of spellings fout. Ik zeg niet dat ik perfect ben in het typen van nederlands. Maar jij maakt echt grammaticale fouten.

Back on-topic>

Er is al voorgesteld om een andere CPU te gebruiken. Als ik lees in de reacties van jou, kan ik opmaken dat jij zelf ook een Q6600 hebt draaien op 3.8Ghz als ik het goed heb. Misschien is het wat om die Q6600 van jou even over te zetten met de cooler die jij gebruikt. Van die Q6600 weet jij zeker dat je betere clocks kan halen en kun je meteen zien of een snellere CPU een goede prestatie verbetering brengt. Daarnaast zou ik niet blindstaren op de 3Dmark scores. Deze worden juist door de CPU beïnvloed. Als jij jou Q6600 al 100Mhz overclocked zul je zien dat er al een betere score uitkomt.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Icephase

Icephase

Anoniem: 293028 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:36:
[...]

1 wie ben jij om over mijn kunnen te oordelen(laatste jaar opleiding tis da jij geboren bent en alles wist zeker...).
2 3dmark06.
3 ik heb alle kabels al gecontroleerd powerconectors mooi aangesloten.
4 garantie?nou zulke dure kaarten zullen wel eerst uitgetest worden voor ze de deur uitgaan.
5 de softwarematige instellingen? ik heb al eerder duidelijk gemaakt dat ik niet bekent ben met ati ik ben een nvidia gebruiker.
6 wss bottleneckt zen cpu zen kaart gewoon
1. Ik ben iemand waar jij via dit forum een mening en/of idee hebt gevraagd, en ik geef die. Ik weet absoluut niet alles maar ik weet wel de juiste manier om een probleem te onderzoeken en op te lossen.
2. Nogmaals, dan lijkt het er dus op dat er één GPU niet wordt gebruikt
3. Mooi zo, dat was me namelijk nog niet duidelijk geworden uit je eerdere posts.
4. Assumption is the mother of all errors; nooit van uit gaan dus. Zelfs een dikke Ferrari kan een probleem hebben. Omdat een kaart duur is, betekent dit niet dat het niet kapot kan.
5. Het idee achter de software is hetzelfde; vaak zijn zelfs de gebruikte termen gelijk met de NVidia-software. En ik zie ook nergens dat je GPU-Z of Rivatuner oid hebt gebruikt; die geven ook veel info over je kaart.
6. Waarschijnlijk niet. Met name 3d mark is erop gebouwd om configuraties onderling te kunnen vergelijken; hoe verhoudt zich 'jouw' score met de score van mensen met een vergelijkbaar systeem?

Tot slot:
Ook al is je toetsenbord 'verrot' en werk je op een oude laptop, dan nóg kun je je wel fatsoenlijk gedragen en gewoon Nederlands typen. Imho hang je dicht tegen een topicreport van een medeforumlid of zelfs een slotje aan en dan ben je verder van huis.
Gedraag je nou niet eens zo arrogant dat je alles denkt te weten omdat je in de IT werkt. Pc's samenstellen voor anderen is zo ingewikkeld nog niet, en als je al aangeeft moeite te hebben met de ATi-software vraag ik me echt af wie zo dom is om jou in te huren voor het samenstellen van hun nieuwe pc... want blijkbaar weet ik dan nog meer dan jij, en ik werk niet eens in de IT!

Topicstarter
Kuhr89 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:00:
Ik heb dit topic nu een beetje door zitten lezen.

Ik erger met aan jou Vonschrader. De manier waarop je typt en de toon die er af en toe uit komt.
Natuurlijk snap ik dat je het beu bent. Maar dan kun je op zijn minst fatsoenlijk nederlands typen, zonder een verkeerde zinsopbouw of spellings fout. Ik zeg niet dat ik perfect ben in het typen van nederlands. Maar jij maakt echt grammaticale fouten.

Back on-topic>

Er is al voorgesteld om een andere CPU te gebruiken. Als ik lees in de reacties van jou, kan ik opmaken dat jij zelf ook een Q6600 hebt draaien op 3.8Ghz als ik het goed heb. Misschien is het wat om die Q6600 van jou even over te zetten met de cooler die jij gebruikt. Van die Q6600 weet jij zeker dat je betere clocks kan halen en kun je meteen zien of een snellere CPU een goede prestatie verbetering brengt. Daarnaast zou ik niet blindstaren op de 3Dmark scores. Deze worden juist door de CPU beïnvloed. Als jij jou Q6600 al 100Mhz overclocked zul je zien dat er al een betere score uitkomt.
indd. dat heb ikook gemerkt dat de 3dmark06 score er massa's op vooruit gaat met een betere cpu, dus ik zal zijn cpu wat proberen te overclocken.
maar de benchmarkt zegge namelijk iets anders check dit even,
http://www.legionhardware.com/document.php?id=770&p=8
er schijnen geen problemen te zijn op hogere settings met de q6600,
wat ik dan niet snap zelfs als ik aax16 en as op hoogste zet zoals sommige forums insinueren,
krijg ik ook slechte performance dus aan het niet aan het lager zetten van de settings liggen,
waarbij hij trouwens ook slecht performed.
en ik heb mij al geexcuseerd voor mijn toon beetje begrip dat ik al bijna twee dagen aan een stuk continu rondzoek.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 28-02-2009 09:59]

Topicstarter
woelders schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 08:35:
[...]

1. Ik ben iemand waar jij via dit forum een mening en/of idee hebt gevraagd, en ik geef die. Ik weet absoluut niet alles maar ik weet wel de juiste manier om een probleem te onderzoeken en op te lossen.
2. Nogmaals, dan lijkt het er dus op dat er één GPU niet wordt gebruikt
3. Mooi zo, dat was me namelijk nog niet duidelijk geworden uit je eerdere posts.
4. Assumption is the mother of all errors; nooit van uit gaan dus. Zelfs een dikke Ferrari kan een probleem hebben. Omdat een kaart duur is, betekent dit niet dat het niet kapot kan.
5. Het idee achter de software is hetzelfde; vaak zijn zelfs de gebruikte termen gelijk met de NVidia-software. En ik zie ook nergens dat je GPU-Z of Rivatuner oid hebt gebruikt; die geven ook veel info over je kaart.
6. Waarschijnlijk niet. Met name 3d mark is erop gebouwd om configuraties onderling te kunnen vergelijken; hoe verhoudt zich 'jouw' score met de score van mensen met een vergelijkbaar systeem?

Tot slot:
Ook al is je toetsenbord 'verrot' en werk je op een oude laptop, dan nóg kun je je wel fatsoenlijk gedragen en gewoon Nederlands typen. Imho hang je dicht tegen een topicreport van een medeforumlid of zelfs een slotje aan en dan ben je verder van huis.
Gedraag je nou niet eens zo arrogant dat je alles denkt te weten omdat je in de IT werkt. Pc's samenstellen voor anderen is zo ingewikkeld nog niet, en als je al aangeeft moeite te hebben met de ATi-software vraag ik me echt af wie zo dom is om jou in te huren voor het samenstellen van hun nieuwe pc... want blijkbaar weet ik dan nog meer dan jij, en ik werk niet eens in de IT!
@2. dat is dus het hoofdprobleem ik moet de tweede mee in gang krijgen,
ik heb er op gemerkt dat ie maar net ietsje beter presteerd dan zijn hd4850 dus,
moet het er wel aan liggen dat ie maar een van de twee gpu's gebruikt.
@6. de score van vergelijkbare systemen ligt veel hoger,
wat ik voorstel om te proberen,
1herrinstal.
2motherboard bios updaten.
3alles installeren met de nieuws mogelijke drivers en chipsets.
en als ie dan nog niet werkt, de cpu wat overclocken om te testen of hij hem niet bottleneckt.

edit.

"Gedraag je nou niet eens zo arrogant dat je alles denkt te weten omdat je in de IT werkt. Pc's samenstellen voor anderen is zo ingewikkeld nog niet, en als je al aangeeft moeite te hebben met de ATi-software vraag ik me echt af wie zo dom is om jou in te huren voor het samenstellen van hun nieuwe pc... want blijkbaar weet ik dan nog meer dan jij, en ik werk niet eens in de IT"

nogmaals wij werken enkel met nvidia ik heb nog nooit met een ati gewerkt,
maar hij moest perse een hele zware ati hebben,
en ik heb al meermaals gezegt ik ben in opleiding laatste jaar,
en hou je domme commentaar voor jezelf...
en hier een artikel over de core compatibility met de hd4870x2 geen problemen te zien met q6600 blijkt daaruit.
http://www.legionhardware.com/document.php?id=770&p=8

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 16:36
Ik sluit me aan bij Woelders en Superkuhrtje. Ik heb het topic ook even doorgelezen, en zie niets anders dan mensen die jou proberen te helpen, ondanks de ondankbare toon die jij aanslaat tegen ze. Ik zou het allang opgegeven hebben.
Ervaring hebben met nVidia is mooi, maar als je echt professioneel aan de slag wilt, zou je deze situatie moeten gebruiken om ook ervaring met ATI (AMD dus) op te doen. Zoals je al zei op pagina 2, dat je op 1 dag (27 februari) zowel om 0600 s'morgens als om 0900 s'morgens begonnen bent met googlen, (knap!), opper ik dat je misschien nog zo'n dagje moet inlassen.
Je zal dan alleen naar iets anders moeten zoeken. Lees hoe mensen met elkaar om gaan op fora. Over het algemeen bloeden topic's dood als de TS zo'n houding aanslaat als jij doet en verbaasd het me dat dit topic inmiddels op 3 pagina's aan posts zit.

In het laatste jaar van je opleiding zitten is ook niet relevant, want welke opleiding doe je? MBO niv2? niv3? niv4? HBO? VMBO? HAVO?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Topicstarter
magiel schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:02:
Ik sluit me aan bij Woelders en Superkuhrtje. Ik heb het topic ook even doorgelezen, en zie niets anders dan mensen die jou proberen te helpen, ondanks de ondankbare toon die jij aanslaat tegen ze. Ik zou het allang opgegeven hebben.
Ervaring hebben met nVidia is mooi, maar als je echt professioneel aan de slag wilt, zou je deze situatie moeten gebruiken om ook ervaring met ATI (AMD dus) op te doen. Zoals je al zei op pagina 2, dat je op 1 dag (27 februari) zowel om 0600 s'morgens als om 0900 s'morgens begonnen bent met googlen, (knap!), opper ik dat je misschien nog zo'n dagje moet inlassen.
Je zal dan alleen naar iets anders moeten zoeken. Lees hoe mensen met elkaar om gaan op fora. Over het algemeen bloeden topic's dood als de TS zo'n houding aanslaat als jij doet en verbaasd het me dat dit topic inmiddels op 3 pagina's aan posts zit.

In het laatste jaar van je opleiding zitten is ook niet relevant, want welke opleiding doe je? MBO niv2? niv3? niv4? HBO? VMBO? HAVO?
als je het topic beter doorleesde had je gezien dat ik mij meermaals voor mijn grammatica en taalgebruik heb geexcuseerd.
en op de rest alstublieft e als ge ni probeerd te helpe ga dan ook geen onnodige commentaar op mij poste...

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 16:36
Anoniem: 293028 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:07:
[...]

als je het topic beter doorleesde had je gezien dat ik mij meermaals voor mijn grammatica en taalgebruik heb geexcuseerd.
en op de rest alstublieft e als ge ni probeerd te helpe ga dan ook geen onnodige commentaar op mij poste...
Ik heb geen commentaar, ik geef opbouwende kritiek. Dit had ik ook nodig toen ik 16 was. Gebruik deze kritiek om beter van te worden. Als je ergens je excuses voor aanbiedt, moet je ook op z'n minst je best doen om jezelf te verbeteren.
Ik heb trouwens in mijn 1e post geen commentaar gehad op je interpunctie.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Topicstarter
magiel schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:09:
[...]

Ik heb geen commentaar, ik geef opbouwende kritiek. Dit had ik ook nodig toen ik 16 was. Gebruik deze kritiek om beter van te worden. Als je ergens je excuses voor aanbiedt, moet je ook op z'n minst je best doen om jezelf te verbeteren.
Ik heb trouwens in mijn 1e post geen commentaar gehad op je interpunctie.
offtopic...

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12
Wat sowieso een beetje raar is, is dat die HD4870X2 maar iets van 5 fps sneller is dan die HD4850. Normaal als een HD4870X2 op 1core draait, dan zou hij toch even snel moeten zijn als de normale HD4870? Normaal gesproken is een HD4870 ook wel meer van 5fps sneller dan een HD4850.

Ik heb wel ergens gelezen dat er toch wel wat problemen waren met de 9.2 drivers van ATi. Ik zelf had die ook. Ik heb toen de drivers eraf gehaald en drivercleaner eroverheen gehaald. Alles eraf. Toen gewoon een restart. En dan nog een keertje opnieuw eropzetten. Misschien heeft het nut.

Daarnaast zou je misschien een printscreen kunnen maken van GPU-Z en van Rivatuner. Je zou zelfs wat screens kunnen maken van Everest over de videokaart. Ook een screen van CCC kan nog wel van toepassing zijn voor deze slimme mensen van Tweakers!

Ik zou zeggen. Snel wat programma's downloaden die wat vertellen over de videokaart.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vonschrader, heb je álle drivers van de PC al eens vernieuwd? Wellicht dat dat ook een boel zal schelen, voornamelijk voor chipset denk ik. Als er geen of onjuiste drivers gebruikt worden voor je chipset, dan gaat het zeker bakken performance schelen. Dus deze drivers even downloaden en installeren. En anders kijken op de site van Intel voor P45 chipset drivers, geloof dat daar nog nieuweren staan.

Weet niet of het gaat werken, maar je kan eventueel ook een BIOS update doen, nieuwste versie is 1613 en kan van de site van ASUS geplukt worden.

[Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 28-02-2009 11:10]

Topicstarter
GJtje schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:07:
Vonschrader, heb je álle drivers van de PC al eens vernieuwd? Wellicht dat dat ook een boel zal schelen, voornamelijk voor chipset denk ik. Als er geen of onjuiste drivers gebruikt worden voor je chipset, dan gaat het zeker bakken performance schelen. Dus deze drivers even downloaden en installeren. En anders kijken op de site van Intel voor P45 chipset drivers, geloof dat daar nog nieuweren staan.

Weet niet of het gaat werken, maar je kan eventueel ook een BIOS update doen, nieuwste versie is 1613 en kan van de site van ASUS geplukt worden.
zijn mobo gebruikt de p43 kep al install file voor gedownload maar voor morgenavond kan ik het niet proberen hij is een weekendje weg.
de chipset heb ik ook update voor,
ik ga gewoon bij hem een cleaninstall doen,
nieuwste chipset,
nieuwste bios,
nieuwste ati drivers,
proper testen met 3dmark06 en als het niet beter gaat de cpu overclocken en zien wat dat geef.

Topicstarter
Kuhr89 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:47:
Wat sowieso een beetje raar is, is dat die HD4870X2 maar iets van 5 fps sneller is dan die HD4850. Normaal als een HD4870X2 op 1core draait, dan zou hij toch even snel moeten zijn als de normale HD4870? Normaal gesproken is een HD4870 ook wel meer van 5fps sneller dan een HD4850.

Ik heb wel ergens gelezen dat er toch wel wat problemen waren met de 9.2 drivers van ATi. Ik zelf had die ook. Ik heb toen de drivers eraf gehaald en drivercleaner eroverheen gehaald. Alles eraf. Toen gewoon een restart. En dan nog een keertje opnieuw eropzetten. Misschien heeft het nut.

Daarnaast zou je misschien een printscreen kunnen maken van GPU-Z en van Rivatuner. Je zou zelfs wat screens kunnen maken van Everest over de videokaart. Ook een screen van CCC kan nog wel van toepassing zijn voor deze slimme mensen van Tweakers!

Ik zou zeggen. Snel wat programma's downloaden die wat vertellen over de videokaart.
het probleem is dat ik niet bij de pc kan voor morgenavond hij is weekendje weg,
maar keb al veel ideen opgedaan van de mensen van tweakers.
daarvoor bedankt,
maar aan de arrogante die steed offtopic vragen begonnen te stellen om mij down te halen flikk'r gwn op.

• Niet online
Ik begin je toon een beetje heel erg onvriendelijk te vinden en dit taalgebruik wordt ook niet geaccepteerd op GoT (nettiquette) misschien moet ik toch een mod hier op wijzen...

• -NRG-
  • Laatst online: 06:26
Heb net het hele topic doorgenomen, enigste wat ik nog kon bedenken is dat de temperatuur te hoog word van de kaart waardoor deze mogelijk zichzelf terug klokt.
Ook zou je nog eens oudere drivers kunnen proberen i.p.v. 9.2 9.1 om te kijken of daar niet iets mis mee is.
De processor wat al meerdere malen genoemd is lijkt mij de meest logische optie.

Off topic:
Het verbaast me echt dat een moderator hier nog niet op gereageerd heeft.

[Voor 14% gewijzigd door -NRG- op 28-02-2009 11:51]

Topicstarter
-NRG- schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:46:
Heb net het hele topic doorgenomen, enigste wat ik nog kon bedenken is dat de temperatuur te hoog word van de kaart waardoor deze mogelijk zichzelf terug klokt.
De processor wat al meerdere malen genoemd is lijkt mij de meest logische optie.

Off topic:
Het verbaast me echt dat een moderator hier nog niet op gereageerd heeft.
indd. die kaart draaid nu op de performance van een kaart maar is toch een stoof vanachter in de pc.

• Icephase

Icephase

Anoniem: 293028 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:48:
[...]

indd. die kaart draaid nu op de performance van een kaart maar is toch een stoof vanachter in de pc.
Wát?

Serieus, ik vind het helemaal niet erg als iemand slecht is in taal en daar zijn excuses voor maakt en vervolgens verbetering laat zien. Maar bij jou gaat het van kwaad tot erger. En dat jij chagrijnig bent omdat iets niet lukt, waarom zouden wij daarvan de dupe moeten worden? Als ik chagrijnig ben en jou een knal voor je kop geef en vervolgens zeg ja sorry maar ik ben echt al heel lang aan het zoeken naar iets en je daarna nóg eens drie klappen geef dan pik je dat toch ook niet? Het gaat hier natuurlijk niet om fysiek geweld maar wel om verbaal geweld m.i.
En om je nou te verschuilen achter je opleiding: welke opleiding is dat dan waar ze je niet eens fatsoenlijk leren typen en waarbij ze je klaarblijkelijk niet leren om probleemoplossend te denken? Het lijkt er eerder op dat ze je een vis geven dan dat ze je leren vissen...

Nog even weer on-topic: de 3dmark score lijkt erg op die van een enkele 4870 in een systeem met een q6600. Dat deze slechts 5 fps meer haalt in Crysis dan een 4850 is niet zo vreemd, Crysis is een CPU-'vretend' spel. Ga dus af op je 3d mark score. En post eens screens van GPU-Z, Rivatuner en Ati CCC etc. Dan kunnen we je wellicht beter helpen.

Ondanks alles; succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
woelders schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:14:
[...]

Wát?

Serieus, ik vind het helemaal niet erg als iemand slecht is in taal en daar zijn excuses voor maakt en vervolgens verbetering laat zien. Maar bij jou gaat het van kwaad tot erger. En dat jij chagrijnig bent omdat iets niet lukt, waarom zouden wij daarvan de dupe moeten worden? Als ik chagrijnig ben en jou een knal voor je kop geef en vervolgens zeg ja sorry maar ik ben echt al heel lang aan het zoeken naar iets en je daarna nóg eens drie klappen geef dan pik je dat toch ook niet? Het gaat hier natuurlijk niet om fysiek geweld maar wel om verbaal geweld m.i.
En om je nou te verschuilen achter je opleiding: welke opleiding is dat dan waar ze je niet eens fatsoenlijk leren typen en waarbij ze je klaarblijkelijk niet leren om probleemoplossend te denken? Het lijkt er eerder op dat ze je een vis geven dan dat ze je leren vissen...

Nog even weer on-topic: de 3dmark score lijkt erg op die van een enkele 4870 in een systeem met een q6600. Dat deze slechts 5 fps meer haalt in Crysis dan een 4850 is niet zo vreemd, Crysis is een CPU-'vretend' spel. Ga dus af op je 3d mark score. En post eens screens van GPU-Z, Rivatuner en Ati CCC etc. Dan kunnen we je wellicht beter helpen.

Ondanks alles; succes!
vriendelijk daje nog helpt,
ma gaant gewoon zo doen,
clean install,
alle nieuwste drivers/updates/chipset/bios enzo.
kep al genoeg mogelijkheden gekregen,
dus voor de rest los ik het nog wel op bedankt allemaal.
en nog eens ik kan hier amper leestekent op typen op deze laptop de meeste toetsen kapot,
ik mag al dankbaar zijn dat hij nog functioneerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:52
Dan nog kun je wel 'functioneert' schrijven in plaats van 'functioneerd' en kun je gewoon 'Ik heb' schrijven in plaats van 'kep'. Gewoon pure luiheid en gebrek aan kennis van de Nederlandse taal dus.

Maargoed, lijkt me duidelijk dat Crossfire niet werkt aangezien je gewoon de scores van een HD4870 haalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

En de punten en de hoofdletters doen het ook gewoon want die gebruik je ook af en toe, maar bijna nooit aan het begin en einde van een zin. Beetje zwak om daar je spullen de schuld van te geven.

Je zou ook die kaart eens in je eigen pc kunnen proberen en kijken of dat andere resultaten oplevert. Gewoon van alles uitproberen en uitwisselen en zodoende kom je overal achter.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:56
help needed , je krijgt genoeg hulp van mensen die er wat vanaf weten maar blijkbaar is dat niet nuttig in jou ogen

Dat het probleem hardware matig is kan je wel bijna uitsluiten. Een dual GPU videokaart die maar 1 gpu gebruikt omdat de andere doet bestaat niet.

Als er 1 kapot is werkt je hele videokaart niet meer omdat de crossfire verbinding intern ligt en beide core's niet exact diezelfde taken uitvoeren.

wat je nog kan proberen : gooi er een HDD in met een lege partitie en zet daar een verse windows op met de catalyst 8.11 of 8.12 op. Ook kan je er een benchmark programma op gooien maar verder niks.

ga dan benchen en kijk of het probleem er nog is. Ik weet wel bijna zeker dat het probleem dan weg is.

Je zoekt ook het probleem puur bij de videokaart maar het kan ook heel goed zijn dat er brak geheugen in zit.
Download dus even Memtest86 en laat die lekker een nachtje draaien ,

Eigenlijk verdoe ik hier gewoon mn tijd want waarschijnlijk is het allemaal bullshit. ( het komt me gewoon ongeloofwaardig over ) Mocht dit echt niet het geval zijn : alvast mijn Excuses hiervoor.

veel suc6 :| :| :|

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:56
Het schiet me ineens te binnen : het magische programma DRIVERCLEANER

download die shizzle en haal je oude drivers eraf aangezien je een Nvidia (man?) bent staan er waarschijnlijk nog bestanden van andere drivers op de pc

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

glangeveld schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:30:
Als er 1 kapot is werkt je hele videokaart niet meer omdat de crossfire verbinding intern ligt en beide core's niet exact diezelfde taken uitvoeren.
Wat is dat voor een onzin? Het zijn gewoon twee 4870 chips op 1 PCB gesoldeerd, verbonden via een interne Crossfire link. Natuurlijk is het dan mogelijk om gewoon met 1 chip te kunnen werken. Als het namelijk voor twee verschillende functies zijn, heb je twee verschillende chips en dan werkt Crossfire niet eens.

• Sokkiejjj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 21:52
Ik heb deze topic nu ook even doorgelezen. Ik kan niets anders concluderen dan dat "vonschrader" een arrogante nietsnut is. Heel leuk dat je om hulp vraagt, maar wij zijn je persoonlijke helpdesk niet. Wij zijn gewoon mensen die in onze vrije tijd af en toe een berichtje checken om andermans problemen hopelijk op te lossen.
Je denkt toch zelf zeker niet dat iemand zin heeft om jou te helpen, als jij zo'n toon aanhoudt:
het probleem is dat ik niet bij de pc kan voor morgenavond hij is weekendje weg,
maar keb al veel ideen opgedaan van de mensen van tweakers.
daarvoor bedankt,
maar aan de arrogante die steed offtopic vragen begonnen te stellen om mij down te halen flikk'r gwn op.
Ik bedoel, kijk dan?! Je kan fouten maken, dat is menselijk, maar jij geeft ons duidelijk de indruk dat je gewoon voor jan-lul lui bent, en je er (haast) geen energie in hoeft te steken zodat wij je kunnen helpen.

Ik ben bereid om veel mensen te helpen, maar als ze zo'n toon aanhalen en zo verrafeld typen terwijl ze duidelijk beter kunnen dan ze tonen, flikker dan zelf maar een eind op.

Anoniem: 209081

mmzz ik wou eigenlijk gaan slapen totdat ik dit topic tegenkwam... heb het helemaal doorgelezen, duurde wel een hele poos..

de reden dat "vonschrader" zo'n taalgebruik hanteert is omdat hij een belg is die ofwel geen ervaring heeft met fora ofwel enkel op belgische fora zit waar er niet gelet op wordt taalgebruik (let op mijn wordt met "dt" vonschrader, kan je nog wat van leren) en gewoon zijn taalgebruik gebruikt zoals op msn.

om even iets te zeggen over het feit dat je in de IT zit:
-jij herstelt en stelt pc's samen, maar werkt niet met ati? hoe kun je dan mensen een goede videokaart aanraden als ze zelf wat hebben opgezocht en twijfelden tss een ati en een nvidia? Dan zeg jij wss nvidia is beter?
-zo'n probleem als dit moet je op een strategische manier aanpakken: zowel software als hardwarematig. Niet op zo'n chaotische manier als jij doet. Btw, je moet alles nog googlen en hier op GOT vragen, wat leer je dan op je opleiding? De programma's die je hier genoemd zijn, zijn zelfs mij zeer bekend en ik zit ook allesbehalve in de IT, ik studeer zelfs nog.
-jij bent wss zo iemand die als hij een pc krijgt van een klant die niet meer goed werkt, er gewoon meteen een reinstall overgooit en dan maar eens verder kijkt of alles goed werkt en anders de hardware eens checkt..

om vervolgens wat advies over je probleem te geven:

het feit dat die hd4850 ook maar 30 fps haalt in crysis op low is al niet goed. Ik haal met mijn hd4850 @stock en mijn q6600 @stock zo'n 30 fps op high. (met niet eens de nieuwste drivers).
dus zowel de prestaties van je hd4850 als hd4870x2 kloppen niet, dus lijkt het me dat je de software (drivers e.d.) eens moet checken. of andere hardware dan je gpu.
Begin dus met een complete reinstall. Vervolgens windows erop, mobo drivers installeren, gpu drivers installeren en dan nog maar eens crysis testen. Werkt het dan nog niet, moet je de rest van je hardware afzonderlijk eens grondig gaan testen dus memtest e.d.
daarbij kan een kaart ook DOA zijn (dead on arrival als je zelfs dat nog niet wist). Deze kaart is duidelijk niet DOA want hij doet het nog, maar wel niet zoals het hoort (als het al je videokaart is, wat ik sterk betwijfel).

verder nog veel suc6 met je probleem en post de status hier. (weliswaar in correct Nederlands, ik neem aan dat je toch vroeger ook toetsen hebt moeten maken in mooi Nederlands? Wel, zo moet je typen op een forum. En anders google je eens op "netiquette")

gl

• dreee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10-2017
Anoniem: 209081 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:23:
Begin dus met een complete reinstall. Vervolgens windows erop,...
Ja dat kam dus niet he. Hoeveel windows moeten erop? :+

Nou volgens mij hoeft hier geen mod meer te komen. Als mensen niet willen luisteren houd het gewoon op. Je kunt geen hulp gaan vragen door een grote mond op te zetten. Al helemaal niet op een beschaaft nederlandstalig gerespecteerd forum. We zitten hier niet in een of andere kroeg in het belgische boeren land of zo. Probeer nou je andere kant eens te ontwikkelen. Wedden dat je dan ook verder komt met PC problemen oplossen.

Dit is je enige topic hier op GoT, onder deze naam. Hoofdletters, punten en komma's doen het, ook al zeg je zelf van niet, dus ik zie geen probleem om abn te schrijven.
Zelfs voor een 17-jarige vind ik dit zeer kinderachtig gedrag, en ook idd een teken van luiheid en gemakzuchtigheid. zo kom je hier iig nergens, dat deze mensen je al hebben geholpen vind ik toch dapper en nobel. Ik had die PC terug in gezicht gesmeten en de deur ook...hehe...hou het gewoon bij nVidia volgende keer, geen complicaties. learn and move on, meer advies kan ik je niet geven. :)

De weg kwijt? Vind je zelf weer terug... --> Radio Paradise <--

dreee schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:45:
[...]
hehe :p een gewone reinstall is idd genoeg :)
[...]
hou het gewoon bij nVidia volgende keer, geen complicaties. learn and move on, meer advies kan ik je niet geven. :)
waar slaat dat nu op? alsof je met ati alleen maar problemen krijgt.Mijn hd4850 doet precies wat hij moet doen

en de enige reden dat ik help is omdat ik het erg vind voor degen aan wie vonschrader die kaart heeft verpatst.
en over het feit dat je (vonschrader) laptop niet echt lekker meer werkt: je bent it technicus: los het op (toetsen van laptop halen is zo moeilijk nog niet)

iig post je bevindingen even hier :)

• Tinussje
  • Laatst online: 01-11 20:47
waar slaat dat nu op? alsof je met ati alleen maar problemen krijgt.Mijn hd4850 doet precies wat hij moet doen
Dat slaat op het feit dat, als jij echt het topic had gelezen zoals je zei, hij alleen maar ervaring heeft met nvidia kaarten:)

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tinussje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:02:
[...]

Dat slaat op het feit dat, als jij echt het topic had gelezen zoals je zei, hij alleen maar ervaring heeft met nvidia kaarten:)
Alsof dat uitmaakt :')

Het enige wat verschil uitmaakt is dat je het nvidia control panel verwisselt met ati's ccc. Als je enigzins handig bent met PC's heb je binnen een paar minuten de weg gevonden binnen beide. Het is dus volslagen geen excuus :')

De eigen inzet is imo gewoon te matig voor woorden. Er zijn ondertussen zo enorm veel tips gegeven die nog niet zijn uitgevoerd...

Maar goed, nog eenmaal, overclock die Q6600. De meeste games, zoals Counterstrike Source zijn er niet op gemaakt om met een quadcore te werken. Er worden dan effectief twee cores gebruikt, waardoor je quadcore in die situatie niet sneller of zelfs een fractie langzamer is dan een E6600. Ook Crysis, hoewel anders geadverteerd, gebruikt de derde en vierde core maar zeer matig. Hoewel je videokaart wel sneller wil, kan de CPU gewoon niet snel genoeg data aan de GPU leveren. Vergelijk het bij wijze van met een enorme dikke V8 motor waarvan de brandstofleiding te dun is waardoor er niet genoeg brandstof in de motor komt.

Het overclocken van die CPU is een werkje van niks en met de stockcooler kan je vaak al snel een paar 100 MHZ hoger. Verschillen worden dan vaak al snel zichtbaar.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 09:13

the_RJ

Banana Hammock!

[...]
offtopic:
ik grinnikte :D

Anyways, als we even de charts van Tomshardware erbij pakken: link

Zal nog even alle Crysis hier weergeven dat niet iedereen hoeft te zoeken:

Scores: Fraps/Contact, Score in FrameGo

(Resolutie - HD4870X2 - HD4850)
Crysis v1.21 (1920x1200, 4xAA, 8xAF, Very High Quality) - 20.10 - 9.60
Crysis v1.21 (1920x1200, 0xAA, Trilinear, Very High Quality) - 21.70 - 16.30
Crysis v1.21 (1920x1200, 0xAA, Trilinear, High Quality) - 26.70 - 24.10
Crysis v1.21 (1680x1050, 4xAA, 8xAF, Very High Quality) - 20.60 - 11.30
Crysis v1.21 (1680x1050, 4xAA, 8xAF, High Quality) - 25.00 - 17.60
Crysis v1.21 (1680x1050, 0xAA, Trilinear, Very High Quality) - 22.30 - 19.30
Crysis v1.21 (1680x1050, 0xAA, Trilinear, High Quality) - 27.40 - 28.40
Crysis v1.21 (1280x1024, 4xAA, 8xAF, Very High Quality) - 23.80 - 16.60
Crysis v1.21 (1280x1024, 4xAA, 8xAF, High Quality) - 27.00 - 24.60
Crysis v1.21 (1280x1024, 0xAA, Trilinear, Very High Quality) - 24.60 - 25.00
Crysis v1.21 (1280x1024, 0xAA, Trilinear, High Quality) - 29.20 - 32.30

Dus ik weet niet wat voor resolutie er bij crysis hier gedraaid wordt (mijn excuus als het al ergens vermeldt is, ik heb er vluchtig doorheen gelezen), maar op low settings geloof ik die 5 frames verschil zo: Uit het lijstje zie je al dat zonder 4xAA en 8xAF en Very High Quality op alle resoluties de HD4850 goed meekomt.

Oftewel door de upgrade die vonschrader aanbevolen heeft kan hij crysis nu op hogere settings draaien, en met die settings waarschijnlijk de frames halen die hij eerst had met een hd4850 met alles low.

Overigens is de processor hier nu wel een (flinke) bottleneck voor games, E8400 zou het al beter doen dan een Q6600 gezien dat games niet 4 cores benutten.

offtopic:
kapotte laptoptoetsen kunnen simpel opgelost worden door een toetsenbord aan je laptop te hangen

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 16:57
Werken in de IT is ook nogal een ruim begrip blijkt maar. Het begint kennelijk bij "zich bevinden omringd door IT-achtige zaken" en tot waar het reikt is vrij irrelevant, daar TS daar toch niets mee van doen heeft.

Ik sta er volledig open voor dat niet iedereen hetzelfde niveau heeft in het schrijven van de Nederlandse taal, maar ergens ligt een grens tussen onmacht / opleidingsniveau / luiheid...

On topic: Ik vind het sowieso vreemd om niet je systeem te herinstalleren nadat je de hardware grondig wijzigt. Het lijkt me dat als je 500 euro uitgeeft aan een videokaart upgrade (2x systeemwaarde :P) je toch ook wel de moeite neemt even je software grondig aan te pakken om daadwerkelijk het meeste uit je investering te halen.

Ik ben dus met jan en alleman hier. Doe gewoon even je best en wat mij betreft: Excuseer je ook even aan je maat, voor de onzin waar je hem in helpt als gevolg van je eigen gebrekkige relevante kennis.

• Tinussje
rodie83 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:20:
[...]

Alsof dat uitmaakt :')

Het enige wat verschil uitmaakt is dat je het nvidia control panel verwisselt met ati's ccc. Als je enigzins handig bent met PC's heb je binnen een paar minuten de weg gevonden binnen beide. Het is dus volslagen geen excuus :')

De eigen inzet is imo gewoon te matig voor woorden. Er zijn ondertussen zo enorm veel tips gegeven die nog niet zijn uitgevoerd...
Ik ben het ook helemaal met je eens, hij is te lui en arrogant. Eerst wordt m 100x gezegd dat zn cpu de bottleneck is, maar daar gaat hij niet op in. Draagt iemand anders iets aan, zegt hij doodleuk ja nou mn cpu is gewoon de bottleneck dus tja..
Gast dat wordt je net al 100x aangeraden, maar goed.

Het ging erom, dat Tomm niet wist waarom die ander zei dat Vonschrader lekker bij nvidia moest blijven.
Tuurlijk is het 'makkelijk' om over te switchen, maar als Vonschrader dat bljikbaar moeilijk vind, dan vind ik de tip om lekker bij nvidia te blijven wel een goede toch?;)

Topicstarter
Anoniem: 209081 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 01:23:
mmzz ik wou eigenlijk gaan slapen totdat ik dit topic tegenkwam... heb het helemaal doorgelezen, duurde wel een hele poos..

de reden dat "vonschrader" zo'n taalgebruik hanteert is omdat hij een belg is die ofwel geen ervaring heeft met fora ofwel enkel op belgische fora zit waar er niet gelet op wordt taalgebruik (let op mijn wordt met "dt" vonschrader, kan je nog wat van leren) en gewoon zijn taalgebruik gebruikt zoals op msn.

om even iets te zeggen over het feit dat je in de IT zit:
-jij herstelt en stelt pc's samen, maar werkt niet met ati? hoe kun je dan mensen een goede videokaart aanraden als ze zelf wat hebben opgezocht en twijfelden tss een ati en een nvidia? Dan zeg jij wss nvidia is beter?
-zo'n probleem als dit moet je op een strategische manier aanpakken: zowel software als hardwarematig. Niet op zo'n chaotische manier als jij doet. Btw, je moet alles nog googlen en hier op GOT vragen, wat leer je dan op je opleiding? De programma's die je hier genoemd zijn, zijn zelfs mij zeer bekend en ik zit ook allesbehalve in de IT, ik studeer zelfs nog.
-jij bent wss zo iemand die als hij een pc krijgt van een klant die niet meer goed werkt, er gewoon meteen een reinstall overgooit en dan maar eens verder kijkt of alles goed werkt en anders de hardware eens checkt..

om vervolgens wat advies over je probleem te geven:

het feit dat die hd4850 ook maar 30 fps haalt in crysis op low is al niet goed. Ik haal met mijn hd4850 @stock en mijn q6600 @stock zo'n 30 fps op high. (met niet eens de nieuwste drivers).
dus zowel de prestaties van je hd4850 als hd4870x2 kloppen niet, dus lijkt het me dat je de software (drivers e.d.) eens moet checken. of andere hardware dan je gpu.
Begin dus met een complete reinstall. Vervolgens windows erop, mobo drivers installeren, gpu drivers installeren en dan nog maar eens crysis testen. Werkt het dan nog niet, moet je de rest van je hardware afzonderlijk eens grondig gaan testen dus memtest e.d.
daarbij kan een kaart ook DOA zijn (dead on arrival als je zelfs dat nog niet wist). Deze kaart is duidelijk niet DOA want hij doet het nog, maar wel niet zoals het hoort (als het al je videokaart is, wat ik sterk betwijfel).

verder nog veel suc6 met je probleem en post de status hier. (weliswaar in correct Nederlands, ik neem aan dat je toch vroeger ook toetsen hebt moeten maken in mooi Nederlands? Wel, zo moet je typen op een forum. En anders google je eens op "netiquette")

gl
wel ik ook met mijn hd 4850
maar probleem is opgelost en inderdaad ik ben belg :p
nogmaals mijn excuses voor de grammatica en het taalgebruik
ik heb het probleem opgelost
reinstall alles nieuwste drivers enz.

hier pic:
http://img13.imageshack.us/my.php?image=farcry2benchmark.jpg

Topicstarter
Tinussje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:56:
[...]

Ik ben het ook helemaal met je eens, hij is te lui en arrogant. Eerst wordt m 100x gezegd dat zn cpu de bottleneck is, maar daar gaat hij niet op in. Draagt iemand anders iets aan, zegt hij doodleuk ja nou mn cpu is gewoon de bottleneck dus tja..
Gast dat wordt je net al 100x aangeraden, maar goed.

Het ging erom, dat Tomm niet wist waarom die ander zei dat Vonschrader lekker bij nvidia moest blijven.
Tuurlijk is het 'makkelijk' om over te switchen, maar als Vonschrader dat bljikbaar moeilijk vind, dan vind ik de tip om lekker bij nvidia te blijven wel een goede toch?;)
cpu was niet de bottleneck...ik heb alles op werk uitgetest ik heb meermaals gezegt kan pas uitvoeren op zondagavond/maandag

• Tinussje
Anoniem: 293028 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:36:
[...]

cpu was niet de bottleneck...ik heb alles op werk uitgetest ik heb meermaals gezegt kan pas uitvoeren op zondagavond/maandag
Kan wel wezen dat de cpu niet de bottleneck was, maar daarom hoef je nog niet arrogant te doen alsof je ineens een oplossing hebt, terwilj je zelf die opmerkingen over de cpu steeds genegeert hebt. Daar ging het mij om, maar blij dat het opgelost is. Hoeven we niet meer die arrogante en irritante berichtjes van jou te lezen:)

ps. Wel beetje noobie van jezelf dat je niet gelijk een complete reinstall geprobeert hebt, maar goed.
pps. Gebruik die edit knop nou eens!

Tinussje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:02:
[...]

ik had het topic echt helemaal doorgelezen hoor ;) ik dacht dat hij bedoelde dat nVidia beter is dan ATI en dat je enkel met nVidia geen problemen krijgt. Maar het blijkt dus dat hij gewoon aanraadde om bij nVidia te blijven omdat hij daar ervaring en geen problemen mee heeft.
Anoniem: 293028 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:35:
[...]

wel ik ook met mijn hd 4850
maar probleem is opgelost en inderdaad ik ben belg :p
nogmaals mijn excuses voor de grammatica en het taalgebruik
ik heb het probleem opgelost
reinstall alles nieuwste drivers enz.

hier pic:
http://img13.imageshack.us/my.php?image=farcry2benchmark.jpg
offtopic:
je moet mijn hele post niet quoten hoor :) is nogal irritant scrollen, maar goed, je post ziet er wel keurig uit nu ;)

dat zijn idd goede en normale resultaten. Met mijn hd4850 haal ik bij farcry 2 zo'n 35-40 fps op high settings en geen AA dacht ik zo. Dus met een hd4870x2 met alles op ultra high en AA etc zijn dit mooie fps.
je kan er nog meer uithalen als je die cpu iets overklokt, die zal bij zo'n kaart op 2,4ghz zeker wel wat bottlenecken (het is natuurlijk belange na niet zo dat je maar de helft van je kaart gebruikt hoor ;) ).
je kan gemakkelijk kijken of de cpu de bottleneck is door hem even te clocken naar zo'n 2,6 - 2,8ghz en dan kijken wat voor fps je haalt op dezelfde settings, normaal (als de cpu bottlenecked) zou dit een relatief duidelijk verschil moeten geven.

goed dat het is opgelost :) tenminste geen 500eur voor niets betaald ;)
nog veel plezier ermee en geef je vriend de raad zijn drivers up to date te houden en geen onnodige zooi te installeren, want ik denk dat daarom die hd4850 ook al ondermaats presteerde. Laat hem ook niet te veel onnodige programma's mee opstarten.

grtz

Topicstarter
Tinussje schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:40:
[...]

Kan wel wezen dat de cpu niet de bottleneck was, maar daarom hoef je nog niet arrogant te doen alsof je ineens een oplossing hebt, terwilj je zelf die opmerkingen over de cpu steeds genegeert hebt. Daar ging het mij om, maar blij dat het opgelost is. Hoeven we niet meer die arrogante en irritante berichtjes van jou te lezen:)

ps. Wel beetje noobie van jezelf dat je niet gelijk een complete reinstall geprobeert hebt, maar goed.
pps. Gebruik die edit knop nou eens!
je gaat toch eerst alle andere probleme af mongool -_-

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 293028 op 02-03-2009 22:44]

Topicstarter
Anoniem: 209081 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:25:
[...]

ik had het topic echt helemaal doorgelezen hoor ;) ik dacht dat hij bedoelde dat nVidia beter is dan ATI en dat je enkel met nVidia geen problemen krijgt. Maar het blijkt dus dat hij gewoon aanraadde om bij nVidia te blijven omdat hij daar ervaring en geen problemen mee heeft.

[...]

offtopic:
je moet mijn hele post niet quoten hoor :) is nogal irritant scrollen, maar goed, je post ziet er wel keurig uit nu ;)

dat zijn idd goede en normale resultaten. Met mijn hd4850 haal ik bij farcry 2 zo'n 35-40 fps op high settings en geen AA dacht ik zo. Dus met een hd4870x2 met alles op ultra high en AA etc zijn dit mooie fps.
je kan er nog meer uithalen als je die cpu iets overklokt, die zal bij zo'n kaart op 2,4ghz zeker wel wat bottlenecken (het is natuurlijk belange na niet zo dat je maar de helft van je kaart gebruikt hoor ;) ).
je kan gemakkelijk kijken of de cpu de bottleneck is door hem even te clocken naar zo'n 2,6 - 2,8ghz en dan kijken wat voor fps je haalt op dezelfde settings, normaal (als de cpu bottlenecked) zou dit een relatief duidelijk verschil moeten geven.

goed dat het is opgelost :) tenminste geen 500eur voor niets betaald ;)
nog veel plezier ermee en geef je vriend de raad zijn drivers up to date te houden en geen onnodige zooi te installeren, want ik denk dat daarom die hd4850 ook al ondermaats presteerde. Laat hem ook niet te veel onnodige programma's mee opstarten.

grtz
nvidia drivers zijn sneller stabiel
bv:de hd4870x2 was gerushed alles moest snelsnel en dan kwamen ze met crappy drivers uit
oke de gtx295 is ook met beta drivers uitgekomen die nog niet getest waren maar ze werkte ^^

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 293028 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:41:
[...]

Gebruik die fucking edit knop "mongool"

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 22:23
Anoniem: 293028 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:41:
[...]

Tnx hieronder.

[Voor 18% gewijzigd door tiescarbo op 02-03-2009 23:03]

Anoniem: 191050

tiescarbo schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:52:
[...]

Hoe waarschuw je een mod? Ik lees dit topic net door en dit is de druppel voor mij.
Bovenaan, links naast de titel, het handje dat bijna doorzichtig gekleurd is.

Edit: Voor de duidelijkheid maar even de quote toegevoegd.

[Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 191050 op 02-03-2009 23:00]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 13:35
Goeie morgen, wát een topic...

specs

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 15:51
Het mooiste is, vonschrader dat je beweert dat je zelf een q6600 op 3,7 ghz heb in een eerdere post, en in een latere post gaat beweren dat je de cpu van je 'vriend' niet ver kan overclocken omdat je geen ervaringen met voltage settings enzo heb.

Ik begrijp dus dat jou q6600 3,7 op stock voltage loopt? KNAP! Oja, je profiel zegt dat je 16 bent. Maar je zit in het laatste jaar van jou spetterende IT opleiding? Vet zeg, ik ben 19 en moet nog een jaar voordat ik af kan studeren.

1 grote boel aan leugens verzamelt over meerdere dubbelpost op een 4 pagina's lang topic.

Nah goed veel suc6 met het samen stellen van je 'prijs/performance gebalanceerde' systemen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee