Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• VonFoX
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10-05 13:30

VonFoX

Las noches de Diciembre

Matched: printer
quote:
denan schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:05:
[...]

Goede vraag :) Kun je op die HP geen static IP instellen btw? Zolang dat in de range van de copperjet blijft (bvb 172.19.3.200) zal dat gewoon werken.
Zal ik proberen. De HP printer zou ook upnp moeten ondersteunen. Maar dat werkt niet echt :P
Zo. Printer via de printer zelf een vast IP gegeven. Maar waarom kan dit niet met het copperjet modem ?

VonFoX wijzigde deze reactie 29-12-2008 09:51 (12%)

Yo.

• corny
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06-04-2018

corny

And his yellow flame

quote:
VonFoX schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:18:
[...]

Zal ik proberen. De HP printer zou ook upnp moeten ondersteunen. Maar dat werkt niet echt :P
Zo. Printer via de printer zelf een vast IP gegeven. Maar waarom kan dit niet met het copperjet modem ?
Kan wel hoor, dan moet je voor het betreffende MAC adres een fixed ip opgeven bij je DHCP server settings.

• TheMe
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-03 14:26
quote:
1) Om met Alice Comfort te gaan bellen en internetten heb ik een KPN lijn nodig beweert men. Klopt mijn veronderstelling dat ik de NLS (NewLineService) moet meebestellen voor E 69,- ?
2) Kan iemand mij uitleggen wat ik krijg voor die E 69,- Krijg ik dan weer een KPN spraak abo (BelBudget o.i.d.) en tevens een rekening van KPN? En een nieuw nummer van KPN?
3) Is het niet mogelijk dat Alice mijn huidige nummer gewoon porteert van mijn huidige provider naar Alice? Dus zonder zonder NLS.
4) Zit er op een Alice Comfort lijn een splitter?
5) In welk gebied wordt dat Fritz modem al ingezet? Klopt het dat de draadloze router waarmee geadverteerd wordt achter de Copperjet of achter de Fritz wordt geplaatst. M.a.w. de draadloze router heeft geen DSL ingang
1. Je huidige ADSL abo verloopt via een actieve lijn, dus volgens mij heb je die NewLineService niet nodig.
2. Voor 69 euro krijg je een actieve telefoonlijn naar je ISRA punt zodat er een verbinding via Alice gemaakt kan worden. Geen rekening van KPN, ook geen nieuw nummer van KPN, dat krijg je van Alice. En je kunt voor nog eens 69 euro een sexy monteur bij bestellen... :9
3. Alice porteert nummers, je kunt je huidige nummer mee nemen.
4. Lijnsplitter? Bedoel je om 2 telefoons aan te sluiten? Of twee pc's met internet te verbinden? Het Copperjet modem heeft de mogelijkheid meerdere telefoons aan te sluiten (2). DMV een router kun je de internetverbinding splitsen. Omdat Alice VoDSL levert kun je de telefoons alleen werkend "achter" je modem krijgen. Een splitter ervoor werkt dus niet.
5. Lees de topic start nog eens door.....
(Ik help je een beetje)
quote:
ds November 2008 levert Alice aan een kleine groep gebruikers ook de AVM 5125 uit (Een eigen versie van de welbekende "fritzbox") . Dit modem levert meer mogelijkheden dan de CJT 1616 (oa: mogelijkheden tot het aansluiten van een USB printer/USB HD, 4 netwerkaansluitingen en een handige userinterface waarmee de meeste instellingen makkelijk te configureren zijn) maar Alice zal dit modem naar verwachting pas vanaf April 2009 standaard aan alle nieuwe klanten uitleveren. Tot die tijd zal de uitrol van deze modems beperkt zijn en is de kans groot dat je een copperjet 1616 krijgt.
Mijn advies: Betaal je niet bizar te veel voor je huidige abonnement inclusief bellen (Let op: Alice Comfort is gratis naar nr's in NL, maar dus niet mobieltjes, niet naar service nummers en ook niet naar het almaar oprukkende 088 nummer. Blijkt uit mijn eigen rekeningen....) en is je internet verbinding op dit moment stabiel en snel genoeg. STAP NIET OVER.

Alleen als je van een gokje houdt, niet bang bent om je eigen ISRA punt te demonteren en om te bouwen, veel naar een helpdesk wilt bellen, kunt accepteren dat beloftes niet nagekomen worden en wanneer je het doorgronden van het Copperjet modem tot levensdoel hebt gemaakt, dan zou ik overstappen op Alice.

Ik ben (nu) best tevreden met Alice. Na een correcte levering heb ik mijn eigen klapperlijn moeten oplossen, mijn ISRA moeten hermonteren, uren/dagen tevergeefs gewacht op telefoontjes van de ALICE helpdesk en mijn Copperjet modem doorgrond. Maar ik heb internet (stabiel ik merk nauwelijks iets van downtimes en snel genoeg voor mij: 1600 kb/s) met een fixed IP adres (lang leve mijn teamspeak server hoera hoera!), telefonie en rekeningen die kloppen!

(En ben ik toe aan een nieuwe uitdaging :P )

edit: typo's

There is no place like 127.0.0.1

• Eximius
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 06-06 07:19
quote:
murata schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:07:
wanneer gaat Alice de AVM 5125 modem standaard leveren?
wil over 2 maanden Alice aanvragen, voorkeur gaat uit naar de AVM 5125 modem.
Zoals in de startpost staat niet meer, er is een pilot geweest en daar blijft het voor nu bij.
Met een beetje geluk krijg je een rode ipv een oranje Copperjet ;)
quote:
Alice modems

Sinds November 2008 levert Alice aan een kleine groep gebruikers ook de AVM 5125 uit (Een eigen versie van de welbekende "fritzbox") . Dit modem levert meer mogelijkheden dan de CJT 1616 (oa: mogelijkheden tot het aansluiten van een USB printer/USB HD, 4 netwerkaansluitingen en een handige userinterface waarmee de meeste instellingen makkelijk te configureren zijn) maar Alice draait momenteel een pilot met dit modem. Het zal dus niet standaard uitgeleverd worden.
[Update] Momenteel is de pilotgroep groot genoeg en worden er geen AVM's meer uitgeleverd.

Tijdens je aanmelding kun je geen keuze maken tussen de modems en het is ook niet mogelijk om van modem te ruilen. De copperjet 1616 werkt namelijk op basis van VoiceOverDSL en de AVM 5125 werkt op basis van VoIP*.

* VoIP loopt in de AVM5125 over een voice PVC dus zwaar downloaden zal geen invloed hebben op de spraakkwaliteit. Het data-PVC en Voice-PVC zijn gescheiden.

Eximius wijzigde deze reactie 17-07-2009 10:08 (54%)

quote:
greenbeauty2 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:31:
regelmatig valt bij ons internet en telefonie eruit...
na de router van het stroom gehaald te hebben en het e.e.a te herstarten werkt alles weer..

meer die er last van hebben (omgeving rotterdam)?
Probeer de volgende keer dat je modem down gaat eens naar je DSL link te kijken (DSL lampje moet branden). Lijkt dat goed te werken->log dan eens in op status pagina van je modem.

Uitlevering AVM modems
Alice Comfort orders die vanaf 11:00 vandaag (6 april 2010) besteld worden krijgen een AVM 5125 uitgeleverd ipv de oranje copperjets. Alice Easy orders krijgen nog een copperjet, fiber orders krijgen natuurlijk geen DSL modem uitgeleverd.

Is switchen mogelijk?
Nee, de AVM 5125 modems werken met VoIP en niet met VoDSL, het is dus een compleet andere techniek. Je copperjet inruilen voor een AVM is dus niet mogelijk.

Is er verschil in geluidskwaliteit tussen VoIP en VoDSL?
Nee, de AVM's maken gebruik van een gescheiden PVC voor VoIP verkeer. Deze bandbreedte staat gereserveerd en up/downloaden mag geen invloed hebben op de geluidskwaliteit.

Zijn er nog meer verschillen?
- Portforwards lopen iets anders - http://www.alice.nl/suppo...alice5125_portforwarding/
- Het aansluiten van een printer/USB hd op de USB poort van de AVM5125 schijnt mogelijk te zijn, maar de instructies daarvoor moet ik even opsporen.

(Disclaimer) == Roomba 780 review

quote:
wellproc schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:54:
Mooi, maar ik zou bijvoorbeeld graag zelf een ip-range in willen stellen voor het LAN, of een paar vaste ip's voor bepaalde pc's (of mijn netwerkprinter) en de rest variabel, of... of ...
Maw: een beetje meer configuratie-opties voor de LAN-kant van het modem zijn zeer welkom.
Je kunt je printer toch gewoon configureren met een static IP? Ik heb thuis ook gewoon mijn mediatank/NAS/dreambox een ip gegeven in de range 192.168.0.200-240. Aangezien ik geen 200 devices heb komt de DHCP server van de AVM nooit in die range. Static IP's configureer ik bij voorkeur op het device, niet in de DHCP server.

denan wijzigde deze reactie 20-05-2010 13:28 (5%)

(Disclaimer) == Roomba 780 review

• wellproc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-06 22:33
quote:
denan schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:28:
[...]
Je kunt je printer toch gewoon configureren met een static IP? Ik heb thuis ook gewoon mijn mediatank/NAS/dreambox een ip gegeven in de range 192.168.0.200-240. Aangezien ik geen 200 devices heb komt de DHCP server van de AVM nooit in die range. Static IP's configureer ik bij voorkeur op het device, niet in de DHCP server.
Kan waarschijnlijk ook, maar is in ieder geval minder eenvoudig dan het in te stellen op de DHCP-server. Het gaat me trouwens niet perse om deze punten, maar gewoon om de configureerbaarheid van het modem. Het is af en toe handig om eea in te kunnen stellen en bij dit modem zijn de mogelijkheden daarvoor wel heel beperkt.
Maar goed, als er een specifieke vraag opdoet kom ik daar wel mee. Zal thuis eerst eens op de printer zoeken welke configopties die heeft.

Ben ook net gebeld door Alice. Omdat de problemen nog steeds bestaan is besloten een ander modem toe te sturen. Problemen lijken toch door het modem veroorzaakt te worden. Hopelijk lost een nieuw modem de problemen op.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 KPN

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True