Onkyo HT-S9100THX vs harman kardon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo,

Na veel uitzoek werk en overwegingen had ik besloten om de volgende set te halen:

Een onkyo 606 reciever samen met Harman Kardon hts11 satteliet systeem
De prijs voor deze set samen ( Apart besteld ) komt op 720€ uit en samen komen deze compenenten goed uit de reviews..

Nu zag ik vandaag deze set voorbij komen Onkyo HT-S9100THX
Dit is een set zonder blue ray speler ( Wat ik zoek heb zelf al play3 )
Maar met 7 luidsprekers ( Ook wel leuk ) incl reciever voor hetzelfde geld...

Technisch is er weinig verschil volgensmij, kan alleen niet vinden welke onkyo reciever erbij zit...
Nu is dus alleen de vraag of de speakers en subwoofer van hetzelfde danwel betere kwaliteit zijn dan de harman kardon hts11. Aangezien het voor deze prijs toch wel erg interresant word om de Onkyo HT-S9100THX te halen. Naar men gevoel een completer systeem. ( meer waar voor je geld )

Maar zou graag reacties willen zien van mensen die 1 van deze combinaties heeft, ik heb al in meerdere audio zaken gekeken maar de Onkyo HT-S9100THX is moeilijk vindbaar de harman kardon daarin tegen wel en deze klinkt dan ook super

ps: Weet iemand of het gemakkelijk is om je ipod aan de onkyo 606 te sluiten?

[ Voor 17% gewijzigd door V525 op 02-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:06
Vroeger was Harman Kardon een super goede stereo set tegenwoordig hebben ze de omslag gemaakt voor de lagere segment en niet meer de Pro, hierbij is een hoop kwaliteit ingeleverd. Over Onkyo kan ik duidelijk zijn, goede betaalbare stereo in een iets hogere segment.
Inmiddels mijn tweede set Onkyo in huis (TX701), de THX is ook intersant kijk wel even of het satelliet systeem dit ondersteund.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Had inderdaad hetzefde idee, maar mijn huidig idee was een onky 606 + harman kardon ht11 set.
Heb ik van beide wereld iets en tegen een gunstige prijs. ( Totaal wat boven de 700€ )

Totdat ik dus deze set zag Onkyo HT-S9100THX
Deze is volledig thx gecerificeerd, niet dat ik dat belangrijk vind
En word gelijk geleverd met 7 speakers+ datg de prijs van deze set gelijk is aan mijn huidige idee
( Harman kardon ht11 speakers en onkyo 606 reciever

Volgens de specs hebben de boxen meer watt ( 140 inplaats van 100 harmasn kardon ) alleen de subwoofer weet ik niet bij de harman kardon is ie 200 watt

[ Voor 6% gewijzigd door V525 op 02-02-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
IIRC heeft de 9100 geen hdmi processing.

Verder maakt het weinig uit. 7 vs 5 satellietspeakers. Het is alleen maar ingewikkelder positioneren en als je een paar deftige speakers hebt staan maakt het weinig uit of het nu 5 of 7 speakers zijn (buiten voor je geldbuidel dan)

Ik heb zelf gekozen voor 2.0 ipv een 5.1 setup voor mijn oma. Het aantal speakers zegt niets over de kwaliteit van het geluid zelf. Verder speelt de indeling van de kamer en de positionering van de TV in de ruimte een belangrijke rol. Ik zou 5.1 nooit goed krijgen wegens de hoek opstelling en ik ben reuze blij met de aankoop van de KEF speakers. Het klinkt meer in balans qua geluidsbeeld en het geproduceerde geluid is ook vele malen beter bij zo'n stel speakers.

[ Voor 121% gewijzigd door Chevy454 op 03-02-2009 02:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
[quote]Chevy454 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 02:23:

Wat houd bovenstaande opmerking in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ja, " IIRC heeft de 9100 geen hdmi processing" ??? graag uitleg Chevy454.

@V525:
De receiver is de HT-R960 en de subwoofer is 290W max, en dat ding gaat hard! heb hem gehoord! Als je in een 2onder1 kap woont... hoop dat je een goeeie relatie met de buren hebt ;)

meer info: http://www.eu.onkyo.com/d...ual_HT-S9100THX_Nl_Sv.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Klinkt goed je reactie,.... Deze subwoofer zou in waardes 90 meer watt hebben dan de harman kardon,
Ook zien de speakers er qua prestaties wat beter uit ( Maar uiterlijk zegt niet alles ) en of die 90 wat ook daadwerkelijk het verschil maakt....

Ik ben echt enorm aan het twijfelen tussen deze en mijn eerdere genoemde combinatie...
Ben nog steeds benieuwd wat er werd bedoelt met dat deze reviever geen hdmi processing ondersteunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Als je de ruimte hebt en een goeie zitpositie, zou ik voor 7.1 gaan.
Kwa geld en wat je er voor krijgt: een onkyo 7.1 receiver incl 7.1 luidsprekerset (THX ook nog) zoek maar is een alternatief voor dat geld. En het is een set, de fabrikant heeft het samengesteld, die lui hebben er toch verstand van neem ik aan...

Als die chevy454 nou ff uitleg geeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
baronruud schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:32:
Als je de ruimte hebt en een goeie zitpositie, zou ik voor 7.1 gaan.
Kwa geld en wat je er voor krijgt: een onkyo 7.1 receiver incl 7.1 luidsprekerset (THX ook nog) zoek maar is een alternatief voor dat geld. En het is een set, de fabrikant heeft het samengesteld, die lui hebben er toch verstand van neem ik aan...

Als die chevy454 nou ff uitleg geeft......
Ja ben ook benieuwd wat hij er mee bedoelt?! Ondertussen blijf ik nog twijfelen....
Het 7.1 is leuk op verjaardagen en staat misschien leuk maar veel heb je er niet aan ( Nu nog ) en volgens mij brengt het ook geen hele grote extra geluids demensie mit zich mee.

Maar het gaat mij puur om het verschil in geluid.... met name de bas

[ Voor 21% gewijzigd door V525 op 03-02-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Die Wattages zeggen allemaal geen ene fluit hè. Misschien overdrijft Onkyo in het lagere segment wel meer met opgegeven vermogens dan HK dat doet, dus zo vergelijken is geheel onmogelijk. Er is zomaar kans dat de HK set "meer" levert maar een andere manier van meten hanteert.

Betaalbare setjes die in surround 100W per kanaal leveren zijn er sowieso niet, dat is allemaal marketing. Men wil nu eenmaal een hoge waarde zien, welnu, die krijgt men dan ook. De Onkyo 606 levert bijvoorbeeld in surround 38 Watt per kanaal. Dat scheelt "iets" met de opgegeven (marketing) waardes dus. Dan nog is het in die klasse een van de betere receivers. De andere merken doen hier uiteraard meestal even hard aan mee (sommige merken echter wat minder dan anderen).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:45:
Die Wattages zeggen allemaal geen ene fluit hè. Misschien overdrijft Onkyo in het lagere segment wel meer met opgegeven vermogens dan HK dat doet, dus zo vergelijken is geheel onmogelijk. Er is zomaar kans dat de HK set "meer" levert maar een andere manier van meten hanteert.

Betaalbare setjes die in surround 100W per kanaal leveren zijn er sowieso niet, dat is allemaal marketing. Men wil nu eenmaal een hoge waarde zien, welnu, die krijgt men dan ook. De Onkyo 606 levert bijvoorbeeld in surround 38 Watt per kanaal. Dat scheelt "iets" met de opgegeven (marketing) waardes dus. Dan nog is het in die klasse een van de betere receivers. De andere merken doen hier uiteraard meestal even hard aan mee (sommige merken echter wat minder dan anderen).
Dat is ook precies de reden dat ik dit post, omdat de wattages zelf niks zeggen en ik dus niet een goede vergelijking kan doen ( zie start topic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 02:23:
Wat ik denk dat hij bedoelt is dat de 9100 sommige audio formaten (DTS-HD/True HD) niet kan decoden als de audiostream binnenkomt op hdmi. Maar volgens mij kan de 9100 dat wel. Bovendien kan een PS3 zelf ook DTS-HD en True HD decoden en uitsturen als LHCP, dus ook al zou de 9100 het niet kunnen, maakt in principe voor de topic starter niets uit.

Ik zou voor de complete Onkyo set gaan. Mijn vader is er ook al een tijdje naar op zoek, maar zoals jij ook al aangaf; hij is erg moeilijk leverbaar (net als de HTX-22HD van Onkyo, waar ik nog wel interesse in heb).
De receiver die in de 9100 set zit (HT-R960) is overigens nagenoeg gelijk aan de 606 (606 heeft alleen voor zone 2 ook digitale speakeruitgangen, maar of je dat ooit zult gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Mijn zwager heeft hem vorige week bij pick2pay.nl gekocht, 732,- incl. BTW volgens mij. Bestellen, kleine week wachten en ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Ik wil de set eerst beluisteren, want de onkyo 606 + harman kadon ht11 klonk erg goed en dit moet voor mij wel eerst overtroffen worden.

Weet iemand toevallig bij welke zaak je deze set goed kan beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
V525 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:22:
[...]

Ja ben ook benieuwd wat hij er mee bedoelt?! Ondertussen blijf ik nog twijfelen....
Het 7.1 is leuk op verjaardagen en staat misschien leuk maar veel heb je er niet aan ( Nu nog ) en volgens mij brengt het ook geen hele grote extra geluids demensie mit zich mee.

Maar het gaat mij puur om het verschil in geluid.... met name de bas
Zelf heb ik nu 3 weken al de 9100 staan. :9~ Het THX geeft absoluut een meerwaarde aan het geluid. De kleinste details worden prachtig weer gegeven. Het mooie is dat je het niet allemaal zelf hoeft in te stellen maar de 9100 dat allemaal voor jou doet! _/-\o_ afstand en en de EQ worden zelf bijgesteld! klinkt super!

Subwoofer knalt ontzettend lekker >:) heb idd goeie relatie met de buren ;) dus hoor niemand klagen.
Maar geeft ook een heel zuiver geluid.

7.1 en toevoeging voor een 2e ruimte is leuk.. (speaker A en B functie) voor mij bied dit een uitkomst voor in de tuin om 2 speakers extra aan te schaffen en buiten te hangen/staan voor in de zomer. (afhankelijk of je balkon of tuin hebt)

Zelf ben ik erg tevreden met mijn set en absoluut geen spijt van.. sterker nog had het eerder moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Bedankt voor je review Klinkt goed, maar wat ik begrijp is de 7.1 alleen van meerwaarde als uiteraard de blue ray dit ondersteund. Momenteel is hiervan maar een zeer klein gedeelte.. En worden alle 7 speakers standaard net zoals 5.1 surround gebruikt bij een film ( Uiteraard wanneer er ondersteuning voor surround aanwezig is )

Als alle 7 speakers standaad gebruikt worden bij een film of muziek is het misschien een leuke meerwaarde. Dat wanneer een blue ray 7.1 ondersteunt zie ik de meerwaarde er wel van in.

Ik wil 1 deze dagen tot aankoop overgaan en nog steeds niet de onkyo HT-S9100THX ergens kunnen beluisteren. Daarintegen wel de combinatie onkyo 606 + harman kardon ht11. Deze klonk erg goed en dit kost ( iets duurder ) hetzelfde als de HT-S9100THX . De echte meerwaarde van 7.1 snap ik dus nog niet helenmaal, behalve dat het er misschien leuk uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
De echte meerwaarde van 7.1 snap ik dus nog niet helenmaal, behalve dat het er misschien leuk uitziet
7.1 komt straks meer. eerst stereo-geluid, nu 5.1, straks 7.1.

Net zoals mensen die vorig jaar een HD-ready tv kochten, omdat de Full HD te duur waren......
Nu is alles full HD.....

En die 7.1 is nu net zo duur..... makkelijke keuze (das mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik denk dat 7.1 ongeveer even overrated is als FullHD. In de meeste gevallen zal je hier bijzonder weinig aan hebben. Een goede 5.1 set is altijd beter dan een gemiddelde 7.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Laatst online: 10-09 19:42
Ik heb ook interesse in de Onkyo HT-S9100THX.
Ik wil de set ook graag even beluisteren, maar geen één winkel in de buurt heeft de set.

Volgens mij heeft 7.1 wel zin. Wanneer een blu-ray HD-geluid (bijv. DTS-HD) bevat, is dit in 7.1 geluid.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BlackiE1982 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:42:
Volgens mij heeft 7.1 wel zin. Wanneer een blu-ray HD-geluid (bijv. DTS-HD) bevat, is dit in 7.1 geluid.
Ah ok. DUS een FullHD film is mooier op een 499 Euro kostende 32" FullHD LCD dan op een 2000 Euro kostende HDReady plasma WANT het is FullHD... Makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
baronruud schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:38:
[...]

7.1 komt straks meer. eerst stereo-geluid, nu 5.1, straks 7.1.

Net zoals mensen die vorig jaar een HD-ready tv kochten, omdat de Full HD te duur waren......
Nu is alles full HD.....

En die 7.1 is nu net zo duur..... makkelijke keuze (das mijn mening)
Ben het met brad pit eens dat de 7.1 set per definitie beter is dan de door mij genoemde 5.1 set is natuurlijk complete onzin, anders was de keuze inderdaad snel gemaakt.....

[ Voor 4% gewijzigd door V525 op 04-02-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Ik heb een defenitieve keuze gemaakt:

Het word toch een onkyo 606 + harman kardon ht 11 / 5.1 systeem

Ik kan mijn niet voorstellen dat je voor 720€ een qua geluid beter systeem hebt dan een harman kardon ht 11 van op zen goedkoopst alleen al 350€ dan komt de versterker nog erbij.

Het verteld leuk op verjaardagen en bij de nieuwste nog zeldzame films klinkt het misschien iets leuker,maar denk dat het vergelijkbaar is met hd ready of full hd verschil zie je amper ( Bij een goede tv ) op normale kijkafstand.
En bovendien vind ik het niet mooi staan 2 boxen aan elke zijde in het midden. ( Voor de ideale opstelling moet je vierkante ruimte hebben om je zitplek heen. Anders heb je middden in je kamer een speaker staan.

Mochten mensen me toch denken te overuigen, heel graag ( Vooral benieuwd waar de 7.1 onkyo set te beluisteren is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Je moet geen appels met peren vergelijken.
Ik zeg niet dat een 7.1 set meteen beter is als een 5.1 set.
Voorbeeld: een Trust 7.1 |:( (als die bestaan) is natuurlijk niet beter dan een Bose of Onkyo 5.1

Maar ik wil deze set, omdat het HD-geluid aan kan en HD-geluid heeft inmiddels 8 kanalen.
Ik ben inmiddels al overstapt naar blu-ray, dus waarom niet meteen een 7.1 set????
Ik moet het natuurlijk wel goed doen ;)

Mensen die de set nemen, is het aanbevolen om de kabels te vervangen door dikkere.
Daar heeft Onkyo op bezuinigd, gelezen in meerdere reviews.

[ Voor 14% gewijzigd door BlackiE1982 op 04-02-2009 21:03 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
Je kan ook de 7.1 nemen en dan 5.1 opstellen en B functie voorzien van de overige 2 speakers in een andere ruimte?

van 5.1 kan je 7.1 van maken, hiermee genereer je omringend geluid. Via Neo6 of Dolby Pro Logix X2.
Voor mij werkt het super. Gisteren Death Race gekeken op BD en dat klinkt heel vet met die scheurenijzers! :9~ Net alsof je in de bios zit.. veel beter geluid! dan wel 7.1 opgesteld.

ben niet helemaal wakker... tuurlijk heeft hij 7.1 8)7

Ikzelf ben meer film minded en dus kies ik voor special effects oftwel 7.1
Ben je muziekliefhebber dan kies je meestal voor 2.1 maar dan wel duurdere segment speakers (dit klinkt natuurlijk meer natuurgetrouw)

[ Voor 9% gewijzigd door Cevel op 05-02-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
BlackiE1982 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:00:
Je moet geen appels met peren vergelijken.
Ik zeg niet dat een 7.1 set meteen beter is als een 5.1 set.
Voorbeeld: een Trust 7.1 |:( (als die bestaan) is natuurlijk niet beter dan een Bose of Onkyo 5.1

Maar ik wil deze set, omdat het HD-geluid aan kan en HD-geluid heeft inmiddels 8 kanalen.
Ik ben inmiddels al overstapt naar blu-ray, dus waarom niet meteen een 7.1 set????
Ik moet het natuurlijk wel goed doen ;)

Mensen die de set nemen, is het aanbevolen om de kabels te vervangen door dikkere.
Daar heeft Onkyo op bezuinigd, gelezen in meerdere reviews.
Hd geluid is toch niet ALLEEN voor 7.1 , het is ongewijzigde kwaliteit ook voor 5.1 wat ik begrepen heb....
Dan heb ik liever een kwalitatief betere 5.1 set maar dat terzijde
Als je een vierkant van muren / wanden om je zithoek heb dan kan je de extra speakers nog kwijt,,,, maar twijfel nog steeds aan de hogere kwaliteit dan van mijn gekozen combinatie

Speakers andere ruimte is ook geen optie :O Kan altijd die harman kardon nog uitbreide naar 7.1 reciever ( Onkyo 606 ) ondersteund gewoon 7.1 Maar zoals gezegd kan ik geen mooie opstelling maken

[ Voor 8% gewijzigd door V525 op 04-02-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
cevel schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:13:
anders doe je consessies en kies er tussen in en dan 5.1?
Consessies, consessies.... Ik heb speciaal gekozen voor 5.1 en geen 7.1 :)
De reden is simpel: Ik kan de speakers niet kwijt 8)7 Zuilspeakers als mid en rear zijn iets te riant qua plek. Geef mij maar iedere dag een 5.1 set van 2500 euro ipv een 7.1 setje van 600 euro.

Niet tegenstaand, ik ga toch proberen 7.1 te maken maar dan met de achterste zuilen iets naar voren en dan boekplankjes (monitor audio BR2) achterin...

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 05-02-2009 07:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:03
Wat een nadeel is is dat de Onkyo vrij moeilijk te leveren is naar mijn weten. Denk dat je aardig moet zoeken (Webshops hebben geeen voorraad, dus een onkyo dealer zou je dan moeten bellen denk ik).

Ben zelf ook zeer gecharmeerd van de specs en prijs die de onkyo bieden. Alleen een nadeel is de 7.1, we kunnen maar 5.1 kwijt. Het idee voor de tuin klinkt wel goed dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Er aan komen is een probleem. Via de dealer van Zuid-Nederland (website Onkyo) kreeg ik te horen dat er ze niet meer leverbaar zijn en er geen meer komen. Van een webwinkel, die officieel Onkyo dealer is, kreeg ik hetzelfde te horen. :X

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:30
hallo, kan iemand mij vertellen hoe hoog de receiver van de onkyo (dus de HT-R960 die bij de set HT-S9100THX zit) precies is? Op de site van Onkyo lees ik 15,1 cm, maar in de handleiding staat 17,4cm...

is voor mij belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
JaRuBe schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:03:
hallo, kan iemand mij vertellen hoe hoog de receiver van de onkyo (dus de HT-R960 die bij de set HT-S9100THX zit) precies is? Op de site van Onkyo lees ik 15,1 cm, maar in de handleiding staat 17,4cm...

Denk dat ik van de week nog bij mijn zwager langs ga, dan meet ik hem wel ff op..... als je daar op kan wachten?

Zag dat via de US-site van onkyo dat er meer packages zijn, maar niet in Nederland neem ik aan?
http://www.us.onkyo.com/prod_class.cfm?class=Systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
baronruud schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Denk dat ik van de week nog bij mijn zwager langs ga, dan meet ik hem wel ff op..... als je daar op kan wachten?

Zag dat via de US-site van onkyo dat er meer packages zijn, maar niet in Nederland neem ik aan?
http://www.us.onkyo.com/prod_class.cfm?class=Systems
Daar kan ik zeker wel op wachten, maar als er iemand anders is die het weet in de tussentijd zou dat ook mooi zijn... scheelt je weer meetwerk.

alvast bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
JaRuBe schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:03:

Hij is 15.1 hoog. Maar je kan de voetjes eraf schroeven en er "roer stokjes voor de verf" onder leggen../ of andere rubbertjes kopen, scheelt 2.5 cm in de hoogte en kan zo toch zijn warmte vrij.. mijn kast is namelijk 15,2 cm hoog maar de warmte moet wel weg kunnen. (wordt namelijk best wel warm)
Dit is voor mij een oplossing! misschien heb je er wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
cevel schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:15:
[...]

Hij is 15.1 hoog. Maar je kan de voetjes eraf schroeven en er "roer stokjes voor de verf" onder leggen../ of andere rubbertjes kopen, scheelt 2.5 cm in de hoogte en kan zo toch zijn warmte vrij.. mijn kast is namelijk 15,2 cm hoog maar de warmte moet wel weg kunnen. (wordt namelijk best wel warm)
Dit is voor mij een oplossing! misschien heb je er wat aan?
Kijk, daar heb ik zeker wat aan! Ik had geen idee dat die voetjes nog zo hoog waren. Bedankt i.i.g.

heeft iemand overigens enig idee bij welke winkel ik deze set zou kunnen beluisteren en bezichtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
JaRuBe schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:52:
[...]

Kijk, daar heb ik zeker wat aan! Ik had geen idee dat die voetjes nog zo hoog waren. Bedankt i.i.g.

heeft iemand overigens enig idee bij welke winkel ik deze set zou kunnen beluisteren en bezichtigen?
winkel is heel moeilijk, je kan kijken op kieskeurig onder receiver en kijken of er een bestaande winkel is die hem nog heeft en uitgestalt staat. Wellicht kan je daarheen?

[ Voor 19% gewijzigd door Cevel op 11-02-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
cevel schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:15:
[...]

winkel is heel moeilijk, je kan kijken op kieskeurig onder receiver en kijken of er een bestaande winkel is die hem nog heeft en uitgestalt staat. Wellicht kan je daarheen?
heb zojuist flink wat mails de deur uit gedaan naar webshops en winkels in de buurt (Zwolle), de eerste reacties zijn allemaal dat de set niet op voorraad is en ook niet (meer) kunnen bestellen op dit moment...

ik wacht de andere reacties maar geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cevel schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:15:
[...]

Vanmiddag nog in de Media Markt Alkmaar gezien en 2-3 weken geleden ook bij de Media Markt Amsterdam.

Edit: Ik zou zelf voor de Onkyo set gaan. Reden? Waarom geen 7.1 nemen.
De Onkyo speakers zijn best wel degelijke dingen, naar mijn mening veel beter dan de HK sattelietjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:26:
[...]

Vanmiddag nog in de Media Markt Alkmaar gezien en 2-3 weken geleden ook bij de Media Markt Amsterdam.

De Onkyo speakers zijn best wel degelijke dingen, naar mijn mening veel beter dan de HK sattelietjes.
Hadden ze de set nog op voorraad?????? Graag reactie.
Bij MM Breda niet en kan ook niet meer besteld worden, wegens dat ze niet meer worden gemaakt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren met mijn vader zijn 9100THX opgehaald bij Besthomecinema in Amersfoort. Hij had hem daar al 1,5maand geleden besteld, maar er was een flinke wachtlijst (wij stonden toen 26e), en zoals hier al eerder aangegeven, erg slecht leverbaar.

Van de week hadden we een mailtje naar Onkyo gestuurd, die beverstigde dat het product EOL (End of Lifetime) is, omdat het niet goed genoeg verkocht, en dat besthomecinema de laatste 3 produkten van Onkyo zou krijgen. Dus als je de set niet meer in de winkel ziet staan, krijgen ze hem ook niet meer. Die 3 van besthoeciname zijn allemaal trouwens al verkocht (we hadden net mazzel dat we bij die laatste 3 zaten).
Besthomecinema zei wel dat er iemand was (distributeur?) die heel veel van de 9100HTX had opgekocht en er nu al sneller problemen waren nu hij EOL is, dan bij andere sets.

We hebben nu 5.1 aangesloten (moeten nog standaards voor de 2 sidespeakers), en het klinkt erg mooi. Subwoofer is na calibratie wel wat te luid, dus die hebben we handmatig nog bijgesteld.

Overigens zitten we nog wel met een probleem; het beeld van onze DVD recorder wordt niet weergegeven (geluid weer wel...) en we komen er niet achter waar dit aan ligt. De DVD recorder is met component aangesloten op de receiver (geluid met coax), maar hoe we de inputs ook zetten in het settings menu, er komt geen beeld. We hebben al 3 keer de tulpen eruit en erin gedaan, ook de andere inputs op de receiver gebruikt, maar geen beeld.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
WTF EOL:S Dat product is redelijk nieuw, op AVForums redelijk populair en hier hoor ik ook veel mensen die em willen hebben en dan gaan ze die set niet meer maken?? Vrij apart lijkt mij. Erg jammer zou dat zijn van onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb zelf de combinatie Onkyo 605 + HKTS 11 en ik ben er echt erg tevreden mee. En als ik echt 7.1 wil, dan koop ik gewoon 2 losse, misschien grotere, spreakers erbij.

Ik moet wel toegeven dat de set er erg goed uitziet. Ik zou zelf ook twijfelen als ik nu de keuze zou hebben...

[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 15-02-2009 12:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het probleem inmiddels opgelost. Blijkbaar moest er in de setup van de DVD recorder een vinkje verandert worden, maar aangezien je die setup niet kon zien (geen beeld), moesten we eerst de recorder aansluiten met scart, toen vinkje veranderen. Scart loskoppelen en daarna component aansluiten. En toen werkte alles :).

Inderdaad is het zeer apart dat dit product, wat in mijn ogen een erg goed product is voor deze prijs, nu al EOL is. Het is pas in Oktober oid in Europa geïntroduceerd, en nu al EOL. Maar dit bericht komt rechtstreeks van Onkyo Nederland, dus het zal wel zo zijn. Misschien komt er binnenkort een nieuw product
dat deze vervangt? (In maart is CEBIT er weer, ben benieuwd wat dat ons brengt ons audio gebied)
Ook is er de kans dat die persoon die alle overige 9100HTX'en heeft opgekocht deze weer aan winkels levert. Besthomecinema waren hierover wel geïrriteerd, want bij hen liep het setje erg goed.

Overigens ben ik het er mee eens dat 5.1 (voorlopig) voldoende is, zeker voor de normale huiskamer. Maar mijn vader is ooit van plan nog een beamer te kopen als die nog wat in prijs zakken, en dan is het natuurlijk wel leuk om toch die 7.1 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Heb door omstandigheden nog niks kunnen kopen, wel had ik een bestelling staan voor de onlyo set maar inderdaad kreeg ik een mail terug dat de set niet meer leverbaar was. Ook tot mijn grote verbazing omdat de set nog vrij nieuw is....

Dus nog steeds opzoek en begin toch weer te twijfelen om dan toch maar de onkyo 606 + harman kardon hts11 te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Misschien is die niet EOL maar willen ze een limited edition uitbrengen dus een beetje als een niche product? (Alhoewel een bedrijf toch winst wilt maken).

Misschien concureert het te veel met de 606 alhoewel dat ook een zeer populaire versterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
nou, ik heb het opgegeven... geen winkel die dat kreng kan leveren. :'(

Ga me nu maar eens verdiepen in de Marantz serie, waar ik al mee was begonnen alvorens ik deze Onkyo tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
De Onkyo hts9100 kan niet meer besteld worden bij Onkyo, omdat ......
er in April 2009 nieuwe modellen voor in de plaats schijnen te komen !

Dit is het laatste nieuws over de set en vraag me af in hoeverre ik dit moet geloven.
Hopelijk komen ze dan met een nog betere set voor een nog betere prijs :) , blijf in afwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Betere prijs hoeft niet 699 voor dit setje is geen geld. Hopelijk eenzelfde set alleen dan ook nog met 1080p upscaling, En 5.1 is al voldoende dus als ie dan een beetje in prijs zakt;). (Of ons meer keuze laten maken tussen 5.1 en 7.1 en evt 9.1 die de nieuwe onkyo versterkers aankunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2022
Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Heb al veel over deze set op internet gelezen en heb deze set net van www.goedkoopste.nu (699,00+10,- verzendkosten) binnen en geïnstalleerd. Omdat ze adverteren met HTS-9100 ipv HT-S9100 komen ze op kieskeurig niet naar voren. Toen mijn set werd bezorgd gaf de bezorger aan dat ze nog behoorlijk wat op voorraad hadden. Heb meteen dikkere kabels (ook subwoofer) erbij gekocht. Ze vielen van onkyo inderdaad tegen. Sowieso is de lengte te kort. De set ziet er verder wel degelijk uit, ook de speakers. Geen spetterend uiterlijk. HK vind ik mooier, maar uiteindelijk gaf de prijs de doorslag. Installatie ging wel makkelijk met de microfoon. Het formaat van de speakers is wel mooi. Niet te groot, maar zeker niet te klein. Ik heb eerst een 5.1 opstelling gemaakt. Wat direct opviel waren de klappen die uit de subwoofer komen. Dit is dus een echte subwoofer. Niet zoals deze bij andere setjes, zoals bv sony, worden geleverd. Dat zijn meer woofers, omdat de satelietspeakers denk ik geen sterke woofers hebben. dB van de subwoofer is ook negatief, dus de niet hoorbare bassen voel je wel. Wat me tegenvalt zijn de middentonen. Ik hoor ze wel, maar het lijkt alsof ze naar de achtergrond worden verdrongen door de bassen en hoge tonen. Als ik de bassen van de frontspeakers met de tone knop op de receiver helemaal wegdruk, dan komen de middentonen iets beter uit. Ik kan hierover niks vinden in de handleiding, behalve als je zelf de EQ-instellingen veranderd, maar dan ben je volgens mij je automatische instellingen kwijt. Kan iemand van jullie aangeven of dit na inspelen van de speakers beter wordt of dat dit een of andere instelling is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Niet online
lepo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:13:
Hoi, ik ben nieuw op dit forum. Heb al veel over deze set op internet gelezen en heb deze set net van www.goedkoopste.nu (699,00+10,- verzendkosten) binnen en geïnstalleerd. Omdat ze adverteren met HTS-9100 ipv HT-S9100 komen ze op kieskeurig niet naar voren. Toen mijn set werd bezorgd gaf de bezorger aan dat ze nog behoorlijk wat op voorraad hadden. Heb meteen dikkere kabels (ook subwoofer) erbij gekocht. Ze vielen van onkyo inderdaad tegen. Sowieso is de lengte te kort. De set ziet er verder wel degelijk uit, ook de speakers. Geen spetterend uiterlijk. HK vind ik mooier, maar uiteindelijk gaf de prijs de doorslag. Installatie ging wel makkelijk met de microfoon. Het formaat van de speakers is wel mooi. Niet te groot, maar zeker niet te klein. Ik heb eerst een 5.1 opstelling gemaakt. Wat direct opviel waren de klappen die uit de subwoofer komen. Dit is dus een echte subwoofer. Niet zoals deze bij andere setjes, zoals bv sony, worden geleverd. Dat zijn meer woofers, omdat de satelietspeakers denk ik geen sterke woofers hebben. dB van de subwoofer is ook negatief, dus de niet hoorbare bassen voel je wel. Wat me tegenvalt zijn de middentonen. Ik hoor ze wel, maar het lijkt alsof ze naar de achtergrond worden verdrongen door de bassen en hoge tonen. Als ik de bassen van de frontspeakers met de tone knop op de receiver helemaal wegdruk, dan komen de middentonen iets beter uit. Ik kan hierover niks vinden in de handleiding, behalve als je zelf de EQ-instellingen veranderd, maar dan ben je volgens mij je automatische instellingen kwijt. Kan iemand van jullie aangeven of dit na inspelen van de speakers beter wordt of dat dit een of andere instelling is ?
Heb zelf de set :9 en idd heb toen zelf ook flink moeten zoeken op kieskeurig.. maar de set kan je terug vinden op de site onder RECIEVER.. dit zal wel een fout zijn van de site.. :?

Het geluid instellen handmatig kan, BASS en TREBLE.. dit zal geen effect hebben op de Adessy EQ.
Wel als je de EQ zelf handmatig wilt instellen.. zelf gewoon proberen wat bij jou het mooiste lijkt.
Dan raak je natuurlijk wel de automatische instelling kwijt.. zelf zou ik de sub wat minder fel zetten dan dat je eigenlijk wilt hebben (draaiknop) (dit advies word ook gegeven in de gids) de negatieve dB is wel erg vol.. als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Na lange tijd van wachten en twijfelen kan ik toch vandaag de volgende set ophalen bij besthomecinema.nl
( Is gewoon op voorraad ) tegen mooie prijzen:

Onkyo TX-SR606 voor 379€
Harman Kardon hts11 voor 333€

Complete set dus voor 712€ Goedkoper niet te krijgen, lijkt me een hele mooie prijs samen voor een mooie set. Nu alleen nog 2 hmdi kabels en ik kan beginnen met aansluiten :)
Laat wanneer alles aangesloten zit het e.e.a. weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:26:
[...]

LOL sta ik gister in de mediamarkt Alkmaar, zie ik een zwarte versterker staan met een bordje ervoor HTS9100, nu 699,--. Ik tegen die verkoper inpakken en wegwezen. De beste man een half uur zoeken in het magazijn en bellen. Na de computer geraadpleegd te hebben. Sorry meneer het bordje staat verkeerd, staat bij de 706. De laatste set is zaterdag verkocht. AAARGGGGHHHH nu maar hopen dat Onkyo met een gelijk setje komt eind maart/april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
V525 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:46:
Na lange tijd van wachten en twijfelen kan ik toch vandaag de volgende set ophalen bij besthomecinema.nl
( Is gewoon op voorraad ) tegen mooie prijzen:

Onkyo TX-SR606 voor 379€
Harman Kardon hts11 voor 333€

Complete set dus voor 712€ Goedkoper niet te krijgen, lijkt me een hele mooie prijs samen voor een mooie set. Nu alleen nog 2 hmdi kabels en ik kan beginnen met aansluiten :)
Laat wanneer alles aangesloten zit het e.e.a. weten
Op de website staat de SR606 voor 499,-. Ben benieuwd hoe jij dan aan 379,- komt!

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Koetje_boe schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:46:
[...]

Op de website staat de SR606 voor 499,-. Ben benieuwd hoe jij dan aan 379,- komt!
euhm..... hier:

http://www.besthomecinema...lver-ukedition-p-668.html

(is wel een UK edition... maar wel een 606)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hoodlum77 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:19:
[...]

LOL sta ik gister in de mediamarkt Alkmaar, zie ik een zwarte versterker staan met een bordje ervoor HTS9100, nu 699,--. Ik tegen die verkoper inpakken en wegwezen. De beste man een half uur zoeken in het magazijn en bellen. Na de computer geraadpleegd te hebben. Sorry meneer het bordje staat verkeerd, staat bij de 706. De laatste set is zaterdag verkocht. AAARGGGGHHHH nu maar hopen dat Onkyo met een gelijk setje komt eind maart/april
Dat hoopte ik ook, maar een vervanger van de HTS9100 zal de komende 2 jaar niet verschijnen. Te weinig animo :-( reactie van importeur Onkyo snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Koetje_boe schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:46:
[...]

Het betreft de zilvere en de UK versie, maar de winkel geeft geloof ik gewoon 2 jaar nl garantie. Stekker is netjes omgezet. Scheelt een hoop geld en het is gewoon gekocht in een winkel. Toch makkelijker met service. Het is wel een beest die reciever qua grootte, past gelukkig net in men kastje en warmte kan ook nog net weg.

Het enige nadeeltje was dat de verkoper mijn nog een hdmi kabel van 70€ wilde aansmeren. Ben toch maar voor een kabel gegaan van 29€, ondanks dat de verkoper mij vertelde dat er wel degelijk beeld kwaliteit is verschil was. ( Op zich een leuk marketing trucje op het ene model staat full hd en op het goedkopere model staat niks over hd tv, dit gebruikte de verkoper dan ook o.a. als argument ) Kabel is wel hdmi 1.3. Gelukkig weet ik beter en neem ik genoegen met een alsnog te dure hdmi kabel van 29 lol.

Ik had namelijk begrepen naar veel uitzoek werk o.a. via got dat bij hdmi er weinig tot geen verschil in beeld zal optreden mits de verhoudingen maar kloppen ( o.a lengte kabel )

Ook probeerde de verkoper mij de jawel media markt mij een optische kabel aan te smeren, toen ik begon over audio over hdmi begon hij diep na te denken en bracht vervolgens zijn eigen aanraden in twijfel. Na enige denktijd dacht meneer toch maar dat het beter was als ik optisch naast hdmi gebruikte

Gelukkig wist ik ook hier beter en weet ik dat in mijn combinatie alleen hdmi voor audio en beeld het beste volstaat. Ik constateer ook in een hoop andere winkels dat er verkopers zijn met hun eigen meningen en kennis. Deze verkopen hun kennis grotendeels verkeerd door aan de onwetende consument. ( Vanwege de enorme verschillen en audio soorten ) Daarom is het echt aan te raden om voor je zelf ( Heb ik ook gedaan ) goed onderzoek te doen zodat je weet wat je te wachten staat en daardoor hopelijk de juiste beslissingen te nemen... Nu nog alleen een mooie onkyo ipod dock erbij kopen

[ Voor 70% gewijzigd door V525 op 05-03-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
-foutje-

[ Voor 14% gewijzigd door V525 op 05-03-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
marketeer schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:37:
[...]

Dat hoopte ik ook, maar een vervanger van de HTS9100 zal de komende 2 jaar niet verschijnen. Te weinig animo :-( reactie van importeur Onkyo snik
Weet je misschien toevallig wel wat er in maart/april eraan komt????????
:/

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Ik hoor dat er wat animo naar is (nu ga ik een beetje offtopic voor tweakers) maar als er genoeg mensen zijn in dit forum die em willen kunnen we dan niet een soort samenkopen actie opzetten? (Niet om goedkoper uit te zijn maar dan is deze set misschien WEL leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Voor mensen die interesse hebben in een goedkope onkyo 606 zie hier voor 377€:

http://www.digitalstreet....info.php?products_id=8389

Staat alleen niet bij of het een UK model betreft, maar deze is zelfs nog 2 € goedkoper dan ik hem had en ik heb wel een UK versie, maar goed dat verschil merk ik toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTheMan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 13:07
Lightning89 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:46:
Ik hoor dat er wat animo naar is (nu ga ik een beetje offtopic voor tweakers) maar als er genoeg mensen zijn in dit forum die em willen kunnen we dan niet een soort samenkopen actie opzetten? (Niet om goedkoper uit te zijn maar dan is deze set misschien WEL leverbaar).
Als je denkt dat dit inderdaad te organiseren is heb ik er wel oren naar. Ik heb de set momenteel in bestelling staan bij goedkoopste.nu maar de levertijd is inmiddels ruimschoots overschreden en ik heb er eigenlijk een hard hoofd in dat hij nog geleverd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Zet mij er maar bij, ik wil heel graag de 9100THX.

Ik hoop dat er bij de release van de nieuwe lijnen ook weer zo een set komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Is er al wat op touw gezet voor de aankoop van de Onkyo HT-S9100THX? Ik heb er ook wel oren naar.....

Is iemand onderstaande setje ook al eens tegen gekomen? Heb ik ook wel oren naar.....

Onkyo HT-S7100

Ik heb heel veel onderzoek gedaan, maar deze twee setjes zijn zeer slecht tot helemaal niet leverbaar in Nedereland!?! Weet iemand waarom dat zo is of is hier gewoon zo weinig animo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:59:
Is er al wat op touw gezet voor de aankoop van de Onkyo HT-S9100THX? Ik heb er ook wel oren naar.....

Is iemand onderstaande setje ook al eens tegen gekomen? Heb ik ook wel oren naar.....

Onkyo HT-S7100

Ik heb heel veel onderzoek gedaan, maar deze twee setjes zijn zeer slecht tot helemaal niet leverbaar in Nedereland!?! Weet iemand waarom dat zo is of is hier gewoon zo weinig animo voor?
Onkyo maakt ze niet meer, stuur maar mail naar Onkyo binnen dag reactie dat deze niet meer leverbaar is en ook niet meer terug gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ff blij dat ik (waarschijnlijk) bij die laatste 3 zat!
Ga hem vanavond aansluiten en installeren, ben heel benieuwd!!
Eerst nog even een goede glasverzekering afsluiten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:59:

Onkyo HT-S7100

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik zie er vanaf (tegenvaller gehad). De planning is pas dat we over een half jaar upgraden (Na de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:10:
Ben ik ff blij dat ik (waarschijnlijk) bij die laatste 3 zat!
Ga hem vanavond aansluiten en installeren, ben heel benieuwd!!
Eerst nog even een goede glasverzekering afsluiten........
Waar heb jij hem aangeschaft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
marketeer schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:31:
[...]

Onkyo maakt ze niet meer, stuur maar mail naar Onkyo binnen dag reactie dat deze niet meer leverbaar is en ook niet meer terug gaat komen.
Heb jij een emailadres van de importeur? Komen er binnenkort nog nieuwe vergelijkbare setjes uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:49:
[...]

Waar heb jij hem aangeschaft dan?
Zo'n anderhalve maand geleden bij besthomecinema nog voor de mooie prijs van 699 euro.
Zit momenteel in een verhuizing, vandaar dat ik hem nu pas aan kan sluiten.

Gisteravond de boel aangesloten, en de eerste indruk is goed >:) , een lekker vol geluid komt er uit. Ga voor de rest van de week eens spelen met de instellingen want die zijn er genoeg heb ik gezien (en gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:55:
[...]

Heb jij een emailadres van de importeur? Komen er binnenkort nog nieuwe vergelijkbare setjes uit?
Gewoon even op de EU site contact invullen :-) Had binnen een dag een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel intresse in de Onkyo HT-S9100THX,

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:38:
Ik heb ook wel intresse in de Onkyo HT-S9100THX,

Grtz
Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig, maar het ziet er na uit dat deze set niet meer te verkrijgen is.....

Wel al berichten gehoord dat in mei 2009 de opvolger word gelanceerd.... maar of het waar is, ik weet het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Vjenne-ICT schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:12:
[...]

Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig, maar het ziet er na uit dat deze set niet meer te verkrijgen is.....

Wel al berichten gehoord dat in mei 2009 de opvolger word gelanceerd.... maar of het waar is, ik weet het niet.....
Bizar.. als je weet dat de HT-S9100THX pas half 2008 op de markt is gezet..

Was degene van Onkyo niet in de war met de voorloper HT-S990THX (set gebaseerd op een HT-R940 receiver, die geen DTS-HD Master Audio/DolbyTrueHD ondersteund, geen Audyssey chip en geen HDMI poorten heeft) ??

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Na veel zoeken kan ik dan tweede hands aan een boxenset komen van een 9100 voor 350 euro. Is dit een redelijke prijs? Wat vinden jullie...

Ik ga de Onkyo TX-SR606 kopen of ik wacht op de Onkyo TX-SR607.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:53
Ik heb een probleem met mijn HT-S9100. De afstandsbediening. Ik kan het apparaat via de ab niet meer aan- uitzetten. In plaats daarvan doet die knop hetzelfde als de DISPLAY-knop. Als ik de tuner gebruik zijn de 3 en 4 knop omgewisseld. Verder werkt de volume knop via de ab omgekeerd.

Op internet wordt het probleem zonder oplossing ook genoemd voor een SR606. (Onkyo SR606 remote ....).

De andere knoppen doen het wel goed.

De servicedesk van Onkyo weet het niet, ja de batterijen verwijderen gedurende 48 uur. Ga ik proberen.
Onkyo geeft daarbij alvast het adres van het servicenter in Nederland.

Iemand een ander idee ?

Misschien ook een idee om een HT-S9100 gebruikersgroep op te richten?

Groet Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Ik denk dat het probleem meer bij de receiver zit.
Misschien de receiver op fabriekinstellingen terug zetten (als dat kan).
Anders de stekker eruit bij de receiver voor een poosje.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Krijg net het bericht dat bij Digitalstreet.nl de 9100 op voorraad is!

Dus voor degene die hem wil hebben, zou ik even bellen met ze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Je hebt gelijk, de set is daar inderdaad op voorraad. Dit nieuws komt echter net te laat want ik heb vandaag net de Canton Movie 1000 besteld om daar aan het einde van de maand de Onkyo TX-SR607 bij aan te schaffen. Ik ben dan wel wat duurde uit, maar uiteindelijk wel een wat betere set denk ik.

Ik vind de set ook best aan de prijs omdat ik weet dat deze set in de aanbieding is geweest voor 599 euro.

Ik moet hier wel bij vermelden dat ik zeer hard heb gezocht naar deze set en dat die zeeeeeeeeeeeeer slecht leverbaar is. Ik heb zelfs contact gehad met de importeur die mij meolden dat deze set uit productie is genomen wegens te weinig animo. Hij melden mij ook nog dat er geen vervangend product voorkomt.

Ondanks alles blijft het een top set!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
marketeer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:36:
Krijg net het bericht dat bij Digitalstreet.nl de 9100 op voorraad is!

Dus voor degene die hem wil hebben, zou ik even bellen met ze :-)
Klein vraagje nog, heb jij hem daar besteld dan?

Vind het wel raar dat hun deze set in in een keer op voorraad hebben.......! Ik heb tenslotte nog contact met hun gehad en toen werd mij gemeld dat deze set niet meer leverbaar zou zijn.

Even voor de mensen die niet snappen waarom deze set alleen afgehaald kan worden.... omdat de set meer dan 50 kilo weegt wat weer eens de kwaliteit kenbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

65 kg om precies te zijn, 't is een enorme doos, maar goed, er komt ook een ENORM goed geluid uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:27:
65 kg om precies te zijn, 't is een enorme doos, maar goed, er komt ook een ENORM goed geluid uit!!!
65 Kilo!!!! Jij hebt hem zelf ook.... Wil jij jou ervaring delen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:45:
[...]

65 Kilo!!!! Jij hebt hem zelf ook.... Wil jij jou ervaring delen???
Dat wil ik wel hoor, mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief allemaal, zowel voor muziek en helemaal voor films.
O.k., het zal allemaal nog wel beter kunnen, maar dan betaal je denk ik ook wel 3 tot 4 X zoveel!
Vind het i.i.g. stukken beter klinken dan zo'n duur Bose lifestyle apparaat!
Heb hem zelf als 5.1 opstelling i.v.m. de ruimte.
Gewoon de tijd nemen om alles goed af te stellen en je wordt getracteerd op een fantastisch geluid.
Dit is voor mij de eerste set waarbij ik de hoge tonen niet op maximaal moet zetten en de subwoofer maar op de helft moet blijven staan, wat geeft dat ding (loepzuivere) knallen.
Ben nog steeds aan het spelen met de vele akoestiek instellingen van de receiver, maar kom toch bijna iedere x op dezelfde uit, bij films de "thx movie" instelling, bij muziek "all channel stereo" of de "games" mode (lekker vol geluid), en bij games ook die "games" mode.
Wat ik ook fijn vind aan deze set is dat je ook bij laag volume een volle warme sound hebt.
Ik ben er i.i.g. dolblij mee! :)

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel eeeej?

Zie net dat je toch een ander set aangeschaft hebt, hoop dat ie ook zo goed klinkt als de 9100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:21:
[...]

Dat wil ik wel hoor, mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief allemaal, zowel voor muziek en helemaal voor films.
O.k., het zal allemaal nog wel beter kunnen, maar dan betaal je denk ik ook wel 3 tot 4 X zoveel!
Vind het i.i.g. stukken beter klinken dan zo'n duur Bose lifestyle apparaat!
Heb hem zelf als 5.1 opstelling i.v.m. de ruimte.
Gewoon de tijd nemen om alles goed af te stellen en je wordt getracteerd op een fantastisch geluid.
Dit is voor mij de eerste set waarbij ik de hoge tonen niet op maximaal moet zetten en de subwoofer maar op de helft moet blijven staan, wat geeft dat ding (loepzuivere) knallen.
Ben nog steeds aan het spelen met de vele akoestiek instellingen van de receiver, maar kom toch bijna iedere x op dezelfde uit, bij films de "thx movie" instelling, bij muziek "all channel stereo" of de "games" mode (lekker vol geluid), en bij games ook die "games" mode.
Wat ik ook fijn vind aan deze set is dat je ook bij laag volume een volle warme sound hebt.
Ik ben er i.i.g. dolblij mee! :)

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel eeeej?

Zie net dat je toch een ander set aangeschaft hebt, hoop dat ie ook zo goed klinkt als de 9100.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting...!

Ik ben heel lang op zoek geweest (tot aan importeur toe) naar deze set en helaas tot de conclusie moeten komen dat deze set niet meer te verkrijgen blijkt te zijn, dus ben ik andere wegen ingeslagen.

Tevallig net gisteren de Canton Movie CD 1000 binnen gekregen en voorlopig even aangesloten op mijn Sony Sony STR-K740P receiver van 8 jaar oud en dat klinkt al veel beter dan de boxen die bij deze set horen, dus ik ben zeer tevreden. De Canton set kan ik iedereen aanraden, maar denk dat de Onkyo set wel ene klapje beter is.....

Trouwens heb ik al een Onkyo 607 receiver in bestelling staan, maar die kan pas eind april gelverd worden, dus moet ik nog even wachten.....

Klein vraagje, ik zie dat ik op mijn sub een ''crossover frequentie'' kan instellen, maar kan niet goed plaatsen waar deze voor dient? Staat nu overigs op ''0''..... Sorry, ben nog niet zo thuis in de Pro audio......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:27:
Even voor de mensen die niet snappen waarom deze set alleen afgehaald kan worden.... omdat de set meer dan 50 kilo weegt wat weer eens de kwaliteit kenbaar maakt.
Gewicht zegt niet veel. Stijfheid en eigenfrequentie is meer van belang. Bijvoorkeur is de behuizing gemaakt uit beton: stijf en zeer lage eigenfrequentie.

Zolang je er maar gelukkig mee bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Chevy454 schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:38:
[...]

Gewicht zegt niet veel. Stijfheid en eigenfrequentie is meer van belang. Bijvoorkeur is de behuizing gemaakt uit beton: stijf en zeer lage eigenfrequentie.

Zolang je er maar gelukkig mee bent :)
Kun je dit toelichten, ik snap dit niet echt.....

Betekend dit dat mijn Canton set die een aluminium behuizing heeft als een ''stijve behuizing'' bestempeld kan worden of zie ik dat verkeerd? Wat bedoel je met ''eigen frequentie''?

Kan iemand mij nog uitleggen wat ik met de ''crossover frequentie'' moet/kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
kick.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand enig idee waar deze Onkyo set nog te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

R-B

Blokkert

Iemand enig info over de speakers zelf??
Typenummers bijvoorbeeld? :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
R-B schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:27:
Iemand enig info over de speakers zelf??
Typenummers bijvoorbeeld? :)
Laat ik beginnen met het melden dat ik heel lang en heel veel moeite heb gedaan om deze set te pakken te krijgen (tot aan de importeur toe), maar helaas heb ik moeten concluderen dat de set zeeeeeeeeeeer moeilijk te verkrijgen is. Uiteindelijk van de importeur te horen gekregen dat deze set wegens te weinig belangstelling uit productie is gehaald. De kans dat je deze set nog ergens kunt kopen is minimaal, maar moet er wel bij vermelden dat ik er nog wel een gevonden heb, maar uiteindelijk afgezien heb van de koop.

Ik weet wel dat Digitalstreet deze set laatst nog op de site had staan, maar of die daar nog steeds te koop is weet ik niet.

Opbouw Onkyo HT-S9100THX:

1 X AV receiver (HT-R960)

1 X Subwoofer (SKW-960)

2 X Front speakers (SKF-960F)

1 X Center speaker (SKC-960C)

4 X Surround and surround back speakers
(SKM-960S/SKB-960)

Bron: Onkyo HT-S9100THX

Mocht je nog meer willen weten, dan moet je het maar even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:50:
[...]

Laat ik beginnen met het melden dat ik heel lang en heel veel moeite heb gedaan om deze set te pakken te krijgen (tot aan de importeur toe), maar helaas heb ik moeten concluderen dat de set zeeeeeeeeeeer moeilijk te verkrijgen is. Uiteindelijk van de importeur te horen gekregen dat deze set wegens te weinig belangstelling uit productie is gehaald. De kans dat je deze set nog ergens kunt kopen is minimaal, maar moet er wel bij vermelden dat ik er nog wel een gevonden heb, maar uiteindelijk afgezien heb van de koop.

Ik weet wel dat Digitalstreet deze set laatst nog op de site had staan, maar of die daar nog steeds te koop is weet ik niet.

Opbouw Onkyo HT-S9100THX:

1 X AV receiver (HT-R960)

1 X Subwoofer (SKW-960)

2 X Front speakers (SKF-960F)

1 X Center speaker (SKC-960C)

4 X Surround and surround back speakers
(SKM-960S/SKB-960)

Bron: Onkyo HT-S9100THX

Mocht je nog meer willen weten, dan moet je het maar even laten weten.
Een bedankje had wel even gemogen hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:01:
Een bedankje had wel even gemogen hoor.....
Tsja, netiquette/respect is niet voor iedereen een bekend begrip hè...

Niet door laten beïnvloeden hoor, zijn zat mensen die je inzet wél waarderen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

R-B

Blokkert

Ik blijf ook maar een mens hoor.. ;)
Niet meteen zo "boos" worden..

Toch bedankt O-) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 07-05-2009 18:26 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ben niet boos, maar viel me op.... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:53:
Betekend dit dat mijn Canton set die een aluminium behuizing heeft als een ''stijve behuizing'' bestempeld kan worden of zie ik dat verkeerd?
Aluminium betekent geen drol. Noch doet hout dat, noch staal. Het gaat erom hoe het gevormd is en hoeveel massa het heeft. Ergo: het zegt geen drol waarvan het gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
Iemand TOEVALLIG nog een adresje voor de Onkyo HT-S9100THX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Henkske schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:38:
Iemand TOEVALLIG nog een adresje voor de Onkyo HT-S9100THX ?
Is HELAAS nergens meer te verkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Vjenne-ICT schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:12:
[...]

Is HELAAS nergens meer te verkrijgen!
Hehe ok bedankt.

Dan ga ik maar op zoek naar een soortgelijk setje van een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Hallo Henk,

Bedankt voor uw interesse in onze producten. Ik moet u mededelen dat deze set er niet meer is en niet meer komt. Hij wordt niet meer geproduceerd. We proberen wel dit jaar met een soort van opvolger te komen

OPVOLGER:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miar007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 21:21
van wie heb je gehoord dat er een opvolger komt, Onkyo zelf?

[ Voor 74% gewijzigd door Miar007 op 31-05-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Miar007 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:09:
van wie heb je gehoord dat er een opvolger komt, Onkyo zelf?
Dat wil ik ook wel eens weten. Ik heb het tot aan de importeur gespeeld en die melden mij steenvast dat er geen opvolger zou komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Daar ben ik ook benieuwd naar.... Ik kijk regelmatig op de andere sites van Onkyo (bijv. USA of Azië). Daar zijn nieuwe sets beschikbaar, maar alleen geen opvolger van de 9100

Leeg

Pagina: 1 2 Laatste