Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tryingtodomyjob
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-09-2010
Mijn buurman heeft al een tijdje zijn huis te koop staan, bijna een jaar of 7 nu maar krijgt het niet verkocht. De prijs is gewoon veel te hoog, en het huis is van slechte kwaliteit gebouwd ( door hem zelf namelijk )

nu denkt onze buurman dat hij het huis wel zou kunnen verkopen met minder tuin! dus wat deze klapl*l nu doet is het volgende: hij split zijn achtertuin in tweeen, en wil aan onze kant zijn 2e huis gaan bouwen, dan gaat hij daar inwonen, terwijl krot1 nog te koop staat. boerenslimheid? of is hij gewoon wanhopig? zijn voortuin is nu groter dan zijn achtertuin!
http://juliuzz.com/buurm4n.jpg

Hij heeft dus al zijn hele achtertuin plat gegooit, met een hoop kabaal want dat doet hij zelf graag. Hij vind alle machines waar veel herrie uitkomt helemaal geweldig, dat blijkt wel want hij maait 4x per week het gras met zijn v6 motormaaier, zaagt regelmatig hout met een van zijn kettingzagen, en tolt er lustig op los met zijn sleiptol. Nu worden wij thuis alleen al gek van alle herrie die hij normaal maakt. Maar nu gaat hij ook nog eens bouwen, nu kun je wel na gaan dat onze buurman in de 7e hemel is, want dit betekend herrie. ( hij is trouwens ook slecht horend )

vanochtend werd ik dus mijn bed uit getrilt, my god. De bouw is begonnen

maar wat kan ik hiertegen doen? mijn kamer isoleren? op kosten van wie? de buurman? want dit gaat zeker 2 jaar duren voordat het huis er staat... |:( :? 8)7 :X

Ik heb geen eigendunk en daarom ben ik zo goed!

• tryingtodomyjob
quote:
Jaap-Jan schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:27:
Heeft 'ie zijn vergunningen voor elkaar? Dat zou namelijk het eerste zijn waar je hem op zou kunnen aanpakken. :)
vergunningen heeft hij. wij hebben bezwaar aangetekend ( net als de overburen) en we hebben een advocaat ingeschakeld. Volgens onze raadsman zitten er gebreken in het plan van onze buurman, maar dit zou alleen maar de bouw stil kunnen leggen, totdat? totdat zijn plan weer verbeterd wordt?

• tryingtodomyjob
quote:
Microkid schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:28:
Wellicht is het niet eens toegestaan of past het niet in het bestemmings plan.
in het bestemmingsplan staat dat de dat alle huizen aan de straat niet dwars mogen staan, maar paralel moeten lopen . . . maar waarom hij dan toch zomaar door mag gaan met bouwen begrijp ik ook niet. liggenhier ambtenaren te slapen?

• tryingtodomyjob
quote:
n4m3l355 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:01:
Als hij een bouwvergunning heeft gekregen is deze tevens getoetst aan het bestemmingsplan en vermoed ik dat je tekening niet geheel correct is (ie minimaal 1 meter vd achtergrens en 1,5 meter van de zij-grens is vrij gewoon binnen een bestemmingsplan. Vervolgens is deze vergunning gepubliceerd in de lokale krant en heb je deze aanvraag waarschijnlijk gemist waarna hij gerechtigd is te bouwen. Natuurlijk zal er tijdens de bouw herrie ontstaan echter dit is conform de regelgeving toegestaan.
Het enigste waar je dan op kan hopen wat hij waarschijnlijk vergeten is om de startdatum aan te geven, echter dit is eerder uitstel van executie. Nu kun je natuurlijk praten over waarde vermindering van je huis maar dan heb je het ook ver gehad eerlijk gezegd...
Hij bouwt op de zijgrens zelf. Dus onze gezellige zonnige achtertuin zal wel verduisterd worden :| maar we gaan de kopieen van de bouwvergunningen opsturen naar de vastgoed advocaat, en dan laten we hem er nog eens naar kijken. Maarja uiteindelijk zal de buurman door blijven gaan totdat hij zn vergunningen helemaal in orde zijn.

een schrale troost >:) als hij op de perseelsgrens gaat bouwen worden wij ineens super sportief, en gaan wij basketballen, voetballen en hockey spelen als zijn huis op de perceelgrens staat :9 en als ze vragen waarom we dat doen omdat we nooit eerder zo sportief waren, zeggen wij: gewoon puur omdat het kan omdat er nu WEL een muur staat 8) *dreun* 1-0! maarja hier los je natuurlijk ook niets mee op

• tryingtodomyjob
quote:
n4m3l355 schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:55:
Nogmaals, als hij een bouwvergunning heeft dus het stadium van vergunningen is hij voorbij heeft hij aangegeven waar hij gaat bouwen en als hij op de grens bouwt zou dit in theorie conform de regels vd desbetreffende gemeente zijn. Normaal gesproken bij een bouwwerk dient het bouwraam vervoglens gecontroleerd te worden door een ambtenaar dus zou ook hier geen fout in mogen zijn.
En waardevermindering door het bouwen van een bouwwerk valt weinig op aan te merken, dit had tijdens de aanvraag aangekaart moeten worden door jullie. De vergunning is namelijk gepubliceerd.
Ik ga er dan wel vanuit dat hij alles conform de regelgeving gedaan heeft, maw een vergunning heeft aangevraagd, dat de ambtenaren geen fouten heeft gemaakt en uiteindelijk het bouwraam zelf ook goed is uitgezet en ingemeten. Dit laatste wordt overigens wel eens vergeten dus het zou kunnen zijn dat hij niet conform de regels bouwt waar hij zou moeten bouwen en dan dient hij af te breken wat er reeds staat. Dit is wel weer in te zien bij de gemeente zelf.
Overigens.. als hij echt een zkkenwasser is.. kan hij zelfs dwingen indien hij niet goed kan aanrijden om via jullie terrein aan te rijden. Dit is wettelijk vast gelegd namelijk. Maw ik zou wel een beetje oppassen hoeverre je het hem moeilijk wilt maken aangezien het voor de bouwer zelf ook genoeg ruimte is om het voor jullie lastig te maken.
Wij hebben de krant op de voet gevolgd. daar stond in dat er een verzoek stond voor een bouwvergunning. Maar je kant pas bezwaar aantekenen nadat hij zijn definitieve vergunning heeft gekregen die hij nu dus pas heeft.

als je nog geen vergunning hebt aangevraagd om te bouwen, kun je nog geen bezwaar tekenen. correct me if i'm wrong

• tryingtodomyjob
quote:
Onbekend schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:19:
[...]

Misschien kan je nog een paar dingen controleren om hem te belemmeren.
Hoe weet hij dat de bestaande erfafscheiding precies volgens het kadaster is geplaatst? Als het huis iets over de erfafscheiding zit, zit de buurman fout en moet hij stoppen met bouwen totdat er een overeenstemming is getekend. Hij mag namelijk niet zomaar op jullie perceel gaan bouwen.
Het huis+grond van jullie wordt minder waard omdat de zon mist. Het zou vreemd zijn dat jullie daar geen bezwaar voor hebben aangetekend en dit is een geldige reden om de bouwtekeningen opnieuw in te zien.

Komt er aan de linkerkant bij jullie tuin een deur van het huis te zitten? Zo ja, plaats er een schutting tegen aan (op eigen terrein). })
dat checken of ze niet op onze grond zitten te bouwen hadden we meteen als 1e gecheckt :P en nee helaas geen deuren aan onze kant :( maarja, dat verpest de pret nog niet. Je kunt ook gewoon met stoepkrijt een goal tekenen op de muur, en dan met een basketbal schieten ipv een voetbal :P dreun dreun dreun maarja hier los je natuurlijk ook niets mee op haha

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True